لیکو،پهپاد رادارگریز و ترابری ایرانی

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با دستاوردها و اخبار نيروي هوايي ايران به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه 3 شهریور 1386, 2:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1776 بار

Re: لیکو،پهپاد رادارگریز و ترابری ایرانی

پست توسط ramin-am » شنبه 29 مهر 1391, 10:55 am

یک پهپاد دانشچویی واقعا خوب بود ،کاش به ئجای غلو کردن و باد کردن خودمون توسط خبر گذاری ها واقعیت ارزشمند این خبر رو تیتر میکردن اندازه واقعا خوبی داره روی باند عملیاتی هست و مهمتر اینکه یک تیم دانشجویی این کار رو انجام دادن یعنی ما واقعا میتونیم دیگه . کپی نمیکنیم
به رویاهایت بی اندیش ..........

Junior Poster
Junior Poster
پست: 132
تاریخ عضویت: جمعه 5 شهریور 1389, 3:42 pm
سپاس‌های ارسالی: 57 بار
سپاس‌های دریافتی: 486 بار

Re: لیکو،پهپاد رادارگریز و ترابری ایرانی

پست توسط jas_gholami_1347 » شنبه 29 مهر 1391, 1:25 pm

ramin-am نوشته شده:یک پهپاد دانشچویی واقعا خوب بود ،کاش به ئجای غلو کردن و باد کردن خودمون توسط خبر گذاری ها واقعیت ارزشمند این خبر رو تیتر میکردن اندازه واقعا خوبی داره روی باند عملیاتی هست و مهمتر اینکه یک تیم دانشجویی این کار رو انجام دادن یعنی ما واقعا میتونیم دیگه . کپی نمیکنیم

چیز مهم و قابلی نبود هنوز نه نمونه پروازی ان ساخته شده در ضمن من یک عکس ازآن دیدم چیز تحفه ای نبود

Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 1378
تاریخ عضویت: سه شنبه 6 فروردین 1387, 12:10 pm
محل اقامت: شهرکرد
سپاس‌های ارسالی: 4214 بار
سپاس‌های دریافتی: 8330 بار

Re: لیکو،پهپاد رادارگریز و ترابری ایرانی

پست توسط FREE MAN » شنبه 29 مهر 1391, 1:40 pm

هلیکوپتری که با موتور پراید کار می کند

ایران: فضای مناسبی که برای پیشرفت های علمی در کشور فراهم شده روحیه افراد مستعد را برای پیشبرد خدمات علمی بویژه تحقیق، ابتکار و اختراع افزایش داده و موجب شده است هر روز خبری جدید از ساخته‌ها و یافته‌های جوانان مستعد و پرانگیزه ایرانی منتشر شود.
یکی از ساخته‌های جدید جوانان ایرانی هلیکوپتر دست‌سازی است که با امکانات دم دستی و تلاش و پشتکار شخصی و حمایت مالی خانوادگی به مرحله ساخت رسیده و برای علاقه مندان به دانش ایرانی به نمایش در آمده است.
این هلیکوپتر توسط علی و برادرش ایوب علیرضایی در طول 2 سال طراحی و با تشویق و حمایت مالی پدرشان کیوان علیرضایی ساخته شده است.

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

علی علیرضایی شهرکی متولد 1369 ساکن استان چهارمحال و بختیاری، شهر کیان، اکنون دانشجوی مهندسی تکنولوژی الکترونیک دانشگاه آزاد شهرکرد است. برادر وی ایوب نیز متولد 1365 فارغ التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه شهرکرد است.
نخستین هلیکوپتر قابل پرواز در سال 1941 توسط شخصی به نام ایگور سیکوررسکی ساخته شد. سپس و به مرور زمان تلاش گردید تا با بهینه کردن این وسیله رفته رفته آن را بشکل کنونی و پیشرفته در آورند. درست مانند هر وسیله دیگری مثل خودرو، لکوموتیو، یخچال، دوچرخه و غیره که در ابتدا به شکل امروزی نبوده و از تکنولوژی امروزی برخوردار نبودند.
با پی بردن به کارایی و قابلیت‌های چشمگیر این وسیله و کاربری آن در زمینه‌های مختلف با توجه به مأموریت‌های پیش‌بینی شده برای این وسیله می‌توان آن را در کلاس‌های مختلفی دسته‌بندی کرد از جمله: هلیکوپترهای نظامی (که خود به چند گروه تقسیم بندی می‌شود)،
هلیکوپتر‌های نجات و امداد و هلیکوپترهایی با کاربری شخصی که به دو گروه پیشرفته و گروه‌های تفننی که تماماً دست‌ساز بوده و به دلیل نیاز نداشتن به دانش فنی، دسترسی آسان به ابزار و مواد اولیه ساخت و نیز ارزانی قیمت، از چند دهه قبل تاکنون در بیشتر کشورها بویژه اروپا و امریکا افراد عادی با خرید نقشه، خود اقدام به ساخت و مونتاژ این وسیله می‌کنند.
در دنیا اکنون کیت‌های آماده‌ای وجود دارد که افراد می‌توانند با خریدن این کیت‌ها و سر هم کردن قطعات کیت، هلیکوپتر بسازند و آن را به پرواز درآورند اما این دو برادر با طراحی اولیه توانسته‌اند موفق به ساخت این هلیکوپتر شوند.
به گفته برادران شهرکی سازندگان چهارمحالی هلیکوپتر دست‌ساز، محرک اصلی این هلیکوپتر موتور پراید است که با حذف گیربکس و جایگزینی پولی و تسمه و چرخ دنده، فرایند انتقال قدرت از خروجی شفت موتور به قسمت سواش پلیت ملخ‌ها انجام می‌شود.
طول کل هلیکوپتر 7 متر و ارتفاع آن نیز 5/2 متر است. همچنین، عرض این وسیله 160 سانتی متر است. این هلیکوپتر طوری طراحی شده که فعلاً ظرفیت حمل یک سرنشین با وزن متوسط 80 کیلو گرم را دارد. به گفته علیرضایی می‌توان با تغییراتی حساب شده در ظرفیت این وسیله تغییراتی نیز ایجاد کرد.
تمام قطعات به کار رفته در بدنه و موتور این هلیکوپتر دارای طراحی و مواد اولیه کاملاً داخلی و شخصی و منحصر به فرد است. این بالگرد در مقایسه با بالگردهای فوق سبک ساخته شده که دارای وزنی حدود 600 کیلوگرم میباشند دارای وزن بسیار کمتری یعنی حدود 400 کیلوگرم می باشد. سرعت تقریبی این بالگرد 100 کیلومتر در ساعت و سوخت بکار رفته در آن بنزین سوپر معمولی می باشد.این بالگرد قادر به پرواز و حمل باری وزن تقریبی 200 کیلوگرم می باشد.هزینه ساخت این بالگرد حدود 60/000/000 ریال بوده که این هزینه در ساخت بصورت انبوه کاهش چشمگیری خواهد داشت. مهمترین ویژگی این بالگرد در مقایسه با بالگردهای ساخته شده قبلی اینست که به جای استفاده از موتور توربوجت بسیار گرانقیمت در ساخت این بالگرد از موتور پیستونی معمولی (پراید) استفاده شده است. این بالگرد دارای دو مخزن سوخت در دو طرف خود هر یک با ظرفیت 25 لیتر و مجموعاً 50 لیتر می باشد که قادر است بدون سوخت گیری مجدد مسافتی در حدود 250 کیلومتر را طی می کند.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ساخت وسیله پرنده الان یه چیز عادی شده توی خیلی از کشورهای دنیا. این دو تا هم استانی ما این رو بطور کامل نشون دادن.وقتی دو تا از جوانهای ما بدون هیچ امکانات خاصی این کار رو میکنن از متخصصین با امکانات زیاد، خیلی بیشتر از اینها انتظار میره .ضمنا مهم عملیاتی و کاربردی بودن اون وسیله هست . حالا ما با بزرگ نمایی می خواهیم واقعیت رو جور دیگه ای نشون بدیم،اون حسابش جداست .
زنده بودن حرکتی افقی است از گهواره تا گور و زندگی کردن حرکتی عمودی است از زمین تا آسمان
[FONT=Tahoma, Tahoma, Tahoma, Tahoma, Tahoma][HIGHLIGHT=#fef8e0]انسان ها دو دسته اند: آن هایی که بیدارند در تاریکی و آن هایی که خوابند در   

ارسال پست

بازگشت به “دستاوردها و اخبار نيروي هوايي”