در اين بخش مي‌توانيد در مورد اخبار و حوادث روز به بحث بپردازيد
Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

2132

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 27 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 15 شهریور 1385 00:51

محل سکونت

تهران

آرشيو سپاس: 8025 مرتبه در 1088 پست

اگر واردات آزاد بود با 40 میلیون چه خودرویی می‌شد خرید؟

توسط Mr.Amirhessam » دوشنبه 23 بهمن 1391 15:25

انحصار تولید خودرو در کشور و عدم کارآیی و بهره‌وری صنعت خودرو، تنها منجر به آن شده که مصرف کننده ایرانی در چندین دهه، مجبور به تحمل عرضه خودروهایی باشد که خودروسازان داخلی با هزاران فشار و منت عرضه می‌کنند؛ خودروسازانی که از حمایت بی‌دریغ دولت‌ها برخوردار بوده‌اند و در دولت کنونی نیز شاه‌بیت این حمایت‌ها به نمایش گذاشته شد؛ اما اگر واردات آزاد بود، چه می‌شد؟!


به گزارش ایسنا «تابناک» در ادامه نوشت: در آخرین تصمیم حمایتی دولت از خودروسازان، قرار بر آن شد که نرخ‌گذاری تجاری خودرو یا مبنا گذاردن ارز مبادلاتی برای قیمت‌گذاری خودرو‌ها از یک هفته گذشته اعمال شود که در پی این تصمیم، بهای خودرو در بازار آزاد به بهای رسمی تبدیل شد؛ اکنون باید منتظر ماند و دید، چه بلایی بر سر بازار آزاد خودرو‌ها خواهد آمد.

بنا بر این گزارش، انحصار تولید خودرو در کشور که با حمایت‌های سنگین تعرفه‌ای همراه شده حاشیه بسیار امنی برای خودروسازان پدید آورده است که بر اثر آن، این ‌گونه احساس می‌کنند که هر نوع خودرویی را می‌توانند با هر استاندارد و کیفیتی به مصرف کننده عرضه دارند و در این میان، چون برای مصرف کننده ایرانی هیچ حق انتخابی جز خودروسازان داخلی وجود ندارد، خودروساز بدون هیچ ترسی، فشارهای دوچندانی بر بازار خودرو برای رسیدن به خواست خود وارد می‌کند.

بنابراین، دولت تصمیم گرفت ارز مبادلاتی را مبنای قیمت‌گذاری خودرو در نظر بگیرد و به دنبال آن، بهای خودرویی چون پژو ۲۰۶ تیپ ۲، به رقم ۳۲ میلیون تومان رسید و کلاس ۶ این خودرو به ۴۲ میلیون تومان؛ خودرویی که تقریباً می‌توان آن را یک خودروی متوسط در دید مصرف کننده ایرانی به شمار آورد.

حال برای آن که بهتر متوجه شوید که اگر دولت به جای آن که نرخ ارز مبادلاتی را برای حمایت از انحصار خودرو در کشور مبنا قرار می‌داد، واردات خودرو با ارز مبادلاتی را آزاد می‌گذاشت و تعرفه را به صفر می‌رساند، با بهایی تا چهل میلیون تومان چه حق انتخابی پیش روی شما بود، چند مورد را بررسی می‌کنیم:

اگر میانگین نرخ ارز مبادلاتی یعنی ۲۵۰۰ تومان را مبنا بگیریم، تا سقف چهل میلیون تومان (برابر با شانزده هزار دلار) توان خرید و حق انتخاب‌ شما مواردی همچون موارد زیر خواهد بود:


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد جدول خودروها


مواردی که در جدول آمده تنها بخشی از قدرت انتخاب شما در رنج قیمتی چهل میلیون تومان در صورت آزادی واردات خودروست. مسلماً اگر به هزینه‌ای تا سی هزار دلار (نزدیک هفتاد میلیون تومان، برابر با قیمت کنونی مگان ۲۰۰۰ اتومات) راضی باشید، در آن صورت می‌توانید به برندهایی چون مرسدس بنز و BMW نیز بیندیشید.

به هر حال، دولت در مصوبه اخیر خود اشاره کرده است که تعرفه واردات در پنج سال و هر سال، ۵ درصد کاهش خواهد یافت؛ لطف بزرگی که دولت و خودروسازان به مصرف کننده ایرانی کرده‌اند!

در این باره، سید محمد بیاتیان، عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اشاره کرده است که بهای خودروهای وارداتی بر پایه نرخ آزاد ارز محاسبه و فروخته می‌شود؛ بنابراین، ۵ درصد کاهش تعرفه هیچ تأثیری بر کنترل خودروسازان داخلی و کاهش قیمت خودرو نخواهد داشت و ناگفته نماند که این کار، به نوعی بچه فرض کردن جامعه و دادن آدرس نادرست به مصرف‌کنندگان است.

اکنون دولت و خودروساز به گفته بیاتیان، مصرف کننده ایرانی را بچه فرض کرده‌اند؛ اما حقیقت آن است که این آدرس‌های نادرست دولت و خودروساز، تنها به ضرر مصرف کنندگان نیست، بلکه در وهله نخست به زیان صنعتی است که هیچ تلاشی برای بهبود کارایی و کیفیت تولیدات خود ضروری نمی‌داند و البته بحران ارزی اخیر، نمونه‌ای از این ضرر و زیان را به خوبی نشان داد.
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Mr.Amirhessam تشکر کرده اند:
FREE MAN, Present, SORENA, CAPTAIN PILOT, saeid 7, Mahdi1944, Mohammad.Jafar, hesperus, Ghost Rider

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

2132

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 27 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 15 شهریور 1385 00:51

محل سکونت

تهران

آرشيو سپاس: 8025 مرتبه در 1088 پست

Re: اگر واردات آزاد بود با 40 میلیون چه خودرویی می‌شد خرید؟

توسط Mr.Amirhessam » دوشنبه 23 بهمن 1391 15:31

دنياي اقتصاد- نمایندگان مجلس یک فوریت طرحی را به تصویب رساندند که در صورت نهایی شدن، تعرفه واردات خودرو را به سطح سال گذشته؛ يعني 90 درصد باز مي‌گرداند؛ این طرح تحت عنوان «ارتقای کیفی تولید خودروی داخلی» با قید دو فوریت و با امضای 145 نماینده تقدیم مجلس شد؛ اما دو فوریت طرح به تصویب نرسید و نهایتا یک فوریت طرح تصویب شد. بر اساس ماده یک این طرح «دولت مکلف می‌شود ظرف مدت سه ماه ساز و کارهای لازم جهت ارتقای سطح کیفی تولید خودروهای داخلی را تهیه و به کلیه تولیدکنندگان خودرو در داخل کشور ابلاغ نماید.» ماده دو طرح یادشده نیز که مهم‌ترین بند آن است، حکم به لغو «جزء «د» بند 15 قانون بودجه سال 1389 کل کشور» می‌دهد. بر اساس این بند از قانون بودجه، تعرفه واردات خودرو از 90 در صد به 70 درصد کاهش یافت؛ اما نمایندگان کمتر از یک ماه پس از تصویب قانون بودجه درصدد اصلاح آن برآمده‌اند تا تعرفه واردات خودرو به همان سطح 90 درصد بازگردد.

تصویب یک فوریت افزایش تعرفه واردات خودرو
دو فوریت این طرح که با امضای 145 نماینده تقدیم مجلس شده بود، تنها 127 رای آورد و به تصویب نرسید
درصورت تصويب نهايي اين طرح تعرفه واردات خودرو به همان سطح 90 درصدي قبل باز مي‌گرد
دنیای اقتصاد - مجلس شورای اسلامی به یک فوریت طرحی رای داد که در صورت تصویب نهایی، تعرفه واردات خودرو به کشور را به همان سطح 90 درصدی باز می‌گرداند. یک فوریت طرح «ارتقای کیفی تولید خودروی داخلی» روز گذشته در حالی به تصویب رسید که کمتر از یک ماه قبل، نمایندگان در قالب تصویب قانون بودجه سال 89 تعرفه واردات خودرو را به 70 درصد کاهش داده بودند.
طرح دو ماده‌ای «ارتقای کیفی تولید خودروی داخلی» البته با امضای 145 نماینده و به صورت دو فوریتی تقدیم مجلس شده بود، اما پس از سخنان مخالفان و موافقان، مجلس شورای اسلامی به دو فوریت آن رای منفی داد و تنها یک فوریت آن تصویب شد. در مرحله نخست بررسی این طرح، تنها 127 نفر از مجموع 223 نماینده حاضر به دو فوریت آن رای دادند. با توجه به اینکه تصویب دو فوریت یک طرح نیازمند رای مثبت دوسوم از نمایندگان حاضر است، دو فوریت به تصویب نرسید، اما در مرحله بعد، درخواست یک فوریت برای آن به رای گذاشته شد که با 140 رای مثبت تصویب شد. در مقدمه توجیهی «طرح ارتقای کیفی تولید خودروی داخلی»، آمده است: «با توجه به بیانات صریح، روشن و هشدار‌دهنده مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای در بازدید از یکی از کارخانه‌های تولید خودرو در ارتباط با ضرورت ارتقای سطح کیفی تولیدات خودرو داخلی و اجرايی کردن قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو مصوب 23/3/1386 طرح ذیل با قید دو فوریت و با امضای 145 نفر از نمایندگان تقدیم می‌گردد.»
بر اساس ماده یک این طرح «دولت مکلف می‌شود ظرف مدت سه ماه ساز و کارهای لازم جهت ارتقای سطح کیفی تولید خودروهای داخلی را تهیه و به کلیه تولیدکنندگان خودرو در داخل کشور ابلاغ نماید.» ماده دو طرح یادشده نیز که مهم‌ترین بند آن است، حکم به لغو «جزء «د» بند 15 قانون بودجه سال 1389 کل کشور» می‌دهد که به کاهش تعرفه واردات خودرو از 90 درصد به 70 درصد مربوط بوده است.
موافقان دو فوریت: دفاع از تولیدکنندگان خودرو
محسن كوهكن، نماينده مردم لنجان و سخنگوي هيات‌رييسه مجلس، به عنوان يكي از طراحان طرح ارتقاي كيفي توليد خودروي داخلي، در توضيحات خود پيرامون دوفوريت اين طرح، اظهار داشت: به خاطر ركود جهاني در وضعيت خودرو عمده توليدكنندگان خودرو براي جلوگيري از ضرر انباشته، ‌توليد خود را 30 درصد كاهش داده‌اند و براي بازاريابي خود در جهان تلاش مي‌كنند.
وي با اشاره به وضعيت جهاني بازار خودرو، افزود: نگاه بسياري از كشورها در اين عرصه تنها به اقتصاد خودشان است و تنها ضرر و زيان وارد شده به اقتصاد خودشان را در نظر مي‌گيرند.
عضو هيات‌رييسه مجلس خاطرنشان كرد: چنانچه دو فوريت اين طرح راي نياورد و مصوبه کاهش تعرفه (در قالب قانون بودجه) به گمركات ابلاغ شود، در میانه سال با دوگانگي برخورد در اين زمينه مواجه خواهيم شد.
كوهكن با بيان اينكه اشكالات خودروهاي داخلي از نظر كيفي را انكار نمي‌كنم، خاطرنشان كرد: در اين طرح اقداماتي براي افزايش سطح كيفي خودروهاي داخلي در نظر گرفته شده است، لذا با توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري در هنگام بازديد از يكي از كارخانه‌هاي توليد خودرو بهتر است نمايندگان به دوفوريت اين طرح راي مثبت بدهند. جعفر قادري نماينده مردم شيراز نيز در موافقت با دوفوريت اين طرح اظهار داشت: با توجه به وضعيت كشور ما در بازار جهاني و شرايط ركودي جهان در زمينه خودرو و اينكه ما نمي‌توانيم نرخ ارز را افزايش دهيم و از توليدات خود حمايت كنيم، بهتر است با دوفوريت اين طرح موافقت كنيم. وي افزود: نمي‌توان نسبت به از دست رفتن فرصت‌هاي شغلي در كشور بي‌تفاوت بود و اين فرصت‌هاي شغلي را به بازارهاي خارجي واگذار كرد. نماينده مردم شيراز با تصريح اينكه هر سال به خاطر تورم هزينه توليدكنندگان داخلي افزايش مي‌يابد، يادآور شد: مساله بسيار روشن است؛ چرا كه مطرح شدن دوفوريت طرح ارتقاي كيفي توليد خوردوي داخلي به خاطر پاسخگويي به درخواست‌های صورت گرفته طي دو ماه اخير است. اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد: برخي فكر مي‌كنند اين مطالب در خصوص دو كارخانه سايپا و ايران‌خودرو است، در صورتي كه صنعت خودرو به عنوان يك صنعت بنيادي در سراسر کشور مي‌تواند تاثيرگذار باشد.
قادري تاكيد كرد: هيچ كشوري يك باره 20 درصد از تعرفه واردات خودروي خود را به عنوان يك صنعت موثر كاهش نمي‌دهد، لذا بهتر است براي جلوگيري از دوگانگي در اين عرصه به دوفوريت اين طرح راي مثبت بدهيم.
علي‌اصغر يوسف‌نژاد، نماينده ساري دیگر نمایند‌ه‌ای بود که در موافقت با دوفوريت اين طرح اظهارنظر کرد. او گفت: نبايد با دلايل واهي دروازه‌هاي كشور را روي محصولات كشورهايي كه جزو خط مقدم تحريم ايران هستند، باز كنيم.
وي افزود: دولت در قالب این طرح موظف خواهد بود تدابير لازم را براي افزايش سطح كيفيت خودرو در نظر بگیرد. نماينده مردم ساري خاطرنشان كرد: موضوع واردات و تعرفه‌ها در اين طرح يك موضوع فرعي است و اصل موضوع اين طرح، ارتقاي سطح كيفيت خودروهاي داخلي است.
مخالفان دو فوریت: حمايت از مصرف‌كنندگان خودرو
از سوی دیگر، مصطفي كواكبيان نماينده مردم سمنان در مخالفت با دو فوريت اين طرح خاطرنشان كرد: به‌رغم همه تلاش‌هاي نمايندگان که در سه شيفت كاري قانون بودجه 89 را به تصویب رساندند، شاهد هستيم كه در حالی که هنوز جوهر آن قانون خشك نشده، مي‌خواهند يك بند آن را حذف كنند.
وي با بيان اينكه اگر قرار است اصلاحي در اين لايحه صورت گيرد، بهتر است به صورت متمم از سوي دولت ارائه شود، گفت: استدلال به فرمايش‌هاي مقام معظم رهبري در اين زمينه وارد نيست؛ چرا كه مقام معظم رهبري از توليدات داخلي حمايت كردند كه بخشي از اين حمايت مربوط به توليدات داخلي و بخشي ديگر مربوط به افزايش سطح كيفيت خودروهاي داخلي است.
كواكبيان با تصريح اينكه افزايش سطح كيفيت در زمان رقابت حاصل مي‌شود، خاطرنشان كرد: مجموعه واردات خودرو در كشور، تنها تقاضاي يك درصد از متقاضيان داخلي را جواب مي‌دهد، ولي همين يك درصد مي‌تواند باعث ايجاد رقابت و افزايش سطح كيفي خودروهاي داخلي شود.
فرهاد دلق‌پوش نماينده مردم آستارا نیز در مخالفت با دوفوريت طرح ارتقاي كيفي توليد خودروي داخلي خاطرنشان كرد: واحدهاي توليد خودروي كشور را بايد از واحدهاي توليد قطعات منفک دانست؛ چرا كه بيشترين اشتغال مربوط به واحدهاي توليد قطعات است که با توجه به اهميت اشتغال در كشور، نمايندگان در بررسي و تصويب لايحه بودجه، بحث قطعات را از واردات مستثنا كردند. اين نماينده مجلس يادآور شد: واقعيات درون كشور نشان می‌دهد که بيش از 40 سال است ايران‌خودرو به عنوان صنعت خودروسازي ملي كشور، ضرر مي‌دهد و متكي به كمك‌هاي دولت است. وی افزود: اين نوزاد به‌رغم عمر 40 ساله، نمي‌تواند هنوز به صورت مستقل روي پاي خود بايستد و باعث ضرر به منابع كشور مي‌شود. دلق پوش يادآور شد: چرا ما بايد حمايت از توليدكنندگان را در نظر بگيريم، ولي نسبت به حمايت از مصرف‌كنندگان بي‌تفاوت باشيم و چرا بايد كيفيت خودروهاي داخلي تا به حال به سطح استاندارد خود نرسيده باشد؟
پیام رد دو فوریت به دولت
الیاس نادران، نماینده تهران که در پایان جلسه علنی دیروز در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، در پاسخ به سوالی درباره احتمال تغییر نظرات یارانه‌ای دولت، با تاکید بر اینکه نظرات مجلس قطعی است، گفت: امروز (سه‌شنبه) مجلس در خصوص بحث بازگشت به تعرفه گمرکی 90 درصدی برای واردات خودرو، یک طرح دو فوریتی در دستور کار داشت که نزدیک به 160 نفر از نمایندگان آن را امضا کرده بودند، اما در رای گیری تنها 127 نفر به آن رای مثبت دادند. نادران با اشاره به پیام روشنی که این رای برای دولت دارد، گفت: بعضا حتی از سوی نمایندگان تاکید شد که نظر مقام معظم رهبری در مورد تعرفه واردات چه بوده است و در این مسیر هزینه‌هایی از این دست صورت گرفت، اما دیدیم که مجلس به دو فوریت آن رای نداد. روشن است که در خصوص هدفمند کردن یارانه‌ها نیز آراي نمایندگان قطعا کمتر خواهد بود.

تنش خودرويي در مجلس
تذكر مهدی کوچک‌زاده در مورد ادعاي لابي اعضاي كميسيون تلفيق با وارد‌كنندگان خودرو موجب درگيري لفظي و ايجاد تشنج در فضاي مجلس شد.
به گزارش «دنیای اقتصاد»، در جلسه دیروز مجلس، مهدي كوچك‌زاده نماينده تهران و حامی دولت در تذكري آيين‌نامه‌اي نسبت به اينكه از بلندگوي راهروهاي مجلس چندين بار از نمايندگان خواسته شده با رييس دانشگاه آزاد اسلامي در سالن غذاخوري مجلس ديدار كنند، انتقادكرد. این عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس چنين رفتاري را متضاد با شان و عزت ملي ارزيابي كرد و از رييس مجلس درخواست كرد تا اجازه چنين اقداماتي را ندهد.
اين نماينده مجلس همچنين اظهار داشت: در زمان بررسي لايحه بودجه شاهد بودم كه برخي وارد‌كنندگان صنايع از جمله واردکنندگان خودرو در پشت در كميسيون تلفيق با برخي از نمايندگان لابي مي‌كردند که عکس و فیلم مربوط به اين لابي‌ها هم موجود است. چنين مسائلي شان مجلس را زير سوال مي‌برد. كوچك زاده خطاب به رييس مجلس خاطرنشان كرد: اجازه ندهيد وارد‌كنندگان خودروهاي ژاپني و آلماني در پشت كميسيون‌های مجلس لابي كنند.
علی لاريجاني، رییس مجلس در پاسخ به اين تذكر اظهار داشت: اتاق خاصي براي ديدار مسوولان با نمايندگان اختصاص داده شده است و نيازي نيست كه از بلندگو اعلام شود در غذاخوري ديدار كنند. وي همچنين درباره تذكر كوچك‌زاده در مورد لابي وارد‌كنندگان خودرو گفت: بي‌خود همديگر را متهم نكنيد. ‌در زمان تصويب بودجه يا هر طرح ديگري، چنانچه نمايندگان درخواست كنند، وارد‌كنندگان، صادر‌كنندگان يا توليد‌كنندگان بر حسب موضوع مي‌توانند به مجلس بيايند و مشورت بدهند، اما مجلس بر حسب شان خود تصميم گيري می‌كند.
اين تذكر كوچك‌زاده موجب واكنش تند برخي از نمايندگان شد و عباسعلي نورا نماينده زابل و زهك به طرف صندلي كوچك‌زاده رفته و با وي به مشاجره پرداخت كه در پي آن ساير نمايندگان نيز دور صندلي كوچك‌زاده جمع شدند.
درگيري لفظي اين دو نماينده پس از لحظاتي با وساطت برخي از نمايندگان خاتمه يافت، اما در اواخر جلسه علنی، نماينده تفرش در تذکری دیگر با انتقاد از اظهارات كوچك‌زاده در مورد لابي اعضاي كميسيون تلفيق با وارد‌كنندگان خودرو، سخنان وی را هوچي‌گري دانست و خطاب به کوچک‌زاده گفت: از میدان قزوین تا تجریش هم که پیاده بدوید، چهار نفر آدم هم شما را نمی‎شناسند؛ آنوقت به بقیه نمایندگان توهین می‎کنید؟! بهمن اخوان خاطرنشان كرد: ايشان اعلام كردند كه وارد‌كنندگان خودرو به مجلس مي‌آمدند و با اعضاي كميسيون تلفيق لابي مي‌كردند، اما من اعلام مي‌كنم كه وارد‌كنندگان خودرو به كميسيون صنايع نامه نوشتند و اعلام كردند كه با رقم 70 درصد براي تعرفه واردات خودرو مخالفند؛ اما اين آقايان هوچي‌گري مي‌كنند و شان مجلس را زير سوال مي‌برند.

http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=201286

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
حالا پیدا کنید پرتغال فروش را...!
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Mr.Amirhessam تشکر کرده اند:
Mahdi1944, hesperus, reza4087, Present, un4given.1991

Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

227

تشکر کرده: 20 مرتبه
تشکر شده: 13 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 23 بهمن 1388 00:28

آرشيو سپاس: 1014 مرتبه در 181 پست

Re: اگر واردات آزاد بود با 40 میلیون چه خودرویی می‌شد خرید؟

توسط vahid_kh » دوشنبه 23 بهمن 1391 15:54

فعلا با چنین وضعی مصرف کننده حق انتخاب هیچ خودرویی را ندارد. :-?
از خاك بر امديم و خاك بر سرمان شد.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب vahid_kh تشکر کرده اند:
Mahdi1944, sa_baloch_ca, javad48, Present

Captain

Captain



no avatar
پست ها

2736

تشکر کرده: 1473 مرتبه
تشکر شده: 306 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 18 بهمن 1385 12:46

محل سکونت

شیراز

آرشيو سپاس: 6007 مرتبه در 1644 پست

Re: اگر واردات آزاد بود با 40 میلیون چه خودرویی می‌شد خرید؟

توسط Present » دوشنبه 23 بهمن 1391 23:43

ای خدا این ماشینها به این گندگی مصرف سوختشون در 100 تا 6.5 هست ؟
پروانه نیستم که به یک شعله جان دهم / شمعم که سوزم و دودی نیاورم

گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !

به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم :-)

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

837

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 11 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 6 شهریور 1385 17:55

آرشيو سپاس: 2496 مرتبه در 466 پست

Re: اگر واردات آزاد بود با 40 میلیون چه خودرویی می‌شد خرید؟

توسط SORENA » سه شنبه 24 بهمن 1391 00:08

اون میتسوبیشی تو عکس شبیه 206 که تو scale zکشیده بزرگ شده

رابطه صنایع خودروسازی ایران،دولت و مردم: مثل یک بچه 200کیلویی شده که نشسته و پدرش فقط غذا میریزه تو حلقش و ازش مراقبت میکنه که آسیب نبینه ؛ بچه هم تنها هنرش کشتن مورچه هایی که از دورو ورش مجبورن رد شن
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب SORENA تشکر کرده اند:
hermes_PERSIAN, FARSHAD.ADL, saeid 7, mj_piremard, Present

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

1114

تشکر کرده: 12 مرتبه
تشکر شده: 20 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 3 آبان 1386 15:56

محل سکونت

ايران....از خزر تا خليج هميشه فارس

آرشيو سپاس: 1294 مرتبه در 446 پست

Re: اگر واردات آزاد بود با 40 میلیون چه خودرویی می‌شد خرید؟

توسط big-man » سه شنبه 24 بهمن 1391 02:29

این چری چیه تووو لیست گذاشتید .حالم بهم خورد لطفا عکس رو حذف کنید...    واسه خودروهای دیگه کسر شان خودروی چری کنارشون باشه
خدایا ...!

نیازی به زمین لرزه نیست ...!

کاخِ آرزوهای این مردم به تلنگری هم فرو میریخت ...!!!

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب big-man تشکر کرده اند:
Mohammad 1985


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 4 مهمان