مشکل فنی سمند

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: Mohsen1001, RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

ارسال پست
Major II
Major II
پست: 215
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 دی 1390, 2:41 am
سپاس‌های ارسالی: 396 بار
سپاس‌های دریافتی: 387 بار

مشکل فنی سمند

پست توسط edibk » شنبه 21 بهمن 1391, 1:40 pm

با عرض سلام دوستان یه سوال داشتم نحوه صحیح هواگیری رادیات و موتور سمند به چه صورتی هست؟

در ضمن دلیل نشتی آب در قسمت پوشش ترموستات چیه؟هر کاری که کردم اب بندی نمیشهتصویر

Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 1343
تاریخ عضویت: شنبه 7 مهر 1386, 12:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 3021 بار
سپاس‌های دریافتی: 4752 بار

Re: مشکل فنی سمند

پست توسط Mahdi Mahdavi » شنبه 21 بهمن 1391, 5:40 pm

  , عزیز سلام.
تا اونجایی که یادمه سیستم موتور و رادیاتور سمند همون سیستم پژو 405 هست.
برای پژو اینطوریه که برای هواگیری موقعی که موتور سرده در رادیاتور و دو پیچ هواگیری موتور و رادیاتور رو باز میکنیم. بعد آب رادیاتور رو میریزیم تا مخزن رادیاتور پر بشه و از محل های هواگیری موتور و رادیاتور آب بیاد.
بعد به پیچ هواگیری موتور و بعد هم پیچ هواگیری رادیاتور رو میبندیم و آب داخل مخزن رو هم تنظیم میکنیم تا کم یا زیاد نباشه.
"پیچ هواگیری موتور اونه که با آچار آلن باز میشه"

برای نشتی آب از قسمت پوشش ترموستات :
ممکنه پوشش ترموستات تاب برداشته باشه"اگر کائوچویی باشه گاهی اوقات تاب برمیداره" که باید از نوع فلزی استفاده کرد.
برای آب بندی هم از واشر ساز استفاده میکنند." دقت کنید که ترموستات سالم باشه." وقتی هواگیری کردید و در رادیاتور رو بستید ماشین رو روشن کنید.بعد از 5-6 دقیقه Jant لاستیکی که به درپوش ترموستات متصله کم کم باید گرم بشه.
اگر تغییر دمایی احساس نکردید اقدام به تعویض ترموستات کنید.


سوالی بود در خدمتیم.
ناگهان چقدر زود دیر میشود !

Major II
Major II
پست: 215
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 دی 1390, 2:41 am
سپاس‌های ارسالی: 396 بار
سپاس‌های دریافتی: 387 بار

Re: مشکل فنی سمند

پست توسط edibk » شنبه 21 بهمن 1391, 9:17 pm

Mahdi Mahdavi نوشته شده:  , عزیز سلام.
تا اونجایی که یادمه سیستم موتور و رادیاتور سمند همون سیستم پژو 405 هست.
برای پژو اینطوریه که برای هواگیری موقعی که موتور سرده در رادیاتور و دو پیچ هواگیری موتور و رادیاتور رو باز میکنیم. بعد آب رادیاتور رو میریزیم تا مخزن رادیاتور پر بشه و از محل های هواگیری موتور و رادیاتور آب بیاد.
بعد به پیچ هواگیری موتور و بعد هم پیچ هواگیری رادیاتور رو میبندیم و آب داخل مخزن رو هم تنظیم میکنیم تا کم یا زیاد نباشه.
"پیچ هواگیری موتور اونه که با آچار آلن باز میشه"

برای نشتی آب از قسمت پوشش ترموستات :
ممکنه پوشش ترموستات تاب برداشته باشه"اگر کائوچویی باشه گاهی اوقات تاب برمیداره" که باید از نوع فلزی استفاده کرد.
برای آب بندی هم از واشر ساز استفاده میکنند." دقت کنید که ترموستات سالم باشه." وقتی هواگیری کردید و در رادیاتور رو بستید ماشین رو روشن کنید.بعد از 5-6 دقیقه Jant لاستیکی که به درپوش ترموستات متصله کم کم باید گرم بشه.
اگر تغییر دمایی احساس نکردید اقدام به تعویض ترموستات کنید.


سوالی بود در خدمتیم.


دوست عزیز بسیار ممنون از راهنمایتون امروز یه مکانیک بردم گفت که درب موتور یعنی همون درب روغن رو که باز کرد گفت سفیدک زده که همینطور هم بود و گفت نشانه سوختن واشر سر سیلندرهتصویر اما روغن موتور هیچ نوع مشکلی نداشت تصویریعنی شیری رنگ نشده بود آیا باز هم احتیاج به تعویض واشر سر سیلندر هست و اگه هست کسی نوع خوبشو سراغ نداره چون اون طور که مکانیکه گفت تعمیریش هم هست که قیمتش 24 هزاره نمیدونم مگه تعمیر هم میشه؟ تصویر

Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 1343
تاریخ عضویت: شنبه 7 مهر 1386, 12:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 3021 بار
سپاس‌های دریافتی: 4752 بار

Re: مشکل فنی سمند

پست توسط Mahdi Mahdavi » شنبه 21 بهمن 1391, 9:30 pm

اگر سفیدک زیاد باشه و خیلی آب رادیاتور کم میکنه حتما تعویض کنید.
چون اگر خیلی اینطور بمونه نشت آب رادیاتور به روغن برای موتور ضرر داره و همچنین روغن به داخل آب رادیاتور نشت میکنه و باعث گرفتن مجاری آب میشه و بد تر میشه.همچنین باعث افزایش فشار رادیاتور میشه "به اصطلاح میگن کمپرس میکنه" که اون هم به Jant ها و لوله های رادیاتور در دراز مدت آسیب میزنه.

واشر سر سیلندر تعمیری رو اطلاع ندارم و فکر هم نکنم باشه.چون غیر قابل تعمیره. "پژو 405 اینجانب حدود یک سال پیش این اتفاق براش افتاد و تقریبا 200 خرجش شد"
اگر دیر بجنبید باعث میشه سر سیلندر هم تاب برداره که حدود 80 تومان به هزینه بالا اضافه میکنه.
پیشنهاد میکنم حتما به تعمیرکار معتبر و مطمئن مراجعه کنید و قطعات رو هم از فروشگاه مجاز خریداری کنید.
اگر ساکن اصفهان هستید تعمیرکار خوب چند تا سراغ دارم.
سوالی بود در خدمتیم.
ناگهان چقدر زود دیر میشود !

Major II
Major II
پست: 215
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 دی 1390, 2:41 am
سپاس‌های ارسالی: 396 بار
سپاس‌های دریافتی: 387 بار

Re: مشکل فنی سمند

پست توسط edibk » چهار شنبه 25 بهمن 1391, 11:48 am

Mahdi Mahdavi نوشته شده:اگر سفیدک زیاد باشه و خیلی آب رادیاتور کم میکنه حتما تعویض کنید.
چون اگر خیلی اینطور بمونه نشت آب رادیاتور به روغن برای موتور ضرر داره و همچنین روغن به داخل آب رادیاتور نشت میکنه و باعث گرفتن مجاری آب میشه و بد تر میشه.همچنین باعث افزایش فشار رادیاتور میشه "به اصطلاح میگن کمپرس میکنه" که اون هم به Jant ها و لوله های رادیاتور در دراز مدت آسیب میزنه.

واشر سر سیلندر تعمیری رو اطلاع ندارم و فکر هم نکنم باشه.چون غیر قابل تعمیره. "پژو 405 اینجانب حدود یک سال پیش این اتفاق براش افتاد و تقریبا 200 خرجش شد"
اگر دیر بجنبید باعث میشه سر سیلندر هم تاب برداره که حدود 80 تومان به هزینه بالا اضافه میکنه.
پیشنهاد میکنم حتما به تعمیرکار معتبر و مطمئن مراجعه کنید و قطعات رو هم از فروشگاه مجاز خریداری کنید.
اگر ساکن اصفهان هستید تعمیرکار خوب چند تا سراغ دارم.
سوالی بود در خدمتیم.


با سلام واشر سرسيلندر رو تعويض كردم الان دو مشكل ايجاد شده اب رادياتور خيلي كثيف شده و رنگش كاملا سياه شده يه مشكل ديگه هم وقتي موتور سرده از قسمت تسمه تايم يه صدايي مثل گير كردن تسمه تايم به قالپاقش مياد و وقتي گرم ميشه ديگه صدا قطع ميشه نميدونم چيكارش كنم؟

Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 1343
تاریخ عضویت: شنبه 7 مهر 1386, 12:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 3021 بار
سپاس‌های دریافتی: 4752 بار

Re: مشکل فنی سمند

پست توسط Mahdi Mahdavi » چهار شنبه 25 بهمن 1391, 2:09 pm

  , عزیز. :razz:
معمولا باید آب رادیاتور رو تعویض کنید."به علت مخلوط شدن آب و روغن سیاه شده"
پیشنهاد میکنم به یک رادیاتور ساز برید و بگید رادیاتور رو باز کنه و کامل تمیزش کنه. آب رادیاتور رو هم تعویض کنید.
"باز هم این مشکل برای من پیش اومده. پس از تعویض واشر سر سیلند (تقریبا یک سال بعدش) دیدم دمای آب رادیاتور کمی بالا میره.
رفتم پیش رادیاتور ساز. رادیاتور رو باز کرد. روی رادیاتور حدود 1 سانت خاک نشسته بود و باعث شده بود عمل خنک سازی به خوبی انجام نشه.
وقتی تمیز شد موتور خیلی بهتر کار میکرد و مصرف سوخت هم خیلی پایین اومد.
"کار زیادی نداره.دو تا بست و دو تا لوله کافیه باز بشه.هزینه اش هم الان فکر کنم حدود 20 تومان بشه"

اگر منظورتون صدای جیغ ماننده "وقتی موتور سرده و گاز میدیم یه جیغ میکشه و یا اینکه وقتی سلو کار میکنه جیر جیر میکنه" تا جایی که میدونم مشکل از دو چیز میتونه باشه:

1- مشکل از پولی هرزگرد "پولی پلاستیکی که باعث میشه تسمه دینام شل یا سفت نباشه"
2- هرز شدن پولی دینام " اگر با گاز دادن جیغ شدید تر میشه احتمال زیاد اشکال از همین پولی دینامه"

پیشنهاد میشه تسمه دینام رو هم تعویض کنید.

سوالی بود در خدمتیم.
ناگهان چقدر زود دیر میشود !

Major II
Major II
پست: 215
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 دی 1390, 2:41 am
سپاس‌های ارسالی: 396 بار
سپاس‌های دریافتی: 387 بار

Re: مشکل فنی سمند

پست توسط edibk » چهار شنبه 25 بهمن 1391, 2:40 pm

ممنون اما معمولا اگر روغن با اب تركيب بشه به صورت شيري رنگ درمياد در حالي كه اين سياه و روغن هم نيست

Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 1343
تاریخ عضویت: شنبه 7 مهر 1386, 12:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 3021 بار
سپاس‌های دریافتی: 4752 بار

Re: مشکل فنی سمند

پست توسط Mahdi Mahdavi » چهار شنبه 25 بهمن 1391, 6:05 pm

edibk نوشته شده:ممنون اما معمولا اگر روغن با اب تركيب بشه به صورت شيري رنگ درمياد در حالي كه اين سياه و روغن هم نيست

نه دوست عزیز. این رو اتفاقا من به مکانیکی گفتم. گفت اونجایی که تو در محفظه روغن سفیدک زده مال اینه که آب با روغن قاطی شده و حرکت شدید سوپاپ ها و میل سوپاپ یاعث میشه که این آب و روغن کف کنه و به اصطلاح سفیدک بزنه.
اون تیرگی رنگ آب رادیاتور هم علتش هم رسوبات رادیاتوره و بیشتر علتش روغنی هست که وارد رادیاتور میشه و به این صورت در میاد.
ناگهان چقدر زود دیر میشود !

New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: جمعه 1 آذر 1392, 9:44 pm

Re: مشکل فنی سمند

پست توسط pedramhpotter » جمعه 1 آذر 1392, 9:52 pm

سلام. من يك سمند se دوگانه سوز مدل 87 دارم. چند وقت هست كه گيج بنزين غلط نشان مي‌دهد و مثلا موقعي كه باك نصفه است چراغ اخطار روشن مي‌شود. صبحها موقعي كه سوييچ را باز مي‌كنم درست مي‌شود اما پس از استارت و در طول زمان حركت گيج غلط (كم) نشان مي‌دهد. توباكي را هم عوض كردم اما تاثيري نداشت. لطفا راهنمايي كنيد.

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”