در اين بخش مي‌توانيد در مورد برق و الکترونیک عمومی به بحث بپردازيد
Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

125

تشکر کرده: 29 مرتبه
تشکر شده: 12 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 21 دی 1390 17:26

آرشيو سپاس: 224 مرتبه در 69 پست

Re: آیا چیزی مثل فنر الکتریکی داریم؟

توسط ze_ca » جمعه 27 بهمن 1391 15:46

FREE MAN نوشته است:از شیر برقی dc صنعتی شاید بشه استفاده کرد . من یه نمونه خیلی کوچیکشو دارم . اندازه یه قوطی کبریته . شاید بزرگترش هم باشه .اگه توی بازار خوب بگردی شاید یه قطعه پیدا کنی که بتونی توی زیر دریاییت جای اون دریچه بخورونیش .


ممنون

پیشنهاد خوبیه

اگه اندازه همون که گفتی باشه واسه زیردریایی مدل عالیه
برای ظهور حضرت مهدی (عج) صلوات

|           لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد           |           لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد            |           لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد           |           لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد            |

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب ze_ca تشکر کرده اند:
John rider, FREE MAN

Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

125

تشکر کرده: 29 مرتبه
تشکر شده: 12 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 21 دی 1390 17:26

آرشيو سپاس: 224 مرتبه در 69 پست

Re: آیا چیزی مثل فنر الکتریکی داریم؟

توسط ze_ca » شنبه 28 بهمن 1391 00:35

دیگه کسی نظری نداره؟؟؟؟
برای ظهور حضرت مهدی (عج) صلوات

|           لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد           |           لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد            |           لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد           |           لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد            |

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب ze_ca تشکر کرده اند:
John rider

Major II

Major II



no avatar
پست ها

121

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 4 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 17 تیر 1389 22:27

آرشيو سپاس: 219 مرتبه در 87 پست

Re: آیا چیزی مثل فنر الکتریکی داریم؟

توسط John rider » شنبه 28 بهمن 1391 13:52

درود

البته هدف من ازپست قبلیم این بودکه شماسعی درتفکربیشتردراین موضوع کنیدتا شاید به روشی بسیاربرترازروش پیشنهادی من نایل شوید:

وسایل کلی موردنیاز:

*سرنگ
*المنت
*واشر
*گازکلر(بارعایت نکات ایمنی به جهت سمی بودن این گاز،ومیتوانید این گازرابه سادگی درآزمایشگاه به اندازه ی کافی بسازید)
*فنر
*باطری (ولتاژبرحسب فشارموردنیاز)

داخل سرنگ دارای گازکلر(گازکلررابدین جهت انتخاب کردم که دارای چگالی زیادی است)المنت راقرارداده و بااتصال دوسرالمنت به باطری باگرم شدن گازکلرودرپی آن افزایش حجم محورسرنگ فنرانتهایی رابه عقب هل خواهدداد(مادامی که جریان برقرارباشد)

وسپس واشر لاستیکی که به دریچه بسته بوده است بازمیشود وباقطع جریان برق فنرانتهایی دریچه راخواهدبست.

که دراین روش ازآرمیچری استفاده نشده است ومیتوانید آنرابرحسب دقتتان کوچکتراز10 سانتی متر بسازید.




توجه شودکه سر سرنگ رابه خوبی پلمپ نموده اید تافشارگازبه سمت محورمتمرکزگرددوسیم المنت به سبب پلاستیکی بودن سرنگ به دیواره سرنگ نچسبیده باشد.(که استفاده ازسرنگ های شیشه ای این موضوع راازمیان خواهدبرد.)



کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب John rider تشکر کرده اند:
ze_ca, oweiys

Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

125

تشکر کرده: 29 مرتبه
تشکر شده: 12 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 21 دی 1390 17:26

آرشيو سپاس: 224 مرتبه در 69 پست

Re: آیا چیزی مثل فنر الکتریکی داریم؟

توسط ze_ca » شنبه 28 بهمن 1391 21:36

John rider نوشته است:درود

البته هدف من ازپست قبلیم این بودکه شماسعی درتفکربیشتردراین موضوع کنیدتا شاید به روشی بسیاربرترازروش پیشنهادی من نایل شوید:

وسایل کلی موردنیاز:

*سرنگ
*المنت
*واشر
*گازکلر(بارعایت نکات ایمنی به جهت سمی بودن این گاز،ومیتوانید این گازرابه سادگی درآزمایشگاه به اندازه ی کافی بسازید)
*فنر
*باطری (ولتاژبرحسب فشارموردنیاز)

داخل سرنگ دارای گازکلر(گازکلررابدین جهت انتخاب کردم که دارای چگالی زیادی است)المنت راقرارداده و بااتصال دوسرالمنت به باطری باگرم شدن گازکلرودرپی آن افزایش حجم محورسرنگ فنرانتهایی رابه عقب هل خواهدداد(مادامی که جریان برقرارباشد)

وسپس واشر لاستیکی که به دریچه بسته بوده است بازمیشود وباقطع جریان برق فنرانتهایی دریچه راخواهدبست.

که دراین روش ازآرمیچری استفاده نشده است ومیتوانید آنرابرحسب دقتتان کوچکتراز10 سانتی متر بسازید.




توجه شودکه سر سرنگ رابه خوبی پلمپ نموده اید تافشارگازبه سمت محورمتمرکزگرددوسیم المنت به سبب پلاستیکی بودن سرنگ به دیواره سرنگ نچسبیده باشد.(که استفاده ازسرنگ های شیشه ای این موضوع راازمیان خواهدبرد.)






با تشکر از شما

روشتان بسیار عالیست

ولی آیا با سرد شدن گاز کلر(با قطع ولتاژ) این گاز کاهش حجم میدهد؟ (و چقدر طول خواهد کشید) زمانش طولانی است یا کم است؟

راستی شما این جمله رو گفتید : (البته هدف من ازپست قبلیم این بودکه شماسعی درتفکربیشتردراین موضوع کنیدتا شاید به روشی بسیاربرترازروش پیشنهادی من نایل شوید )

یه چند تا روش طراحی کردم :

مثلا یکیش این بود : استفاده از دو موتور آکواریوم (در این روش احتیاجی به استفاده از دریچه نیست)

به این صورت که همون طور که همتون میدونید برای پایین رفتن زیردریایی باید سنگین شود و به زیر آب برود(با آب پر شود). وبرای اینکه به روی آب بیاید باید آب آن تخلیه شود.

و من با یک موتور آب را وارد مخزن ها می کنم و با یک موتور آب را از مخزن ها تخلیه میکنم.که با این کار احتیاجی به دریچه نداره. (اما از روش شما بیشتر خوشم اومد و به احتمال زیاد از روش شما استفاده می کنم)
برای ظهور حضرت مهدی (عج) صلوات

|           لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد           |           لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد            |           لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد           |           لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد            |

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب ze_ca تشکر کرده اند:
John rider

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3441

تشکر کرده: 272 مرتبه
تشکر شده: 376 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 20 اردیبهشت 1387 08:44

آرشيو سپاس: 13553 مرتبه در 2799 پست

Re: آیا چیزی مثل فنر الکتریکی داریم؟

توسط Solver » شنبه 28 بهمن 1391 22:33

روش پیشنهادی قدری خلاقانه است اما پر از اشکال:

1. گاز کلر خطرناک است.

2. ابعاد سرنگ مطمئناً از ابعاد یک موتور الکتریکی بزرگتر است تازه بدون در نظر گرفتن فنر و .... .

3. انرژی مصرفی برای این کار بسیار زیاد تر از حالتی است که از موتور استفاده شود.

4. کلر در چه دمایی انبساط میکند ؟ آنقدر انرژِی که هم سرنگ و هم فنر را به عقب براند؟ فنری که قدرت بازگرداندن سرنگ را داشته باشد !  ترکیب جالبی نیست. احتاملا گاز از منافذ نشتی می کند یا قبل از آن که رانشی داشته باشید حادثه ای ... / سرعت سیستم نیز پایین است. مگر اینکه از سرنگ با جنس خاص و المنت قوی تر استفاده شود که باز مصرف انرژی را بالاتر هم خواهد برد.

5. تعبیه و ایجاد این سیستم به یک شاسی کشی نیاز داره که به هر ترتیب که باشد (به هر حال دریچه، فنر، سرنگ متناسب با سایز دریچه باید باشند و سایز دریچه متناسب با زیر دریایی) در مجموع شاهد یک شکل نامتعارف هستیم که مشکلات زیادی برای زیردریایی به وجود می آورد.

6.  بر فرض تمام مسائل بالا، ایجاد چنین ساختاری در وضعیت پایدار به یک شاسی کشی حسابی و پیجیده نیازمند است که وزن سیستم را هم بالا خواهد برد.


در مجموع به عنوان یک ایده جالب است، اما نه در زیر دریایی و با این تجهیزات. ممکن است مدل های واقعی با تجیهزات متفاوت باشد، اساسا شیر آلات هیدرولیک و پنوماتیک و کلیه جک ها بر اساس فشار سیال ها کار می کنند. و شما اینجا دارید همین کار را می کنید. اتفاقا یک مینی جک سبک هم می شود استفاده کرد (تقریبا همان سرنگ شما منتها قدری متفاوت) منتها موضوع اینجاست شما سیستم پمپ نیاز دارید. که حرف از پمپ آکواریوم در نوع خودش جالب بود. منتها همانطور که میدانید ما میگیم هیدرولیک و پنوماتیک (هوا و روغن) آب در این سیستم ها جایی ندارد (آلبته در برخی موارد خاص دارد).

به هر حال، بهترین گزینه همان موتور الکتریکی است. منظور از موتور چیزی که شما در ذهن دارید نیست،  شما استپ موتور را ببین. یک نمونه ساده از چیزی که می خواین است.  :-)


اضاف کنم:

در مورد پمپ آکوریوم، شما باز ناچار هستید از 2 تا شیر یک طرفه استفاده کنید / که آب در مسیر خودش بر نگردد. شاید با این کار مشکل قابل حل شدن باشد.

ما پمپ های دو طرفه هم داریم. کافیست دو مسیر برای پمپ ایجاد کنید و 2 تا شیر یک طرف. یکی از بیرون به داخل، یکی از داخل به بیرون. بسته به نیاز پمپ را در حال مکش یا دمش فعال کنید. که موجب آبگیری یا تخلیه آب می شود. اتفاقاً با این شیوه امکان کنترل خوبی هم در اختیار خواهید داشت. از نظر تجهیزات نیز 2 تا شیر یک طرفه و یک پمپ نیاز دارید.اما مشکل این است که باز سرعت بالا نیست (البته بستگی به ابعاد سیستم و پمپ مورد استفاده دارد) اما به هر حال پمپ ها به نسبت وزن و ابعادشان اونقدرها قدرتمند نیستند.
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

Never is never an option +

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Solver تشکر کرده اند:
John rider, net_writer, ze_ca

Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

125

تشکر کرده: 29 مرتبه
تشکر شده: 12 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 21 دی 1390 17:26

آرشيو سپاس: 224 مرتبه در 69 پست

Re: آیا چیزی مثل فنر الکتریکی داریم؟

توسط ze_ca » شنبه 28 بهمن 1391 23:13

M.Abooali نوشته است:روش پیشنهادی قدری خلاقانه است اما پر از اشکال:

1. گاز کلر خطرناک است.

2. ابعاد سرنگ مطمئناً از ابعاد یک موتور الکتریکی بزرگتر است تازه بدون در نظر گرفتن فنر و .... .

3. انرژی مصرفی برای این کار بسیار زیاد تر از حالتی است که از موتور استفاده شود.

4. کلر در چه دمایی انبساط میکند ؟ آنقدر انرژِی که هم سرنگ و هم فنر را به عقب براند؟ فنری که قدرت بازگرداندن سرنگ را داشته باشد !  ترکیب جالبی نیست. احتاملا گاز از منافذ نشتی می کند یا قبل از آن که رانشی داشته باشید حادثه ای ... / سرعت سیستم نیز پایین است. مگر اینکه از سرنگ با جنس خاص و المنت قوی تر استفاده شود که باز مصرف انرژی را بالاتر هم خواهد برد.

5. تعبیه و ایجاد این سیستم به یک شاسی کشی نیاز داره که به هر ترتیب که باشد (به هر حال دریچه، فنر، سرنگ متناسب با سایز دریچه باید باشند و سایز دریچه متناسب با زیر دریایی) در مجموع شاهد یک شکل نامتعارف هستیم که مشکلات زیادی برای زیردریایی به وجود می آورد.

6.  بر فرض تمام مسائل بالا، ایجاد چنین ساختاری در وضعیت پایدار به یک شاسی کشی حسابی و پیجیده نیازمند است که وزن سیستم را هم بالا خواهد برد.


در مجموع به عنوان یک ایده جالب است، اما نه در زیر دریایی و با این تجهیزات. ممکن است مدل های واقعی با تجیهزات متفاوت باشد، اساسا شیر آلات هیدرولیک و پنوماتیک و کلیه جک ها بر اساس فشار سیال ها کار می کنند. و شما اینجا دارید همین کار را می کنید. اتفاقا یک مینی جک سبک هم می شود استفاده کرد (تقریبا همان سرنگ شما منتها قدری متفاوت) منتها موضوع اینجاست شما سیستم پمپ نیاز دارید. که حرف از پمپ آکواریوم در نوع خودش جالب بود. منتها همانطور که میدانید ما میگیم هیدرولیک و پنوماتیک (هوا و روغن) آب در این سیستم ها جایی ندارد (آلبته در برخی موارد خاص دارد).

به هر حال، بهترین گزینه همان موتور الکتریکی است. منظور از موتور چیزی که شما در ذهن دارید نیست،  شما استپ موتور را ببین. یک نمونه ساده از چیزی که می خواین است.  :-)


اضاف کنم:

در مورد پمپ آکوریوم، شما باز ناچار هستید از 2 تا شیر یک طرفه استفاده کنید / که آب در مسیر خودش بر نگردد. شاید با این کار مشکل قابل حل شدن باشد.

ما پمپ های دو طرفه هم داریم. کافیست دو مسیر برای پمپ ایجاد کنید و 2 تا شیر یک طرف. یکی از بیرون به داخل، یکی از داخل به بیرون. بسته به نیاز پمپ را در حال مکش یا دمش فعال کنید. که موجب آبگیری یا تخلیه آب می شود. اتفاقاً با این شیوه امکان کنترل خوبی هم در اختیار خواهید داشت. از نظر تجهیزات نیز 2 تا شیر یک طرفه و یک پمپ نیاز دارید.اما مشکل این است که باز سرعت بالا نیست (البته بستگی به ابعاد سیستم و پمپ مورد استفاده دارد) اما به هر حال پمپ ها به نسبت وزن و ابعادشان اونقدرها قدرتمند نیستند.



داداش شما مدل خاصی از شیرها و یا پمپ رو در نظر داری؟؟ ( که من مستقیم برم همونو بخرم)


اگه تو اینترنت داشته باشنم که بهتر

دیگه عالی میشه
برای ظهور حضرت مهدی (عج) صلوات

|           لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد           |           لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد            |           لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد           |           لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد            |

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب ze_ca تشکر کرده اند:
John rider

Major II

Major II



no avatar
پست ها

121

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 4 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 17 تیر 1389 22:27

آرشيو سپاس: 219 مرتبه در 87 پست

Re: آیا چیزی مثل فنر الکتریکی داریم؟

توسط John rider » شنبه 28 بهمن 1391 23:15

ze_ca نوشته است:
ولی آیا با سرد شدن گاز کلر(با قطع ولتاژ) این گاز کاهش حجم میدهد؟ (و چقدر طول خواهد کشید) زمانش طولانی است یا کم است؟


هرگازی باسردشدن کاهش حجم میدهد.
ومن هرگزوسیله ای اینچنین راتابحال باگازکلرنساخته ام،وخوب چه خوبست وتوصیه میکنم، قبل ازانجام این عمل درموردگازکلرواین شرایطی راکه براین گازاعمال میکنید بخوبی تحقیق کنید.

چون دراینجاسیستم رادرابتداباکمی فشارمیبندید.
یعنی اینکه سیستم رابگونه ای تنظیم میکنید که فنربرروی محورسرنگ اعمال فشارمیکند.گمان نمیکنم که فرآیندبسته شدن بیش ازیک ثانیه طول بکشد.

شایدشیراطمینان زودپزهای قدیمی رادیده باشیدکه پس ازآنکه بافشاربخاربه بالامیرفتندودریچه بازمیشدوبخارخارج میگشت وسپس باکاهش فشارزودپز، وزن شیرکه ازجنس مس بودبرباقی فشارزودپزفایق می آمدودریچه رامیبست.

اینجاهم همینطوراست،فشارفنربرمحورسرنگی که دیگرالمنتی درآن روشن نیست فایق می آید.(یعنی  میزان فشارفنربرمحورمیبایست اینگونه تنظیم شود.)

ze_ca نوشته است:
و من با یک موتور آب را وارد مخزن ها می کنم و با یک موتور آب را از مخزن ها تخلیه میکنم.که با این کار احتیاجی به دریچه نداره.


بعقیده من درصورت نداشتن دریچه درعمق های چندمتری،فشارآب برفشارداخل زیردریایی چیره خواهدگشت وآب واردزیردریایی خواهدشد.

وشایددرعمق یک مترمشکلی پیش نیاید.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب John rider تشکر کرده اند:
Solver

Major II

Major II



no avatar
پست ها

121

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 4 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 17 تیر 1389 22:27

آرشيو سپاس: 219 مرتبه در 87 پست

Re: آیا چیزی مثل فنر الکتریکی داریم؟

توسط John rider » يکشنبه 29 بهمن 1391 00:12

M.Abooali نوشته است:2. ابعاد سرنگ مطمئناً از ابعاد یک موتور الکتریکی بزرگتر است تازه بدون در نظر گرفتن فنر و .... .

بله همینطوراست.امابسیارسبک ترازموتورالکتریکی است.
من باتوجه به توانایی قطعه سازی ایشان واژه ی "سرنگ" رابکاربردم.
که ایشان میتوانند باطراحی پیستونی فلزی ازحجم کاربکاهند.
M.Abooali نوشته است:3. انرژی مصرفی برای این کار بسیار زیاد تر از حالتی است که از موتور استفاده شود.

این حرف ثابت شده نیست.
حتی درصورت صحت این گفته میتوان مابه التفاوت وزنی این دوروش رابا باطری بیشترجایگزین نمود.
موتورالکتریکی قدرت کافی نخواهدداشت.آنهم برای بازکردن مخزن تحت فشارهوا.
M.Abooali نوشته است:4. کلر در چه دمایی انبساط میکند ؟ آنقدر انرژِی که هم سرنگ و هم فنر را به عقب براند؟

کلرتنهاپیشنهاداولیه من بوده است وبرای استفاده ازاین گاز،پافشاری ندارم،وپیش ازاین کارمیبایست حتمابایک متخصص شیمی مشورت شود.
وچه بساکه گازهایی بسیاربرترازکلر،بدین منظوریافت شوند.
M.Abooali نوشته است:آنقدر انرژِی که هم سرنگ و هم فنر را به عقب براند؟

قدرت انبساط گازهارادست کم نگیرید،همین قدرت است که اتومبیل های چندتنی رابه حرکت می آورد!
M.Abooali نوشته است:فنری که قدرت بازگرداندن سرنگ را داشته باشد !  ترکیب جالبی نیست. احتاملا گاز از منافذ نشتی می کند یا قبل از آن که رانشی داشته باشید حادثه ای ... / سرعت سیستم نیز پایین است. مگر اینکه از سرنگ با جنس خاص و المنت قوی تر استفاده شود که باز مصرف انرژی را بالاتر هم خواهد برد.

درپست قبلیم توضیحات داده شده است.
M.Abooali نوشته است:5. تعبیه و ایجاد این سیستم به یک شاسی کشی نیاز داره که به هر ترتیب که باشد (به هر حال دریچه، فنر، سرنگ متناسب با سایز دریچه باید باشند و سایز دریچه متناسب با زیر دریایی) در مجموع شاهد یک شکل نامتعارف هستیم که مشکلات زیادی برای زیردریایی به وجود می آورد.
6.  بر فرض تمام مسائل بالا، ایجاد چنین ساختاری در وضعیت پایدار به یک شاسی کشی حسابی و پیجیده نیازمند است که وزن سیستم را هم بالا خواهد برد.

اگربهترین گزینه شما:یعنی موتورالکتریکی،نیازبه شاسی وسایرموارد نداشت ... ! درآنصورت حق باشماست.
M.Abooali نوشته است:  شما استپ موتور را ببین. یک نمونه ساده از چیزی که می خواین است.  :-)

استپ موتورچیست ؟نمیدانم؟

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب John rider تشکر کرده اند:
ze_ca

Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

125

تشکر کرده: 29 مرتبه
تشکر شده: 12 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 21 دی 1390 17:26

آرشيو سپاس: 224 مرتبه در 69 پست

Re: آیا چیزی مثل فنر الکتریکی داریم؟

توسط ze_ca » يکشنبه 29 بهمن 1391 00:52

آقای John rider عزیز

در پست بالا شما به یک مورد پساخ اشتباه دادید

شما گفتید

(((((موتورالکتریکی قدرت کافی نخواهدداشت.آنهم برای بازکردن مخزن تحت فشارهوا.))))))

ولی باید بگم که یک آرمیچر کوچک (البته با گیر بکس ) میتواند سنگین ترین چیزها را بلند کند و یا فشار فوق العاده ای به جا بگذارد.
برای ظهور حضرت مهدی (عج) صلوات

|           لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد           |           لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد            |           لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد           |           لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد            |

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب ze_ca تشکر کرده اند:
KH.I.A.2500, John rider, Solver

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3441

تشکر کرده: 272 مرتبه
تشکر شده: 376 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 20 اردیبهشت 1387 08:44

آرشيو سپاس: 13553 مرتبه در 2799 پست

Re: آیا چیزی مثل فنر الکتریکی داریم؟

توسط Solver » يکشنبه 29 بهمن 1391 03:57

John rider,  

شما پیشنهاد خوبی داشتید اما یک ایده خام است، در حقیقت ایده پخته شما میشود همان جک های هیدرولیکی یا پنوماتیکی، گازها نیز سیال هستند و مطمئنا شما این را میدانید. اما هرگز برای تولید نیرو از انبساط اونها استفاده نمی شود. در ماشین نیز بحث انفجار را داریم! و گازهای حاصل از انفجار یک مایع حجمشان زیاد است نه اینکه گرمشان کنیم (اون ماشین بخار بود) .
شما که نمی خواین یک موتور دیزل برای باز شدن زیر دریایی بسازید!

بهترین حالت طرح شما همان مینی جک است. که مدل های اماده اش هم در بازار یافت میشود کاربردش هم بیشتر در صنایع رباتیک است.

استپ موتور هم به موتورهای مرحله ای گفته میشه که تابع از یک ورودی ممکنه چندین حالت داشته باشند. ابعاد بسیار کوچکی دارند و قدرتشان آنقدر است که ما در اکثر خودروها نیز از استپ موتور استفاده می کنیم.

ببین رو میل لنگ بادامکی ها را دیدی، یا دایره خارج از مرکز؟

شما میتونید به محور یک موتر ساده، درب را کوپل کنید، اما محور موتور را در خارج از محور درب بزارید. و درب هم گوی شکل باشد. با چرخش موتور گوی از دایره خارج شده و درب باز می شود. پس از یک دور کامل، مجدد گوی (نیم گوی در حقیقت در جای خودش قرار گرفته و درب را برای شما می بندد.

حالت دیگر. ایجاد ریل رنده ای، موتور با هر بار چرخش یک پالس ریل را میچرخاند، ریل هم یکی در میان شابل شده، که با قرار گرفتن شابلن جلوی درب باز، و با حرکت بعدی موتور یک بسته میاد جلوی درب. ساخت این سخت تر است.

حالت دیگر، استفاده از موتور و محور مارپیچ که در مرحله اول بهت گفتم. میشه موتور ثابت باشد. یک مهره رو محورش به دربت کوچل کنید. درب روی محور موتور عقب و جلو برود.

حالت دیگر، موتور عمود بر درب باشد، دریچه کوپل به پشت موتور، مهره وصل به شاسی، موتور عقب و جلو شود و درب باز و بسته شود.

حالت دیگر موتور با یک کش دنده دار به محور درب وصل باشد و درب همون سیستم گوی اما جای کوپل مستقیم به موتور با کش وصل و دو تا پولی وصل باشد.

حالت دیگر، یک درب بطری نوشابه ! البته مثال است. استفاده از یک شیر 0 - 1 کوچک، محور شیر باز به یک از شیوه های بالا از موتور نیرو بگیره.

و کلی حالت دیگر ...

این شیوه ها همگی ساده و اجرایی اون هم فقط با یک موتور هستند. حالا اگر دو موتوره ها هم خواستید تا بگم
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

Never is never an option +

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Solver تشکر کرده اند:
ze_ca, John rider, net_writer, Mahdi1944

Major II

Major II



no avatar
پست ها

121

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 4 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 17 تیر 1389 22:27

آرشيو سپاس: 219 مرتبه در 87 پست

Re: آیا چیزی مثل فنر الکتریکی داریم؟

توسط John rider » يکشنبه 29 بهمن 1391 13:16

ze_ca نوشته است:در پست بالا شما به یک مورد پساخ اشتباه دادید
شما گفتید
(((((موتورالکتریکی قدرت کافی نخواهدداشت.آنهم برای بازکردن مخزن تحت فشارهوا.))))))
ولی باید بگم که یک آرمیچر کوچک (البته با گیر بکس ) میتواند سنگین ترین چیزها را بلند کند و یا فشار فوق العاده ای به جا بگذارد.


دراینصورت وزن یک گیربکس هم به زیردریایی تان اضافه میشود.
وبرای موتورالکتریکی وهم برای گیربکس به شاسی هم نیازاست.
درطرح من، به دلیل تحت فشاربودن طبیعی دریچه هیچ نشتی ای وجودنخواهدداشت. اماموتورالکتریکی چگونه میتوانداین فشارطبیعی رابرروی دریچه برای جلوگیری ازنشتی فراهم کند؟!

M.Abooali نوشته است:
شما پیشنهاد خوبی داشتید اما یک ایده خام است، در حقیقت ایده پخته شما میشود همان جک های هیدرولیکی یا پنوماتیکی، گازها نیز سیال هستند و مطمئنا شما این را میدانید. اما هرگز برای تولید نیرو از انبساط اونها استفاده نمی شود.
بهترین حالت طرح شما همان مینی جک است. که مدل های اماده اش هم در بازار یافت میشود کاربردش هم بیشتر در صنایع رباتیک است.


این ایده کاربردی،ساده وبهینه است.
زیراکاربراین طرح من، میتواند بااعمال تغییرات برروی ولتاژوضریب کشش فنر(k)و افزایش یاکاهش حجم پیستون به فشارایده آل وموردنیازش برسد.
وچیزی براوتحمیل نخواهدشد.
اماباخریداری جک هیدرولیکی موجوددربازار،میبایست باسازاین جک هاسیستم خودراهماهنگ کند.
ودرروش من، این جک است که خودراباسیستم هماهنگ میکند.
که دراینصورت مصرف انرژی بهینه خواهدبود.و به دردسروسعی وآزمایش وخطایش می ارزد.

کدام بهتراست؟!

M.Abooali نوشته است:در ماشین نیز بحث انفجار را داریم! و گازهای حاصل از انفجار یک مایع حجمشان زیاد است نه اینکه گرمشان کنیم (اون ماشین بخار بود) .
شما که نمی خواین یک موتور دیزل برای باز شدن زیر دریایی بسازید!  


Oh my god!

M.Abooali نوشته است:....
حالت دیگر. ....
حالت دیگر، ....
حالت دیگر، ....
حالت دیگر ....
حالت دیگر،....
و کلی حالت دیگر ...
این شیوه ها همگی ساده و اجرایی اون هم فقط با یک موتور هستند. حالا اگر دو موتوره ها هم خواستید تا بگم


آیااین حالت های شمابه شاسی نیازنخواهدداشت؟!
اگربارسم شکل توضیح دهیدبهترمیتوان درک نمود.
آخرين ويرايش توسط John rider در يکشنبه 29 بهمن 1391 15:06, ويرايش شده 1 در کل.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب John rider تشکر کرده اند:
ze_ca

Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

125

تشکر کرده: 29 مرتبه
تشکر شده: 12 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 21 دی 1390 17:26

آرشيو سپاس: 224 مرتبه در 69 پست

Re: آیا چیزی مثل فنر الکتریکی داریم؟

توسط ze_ca » يکشنبه 29 بهمن 1391 15:01

M.Abooali نوشته است:John rider,  

شما پیشنهاد خوبی داشتید اما یک ایده خام است، در حقیقت ایده پخته شما میشود همان جک های هیدرولیکی یا پنوماتیکی، گازها نیز سیال هستند و مطمئنا شما این را میدانید. اما هرگز برای تولید نیرو از انبساط اونها استفاده نمی شود. در ماشین نیز بحث انفجار را داریم! و گازهای حاصل از انفجار یک مایع حجمشان زیاد است نه اینکه گرمشان کنیم (اون ماشین بخار بود) .
شما که نمی خواین یک موتور دیزل برای باز شدن زیر دریایی بسازید!

بهترین حالت طرح شما همان مینی جک است. که مدل های اماده اش هم در بازار یافت میشود کاربردش هم بیشتر در صنایع رباتیک است.

استپ موتور هم به موتورهای مرحله ای گفته میشه که تابع از یک ورودی ممکنه چندین حالت داشته باشند. ابعاد بسیار کوچکی دارند و قدرتشان آنقدر است که ما در اکثر خودروها نیز از استپ موتور استفاده می کنیم.

ببین رو میل لنگ بادامکی ها را دیدی، یا دایره خارج از مرکز؟

شما میتونید به محور یک موتر ساده، درب را کوپل کنید، اما محور موتور را در خارج از محور درب بزارید. و درب هم گوی شکل باشد. با چرخش موتور گوی از دایره خارج شده و درب باز می شود. پس از یک دور کامل، مجدد گوی (نیم گوی در حقیقت در جای خودش قرار گرفته و درب را برای شما می بندد.

حالت دیگر. ایجاد ریل رنده ای، موتور با هر بار چرخش یک پالس ریل را میچرخاند، ریل هم یکی در میان شابل شده، که با قرار گرفتن شابلن جلوی درب باز، و با حرکت بعدی موتور یک بسته میاد جلوی درب. ساخت این سخت تر است.

حالت دیگر، استفاده از موتور و محور مارپیچ که در مرحله اول بهت گفتم. میشه موتور ثابت باشد. یک مهره رو محورش به دربت کوچل کنید. درب روی محور موتور عقب و جلو برود.

حالت دیگر، موتور عمود بر درب باشد، دریچه کوپل به پشت موتور، مهره وصل به شاسی، موتور عقب و جلو شود و درب باز و بسته شود.

حالت دیگر موتور با یک کش دنده دار به محور درب وصل باشد و درب همون سیستم گوی اما جای کوپل مستقیم به موتور با کش وصل و دو تا پولی وصل باشد.

حالت دیگر، یک درب بطری نوشابه ! البته مثال است. استفاده از یک شیر 0 - 1 کوچک، محور شیر باز به یک از شیوه های بالا از موتور نیرو بگیره.

و کلی حالت دیگر ...

این شیوه ها همگی ساده و اجرایی اون هم فقط با یک موتور هستند. حالا اگر دو موتوره ها هم خواستید تا بگم


ممنون از طرح هات

ولی اگه ممکنه یه شکل برامون بزار تا بهتر درکش کنیم (حتی یه نقاشی هم کلی کمک میکنه)
برای ظهور حضرت مهدی (عج) صلوات

|           لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد           |           لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد            |           لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد           |           لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد            |

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب ze_ca تشکر کرده اند:
John rider

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان