در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Major

Major



no avatar
پست ها

664

تشکر کرده: 16 مرتبه
تشکر شده: 183 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 3 شهریور 1386 14:02

آرشيو سپاس: 1755 مرتبه در 488 پست

Re:

توسط ramin-am » جمعه 9 مهر 1395 10:10

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته است:
chahzool نوشته است:سلام دوستان.رانا مدل 94 دارم از چند روزه چراغ چکش روشن میشه و ماشین ریپ میزنه.بردم نمایندگی دستگاه زد گفت از سنسور اکسیژن هست.ولی گفت ندارن و باید سفارش بدن تا یک هفته دیگه بیاد.سوال من اینه که با توجه به اینکه موتور رانا و 206 و بعضی پژو ها tu5 هست چرا باید این سنسور در نمایندگی نباشه؟و این که میگن بیشتر قطعات رانا و 206 اس دی به هم می خوره واقعیت داره؟


سلام
تقریباً هر سنسوری که فیش سنسور مپ ماشینتون بهش بخوره پس قابل نصب روی ماشینتون هست البته ممکنه شیلنگ مپِ ماشینتون ازش بزرگتر یا کوچکتر باشه که این مشکل با تغییر شیلنگ قابل حل هست
بنده سنسور مپِ یک جور هوندای 4 سیلندر مدلِ 2005 رو نصب کردم روی ماتیز 3 سیلندر مدلِ 2000

در مورد سنسورها بخصوص برای موتور  tu5 باید بگم ecu های قدیمی بوش و جدید کروز باهم فرق دارن بیشتر در مورد سوکت ها و ولتاژ کاری و پالسهای ارسالی ولی سنسور اکسیژن زیاد مهم نیست چی باشه فقط سوکتش بخوره کافیه
ران و یا هر ماشین با موتور 16 سوپاب جفت میل سوپاب رو خواهشا دوگانه میکسر دار نکنید اگه زیادی مصرف بنزین کمرتون رو میشکنه مثلا موتور 1600 سی سی با مصرف متوسط 7 لیتر در صد کیلومتر خیلی براتون زور میاره از اتوبوس شرکت واحد و پیاده روی استفاده کنید و یا اینکه برید و یه تندر یا 206 اس دی دوگانه کارخونه ای که انژکتور و ecu مخصوص گاز دارن بخرید و نظام ماشین رو به هم نرزید
به رویاهایت بی اندیش ..........

Major

Major



no avatar
پست ها

664

تشکر کرده: 16 مرتبه
تشکر شده: 183 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 3 شهریور 1386 14:02

آرشيو سپاس: 1755 مرتبه در 488 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط ramin-am » جمعه 9 مهر 1395 10:13

محسن فلاح نوشته است:سلام خدمت اقا محمد
چندتای سوال داشتم .
مایع ضد یخ  میگن چرب هست .؟صحت داره

و ماشینم رو. ضدیخ و اب رادیات ریختم  حدود 1ماه گذشته دست به اب رادیاتور که میزنم مقداری چربی احساس میکنم .
حدث میزنم که روغن نفوض کرده باشه . یا اینکه ضدیخ واقعا حالت چربی داره.

حالا اگر واشر سوخته باشه حتما برای تعویضش کفت تراشی باید بشه ؟
مقداری از لبه های سر سیلند روغنی شده وخاک گرفته این نشون میده مقداری نشت داریم .

ممنون میشم مارک و جنس واشر سرسیلند خوب که برای پراید مناسب باشه معرفی کنید . مدل 83دوگانه س ان جی

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk

ضد یخ ها دو مدل هستن که هر دو کمی حالت چرب دارن
ضد یخ های روغنی که ذاتا حالت روغنی دارن و پایه الکلی که کمی حالت چرب دارن
واسه پراید کمتر پیش میاد کف تراشی بخواد
به رویاهایت بی اندیش ..........

New Member



no avatar
پست ها

2

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 22 اسفند 1394 09:54

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط luz brillante » سه شنبه 13 مهر 1395 17:26

دوستان اگه می تونین روش تعویض صافی بنزین پراید انژکتوری رو با تصویر توضیح بدین. ماشین من صافی بنیزنش جلو هست چون شنیدم تو بعضی از مدلهای جدید پشت ماشین قرار گرفته.

Rookie Poster

Rookie Poster



نماد کاربر
پست ها

30

تشکر کرده: 39 مرتبه
تشکر شده: 6 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 3 آبان 1394 18:07

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط dariush074 » چهارشنبه 14 مهر 1395 11:44

سلام خدمت شما
ببخشید من یه مدت کیت کلاچ رو عوض کردم و کلاچ رو هم تقریبا پایین (از وسط یه کم پایین تر ) تنظیم کردم و وقتی ماشین تو دنده نیست کلاچ رو که تا ته فشار میدم هیچ صدای اضافی نمیاد .
ولی توی اون بازه درگیری کلاچ یعنی چند سانت مونده که پدال به ته برسه صدای بلبرینگ به صورت خفیفی میاد این به نظر شما به خاطر ایراد بلبرینگ کلاچ هست؟
از اشتباهات ديگران درس عبرت بگيريد؛ آن قدر عمر نمي كنيد كه همه ی آنها را تجربه كنيد

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

4211

تشکر کرده: 151 مرتبه
تشکر شده: 620 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 23 اسفند 1384 13:14

محل سکونت

کرج پلاک 43!

آرشيو سپاس: 13307 مرتبه در 2679 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط Mohammad 1985 » پنج شنبه 15 مهر 1395 00:02

luz brillante نوشته است:دوستان اگه می تونین روش تعویض صافی بنزین پراید انژکتوری رو با تصویر توضیح بدین. ماشین من صافی بنیزنش جلو هست چون شنیدم تو بعضی از مدلهای جدید پشت ماشین قرار گرفته.

زمانی که میری تعویض روغن بده برات عوض کنه
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

MOHAMMAD_ASEMOONI از این پست سپاسگزاري کرده است

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2602

تشکر کرده: 1849 مرتبه
تشکر شده: 3393 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » پنج شنبه 15 مهر 1395 07:18

سلام
بله , به احتمال 99% از بلبرینگ هست
کاریش نمیشه کرد تا زمانِ تعویض صفحه کلاچ

فقط مقدار صدا رو زیر نظر داشته باشید , اگر بیشتر و بیشتر میشه پس داره بدتر میشه و ممکنه یه جا توی راه خرد بشه .
یعنی اگر بدتر شد باید برید برای تعویضش و بهتره صفحه هم اگر نزدیک تعویض هست عوض بشه
دیسک اگر مشکلی نداره تعویضش اقتصادی نیست

دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2602

تشکر کرده: 1849 مرتبه
تشکر شده: 3393 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » پنج شنبه 15 مهر 1395 07:34

luz brillante نوشته است:دوستان اگه می تونین روش تعویض صافی بنزین پراید انژکتوری رو با تصویر توضیح بدین.
ماشین من صافی بنیزنش جلو هست چون شنیدم تو بعضی از مدلهای جدید پشت ماشین قرار گرفته.

سلام
اگر شبیه اینهاست کافیه بستهای 2 سرش رو با انبردست فشار بدین و هل بدینشون عقب
بعدش شیلنگها رو دربیارین
بعدش بستِ خود فیلتـر رو باز کنین تا از بدنه جدا بشه و بعدش بست رو نصب کنین روی فیلتـر نو
و نصبش کنین روی بدنه
شیلنگها رو جا بزنید و بستها رو دقیقاً جای اولش   نصب کنین
http://s5.picofile.com/file/8172371876/ ... 028n_w.jpg
http://s4.picofile.com/file/8172373500/ ... 028n_w.jpg
http://jolan.ir/upload/uploads/jolanir004_efb57.jpg
موقع کار با بنزین ستفاده از موبایل و سیگار اکیداً ممنوع
در فضای بسته کار نکنید وگرنه بخار بنزین با یک جرقه مثل بمب منفجر میشه

برای عکسهای بیشتر در google image بنویسید
تعویض.فیـلتر.بنزین.پراید
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Rookie Poster

Rookie Poster



نماد کاربر
پست ها

30

تشکر کرده: 39 مرتبه
تشکر شده: 6 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 3 آبان 1394 18:07

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط dariush074 » پنج شنبه 22 مهر 1395 18:38

سلام دوستان
از دیروز که ماشین رو روشن کردم صداش خیلی زیاد و بم و خشن شده(مثل ماشینای آمریکایی قدیمی ولی بیشتر) . که این صدا ایرادش از اگزوزه ولی نمیدونم کدوم قسمت اگزوز و اینکه سوراخ شده یا نه نمیدونم ولی اصل سوالم اینه ماشین از وقتی اگزوز خراب شده خیلی زود گرم میشه و خیلی دیر موتور دماش پایین میاد و کلا یه خط دماش اومده بالاتر .
این به نظر شما به خاطر اگزوزه؟ و اینکه با این صدا ایراد از کدوم قسمت اگزوزه؟
ممنون
از اشتباهات ديگران درس عبرت بگيريد؛ آن قدر عمر نمي كنيد كه همه ی آنها را تجربه كنيد

Major

Major



no avatar
پست ها

664

تشکر کرده: 16 مرتبه
تشکر شده: 183 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 3 شهریور 1386 14:02

آرشيو سپاس: 1755 مرتبه در 488 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط ramin-am » جمعه 23 مهر 1395 16:53

dariush074 نوشته است:سلام دوستان
از دیروز که ماشین رو روشن کردم صداش خیلی زیاد و بم و خشن شده(مثل ماشینای آمریکایی قدیمی ولی بیشتر) . که این صدا ایرادش از اگزوزه ولی نمیدونم کدوم قسمت اگزوز و اینکه سوراخ شده یا نه نمیدونم ولی اصل سوالم اینه ماشین از وقتی اگزوز خراب شده خیلی زود گرم میشه و خیلی دیر موتور دماش پایین میاد و کلا یه خط دماش اومده بالاتر .
این به نظر شما به خاطر اگزوزه؟ و اینکه با این صدا ایراد از کدوم قسمت اگزوزه؟
ممنون

اگه منبع یا کاتالزور گرفته باشن بله توی دما هم تاثیر دارن
ولی دیگه اون موقع ماشین هم حالت خفه میشه و راه رفتنشم بد میشه
سوراخ باشه موقع برداشتن پا از پدال گاز صدای انفجار که ما به شوخی بهش میگیم توربو شده میشه
در مورد داغ کردن ماشین شما وضعیتش خوب نیست

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
به رویاهایت بی اندیش ..........

dariush074 از این پست سپاسگزاري کرده است

Novice Poster

Novice Poster



نماد کاربر
پست ها

82

تشکر کرده: 275 مرتبه
تشکر شده: 57 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 16 دی 1394 18:28

محل سکونت

حومه تهران

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط محسن فلاح » جمعه 23 مهر 1395 22:09

dariush074 نوشته است:سلام دوستان
از دیروز که ماشین رو روشن کردم صداش خیلی زیاد و بم و خشن شده(مثل ماشینای آمریکایی قدیمی ولی بیشتر) . که این صدا ایرادش از اگزوزه ولی نمیدونم کدوم قسمت اگزوز و اینکه سوراخ شده یا نه نمیدونم ولی اصل سوالم اینه ماشین از وقتی اگزوز خراب شده خیلی زود گرم میشه و خیلی دیر موتور دماش پایین میاد و کلا یه خط دماش اومده بالاتر .
این به نظر شما به خاطر اگزوزه؟ و اینکه با این صدا ایراد از کدوم قسمت اگزوزه؟
ممنون

معمولا از واشر فلزی های گلیویی اگزوز هست  واشر به مرور در اثر گرما از بین میره و صدا بجایی اینکه داخل منبع بره و خفه بشه از بین واشر بیرون میاد

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک  پراید نیست

dariush074 از این پست سپاسگزاري کرده است

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2602

تشکر کرده: 1849 مرتبه
تشکر شده: 3393 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 24 مهر 1395 09:31

dariush074 نوشته است:سلام دوستان
از دیروز که ماشین رو روشن کردم صداش خیلی زیاد و بم و خشن شده(مثل ماشینای آمریکایی قدیمی ولی بیشتر)  که این صدا ایرادش از اگزوزه ولی نمیدونم کدوم قسمت اگزوز و اینکه سوراخ شده یا نه نمیدونم
ولی اصل سوالم اینه ماشین از وقتی اگزوز خراب شده خیلی زود گرم میشه و خیلی دیر موتور دماش پایین میاد و کلا یه خط دماش اومده بالاتر .
این به نظر شما به خاطر اگزوزه؟ و اینکه با این صدا ایراد از کدوم قسمت اگزوزه؟
ممنون

سلام
با موتور سرد روشن کنید
با دست محکم اگزوز رو ببندین
اگر جائی سوراخ یا نشتی داشته باشه موتور بدون مشکل کار میکنه و صدای محل نشتی هم مشخصه البته اگر نشتی قبل از صداخفه کن باشه مشخص تره
=========================
گرم شدنِ غیر طبیعی علتهای مختلفی داره
سوختِ بیش از حد رقیق که علامتش کم بودنِ مصرف بیش از حد طبیعی هست
تنظیم نبودن زمان انفجار
سوختِ نامناسب
معیوب بودن سیستم خنک کننده
استفاده از ترموستات نامناسب
استفاده از آب معمولی در رادیاتور
معیوب بودن  سیستم کولر خصوصا کندنسر کولر مثل گرفتگیش با گل و لای و حشرات و و یا له شدن روزنه هاش
پوشیده بودنِ بدنه ی موتور با گل و لای که مثل پتو مانع خنک شدنش توسط هوا میشه
خرابی سنسور حرارت موتور
خرابی رله ی دور کندِ فن
و غیره
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

dariush074 از این پست سپاسگزاري کرده است

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 25 مهر 1395 18:27

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط برازنده » يکشنبه 25 مهر 1395 18:30

سلام و خسته نباشید
ماشین من 405 مدل 85 هست
خلاصه بگم ، ماشینو بردم تعمیرگاه واشر سر سیلندر مشکل داره
میکانیک گفته واشر زانتیایی که حدود 150تا 200 تومن قیمت داره رو بگیرم
سوال اینجاست ایا میشه این واشر رو 405 بست ؟! آیا اصولی هست ؟ تاثیر بهتری روی ماشین داره ؟ ممنون

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 3 مهمان