طرح اخذ عوارض از كشتي هاي عبوري از تنگه هرمز به كجا رسيد.

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث و مطالب اقتصادی و مالی به بحث بپردازيد

مدیر انجمن: شوراي نظارت

ارسال پست
Junior Poster
Junior Poster
پست: 171
تاریخ عضویت: سه شنبه 8 شهریور 1390, 5:37 pm
سپاس‌های ارسالی: 69 بار
سپاس‌های دریافتی: 405 بار

طرح اخذ عوارض از كشتي هاي عبوري از تنگه هرمز به كجا رسيد.

پست توسط aliamous » سه شنبه 16 آبان 1391, 9:09 pm

چند ماه پيش بود كه از طرف نمايندگان مجلس شنيديم.

نماينده مردم سمنان و مهديشهر در مجلس با بيان اينكه بيش از 60 درصد از منابع نفتي دنيا از خليج فارس عبور مي كند، گفت: كشورهاي مختلفي به همين بهانه و بهانه‌هاي مختلفي اعم از امنيت، سركشي و سرزدن به پايگاه‌هاي خود در حوزه خليج فارس از تنگه هرمز عبور مي كنند و اين تنگه به عنوان يك آبي راه اصلي بين كشورهاي مختلف حاشيه خليج فارس و كشورهاي فرا منطقه شناخته مي شود.

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

حالا به نظر شما در اين وضعيت اقتصادي كه دشمنان كشتي راني و بسياري از صنايع ما را تحريم كرده اند آيا حق نداريم از كشتي هايي كه از مناطق آبي ايران در حال عبور هستند عوارض بگيريم و ميزان اين عوارض را هم با ميزان خصومت آنها با خودمان تعين كنيم يعني هرچه بي وجدانتر باشند ما هم بيشتر عوارض بگيريم.

منتظر جوابهاي خوانندگان عزيز هستم تصویر
هستم اگر نيستم گر نروم ميروم تصویر

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 340
تاریخ عضویت: یک شنبه 21 اسفند 1390, 9:47 pm
محل اقامت: روبروی شما
سپاس‌های ارسالی: 6248 بار
سپاس‌های دریافتی: 1510 بار

Re: طرح اخذ عوارض از كشتي هاي عبوري از تنگه هرمز به كجا رسيد

پست توسط Ghost Rider » سه شنبه 16 آبان 1391, 10:24 pm

اگه بشه که خوبه ولی باید دید قوانین بین المللی چی میگن.کسی میدونه؟
 [FONT=Helvetica, Arial, lucida grande, tahoma, verdana, arial, sans-serif][HIGHLIGHT=#fafbfb]The only easy day was    

Major
Major
پست: 253
تاریخ عضویت: سه شنبه 10 بهمن 1385, 2:43 am
سپاس‌های ارسالی: 671 بار
سپاس‌های دریافتی: 659 بار

Re: طرح اخذ عوارض از كشتي هاي عبوري از تنگه هرمز به كجا رسيد

پست توسط F-14 Fan » چهار شنبه 17 آبان 1391, 7:58 am

اگه یک آبراه داخلی‌ بود شاید. ولی‌ خلیج فارس و تنگهٔ هرمز یک آبراه بین المللی هستند.
مثلا کانال مانش (English Channel) در مجاورت انگلیسه ولی‌ آبراه آن بین‌المللی است و به انگلیس تعلق نداره که بیاد به خاطر عبور از کانال مانش عوارض بگیره.

Junior Poster
Junior Poster
پست: 171
تاریخ عضویت: سه شنبه 8 شهریور 1390, 5:37 pm
سپاس‌های ارسالی: 69 بار
سپاس‌های دریافتی: 405 بار

Re: طرح اخذ عوارض از كشتي هاي عبوري از تنگه هرمز به كجا رسيد

پست توسط aliamous » چهار شنبه 17 آبان 1391, 10:00 pm

نه اينطور كه من ميدونم شكل تنگه هرمز به گونه اي هستش كه عمق آب فقط در آبهاي ايران عميق هستش و كشتي هاي با توناژ بالا مجبور هستند از آبهاي ايران عبور كنند . لطفا دوستان اكه اطلاعات كاملتري دارند در اختيار بگذارند.
هستم اگر نيستم گر نروم ميروم تصویر

Junior Poster
Junior Poster
پست: 113
تاریخ عضویت: جمعه 22 دی 1385, 2:12 pm
سپاس‌های ارسالی: 80 بار
سپاس‌های دریافتی: 195 بار

Re: طرح اخذ عوارض از كشتي هاي عبوري از تنگه هرمز به كجا رسيد

پست توسط ali2914 » چهار شنبه 17 آبان 1391, 10:57 pm

aliamous نوشته شده:نه اينطور كه من ميدونم شكل تنگه هرمز به گونه اي هستش كه عمق آب فقط در آبهاي ايران عميق هستش و كشتي هاي با توناژ بالا مجبور هستند از آبهاي ايران عبور كنند . لطفا دوستان اكه اطلاعات كاملتري دارند در اختيار بگذارند.


کاملا بر عکس می فرمایید ! عمق سواحل ایران کمتره به همین دلیل نفتکش ها از منطق جنوبی عبور می کنند .متاسفانه به همین دلیل بیشتر سواحل ایران قابلیت احداث اسکله های بزرگ را ندارند. از نظر حقوقی هم تا محدوده 5 مایلی ساحل هر کشور متعلق به اون کشوره . از 5 مایل دورتر بین المللی محسوب می شه 5 مایل دریایی حدود 9 کیلومتر می شه . عرض تنگه هرمز در تنگ ترین قسمت 40 کیلومتره که حدود 20 کیلومترش قابل دریانوردیه

ارسال پست

بازگشت به “بخش اقتصادی و مالی”