در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با دستاوردها و اخبار نيروي هوايي ايران به بحث بپردازيد
Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

3805

تشکر کرده: 24 مرتبه
تشکر شده: 1266 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 7 شهریور 1388 02:26

محل سکونت

جمهوری اسلامی ایران

آرشيو سپاس: 23503 مرتبه در 3364 پست

Re: برنامه ثریا ( قسمت 31 ) ویژه نیروی هوایی

توسط Sami 1993 » پنج شنبه 26 بهمن 1391 18:24

همانطور که می شد انتظار داشت قسمت 31 برنامه ثریا حاوی مطالب و تصاویر جالب و البته خوشحال کننده  بود .


این برنامه با نمایش مراحل ساخت جنگنده های آذرخش و صاعقه همراه با نمایش قطعات و سازه های در حال تکمیل برای همیشه بر این ادعا که آذرخش و صاعقه جمع شده صرف از قطعات وارداتی از نا کجا آباد یا تایگرهای حادثه دیده هست پایان بخشید .

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

البته می توان بازدید فرمانده نیروی هوایی عمان از پایگاه یکم را شروعی بر پایان این ادعا دانست .





دیگر می توان گفت که توانایی ایران برای ساخت بخش اعظم قطعات تایگر ( برای ساخت یک پرنده نوساز ) اثبات شده است و ناوگان F-5 ایران با ورود پرنده های بازسازی شده و نوساز در حال افزایش است .
از این به بعد باید آن 30 فروند برنامه ریزی شده برای آذرخش را در تعداد تقریبی تایگرها حساب کرد و هرگاه به یک F-5 تمیز و سرحال بر خوردیم ، این احتمال را بدهیم که شاید این F-5 یک آذرخش نوساز باشد . ( البته تصویر زیر مربوط به یک تایگر تبریزی است که گفته اند بازسازی شده است )



البته می توان با توسعه برنامه بهینه سازی آذرخش که منجر به آن پرنده سبز رنگ شد و اجرای آن بر روی تمامی تایگر ها و آذرخش ها پرنده هایی مثل F-5EM برزیلی داشت .

آخرين ويرايش توسط Sami 1993 در پنج شنبه 26 بهمن 1391 18:52, ويرايش شده 1 در کل.


گرگ ها خوب بدانند در این ایل غریب

گر پدر رفت، تفنگ پدری هست هنوز

گرچه نیکان به مرور بار سفر بر بستند


شیرمردی چو علی خامنه ای هست هنوز



 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                          لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                                             لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

3805

تشکر کرده: 24 مرتبه
تشکر شده: 1266 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 7 شهریور 1388 02:26

محل سکونت

جمهوری اسلامی ایران

آرشيو سپاس: 23503 مرتبه در 3364 پست

Re: برنامه ثریا ( قسمت 31 ) ویژه نیروی هوایی

توسط Sami 1993 » پنج شنبه 26 بهمن 1391 18:50

دانلود :

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

با تشکر razavisw از میلیتاری


گرگ ها خوب بدانند در این ایل غریب

گر پدر رفت، تفنگ پدری هست هنوز

گرچه نیکان به مرور بار سفر بر بستند


شیرمردی چو علی خامنه ای هست هنوز



 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                          لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                                             لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

82

تشکر کرده: 43 مرتبه
تشکر شده: 10 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 25 خرداد 1389 12:17

محل سکونت

ایران

آرشيو سپاس: 592 مرتبه در 79 پست

Re: برنامه ثریا ( قسمت 31 ) ویژه نیروی هوایی

توسط نجف47 » جمعه 27 بهمن 1391 02:04

astara نوشته است:سلام تو برنامه ثریا به خیلی از سوالات و بهانه های بنی اسراییلی بعضی ها جواب داده شد.موندم اونهایی که هی می گفتن دروغه  ما خبر داریم فقط دم چندتا اف5 دو تایی شده ،صاعقه ای در کار نیست و ... کجا می خوان برن.


بسمه تعالی

با سلام

واقعا گل گفتید. یادتون هست که چه صغری کبرایی چیدند بعضی ها و روی برخی تصاویر آذرخش و صاعقه که آذرخش ها همون اف 5 اف هایی هستند که از اتیوپی در اواخر جنگ خریده شد و فقط رنگشون کردن!!! و یا صاعقه همون اف 5 هاست که یک سکان بهشون اضافه کردند!!! و اینطوری زحمت متخصصان مخلص و بی ادعای کشور عزیزمون رو تخطئه میکردند و نقش پیاده نظام دشمنو بازی کردند و عجیب اینکه همیشه همین روش رو برای تخطئه تمام دست آوردها مون بکار میگرند و هربار هم متاسفانه برخی از عزیزان و کاربران فرومها خام اظهارات غلط اندازشون میشن!!! و عجیبتر اینکه در همین پروژه قاهر هم باز همین رویه رو به نوعی دیگر ادامه دادند....!!!! ولی بحمدالله مسئولین ذیربط کار خودشون رو بلدند و بی توجه به جو سازیهای داخلی و خارجی کار خودشون و وظیفه خودشون رو انجام میدن....

اما در مورد تصاویر آذرخش زرد رنگ اگه خاطرتون باشه توی همین سنترال فکر کنم پارسال و شایدم قبلتر تصاویری ماهواره ای از فرودگاه های کشور گذاشته شده بود که توش به وضوح دو فروند اف 5 زرد رنگ دیده میشد که همه گمان کردند که در حال باز آوری رنگ سازه و نماست ولیکن بنظر حالا مشخص میشه که اون اف5 ها در حقیقت آذرخش های جدیدی بودند....


تصویر ماهواره ای مربوط به سال 2011






و تصویر آذرخش مربوط به دیشب برنامه ثریا:




پ.ن:

جا داره به سهم خود از زحمات دوست عزیز جناب Sami 1993  گرامی کمال تشکر و امتنان رو داشته باشم.

یا علی مدد
عشق و معرفت حسین(ع) و مهدی فاطمه(عج) ضامن پیروزی و قوام و بقای ماست.

به کاوش مژه از گور تا نجف بروم...........اگر به هند خاکم کنی یا به تتار

mehrdadprd از این پست سپاسگزاري کرده است


Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

3805

تشکر کرده: 24 مرتبه
تشکر شده: 1266 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 7 شهریور 1388 02:26

محل سکونت

جمهوری اسلامی ایران

آرشيو سپاس: 23503 مرتبه در 3364 پست

Re: برنامه ثریا ( قسمت 31 ) ویژه نیروی هوایی

توسط Sami 1993 » جمعه 27 بهمن 1391 02:33

با تشکر از جناب نجف47

تصاویری از بروزرسانی های بعدی گوگل ارث از محوطه مذکور که مشخص است که چه قدر شلوغ شده است !




در هردو تصویر جنگنده ای تیره رنگ که وسط آن روشن تر وجود دارد ( که من با فلش قرمز مشخص کرده ام ) که باید صاعقه باشد .


گرگ ها خوب بدانند در این ایل غریب

گر پدر رفت، تفنگ پدری هست هنوز

گرچه نیکان به مرور بار سفر بر بستند


شیرمردی چو علی خامنه ای هست هنوز



 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                          لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                                             لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

190

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 15 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 3 آبان 1388 21:54

محل سکونت

بیشه شیران،خانه خورشید،ایران!

آرشيو سپاس: 2781 مرتبه در 192 پست

Re: برنامه ثریا ( قسمت 31 ) ویژه نیروی هوایی

توسط Alpha4 » جمعه 27 بهمن 1391 05:24

در برنامه ی دیشب به زیبایی به بحث پیشرانه و رادار پرداخته نشد و خیلی حرفه ای از زیرش در رفتند...!!

انشالله هفته ی آینده بپردازند..!
  :ch:


Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1783

تشکر کرده: 4 مرتبه
تشکر شده: 71 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 29 اردیبهشت 1386 15:58

آرشيو سپاس: 11669 مرتبه در 1512 پست

Re: برنامه ثریا ( قسمت 31 ) ویژه نیروی هوایی

توسط typhoon » جمعه 27 بهمن 1391 15:02

و Alpha4 عزیز بحثهایی مثل عبور از دیوار صوتی، تسلیحات قابل حمل و بحث سامانه های الکترونیکی به کار رفته در درون هواپیما...........
Old soldiers never die.They just fade away

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب typhoon تشکر کرده اند:
Mohammad.Jafar, farzande-iran, ASHKAN95, Present, aliTOPGUN, nima-rad, Lord_Jason, hamed_713, CAPTAIN PILOT, امام قلي خان, Alpha4, ne13

Major I

Major I



no avatar
پست ها

232

تشکر کرده: 1558 مرتبه
تشکر شده: 425 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 13 خرداد 1391 13:53

آرشيو سپاس: 723 مرتبه در 125 پست

Re: برنامه ثریا ( قسمت 31 ) ویژه نیروی هوایی

توسط Mohammad.Jafar » جمعه 27 بهمن 1391 22:39

Sami 1993 نوشته است:همانطور که می شد انتظار داشت قسمت 31 برنامه ثریا حاوی مطالب و تصاویر جالب و البته خوشحال کننده  بود .


این برنامه با نمایش مراحل ساخت جنگنده های آذرخش و صاعقه همراه با نمایش قطعات و سازه های در حال تکمیل برای همیشه بر این ادعا که آذرخش و صاعقه جمع شده صرف از قطعات وارداتی از نا کجا آباد یا تایگرهای حادثه دیده هست پایان بخشید .

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

البته می توان بازدید فرمانده نیروی هوایی عمان از پایگاه یکم را شروعی بر پایان این ادعا دانست .





دیگر می توان گفت که توانایی ایران برای ساخت بخش اعظم قطعات تایگر ( برای ساخت یک پرنده نوساز ) اثبات شده است و ناوگان F-5 ایران با ورود پرنده های بازسازی شده و نوساز در حال افزایش است .
از این به بعد باید آن 30 فروند برنامه ریزی شده برای آذرخش را در تعداد تقریبی تایگرها حساب کرد و هرگاه به یک F-5 تمیز و سرحال بر خوردیم ، این احتمال را بدهیم که شاید این F-5 یک آذرخش نوساز باشد . ( البته تصویر زیر مربوط به یک تایگر تبریزی است که گفته اند بازسازی شده است )

....

البته تصاویر مربوط به قطعات تولیدی اف-5ها اولین بار در بازدید فرمانده نیروی هوایی عمان نشان داده نشده بود بلکه سال 1385 در برنامه ارتش نمایش داده شده بود:
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
این هم تصویر آذرخش شماره 2 کنار صاعقه 1(هواپیمای پشتی) که در آن برنامه نشان داده شده بود که البته از روی عکس و توضیحاتی که در کتاب "نیروی هوایی در گذر تاریخ" آمده بود آن را تشخیص دادم
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
تاکنون معلوم نشده آیا غیر از آذرخشهایی که در گذشته ساخته شده اند و 5-6 سال پیش سبز رنگ شدند آیا آذرخش جدیدی اضافه شده یا نه؟
این سازه ها ظاهراً در تصاویری که در مقاطع مختلف زمانی نشان داده شده اند در حال زیاد شدن هستند
مثلا در تصاویر سال 85 تعداد سازه های دماغه اف-5 انگشت شمار است ولی در قسمت 31 ام ثریا بیش از 10 دماغه موجود بود
و همچنین خبر متناقضی که سال پیش شنیدیم مبنی بر اینکه در تبریز یک اف-5 پس از 10-12 سال زمینگیری عملیاتی شد که یک مقدار با عقل جور در نمی آمد
البته شواهدی از ساخت قطعات موتور J-85 در بازدید فرمانده نیروی هوای عمان بود
ببینید یک هواپیما فقط بدنه و موتور نیست و متشکل از تعداد زیادی سیستم هست احتمال این هم هست که هنوز تکنولوژی برخی از چیزها را نداشته باشیم و همه این سازه ها هم معطل آن باشند


Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

3805

تشکر کرده: 24 مرتبه
تشکر شده: 1266 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 7 شهریور 1388 02:26

محل سکونت

جمهوری اسلامی ایران

آرشيو سپاس: 23503 مرتبه در 3364 پست

Re: برنامه ثریا ( قسمت 31 ) ویژه نیروی هوایی

توسط Sami 1993 » شنبه 28 بهمن 1391 03:54

البته تصاویر مربوط به قطعات تولیدی اف-5ها اولین بار در بازدید فرمانده نیروی هوایی عمان نشان داده نشده بود بلکه سال 1385 در برنامه ارتش نمایش داده شده بود:


من از این موضوع خبر نداشتم .
با این تفسیر این ادعا که صاعقه و آذرخش جمع شده صرف قطعات وارد شده از خارج یا هواپیما های آسیب دیده است از چند سال پیش دیگر نباید مطرح می شده ( و طرح مجدد آن تعجب بر انگیز است ! )
بله این ادعا در سالهای انتهایی دهه 60 ( آغاز پروژه ) و کل سالهای دهه 70 معتبر بوده چون ایران در آن زمان به دانش فنی برخی قطعات دسترسی نداشته و بعدا طی پروسه افزایش بومی سازی  تایگر به آنها دسترسی پیدا کرده است .

تاکنون معلوم نشده آیا غیر از آذرخشهایی که در گذشته ساخته شده اند و 5-6 سال پیش سبز رنگ شدند آیا آذرخش جدیدی اضافه شده یا نه؟
این سازه ها ظاهراً در تصاویری که در مقاطع مختلف زمانی نشان داده شده اند در حال زیاد شدن هستند
مثلا در تصاویر سال 85 تعداد سازه های دماغه اف-5 انگشت شمار است ولی در قسمت 31 ام ثریا بیش از 10 دماغه موجود بود
و همچنین خبر متناقضی که سال پیش شنیدیم مبنی بر اینکه در تبریز یک اف-5 پس از 10-12 سال زمینگیری عملیاتی شد که یک مقدار با عقل جور در نمی آمد


همانطور که در برنامه ثریا هم اشاره شد ، پروژه آذرخش مهندسی معکوس تایگر است و آن پرنده های سبز رنگ در اصل نمونه های بهینه سازی شده بودند .
در برنامه ثریا هم آن پرنده زرد رنگ که پرواز کرد تفاوت بیرونی با تایگرهای دیگر ندارد ، حالا این پرنده همانند دیگر تایگرها رنگ بشود  دیگر تفاوتی نخواهد داشت جز رنگ آمیزی تمیز که آن را سرحال تر از بقیه نشان می دهد که در این صورت هم نزد کسی که این هواپیما را می بیند این احتمال که این هواپیما بازسازی شده است و یا نوساز در بهترین حالت 50-50 خواهد بود .

یک نکته الان به ذهن من رسید که شاید به موضوع تایگر تبریزی هم مربوط هست  این است که اگر نهاجا بخواهد می تواند آذرخش های نوساز را در بین دیگر تایگرها پنهان کند   و یا آن را یک پرنده بازسازی شده جا بزند و در هردو حالت از رجیستر و شماره سریال تایگرهای از دست رفته استفاده کند .

تایگر/آذرخش دیگر سوخو 27 و میگ 31 نیست که گفته بشود این جنگنده ها اگر در ایران بودند باید جایی دیده می شدند .

تایگر روزانه در فضای کشور در حال پرواز هست و دیده می شود و کسی هم شک نمی کند که این هواپیما تایگر هست یا آذرخش ، به ویژه که به دلیل محل قرار گیری اکثر پایگاه ها زمانی جنگنده ها دیده می شود که در ارتفاعی هستند که نمی توان جزئیات آنها تشخیص داد . در آن اندک مواردی که می توان این پرنده را از نزدیک دید هم از روش های دیگر برای پنهان کاری استفاده می شود . به عنوان مثلا در پایگاه دزفول زمان برگزاری نمایشگاه راهیان نور پرنده های جدید به داخل آشیانه ها می روند و پرنده های قدیمی در معرض دید قرار می گیرند و یا در پایگاه تبریز با اعلام خبر بازسازی یک تایگر در ذهن بیننده و یا عکاس این رو جا می اندازنده که پرنده مذکور یک هواپیمای بازسازی شده است و یا در پایگاه تهران به عنوان مرکز تعمیرات نیروی هوایی کسی شک نمی کند که هواپیمای مذکور دیده  یک هواپیمای نوساز است ( به ویژه که هواپیما رجیستر مشابه دیگر تایگرها دارد )

در رابطه علت این عمل نیروی هوایی می توان گفت که نهاجا به خاطر عواملی همچون حق کپی رایت ، گمراهی دشمن و ...... اقدام به این کار کرده است و از آن طرف هم خبرهای ساخت جنگنده آذرخش و صاعقه جوری بیان شده است که نزد دشمن یک خبر نادرست و دارای مصرف داخلی به نظر بیاید . قابل ذکر است در این مدت بومی سازی برخی قطعات پایان نیافته است و باید از خارج وارد بشود که در صورت اعلام درست خبر ساخت تایگر همراه تصاویر گوناگون ، آن اندک مسیر ها هم مسدود می شده است .
اما دیگر نیروی هوایی و در کل جمهوری اسلامی ایران دارند فیتیله این عمل را پائین می کشند.
فرمانده نیروی هوایی عمان به تاسیسات مربوطه برده می شود ( مشخص هم نیست چه چیزهای دیگری نشانش داده اند !) ، از طرف دیگر هم کنار رمپ کاسپین مملو از هواپیما  می شود و حالا هم تصاویر مراحل ساخت و ... در ثریا نشان داده می شود ( احتمالا تصاویر مربوط به سال 85 زیاد دیده نشده است ) .

البته شواهدی از ساخت قطعات موتور J-85 در بازدید فرمانده نیروی هوای عمان بود


خبرهای مربوط به موتور J-85 و نمونه توربوفن آن آنقدر زیاد شده است که نشان از پیشرفت خوب پروژه بومی سازی آن دارد که آخرین آن اعمال پوشش پلاتین- آلومیناید بر روی پره‌های موتور جت J85
است .
همینطور مقاله ( مغرضانه )  فلایت اینترنشنال درباره F-313 با وجود ان هم تشکیک پیرامون پروژه ای که هنوز در مرحله ماک آپ قرار دارد کرده است ، اما به موضوع مهندسی معکوس J-85 اشاره می کند . ( این مورد شاید به دیدار فرمانده نیروی هوایی عمان ربط داشته باشد )

این سازه ها ظاهراً در تصاویری که در مقاطع مختلف زمانی نشان داده شده اند در حال زیاد شدن هستند
مثلا در تصاویر سال 85 تعداد سازه های دماغه اف-5 انگشت شمار است ولی در قسمت 31 ام ثریا بیش از 10 دماغه موجود بود



علت افزایش سازه ها در این است که  تکنسین های یک مجموعه در کار ساخت یک وسیله به مرور زمان خبره تر می شوند و  آنها می توانند در ادامه آن وسیله را با زمان کمتر و تعداد بیشتر بسازند . برای نمونه نسبت زمان صرف شده برای ساخت جماران ، ولایت و سهند ( که نسبت به دو نمونه قبلی هم تفاوت های زیادی کرده است ) گویای قضیه است .

یک نکته قابل ذکر این است اگر نهاجا می خواست آذرخش یا صاعقه را به صورت انبوه و صنعتی تولید می کرد ، نیاز به تاسیسات بسیار بزرگتری داشت . تاسیسات کنونی به ویژه در برابر تاسیساتی که امریکا زمانی در آن F-5 را می ساخته یک کارگاه محسوب می شود که ظرفیت محدودی هم دارد .
حالا این تاسیسات با این ظرفیت محدود باید هم F-5 های در حال پرواز و  یا در حال بازسازی را ساپورت کند و هم اقدام ساخت جنگنده نوساز کند .


گرگ ها خوب بدانند در این ایل غریب

گر پدر رفت، تفنگ پدری هست هنوز

گرچه نیکان به مرور بار سفر بر بستند


شیرمردی چو علی خامنه ای هست هنوز



 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                          لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                                             لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


Major

Major



نماد کاربر
پست ها

276

تشکر کرده: 7 مرتبه
تشکر شده: 12 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 10 بهمن 1391 22:02

آرشيو سپاس: 1280 مرتبه در 228 پست

Re: برنامه ثریا ( قسمت 31 ) ویژه نیروی هوایی

توسط 144 » يکشنبه 29 بهمن 1391 01:04

سلام.
من از دوستان یک سوال دارم:آیا امکان دارد پروژه ی بمب افکن(پهپاد{که اینو مطمئنما}وجت)ویا رهگیر(پهپاد و جت) درجریان باشد .
چون چند سال پیش (زمان سفر رهبر انقلاب به یکی از استان ها بود...)تو آسمون یه هواپیمایی دیدم خیلی برام عجیب بود شبیه هیچ کدام از جنگده هایی که تا حالا دیدمشون نبود.بنظرتون می تونه اینو برسونه که ما جنگنده های جدیدی ساخته و عملیاتی کرده ایم؟ممنون :-(  :ch:
در تمام رنج هایی که میکشی "صبر" اوج احترام به حکمت خداوند است

Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

190

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 15 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 3 آبان 1388 21:54

محل سکونت

بیشه شیران،خانه خورشید،ایران!

آرشيو سپاس: 2781 مرتبه در 192 پست

Re: برنامه ثریا ( قسمت 31 ) ویژه نیروی هوایی

توسط Alpha4 » يکشنبه 29 بهمن 1391 02:06

نخستین آذرخش ساخته شده یا همان تایگر سبز رنگ همان 3-7301 سابق میباشد.که در مرحله ی بعد از سبز شدن به رنگ تایگر های معمولی در آمد و در نهایت با ریجستر 3-73** به رنگ آذرخش(سبز لجنی) شد.

وجه تمایز و تفاوت این تایگر با تایگر های معمولی عبارت است از:

1-نصب HUD رو این پرنده که قابلیت انجام عملیات شبانه و همچنین شلیک دقیق تر را به خلبان میدهد. و باعث دقت عمل برای خلبان میشود.

همچنین قسمت هایی که در Vertical Panel Left کابین تایگر وجود دارد روی این HUD قابل تنظیم است.برای درک بهتر به تصاویر زیر توجه کنید.
تصویر اول متعلق است به همان Vertical Panel تایگر:
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

تصویر دوم متعلق است به HUD این جنگنده:

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

و تصویر سوم هم همان HUD است که روی 7301 سوار است..!!

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

2- نصب Chaff/Flare Dispancer روی این تایگر که در انتهای جنگنده و پایین Tail قرار دارد.و در دو سمت آن وجود دارد که هر سمت یک کاتریج 8 تایی دارد که مجموعا" میشود 16 تا.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

این هم تصویر پرواز این سوگولی دربار در حال پرواز Invert...!! ماشالله....

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

پ.ن: شماره ی 7301 در حال حاضر ریجستر یک F-5E معمولی هست.بعدا" اون رو دیدید و این تغیرات درش نبود به من بد و بیراه نگید!


Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

837

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 21 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 19 اردیبهشت 1388 17:10

آرشيو سپاس: 2090 مرتبه در 595 پست

Re: برنامه ثریا ( قسمت 31 ) ویژه نیروی هوایی

توسط میهن پرست » يکشنبه 29 بهمن 1391 04:41

من خیلی وقت پیش گفتم که صاعقه ها با تعداد بالا در حال ساخت هست البته در اصفهان.اون موقع هم برخی دوستان باور نکردند.تصویری از اون موقع رو دوستانم دارند که من به خاطر یه سری از مسایل اونموقع نمیشد قرار بدم.اگر گیرش بیارم از طریق همون دوستان قرار میدم.همون موقع هم گفتم رادار کوچکی در دست ساخت هست که انشالله تا الان کامل شده.نگران نباشید صاعقه نزدیک ۳ساله که تولید میشه به طور کامل.شاید این تصاویرم قدیمی باشه.نگران موتورشم نباشید. با شروع تولید قاهر پروژه صاعقه تموم میشه.
شاید سالهای سال باشد که اتش امپراطوری پارس خاکستر شده باشد.اما روزی فرا خواهد رسید که ز خاکستر ها ققنوس برخیزد و ان هنگام اتش سالهای سال سکوت مردم ایران زبانه خواهد کشید و بار دیگر مردمی از سرزمین پارس از شرق تا چین واز غرب تا دروازه های روم حکمرانی میکنند و تمام دشمنان این مرز وبوم در اتش قهر ایران خواهند سوخت.ان روز نزدیک است...

mehrdadprd از این پست سپاسگزاري کرده است

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب میهن پرست تشکر کرده اند:
aim 54, farzande-iran, bitsboy, un4given.1991, alborz987, anga2009

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

3805

تشکر کرده: 24 مرتبه
تشکر شده: 1266 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 7 شهریور 1388 02:26

محل سکونت

جمهوری اسلامی ایران

آرشيو سپاس: 23503 مرتبه در 3364 پست

Re: برنامه ثریا ( قسمت 31 ) ویژه نیروی هوایی

توسط Sami 1993 » چهارشنبه 2 اسفند 1391 20:36

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
برنامه ثريا اين هفته نيز به علت استقبال فراوان از برنامه نيروي هوايي ارتش و هواپيماهاي شكاري ايران به سراغ دیگر دستاوردهاي اين نيرو خواهد رفت.


به گزارش مشرق به نقل از رجا نیوز، از جمله مستندهای جذاب این برنامه موفقيت هاي مهم ايران در عرصه تعميرات اساسي يا اورهال هواپيماهاي جنگنده است این توانمندی را تنها تعداد محدودی از كشورهاي دنیا به دست آورده اند. در اهمیت موضوع خاطره اي از مقام معظم رهبري در خصوص نبود قطعات هواپيماهاي جنگنده ايران در ابتداي جنگ مطرح می شود در قسمتی از این خاطره رهبر معظم انقلاب نقل می کنند که «...گفتند وضعیت این گونه است که تا یک ماه آینده تمام هواپیماهای ما از کار می افتد. ... حسب وظیفه این موضوع را به امام اطلاع دادم امام گفت: بروید بسازید ....» رهبری در ادامه به توانمندی های این حوزه اشاره می نمایند. خلاصه اي از مستند زيباي صاعقه، كه درباره ساخت هواپيماي شكاري صاعقه -از مهمترين جنگنده هاي ايران- ميباشد نيز در اين برنامه پخش خواهد شد.

در این برنامه بیش از آنکه به نمایش توان علمی در اورهال جنگنده ها بپردازد درصدد است تا به توان نرم افزاری برنامهریزی و مدیریت صحنه نبردهای هوایی بپردازد و نقش این قدرت علمی در بر هم زدن معادلات هشت سال دفاع مقدس را به نمایش بدهد.

در اين برنامه قرار است علاوه بر یکی از معاونین فرماندهی نیروی هوایی ارتش، چند خلبان نيروي هوايي در دوران دفاع مقدس مهمان برنامه باشند و درباره ی مسائل و موضوعات مرتبط با عملیات های آن دوران و مسائل خلباني و نيروي هوايي به بيان دستاوردهاي ايران و خاطرات خود بپردازند.

دوازدهمين قسمت از سري دوم برنامه ثريا چهارشنبه شب اين هفته حدود ساعت بيست و سه و پانزده دقيقه از شبكه اول سيما پخش خواهد شد.




از مدیران انجمن درخواست دارم که به تیتر تاپیک شماره 32 را اضافه کنند .


گرگ ها خوب بدانند در این ایل غریب

گر پدر رفت، تفنگ پدری هست هنوز

گرچه نیکان به مرور بار سفر بر بستند


شیرمردی چو علی خامنه ای هست هنوز



 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                          لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                                             لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Sami 1993 تشکر کرده اند:
Shahbaz, Shahryar, brid7sky, reza4087, Ghost Rider, Mohammad.Jafar, sokuteasemuni, كيارش, scientist66, Mahdi1944

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان