جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد
Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

121

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 5 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 10 تیر 1391 13:33

آرشيو سپاس: 870 مرتبه در 117 پست

ساخت موتور آمریکایی هواپیمای MC-21 در روسیه

توسط sam1992 » پنج شنبه 10 اسفند 1391 15:38

شرکت‌های موتورسازی ساترن روسیه و پرات اندویتنی آمریکا به دنبال تشکیل یک شرکت با سرمایه‌گذاری مشترک به منظور ساخت موتور هواپیمای Mc-21 در روسیه می‌باشند. در حال حاضر موتور PW1400G که توسط شرکت پرات اندویتنی تولید شده است گزینه اصلی شرکت ایرکوت برای هواپیمای Ms-21 می‌باشد.




شرکت پرات اندویتنی مدتی است که به دنبال افزایش همکاری‌های خود با شرکت‌های روسی است. این شرکت پیش از این بیش از ۲۵ درصد از مالکیت شرکت موتورسازی پرم روسیه را در اختیار گرفته بود. شرکت پرم سازنده موتور PD-14 می‌باشد که به عنوان گزینه‌ای دیگر برای هواپیمای Mc-21 مطرح شده است.
همچنین شرکت پرت اندویتنی در توسعه موتور PS-90A نصب شده بر روی هواپیمای توپولوف TU-204SM به صورت فعال با کنسرسیوم آویادیویگاتل، سازنده روسی این موتور همکاری نمود.



PS-90A




PD-14

[B]خانواده هواپيماي Mc-21 از نوع هواپيماهاي 2 موتوره مسافري برد متوسط با ظرفيت 150 تا 210 نفر است كه توسط شركت‌هاي هواپيماسازي ايركوت زير نظر هواپيماسازي متحد روسيه در حال ساخت می‌باشد.
قرار است اولين سري از اين هواپيما در سال 2017 با قيمت تقريبي هر فروند 35 ميليون دلار به خريداران تحويل داده شود.
خانواده هواپيماي Mc-21


........................................................
[/B]avid & oboronprom & HITNA & aviationnews

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب sam1992 تشکر کرده اند:
ArM!ta, zzvf, CAPTAIN PILOT, marshal1987, Mahdi1944, srf020, امام قلي خان, @lirez@, FREE MAN, edibk, ARafiee, Java, scientist66, boreal-soldier, pasha85, nima-rad, reza4087, Ali$amir, apadana11, كيارش, Shahbaz

Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

121

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 5 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 10 تیر 1391 13:33

آرشيو سپاس: 870 مرتبه در 117 پست

Re: ساخت موتور آمریکایی هواپیمای MC-21 در روسیه

توسط sam1992 » دوشنبه 21 اسفند 1391 19:37

هواپیمای MC-21 در انتظار موتور روسی



شرکت روسی آویادیویگاتل تغییرات انجام شده بر روی موتور نسل پنجمی PD-14 به منظور نصب این موتور بر روی هواپیمای MS-21 را اعلام کرد.





مهندسین شرکت آویادیویگاتل به منظور کاهش خطرات احتمالی برای خطوط روغن و سامانه خنک کننده، گیربکس انتقال دهنده نیرو به زیرسامانه‌های موتور را به همراه ملحقات آن از نزدیکی هسته موتور به زیر نازل منتقل نمودند. علاوه بر این به منظور کاهش وزن و ابعاد، توربین فشار پایین را مورد طراحی مجدد قرار داده و با بهینه سازی آیرودینامیکی مسیر جریان گاز راندمان توربین را افزایش دادند.
از دیگر تغییرات انجام شده تغییر مکانیزم معکوس کننده بردار نیروی رانش می‌باشد. همچنین با استفاده از مواد کامپوزیتی فیبر کربن در بخش‌های ورودی هوا و قطعات نازل تلاش شده تا از وزن موتور کاسته شود. این شرکت همچنین به منظور بهبود محفظه احتراق با یکی از زیرمجموعه‌های شرکت موتورسیچ اوکراین همکاری می‌کند.

آزمایش‌های نهایی این موتور جهت دریافت گواهینامه پروازی برای سال ۲۰۱۴ برنامه‌ریزی شده است. پس از آن مشتریان می‌توانند از میان دو گزینه موتور غربی PW-1400G شرکت پرات اندویتنی که هم‌اکنون بر روی هواپیمای MS-21 استفاده می‌شود و موتور شرقی PD-14 شرکت پرم یکی را برای نصب بر روی هواپیماهای سفارش داده شده انتخاب کنند.


خانواده هواپيماي MS-21 از نوع هواپيماهاي 2 موتوره مسافري برد متوسط با ظرفيت 150 تا 230 نفر است كه توسط شركت‌هاي هواپيماسازي ايركوت زير نظر هواپيماسازي متحد روسيه در حال ساخت می‌باشد. قرار است اولين سري از اين هواپيما در سال 2017 با قيمت تقريبي هر فروند 35 ميليون دلار به خريداران تحويل داده شود.


...........................

HITNA

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب sam1992 تشکر کرده اند:
ArM!ta, reza4087, Java, ali 313, Ali$amir, Mehrab373, CAPTAIN PILOT, Shahbaz, Mahdi1944, marshal1987, Shahryar, Cloor Master


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان