در اين بخش مي‌توانيد در مورد تمامي مباحث گرافيک و طراحي گرافيکي به بحث بپردازيد
Administrator

Administrator



نماد کاربر
پست ها

15442

تشکر کرده: 10108 مرتبه
تشکر شده: 3820 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 7 بهمن 1384 19:51

آرشيو سپاس: 30251 مرتبه در 5981 پست

روش استفاده از متون در Flash MX

توسط Mahdi1944 » شنبه 13 اسفند 1384 06:14

در اين مقاله آموزشي مي خواهيم روش ايجاد و ويرايش متون در Flash mx را بررسي كنيم .

هنگامي كه متني را وارد مي كنيد ، هر كدام از كاراكترهاي متن به عنوان يك شكل مجزا در صحنه به حساب مي آيند ، عبارات متني هميشه وضعيت اوليه خود را حفظ مي كنند و به همين دليل شما مي‌توانيد مجدداً آنها را با استفاده از ابزارهاي قابل دسترسي ويرايش نماييد ، اما اگر يك شي رانگي را تكه تكه كنيد ديگر كاملاً مانند قبل قابل ويرايش نمي باشد ، بلكه در عوض كاراكترهاي تكي به اشكال تبديل مي شوند ، كه به راحتي مي توانيد آنها را تغيير اندازه داده و يا بالا و پايين ببريد .
بعد از انتخاب ابزار Text ، خواص ابزار Text در پانل Proprties نمايش داده شده و همچنين اشاره گر موس به يك علامت + به همراه حذف A تبديل مي گردد براي مشاهده كامل پانل Proprties ، بهتر است بقيه پانلها را ببنديد . براي اين منظور بايد روي نوار عنوان پانلهاي مورد نظر راست كليلك نموده و سپس روي گزينه Closeponile كليك كنيد .

آشنايي با خصوصيات ابزار متن (Text )

نوع متن : براي تعيين نوع متن كه عبارتند Text type ( نوع متن ) از Dynamic , static و input استفاده مي گردد .
-2 width- Hight of instance : براي نمايش ارتفاع و عرض متن از اين قسمت استفاده مي شود .
-3 xylocation of instonce : براي تعيين موقعيت متن در صحنه از اين گزينه استفاده مي شود .
-2 width- Hight of instance : براي نمايش ارتفاع و عرض متن از اين قسمت استفاده مي شود .
-3 xylocation of instonce : براي تعيين موقعيت متن در صحنه از اين گزينه استفاده مي شود .
A : فونت براي انتخاب يك قلم (Font ) از فونتهاي نصب شده در سيستم استفاده مي گردد .
A v : براي تعيين مقدار فاصله بين هر كاراكتر ما به كار مي رود .
A : با استفاده از اين ليست باز شونده مي توانيد گزينه هاي super scrip , Normal و يا subscript را انتخاب نماييد كه براي تعيين حالت عادي ، بالا نويسي يا زير نويسي به كار مي رود
Auto kem : در صورتي كه اين گزينه فعال باشد ، باعث فاصله گذاري خودكار بين حروف مي گردد.
Use device fonts : با فعال شدن اين گزينه ، يكي از فونتهاي نصب شده بر روي سيستم استفاده خواهد شد .
Format : با كليك بر روي اين كليد ، پنجره اي باز مي شود كه خصوصيات ترازبندي متن ، حاشيه‌ها ، توررفتگي ها و فاصله بين سطرها را مي توان در آن تعيين نمود .
Target : اين گزينه در صورتي فعال خواهد شد كه در ….. متن URL يك لينك وارد شده باشد . با استفاده از اين ليست محلي از URL را مشخص مي نماييم .

چگونگي تغيير مقايسه متن :

گاهي براي اهداف مختلف ممكن است نياز داشته باشيد كه متن را به اندازه هاي مختلف تبديل كنيد. براي تغيير مقايس متن ، بايد ازگزينه scalt واقع در منوي فرعي transform در منوي modify استفاده نماييد .


تبديل متن افقي به عمودي :

اگر قصد داشته باشيم متن را به صورت عمودي تبديل نماييم براي اين كار پس از انتخاب آن متن ، از كليد changedirction of taxt واقع در پانل properties استفاده كنيد .

نگهداري فونت در كتابخانه flash :

شما مي توانيد يك نشانه font در پانل library ايجاد كنيد تا از آن به عنوان يك كتابخانه اشتراكي استفاده نماييد . سپس يك رشته شناسه و يك خط نشاني URL را به مكاني نسبت مي دهيد كه فيلم شامل آن فونت ارسال خواهد گرديد . بدين ترتيب مي توانيد با آن فونت پيوند ايجاد كرده و فيلم flash را با استفاده از آن فونت و بدون تعبيه در فيلم اجرا نماييد . حالا از منوي window گزينه librany را انتخاب كرده و سپس پانل باز شونده كنار پنجره librany را انتخاب نموده و سپس گزينه Newfont را بر مي گزينيم .
پس از پنجره ظاهر شده در … متن Name مي توانيد نامي را براي سمبل Font خود تعيين نموده و همچنين از طريق ليست باز شونده Font برگزينيد .

منبع: iritn
زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست     هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست     خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد

New Member



نماد کاربر
پست ها

7

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 18 تیر 1385 21:08

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

توسط car » شنبه 31 تیر 1385 15:25

سلام
من يک سوال از شما دارم؟
من مي خواهم ببينم چگونه مي توان داده ها يا همان اطلاعات (يا محتواي متغيير ها را ) بر روي کامپيوتر در يک فايل txt ذخيره کرد.
:razz:   :(

New Member



نماد کاربر
پست ها

7

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 18 تیر 1385 21:08

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

توسط car » شنبه 31 تیر 1385 15:26

منظور من از اطلاعات يا داده ها همان اعداد و حروف است .(Number & alphabet)
مثلا يک برنامه گيرنده user name و password مي سازيم .
هر کسي با يک user name و password مخصوص وارد برنامه مي شود.
بعد مي خواهم هر دفعه که فردي وارد برنامه شد ، يک شماره مثل (1.2.3و..) را درون يک فايل txt ذخيره کند.(به ترتيب، دفعه اول عدد 1 ، دفعه دوم عدد 2 و دفعه سوم عدد 3 و ... تا 20 )
و بعد يک دستور شرطي قرار دهم تا وقي که عدد داخل فايل txt به 20 رسيد ديگر اجازه وارد شدن به برنامه را ندهد .
__(من خودم فکر مي کنم با استغاده از عنصر SharedObject و همچنين LoadVars مي توان چنين چيزي را درست کرد نظر شما چيست؟)
با کمال تشکر : car = Hamed Taheri
:razz:  :(


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان