آذرخش و کوثر 88؛ جدیدترین جت‌های نیروی هوایی ارتش

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با دستاوردها و اخبار نيروي هوايي ايران به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 3071
تاریخ عضویت: چهار شنبه 15 فروردین 1386, 6:23 pm
سپاس‌های ارسالی: 11143 بار
سپاس‌های دریافتی: 14943 بار

آذرخش و کوثر 88؛ جدیدترین جت‌های نیروی هوایی ارتش

پست توسط Shahryar » شنبه 29 مهر 1391, 10:09 am

 آذرخش و کوثر 88؛ جدیدترین جت‌های نیروی هوایی ارتش

تصویر


  
امیر خلبان منوچهر یزدانی معاون تربیت و آموزش نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به نحوه آموزش خلبانی با هواپیماهای مختلف، گفت: آموزش خلبانی در 3 مقطع مختلف تعریف شده که مقطع مقدماتی با هواپیماهای سبک انجام می‌شود، مقطع پایه با هواپیماهای پی سی 7 در حال انجام است و در مقطع پیشرفته، خلبانان آماده پرواز با هواپیماهای شکاری می‌شوند.

وی با بیان اینکه در خصوص تامین هواپیماهای آموزشی وضعیت خوبی داریم، اظهار داشت: در حال حاضر با کمک صنعت و وزارت دفاع و نهاجا طرح‌هایی برای تامین جت آموزشی در دست اجرا داریم که با توجه به تحریم‌ها، کمک گرفتن برای ما محدود شده است و باید به دانش موجود متکی شویم.

یزدانی خاطرنشان کرد: در این خصوص هواپیماهای آموزشی کوثر 88 و آذرخش طرح‌هایی است که در دست انجام است و مطالعات مفهومی و طرح‌های اولیه آن کاملا به انجام رسیده و پیشرفت بسیار خوبی در این حوزه شاهدیم و همان طور که هواپیمای صاعقه به بهره‌برداری رسیده به زودی این هواپیماها هم به بهره‌برداری می‌رسد.

   
خبرگزاری فارس
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 2779
تاریخ عضویت: چهار شنبه 26 اسفند 1388, 11:17 am
سپاس‌های ارسالی: 8337 بار
سپاس‌های دریافتی: 13009 بار

Re: آذرخش و کوثر 88؛ جدیدترین جت‌های نیروی هوایی ارتش

پست توسط Java » دو شنبه 12 تیر 1396, 6:37 pm

 بنام خدا    [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]   
هواپیمای جت آموزشی کوثر-88 در 15 آوریل 2017 بهنمایش عمومی درآمد    دسامبر 2007 میلادی قراردادی بین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی(نهاجا) با صنایع هواپیماسازی ایران(IAMI) به منظور انجام تحقیقات طراحی و ساخت یک هواپیمای جت آموزشی منعقد گردید.نمونه اولیه مجهز به صندلی های پرتاب شونده Zvezda K-36DM و موتورهای توربو جت J85-GE-13 و همچنین سایر ادوات فرود هواپیمای F-5B با اندکی بروزرسانی در تجهیزات ایونیک بودند.در تابستان 2016 برای ساخت اولین نمونه واقعی از جت آموزشی کوثر 88 از قطعات و اجزای یک هواپیمای RF-5A استفاده گردید. با وجود برنامه ریزی جهت اتمام ساخت اولین نمونه از این پرنده برای ژانویه 2017 و نخستین پرواز در فوریه 2017 ،پس از شش ماه کار و تلاش ساخت نمونه اولیه به دلایلی ناتمام ماند. تنگ ناههای مالی مهمترین دلایل تاخیر در اتمام کار این پروژه بود. پیش بینی میشود اگه همه مشکلات مرتفع شوند ،کوثر 88 بتواند در جولای 2017 نخستین پرواز آزمایشی خود را انجام دهد. قرار است نخستین نمونه پروازی با ادوات آنالوگ هواپیمای F-5B تجهیز شود تا در نمونه های بعدی سه نمایشگر چند منظوره رنگی در هر کابین و یک نمایشگر سر بالا(headup) در کابین جلو نصب شوند. همچنین می بایست چهار جایگاه ویژه حمل تسلیحات هوا به زمین نیز زیر بالها اضافه گردد. صنایع هواپیماسازی ایران(IAMI) اذعان نموده توانایی ساخت تا 14 فروند کوثر 88 را با استفاده از اجزای شش فروند F-5A،شش فروند F-5B و سه فروند RF-5A دارد.  :  
............ودرویش به پادشاه گفت :این نیز بگذرد.....

http://valiasr-aj.com/persian/index.php

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 398
تاریخ عضویت: پنج شنبه 21 دی 1385, 1:06 pm
سپاس‌های ارسالی: 1216 بار
سپاس‌های دریافتی: 249 بار

Re: آذرخش و کوثر 88؛ جدیدترین جت‌های نیروی هوایی ارتش

پست توسط mohammad tomcat » دو شنبه 12 تیر 1396, 11:23 pm

Java نوشته شده: بنام خدا    [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]   
هواپیمای جت آموزشی کوثر-88 در 15 آوریل 2017 بهنمایش عمومی درآمد    دسامبر 2007 میلادی قراردادی بین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی(نهاجا) با صنایع هواپیماسازی ایران(IAMI) به منظور انجام تحقیقات طراحی و ساخت یک هواپیمای جت آموزشی منعقد گردید.نمونه اولیه مجهز به صندلی های پرتاب شونده Zvezda K-36DM و موتورهای توربو جت J85-GE-13 و همچنین سایر ادوات فرود هواپیمای F-5B با اندکی بروزرسانی در تجهیزات ایونیک بودند.در تابستان 2016 برای ساخت اولین نمونه واقعی از جت آموزشی کوثر 88 از قطعات و اجزای یک هواپیمای RF-5A استفاده گردید. با وجود برنامه ریزی جهت اتمام ساخت اولین نمونه از این پرنده برای ژانویه 2017 و نخستین پرواز در فوریه 2017 ،پس از شش ماه کار و تلاش ساخت نمونه اولیه به دلایلی ناتمام ماند. تنگ ناههای مالی مهمترین دلایل تاخیر در اتمام کار این پروژه بود. پیش بینی میشود اگه همه مشکلات مرتفع شوند ،کوثر 88 بتواند در جولای 2017 نخستین پرواز آزمایشی خود را انجام دهد. قرار است نخستین نمونه پروازی با ادوات آنالوگ هواپیمای F-5B تجهیز شود تا در نمونه های بعدی سه نمایشگر چند منظوره رنگی در هر کابین و یک نمایشگر سر بالا(headup) در کابین جلو نصب شوند. همچنین می بایست چهار جایگاه ویژه حمل تسلیحات هوا به زمین نیز زیر بالها اضافه گردد. صنایع هواپیماسازی ایران(IAMI) اذعان نموده توانایی ساخت تا 14 فروند کوثر 88 را با استفاده از اجزای شش فروند F-5A،شش فروند F-5B و سه فروند RF-5A دارد.  :  


به نظرم این حرف خیلی غیر کارشناسی هست که اول آنالوگ نصب بشه و بعد دیجیتال بشه. چون کوچکترین تغییر الکترونیکی در یک هواپیما نه فقط بحث سازگاری الکترونیکی اون مطرحه بلکه بحث تغییر وزن و فضا نیز مطرحه. حالا نمیدونم نویسنده ی این مقاله اطلاع نداشته یا اینکه چیز دیگه ای بوده. چون وقتی با بچه های نیروی هوایی صحبت کنید دقیقا مهمترین مشکل به روز رسانی را همین مطرح می کنند وگرنه طراحی یا تامین قطعات به روز اصلا مشکلی نیست. بعدش هم اگه این هواپیما قراره از اول طراحی بشه چرا از اول سیستمهای اون را از سیستمهای به روز استفاده نمیکنند؟

ارسال پست

بازگشت به “دستاوردها و اخبار نيروي هوايي”