در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با علم و تكنولوژي به بحث بپردازيد
Captain II

Captain II



no avatar
پست ها

494

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 31 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 13 شهریور 1390 11:52

آرشيو سپاس: 5408 مرتبه در 512 پست

اختراع یک ایرانی ؛ شارژرهایی ارزانتر و سریعتر

توسط marshal1987 » چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392 23:42

Science Daily  
Apr. 30, 2013

  

لینک مطلب :    لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
  
    
محققان دانشگاه چالرز موفق به ساخت یک سیستم یکپارچه از موتور الکتریکی و  شارژر برای خودروهای الکتریکی شوند. در مقایسه با شارژرهای خوروهای لکتریکی امروز این این سیستم زمان شارژ را از 8 ساعت به 2 ساعت و هزینه آنرا به 2000 دلار کاهش می دهد.
  
سعید حق بین ؛ دکترای مهندسی برق قدرت که در زمینه بهینه سازی شارژرهای خودروهای الکتریکی تحقیق میکند موفق به ابداع این روش گردیده است. این سیستم قوی متشکل از موتور الکتریکی و شارژر الکتریکی خودرو است که از روشی جدید در انتقال نیرو بهره میگیرد که با نام دگرگونی چرخشی شناخته می شود.

حق بین در این باره می گوید : " ایده اصلی این روش به داشتن یک شارژ المتریکی که بتواند خودرو را در 10 دقیقه شارژ کند بر میگردد ولی اینچنین شارژری بیش از 100000 دلار قیمت خواهد داشت که گرانتر از خود خودرو خواهد بود. بنابر این سوال اساسی اینجا بود که چطور وزن ، اندازه و قیمت شارژر سوارشده بر خودرو را کاهش دهیم"
  
او در این مورد می افزاید : " برخلاف روشهای پیشین که شارژر خودرو به صورت جداگانه عمل میکرد ، ما در این روش از شیوه جدیدی برای انتقال قدرت موتور با نام دگرگونی چرخشی بهره گرفتیم که به گونه ای ساخته شده است که نیروی الکتریکی موتور را در حال چرخش منتقل کند.باتری از طریق دگرگون ساز و یک موتور الکتریکی جداگانه که ویژه این کار ساخته شده است شارژ می گردد."
  
      

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب marshal1987 تشکر کرده اند:
Mahdi1944, big-man, ASHKAN95, samsun, ne13, A3eman, reza4087, Solver, nima-rad, CAPTAIN PILOT

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

1117

تشکر کرده: 12 مرتبه
تشکر شده: 23 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 3 آبان 1386 15:56

محل سکونت

ايران....از خزر تا خليج هميشه فارس

آرشيو سپاس: 1294 مرتبه در 446 پست

Re: اختراع یک ایرانی ؛ شارژرهایی ارزانتر و سریعتر

توسط big-man » پنج شنبه 12 اردیبهشت 1392 01:27

از این جور اختراعا زیاد میبینیم که مبتکرای ایرانی ساختنش اما نمیدونم چرا  فقط یکبار میبینیمشون بعدش هییییچی  انگار غیب میشند
خدایا ...!

نیازی به زمین لرزه نیست ...!

کاخِ آرزوهای این مردم به تلنگری هم فرو میریخت ...!!!

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب big-man تشکر کرده اند:
marshal1987, Present, ne13, Mohammad.Jafar

Captain II

Captain II



no avatar
پست ها

494

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 31 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 13 شهریور 1390 11:52

آرشيو سپاس: 5408 مرتبه در 512 پست

Re: اختراع یک ایرانی ؛ شارژرهایی ارزانتر و سریعتر

توسط marshal1987 » پنج شنبه 12 اردیبهشت 1392 11:33

big-man نوشته است:از این جور اختراعا زیاد میبینیم که مبتکرای ایرانی ساختنش اما نمیدونم چرا  فقط یکبار میبینیمشون بعدش هییییچی  انگار غیب میشند


دوست گرامی شما این خبر رو کامل نخوندید گویا

این ابداع ربطی به کشور ایران نداره !!
بلکه یکی از دانشجویان شاغل در دانشگاه چارلمز سوئد در تیم تحقیقاتی این دانشگاه و با حمایت مالی و سفارش شرکت Volvo این کار رو تونسته انجام بده ...

و بعد از تحویل به شرکت سفارش دهنده قرار نیست اسم اعضای تیم تحقیقاتی در زمان تکمیل رو این سیستم حک بشه !!! بلکه در دنیای علم تحت مقالات اندیس شده این ابداع به نام دکتر حق بین و دانشگاه سوئدی باقی خواهد موند

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب marshal1987 تشکر کرده اند:
ne13, reza4087, Present, Solver, big-man, Mahdi1944, ASHKAN95, CAPTAIN PILOT

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3474

تشکر کرده: 286 مرتبه
تشکر شده: 463 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 20 اردیبهشت 1387 08:44

آرشيو سپاس: 13553 مرتبه در 2799 پست

Re: اختراع یک ایرانی ؛ شارژرهایی ارزانتر و سریعتر

توسط Solver » پنج شنبه 12 اردیبهشت 1392 13:53

این اختراع یا بهتر است گفت راه حل بسیار جالب است.
البته من مطلب اصلی را هم بررسی کردم و گفته در حد آزمایشگاهی است و باید موارد زیادی درش بررسی شود،

به طور مثال مسئله ای که همین الان نیز به چشم میخوره و در نگاه اول مشکل ساز خواهد بود،  وصل بودن کلاچ زمانی که قراره به صورت الکتریکی موتورکار کند است، به هر حال قانون پایستگی انرژی را نمیشود لغو کرد حداقل با یک ترانس چرخشی، ناچاریم تابع این قانون باشیم و در حقیقت اینجاست که وصل بودن کلاچ، میشود یک لوپ انرژی که بیشتر تلفات دارد و راندمان کلی ماشین میاد پایین. در زمان وصل بودن کلاچ سیستم احتراقی هم مواردی وجود دارد و بالاخره قرار گرفتن و چرخاندن روتور این ترانس مقداری انرژی مصرف خواهد کرد، اما در کل این طرح جالب است اما خوب کمی قلو شده منعکش شده (در همان منبع منظورم است).

یک نکته، اگر اشتباه نکرده باشم، بهتره جای دگرگونی چرخشی بگید، ترانسفورماتور چرخشی - این اصطلاح نبوده جناب  marshal1987,  در حقیقت یک نوع ماشین الکتریکی موجود است، با نام rotary transformer . یک نوع ترانسفورماتور که در ظاهر مثل موتور است، اما در حقیقت با چرخش کار انتقال ولتاژ را انجام میده.

الان در اکثر پخش کاست ها از این نوع ترانس وجود داره، البته مثل انواع ترانس ها، در تاسیسات قدرت هم کاربرد های مختلف خودش را داره مثلا در زیر دریایی ها.  بر مبنا همین مسئله بنده عرض کردم، بهتر است گفت راه حل، چون اگر منظور همین ترانس باشد، در حقیقت این طرح یک راه حل و ایده است نه یک اختراغ.
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

البته در سوئد به عنوان اختراغ به ثبت رسیده است، در ایران خودمان هم بنده شخصا شاهد ثبت اختراع بودم، که تنها تغییر اون دستگاه افزایش 100 متری طول سیمش + یک مدار نویز گیر بوده !

من فکر کنم به عنوان اولین قدم، این تیم به این نتیجه برسن که بهتره ترانس را قبل از کوپل مرکزی دو محور کلاچ ها و فقط در مسیر کلاچ احتراقی قرار بدهند مگر این که قانون پایستگی انرژی را زیر سوال ببرن
[ Never is Never an Answer ||| Personal Site:  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  ]

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Solver تشکر کرده اند:
reza4087, SHAHRAM, Mahdi1944, ASHKAN95, MOHAMMAD_ASEMOONI, CAPTAIN PILOT


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 3 مهمان