در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2597

تشکر کرده: 1847 مرتبه
تشکر شده: 3392 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 27 مهر 1395 00:58

برازنده نوشته است:سلام و خسته نباشید
ماشین من 405 مدل 85 هست
خلاصه بگم ، ماشینو بردم تعمیرگاه واشر سر سیلندر مشکل داره
میکانیک گفته واشر زانتیایی که حدود 150تا 200 تومن قیمت داره رو بگیرم
سوال اینجاست ایا میشه این واشر رو 405 بست ؟!
آیا اصولی هست ؟
تاثیر بهتری روی ماشین داره ؟ ممنون

سلام و خوش آمد به شما
هر قطعه از ماشینهای ساخت ایرانخودرو و سایپا رو که بتونین از ماشینهای خارجی نصب کنین به نفعتون هست چون قطعات ساختِ کارگاههائی که برای ایرانخودرو و سایپا قطعات میسازند اکثراً عمداً بنجل ساخته میشه تا خون مردم رو بمکند
در همین تاپیک شرح داده ایم که چه قطعاتی رو میتونین از ایساکو و سایپا نخرید
در مورد واشر سرسیلندر هم باید هر دو تا رو داشته باشین و سانت سانتش رو با هم مقایسه کنین و بذارینشون روی هم تا از اندازه هاشون و سوراخها مطمئن بشین
اگر همه چیزشون دقیقاً مثل همدیگه هست و زانتیایی کیفیتش بهتره پس خریدش باصرفه هست
واشر سرسیلندر , تسمه تایم ,  قطعات ترمز و فرمان و جلوبندی و کمکها و  تایرها باید از بهترین نوع باشه
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Major

Major



no avatar
پست ها

664

تشکر کرده: 16 مرتبه
تشکر شده: 183 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 3 شهریور 1386 14:02

آرشيو سپاس: 1755 مرتبه در 488 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط ramin-am » سه شنبه 27 مهر 1395 05:22

برازنده نوشته است:سلام و خسته نباشید
ماشین من 405 مدل 85 هست
خلاصه بگم ، ماشینو بردم تعمیرگاه واشر سر سیلندر مشکل داره
میکانیک گفته واشر زانتیایی که حدود 150تا 200 تومن قیمت داره رو بگیرم
سوال اینجاست ایا میشه این واشر رو 405 بست ؟! آیا اصولی هست ؟ تاثیر بهتری روی ماشین داره ؟ ممنون

منظور از واشر زانتیایی همون واشر هست چون موتور ۱۸۰۰زانتیا هم همون موتور هست فقط سر سیلندرش فرق داره
وقتی میگن زانتیایی در واقع منظورشون قطعات تولید ترکیه یا رومانی یا اسپانیا هستش نه خود شرکت پژو-سیتروئن
شما تو بازار چند مدل واشر میبینید که اکثر مکانیکها از همین واشر که به شما زنتیایی گفتن استفاده میکنن
مسله اصلی شما خود سر سیلندر هست که باید توسط تراشکار ماهر بررسی بشه که تاب نداشته باشه
در ضمن به دلیل آلمنیومی بودن پوسته بلوک سیلندر اون هم باید خوب بررسی بشه  

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
به رویاهایت بی اندیش ..........

MOHAMMAD_ASEMOONI از این پست سپاسگزاري کرده است

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2597

تشکر کرده: 1847 مرتبه
تشکر شده: 3392 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 27 مهر 1395 07:46

یکی از دوستان نوشته است:
سلام
سوال:
بعد از فشار آوردن زیاد و طولانی به خودرو مثل چند ساعت رانندگی  در جاده با سرعت بالا , آیا در صورت پارک کردن چند دقیقه خودرو رو خاموش نکنیم و بذاریم درجا کار کنه ؟ یا پس از توقف میتونیم موتور رو  خاموش کنیم ؟



سلام
2 حالت داره:

1- اگر حرارتِ موتور موقع خاموش کردن در حدِ طبیعی هست پس میشه فوراً خاموشش کرد
اما اگر از حد معمول خیلی بالاتر رفته و نزدیکیهای جوش آوردن هست یعنی نزدیکیهای علامت قرمز روی آمپر حرارت پس
الف - باید اگر کولر روشنه اول کولر رو خاموش کرد
ب - کاپوت رو باز کرد تا موتور بهتر خنک بشه
ج- منبع انبساط رو از بیرونش   چک کرد که آیا کولانتِ کافی داره یا نه ,

د - اگر بعد از باز کردنِ کاپوت دیدین که سیستم خنک کننده مشکلی نداره و منبع انبساط به مقدار کافی کولانت داره پس بذارین موتور کار کنه بدون کولر و بدون گاز دادن تا حرارت کم کم بیاد پائین و به حد نرمال برسه بعدش موتور رو خاموش کنین
بهتره ماشین رو هم رو به باد پارک کنین تا سریعتر خنک بشه

2-
اگر کاپوت رو زدین بالا و دیدین منبع انبساط خالی هست پس دیگه سیستم خنک کننده درست کار نمیکنه و موتور هر چی بیشتر کار کنه داغتر میشه پس بهتره فوراً موتور رو خاموش کرد تا حرارت از این بالاتر نره و واشر سرسیلندر و سایر قسمتهای موتور آسیب نبینه و صبر کرد تا موتور کاملاً سرد بشه سپس به دنبال علت مشکل گشت
بهتره ماشین رو به باد و در سایه باشه تا زودتر خنک بشه

هشدار:
در این حالت , کنجکاوی رو بذارین کنار و تا سرد شدنِ موتور درب منبع انبساط و یا رادیاتور رو باز نکنین وگرنه ممکنه آبِ جوش با فشار بریزه روی سر و صورتتون و اطرافیان چون کولانتِ توی موتور تحت فشار هست و به محض باز شدنِ درب رادیاتور یا منبع انبساط , کولانت یکدفعه به جوش میاد به خاطر کم شدن فشار و مثل چشمه ی آب گرم فواره میزنه بیرون


تمام نکات گفته شده در بالا رو باید برای موقعی که آمپر حرارت در حین رانندگی داره میره بالا و به نزدیکهای خط قرمز میرسه هم باید  انجام داد
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2597

تشکر کرده: 1847 مرتبه
تشکر شده: 3392 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 27 مهر 1395 08:53

سلام
چند هشـــــــــدار:

1- مراقب باشین فریب نخورین , انژکتور قطعه ی گرانی هست و به راحتی خراب نمیشه
اگر انژکتور فقط کمی نشتی و یا چکه داشته  باشه اصلاً اهمیت نداره چون موقع کار کردنش اونقدر سریع باز و بسته میشه که فرصت نشت دادن پیدا نمیکنه. پس فریب نخورین و عوضش نکنین
فقط از یک محلول انژکتور شورِ معتبر امریکائی یا اروپائی طبق دستور روی قوطیش استفاده کنین تا اگر انژکتور رسوب گرفته رسوب زدائی بشه
2- وقتی میرید برای تعویض لنتهای ترمز , اگر ترمز هیــــــچ مشکلی نداره و موقع ترمز زدن هم ماشین به لرزش نمی افته و به چپ یا راست هم کشیده نمیشه , پس فقط لنتها رو عوض کنین .
بعضی مکانیکها با نشون دادنِ شیارهای روی دیسک ترمز بهتون میگن این دیسک باید باز بشه و با تراشکاری صاف بشه .
فریبشون رو نخورید و بگین مهم نیست , فقط لنتها رو عوض کن .
اگر فریبشون رو بخورین بعدش به احتمال زیاد بر اثر درست نتراشیدنِ دیسکها , موقع ترمز زدن , ماشین میلرزه و مجبور میشین برین دیسکها رو عوض کنین .
تعویض لنتها کار ساده ای هست , اگر دست به آچار هستین در همین تاپیک آموزش تعویض لنتها درج شده
در یوتیوب هم هست . در قسمت جستجویش بنویسید
how to change brake pads
3- اگر به هر علت واشر سرسیلندر آسیب دید و خواستین عوضش کنین , مراقب باشین فریب مکانیکهای ناوارد و یا بی وجدان رو نخورین و بیخودی سرسیلندر رو نفرستین تراشکاری برای کف تراشی
مکانیک باید با خط کش مخصوص و اندازه گیریِ نقاط مختلفِ کفِ سرسیلندر , چک کنه که آیا سرسیلندر تاب برداشته یا نه .

http://ww2.justanswer.com/uploads/brown ... 2029_3.gif

http://www.aa1car.com/library/cylinder_ ... _check.jpg
باید حداکثر 0.2mm (2 دهم میلیمتر تاب داشته باشه نه بیشتر )
اگر تاب نداره و تَرک هم نداره پس نیازی هم به کف تراشی نداره . فقط باید تمیز و براق بشه و واشر سرسیلندر نو براش نصب بشه

اگر احتیاج به کف تراشی داره , تراشکار باید تا میتونه اون رو کم بتراشه و مقدار تراش خورده رو هم بهتون بگه تا اگر زیاد هست براش واشر سرسیلندر صخیمتر بخرید تا اتاقکِ انفجار کوچک نشه و مشکل ناک زدن پیش نیاد
ناک یا ضربه یعنی مشکلِ منفجر شدنِ زودهنگام بنزین که باعث میشه انفجار زودهنگام بنزین ضربه ی محکم بزنه بر سر پیستون قبل از کاملاً بالا اومدنِ پیستون که باعث صدای زیاد موتور , ویبره ی موتور , لرزش پدال گاز زیر پا و صدمه دیدن قسمتهای داخلی موتور میشه مثل پیستونها , رینگهای پیستونها , شاتونها , پینیوتها , یاتاقانها و میل لنگ
=====================================
بیشتر ماشینهای امروزی سنسور ناک داره که اگر سالم و استاندارد باشه ناک رو حس میکنه و با اندکی تاخیر در زمانِ جرقه زدن شمعها از ناکِ موتور جلوگیری میکنه
=======================================
موقع رانندگی عادت کنین حداقل هر 2 دقیقه یک بار نگاهی یک ثانیه ای بندازین به آمپرها و چراغهای هشدار , خصوصاً آمپر حرارت موتور و چراغ روغن و چراغ چک
به محض مشاهده ی حرارت غیر طبیعی نگه دارین و علت رو بررسی کنین . این کار ممکنه از یک هزینه ی چند ملیون تومنی نجاتتون بده
هرگز با موتوری که حرارتش بالا رفته و نزدیک قرمز هست رانندگی نکنین
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

dariush074 از این پست سپاسگزاري کرده است

New Member



no avatar
پست ها

2

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 16 مهر 1389 12:52

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط WARNING » سه شنبه 4 آبان 1395 17:42

سلام به همه دوستان خصوصا آقای آسمانی عزیز
واقعا دست مریزاد . سه چهار روزی با اشتیاق زیاد این صفحات رو مطالعه کردم و واقعا لذت بردم . چند سوال داشتم از خدمت اساتید . من یک تیبا مدل 94 دارم که چند مشکل داره .
1-تقه گیربکس زمان تعویض دنده های 1و2که رفتم توی سایت سایپا یدک میگه باید دیسک و صفحه 200 میلیمتری بدون دمپر بزارین تا رفع بشه. وقتی توی دنده دو هم پام و از روی گاز بر میدارم ماشین دل دل میزنه که فکر کنم ربط به استپر داره
2-ماشین وقتی توی دور آرام لرزش داره و دور موتور تا حدود یک بازی میکنه (دور موتور باید روی 850 ) باشه . فکر کنم مشکل از استپر هست که باز کردم و تمیز کردم ولی تغییری نکرد .
3-کمک جلو سمت شاگرد مشکل داشت بردم نمایندگی عوض کرد . الان کمک عالی کار میکنه ولی توی دست اندازهای ریز تلق تلق کمی داره . این و هم بگم دیروز اون پیچ وسط کمک و با کمپرس باد سفت کردم ولی وقتی دستت و میزاری روی اون پیچ و با کمک بازی میکنی دقیقا حس میشه که اون پیچ بازی میکنه. البته لاستیک ضربه گیر سر کمک جنس بنجل بود
4-بد جا رفتن دنده ها خصوصا الان که هوا سرد شده . واسکازین و تازه عوض کردم مارک پروفی کار البته پر شده داخل ایران و سیم کلاچ رو هم ریگلاژ کردم . وقتی ماشین سرده دنده ها پله ای جا میره . دنده عقب هم اگر دو به عقب نزنم صدای آبمیوه گیری میده . ماشین وقتی گرم میشه بهتره ولی بعضی مواقع دنده ها همونطور سخت جا میره با موتور گرم .هنگام حرکت اولیه مخصوصا وقتی ماشین توی ترافیک و فشار هست لرزش داره اگر با کلاچ بازی نکنم ماشین تا مرز خاموش شدن میره که فکر کنم برای دیسک و صفحه باشه.  فکر کنم دیسک تاب داره
5-از واشر سر سیلندر نشت روغن داشتم که رفتم نمایندگی درب سوپاپ رو باز کرد و پیچ های سر سیلندر رو سفت کرد فعلا نشتی ندارم .اگر دوباره نشت داشت برم برای تعویض واشر ؟؟؟
6-موقعی که کلاچ درگیر نیست یک صدایی میاد . فکر کنم مال بلبرینگ گیربکس . چیز مهمی باید درستش کنم یا تحملش کنم ؟؟

MOHAMMAD_ASEMOONI از این پست سپاسگزاري کرده است

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2597

تشکر کرده: 1847 مرتبه
تشکر شده: 3392 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » پنج شنبه 6 آبان 1395 19:17

WARNING نوشته است:سلام به همه دوستان خصوصا آقای آسمانی عزیز

واقعا دست مریزاد .

سه چهار روزی با اشتیاق زیاد این صفحات رو مطالعه کردم و واقعا لذت بردم .
چند سوال داشتم از خدمت اساتید . من یک تیبا مدل 94 دارم که چند مشکل داره .
1-تقه گیربکس زمان تعویض دنده های 1و2که رفتم توی سایت سایپا یدک میگه باید دیسک و صفحه 200 میلیمتری بدون دمپر بزارین تا رفع بشه. وقتی توی دنده دو هم پام و از روی گاز بر میدارم ماشین دل دل میزنه که فکر کنم ربط به استپر داره
2-ماشین وقتی توی دور آرام لرزش داره و دور موتور تا حدود یک بازی میکنه (دور موتور باید روی 850 ) باشه . فکر کنم مشکل از استپر هست که باز کردم و تمیز کردم ولی تغییری نکرد .
3-کمک جلو سمت شاگرد مشکل داشت بردم نمایندگی عوض کرد . الان کمک عالی کار میکنه ولی توی دست اندازهای ریز تلق تلق کمی داره . این و هم بگم دیروز اون پیچ وسط کمک و با کمپرس باد سفت کردم ولی وقتی دستت و میزاری روی اون پیچ و با کمک بازی میکنی دقیقا حس میشه که اون پیچ بازی میکنه. البته لاستیک ضربه گیر سر کمک جنس بنجل بود
4-بد جا رفتن دنده ها خصوصا الان که هوا سرد شده . واسکازین و تازه عوض کردم مارک پروفی کار البته پر شده داخل ایران و سیم کلاچ رو هم ریگلاژ کردم . وقتی ماشین سرده دنده ها پله ای جا میره . دنده عقب هم اگر دو به عقب نزنم صدای آبمیوه گیری میده . ماشین وقتی گرم میشه بهتره ولی بعضی مواقع دنده ها همونطور سخت جا میره با موتور گرم .هنگام حرکت اولیه مخصوصا وقتی ماشین توی ترافیک و فشار هست لرزش داره اگر با کلاچ بازی نکنم ماشین تا مرز خاموش شدن میره که فکر کنم برای دیسک و صفحه باشه.  فکر کنم دیسک تاب داره
5-از واشر سر سیلندر نشت روغن داشتم که رفتم نمایندگی درب سوپاپ رو باز کرد و پیچ های سر سیلندر رو سفت کرد فعلا نشتی ندارم .اگر دوباره نشت داشت برم برای تعویض واشر ؟؟؟
6-موقعی که کلاچ درگیر نیست یک صدایی میاد . فکر کنم مال بلبرینگ گیربکس . چیز مهمی باید درستش کنم یا تحملش کنم ؟؟

سلام و خوش آمد به شما و تشکر از توجهتون به این تاپیک
1- کلاچ بگیرین , دنده یک , بدون گاز کمی کلاچ رو ول کنین تا کلاچ درگیر بشه و بعدش به مقدار لازم گاز بدین و پا رو از روی کلاچ بردارین
اگر با این روش دیگه تقه نمیزنه یا بسیار ضعیف و قابل تحمله پس علتش کیفیت پائین خورشیدی (پنجه ها) دیسک کلاچ هست که به جای حرکتِ میلیمتری و نرم , یکدفعه تغییر شکل میده و صفحه کلاچ رو با ضربه میچسبونه به فلایویل
  در مورد دل دل زدن , شاید به اندازه ی کافی گاز نمیدین موقع برداشتن پا از روی کلاچ
اما اگر با گاز کافی هم دل دل میزنه پس صفحه کلاچ در حال تمام شدن و بیش از حد نازک شدنه
درضمن , اگر موقعی که پاتون روی گازه موتور ریپ میزنه یا کشش نداره و یا هر مشکل دیگه , اینها از استپر نیست چون استپر فقط و فقط کارش تنظیم هوا برای دور آرام هست یعنی وقتی که اصلاً گاز نمیدیم
ادامه دارد
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

New Member



no avatar
پست ها

2

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 16 مهر 1389 12:52

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re:

توسط WARNING » جمعه 7 آبان 1395 08:59

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته است:
سلام و خوش آمد به شما و تشکر از توجهتون به این تاپیک
1- کلاچ بگیرین , دنده یک , بدون گاز کمی کلاچ رو ول کنین تا کلاچ درگیر بشه و بعدش به مقدار لازم گاز بدین و پا رو از روی کلاچ بردارین
اگر با این روش دیگه تقه نمیزنه یا بسیار ضعیف و قابل تحمله پس علتش کیفیت پائین خورشیدی (پنجه ها) دیسک کلاچ هست که به جای حرکتِ میلیمتری و نرم , یکدفعه تغییر شکل میده و صفحه کلاچ رو با ضربه میچسبونه به فلایویل
  در مورد دل دل زدن , شاید به اندازه ی کافی گاز نمیدین موقع برداشتن پا از روی کلاچ
اما اگر با گاز کافی هم دل دل میزنه پس صفحه کلاچ در حال تمام شدن و بیش از حد نازک شدنه
درضمن , اگر موقعی که پاتون روی گازه موتور ریپ میزنه یا کشش نداره و یا هر مشکل دیگه , اینها از استپر نیست چون استپر فقط و فقط کارش تنظیم هوا برای دور آرام هست یعنی وقتی که اصلاً گاز نمیدیم
ادامه دارد


سلام جناب آسمانی عزیز و ممنون از پاسخ
منظورم از دل دل توی دنده دو مال موقعیه که پام و از روی گاز بر میدارم . که این مربوط به استپر هست . و در مورد لرزش ماشین موقعی که در جا کار میکنه هم مشکل حل شد . دیروز کل دریچه گاز و باز کردم و با بنزین یک حال اساسی بهش دادم . واقعا از این رو به اون رو شد . من قبلا فقط استپر باز میکردم و با اسپری انژکتور شور تمیزش میکردم .داخل دریچه رو هم اسپری میزدم.به واقع میشه گفت که اصلا اسپری انژکتور شور به درد تمیز کردن استپر و هوزینگ دریچه گاز نمیخوره

Rookie Poster

Rookie Poster



نماد کاربر
پست ها

30

تشکر کرده: 39 مرتبه
تشکر شده: 6 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 3 آبان 1394 18:07

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط dariush074 » دوشنبه 10 آبان 1395 13:55

سلام خدمت دوستان
از دو روز پیش تا امروز تقریبا 48 ساعت ماشین رو روشن نکرده بودم و تو پارکینگ بود امروز که رفتم روشن کنم با این صحنه مواجه شدم . مشکل کجاست ؟
ممنون از راهنمایی
http://8pic.ir/images/75xnvonrsiqqzsffdnqk.jpg
http://8pic.ir/images/razsx85z5brzos16gpfi.jpg
از اشتباهات ديگران درس عبرت بگيريد؛ آن قدر عمر نمي كنيد كه همه ی آنها را تجربه كنيد

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2597

تشکر کرده: 1847 مرتبه
تشکر شده: 3392 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » دوشنبه 10 آبان 1395 14:50

dariush074 نوشته است:سلام خدمت دوستان
از دو روز پیش تا امروز تقریبا 48 ساعت ماشین رو روشن نکرده بودم و تو پارکینگ بود امروز که رفتم روشن کنم با این صحنه مواجه شدم . مشکل کجاست ؟
ممنون از راهنمایی
http://8pic.ir/images/75xnvonrsiqqzsffdnqk.jpg
http://8pic.ir/images/razsx85z5brzos16gpfi.jpg

سلام
اگر کولانت هست پس یا منبع انبساط سوراخه یا منبع بیش از حد پر بوده و یا واترپمپ نشت داره که یا از کاسه نمدشه یا از محل نصبش
شاید هم نشتی از یک شیلنگ باشه
باید ببینید اون قسمت  از موتور کدومیک از چیزهائی که گفتم وجود داره و همه رو چک کنین
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Rookie Poster

Rookie Poster



نماد کاربر
پست ها

30

تشکر کرده: 39 مرتبه
تشکر شده: 6 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 3 آبان 1394 18:07

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re:

توسط dariush074 » دوشنبه 10 آبان 1395 18:09

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته است:
dariush074 نوشته است:سلام خدمت دوستان
از دو روز پیش تا امروز تقریبا 48 ساعت ماشین رو روشن نکرده بودم و تو پارکینگ بود امروز که رفتم روشن کنم با این صحنه مواجه شدم . مشکل کجاست ؟
ممنون از راهنمایی
http://8pic.ir/images/75xnvonrsiqqzsffdnqk.jpg
http://8pic.ir/images/razsx85z5brzos16gpfi.jpg

سلام
اگر کولانت هست پس یا منبع انبساط سوراخه یا منبع بیش از حد پر بوده و یا واترپمپ نشت داره که یا از کاسه نمدشه یا از محل نصبش
شاید هم نشتی از یک شیلنگ باشه
باید ببینید اون قسمت  از موتور کدومیک از چیزهائی که گفتم وجود داره و همه رو چک کنین

سلام
کولانت هستش. شیلنگی ندیدم احتمالا واترپمپ هستش .
موقعی که ماشین خاموشه و خوابه اگه واتر پمپ خراب باشه باز هم چکه میکنه؟ چون ماشین دو روز خاموش بود و من این نشتی رو دیدم.
اگه کاسه نمد واتر پمپ یا محل نصب نشتی داشته باشه باید کل واتر پمپ تعویض بشه یا کاسه نمدش جدا گانه قابل تعویض یا تعمیر هست؟
با توجه به این عکس که فرستادم برای دسترسی به واتر پمپ تسمه تایم باید باز بشه؟
ممنون
از اشتباهات ديگران درس عبرت بگيريد؛ آن قدر عمر نمي كنيد كه همه ی آنها را تجربه كنيد

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2597

تشکر کرده: 1847 مرتبه
تشکر شده: 3392 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 11 آبان 1395 16:26

dariush074 نوشته است:
سلام
کولانت هستش. شیلنگی ندیدم , احتمالا واترپمپ هستش .
موقعی که ماشین خاموشه و خوابه اگه واتر پمپ خراب باشه باز هم چکه میکنه؟
چون ماشین دو روز خاموش بود و من این نشتی رو دیدم.
اگه کاسه نمد واتر پمپ یا محل نصب نشتی داشته باشه باید کل واتر پمپ تعویض بشه یا کاسه نمدش جدا گانه قابل تعویض یا تعمیر هست؟
با توجه به این عکس که فرستادم برای دسترسی به واتر پمپ تسمه تایم باید باز بشه؟
ممنون

سلام
بنده سعی کردم پروانه ی واترپمپ رو باز کنم و کاسه نمدش رو عوض کنم اما بسیار محکم پیچ شده و بازکردنش گیره و اینها میخواد
اگر بشه پروانه رو باز کنیم دیگه راحت میشه کاسه نمدش رو عوض کرد و اگر کاسه نمد امریکائی یا اروپائی نصب کنیم ممکنه تا 10 سال عمر کنه بشرطی که از کولانت درجه یک استفاده بشه در موتور
اگر کسی تونست باز و عوضش کنه حتماً از مراحل کار عکس بگیره و اینجا درج کنه تا بقیه هم یاد بگیرند و اجرش با خدای شکور
این کار مشت محکمی هست به دهان دزدانی که با ساختن قطعات بنجل خون مردم رو میمکند

===============================
در بیشتر ماشینها برای تعویض واترپمپ باید تسمه تایم باز بشه  پس بهترین موقع هست تا اگر تسمه هم نیمه فرسوده هست عوض بشه و مخارج تعویضش صرفه جوئی میشه

====================================
نشتی واترپمپ درجاتِ مختلف داره .
وقتی خیلی خیلی کم باشه فقط بعد از گرم شدن موتور کمی نشت میده و دیده نمیشه چون بخار میشه
گاهی کمی بیشتر هست و بعد از خاموش کردن موتور و موقعی که کولانت هنوز فشارش زیاده شروع میکنه به نشت از واترپمپِ معیوب و چون موتور خاموشه بخار نمیشه و میچکه زیر ماشین و این چکه تا زمانی که فشار کولانت کم بشه ادامه داره
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2597

تشکر کرده: 1847 مرتبه
تشکر شده: 3392 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » جمعه 28 آبان 1395 13:10

سلام دوستان
قبلاً روش ساخت گردگیر دست ساختِ باکیفیت رو با تیوب پنچر نوشته ام  
با این روش میشه عمر و دوام این گردگیر رو افزایش داد:  
الگوی تیوب رو طوری درست کنین که بعد از چسباندن گردگیر , قطر دهنه ای که به پلوس وصل میشه رو حدودِ 1 تا 1.5 سانت کوچکتر باشه . البته اگر تیوب خوب کش نمیاد , فقط یک سانت کوچکتر باشه
یعنی اگر قُطر سرپلوس 7 سانته , قطر گردگیر 5.5 یا 6 سانت باشه یعنی موقع نصبش کش بیاد و محکم بچسبه به سرپلوس
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
   این کار باعث میشه که کمر گردگیر تا حد امکان باریک بشه و موقع چرخش پُف نکنه و به قطعاتِ زیر یا بالاش نخوره و صدمه نبینه
یادتون باشه درون گردگیر باید تا دو سومش پر از گریس باشه تا گریسهای توی سرپلوس به مرور زمان نیاد توی گردگیر و سرپلوس گریسش کم نشه
   حُسن دیگه ی این سرپلوس اینه که هر از چند مدت یک بار میتونین با فشار دادنش از بیرون , گریسهای داخلش رو هل بدین و بزنین توی ساچمه های سرپلوس تا همیشه گریس کافی داشته باشه
یک روش ساده برای تزریق گیریس به داخلش هم هست :
1- داخل سرپلوس رو با گریس کاملاً پر کنین
2- گردگیر رو بندازین رو میله و بچسبونین و بذارید حسابی خشک بشه  
3- فرمان کاملاً مستقیم باشه , گردگیر رو بکشین  به سرپلوس وصل کنین و با سیم یا بست محکم ببندینش
4-   حالا با یک سُرنگِ بزرگ از تهِ گردگیر گریس تزریق کنین داخلش تا دو سومش پر بشه
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
5- حالا فرمان رو تا آخر بچرخونین به سمت همون چرخ و انتهای گردگیر رو هم با چند دور چسب برق  محکم ببندین
6- با سیم 2 میلیمتری با بست , محکم روی چسب برق رو ببندین
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان