اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: Mohsen1001, RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 80
تاریخ عضویت: یک شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 115 بار
سپاس‌های دریافتی: 40 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 » دو شنبه 6 دی 1395, 12:00 pm

محسن فلاح نوشته شده:آقای اسمانی چه نوع فیلـتر روغن های به پراید میخوره که بزرگتر باشه. خودروهای که داخل ایران هست کدومشون فیلـتر روغنش با پراید یکی هست و بزرگتر.

این سوراخ کاری فیلـتر روغن رو من حدود 25 سال پیش رو ماشینهای که الان شدن کلاسیک دیدم مثل. اپل. بنز 220. یا همچین ماشینهای. اونم که دیدم سوراخ کردن‌ با پیچ گشی 4سو بوده که براده نداشت. که اون زمون لوازمش تو هر تعمیرگاهی نبود.

سوال بعدی مایع های برای شستشوی داخل موتور در فروشگاها بفروش میره شما این مواد رو تایید میکنید.


سوال بعدی حتما باید زمان تعویض شمع ها وایرها هم تعویض شوند حتی اگر سالم باشند.






فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk


یه فیلـتر روغن هست مال دوو به اسم اوناری که به پراید هم میخوره و اندازه اش 1.5 برابر فیلتـر روغن پراید هست که گرونه و کمیاب... من خودم از همین فیـلتر کوچیک ها منتها از نوع 8 سوراخه اش استفاده میکنم .

شمع برند های مختلفی هست... ولی وایر شمع نمیدونم چه جوریه که اصلا جنس خوب پیدا نمیشه قبلا یه وایر به اسم مرکوری بود که جنس خیلی خوبی داشت نمیدونم الان پیدا میشه یا نه
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3428
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3826 بار
سپاس‌های دریافتی: 7666 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » دو شنبه 6 دی 1395, 8:33 pm

سلام

کلیپهای نصب گردگیر آسان
این کلیپها برای کسانی که خودشون میخوان گردگیر بسازند و نصب کنند
قبلاً روش ساختش از تیوب پنچر شرح داده شده



[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3428
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3826 بار
سپاس‌های دریافتی: 7666 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 7 دی 1395, 8:30 pm

سلام
چطور شمع مناسب برای ماشینمون رو بخریم ؟
جواب:
در کاتالوگ هر خودرو , شمع مناسب نوشته شده .
حالا میخوایم بریم اون شمع رو بخریم .
کارخانه های شمع سازی زیاده مثل NGK و CHAMPION و BOSCH
هر کارخانه ای برای شمعهای خودش کدگذاری کرده . این کدها بر اساس سایز شمع و طول پایه , میزان سرد یا گرم بودنش و غیره هست.
مثال:
شمع مارکِ FR7DC کدِ + BOSCH
مشابهِ این شمع در مارکهای دیگه در سایت زیر نوشته شده:
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
پس موقع خريد شمع باید ببینیم مشابه اش در مارکهای دیگه چی هست تا بتونیم شمعی با همون "مشخصات" رو بخریم
======================================
مثال:
شمعهای مناسب برای ماتیز با بنزین بدون سرب این 3 براند هست:


BPR5EY-11 NGK
WR8DCX BOSCH
RN9YC4 CHAMPION

حالا اگر خواستین براندی غیر از این 3 برند بخرید باید ببینید مشابهِ اینها در اون مارک چی هست تا شمع با مشخصات نامناسب نخرید
====================================
کسانی که شمع میفروشند قاعدتاً باید کدهای همه ی برندها رو داشته باشند تا اگر مشتری گغت فلان براند با فلان کد (مشخصات) رو میخوام , بهش بگن اون برند رو نداریم اما شمعهای مشابه در برندهای دیگه داریم .
=====================================

حالا در ایران به احتمال زیاد مغازه ها کدهای برندهای مختلف رو ندارند . چطوری خودمون بفهمیم در برندهای دیگه چه کدی مشابهِ شمع ماشینمون هست ؟

جواب :
مارک و کد شمع رو در گوگل بنویسید با کلمه ی ALTERNATIVE (جایگزین)
مثال

BPR5EY-11 NGK ALTERNATIVE

جواب گوگل اینه
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

یکی از سایتهاش اینه که تمام مارکهای مشابه با همون مشخصات رو نوشته
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

================================--======
چند نکته ی مهم:
•خرید شمع از روی شکل ظاهری اشتباهه . باید مطمئن بشین که مشخصات فنیشون یکی هست
• شمع رو کیلومتری عوض نکنین . باید حالتش رو بررسی کنین تا به موقع عوض بشه . قبلاً توضیح بیشتر داده شده
• در محکم کردن شمع وسواس نداشته باشین . اگر موقع باز کردنش خیلی محکمه پس بیش از حد محکم شده .
شمع اگر روی موتور بشکنه یا رزوه های سرسیلندر رو خراب کنه تعمیرش هزینه های سنگین داره پس شمع رو به اندازه محکم کنین تا نه خودبخود شل بشه و با زور خیلی زیاد باز بشه
• همیشه یک شمع کهنه داشته باشین . برای خرید شاید لازم بشه
• کدهای مارکهای مختلفِ مناسب برای ماشینتون رو پیدا کنین و یادداشت کنین تا مغازه دار یا مکانیک , شمع با مشخصات اشتباه نفروشه بهتون .
• رنگ و حالت و بوی شمع کارکرده اطلاعات مهمی بهتون میده در مورد وضعیت موتور و تنظیم بودنش
مثال:
دوده داشتن شمع علامت مصرف زیاد سوخت و یا بیش از حد سرد بودنِ شمع هست (شمع با کد و مشخصات نامناسب ) و یا هر 2
روغنی بودنش نشان از روغن سوزی هست
و غیره
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

New Member
پست: 16
تاریخ عضویت: جمعه 10 دی 1395, 9:24 am
سپاس‌های ارسالی: 12 بار
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط masonhower » جمعه 10 دی 1395, 9:29 am

سلام دوست عزیز

پراید 131 تک سوز دارم

هفته ای دو بار روغن و آب رادیات و .. چک میکنم

صبح که کاپوت زدم بالا درب رادیات باز کردم حباب های قهوه ای رنگ روی آب داخل رادیات بود علت چی میتونه باشه به نظرتون ؟

این هم اضافه کنم نه از رادیات و نه از قمقمه آبی کم نشده است

با تشکر

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3428
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3826 بار
سپاس‌های دریافتی: 7666 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » جمعه 10 دی 1395, 1:07 pm

masonhower نوشته شده:سلام دوست عزیز

پراید 131 تک سوز دارم

هفته ای دو بار روغن و آب رادیات و .. چک میکنم

صبح که کاپوت زدم بالا درب رادیات باز کردم حباب های قهوه ای رنگ روی آب داخل رادیات بود علت چی میتونه باشه به نظرتون ؟

این هم اضافه کنم نه از رادیات و نه از قمقمه آبی کم نشده است

با تشکر

سلام
باید ازش نمونه بردارید و ببینید زنگار هست یا روغن
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

New Member
پست: 16
تاریخ عضویت: جمعه 10 دی 1395, 9:24 am
سپاس‌های ارسالی: 12 بار
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط masonhower » جمعه 10 دی 1395, 6:11 pm

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
masonhower نوشته شده:سلام دوست عزیز

پراید 131 تک سوز دارم

هفته ای دو بار روغن و آب رادیات و .. چک میکنم

صبح که کاپوت زدم بالا درب رادیات باز کردم حباب های قهوه ای رنگ روی آب داخل رادیات بود علت چی میتونه باشه به نظرتون ؟

این هم اضافه کنم نه از رادیات و نه از قمقمه آبی کم نشده است

با تشکر

سلام
باید ازش نمونه بردارید و ببینید زنگار هست یا روغن


سلام عزیز چجوری باید نمونه بگیرم ؟

Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه 3 شهریور 1386, 2:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1776 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ramin-am » جمعه 10 دی 1395, 6:29 pm

با یه سرنگ از حبا بها نمونه بردارید میتونید با انگشتتون هم امتحان کنید حباب رو لمس کنید بعد ببینید چرب هست یا نه
در ضمن شما توی ماشین ضد یخ ضد جوش میریزید یا فقط آب میریزید ؟
به رویاهایت بی اندیش ..........

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3428
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3826 بار
سپاس‌های دریافتی: 7666 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » جمعه 10 دی 1395, 6:33 pm

با قاشق چایخوری هم میشه بردارینش بذارینش روی یک تکه نایلون
اگر خشک شد و چرب نیست پس زنگاره
اگر خشک نمیشه و چربه پس روغن هست
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دو شنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 238 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar » شنبه 11 دی 1395, 1:00 pm

سلام عرض ادب خدمت دوستان
بنده دیروز از سر کنجکاوی یا بهتر بگم برای اطمینان کاور بالایی تسمه تایم ماشین رو باز کردم
ماشین سمند موتور XU7 بود به شل بودن بیش از حد تسمه شک کردم و تایم گرفتم که متوجه شدم تایم یک دنده رد کرده و موتور تایم نیست حالا نمیدونم چند وقته اینجوری بوده بیچاره
با یکی از دوستان که مکانیک ماهری هست تماس گرفتم و شب اومد ماشین رو تو خونه دید و حرف منو تایید کرد و گفت تایم یه دندونه رد کرده
امروز صبح بردم تسمه تایم و تسمه سفت کن رو عوض و سفتی تسمه رو تنظیم کردیم
نتیجه این که تسمه تایم تو خانواده پژو رو جدی بگیرید و زود زود چک کنید هر 10هزار تا یا حدود 6ما هرچی کمتر بهتر
دوستان بارز ترین عیب این مسئله هم کم شدن کشش ماشین توی سربالایی های سنگین هست

روشش چک کردن تایم بودن ماشین
1- باز کردن وزنه بالایی دسته موتور سمت تسمه 3تا پیچ با الن شماره 8
2- باز کردن کاور بالایی تسمه تا پیچ داره کناری دسته موتور اچار تخت 10 و پیچ سمت عقب موتور اچار یکسر رینگ 13 یا بکس13 و جغجغه
3- جک زدن زیر چرخ سمت شاگر و قرار دادن در دنده 5 و چرخاندن چرخ
چرخ در حالت ساعت گرد معمولا سخت تر میچرخه و یا باید شمه ها باز بشه یا برعکس بچرخه
4 - باز کردن شمع های 1 و 2 از سمت تسمه تایم
5 - چرخ رو بچرخونین تا سوراخ روی فولی میل سوپاپ در حالت تقریبا ساعت 7 قرار بگیره
6 - داخل سوراخ فولی از یک پیچ 10 میلی متری با طول تقریبا 5 سانتی متر باید قرار بدین دقت بفرمایین پین درست و کامل باید جابره یعنی به راحتی از سوراخ فولی میل سوپاپ عبور و بره سوراخ روی سرسیلندر و دقیقا در یک راستا باشند حتما با چراغ قوه چک کنید
7- دو تا سیم جوش یا میله یا هرچیزه دیگه که هم اندازه باشند از جای شمع وارد سیلندر کنید و بای دو تا میله ارتفاع برابر داشته باشند یا اگر اختلاف داشته باشند در حد 2 میلیمتر باشه البته شاید یه مییلیمتر بالاتر یا پایین تر
اگر اختلاف ارتفاع میله ها بیشتر از این ها باشه تایم رد کرده و فورا ببرین مکانیک ماهر تا تنظیم کنه براتون
ماشین من میله ها حدود 1 سانت اختلاف داشت
پینی رو که داخل فولی کرده بودین رو دربیارین حتما چون با اولین استارت موتور داغون میشه و همه چیز رو ببندین به ترتیب.
دقت کنین که تسمه زیاد شل یا زیاد سفت هم دردسرساز هست با فشار دست معمولا در حالت عادی تسمه حدود 2.5 یا 3 دندونه میخوابه روی فولی میل سوپاپ
شرمنده که مطلب زیاد شد و سرتون رو درد اوردم
هر موقع خواستید ماشین رو از فولی تسمه دینام رو میلنگ تایم کنید (عین میل سوپاپ اون هم جای پین روی بدنه برای تایم شدن داره و میتونید از یه پیچ 10 میلیمتری دیگه استفاده بکنید موقعیت ساعت 10 پین جامیره ) باید از فولی تسمه نو یا فولی 2000 که فلزی هست استفاده کنید چون فولی های پلاستیکی با کارکردن بوششون جابه جا میشه خیلی دقت کنید کا تایم گیری اشتباه یعنی کج کردن سوپاپ و سوراخ شدن پیستون ها تعمیر موتور و هزینه چند میلیونی
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 80
تاریخ عضویت: یک شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 115 بار
سپاس‌های دریافتی: 40 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 » شنبه 11 دی 1395, 2:00 pm

سلام
اول صبح که موتور رو روشن میکنم یه صدای تلق تلق (فرض کنید با یه تکه سنگ یا آهن روی یه چیز پلاستیکی بزنید) از سمت چپ موتور ( اونجا که تسمه تایم و دینام و واتر پمپ هست) میاد و بعد از گرم شدن موتور صدا قطع میشه از چند نفر سوال کردم گفته اند از تسمه تایم هستش
و احتمالا از سفتی اون هست که بعد از گرم شدن جا باز میکنه و صدا قطع میشه خواستم ببینم نظر شما چیه؟
و اگه از تسمه تایم باشه ببرم دست تعمیر کار یا چیز مهمی نیست و خودش درست میشه؟
سپاس از پاسخ شما
در ضمن ماشینم نشتی کولانت از واتر پمپ هم داره که هر روز قبل از اینکه ماشین رو روشن کنم میبینم زیر ماشین چند قطره کولانت ریخته . این به صدا مربوط میشه؟
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...

Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دو شنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 238 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar » شنبه 11 دی 1395, 6:49 pm

dariush074 نوشته شده:سلام
اول صبح که موتور رو روشن میکنم یه صدای تلق تلق (فرض کنید با یه تکه سنگ یا آهن روی یه چیز پلاستیکی بزنید) از سمت چپ موتور ( اونجا که تسمه تایم و دینام و واتر پمپ هست) میاد و بعد از گرم شدن موتور صدا قطع میشه از چند نفر سوال کردم گفته اند از تسمه تایم هستش
و احتمالا از سفتی اون هست که بعد از گرم شدن جا باز میکنه و صدا قطع میشه خواستم ببینم نظر شما چیه؟
و اگه از تسمه تایم باشه ببرم دست تعمیر کار یا چیز مهمی نیست و خودش درست میشه؟
سپاس از پاسخ شما
در ضمن ماشینم نشتی کولانت از واتر پمپ هم داره که هر روز قبل از اینکه ماشین رو روشن کنم میبینم زیر ماشین چند قطره کولانت ریخته . این به صدا مربوط میشه؟




سلام
احتمال داره از خود واتر پمپ هم باشه اگر میشه تسمه دینام رو دربیارین امتحان کنید
یا احتمالا از شل بودن تسمه تایم هست چون اگر زیادی سفت بود تا الان پاره شده بود یا اینکه تسمه تایم عمرش تموم شده و خاصیت الاستیکی از بین رفته
اگر شل بودن تسمه تایم باشه صدای تالاپ تالاپ .... میده معمولا اگر احتمال تسمه میدی حتما یا خودت ببین یا ببینه البته مکانیک وارد تسمه تایم چند تا کار کرده و چند ساله روشه
اگر امکانش بود با یه گوشی پزشکی به صدا گوش بده ببین از کجاست دقیقا یا اگر گوشی نبود با یه قیف کوچک و نیم متر شلنگ خودت درست کن
به جای قیف میتونی از فیلتر بنزین بریده شده استفاده بکنی که من خودم شخصا فیلتر رو ترجیح میدم
البته یه سری گوشی ها مخصوص تو صنعت برای این کار هست
نفرمودین ماشین چی هست تو موتور های پژو واتر پمپ با تسمه تایم کار میکنه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دو شنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 238 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar » دو شنبه 13 دی 1395, 12:32 am

masonhower نوشته شده:سلام دوست عزیز

پراید 131 تک سوز دارم

هفته ای دو بار روغن و آب رادیات و .. چک میکنم

صبح که کاپوت زدم بالا درب رادیات باز کردم حباب های قهوه ای رنگ روی آب داخل رادیات بود علت چی میتونه باشه به نظرتون ؟

این هم اضافه کنم نه از رادیات و نه از قمقمه آبی کم نشده است

با تشکر



سلام
فقط کافیه با دست حباب هارو لمس کنید یعنی بایه انگشت بردارید و با انگشت دیگه بمالید به هم
اگر دست زدین و حباب ها روغنی و چرب بود احتمال داره روغن وارد اب شده باشه و از واشر سرسیلندر یا یه جایی اب و روغن قاطی شدن و باید هرچه زودتر تعمیر بشه معمولا تو این حالت پشت درب رادیاتور و دهانه رادیاتور لجن قهوه ای ماننده تا حباب
اگر حباب خشک بود یعنی زنگاره و احتمال داره با باز کردن بخاری از بخاری وارد مدار شده باشه
ماشینتون بدون ضدیخ نبوده زمان تابستون ؟ برای احتمال زنگ زدن رادیاتور داخل بخاری
اگر روغن نیست زود زود ماشین رو یه مدت زیر نظر بگیرین و اگر امکان داشت روزی یه بار یکی از شهرا نزدیک برید برگردید تا اگر عیبی هست خودشو نشون بده و ترجیحا ابزار و سیم بکسل برای خرابی احتمالی داشته باشید و خیلی حواستون به امپرها باشه و روغن رو حدود 50کیلومتر چک کنید و تو روشنایی روز برید بهتر برای هر عیب احتمالی و حدود 5روز هر روز حدود 100 کیلومتر
چند دقیقه بعد از روشن موندن ماشین موقعی که ماشین حسابی کارکرد شلنگ های رفت و برگشت اب از موتور به رادیاتور رو ببینید زیادی سفت یا باد کرده نباید باشه
اگر زیادی سفت یا باد کرده بود از واشر سرسیلندر یا ... کمپرس رد میکنه (مخلوط بنزین و هوا موقت تراکم از یه جایی میره تو مسیر اب رادیاتور ) و باید تعمیر بشه زودتر تا خسارت بار نیاره
لطفا تست بفرمایید و اطلاع بدید
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”