اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: Mohsen1001, RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

Major II
Major II
پست: 751
تاریخ عضویت: سه شنبه 6 مهر 1389, 2:18 am
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 2974 بار
سپاس‌های دریافتی: 3334 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط morteza tomcat » یک شنبه 5 خرداد 1392, 4:57 pm

با سلام من مدتی از بنزین سوپر استفاده می کردم ولی مصرف ماشین خیلی بالا رفته بود و کشش مناسب هم نداشت از وقتی بنزین معمولی استفاده کردم مشکل حل شد دوستان اینم مد نظر داشته باشند کیفیت بنزین سوپر ایران خیلی پایین است

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3443
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3835 بار
سپاس‌های دریافتی: 7696 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 5 خرداد 1392, 5:04 pm

طرز کار انژکتور به زبانِ ساده برای علاقمندان

سلام دوستان .

يه شيلنگِ آب رو به دست بگیرین .

آب رو کمی باز کنین .

با انگشت شصتتون سر شیلنگ رو بگیرین که آب نتونه خارج بشه
تصویر

تصویر


حالا یک کم انگشتتون رو کنار ببرید میبینید که آب پاشیده میشه بیرون .

تصویر
تصویر
تصویر

اگر انگشتتون رو درست تنظیم کنین , آب به صورتِ قطرات بسیار ریز پاشیده میشه ( اتمیزه مثل اسپری رنگ و اسپری حشره کش )

این اساسِ کار انژکتور هست .

انژکتورها کلا از چند قطعه ی ساده داره :

تصویر

تصویر
تصویر

تصویر








1- بدنه که یا فلزی هست یا مواد مصنوعی مثل انواع خاصی از پلاستیک یا فایبرگلاس
2- یک سوزنِ میخ مانند که راه خروج بنزین رو باز و بسته میکنه .
3 - یک آهنربایِ الکتریکی کوچیک که کارش اینه که اون سوزنِ میخ مانند رو به سمت خودش میکشه تا راهِ خروج سوخت باز بشه و سوخت پاشیده بشه ( به خاطر فشاری کن پمپ بنزین تولید میکنه )

تصویر


علتِ اینکه انژکتور نباید بدون بنزین کار کنه همین آهنربایِ الکتریکی هست که سیم پیچ بسیار ظریفی داره که در اثر عبور جریان برق گرم میشه و اگر انژکتور بدون بنزین کار کنه خنک نمیشه و سیم پیچ میسوزه .
البته به جنس سیم پیچ هم ربط داره .
هستند کارخونه های بی وجدانی که عمداً سیم پیچ رو ضعیف میسازند تا زیاد عمر نکنه و مشتری ها هی برن انژکتور بخرند .


4 - یک فنر کوچیک که کارش اینه که همیشه سوزن رو هل بده تا روزنه ی خروج بنزین رو ببنده .
یعنی سوزن به خاطر فشار فنر همیشه راهِ خروج بنزین رو بسته اما به محض به کار افتادنِ آهنربایِ الکتریکی ,سوزن راهِ خروج بنزین رو باز میکنه .
5 - یک سیم یا فیش که محل نصب برقِ همون آهنربایِ الکتریکی هست .
6 - محل ورود بنزین به انژکتور . بنزین در این قسمت همیشه فشار داره درست مثل همون شیلنگ آب که کمی شیر آب رو باز کردین بعد با شصتتون راه خروج آب رو ببندین .
اگر بنزین فشار نداشته باشه وقتی آهنربایِ الکتریکی سوزن رو میکشه به سمت خودش سوخت پاشیده نمیشه اصلاً .
حالا اهمیتِ سالم بودن پمپ بنزین مشخص میشه و اهمیتِ این موضوع که فشار بنزین در پشت انژکتورها باید همیشه ثابت باشه تا انژکتورها میزانِ ثابتی از سوخت رو بپاشند .


با دیدن این انیمیشن دیگه همه چیز واضح میشه
تصویر

تصویر


تصویر

كار ثابت نگه داشتن فشار بنزین پشتِ انژکتورها به عهده ی قطعه ای هست به نام رگولاتور regulator

تصویر
تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

کار رگولاتور خیلی ساده هست .
تصویر
تصویر

تصویر


هر وقت فشار بنزین پشت انژکتورها بخواد از حد معینی بالاتر بره , رگولاتور راهِ برگشتِ بنزین به باک رو کمی باز میکنه تا فشار افت کنه
بنابراین فشار بنزین در لوله ای که بنزین رو میبره برایِ انژکتورها همیشه ثابت میمونه .
این عکس زیبا رو ببینین همه چیز رو خوب توضیح میده

تصویر





سالم بودن رگولاتور خیلی مهم هست وگرنه فشار بنزین بالا میره و انژکتورها زیادی سوخت میپاشه .
در کاتالوگ تعمیر همه ی ماشینها نوشته شده که فشار بنزین باید چقدر باشه تا انژکتورها درست کار کنه .
رگولاتور ممکنه توی باک باشه مثل ماتیز . ممکنه کنار باک باشه یا کنار موتور یا زیر بدنه .

استفاده از بنزین تمیز و محلول انزکتور شور هر شش ماه یک بار و تعویض به موقع فیلتر بنزین باعث طول عمر با عزتِ رگولاتور و در نتیجه بالا نرفتن فشار بنزین و در نتیجه بالا نرفتن مصرف سوخت میشه .

مکانیکِ وارد و فهمیده با وصل کردن یک فشار سنج در مسیر لوله ی بنزین ( بین باک و انژکتورها ) میتونه بفهمه که رگولاتور سالم هست یا نه .

تصویر

تصویر
تصویر
تصویر

تصویر


اگر به سالم بودنش شک داشته باشیم باید باز بشه و با فشار هوا امتحان بشه



رگولاتور حتماً در همه ی ماشینها وجود داره چون بدون رگولاتور انژکتورها نمیتونه سوخت رو به مقدار ثابت بپاشه توی منیفولد چون انژکتور فقط بلده سوخت رو بپاشه و نمیتونه موقع پاشیدنِ سوخت مقدارش رو کم و زیاد کنه .

در موتورهای مدرن تر , انژکتورها مستقیم سوخت رو میپاشه توی سیلندر یعنی کنار شمع هست و باعث کارائی بهتر موتور و کمتر شدن مصرف سوخت میشه . ماشینهای انژکتور مستقیم داره روز به روز بیشتر میشه . direct fuel injection system


تصویر تصویر
تصویر

تصویر

اين عکس سه مدل موتور هست :
a : يك انژکتور کار سوخت پاشی برای همیه ی سیلندرها رو انجام میده
b : برای هر سیلندر یک انژکتور در منیفولد هست و جداگانه نصب شده
c : انژکتورها مستقیم سوخت رو میپاشه توی سیلندرها
تصویر

عکسهای بیشتر برای علاقمندان

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3443
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3835 بار
سپاس‌های دریافتی: 7696 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 5 خرداد 1392, 5:58 pm

سلام دوستان .

اگه دوست دارین ماشینتون رو خودتون بشورید , خریدن یکی از این دستگاهها خیلی مفید هست چون خیلی کارهای دیگه هم انجام میده

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

تصویر

تصویر




خصوصاً اگر که ماشینتون گرانقیمت هست .

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

چند حسن داره این دستگاه :
با مقدار بسیار بسیار کمی آب میتونه شستشو رو انجام بده چون با فشار زیاد آب رو میپاشه و باعث تمیز شدن سریع میشه اما مقدار آب که مصرف میکنه بسیار کم هست .
بعضی از این دستگاهها با 3 لیتر آب یک ماشین رو میشوره بدون اینکه بخواین ماشین رو لمس کنین ( اگر فقط خاکی و گِلی باشه ) .

با برداشتن شن و گرد و خاک از روی بدنه ی ماشین باعث میشه که کشیدنِ اسفنج روی بدنه ی ماشین خط و خش نندازه و رنگ ماشین زبر و مات نشه .

برای شستشوی زبر پائی ها و رادیاتور ماشین و کندنسور کولر واقعاً موثر و کارآمد هست و باعث تمیز شدنِ عمیقِ رادیاتور میشه و کار خنک کنندگی کولر و
موتور ماشین رو بهتر میکنه و مصرف بنزین رو کاهش میده چون به کمپروسور کولر کمتر فشار میاد وقتی که کندنسور کولر ( رادیاتور کولر ) تمیز باشه و گاز کولر رو خوب خنک کنه .

در خانه هم میشه از استفاده کرد ( در حمام , حیاط , در , پنجره , آشپزخونه , دستشوئی و غیره ) چون با فشار بسیار زیادی که داره جرمهای در و دیوار و کف رو خوب تمیر میکنه .

نکته ی مهم :
اگر نوع بسیار قدرتمندش رو میخرید ,موقع شستشوی ماشین نازلش رو طوری تنظیم کنین که آب رو بیشتر پخش کنه چون واقعاً قوی هست و ممکنه به رنگ ماشین آسیب بزنه . حتماً خبر دارین که دستگاههای بُرشی ساخته شده که فقط با آبِ پرفشار کار میکنه و ورقه های دو سه سانتیمتری فولاد رو مثل پنیر میبره .
بنابراین به این مسئله توجه داشته باشین که اگر نوع قوی میخرید مراقب باشین رنگ ماشینتون رو خراب نکنین . ( نوع قوی منظورم قوی تر از 120 bar هست ) .

چطوری باهاش ماشین رو بشوریم ؟

اگر ماشینتون خیلی کثیفه اول با فشار آب از بالا به پائین شروع کنین و تمام خاک و شن و ماسه ی رو ماشین رو بردارین .
بعدش با یک اسفنج نرم و شامپو ماشین یا کمی مایع ظرفشوئی ماشین رو بشورید و این کار رو از بالا با پائین انجام بدین
اول سقف
بعدش شیشه ی عقب و جلو و قسمت بالائی درها
بعدش کاپوت و در صندوق عقب و درها
سپرها و چراغها
چرخها و زیر گلگیرها
اگر هوا گرم هست و باید هر قسمت رو که با اسفنج میشورید فوراً با فشار آب شستشو بدین
بعد از شستشوی کامل , آب رو با چرم مخصوص آبکشی و خشک کردن خشک کنید تا لکه به جا نذاره .
برایِ خشک کردن آب میتونین از خشک کن هائی که در مغازه های فروش وسائل آشپزخونه فروخته میشه استفاده کنید .

تصویر

اسفنج و خشک کن هرگز نباید روی زمین بیافته وگرنه شن و جاک بهش میچسبه و رنگ ماشین رو خراب میکنه .
برای شستن رینگ و لاستیکها از اسفنج جداگانه استفاده کنید چون همیشه مقداری شن به اونها چسبیده .

در روزهائی که گرد و غبار و شن زیاده ماشین نشورید . وقت تلف کردن هست .
اگر دستگاه رو دارین , هر بار که ماشین رو میشورید رادیاتور رو هم با فشار قوی آب بشورید .

تمیز کردن شیار شیشه ها رو با حوله ی مرطوب فراموش نکنین .

پُرزهای حوله ذرات شن و گرد و خاک رو خوب تمیز میکنه که باعث میشه شیشه ها نرم و بی صدا بالا پائین بشه و روش خش نیافته و به موتور شیشه بالابر هم فشار نیاد .
برای موتور شوئی هم خیلی خوبه اما تمام قطعات برقی و جعبه فیوز و فیش سنسورها و ورودی هوای موتور رو بپوشونید .
=========================================================

راهنمائی برای خرید دستگاه :


معمولاً سه جا میشه تهیه کرد :
فروشگاههای لوازم خانگی
ابزار فروشیهای بزرگ
مغازه هائی که لوازم ترئینی ماشین میفروشند
موقع خرید به این نکات دقت کنین :
فشارش نباید کمتر از 90 بار باشه 90 bar ( هر "بار" یعنی یک اتمسفر یا فشار هوای اطرافِ ما در کنار دریایِ آزاد مثل خلیج فارس )
مقدار فشار به دو مدل نوشته میشه روی دستگاه
bar که یعنی اتمسفر
psi
که یعنی pound per square inch
پاوند بر اینچ مربع
مثال
1600 psi = 100 bar
طول شیلنگ باید حداقل 4-5 متر باشه .
بهتره گارانتی داشته باشه
بهتره مارک معروف باشه
بهتره لوازم جانبی هم داشته باشه مثل این مدل :

تصویر

اطلاعات بيشتر به زبان انگلیسی برایِ علاقمندان :

[url]www.express-cleaning-supplies.co.uk/buyersguidepressurewashers#http://www.express-cleaning-supplies.co.uk/buyersguidepressurewashersZ#1[/url]

اگر بیشتر از هفته ای دو سه ساعت میخواین از استفاده کنین بهتره از مارک معروف و یا نوع صنعتی heavy duty بخرین که قدرتش و استحکامش بیشتره
بعضی از انواع صنعتی با آب گرم 140 درجه کار میکنه که روغن و گریس و جِرم رو راحت پاک میکنه . عجب چیزه لامصب .

========================================================
این دستگاه برایِ شستشوی برگهای درختان از گرد و غبار خیلی کارآمد هست البته به شرطی که آب سرد باشه و نوکِ نازلش رو هم طوری تنظیم کنین که آب رو حسابی پخش کنه تا به برگها صدمه نزنه
برایِ شستشوی دیوارهای خانه از بیرون خیلی عالی هست
برای زیر شوئی ماشین هم خیلی مناسبه .


تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

نکته ی بسیار مهم

این دستگاه میتونه به چشم و بدن و گوش صدمه ی جدی بزنه چون آب رو با فشار بسیار زیاد میپاشه بنابراین نباید برای بازی و شوخی و شستشوی حیوانات ازش استفاده بشه .
هرگز اجازه ندین بچه ها باهاش بازی کنند .
این دستگاه یک کلید اتوماتیک داره که با فشار آب برق رو قطع میکنه یعنی وقتی دسته رو ول میکنید و آب قطع میشه , فشار آب توی شیلنگ بالا میره و اون کلید اتوماتیک عمل میکنه و موتور دستگاه رو خاموش میکنه .
اگر اتوماتیک مشکل پیدا کرد و دیدین دستگاه خودش خاموش نمیشه حتماً اتوماتیک را بررسی و سرویس یا تعمیر یا تعویض کنین .
هرگز روی دستگاه آب نریزید .
شیلنگ دستگاه نباید بره زیر چرخ ماشین یا خراشیده بشه وگرنه به خاطر فشار زیاد آب سوراخ میشه و مجبور میشین شیلنگ رو عوض کنین .

هرگز از آبی که شن و گل و لای داره استفاده نکنین وگرنه خراب میشه زود .
مثل آب اهواز که پر از شن و گل و لای هست .
در این صورت باید براش فیلتـر بذارین از این نوع که گران هم نیست اما گل و لای رو خوب میگیره و برای ماشین لباسشوئی هم خیلی مفید هست
هم یک قلو داره ( تک فیلتـره ) هم دوقلو
تصویر

تصویر
تصویر
تصویر

تصویر



===================================
در موردِ قیمتش در ایران متاسفانه اطلاعی ندارم .
شاید بقیه ی دوستان خبر داشته باشند یا حتی خودشون فروشنده ی این دستگاهها باشند و قیمتش رو اطلاع بدند .
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Major II
Major II
پست: 751
تاریخ عضویت: سه شنبه 6 مهر 1389, 2:18 am
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 2974 بار
سپاس‌های دریافتی: 3334 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط morteza tomcat » یک شنبه 5 خرداد 1392, 7:28 pm

MOHAMMAD_ASEMOONI
با سلام یک سوال ازتون داشتم به یکی از دوستان من گفتن که باید ماشین را زیر شویی با گازوئیل بده انگار در بعضی قسمت هاش علائمی از زنگ زدگی بوده گفتن که با گازوئیل شستشو بشه خوب میشه آیا این صحبت درست بوده و اصلا مفید است؟ :-( :-( :-(

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1117
تاریخ عضویت: پنج شنبه 3 آبان 1386, 3:56 pm
محل اقامت: ايران....از خزر تا خليج هميشه فارس
سپاس‌های ارسالی: 1224 بار
سپاس‌های دریافتی: 1159 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط big-man » یک شنبه 5 خرداد 1392, 8:33 pm

یه نمونه از اون دستگاه که ساخت هلند بود قیمت کردم گفت 450 تومن



تایوانیشم 400 تومن اسمش یادم نیست



فک کنم بهترین مدل ساخت انگلیس باشه
خدایا ...!

نیازی به زمین لرزه نیست ...!

کاخِ آرزوهای این مردم به تلنگری هم فرو میریخت ...!!!

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3443
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3835 بار
سپاس‌های دریافتی: 7696 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 5 خرداد 1392, 8:57 pm

سلام دوستان
حال و احوالتون چطوره ؟
======================================================================================


ساده ترین راه برای تعمیر پیچ     PLUG و جای پیچ   که بریده و هرز شده و سفت نمیشه و روغن میده . 

تصویر
تصویر

در پیچ پائینی یک تکه از حدیده ی سوراخ کارتل OIL PAN کنده شده چسبیده به پیچ .
تصویر

تصویر
تصویر

تصویر

محکم کردنِ پیچ خودش یک هنره و خیلیها پیچ رو زیادی سفت میکنند که یا درجا میبُره یا میشکنه یا اینکه به مرور زمان دندانه هاش هرز میشه و دیگه سفت نمیشه .

پیشگیری از خراب شدن پیچ کارتر  ( DRAIN   ) و کارتل ( OIL PAN )   

1- واشر مسی یا پلاستیکی یا لاستیکی مقاوم در برابر حرارت نصب بشه روی پیچ
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

تصویر

تصویر


2 - همیشه کمی تفلون که برای لوله کشی استفاده میشه بپیچین به تَهِ پیچ ( نزدیک جای آچار ) .
تصویر
تصویر



یادتون باشه باید تفلون رو بپیچین دور انتهایِ پیچ یعنی نزدیک جائی که آچار پیچ رو میگیره . 4 دور بپیچین کافیه .

این تفلون موقع سفت کردن پیچ محکم میچسبه به انتهای پیچ و مانع از نشت روغن میشه .
این کار باعث میشه مجبور نباشین خیلی سفتش کنین و در نتیجه حدیده و دندونه های پیچ و کارتر خراب نمیشه .

==============================================================================

در بیشتر موارد , پیچ و کارتر هر دو با هم خراب میشه چون وقتی یکیش خراب میشه میزنه دندونه های اون یکی رو هم خراب میکنه .

راهِ حل چیه ؟

فقط کافیه سایز پیچ کارتر رو بدونین
مثال : دنده ریز , با ضخامت 15 میلیمتر . اگر نمیدونین هم مهم نیست وقتی ببرینش مغازه ی پیچ فروشی خودش بهتون میگه ضخامتش چقدره .


بعدش میرید مغازه هائی که پیچ فولادی ( سیاه رنگ ) یا استیل یا گالوانیزه میفروشند


یک پیچ میخرید که ضخامتش یک درجه از پیچ هرز شده بیشتره یعنی اگر 13 میلی هست شما باید پیچ 14 میلیمتری بخرین یا اگر خیلی خرابه باید 15 میلیمتری بخرین .
طول پیچ هم باید مثل پیچ هرز شده باشه البته اگر کمی بلندتر باشه اصلا مهم نیست .


اگر واشر پیچی که هرز شده خراب هست , یک واشر تختِ مسی یا الومینیومی یا پلاستیکی مقاوم در برابر حرارت ضخیم هم بخرید براش . واشر نباید لق بزنه توی پیچ .
تصویر

تصویر


حالا باید جای پیچ روی   رو با قلاویز گشاد کنین تا پیچ جدید روش نصب بشه . 



عکس قلاویز :

تصویر

تصویر
تصویر


تصویر
تصویر
تصویر

تصویر


اگر اجرت این کار توسط تراشکار یا مکانیک کم هست پس برید پیش اونها .
اما اگر خریدن قلاویز ارزانتر هست , بخرین خودتون جای پیچ رو درست کنین البته باید با دقت و حوصله انجام بشه تا سالم و تمیز در بیاد

میتونین هم از یه تراشکاری قرض بگیرین و بعداً پس بدین .

این هم آموزش استفاده از قلاویز که خیلی هم آسونه :

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

اگر نمیدونین قطر پیچ هرز شده چقدره سه راه دارین :
1 - موقعی که میرید برای تعویض روغن , یک کولیس یا خط کش با خودتون ببرین و قطرش رو اندازه بگیرین .
2- برید مغازه ی لوازم یدکی و یک پیچ مثل پیچ ماشینتون بگیرین و قطرش رو اندازه بگیرین .
3 - پیچ خراب رو با خودتون ببرین مغازه ی پیچ فروشی
اگر قلاویز کردن و تعویض پیچ رو موقع تعویض روغن انجام بدین بهتره چون دیگه مجبور نیستسن روغن رو بکشین و نگه دارین تا دوباره بریزین توی موتور .

اما اگر عجله دارین , میتونین یه طشت تمیز بذارین زیر ماشین و روغن رو دوباره بریزید توی موتور .

حُسن این روش برای تعمیر اینه که احتیاج به بازکردنِ   یا جوشکاری و اینا نداره و فقط یک قلاویز لازم داره .  یعنی ارزون ترین راهه


یک بسته تفلون بخرید بذارید توی داشبورد و موقع تعویض روغن اگر لازم شد کمی تفلون بپیچین روی انتهای پیچ ( نزدیک جائی که آچار میافته روی پیچ ) .
تفلون باعث میشه به هیچ وجه نشت نکنه روغن و شما هم فقط کمی پیچ رو محکم کنید .
با این کارها دیگه هرگز مشکل خرابی پیچ کارتر براتون پیش نمیاد .

اگر رفتین تعویض روغنی حتما بالای سرش وایسین و موقع بستنِ پیچ بهش سفارش کنین تفلونش رو چک کنه و موقع سفت کردن هم فقط کمی سفتش کنه و بعدش خوب تمیزش کنه تا اگر نشتی داشته باشه فورا معلوم بشه .

======================================================

در ضمن دوستان , هر مطلبی یا کلمه ای که در این تاپیک براتون مفهوم نیست بگین تا در موردش بیشتر توضیح بدیم .
مطالب این تاپیک فقط با این هدف درج میشه که شما بتونین ازش عملاً استفاده کنین و بگین از روزی که این تاپیک رو دنبال میکنین واقعاً مخارج ماشینتون کمتر شده و دیرتر خراب میشه و بهتر کار میکنه و کسی نمیتونه سرتون رو کلاه بذاره
.

موفق و موید باشید

تصویر تصویر تصویر
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3443
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3835 بار
سپاس‌های دریافتی: 7696 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 5 خرداد 1392, 9:24 pm

با سلامی دوباره

یه نوع پیچ کارتل هست که آهنربا داره و به مرور زمان براده های آهنی توی کارتی رو به خودش جدب میکنه .

چیز مفیدی هست و از رسیدن این برادها به قسمتهای حساس موتور مثل کاسه نمد ها و یاتاقانها و بلبرینگها . رینگها و سیلندرها و پیستونها جلوگیری میکنه
عکسهاش :

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
اگه پیچ کارتلِ ماشینتون اینجوری نیست و توی بازار پیچ آهنربادار پیدا کردین یکی بخرین چون واقعاً مفید هست خصوصاً اگر ماشینتون گرانقیمت هست .
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3443
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3835 بار
سپاس‌های دریافتی: 7696 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 5 خرداد 1392, 10:09 pm

morteza tomcat نوشته شده:
با سلام یک سوال ازتون داشتم به یکی از دوستان من گفتن که باید ماشین را زیر شویی با گازوئیل بده انگار در بعضی قسمت هاش علائمی از زنگ زدگی بوده گفتن که با گازوئیل شستشو بشه خوب میشه آیا این صحبت درست بوده و اصلا مفید است؟ :-( :-( :-(


سلام

سوال بسیار خوب و به جائی هست و فرصتی شد تا در مورد یکی از بزرگترین دشمنان بدنه ی ماشین مطلبی بیان بشه .

زنگ زدگی و پوسیدگیِ بدنه .

بدنه ی بیشتر ماشینها از آهن هست و اگر برهنه باشه به سرعت پوسیده میشه بر اثر رطوبت هوا و آب شستشو و باران و برف و مواد شیمیائی .

قسمتهای ظاهری ماشین ضد زنگ خورده و روش هم رنگ هست تا پوسیده نشه .

اما زیر ماشینها رو با نوعی قیر میپوشونند که هم در مقابل رطوبت و آب مقاومه هم در برابر سنگریزه ها و هم ضد صدا هست .

اگر به هر دلیل این لایه ی قیری از بین بره باید به سرعت ترمیم بشه

برای ترمیمش به این احتیاج هست :



تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

این اسپری هم ضد پوسیدگی هست هم ضد زنگ و هم ضد خوردگی و هم ضد صدا

تصویر
تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر


تصویر


برای استفاده از اون اول باید قیرهای کهنه و پوسیده و زنگ زدگیها با برس سیمی و یا سمباده ی زبر تمیز بشه تا قیر به خوبی بچسبه به  نه  

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

اگر کار تمیز و اصولی و با حوصله و با وجدانِ کاری انجام بشه نتیجه این میشه و سالها عمر میکنه :

تصویر

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
تصویر



======================================================================================

استفاده از گازوئیل چندان کارائی نداره چون زود خشک میشه و اصلاً ضخامتی هم نداره .

اگر اسپری قیر ماشین پیدا نکردین میتونین از یک لایه ضد زنگ آهن سپس و رنگی آهن استفاده کنین .

=====================================================================================

صحبت در مورد پوسیدگی هنوز ادامه داره چون واقعاً به صاحب ماشین ضرر مالی زیادی میزنه اما ادامه اش باشه برای بعد .

تصویر
تصویر
تصویر

تصویر


=====================================================================================




بنده در همین سایت یک تاپیک هم زدم و سوال کردم که آیا راهی هست که بشه خودمون برای بدنه ی ماشین و رادیاتورهاش حفاظتِ کاتدی بسازیم مثل سیستم حفاظت کاتدی آبگرمکن و کشتیها و بعضی از ماشینها .
اگر بشه درست کنیم عالی میشه دیگه حتی اگر رنگ هم نباشه روی بدنه زنگ نمیزنه چون اون محافظ کاتدی اکسیده میشه به جای بدنه .

تا ببینیم چی میشه و راهش چیه .

یا حق

تصویر تصویر تصویر
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3443
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3835 بار
سپاس‌های دریافتی: 7696 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 5 خرداد 1392, 11:21 pm

دوستان عزیز این مطلب رو با دقت بخونین و خیلی جدی بگیرین :

ماشین در یک لحظه میتونه تبدیل به ماشین مرگ یا ماشین بدبختی و مصیبت بشه .

خیلیها با لباس شیک و پیک و ادوکلون زده و سوار بر گرانترین ماشینها بودند و خوش و سرمست داشتند به خیال خودشون بهترین لحظات عمرشون رو میگذروندند اما در یک لحظه ورق برگشت . یا مردند یا قطع عضو شدند یا نقص عضو یا کسی رو کشتند و روانه زندان شدند .

چند چیز در ماشین هست که شوخی بردار نیست و دائم باید چک بشه و به موقع سرویس یا تعمیر بشه و بهترین قطعات یدکی براش نصب بشه حتد اگر مجبور بشینم قرض کنیم :

سیستم ترمز ( دیسکها , لنتها , شیلنگهای ترمز , بوستر ترمز یا همون تقویت کننده ترمز )

سیستم ترمز دستی

سیستم جلو بندی

سیستم فرمان
سیستم خنک کننده موتور

چرخها

تایرها

سرعت سنج
سیستم سوخت ( باک , پمپ بنزین , فیلتـر بنزین , شیلنگهای بنزین , بستها , اورینگها و غیره )

چراغهای ماشین

برف پاک کن

شیشه شور

دائماً اونها رو چک کنین و تا مشکلی حس کردین سریع حلش کنین و بهترین لوازم یدکیها رو براش بخرین حتی اگر قرض کنین . پشیمون نمیشین

در پناهِ خدا باشین

 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 1343
تاریخ عضویت: شنبه 7 مهر 1386, 12:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 3021 بار
سپاس‌های دریافتی: 4752 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط Mahdi Mahdavi » دو شنبه 6 خرداد 1392, 2:16 am

MOHAMMAD_ASEMOONI, عزیز سلام. :razz:
اول از همه تشکر فراوان از مطالبی که قرار میدید . واقعا برای انجمن و برای مردم مفید هستند. خیلی خیلی عالی.
یک سوال و یک درخواست.
سوال این که موقع تعویض روغن بعضی جاها به جای تخلیه روغن از پیچ زیر ماشین به روش ساکشن این کار رو میکنن و از همون بالا روغن رو میکشن.
میخواستم ببینم ضرری داره این کار؟ چون مثلا میگن براده ها و کثیفی روغت تهش تهنشین میشه و ساکشن کامل روغن رو نمیکشه و ...

و یک درخواست. اگر بتونید مطالب رو برای درج در مجله الکترونیکی سنترال کلوب آماده کنید خیلی خوب میشه.
میشه هر چند بخش رو در مجله بصورت ماهانه قرار بدید . ممنونم. :razz:
ناگهان چقدر زود دیر میشود !

Fast Poster
Fast Poster
پست: 267
تاریخ عضویت: چهار شنبه 1 اردیبهشت 1389, 9:02 am
سپاس‌های ارسالی: 142 بار
سپاس‌های دریافتی: 928 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط SADGYAN » دو شنبه 6 خرداد 1392, 2:49 pm

باتشکر از مطالب سودمندی که قرار داده شده ایا اساسا انژکتور ماشین احتیاج به شتشوداره ؟؟

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3443
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3835 بار
سپاس‌های دریافتی: 7696 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 7 خرداد 1392, 3:33 am

SADGYAN نوشته شده:باتشکر از مطالب سودمندی که قرار داده شده ایا اساسا انژکتور ماشین احتیاج به شتشوداره ؟؟


سلام .
ممنون از حضورتون و سوالتون .
بله , چیزی توی این دنیا نیست که در معرضِ آلودگی و کثیف شدن نباشه .
•مواد ناخواسته ی زیادی واردِ باک میشه و همراه با بنزین میره به سمت انژکتورها و و در همه جایِ مسیر , این مواد رسوب میکنند .
•ذراتِ معلّق گرد و خاک موجود در هوا که خیلی راحت موقع بنزین زدن وارد باک میشه و یا موقع تخلیه شدنِ تدریجی باک همراهِ هوا وارد باک میشه .
•خود بنزین هم هر چقدر هم که استاندارد باشه باز هم موادِ معلقی در اون هست که به تدریج در سیستم سوخت رسوب میکنه و مشکل ساز میشه .


در باک
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
در فیلتـر درونِ باک که توری مانند هست
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
در فیلتـر بنزین
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
در لوله ها و شیلنگها

در انژکتورها
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

این رسوبات همراه با ذراتِ کنده شده از بدنه ی باک و لوله ها و شیلنگها , به مرور زمان در مسیر عبور سوخت در انژکتور رسوب میکنه و کار عبور سوخت و سوخت پاشی رو مختل میکنه .

اینها چند نمونه از دستگاههای تست و شستشوی انژکتور هست .
انژکتورها در دستگاه نصب میشه و بهش برق 12 ولت وصل میشه و نحوه ی پاشبدن سوخت چک میشه اگر درست نباشه شستشو داده میشه یا تعویض میشه .

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

البته میشه تو خونه هم یه نمونه ی تک انژکتوری ساخت

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”