در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2597

تشکر کرده: 1847 مرتبه
تشکر شده: 3392 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » پنج شنبه 19 اردیبهشت 1392 08:33

edibk نوشته است:به نظر من ترموستات خیلی مهمه فکر کنم هر 3 یا 4 سال عوض بشه هیچ ضرری نداره با اجازه شما همین ترموستات هزینه 400 هزار تومنی رو دست ما گذاشت بابت سوختن واشر سر سیلندر لام....  یهویی خراب میشه


سلام .
البته اگر مسئله ی صرفه جوئی و عوض نکردن قطعات قبل از زمانِ مناسب برای تعویض رو ندیده بگیریم , حرف شما کاملاً درسته .
اما این رو هم خدمت شما و دیگر دوستان عرض کنم که ترموستات یک روزه خراب نمیشه بلکه به تدریج خراب و خراب تر میشه . یعنی روزهای اول حرارت یه کم میره بالا . بعدش حرارت میره بالا به علت گیر کردن ترموستات و باز نشدن دریچه اش و قبل از رسیدن به خط قرمز , یهو باز میشه و آمپر به سرعت میاد پائین .
حتی اگر این حالت  یک بار هم اتفاق بیافته باید ترموستات عوض بشه به شرطی که رادیاتور کم آب نباشه . چون اگر موتور کم آب باشه علتش 99% فقط کم آبی هست .

در ضمن , سوختن واشر سرسیلندر در یک لحظه و یک دقیقه اتفاق نمی افته بلکه اول آب داغ میشه و حرارت میره بالا و چند دقیقه بعد از رسیدن آمپر به خط قرمز تازه صدمه دیدن واشر شروع میشه .

اگر راننده از همون ابتدا که گواهینامه میگیره عادت کنه هر یک دقیقه نگاهی یک ثانیه ای به آمپرها بندازه محاله واشر سرسیلندر بسوزونه مگر اینکه آمپر آب هم از کار افتاده باشه و نفهمه حرارت رفته بالا .
به محض بالا رفتن حرارتِ ماشین , راننده ماشین رو متوقف میکنه و موتور رو خاموش میکنه و تا مشکل رو  حل نکنه راه نمیافته گرچه حل موقت باشه چون میدونه کار کردن موتور  در حرارت بالا یعنی شمارش معکوس برای سوختن واشر سرسیلندر و صدها و شاید هم میلیونها تومن خسارت .
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

5 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MOHAMMAD_ASEMOONI تشکر کرده اند:
دموکراسی, ASHKAN95, big-man, Mahdi1944, Mahdi Mahdavi

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2597

تشکر کرده: 1847 مرتبه
تشکر شده: 3392 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » پنج شنبه 19 اردیبهشت 1392 09:07

big-man نوشته است:MOHAMMAD_ASEMOONI,    جان بند کمک فنر عقب ماشین خراب شده .......دوتاش چون تو  سرعت گیرا یه صدایی میده.....یکم گریسکاریش کردم اما خوب نشد تعمیر نمیشه؟؟؟
آخه دو تا 65 هزار تومنی از کجا بیارم؟
تازه ماشینم یه صدایی هم میده شبیه صدای جیرجیرک که وقتی به سرعت گیر یه چاله میزنم بیشتر صداش به گوش میخوره
در ضمن ماشین پژو پارس معمولی


سلام .
ممنون از حضورتون در این تاپیک .

تشخیص مشکل , نصفِ علاج هست .
شما یه جای آروم و بی سر و صدا ماشین رو پارک کنین .
یک نفر ماشین رو با قدرت تکون بده .
شما هم بشینید کنار کمک عقب و با دقت گوش بدین و منبع صدا رو پیدا کنین .
ممکنه از کمک باشه یا از فنر .
شاید هم از جنت اگزوز باشه .
به هر حال تا ماشین درست معاینه نشه نمیشه گفت چه ایرادی داره .

صداگیریِ ماشین از اون کارهائی هست که باید ماشین درست بررسی بشه تا منبع صدا پیدا بشه بعدش رفع بشه .
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

4 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MOHAMMAD_ASEMOONI تشکر کرده اند:
big-man, Mahdi1944, ASHKAN95

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2597

تشکر کرده: 1847 مرتبه
تشکر شده: 3392 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » پنج شنبه 19 اردیبهشت 1392 11:11

quote="big-man"]MOHAMMAD_ASEMOONI,    جان بند کمک فنر عقب ماشین خراب شده .......دوتاش چون تو  سرعت گیرا یه صدایی میده.....یکم گریسکاریش کردم اما خوب نشد تعمیر نمیشه؟؟؟
آخه دو تا 65 هزار تومنی از کجا بیارم؟
تازه ماشینم یه صدایی هم میده شبیه صدای جیرجیرک که وقتی به سرعت گیر یه چاله میزنم بیشتر صداش به گوش میخوره
در ضمن ماشین پژو پارس معمولی[/quote]

سلام .

چون نتونستم مطلب رو ویرایش کنم دوباره نوشتم

ممنون از حضورتون در این تاپیک .

تشخیص مشکل , نصفِ علاج هست .
شما یه جای آروم و بی سر و صدا ماشین رو پارک کنین .
یک نفر ماشین رو با قدرت تکون بده .
شما هم بشینید کنار کمک عقب و با دقت گوش بدین و منبع صدا رو پیدا کنین .
ممکنه از کمک باشه یا از فنر .
شاید هم از جنت اگزوز باشه .
بیشتر شکّتون باید به محل اتصال فنر به بدنه در بالا و پائین باشه و دو تا پیچی که کمک فنر رو به بدنه و اکسلِ چرخ متصل میکنه .
این پیچها اگر خشک باشه و لاستیک بوشش فرسوده باشه جیر جیر میکنه و با روغن کاری یا باز شدن و گریسکاری یا تعویش بوش لاستیکی مشکل حل میشه .
شاید هم جیرجیر از داخل کمک باشه که نمیشه کاریش کرد .

البته اگر ماشینتون تو دست اندازها مثل یویو هِی بالا پائین میشه پس کمکها خرابه و باید تعویض بشه

به هر حال تا ماشین درست معاینه نشه نمیشه گفت چه ایرادی داره .

صداگیریِ ماشین از اون کارهائی هست که باید ماشین درست بررسی بشه تا منبع صدا پیدا بشه بعدش رفع بشه .
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MOHAMMAD_ASEMOONI تشکر کرده اند:
ASHKAN95, big-man, Mahdi Mahdavi, Mahdi1944

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2597

تشکر کرده: 1847 مرتبه
تشکر شده: 3392 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » پنج شنبه 19 اردیبهشت 1392 17:21

سلام دوستان .

فرق کمک با فنر چی هست .

عده ای از مردم وقتی بهشون میگیم "کمک فنر" , اون رو یک قطعه حساب میکنند درحالیکه کمک یک چیز هست , فنز یک چیز دیگه و کارشون هم اصلاً شبیه هم نیست .

فنرها چند نمونه هست و کارش جذبِ ضربات وارده به بدنه ی ماشین و دیگر تجهیرات ماشین مثل موتور و داشبورد و غیره  هست تا کمتر صدمه ببینند و عمرشون بیشتر بشه .
همچنین باعث راحتی بیشتر مسافران میشه .
انواع فنر :
حلقوی  یا coil spring


http://www.static.ddmcdn.com/gif/car-suspension-4.jpg

http://www.vord.net/cars/mgb_mods/devel ... spring.jpg
فنر تخت  يا leaf spring
http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/111772 ... spring.jpg
http://www.lulusoso.com/upload/20120416 ... spring.jpg
عکسهای بیشتر

http://www.google.com/search?q=car+spri ... rt=42&sa=N

اما کمک که به انگلیسی بهش میگن shock absorber یا جذب کننده ی شوک و ضربه .


http://www.cansaab.com/components/com_j ... orbers.jpg

عکسهای بیشتر  

http://www.google.com/search?q=shock+ab ... rt=14&sa=N

اگر فقط فنر نصب کنیم روی ماشین , توی حرکت ماشین مثل یویو هی بالا پائین میشه
برای همین کمک رو اختراع کردند که در حقیقت قطعه ای هست که میتونه کوتاه و بلند بشه اما به آرومی .
کارش اینه که به فنر اجازه نمیده با سرعت بلرزه و ماشین رو بالا پائین کنه
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

3 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MOHAMMAD_ASEMOONI تشکر کرده اند:
ASHKAN95, hagh60, Mahdi Mahdavi, Mahdi1944, دموکراسی

Major II

Major II



no avatar
پست ها

215

تشکر کرده: 6 مرتبه
تشکر شده: 2 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 8 دی 1390 02:41

آرشيو سپاس: 422 مرتبه در 122 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط edibk » پنج شنبه 19 اردیبهشت 1392 17:24

دوست عزيز ممنون براي پاسختون اما باور كن هميشه يك چشمم به امپر اب بوده و هست تازه توي زمستون بود اول امپر معمولي بود ولي ديدم ناگهان از روي خط قرمز سردراورد در ضمن تعمير كار گفت كه نيم سوز شده حالا يه سوال ديگه دارم از شما اين اشكال از كجا ميتونه باشه؟
بعضي وقتها چراغ روشنايي شب عقب ( فقط طرف شاگرد اينطوريه ) روشنه ولي چراغ ترمز كار نميكنه بعضي وقتها هم بر عكس ميشه يعني ترمز كار ميكنه ولي روشنايي كار نميكنه در ضمن لامپ رو هم تعويض كردم ولي همينطوريه 8->

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب edibk تشکر کرده اند:
MOHAMMAD_ASEMOONI

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2597

تشکر کرده: 1847 مرتبه
تشکر شده: 3392 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » پنج شنبه 19 اردیبهشت 1392 18:31

edibk نوشته است:دوست عزيز ممنون براي پاسختون اما باور كن هميشه يك چشمم به امپر اب بوده و هست تازه توي زمستون بود اول امپر معمولي بود ولي ديدم ناگهان از روي خط قرمز سردراورد در ضمن تعمير كار گفت كه نيم سوز شده حالا يه سوال ديگه دارم از شما اين اشكال از كجا ميتونه باشه؟ بعضي وقتها چراغ روشنايي شب عقب ( فقط طرف شاگرد اينطوريه ) روشنه ولي چراغ ترمز كار نميكنه بعضي وقتها هم بر عكس ميشه يعني ترمز كار ميكنه ولي روشنايي كار نميكنه در ضمن لامپ رو هم تعويض كردم ولي همينطوريه 8->


سلام .
علائم صدمه دیدن واشر سرسیلندر :
قاطی شدن آب و روغن یعنی در رادیاتور روغن دیده میشه روی آب و در کارتل هم مقداری آب .
همچنین دود آبی از اگزوز ( اگر رینگها سالم باشه و باعث روغن سوزی نشه )
کم شدن آب رادیاتور .
همچنین کم شدن روغن .
کم شدن قدرت موتور

=============================================

در مورد لامپها , یا هولدر ایراد داره و لامپ تو جاش بازی میکنه و تِهِ لامپ درست نمیچسبه به هولدر یا اینکه هولدر کثیف هست و توش خاک و غبار هست .
اگر از هم نبود ممکنه سیمهای هولدر از داخل قطع شده باشه .
برای آزمایش اینها , باید چراغهای عقب رو روشن کنین و یکی سوار شه پا بذاره رو ترمز و شما لامپ رو تا جاش تکون بدین و  همچنین سیم هولدر رو و ببینید کجاش ایراد داره .
چیز دیگه ای به فکرم نمیرسه .
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MOHAMMAD_ASEMOONI تشکر کرده اند:
edibk, ASHKAN95, Mahdi1944, Mahdi Mahdavi

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2597

تشکر کرده: 1847 مرتبه
تشکر شده: 3392 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 10:28


طرز درست کردنِ پرده ی آلمینیومی برای شیشه ی جلو


با سلام .

برای حفظ داشبورد و صندلیها و تودریها و دیگر وسائل موجود در ماشین چند راه وجود داره .

یه راهش استفاده از فویل آلومینیومی پلاستیکی هست .

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

چیزی که باعث پوسیدگیِ داشبورد و اینا میشه اشعه ی ماوراء بنفش خورشید و گرمای خورشید ( اشعه ی مادون قرمز ) هست .

المینیوم به خوبی این دو تا رو میگیره .

روشی که الان خدمتتون عرض میکنم برای اینه که محافظ المینیومی رو دقیقاً به اندازه ی شیشه ی جلو در بیاریم تا وقتی مبچسبونیمش به شیشه ی جلو کاملا اون رو بپوشونه و هیچ نوری نیاد توی ماشین مثل این عکس

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

برای این کار اول از همه باید یک تکه فویل المینومی بزرگتر از شیشه ی جلو بخرید .
یعنی با متر طول و عرضش رو از بیرون اندازه بگیرین ( مثال 140 x 60 سانت )

میتونین یه آماده سایز بزرگ بخرین ( سایزش روش نوشته شده )

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

یا اینکه متری بخرین
[url]i00.i.aliimg.com/photo/v0/607346298/Sunshade_Car_Reflection_Aluminum_Foil_Reflective_Roof.jpg[/url]

http://www.rzhefeng.en.alibaba.com/prod ... ingle.html
بعدش باید با کاغذ روزنامه از بیرون شیشه رو کاملا بپوشونین و با چسب نواری بچسبونین به بده بعدش با احتیاط بوسیله تیغ موکت بری دور تا دورش رو ببرین تا بشه اندازه ی شیشه .
حالا پهنش کنین روی فویل آلومینیوم و اون رو  ببرین .

حالا اگه از تو نصبش کنین کاملا تمام شیشه رو میپوشونه .
اگر دیدن یه کم زیادی پهن هست یا بلنده , با قیچی یه سانت ازش کوتاه کنین یا به مقدار لازم .

برای ثابت نگه داشتنش هم میتونین از چند تکه مقوای ضخیم و محکم که ده در ده سانت باشه استفاده کنین یا پلاستیک سه میلیمتری ده در ده
این قطعات میره بینِ ستون ماشین و پرده یعنی پرده رو میگره و دیگه نمیافته .
برای بالاش هم همینطور .
اگه خواستین میتونین از آفتابگیرها هم برای نگه داشتنش استفاده کنین .
پائینش چیزی لازم نداره . فقط خوب بچسبونینش به شیشه .


برای وسطش هم میتونین یه تکه مقوا ضخیم یا پلاستیک به بلندیِ شیشه ( از بالا تا پائین ) وعرض 4 سانت  بزنین پشتش چون وقتی داغ میشه شُل میشه و کمرش قوس پیدا میکنه .
اگر شیشه ی جلو کوچیک باشه و هوا هم زیاد گرم نمیشه , وسطش چیزی لازم نداره .
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

3 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MOHAMMAD_ASEMOONI تشکر کرده اند:
mohammad_m, usof k, Mahdi1944, Mahdi Mahdavi

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2597

تشکر کرده: 1847 مرتبه
تشکر شده: 3392 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 10:45


استفاده از خوشبوکننده های صنعتی و واکس و اسپری براق کننده ی داشبورد ضرر داره . حتی الامکان ازشون استفاده نکنین .

سلام
اگه جائی هستین مثل شمال ایران و لندن که نه گرما هست نه آفتاب زیاد , اصلاً نیازی نیست از واکس و اسپری براق کننده ی داشبورد استفاده کنین  چون مواد شیمیائی این واکسها و براق کننده ها و خوشبوکننده ها برای سلامتی زیان آور هست و خصوصاً روی مغز و حافظه و تمرکز اثر منفی داره .
در ضمن برای بچه های کوچیک هم که دائماً دستشون تو دهنشونه خیلی ضرر داره .

گرد و غبار رو هم جذب میکنه و میچسبه بهش که برای جاهائی مثل اهواز و بوشهر و زاهدان مشکل ساز هست .

بهتره فقط از پرده ی محافظ که قبلاً در موردش توضیح داده شده استفاده کنین .
موقع پارک ماشین رو توی سایه بذارید حتی الامکان .
اگه ماشین گرانقیمت هست از فیلم ضد خش و ضد UV ماوراء بنفش و ضد حرارت ( مادون قرمز ) استفاده کنین که میچسبونند روی شیشه از توی ماشین و مشکل رو حل میکنه .
در ایران نمایندگی لومر داره .

http://www.google.com/search?q=film+car ... CAcQ_AUoAQ

از موکت و روکش مخصوص داشبورد هم میشه استفاده کرد که تودوزی کارها براتون با چرم یا پارچه درست میکنند خیلی هم قشنگ هست و قابل تعویض و شستشو .
فقط یادتون باشه نباید براق باشه وگرنه باعث انعکاس نور آفتاب در شیشه و کم شدنِ دید میشه .
http://www.google.com/search?q=dash+cov ... CAcQ_AUoAQ

در ضمن اگر جائی هستین که امنیت بالاست و ماشین هم دزدگیر داره و گرد خاک هم زیاد نیست , موقع پارک زیر آفتاب یه کم شیشه های جلو رو باز بذارین ( به اندازه یک سانت ) تا گرما و هوا حبس نشه توی ماشین .
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

3 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MOHAMMAD_ASEMOONI تشکر کرده اند:
ASHKAN95, Mahdi Mahdavi, usof k, Mahdi1944, Present

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

1114

تشکر کرده: 12 مرتبه
تشکر شده: 20 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 3 آبان 1386 15:56

محل سکونت

ايران....از خزر تا خليج هميشه فارس

آرشيو سپاس: 1294 مرتبه در 446 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط big-man » چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 22:20

ماشین تووو دست اندازا مثل یو یو بالا پایین میکنه پس مشکل از کمک فنراست...اگه دیر تعویض بشن چه مشکلی واسه ماشین درست میکنن؟؟؟



ماشین خیلی عجیب شده این روزا مثلا وقتی وایمیسم یه صدایی میده بعضی وقتا : تاق تاق تاق  حتی خاموشش هم که میکنم این صدا رو میده بعد از مدت کوتاهی صدا نمیده دیگه؟؟؟

اونم از فنرشه؟؟
خدایا ...!

نیازی به زمین لرزه نیست ...!

کاخِ آرزوهای این مردم به تلنگری هم فرو میریخت ...!!!

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب big-man تشکر کرده اند:
MOHAMMAD_ASEMOONI, Present

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2597

تشکر کرده: 1847 مرتبه
تشکر شده: 3392 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » جمعه 27 اردیبهشت 1392 19:00

big-man نوشته است:ماشین تووو دست اندازا مثل یو یو بالا پایین میکنه پس مشکل از کمک فنراست...
اگه دیر تعویض بشن چه مشکلی واسه ماشین درست میکنن؟؟؟
ماشین خیلی عجیب شده این روزا مثلا وقتی وایمیسم یه صدایی میده بعضی وقتا : تاق تاق تاق  حتی خاموشش هم که میکنم این صدا رو میده بعد از مدت کوتاهی صدا نمیده دیگه؟؟؟
اونم از فنرشه؟؟


سلام .

خراب شدن کمکها میتونه حتی مرگ آفرین باشه !!!

چرا ؟
جواب :
حتماً دیدین که ماشینهای مسابقه کمک و فنرش بسیار سفت هست و خیلی کم بازی میکنه وگرنه سر پیچها باعث مایل شدن زیاد ماشین و چپ شدنش میشه .
ماشینی که کمکهاش فرسوده و خراب شده دیگه نمیتونه توازن ماشین رو توی پیچها و پیچیدنهای ناگهانی حفظ کنه و راحت چپ میشه .
همینطور روی دست اندازهای موجی که ماشین به شدت میاد پائین یا میره بالا , به علتِ خرابی کمکها , فنرها خیلی بازی میکنه و باعث از کنترل خارج شدنِ ماشین و انحراف و برخورد یا چپ شدن میشه .
پس سالم بودن کمکها حیاتی هست .

از این گذشته باعث خراب شدن بلبرینگ چرخ و جلوبندی و سیستم فرمان ماشین میشه خصوصاً اگ که چرخ ماشین بالانس هم نباشه و لرزش شدید داشته باشه .
حتماً ماشینهائی رو دیدین که تو حرکت چرخش به شدت لرزش داره و بالا پائین میشه . علتش بالانس نبودن و خرابی کمک هست .
این مسئله کم کم باعث داغون شدن طبق سر کمکها میشه که یک تکه لاستیک ضخیم هست که بین کمک جلو و بدنه نسب شده و از وارد شدن ضربه به کمک به بدنه جلوگیری میکنه .
حتماً ماشینهائی رو دیدین که روی دست اندازها تلق تلق صدا میده .
علتش خراب شدن طبق سر کمک جلو هست که اگه به موقع تعمیر نشه بدنه ی ماشین رو سوراخ میکنه و کلی خرج رو دستتون میذاره
www.google.com/search?safe=off&client=m ... trut+mount

نکته ی بسیار مهم اینه که اگر یک کمک خرابه باید هر دو کمک با هم عوض بشه یعنی یا هر دو کمک عقب یا هر دو کمک جلو باید با هم عوض بشه تا یکی نرم و یکی سفت نباشه وگرنه تعادل ماشین توی دست اندازها به هم میخوره .



تستِ سالم بودن کمکها:


1- تکان دادنِ ماشین . اگر با فشار آوردن روی یک چرخ , بدنه راحت مثل یویو بالا پائین میشه کمک ایراد داره . شما اگر کمک ماشین نو که استاندارد باشه رو امتحان کنین میبینین که اصلاً بازی نمیکنه . اما بعداً بر اثر حرکت زیاد خصوصاً تو خیابونها و جاده های پر دست انداز شروع میکنه به نرم شدن تا جائی که انگار اصلاً وجود نداره .
2-  روغن زدنِ کمک . اگر بدنه ی کمک روغن اندود باشه معنیش خراب شدن کاسه نمدهاش و نشت روغن هست .
اگر زود تعمیر بشه فقط کاسه نمد تعویض میشه و روغن اضافه میشه بهش اما اگر دیر بشه , روی پیستونش خط میافته که یا خرج تعمیرش زیاد میشه یا باید کلاً عوض بشه .
توی سایت یوتیوب روش تست کمکها و  آموزش تعمیرش هست

www.google.com/search?q=how+to+repair+s ... CAYQ_AUoAA
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

3 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MOHAMMAD_ASEMOONI تشکر کرده اند:
Mahdi1944, big-man, Present, Mehrab373

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2597

تشکر کرده: 1847 مرتبه
تشکر شده: 3392 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 07:27

سلام دوستان .
قفل فرمانِ خودِ ماشین اگر درست استفاده نشه هم خودش خراب میشه هم سوئیچ خراب میشه .

چطوری فرمان رو قفل کنیم تا قفل و سوئیچ خراب نشه ؟

جواب :
قفل فرمانِ همه ی ماشینها طوری ساخته شده که باید فرمان کمی به سمت چپ یا راست پیچیده بشه تا بعد ار در آوردنِ سوئیچ فرمان قفل بشه .




باید ببینید فرمانِ ماشین شما دقیقاً در کجا قفل میشه و موقع پارک کردن و قبل از درآوردنِ سوئیچ , فرمان رو دقیقاً در همونجائی نگه دارید که قفل میشه .


حالا اگر ماشین رو خاموش کنید و سوئیچ رو دربیارین فرمان درجا قفل میشه و نیازی به تکان دادن فرمان برایِ قفل شدن نیست .
اگر درست فرمان رو تنظیم کرده باشین , بعد از قفل شدنس هم راحت چند میلیمتر چپ و راست میشه .
اینطوری نه به قفل فشار میاد نه موقع بازکردنِ قفل و استارت زدن , سوئیچ گیر میکنه .


اما اگر درست قفل نشده باشه سفت و محکم میشه و این کار باعث خورده شدن مغزی سوئیچ مبه مرور زمان میشه .

توجه :
اگر یادتون رفت فرمان رو تنظیم کنین اول و قفلش کردین , وفتی کلید رو واردِ قفل فرمان میکنید کلید رو نگردونید .
اول یک کم فرمان رو چپ یا راست کنین (به اندازه ی نیم سانت فقط) تا فشارش از روی قفل برداشته بشه .
حالا سوئیچ رو بچرخونید . میبینید که راحت میگرده و قفل فرمان باز میشه .
اما بهترین کار , تنظیم فرمان درست در نقطه ی قفل شدن هست قبل از خاموش کردن و درآوردنِ سوئیچ.

=======================================================================

در ضمن اگر ماشینتون رو خریدین که سالهای سال ازش استفاده کنین , هر دو سال یک بار مغزی سوئیچ رو در بیارین و گریسکاری کنین تا عمرش ده برابر بشه .



در آوردنش خیلی آسونه

1 - بعد از باز کردن کاور پلاستیکی باید ببینین ضامن قفل ( release pin ) در کجا هست
این ضامن یا پیچ هست یا یک آهن فنری که باید فشارش بدین تا مغزی درسته در بیاد

هر ماشینی یه جوره






2 - حتما باید سوئیچ در قفل باشه و یک درجه یا دو درجه بگردونینش تا مغزی دربیاد وگرنه همه ی دزدها راحت درش میاوردند و ماشین میدزدیدند .

3 - با باز کردن پیچ ضامن یا فشار دادن ضامن آهنی که در یک سوراخ قرار داره و باید با سیم ضخیم دو میلیمتری فشارش بدین , مغزی راحت درمیاد

از همه چیز با موبایل عکس و فیلم بگیرین در هر مرحله تا بعداً موقع بستنش دچار سردرگمی نشین

عکسهای بیشتر  این موضوع برای علاقمندان
http://www.google.com.kw/search?tbm=isc ... 80&bih=663
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

4 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MOHAMMAD_ASEMOONI تشکر کرده اند:
Present

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2597

تشکر کرده: 1847 مرتبه
تشکر شده: 3392 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 08:04

سلام دوستان .
یکی از چیزهائی که به ماشین یا در حقیقت به جیبِ شما ضرر میزنه سنگریزه هست .

برخوردش با شیشه ی جلو و چراخها و کاپوت و سپر باعثِ صدمه ی فیزیکی به اونها میشه .







اگر میخواین کمتر بهتون صدمه بزنه

تا میتونین در پشت سر ماشینهای سنگین مثل کامیونها و تریلیها و اتوبوسها حرکت نکنید خصوصاً موقع بازندگی و بعد از بارندگی .

این ماشینها چرخهاشون بزرگه و گریز از مرکز زیادی تولید میکنه و به خاطر شاسیِ بلندشون این سنگریزه ها رو مثل تفنگ بادی یا تیرکمان شلیک میکنند به سمت پشت ماشین که اگر خیلی نزدیک باشین مستقیم میخورده به ماشینتون و اگر کمی دورتر باشین , اول میخوره زمین بعدش دوباره میپره هوا و صاف میاد میخوره به ماشین .

حتی ماشینهای سواری هم ممکنه با پرتاب سنگریزه شیشه ماشین رو بشکنند

باید حداقل به اندازه ی 2 یا 3 تریلی ازشون فاصله بگیرین تا سنگریزه قبل از برخورد به ماشین شما به زمین بیافته و از روش رد بشین .

راه دیگه استفاده از لایه محافظ شیشه هست که یک فیلم به ضخامت ربع میلیمتر هست و از بیرون نصب میشه روی شیشه و برای ماشینهای گرانقیمت خیلی مناسبه



در ایران ظاهرا لومَر بهترین مارک هست که البته گرانقیمت هست .
در تهران هستند شاید در شهرهای دیگه هم شعبه داشته باشند
تو گوگل بنویسید فیلم لومر


===============================

حالا حواسمون نبوده سنگریزه اومده خورده تو شیشه ی ماشینمون و شیشه یک تَرَک کوچیک برداشته . راه چاره داره که نذاریم اون ترک پیشروی کنه و یک شیشه بذاره رو دستمون ؟

جواب :
بله .

1- به اون قسمت اصلا فشار نیارین و ضربه نزنین تا فعلاً از پیشرویش موقتاً جلوگیری بشه .



2- اگر شبیه شکل بالا باشه که ستاره ای هست راهی چز خط کشیدن دورش با شیشه بر نداره  تا پیشروی نکنه





3 - اگر فقط یک سر داره , در اسرع وقت باید برید سراغ کسی که مته با نوک مته ی بسیار باریک داره (یک میلیمتر یا کمتر) .
3- باید با دقت و حوصله و مهارت , سر تَرَک رو با مته کمی گود کنه .فقط سر ترک نه جای دیگه .


دقت کنید که ترک اگر هم پیشروی کرده باز هم با گود گردنِ سرش میشه متوقفش کرد .

4 - با استفاده از چسب مخصوص هم میشه این کار رو کرد



http://www.lamboweb.com/Repairs_Section ... c r 4c k.htm


http://www.google.com.kw/imgres?q=how+t ... 80&bih=663

توضیح مهم:
شیشه ی جلوی ماشین دوجداره هست و بینشون یک لایه لاستیک شفاف هست تا اگر خورد شد فرو نریزه .





باید گودیِ حفره با دریل فقط روی لایه ی بیرونی انجام بشه و به لایه ی لاستیکیِ میانی نرسه یعنی همینقدر که به اندازه ی یک میلیمتر گود بشه و سر ترک رو کور کنه تا پیشرفت نکنه .

البته برای پر کردنِ ترک هم اگر از عمرش یک روز بیشتر نگذشته باشه میتونید از چسب قطره ای استفاده کنید که میره توی ترک و کامل پرش میکنه . اگر خیلی وقته ترک خورده دیگه پر از گرد و غبار شده و چسب خوب پُرش نمیکنه .
اضافه چسب رو بعد از خشک شدن با تیغ آروم بتراشید .

=================================================


چطوری ماشین رو از غبار و شن تویِ جاده ها محافظت کنیم؟


در مسافرت و جاده و حتی اتوبانها برای حفظ کردنِ چراغها از سنگریزه و ذراتِ شن میتونید از نایلونِ سِلوفان که روی مواد غذائی میکشند استفاده کنید که نازک و شفاف هست .
باید 3-4 لایه از اون رو روی چراغها بکشید تا اونها فدا بشند و چراغ صدمه نبینه .
البته باید دو سه روز یک بار عوضش کنید چون وقتی چراغها رو روشن میکنید داغ میشه و ممکنه به چراغ بچسبه .
برای همین اگر قبل از زدنِ لایه اول , به مقدار خیلی کم روغن آشپزخونه بزنین به چراغ دیگه راخت بهش نمیچسبه اما باز هم چند روز یک بار عوضش کنید .

برای حفاطتِ لبه ی جلوئی کاپوت و سپر از ذرات شن هم میتونید از پلاستیک استفاده کنید و با نوار چسب بچسبونیدش به کاپوت و سپر .

برای ماشینهای گرانقیمت میتونید از فیلم مخصوص استفاده کنید











راهِ دیگه , پاشیدنِ گِلِ بسیار نرم روی سپر و جلوی کاپوت و پیش رادیات هست درست مثل همون روشی که باهاش ماشینها رو در جنگ استتار میکنند .









http://www.rofof.com/img2/5xrflv2.jpg

درست كردن لایه ی حفاظتی گلی (خاکی) خیلب آسونه .
باید مقدار خاک خیلی خیلی نرم تهیه کنید . همون خاک نرمی که کنار جادها هست و مثل سیمان نرم و سبک هست .
الَکِش کنید تا تمیز بشه .
با توی یک طَشت با یک استکان تاید و آب تبدیلش میکنیم به مایع خاکی رنگ و با آبپاش میپاشین جلوی لبه کاپوت و سپر جلو و روی پیش رادیات .
البته قبلش با روزنامه چراغها و رادیاتور رو بپوشونید .

مراحل تصویریِ تهیه

http://www.toyota4arab.com/forum/t163505.html

=======================================================

برای چراغها هم که قبلا توضیح دادم که میشه از پلاستیک شفاف استفاده کرد

دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

5 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MOHAMMAD_ASEMOONI تشکر کرده اند:
big-man, usof k, moshtagh, Present, Mahdi Mahdavi

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان