در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Major

Major



no avatar
پست ها

664

تشکر کرده: 16 مرتبه
تشکر شده: 183 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 3 شهریور 1386 14:02

آرشيو سپاس: 1755 مرتبه در 488 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط ramin-am » شنبه 6 شهریور 1395 07:52

dariush074 نوشته است:سلام
من سه روز پیش کیت کلاچ رو عوض کردم و اگزدی انداختم وکلا شتاب و نرمی خیلی خوب شده.  موقع تعویض باتری رو در اورد و ازش برای روشنایی موتور برق گرفت و بعد از جا گزاری دوباره باتری خالی کرده بود و از راه سیم به سیم با یه باتری دیگه ماشین رو روشن کردیم و ماشین قاطی کرده بود و به جای آمپر بنزین آمپر گاز رو نشون میداد در صورتی که ماشینم اصلا گاز سوز نیست و مکانیک با در اوردن بست باتری و جاگزاری دوباره درستش کرده ولی بعدش این ایراد ها رو پیدا کرده که موقع حرکت با دنده یک ماشین کپ میکرد و بیشتر مواقع خاموش میشد و توی تعویض دنده هم به خصوص یک به دو ماشین ریپ میزد(فقط تو لحظه تعویض دنده) .
مکانیک گفت ای سی یو خطا افتاده و بزار چند روز دیگه خود به خود بر طرف میشه ولی درست نشده . چیکار کنم ؟

خواهشا وقتی این نوع سوالات رو میپرسید  مدل ماشین وسال ساختش رو هم ذکر کنید
ماشین رو به تست موتور نشون بدید اگه بعد از پاک کردن خطا بازم موردی داشت باطری سازی مراجعه کنید
در ضمن هیچ وقت برای ماشبن انژکتوری از کنتاکت گرفتن استفاده نکنید حتما باطری به ماشین وصل بشه و استارت بزنید حتی سیم کنتاکت هم نذارید
یا اینکه از شارژر های مخصوصی که به جامپ استارتر معروف هستن استفاده بشه

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
به رویاهایت بی اندیش ..........

dariush074 از این پست سپاسگزاري کرده است

Novice Poster

Novice Poster



نماد کاربر
پست ها

81

تشکر کرده: 275 مرتبه
تشکر شده: 57 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 16 دی 1394 18:28

محل سکونت

حومه تهران

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط محسن فلاح » دوشنبه 8 شهریور 1395 10:53

سلام خدمت دوستان تابستان هم رو به پایان است و فعلا که هوا خوب هست میشه رو ماشین کار کرد بفکر وسایل ایمنی و گرمایشی ماشین هستم .

بخاری پراید  تا مسافتی رو تی نکنه گرم نمیشه  ماهم تا بخواد گرم بشه رسیدیم مقصد .

از دوستان راهنمایی میخوام کمک و همفکری کنند . برای ساخت بخاری برقی 12ولت  .
المنتی که با 12ولت گرم بشه رو پیدا نکردم اکثر المنت ها 220 هستن .
حالا چطوری المنت 12ولت بسازیم راهنمایی کنید ممنون میشم

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک  پراید نیست

Major

Major



no avatar
پست ها

664

تشکر کرده: 16 مرتبه
تشکر شده: 183 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 3 شهریور 1386 14:02

آرشيو سپاس: 1755 مرتبه در 488 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط ramin-am » دوشنبه 8 شهریور 1395 15:28

المنت ۱۲ اکثرا قیمت بالایی دارن ولی پیدا میشه
در مورد بخاری تمام ماشینها تا آب موتور گرم نشه گرما نمیده
شما یونیت بخاری رو سرویس کنید وضعیت بهتری پیدا میکنه
بخاری های برقی زیاد جوابگو نیستن

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
به رویاهایت بی اندیش ..........

Novice Poster

Novice Poster



نماد کاربر
پست ها

81

تشکر کرده: 275 مرتبه
تشکر شده: 57 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 16 دی 1394 18:28

محل سکونت

حومه تهران

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط محسن فلاح » سه شنبه 9 شهریور 1395 12:07

برای خنک کردن رادیاتور پراید تو گرما این روشی که اشنایی انجام داده درست هست اگر مشکلی نداره منم رو ماشینم پیاده کنم .

یک ظرف4لیتری در. صندوق عقب و موتور شیشه شور بهش وصل کرده و شلنگ کشیده تا جلو کنار دگرادیات و به عرض رادیات لوله مسی  که اون سرش بسته هست . طول این لوله رو با دقت سوارهای ریزی ایجاد کرده
و یک سانت مونده به بالای رادیات بخش طوریش نصب کرده میگه زمانی که امپر بالا میره کلیدی که داخل نصب کردم رودمیزنم مقداری اب خنک روی رادیات ریخته میشه و ماشین تو مسافت طولانی مسافرتها جوش نمیاره .
ممنون میشم نظراتتون رو بگید  .

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک  پراید نیست

Rookie Poster

Rookie Poster



نماد کاربر
پست ها

30

تشکر کرده: 39 مرتبه
تشکر شده: 6 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 3 آبان 1394 18:07

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط dariush074 » سه شنبه 9 شهریور 1395 22:04

سلام خدمت  دوستان
من یه سری شمع پراید انژکتور تک پلاتین مرکوری( mercury) که دیگه اصلا پیدا نمیشه برای ماشین خریدم و ماشینم پرایدhp+ زیمنس یورو 2 هستش و روی شمع نوشته bm-k6rtc
میخواستم بدونم این شمع برای ماشینم مناسبه یا برم سرد تر یا گرم تر بگیرم؟
از اشتباهات ديگران درس عبرت بگيريد؛ آن قدر عمر نمي كنيد كه همه ی آنها را تجربه كنيد

Major

Major



no avatar
پست ها

664

تشکر کرده: 16 مرتبه
تشکر شده: 183 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 3 شهریور 1386 14:02

آرشيو سپاس: 1755 مرتبه در 488 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط ramin-am » سه شنبه 9 شهریور 1395 22:11

محسن فلاح نوشته است:برای خنک کردن رادیاتور پراید تو گرما این روشی که اشنایی انجام داده درست هست اگر مشکلی نداره منم رو ماشینم پیاده کنم .

یک ظرف4لیتری در. صندوق عقب و موتور شیشه شور بهش وصل کرده و شلنگ کشیده تا جلو کنار دگرادیات و به عرض رادیات لوله مسی  که اون سرش بسته هست . طول این لوله رو با دقت سوارهای ریزی ایجاد کرده
و یک سانت مونده به بالای رادیات بخش طوریش نصب کرده میگه زمانی که امپر بالا میره کلیدی که داخل نصب کردم رودمیزنم مقداری اب خنک روی رادیات ریخته میشه و ماشین تو مسافت طولانی مسافرتها جوش نمیاره .
ممنون میشم نظراتتون رو بگید  .

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk

اصولا اگه سیستم خنک کننده درست باشه نیازی نیست همچین چیزی باشه
پاشیدن آب به رادیاتور در مواقع اضطرار مشکلی نداره ولی در مواقع معمول و وقتی سیستم خنک کننده درست کار کنه نیازی هم بهش نیست ولی ابتکار جالبی هم هست

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
به رویاهایت بی اندیش ..........

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2597

تشکر کرده: 1847 مرتبه
تشکر شده: 3392 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 16 شهریور 1395 09:25

حمید امینی نوشته است:با سلام
.
سوالم در مورد وجود ترموستات در فصل گرم وتابستان روی خودرو هستش
نظر شما چیه ؟
ممنونم

سلام

برداشتن ترموستات کار اشتباهی هست .
دمای موتور باید هميشه در حد معینی ثابت بمونه خصوصا موتور انژکتوری وگرنه سنسورها کارشون رو درست انجام نمیده و موتور درست کار نمیکنه و باعث کم جون شدن و یا مصرف بالای سوخت میشه و یا لرزش پیدا میکنه
اگر در تابستان با ترموستات , حرارت موتور بیش از حد بالا میره علتش استاندار نبودن ترموستات یا خرابیش هست و یا کثیف بودن بیش از حد داخل رادیاتور و یا بیرونش . یعنی روزنه هاش له شد یا پر از خاک و خاشاک و حشرات هست
یا آب معمولی هست توی رادیاتور
یا موتور تنظیم نیست و بیش از حد داغ میشه
یا سرسیلندر کف تراشی شده و از واشر سرسیلندر ضخیمتر استفاده نشده   تا کوچک شدن محفظه ی احتراق بر اثر کف تراشی رو جبران کنه
یا واتر پمپ مشکل داره و آب رو درست به جریان نمیندازه
یا فن رادیاتور به دلیلی درست خنک نمیکنه
و یا سنسوری که  دمای موتور رو به کامپیوتر اشتباه اطلاع میده
اگر همه چیز در موتور سالم و تنظیم باشه , چه تابستان باشه چه زمستان , به محض اینکه موتور به اندازه ی کافی گرم بشه ترموستات کاملاً باز میشه و دیگه حرارت بالاتر از حد مجاز نمیره
===============================
نکنه ی مهم:

بسیاری از مردم فکر میکنند که عقربه ی آمپر حرارت در تابستان و زمستان و در حرکت و ترافیک و با کولر و بی کولر باید یک جا ثابت بمونه و تکون نمیخوره
این تصور اشتباهه

روی تمام آمپرها یک خط آبی هست که نشان دهنده ی دامنه ی حدِ مجازِ حرارت موتور هست و حرارت موتور اشکالی نداره اگر دذ حدودِ همین دامنه بالا و پائین بشه
البته وجود ترموستات باعث میشه که حرارت از حد معینی پائینتر نیاد
مثلا اگر ترموستات 82 درجه باشه و همه چیز هم سالم باشه , حتی در یخبندان هم دمای موتور نمیره زیر 82 درجه

========================
نکته ی مهم دیگه اینه که راننده ی باتجربه با دقت بالا رفتن حرارت رو زیر نظر داره که غیر طبیعی نباشه
مثال
در هوای خنک در جاده در حرکت هست اما آمپر حرارت بالاتر از مقداری هست که باید باشه اما هنوز روی خط آبی هست
اینجا راننده به بالا بودنِ غیر طببعی حرارت شک میکنه و نگه میداره و میبینه که آب رادیاتور کم شده
این دقتِ راننده باعث میشه که کم شدن آب رو به موقع متوجه بشه و کار به سوختن واشر سرسیلندر نکشه
اما اگر در یک روز گرم و زیر آفتاب در ترافیک باشه و کولر هم روشن باشه , میبینه که آمپر بالاتر از حد مجاز هست اما در محدوده ی مجاز هست پس نگران نمیشه اما همیشه هر یکی دو دقیقه یک بار یک نگاهِ یک ثانیه ای میندازه به آمپرها تا مطمئن بشه همه چیز در محدوده ی مجاز هست
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Rookie Poster

Rookie Poster



no avatar
پست ها

44

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 4 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 4 مرداد 1388 08:08

آرشيو سپاس: 103 مرتبه در 25 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط chahzool » سه شنبه 16 شهریور 1395 10:07

سلام دوستان.رانا مدل 94 دارم از چند روزه چراغ چکش روشن میشه و ماشین ریپ میزنه.بردم نمایندگی دستگاه زد گفت از سنسور اکسیژن هست.ولی گفت ندارن و باید سفارش بدن تا یک هفته دیگه بیاد.سوال من اینه که با توجه به اینکه موتور رانا و 206 و بعضی پژو ها tu5 هست چرا باید این سنسور در نمایندگی نباشه؟و این که میگن بیشتر قطعات رانا و 206 اس دی به هم می خوره واقعیت داره؟

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2597

تشکر کرده: 1847 مرتبه
تشکر شده: 3392 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 16 شهریور 1395 10:15

chahzool نوشته است:سلام دوستان.رانا مدل 94 دارم از چند روزه چراغ چکش روشن میشه و ماشین ریپ میزنه.بردم نمایندگی دستگاه زد گفت از سنسور اکسیژن هست.ولی گفت ندارن و باید سفارش بدن تا یک هفته دیگه بیاد.سوال من اینه که با توجه به اینکه موتور رانا و 206 و بعضی پژو ها tu5 هست چرا باید این سنسور در نمایندگی نباشه؟و این که میگن بیشتر قطعات رانا و 206 اس دی به هم می خوره واقعیت داره؟


سلام
تقریباً هر سنسوری که فیش سنسور مپ ماشینتون بهش بخوره پس قابل نصب روی ماشینتون هست البته ممکنه شیلنگ مپِ ماشینتون ازش بزرگتر یا کوچکتر باشه که این مشکل با تغییر شیلنگ قابل حل هست
بنده سنسور مپِ یک جور هوندای 4 سیلندر مدلِ 2005 رو نصب کردم روی ماتیز 3 سیلندر مدلِ 2000
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Novice Poster

Novice Poster



نماد کاربر
پست ها

81

تشکر کرده: 275 مرتبه
تشکر شده: 57 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 16 دی 1394 18:28

محل سکونت

حومه تهران

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط محسن فلاح » سه شنبه 16 شهریور 1395 22:51

سلام خدمت اقا محمد
چندتای سوال داشتم .
مایع ضد یخ  میگن چرب هست .؟صحت داره

و ماشینم رو. ضدیخ و اب رادیات ریختم  حدود 1ماه گذشته دست به اب رادیاتور که میزنم مقداری چربی احساس میکنم .
حدث میزنم که روغن نفوض کرده باشه . یا اینکه ضدیخ واقعا حالت چربی داره.

حالا اگر واشر سوخته باشه حتما برای تعویضش کفت تراشی باید بشه ؟
مقداری از لبه های سر سیلند روغنی شده وخاک گرفته این نشون میده مقداری نشت داریم .

ممنون میشم مارک و جنس واشر سرسیلند خوب که برای پراید مناسب باشه معرفی کنید . مدل 83دوگانه س ان جی

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک  پراید نیست

Rookie Poster

Rookie Poster



no avatar
پست ها

44

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 4 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 4 مرداد 1388 08:08

آرشيو سپاس: 103 مرتبه در 25 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط chahzool » چهارشنبه 17 شهریور 1395 08:38

دوستان یک سوال دیگه:رانا رو میشه دوگانه سوز کرد؟مدل 94 با موتور tu5?

Novice Poster

Novice Poster



نماد کاربر
پست ها

81

تشکر کرده: 275 مرتبه
تشکر شده: 57 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 16 دی 1394 18:28

محل سکونت

حومه تهران

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط محسن فلاح » شنبه 20 شهریور 1395 11:20


مخلوط ضدیخ و اب رادیاتور
و مقداری نشتی اب داشتم که محلول نشت گیر داخل رادیاتور ریختم و در ر بار بازدید این شکلی دیده میشه ای رادیاتور مشکلی نداره مقداری چرب هست .
نگران شدم مبادا اب روغن قاطی کرده باشه

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک  پراید نیست

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان