جوشکاری سر سیلندر ( جوش آرگون ) پوسیدگی و خوردگی

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 219
تاریخ عضویت: یک شنبه 15 اسفند 1389, 1:21 am
سپاس‌های ارسالی: 301 بار
سپاس‌های دریافتی: 989 بار
تماس:

جوشکاری سر سیلندر ( جوش آرگون ) پوسیدگی و خوردگی

پست توسط boreal-soldier » جمعه 27 بهمن 1391, 8:43 pm

دو تا عکس از جوش سر سیلندر براتون گذاشتم یکی قبل جوش یکی هم بعد از جوش البته باید بره تراشکاری کف تراشی هم بشه :

دوستان هر نظری دارن بگن :
تصویرتصویر

تصویرتصویر


تصویر

تصویر
ما فرزندان آماردیم- بودیم هستیم و خواهیم بود.


Major II
Major II
پست: 215
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 دی 1390, 2:41 am
سپاس‌های ارسالی: 396 بار
سپاس‌های دریافتی: 387 بار

Re: جوشکاری سر سیلندر ( جوش آرگون ) پوسیدگی و خوردگی

پست توسط edibk » جمعه 27 بهمن 1391, 9:18 pm

خیلی جالبه ولی برای چه خودرویه؟ :smile:

Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 219
تاریخ عضویت: یک شنبه 15 اسفند 1389, 1:21 am
سپاس‌های ارسالی: 301 بار
سپاس‌های دریافتی: 989 بار
تماس:

Re: جوشکاری سر سیلندر ( جوش آرگون ) پوسیدگی و خوردگی

پست توسط boreal-soldier » جمعه 27 بهمن 1391, 9:34 pm

edibk نوشته شده:خیلی جالبه ولی برای چه خودرویه؟ :smile:


سر سیلندر پژو 405 وطنیه که این جور خورده شده
ما فرزندان آماردیم- بودیم هستیم و خواهیم بود.


Major II
Major II
پست: 215
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 دی 1390, 2:41 am
سپاس‌های ارسالی: 396 بار
سپاس‌های دریافتی: 387 بار

Re: جوشکاری سر سیلندر ( جوش آرگون ) پوسیدگی و خوردگی

پست توسط edibk » جمعه 27 بهمن 1391, 11:00 pm

boreal-soldier نوشته شده:
edibk نوشته شده:خیلی جالبه ولی برای چه خودرویه؟ :smile:


سر سیلندر پژو 405 وطنیه که این جور خورده شده


یه سوال دیگه مگر سر سیلندر این خودروها رو از چه آلیاژی میسازند؟
مگه نمیگن آلومینیومیه تصویر

Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2658
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 تیر 1388, 9:58 am
محل اقامت: روبروی شما
سپاس‌های ارسالی: 2234 بار
سپاس‌های دریافتی: 14096 بار
تماس:

Re: جوشکاری سر سیلندر ( جوش آرگون ) پوسیدگی و خوردگی

پست توسط RAHVAR » جمعه 27 بهمن 1391, 11:50 pm

ماشین دوگانه هستش؟

آلیاژ آلومینیوم رو با جوش تیگ یا همون آرگون جوش میدن چون جوش مطلوبی داره

سطح آلومینیوم همیشه اکسیدی میشه که باید با روش قطبیت معکوس و جریان متناوب این اکسید رو ازبین برد تا جوش پذیری al بهتر بشه

محل های خوزدگی رو قبل از جوشکاری باید یکم از اطرافش و عمقش با مته برمیداشتین تا بعد از مدتی باز از همون محل خوردگی ایجادنشه
   تصویر     
  

Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 219
تاریخ عضویت: یک شنبه 15 اسفند 1389, 1:21 am
سپاس‌های ارسالی: 301 بار
سپاس‌های دریافتی: 989 بار
تماس:

Re: جوشکاری سر سیلندر ( جوش آرگون ) پوسیدگی و خوردگی

پست توسط boreal-soldier » دو شنبه 30 بهمن 1391, 7:53 pm

RAHVAR نوشته شده:ماشین دوگانه هستش؟

آلیاژ آلومینیوم رو با جوش تیگ یا همون آرگون جوش میدن چون جوش مطلوبی داره

سطح آلومینیوم همیشه اکسیدی میشه که باید با روش قطبیت معکوس و جریان متناوب این اکسید رو ازبین برد تا جوش پذیری al بهتر بشه

محل های خوزدگی رو قبل از جوشکاری باید یکم از اطرافش و عمقش با مته برمیداشتین تا بعد از مدتی باز از همون محل خوردگی ایجادنشه


البته این کارا گه گفتین انجام شده چون آلومینیوم رو اگه کمی کثیف باشه کلا جوش دادنش بیفایدست اونم سر سیلندر که بعد از کف تراشی خودشو نشون میده
نه سر سیلندر ماشین دو گانه سوز نیست مال پژو 405 مدل 89 میباشد هم جوشکار و هم کف تراش گفتن که جنس سر سیلندر های جدید خیلی ضعیفتره جوشکار گفت با آمپر کمتر کار کردم و تراشکار هم گفت مثل پنیر نرم بود سر سیلندر های مدل قدیمیتر هم اونجا بود ولی حتی تو رنگ بعد از کف تراشی هم با هم فرق میکردند و با چشم هم میشد تشخیص داد 1389 تا حالا بجای خوردگی پوسیده بود
ما فرزندان آماردیم- بودیم هستیم و خواهیم بود.


ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”