در اين بخش مي‌توانيد در مباحث مربوط به زبانهاي بر پايه C به بحث بپردازيد

New Member



no avatar
پست ها

4

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 4 بهمن 1391 18:40

آرشيو سپاس: 4 مرتبه در 4 پست

Re: آموزش گرافیک با استفاده از کتابخانه Graphics.h در زبان +

توسط Hajj saber » پنج شنبه 12 بهمن 1391 21:38

برای کشیدن مستطیل تو پر چه دستوری هست
(با for تو در تو و مستطیل تو در تو 1 ساعت طول میکشه تا انجام شه)

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Hajj saber تشکر کرده اند:
MISSILE

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 24 بهمن 1391 12:43

آرشيو سپاس: 1 مرتبه در 1 پست

Re: آموزش گرافیک با استفاده از کتابخانه Graphics.h در زبان +

توسط mahvand70 » سه شنبه 24 بهمن 1391 14:01

برای من این خطا رو میده!!!!!!!
[CODE][/CODE] # include <graphics.h>

      int main()
    {
  initwindow (400 ,400 ,"Viewport" ,300 ,200);
getch();  
closegraph ();
return 0 ;
        }
\visual\vc\include\graphics.h(302) : error C2086: 'int right' : redefinition

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب mahvand70 تشکر کرده اند:
MISSILE

Captain I

Captain I



نماد کاربر
پست ها

204

تشکر کرده: 11 مرتبه
تشکر شده: 46 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 31 مرداد 1389 12:47

آرشيو سپاس: 1541 مرتبه در 194 پست

Re: آموزش گرافیک با استفاده از کتابخانه Graphics.h در زبان +

توسط MISSILE » سه شنبه 24 بهمن 1391 19:17

برای من این خطا رو میده!!!!!!!


سلام دوست گرامی

هدر فایل graphics.h موجود در پوشه include که در محل نصب کامپایلر ++Dev-C واقع شده است را حذف کنید و هدر فایل زیر را که همان هدر فایل مذکور است را دانلود کنید و جایگزین کنید، مشکلات کوچکی در این هدر فایل وجود داشت که برطرف شد.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

موفق باشید.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MISSILE تشکر کرده اند:
Mahdi1944, CAPTAIN PILOT, ARafiee, behrad90, nima-rad

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 15 اسفند 1391 00:04

آرشيو سپاس: 1 مرتبه در 1 پست

Re: آموزش گرافیک با استفاده از کتابخانه Graphics.h در زبان +

توسط saeedrss » سه شنبه 15 اسفند 1391 01:26

سلام داداش
تشکر بابت تاپیک خوبت

چند تا مشکل
-------------------------------------
#include <graphics.h>

int main ()
{
    initwindow ( 400,400,"View",100,100);
    getch();
    closegraph();
    return 0;
}
---------------------------------------
کامپایل نمیشه


از چند خط کدت یه عکس بزار

مثل اینا
-----------
-lbgi

-lgdi32
-lcomdlg32
-luuid
-loleaut32
-lole32
------------------
و کد بالایی

قالب این فروم یه کوچولو با زبان انگلیش مشکل داره (حد اقل واسه من تو کپی کردن )
و یه نکته دیگه
Dev-Cpp 5.2.0.0 64bit Portable
من دارم از این استفاده میکنم (نسخه 32 بیت هم هست )
من از سافت پدیا دان کردم
تعقیرات زیادی تو ظاهر کرده
اگه وقت کردی یه دور تعقیرات رو که باید تو این ورژن انجام بدیم هم بگو
و
چرا از windows.h استفاده نمیکنی؟؟؟
فرق windows.h و graphics هم بگی ممنون میشم
با تشکر



کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب saeedrss تشکر کرده اند:
MISSILE

New Member



no avatar
پست ها

4

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 16 اسفند 1391 19:56

آرشيو سپاس: 2 مرتبه در 1 پست

Re: آموزش گرافیک با استفاده از کتابخانه Graphics.h در زبان +

توسط nimilios » پنج شنبه 17 اسفند 1391 14:28

واقعا تا اینجا عالی بوده. ممنون. در صورت امکان وارد بحث انیمیشن نیز بشوید.

New Member



no avatar
پست ها

4

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 16 اسفند 1391 19:56

آرشيو سپاس: 2 مرتبه در 1 پست

Re: آموزش گرافیک با استفاده از کتابخانه Graphics.h در زبان +

توسط nimilios » جمعه 18 اسفند 1391 15:40

saeedrss نوشته است:سلام داداش
تشکر بابت تاپیک خوبت

چند تا مشکل
-------------------------------------
#include <graphics.h>

int main ()
{
    initwindow ( 400,400,"View",100,100);
    getch();
    closegraph();
    return 0;
}
---------------------------------------
کامپایل نمیشه


از چند خط کدت یه عکس بزار

مثل اینا
-----------
-lbgi

-lgdi32
-lcomdlg32
-luuid
-loleaut32
-lole32
------------------
و کد بالایی

قالب این فروم یه کوچولو با زبان انگلیش مشکل داره (حد اقل واسه من تو کپی کردن )
و یه نکته دیگه
Dev-Cpp 5.2.0.0 64bit Portable
من دارم از این استفاده میکنم (نسخه 32 بیت هم هست )
من از سافت پدیا دان کردم
تعقیرات زیادی تو ظاهر کرده
اگه وقت کردی یه دور تعقیرات رو که باید تو این ورژن انجام بدیم هم بگو
و
چرا از windows.h استفاده نمیکنی؟؟؟
فرق windows.h و graphics هم بگی ممنون میشم
با تشکر



با اجازه اساتید:
من از ()getch قبل از return 0 استفاده کردم و همینطور تابع ()closegraph رو از برنامه حذف کردم و کامپایل شد.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب nimilios تشکر کرده اند:
Mahdi1944, MISSILE

Captain I

Captain I



نماد کاربر
پست ها

204

تشکر کرده: 11 مرتبه
تشکر شده: 46 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 31 مرداد 1389 12:47

آرشيو سپاس: 1541 مرتبه در 194 پست

Re: آموزش گرافیک با استفاده از کتابخانه Graphics.h در زبان +

توسط MISSILE » شنبه 19 اسفند 1391 22:27

سلام دوستان عزیز

برای کشیدن مستطیل تو پر چه دستوری هست؟


برای انجام سریع این کار باید تغییرات زیر را در کد اصلی برنامه اعمال کنید :

کد: انتخاب همه
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

توضیحات دستورات بالا :

در دستورات بالا دو تابع به نام های setfillstyle و floodfill به کد برنامه اضافه شده است، تابع اول نوع سَبک و رنگ مورد نظر جهت پر کردن یک شکل بسته را مشخص میکند و در تابع دوم باید مختصات یک نقطه در داخل محدوده شکل بسته را توسط دو پارامتر اولی این تابع مشخص و توسط پارامتر سوم نیز رنگ خط شکل رسم شده مورد نظر را مشخص کنیم.

توجه : تابع setfillstyle و بعد تابع setcolor قبل از تابع رسم شکل و تابع floodfill بعد از تابع رسم شکل باید فراخوانی شوند و پارامتر رنگ هر دو تابع setcolor و floodfill باید با مقداری یکسان مقداردهی شوند در غیر اینصورت شکل مورد نظر با رنگ مشخص شده پر نمیشود.


تابع ()closegraph رو از برنامه حذف کردم


در مورد تابع closegraph باید بگم که رسم شکل، نقطه و اجرای تمامی الگوریتم ها و توابع گرافیکی همه و همه نیاز به حافظه دارند که این حافظه مورد نیاز در زمان اجرا برنامه متناسب با محتوای گرافیکی اختصاص میابد، روش مناسب و استاندارد این است که بعد از انجام کار در محیط گرافیکی این فضاء حافظه به سیستم عامل برگردانده شود که لازمه این کار فراخوانی تابع closegraph بعد از تابع getch است.


دوست گرامی جناب saeedrss ممنون از ابراز لطف شما، اگر عمری باقی بود سعی میکنم تمام آموزش های قرار گرفته در این تاپیک را در قالب یک فایل PDF آماده کنم و در همین تاپیک برای دانلود قرار بدم تا فرآیند یادگیری این مطالب راحت تر و در دسترس باشد. در مورد هدر فایل windows.h (برای استفاده از اکثر توابع API (با این توابع میتوان اکثر اشیای ویندوز را تولید و ساخت و به آنها دسترسی داشت مثل تولید یک فرم برنامه یا یک پیام ویژوال یا بدست آوردن مقدار فضای آزاد هارد دیسک سیستم) سری سیستم عامل های ویندوز باید از این هدر فایل استفاد کنیم) باید بگم خود این هدر فایل یعنی دنیای بزرگ Win32 API که واقعا یک مبحث فوق العاده تخصصی است و نیاز به صرف زمان و کار بسیار و دانش زیاد است و یک مرتبه نمیتوان رفت سراغ سیسم گرافیکی سیستم عامل ویندوز پس بهتر است برای کارهای گرافیکی معمولی از همین روش در زبان برنامه نویسی C استفاده کنیم البته قبلا هم گفتم که روش های بهتری برای کارهای گرافیکی حرفه ای تر موجود است. شاید روزی آموزش مبحث جالب Win32 API رو در انجمن شروع کردیم.

موفق باشید.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MISSILE تشکر کرده اند:
ali-j, ARafiee, Mahdi1944

New Member



no avatar
پست ها

4

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 16 اسفند 1391 19:56

آرشيو سپاس: 2 مرتبه در 1 پست

Re: آموزش گرافیک با استفاده از کتابخانه Graphics.h در زبان +

توسط nimilios » دوشنبه 28 اسفند 1391 01:41

Hajj saber نوشته است:برای کشیدن مستطیل تو پر چه دستوری هست
(با for تو در تو و مستطیل تو در تو 1 ساعت طول میکشه تا انجام شه)


با دستور bar
شکل کلی:

;(x1, y1, x2, y2)یbar

New Member



no avatar
پست ها

4

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 16 اسفند 1391 19:56

آرشيو سپاس: 2 مرتبه در 1 پست

Re: آموزش گرافیک با استفاده از کتابخانه Graphics.h در زبان +

توسط nimilios » دوشنبه 28 اسفند 1391 01:43

برای دانلود یک سری برنامه و آموزش های دیگر که روزانه به روز رسانی می شود می توانید به آدرس
http://www.facebook.com/pages/%DA%AF%D8 ... ts&fref=ts
در فیس بوک
و
nn4e.blogfa.com
مراجعه کنید.

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 26 اردیبهشت 1392 17:39

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: آموزش گرافیک با استفاده از کتابخانه Graphics.h در زبان +

توسط koosha021 » پنج شنبه 26 اردیبهشت 1392 17:44

خواهشا سریع جواب بدین..
من همین اول کار به مشکل برخوردم وقت زیادی هم ندارم.
#include <graphics.h>
int main()
{
initwindow (400 ,400 ,"Viewport" ,300 ,200 );
return 0;
}
دو خطی هم که گفته شده بود حذف شود حذف شد ولی فرقی نکرد.
هدر فایل رو هم عوض کردم.
هرچی گفتین انجام دادم.!!!!!!!!!!

C:\Dev-Cpp\projects\Makefile.win [Build Error]  [Project1.exe] Error 1

Captain I

Captain I



نماد کاربر
پست ها

204

تشکر کرده: 11 مرتبه
تشکر شده: 46 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 31 مرداد 1389 12:47

آرشيو سپاس: 1541 مرتبه در 194 پست

Re: آموزش گرافیک با استفاده از کتابخانه Graphics.h در زبان +

توسط MISSILE » جمعه 27 اردیبهشت 1392 18:14

سلام دوست گرامی جناب koosha021,

- سیستم عاملتون چیه؟

- برنامه ای که نوشتید رو داخل کدوم درایو ذخیره کردید؟

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MISSILE تشکر کرده اند:
Mahdi1944

New Member



no avatar
پست ها

3

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 1 خرداد 1392 11:58

آرشيو سپاس: 1 مرتبه در 1 پست

Re: آموزش گرافیک با استفاده از کتابخانه Graphics.h در زبان +

توسط sobshan » دوشنبه 13 خرداد 1392 10:00

با سلام.
در مورد بخش سیزدهم آموزش.
می خواستم ببینم چه جوری میشه مثلا هر چند بار خواستیم روی دکمه draw کلیک کنیم و هر بار همون دستور رو اجرا کنه.
یا مثلا با کلیک رو یه دکمه یه دایره ترسیم بشه و با کلیک رو یه دکمه دیگه دایره پاک بشه و هر چند بار روی این دو دکمه کلیک کنیم دستورات داده شده رو انجام بده.
ممنون می شم اگه جواب بدید.

007rap از این پست سپاسگزاري کرده است

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان