در اين بخش شما ميتوانيد درباره سخت افزار كامپيوتر به بحث و تبادل نظر بپردازيد
Old Moderator

Old Moderator



نماد کاربر
پست ها

763

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 8 خرداد 1385 22:52

محل سکونت

مشهد

آرشيو سپاس: 201 مرتبه در 112 پست

آزمایش نخستین نمونه از تراشه گرافیکی G80 توسط nVIDIA .

توسط sohrab_poet » جمعه 30 تیر 1385 19:29

شرکت nVIDIA (تلفظ "اِن ویدیا")، بزرگترین تولید کننده تراشه های گرافیک در جهان، از آزمایش نخستین نمونه تراشه گرافیکی G80 متعلق به نسل آینده کارت های گرافیک این شرکت خبر داد.



به گزارش سایت خبری The Inquirer، نخستین نمونه آزمایشی این تراشه با کد A0 نامگذاری شده و طبق سابقه معمول nVIDIA در مورد تراشه های نسل های قبلی، احتمالا این تراشه با کد A2 در دسترس عموم قرار بگیرد. به این ترتیب با توجه به اینکه هر مرحله از آزمایشات برای رفع عیوب احتمالی تراشه های گرافیکی توسط مهندسین nVIDIA در نسل های قبلی بین 5 تا 10 هفته بوده است، پیش بینی می شود این تراشه گرافیکی حدودا اوایل فصل پاییز سال جاری میلادی، جهت فروش به بازار های جهانی عرضه گردد.



در ادامه این گزارش درباره مشخصات فنی این پردازنده آمده است : "سری G80 از محصولات nVIDIA  از 32 خط لوله پردازش پیکسل، 16 واحد سایه زن، 16 واحد پردازش محاسبات هندسی بهره گیری کنند و نیز این نسل از تراشه های گرافیکی به همراه پشتیبانی کامل سخت افزاری از DirectX 10  ارایه شوند. حداکثر سرعت هسته این تراشه حدود 700 تا 800 مگاهرتز خواهد بود و کنترلر حافظه آن قابلیت پشتیبانی از حافظه فوق سریع GDDR4 را خواهد داشت."



تراشه گرافیکی nVIDIA G80
http://bilder.hardware.no/116/116758/i_116758.jpg



با این حال با توجه به این واقعیت که درحال حاضر قدرتمند ترین کارت گرافیک از محصولات nVIDIA و با نام GeForce 7950 GX2 با قیمتی مناسب و عملکرد بالاتر از محصول شرکت رقیب خود Radeon X1900XTX، ATI، به فروش می رسد و نیز توجه به این نکته که هنوز بازی های کامپیوتری بر پایه استاندارد گرافیکی DirectX 10 مایکروسافت که تنها برای سیستم عامل Windows Vista طراحی شده است، nVIDIA برای عرضه کارت های گرافیک بر پایه تراشه G80 عجله ای نداشته و زمان کافی برای انجام آزمایشات بر روی این تراشه گرافیکی را داشته باشد.



مشخصات فنی "تایید نشده" تراشه گرافیکی nVIDIA G80 :

    * 65nm
    * 64 Shader pipelines (Vec4+Scalar)
    * 32 TMU's
    * 32 ROPs
    * 128 Shader Operations per Cycle
    * 800MHz Core
    * 102.4 billion shader ops/sec
    * 512GFLOPs for the shaders
    * 2 Billion triangles/sec
    * 25.6 Gpixels/Gtexels/sec
    * 256-bit 512MB 1.8GHz GDDR4 Memory
    * 57.6 GB/sec Bandwidth (at 1.8GHz)
    * WGF2.0 Unified Shader

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان