در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث و مطالب اقتصادی و مالی به بحث بپردازيد
Junior Poster

Junior Poster



no avatar
پست ها

171

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 7 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 8 شهریور 1390 16:37

آرشيو سپاس: 442 مرتبه در 152 پست

طرح اخذ عوارض از كشتي هاي عبوري از تنگه هرمز به كجا رسيد.

توسط aliamous » سه شنبه 16 آبان 1391 21:09

چند ماه پيش بود كه از طرف نمايندگان مجلس شنيديم.

نماينده مردم سمنان و مهديشهر در مجلس با بيان اينكه بيش از 60 درصد از منابع نفتي دنيا از خليج فارس عبور مي كند، گفت: كشورهاي مختلفي به همين بهانه و بهانه‌هاي مختلفي اعم از امنيت، سركشي و سرزدن به پايگاه‌هاي خود در حوزه خليج فارس از تنگه هرمز عبور مي كنند و اين تنگه به عنوان يك آبي راه اصلي بين كشورهاي مختلف حاشيه خليج فارس و كشورهاي فرا منطقه شناخته مي شود.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

حالا به نظر شما در اين وضعيت اقتصادي كه دشمنان كشتي راني و بسياري از صنايع ما را تحريم كرده اند آيا حق نداريم از كشتي هايي كه از مناطق آبي ايران در حال عبور هستند عوارض بگيريم و ميزان اين عوارض را هم با ميزان خصومت آنها با خودمان تعين كنيم يعني هرچه بي وجدانتر باشند ما هم بيشتر عوارض بگيريم.

منتظر جوابهاي خوانندگان عزيز هستم
هستم اگر نيستم     گر نروم ميروم

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب aliamous تشکر کرده اند:
كيارش, Present, Cloor Master, Ghost Rider

Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

340

تشکر کرده: 371 مرتبه
تشکر شده: 138 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 21 اسفند 1390 21:47

محل سکونت

روبروی شما

آرشيو سپاس: 1457 مرتبه در 253 پست

Re: طرح اخذ عوارض از كشتي هاي عبوري از تنگه هرمز به كجا رسيد

توسط Ghost Rider » سه شنبه 16 آبان 1391 22:24

اگه بشه که خوبه ولی باید دید قوانین بین المللی چی میگن.کسی میدونه؟
The only easy day was yesterday

Major

Major



no avatar
پست ها

253

تشکر کرده: 25 مرتبه
تشکر شده: 41 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 10 بهمن 1385 02:43

آرشيو سپاس: 679 مرتبه در 161 پست

Re: طرح اخذ عوارض از كشتي هاي عبوري از تنگه هرمز به كجا رسيد

توسط F-14 Fan » چهارشنبه 17 آبان 1391 07:58

اگه یک آبراه داخلی‌ بود شاید. ولی‌ خلیج فارس و تنگهٔ هرمز یک آبراه بین المللی هستند.
مثلا کانال مانش (English Channel) در مجاورت انگلیسه ولی‌ آبراه آن بین‌المللی است و به انگلیس تعلق نداره که بیاد به خاطر عبور از کانال مانش عوارض بگیره.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب F-14 Fan تشکر کرده اند:
Ghost Rider, Cloor Master, arian2020, Solver, shola

Junior Poster

Junior Poster



no avatar
پست ها

171

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 7 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 8 شهریور 1390 16:37

آرشيو سپاس: 442 مرتبه در 152 پست

Re: طرح اخذ عوارض از كشتي هاي عبوري از تنگه هرمز به كجا رسيد

توسط aliamous » چهارشنبه 17 آبان 1391 22:00

نه اينطور كه من ميدونم شكل تنگه هرمز به گونه اي هستش كه عمق آب فقط در آبهاي ايران عميق هستش و كشتي هاي با  توناژ بالا مجبور هستند از آبهاي ايران عبور كنند . لطفا دوستان اكه اطلاعات كاملتري دارند در اختيار بگذارند.
هستم اگر نيستم     گر نروم ميروم

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب aliamous تشکر کرده اند:
nasir irani

Junior Poster

Junior Poster



no avatar
پست ها

113

تشکر کرده: 2 مرتبه
تشکر شده: 5 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 22 دی 1385 14:12

آرشيو سپاس: 203 مرتبه در 58 پست

Re: طرح اخذ عوارض از كشتي هاي عبوري از تنگه هرمز به كجا رسيد

توسط ali2914 » چهارشنبه 17 آبان 1391 22:57

aliamous نوشته است:نه اينطور كه من ميدونم شكل تنگه هرمز به گونه اي هستش كه عمق آب فقط در آبهاي ايران عميق هستش و كشتي هاي با  توناژ بالا مجبور هستند از آبهاي ايران عبور كنند . لطفا دوستان اكه اطلاعات كاملتري دارند در اختيار بگذارند.


کاملا بر عکس می فرمایید ! عمق سواحل ایران کمتره به همین دلیل نفتکش ها از منطق جنوبی عبور می کنند .متاسفانه به همین دلیل بیشتر سواحل ایران قابلیت احداث اسکله های بزرگ را ندارند. از نظر حقوقی هم تا محدوده 5 مایلی ساحل هر کشور متعلق به اون کشوره . از 5 مایل دورتر بین المللی محسوب می شه 5 مایل دریایی حدود 9 کیلومتر می شه . عرض تنگه هرمز در تنگ ترین قسمت 40 کیلومتره که حدود 20 کیلومترش قابل دریانوردیه

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب ali2914 تشکر کرده اند:
F-14 Fan, Solver


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان