در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با دستاوردها و اخبار نيروي هوايي ايران به بحث بپردازيد
Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

2442

تشکر کرده: 11 مرتبه
تشکر شده: 99 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 15 فروردین 1386 18:23

آرشيو سپاس: 16122 مرتبه در 1610 پست

آذرخش و کوثر 88؛ جدیدترین جت‌های نیروی هوایی ارتش

توسط Shahryar » شنبه 29 مهر 1391 10:09

آذرخش و کوثر 88؛ جدیدترین جت‌های نیروی هوایی ارتش





امیر خلبان منوچهر یزدانی معاون تربیت و آموزش نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به نحوه آموزش خلبانی با هواپیماهای مختلف، گفت: آموزش خلبانی در 3 مقطع مختلف تعریف شده که مقطع مقدماتی با هواپیماهای سبک انجام می‌شود، مقطع پایه با هواپیماهای پی سی 7 در حال انجام است و در مقطع پیشرفته، خلبانان آماده پرواز با هواپیماهای شکاری می‌شوند.

وی با بیان اینکه در خصوص تامین هواپیماهای آموزشی وضعیت خوبی داریم، اظهار داشت: در حال حاضر با کمک صنعت و وزارت دفاع و نهاجا طرح‌هایی برای تامین جت آموزشی در دست اجرا داریم که با توجه به تحریم‌ها، کمک گرفتن برای ما محدود شده است و باید به دانش موجود متکی شویم.

یزدانی خاطرنشان کرد: در این خصوص هواپیماهای آموزشی کوثر 88 و آذرخش طرح‌هایی است که در دست انجام است و مطالعات مفهومی و طرح‌های اولیه آن کاملا به انجام رسیده و پیشرفت بسیار خوبی در این حوزه شاهدیم و همان طور که هواپیمای صاعقه به بهره‌برداری رسیده به زودی این هواپیماها هم به بهره‌برداری می‌رسد.


خبرگزاری فارس
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..

ARafiee از این پست سپاسگزاري کرده است

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Shahryar تشکر کرده اند:
hamed_713, mm1990, mehdighorbani, reza4087, Ghost Rider, behrad90, nasir irani, zzvf, FREE MAN, zoornachi, kayvan6079, nima-rad

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1362

تشکر کرده: 2197 مرتبه
تشکر شده: 3494 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 26 اسفند 1388 11:17

آرشيو سپاس: 10112 مرتبه در 877 پست

Re: آذرخش و کوثر 88؛ جدیدترین جت‌های نیروی هوایی ارتش

توسط Java » دوشنبه 12 تیر 1396 17:37

بنام خدا
_
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

هواپیمای جت آموزشی کوثر-88 در 15 آوریل 2017 بهنمایش عمومی درآمد
در دسامبر 2007 میلادی قراردادی بین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی(نهاجا) با صنایع هواپیماسازی ایران(IAMI) به منظور انجام تحقیقات طراحی و ساخت یک هواپیمای جت آموزشی منعقد گردید.نمونه اولیه مجهز به صندلی های پرتاب شونده Zvezda K-36DM و موتورهای توربو جت J85-GE-13 و همچنین سایر ادوات فرود هواپیمای F-5B با اندکی بروزرسانی در تجهیزات ایونیک بودند.در تابستان 2016 برای ساخت اولین نمونه واقعی از جت آموزشی کوثر 88 از قطعات و اجزای یک هواپیمای RF-5A استفاده گردید. با وجود برنامه ریزی جهت اتمام ساخت اولین نمونه از این پرنده برای ژانویه 2017 و نخستین پرواز در فوریه 2017 ،پس از شش ماه کار و تلاش ساخت نمونه اولیه به دلایلی ناتمام ماند. تنگ ناههای مالی مهمترین دلایل تاخیر در اتمام کار این پروژه بود. پیش بینی میشود اگه همه مشکلات مرتفع شوند ،کوثر 88 بتواند در جولای 2017 نخستین پرواز آزمایشی خود را انجام دهد. قرار است نخستین نمونه پروازی با ادوات آنالوگ هواپیمای F-5B تجهیز شود تا در نمونه های بعدی  سه نمایشگر چند منظوره رنگی در هر کابین و  یک نمایشگر سر بالا(headup) در کابین جلو نصب شوند. همچنین می بایست چهار جایگاه  ویژه حمل تسلیحات هوا به زمین نیز زیر بالها اضافه گردد. صنایع هواپیماسازی ایران(IAMI) اذعان نموده توانایی ساخت تا 14 فروند کوثر 88 را با استفاده از اجزای  شش فروند F-5A،شش فروند F-5B و سه فروند RF-5A دارد.
منبع: AirForces_Monthly_July_2017
............ودرویش به پادشاه گفت :این نیز بگذرد.....

http://valiasr-aj.com/persian/index.php

5 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

307

تشکر کرده: 1048 مرتبه
تشکر شده: 76 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 21 دی 1385 13:06

آرشيو سپاس: 193 مرتبه در 58 پست

Re: آذرخش و کوثر 88؛ جدیدترین جت‌های نیروی هوایی ارتش

توسط mohammad tomcat » دوشنبه 12 تیر 1396 22:23

Java نوشته است:
بنام خدا
_
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

هواپیمای جت آموزشی کوثر-88 در 15 آوریل 2017 بهنمایش عمومی درآمد
در دسامبر 2007 میلادی قراردادی بین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی(نهاجا) با صنایع هواپیماسازی ایران(IAMI) به منظور انجام تحقیقات طراحی و ساخت یک هواپیمای جت آموزشی منعقد گردید.نمونه اولیه مجهز به صندلی های پرتاب شونده Zvezda K-36DM و موتورهای توربو جت J85-GE-13 و همچنین سایر ادوات فرود هواپیمای F-5B با اندکی بروزرسانی در تجهیزات ایونیک بودند.در تابستان 2016 برای ساخت اولین نمونه واقعی از جت آموزشی کوثر 88 از قطعات و اجزای یک هواپیمای RF-5A استفاده گردید. با وجود برنامه ریزی جهت اتمام ساخت اولین نمونه از این پرنده برای ژانویه 2017 و نخستین پرواز در فوریه 2017 ،پس از شش ماه کار و تلاش ساخت نمونه اولیه به دلایلی ناتمام ماند. تنگ ناههای مالی مهمترین دلایل تاخیر در اتمام کار این پروژه بود. پیش بینی میشود اگه همه مشکلات مرتفع شوند ،کوثر 88 بتواند در جولای 2017 نخستین پرواز آزمایشی خود را انجام دهد. قرار است نخستین نمونه پروازی با ادوات آنالوگ هواپیمای F-5B تجهیز شود تا در نمونه های بعدی  سه نمایشگر چند منظوره رنگی در هر کابین و  یک نمایشگر سر بالا(headup) در کابین جلو نصب شوند. همچنین می بایست چهار جایگاه  ویژه حمل تسلیحات هوا به زمین نیز زیر بالها اضافه گردد. صنایع هواپیماسازی ایران(IAMI) اذعان نموده توانایی ساخت تا 14 فروند کوثر 88 را با استفاده از اجزای  شش فروند F-5A،شش فروند F-5B و سه فروند RF-5A دارد.
منبع: AirForces_Monthly_July_2017


به نظرم این حرف خیلی غیر کارشناسی هست که اول آنالوگ نصب بشه و بعد دیجیتال بشه. چون کوچکترین تغییر الکترونیکی در یک هواپیما نه فقط بحث سازگاری الکترونیکی اون مطرحه بلکه بحث تغییر وزن و فضا نیز مطرحه. حالا نمیدونم نویسنده ی این مقاله اطلاع نداشته یا اینکه چیز دیگه ای بوده. چون وقتی با بچه های نیروی هوایی صحبت کنید دقیقا مهمترین مشکل به روز رسانی را همین مطرح می کنند وگرنه طراحی یا تامین قطعات به روز اصلا مشکلی نیست. بعدش هم اگه این هواپیما قراره از اول طراحی بشه چرا از اول سیستمهای اون را از سیستمهای به روز استفاده نمیکنند؟


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان