در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Rookie Poster

Rookie Poster



no avatar
پست ها

23

تشکر کرده: 26 مرتبه
تشکر شده: 17 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 4 مهر 1393 20:45

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط melmdoost » چهارشنبه 4 مرداد 1396 16:41

سلام به اساتید محترم
یکی از آشناها یه پرایدse  111  برج 10 سال 95 خریده.  ولی مصرفش  فوق العاده زیاده...  حدود 12 لیتر در 100 کیلومتر.
البته کولر  ماشین  کلا در همه لحظات روشنه.  ولی آیا این دلیل مصرف زیاد این ماشین محسوب میشه؟
من شنیدم  که  پرایدو  دستکاری کردن تا مثلا استاندارد یورو 4  رو  پاس کنه و این مصرف زیادش  مربوط به همونه و خیلی ها هم مثه اینکه ناراضی هستن.
مورد دیگه اینکه درجه حرارت موتور  همش  رو 4 خطه و  3 خط به ندرت میشه. (برعکس پراید های قدیمی تر که همش رو 2 و 3 خطه). فن این ماشین هم زیاد کار میکنه که نمایندگی دیاگ زدو گفت مشکلی نیست. تو 95 درجه روشن میشه و 85 خاموش.
حالا میخوام اساتید  بگن که با توجه به نو بودن ماشین  دلیل مصرف بالای ماشین چیه؟
کیلومتر ماشین هم 11000
متشکرم

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط mohammad-ranjbar » جمعه 6 مرداد 1396 09:59

melmdoost نوشته است:سلام به اساتید محترم
یکی از آشناها یه پرایدse  111  برج 10 سال 95 خریده.  ولی مصرفش  فوق العاده زیاده...  حدود 12 لیتر در 100 کیلومتر.
البته کولر  ماشین  کلا در همه لحظات روشنه.  ولی آیا این دلیل مصرف زیاد این ماشین محسوب میشه؟
من شنیدم  که  پرایدو  دستکاری کردن تا مثلا استاندارد یورو 4  رو  پاس کنه و این مصرف زیادش  مربوط به همونه و خیلی ها هم مثه اینکه ناراضی هستن.
مورد دیگه اینکه درجه حرارت موتور  همش  رو 4 خطه و  3 خط به ندرت میشه. (برعکس پراید های قدیمی تر که همش رو 2 و 3 خطه). فن این ماشین هم زیاد کار میکنه که نمایندگی دیاگ زدو گفت مشکلی نیست. تو 95 درجه روشن میشه و 85 خاموش.
حالا میخوام اساتید  بگن که با توجه به نو بودن ماشین  دلیل مصرف بالای ماشین چیه؟
کیلومتر ماشین هم 11000
متشکرم



سلام دوست عزیز
کولر مصرف رو بالا میبره بخصوص داخل شهر
کیفیت روغن ماشین روی مصرف تاثیر داره و بهتره برای نرمال بودن برق و جلوگیری از افت برقی کابل های اصلی برق رو تقویت کنید
یا به اصتلاح big3 بزنید
دستکاری انجام شده برای یورو 4 باید باعث کاهش مصرف بشه
بهتره تو جاده صاف و با کولر و بدون کولر امتحان کنید و صد البته دسگاه جایگاه های بنزین درست نیست و بیشتر نشون میده که خودش باعث اشتباه میشه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

melmdoost از این پست سپاسگزاري کرده است

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3082

تشکر کرده: 2429 مرتبه
تشکر شده: 4171 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 10 مرداد 1396 23:22

یکی از دوستان نوشته است:سلام
من امروز یه 206 خریدم. مشکل اصلی من اینه که زیاد خاموش میکنم اینو چیکار کنم؟
تنها راهش تمرین کردنه؟
امروز حواسم نبوده و با بالا بودن ترمز دستی رانندگی کردم آیا مشکلی ایجاد شده ؟
چیکار کنم دنده درگیر و نیم کلاج رو خوب مسلط بشم؟
سلام
  یک فرمول ثابت هست برای یادگرفتن هر کاری به شکل صحیح و ثبت کردنش در اون قسمت از مغز که کارها رو اتوماتیک وار انجام میده:
به اون قسمت از مغز میگن عقل باطن یا شعور باطن
وقتی عادتها  کارهای خوب در عقل باطن ذخیره بشه بسیار مفید هست اما اگر کارها و عادتهای بد در اون ذخیره بشه بسیار خطرناک هست
عادت خوب مثل مسواک و نخ زدن قبل از خواب یا بستن کمربند به محض نشستن روی صندلی ماشین یا پیش قدم شدن در سلام چه برای بزرگتر چه کوچکتر , راهنما زدن حداقل 10 ثانیه قبل از تغییر مسیر , نگاهِ یک ثانیه ای به آمپرها حداقل هر 5 دقیقه یک بار
کارهای بد مثل تف انداختن توی خیابون , خمیازه و سرفه و عطسه بدون پوشاندن دهان , نگاه کردن توی خانه ی مردم اگر در خانه باز باشه , عوض کردن دنده قبل از کامل کلاچ گرفتن , زدن دنده عقب بدونِ زدن دنده 2 و غیره
===============================
برای اینکه یک کار رو درست یاد بگیریم و درست هم در عقل باطن ذخیره اش کنیم این کارها لازم هست:
1- آموختنِ اینکه روش صحیح چی هست
2- چند بار تمرین کردن در خیال با سرعت بسیار کم اما صحیح همراه با تکان دادنِ دست و پا و سر  
3- انجام دادنِ اون کار به شکل صحیح و بدون عجله
4- بعد از اینکه درست انجام دادنش رو در مغز جا افتاد یعنی مغز برای اون کار به شکل درست برنامه ریزی شده و این یعنی مرحله ی  یاد گرفتن انجام شده
5- به مرور زمان و تکرار همون کار , انجامش در قسمت عقل باطن ذخیره میشه و دیگه بدون دخالتِ ما , مغزمون اون کار رو درست انجام میده
نکته مهم:
برای بعضی کارها احتیاج به آموزشیار و مربّی هست و باید در حضور مربی کار رو اونقدر انجام داد که مربی تایید کنه که دیگه داریم درست انجامش میدیم و خطائی نداریم . بعدش به تنهائی انجامش میدیم .  
شما برای فراموش نکردنِ کارهای مهم احتباج به نوشته و یا بوق هشدار دهنده (آلارم) و یا چراغ هشدار دارین .
بنده ماشینی داشتم که روی داشبوردش یک چراغ بزرگ چشمک زن نصب بود و با کشیدن ترمز دستی روشن میشد و با نور خیره کننده ای چشمک میزد به طوری که در شب تمام داخل ماشین روشن میشد با نورش . با یک همچین چراغی دیگه چه کسی یادش میره ترمز دستی رو بخوابونه ؟    
یا میشه به یک زنگ هشدار وصل کرد
البته امروزه همه ی ماشینها در کنار آمپرها یک چراغ ترمز دستی هم داره که اگر راننده عادت کنه بعد از استارت زدن و قبل از حرکت کردن , یکی دو ثانیه همه ی چراغهای هشدار و آمپرها رو چک کنه دیگه یادش نمیره دستی رو بخوابونه  
پس مغز شما بد برنامه ریزی شده و باید با نوشتن جمله ی دستی یادت نره روی فرمان و یا نصب چراغ یا بوق قوی , مغزتون رو با برنامه و عادتِ صحیح آپدیت کنین . و یا حداقل بنویسید قبل از حرکت آمپرها رو چک کن
=======================
به اندازه گاز دادن قبل از کامل ول کردنِ کلاچ هم همینطوره و فقط با یاد گرفتنش و تمرین و تمرین و تکرار در عقل باطن ذخیره میشه
==========================

  
پاک کردنِ رفتارها و اخلاقهای بد از عقل باطن زحمتِ زیادی میبره
ثبت کردنِ  عادتها و کارهای خوب هم همینطور
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

4 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3082

تشکر کرده: 2429 مرتبه
تشکر شده: 4171 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 17 مرداد 1396 21:53

سلام دوستان
این موضوع رو جدی بگیرین:
وقتی میرسید به چراغ قرمز و توقف میکنید و هنوز کسی نیومده پشتِ سرتون وایسه , از آینه عقب مراقب ماشینی که داره میاد تا پشت سرتون توقف کنه باشید و با چند بار فشار ملایم به پدالِ  ترمز بهش علامت بدین که متوجه بشه شما توقف کردین و چشمتون به راننده اش باشه که آیا چشمش به جلو هست ؟ یا سرش توی موبایله ؟ یا داره به بغل دستیش نگاه میکنه ؟ . شاید حتی لازم بشه بپبچین به چپ یا راست تا نزنه بهتون  
یک بار به سر خودم اومد و طرف اومد و از پشت زد به ماشین بنده که توی چراغ خطر بودم و اومدیم پایین دیدم بچه بغلشه پشتِ فرمون  !!!! . گفت شرمنده بچه حواسم رو پرت کرد!!!
چند بار دیگه هم دیدم که یکی اومد از پشت زد به ماشین متوقف شده در چراغ قرمز که یا سرش توی موبایله یا به اطراف یا ضبط نگاه میکرده یا مشغول غذا خوردنه یا دلایلِ دیگه
خلاصه پشت سری رو زیر نظر بگیرین و با چند باز فشارِ ملایم به پدالِ ترمز بهش علامت بدین و به این کار ادامه بدین تا وقتی که کاملاً متوقف بشه
یکی از دوستان نوشته است:بد نیست به عادت غلطی دیگه هم پرداخته بشه:
  خیلی از راننده های آماتور موقع توقف مثلاً پشت چراغ که ایستادن هنوز  پدال ترمز رو دارن فشار میدن تا وقتی چراغ سبز بشه. در حالیکه این باعث میشه فشار هیدرولیک مضاعف داخل مجموعه ی ترمز آسیب بزنه و باعث مستهلک شدن سوپاپها و فشار روی لوله ها و اتصالات بشه و زود به زود باید برن تعمیرگاه

  
سلام
تشکر از شما برای نوشتنِ این مطلب
گرچه این کار اشتباهه اما گاهی نجات دهنده هست و راننده ای که حواسش نیست که ماشین جلوئی وایساده , با دیدنِ چراغهای ترمز به خود میاد و هشیار میشه و از یک تصادف جلوگیری میشه
اما بهترینش همینه که اگر پشت سری اومده و متوقف شده دیگه پا رو از روی پدال ترمز برداریم و اگر خیابون شیبدار هست با ترمز دستی ماشین رو قفل کنیم نه با ترمز
حتی برای دنده اتوماتیک هم خلاص کردن (N)در پشت چراغ قرمز طولانی اقتصادی هست
===========================================
بعضیها که ماشین دنده اتوماتیک دارند , موقع پارک کردن اصلاً از ترمز دستی استفاده نمیکنند و با P چرخها رو قفل میکنند که خیلی ضرر داره و بعد از مدتی ضامنِ فلزیِ توی گیربکس خراب میشه و حتی در P هم ماشین حرکت میکنه
  
باید اول ترمز کنند , بعدش P بعدش دستی کشیده , بعدش پا رو از روی ترمز بردارند
اینطوری به ضامن توی گیربکس اصلا فشار نمیاد و هیچوقت خراب نمیشه . موقع حرکت کردن هم باید اول روشن کنند بعدش ترمز بعدش دستی خوابیده بعدش D بعدش حرکت . اینطوری دنده خیلی نرم از P میره D
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

3 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Rookie Poster

Rookie Poster



no avatar
پست ها

24

تشکر کرده: 176 مرتبه
تشکر شده: 18 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 دی 1393 08:33

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط 2231 » پنج شنبه 26 مرداد 1396 08:36

دوستان سلام آیا عوض کردن لاستیک ال نود از 195 به 205 اشکال فنی داره یا نه معمولا همه اینکار رو می کنن لطفا مفصل توضیح فرمائید ممنون می شم

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3082

تشکر کرده: 2429 مرتبه
تشکر شده: 4171 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » پنج شنبه 26 مرداد 1396 10:22

2231 نوشته است:دوستان سلام
آیا عوض کردن لاستیک ال نود از 195 به 205 اشکال فنی داره ؟ یا نه ؟
معمولا همه اینکار رو می کنن
لطفا مفصل توضیح فرمائید ممنون می شم

سلام
قبلاً در همین تاپیک مفهوم شماره های روی لاستیک با عکس شرح داده شده
3 شماره ی پشت سر هم روی همه ی لاستیکها هست مثل این
https://springsautomotive.files.wordpre ... 3453977426
195/70R 15
195 عرض تایر به میلیمتر هست  .یعنی پهنای تایر
شما میخواین 20mm یا 2cm پهنتر نصب کنین
نصب لاستیک پهنتر روی خودرو اشکالی از نظر ایمنی نداره به شرطی که لاستیک به هیچ وجه به بدنه ی نخوره خصوصاً با بار و مسافر زیاد و روی دست اندازها و سرعت گیرها و موقع پیچیدنِ فرمان تا آخِر به چپ یا راست
لاستیک پهنتر بیشتر عمر میکنه چون سطح تماسش با زمین بیشتره  . روی دست اندازها هم بهتر هست  چون لاستیک هر چی بزرگتر و پهنتر باشه دست اندازها براش کوچکتر میشه
برای درکش مقایسه کنین رانندگی با لودر و ماتیز رو روی یک آسفالت پر چاله چوله
لاستیک پهنتر گرانتر هم هست چون ساختش مواد اولیه ی بیشتری برده . زیباتر هم هست
============================
عدد دوم , فاصله ی بین لبه ی رینگ تا عاج لاستیک هست به میلیمتر .
حرف انگلیسی نشانگر نوع لاستیک هست
.R یعنی رادیال

15 هم قُطر ریگ به اینچ هست
خیلی شماره های دیگه روی لاستیک هست مثل تاریخ ساخت با عدد چهار رقمی مثل 1612 که یعنی هفته ی دوازدهم سال 2016
ماکسیمم وزن روی تایر
ماکسیمم فشار باد با تایر سرد
حداکثر سرعت مجاز
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

4 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط mohammad-ranjbar » پنج شنبه 26 مرداد 1396 10:32

2231 نوشته است:دوستان سلام آیا عوض کردن لاستیک ال نود از 195 به 205 اشکال فنی داره یا نه معمولا همه اینکار رو می کنن لطفا مفصل توضیح فرمائید ممنون می شم


سلام دوست عزیز
لاستیک فابریک ال نود 185 هست فکر کنم  و 205 برای ماشینی مثل ال نود بهتره چون چسبندگی ماشین رو بالا میبره بخصوص توی سرعت ولی پهتر از این سایز استفاده نکنید
به دو علت :
نمیتونید زنجیر چرخ ببندید
پهنای رینگ و لاستیک باید هم اندازه باشه و اگر لاستیک پهن تر باشه تو چاله و . ...   تو سرعت خطر خالی کردن باد داره



در عوض لاستیک پهن تر   فشار بیشتری به سیستم فرمان میاره و اگر سیستم abs  و EBD  ماشین درست باشه خطای جزئی خواهد داشت
در کل برای ال نود که تعادل خوبی تو سرعت بالا نداره لاستی 205 بهتره
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3082

تشکر کرده: 2429 مرتبه
تشکر شده: 4171 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » جمعه 27 مرداد 1396 10:14

یکب از دوستان نوشته است:سلام آقا محمد
تاپیک معرکه هستش واقعا حال میده خوندنش
یک مشکلی هست داشتم میگشتم این پست شما رو دیدم که در مورد صدای تلق تلق روی دست اندازها
ماشین 405 بنده هم این مشکل رو داره روی دست انداز که میرم (این جوب هایی که در عرض خیابون هستن) مخصوصا وقتی خودم هستم تو ماشین صدای تلق تلق میده یعنی میکوبه
بردم پیش جلوبندی حرفه ای گفت کمک سمت شاگردت مشکل داره بهتره عوضش کنی. خواستم ببینم این راهکاری که شما اینجا مطرح کردی شامل همین میشه؟
یعنی مشکل حل میشه؟ بعد من کمک تابحال دست نزدم نمیدونم خودم میتونم انجام بدم یا ببرم بدم کسی ؟

ضمنا مورد بعدی اینه که فرمون رو که ول میکنم ماشین میره سمت راست. همون جلوبندی میگفت که جلوبندی ت مشکلی نداره و فرمان هم میزون هستش. ببر باد لاستیک هات رو چک کن. لاستیک رو بردم همه رو 29 نیتروژن زدم و لاستیک های عقب رو با جلو جابجا کردم ولی بازم الان فرمون رو ول میکنم ماشین مستقیم نمیره. میترسم لاستیک سابی ایجاد کنه یا مشکلات دیگه. ممکنه بخاطر همین قضیه ی کمک باشه ؟!

ممنون بابت توضیحات و راهنمایی.


سلام .
ممنون از شما برای توجهتون به مطالب این تاپیک
1- علامتِ خرابی کمک 2 چیزه
الف- روغن زدنش که معنیش خراب شدن کاسه نمد داخلش هست و قابل تعمیر هم هست
ب- نرم شدنش یعنی با نیروی کم باز و بسته میشه
کمکِ نو و سالم و استاندارد , نیروی زیاد میگیره از دستتون تا باز و بسته بشه . این کمک روی دست اندازها و سرعتگیرها نمیذاره بدنه ماشین مثل یویو بارها بالا پائین بشه بلکه فقط یکی دو بار بدنه بالا پائین میشه و بعدش ثابت میشه
هر چی کمک کهنه تر میشه بیشتر شل میشه و ماشین روی سرعتگیرها بیشتر بالا پائین میشه
کمک باکیفیت عمرش بیشتره یعنی دیرتر به شل شدگی میرسه
رد کردنِ دست اندازها و آروم روندن روی دست اندازها و سرعتگیرها باعث طول عمر کمکها و سیبکها و قطعات جلوبندی و دستِ موترها و دست گیربکسها و اتاق و  غیره میشه
کمی کم باد بودن لاستیکها خیلی کمک میکنه به جذب ضربه ها و طول همر قطعات ماشین و راحتی رانندگی
2- علامت کوبیده شدنِ لاستیک طبق سر کمکهای جلو , همین تلق تلق کردن روی دست اندازها هست خصوصا با تک سرنشین
گاهی کوبیدگی و کوچک شدن طبق زیاد نیست و با سه چهار سرنشین دیگه نمیکوبه
گاهی اونقدر خرابه که بار و مسافر هم میکوبه
باید کمک و فنر جلو باز بشه تا بتونین با اضافه کردن چند ورق تیوب بُریده شده تعمیرش کنین
اینطوری فقط اجرت مکانیک میدین و دیگه پول برای قطعات بنجل نمیدین
گاهی کوبیدگی کمه و با یکی دو دور سفت کردنِ پیچ سر کمک دیگه نمیکوبه اما هر دو طرف باید به یک اندازه سفت بشه تا توازن به هم نریزه
3- به یک طرف کشیدن چند علت داره
الف- تفاوت فشار هوای لاستیکها
ب- تفاوت سایز یا نقش روی عاج یا پهنای لاستیکها یا تفاوت مقدار ساییدگی یعنی یک تایر نوتر و یکی کهنه
ج- موازی نبودن دو چرخ جلو با هم . در خانه راحت قابل تست و تنظیم هست با یک متر و دو تکه تخته و دو آچار معمولی با شماره مناسب . قبلا مفصل توضیح دادم
د- کج بودن شاصی بر اثر تصادف
و - کج بودن قطعات جلوبندی بر اثر تصادف مثل خرابی سگدست
ه- خراب بودن لاستیکهای قطعات جلوبندی مثل لاستیک چاکدار میل موجگیر یا لاستیک سر میل موجگیر
4- برای اینکه مطمئن بشین به یک طرف کشیدن از تایرها هست یا نه , کافیه چرخهای چپ و راست رو جابجا کنین با همدیگه
اگر انحراف برعکس شد پس از لاستیک هست . اگر تغییری نکرد پس از موازی نبودن چرخهای جلو با همدیگه و یا علتهای دیگه هست که ذکر کردم
ویرایش در شنبه 28 مرداد

5-چک کردنِ موازی بودنِ دو چرخ جلو خیلی ساده هست اما بسیار مفید هست
پس بهتره حداقل 2 یا 3 ماه یک بار خودتون چک کنین و اگر به هم ریخته به موقع تنظیمش کنین با 2 آچار و بدون جک زدن و روی گود رفتن
کافیه فرمان بپیچیه به چپ تا چرخ راست رو بتونین تنظیم کنین و برای چرخ چپ برعکسِ این میشه
6- خرابی کمک باعث لاستیک سابی نمیشه
عواملی که باعث لاستیک سابی میشه:
موازی نبودن 2 تا چرخِ جلو با همدیگه
کج بودن شاصی
کج بودن قطعات جلوبندی مثل سگدست
کم باد بودنِ بیش از حدِ لاستیکها
پر باد بودنِ بیش از حد
پیچیدن با سرعت زیاد
ترمزهای سنگین
ترمز شدید و قفل شدن چرخها و کشیده شدنش روی آسفالت
تیک آف زدن
ویراژ دادن مثل راندنِ زیگزاگی
لاستیکِ بنجل
درجا پیچیدنِ فرمان خصوصاً روی آسفالت زبر . باید همیشه اول ماشین راه بیافته بعدش فرمان رو بچرخونین
تاب داشتن رینگ یا محور چرخ
رانندگی روی سنگلاخ و یا آسفالت زبر هم باعث تسریع در فرسایش تایر میشه یعنی عمرش کم میشه
و غیره
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

4 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3082

تشکر کرده: 2429 مرتبه
تشکر شده: 4171 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » يکشنبه 5 شهریور 1396 14:44

یکی از دوستان نوشته است:سلام
  من کولر ماشین پرایدم رو که دیگه هوا داشت گرم میشد روشن کردم دیدم باد گرم میزنه (کل زمستون اصلا سراغ  کولر نرفتم)
رفتم نشون دادم گفت گازش پریده  
  سیستمش هم چک کرد نشتی نداشت
   خلاصه 87هزار تومن گاز کولر زدیم حدود 5 ماهه پیش  
  ولی الان یه هفته‌ای هست که سرماش کم شده بردم دوباره نشون دادم میگه گازش نصفه هست
  میگه احتمالا فن کار نکرده واسه چند ثانیه گاز رو داده بیرون
   بردم پیش سیم کش گفتش اول یه کلاچ روی کمپرسور هست اون رو تعمیر کن بعد ببر گاز بزن بعد بیارش اینجا تا برات درستش کنیم
  میخواستم بپرسم اینجوری ممکنه گاز کولر بپره؟
بعد مراحل تعمیرش به همون صورته که تعمیرکار گفته؟بعد طریقه روشن کردن صحیح کولر چجوریه؟
یعنی اول کمپرسور رو روشن کنیم بعد فن رو یا اول فن رو روشن کنیم بعد کمپرسور رو؟

  
سلام
1- بعد از فصل گرما یعنی در پاییز و زمستان و بهار هم کولر باید حداقل 2 هفته یک بار 5 دقیقه در گرمترین وقت روز کار کنه تا روغن توی سیستم نچرخه و همه اورینگهای لوله ها و اتصالات رو چرب کنه وگرنه بعد از مدتی خشک میشه و گاز نشت میکنه و خالی میشه
2- هر تعمیری که روی سیستم انجام میشه , اگر اورینگها بیشتر از 3 یا 4 سال عمر داره باید اورینگها هم عوض بشه وگرنه ممکنه مدتی بعد از تعمیر باز گاز خالی بشه چون اورینگها کهنه هست
اورینگها رو از مغازه های اورینگ فروشی بخرید نه از ایساکو و ساپیا . اورینگ امریکائی یا آلمانی یا اروپائی یا کره ای بخرید . ایرانی و چینی و هندی هم بنجل ترینه
3- اگر با روشن کردنِ کولر , کمپرسور شروع به چرخش میکنه پس کلاچ کمپرسور سالمه و مشکلی نداره
4- اگر کولر ماشینتون فیلـتر مدادی (اوریفیس تیوب) داره پس باید حداقل 4 یا 5 سال یک بار عوض بشه  
اگر فیلـتر مدادی نداره و درایر داره که اسطوانه ای شکل و آلمینیومی هست پی اون باید 4/5 سال یک بار عوض بشه و موقع تعویضش باید یک استکان روغن کولر ریخته بشه داخلش از سوراخ ورودیش IN
  
5- بیرونِ کندنسر هم باید هر سال در اول فصل گرما با فشار بسیار قوی آب از سمت موتور شسته بشه تا حشرات و سنگریزه و گل و لایش دربیاد وگرنه کولر خوب خنک نمیکنه و مصرف سوخت هم بالا میره چون به کمپرسور کولر فشار میاد و اون هم نیروش رو از موتور میگیره
6- ممکنه همه چیز درست باشه اما والو گاز که ازش گاز میزنند توی سیستم نشتی داشته باشه و بیشتر تعمیرکارهای کولر فراموش میکنند سالم بودنش رو چک کنند
7- برای روشن کردنِ کولر باید اول فن روشن بشه بعد از 10 ثانیه دکمه AC زده بشه . اگر ماشین در حال حرکت با سرعت بیش از 50KM هست پس بهتره اول فن روشن بشه بعدش پا بذارین روی کلاچ و یک ثانیه صبر کنین بعدش دکمه AC زده بشه و کلاچ رو آروم ول کنین تا کلاچ کمپرسور با سرعت کم درگیر بشه . البته کلاچ کمپرسور بعضی از ماشینها خودش در حرکت قطع و وصل میشه که مهم نیست چون گاز کولر سرد شده و به کلاچ ضربه وارد نمیشه .
   اما بار اول که کولر میخواد روشن بشه گازش گرمه و سفت هست و کلاچ گرفتن خیلی مفیده برای حفظ قطعات کلاچ کمپرسور .
   بعضی ماشینها هم کمپرسورش حالت اینوِرتِر داره یعنی همیشه روشنه و میچرخه اما سرعت حرکت و جابجائی پیستونهای توی کمپرسور توسط سیستمی کم میشه . این حالت وقتی اتفاق میافته که هوای توی اتاق ماشین به اندازه ی کافی خنک شده باشه  
8- وقتی که کولر روشنه بهتره دکمه ی دریچه ی هوای تازه رو بزنید تا هوای بیرون نیاد توی اتاق و کولر بهتر کار کنه
البته در بعضی ماشینها برای حفظ ایمنی مسافران , این دکمه بعد از چند دقیقه خاموش میشه تا اگر مسافرها خواب باشند خفه نشند به خاطر کم شدن اکسیژن
پس هر از چند دقیقه باید بهش نگاه کنین و اگر خاموش شده دوباره روشنش کنید
https://i.ytimg.com/vi/FoPGDCtCRXA/hqde ... 8785349911
https://babyinthesunshine.files.wordpre ... 8580561598
http://esd.volvocars.com/imageweb/62b62 ... 8fe11e.jpg
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Abd7100 از این پست سپاسگزاري کرده است

Novice Poster

Novice Poster



نماد کاربر
پست ها

70

تشکر کرده: 96 مرتبه
تشکر شده: 39 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 3 آبان 1394 18:07

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط dariush074 » دوشنبه 6 شهریور 1396 21:10

سلام
یک سوال دارم راجع به روغن موتور.
فرضا روغنی که طبق گفته کارخونش 25000کیلومتر قابلیت پیمایش داره، اگه 5هزارتا کارکرد در مدت یکسال یا بیشتر داشته باشه، آیا بخاطر زمان یا همون تاریخ انقضای این روغن یا هر روغن موتور دیگه، باید عوض کرد روغن رو؟ و اینکه گفته میشه نهایت هر شش ماه بخاطر تاریخ مصرف گذشتن(به صرف زمانی- و نه کارکرد کیلومتری) باید عوض کرد روغن موتور رو درسته؟
.
این کارخانه سازنده روغن( حالا هر برندی) گفته این روغن مثلا 25000کیلومتر قابلیت پیمایش داره، یا مثلا 15000کیلومتر،
حالا چه توی شش ماه باشه چه یکسال چه دوسال رو چیزی نگفته.

پس چجوریه که گفته میشه مثلا باید هر شش ماه از لحاظ تاریخ مصرفی تعویض بشه روغن؟

اگه این بحث انقضای روغن یه اصل در قانون کارخونه های روغن سازی بود خب روی قوطی و جاهای دیگه ذکر میکردن که این روغن قابلیت پیمایش مثلا 20هزار کیلومتر رو داره ولی باید هر شش ماه تعویض بشه چون فاسد میشه، مثل یه پاکت شیر که دربشو باز کنی و چه بخوری چه نخوری سه روز بعد فاسد میشه.
ممنون
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...

Abd7100 از این پست سپاسگزاري کرده است

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط mohammad-ranjbar » دوشنبه 6 شهریور 1396 22:34

dariush074 نوشته است:سلام
یک سوال دارم راجع به روغن موتور.
فرضا روغنی که طبق گفته کارخونش 25000کیلومتر قابلیت پیمایش داره، اگه 5هزارتا کارکرد در مدت یکسال یا بیشتر داشته باشه، آیا بخاطر زمان یا همون تاریخ انقضای این روغن یا هر روغن موتور دیگه، باید عوض کرد روغن رو؟ و اینکه گفته میشه نهایت هر شش ماه بخاطر تاریخ مصرف گذشتن(به صرف زمانی- و نه کارکرد کیلومتری) باید عوض کرد روغن موتور رو درسته؟
.
این کارخانه سازنده روغن( حالا هر برندی) گفته این روغن مثلا 25000کیلومتر قابلیت پیمایش داره، یا مثلا 15000کیلومتر،
حالا چه توی شش ماه باشه چه یکسال چه دوسال رو چیزی نگفته.

پس چجوریه که گفته میشه مثلا باید هر شش ماه از لحاظ تاریخ مصرفی تعویض بشه روغن؟

اگه این بحث انقضای روغن یه اصل در قانون کارخونه های روغن سازی بود خب روی قوطی و جاهای دیگه ذکر میکردن که این روغن قابلیت پیمایش مثلا 20هزار کیلومتر رو داره ولی باید هر شش ماه تعویض بشه چون فاسد میشه، مثل یه پاکت شیر که دربشو باز کنی و چه بخوری چه نخوری سه روز بعد فاسد میشه.
ممنون



سلام
روغن موتور هایی که کارکرد بالایی دارند تاریخ انقضای بالایی هم دارند اما شرایط استفاده هم متفاوته مثلا گرد خاک و الودگی هوا و رطوبت هوا و .....  مهمه
و با گذشت کیفیت میاد پایین و این توصیه 6 ماه انقضا معمولا برای روغن های منیرال هست و روغن های سینیتیک و و نیمه سنیتیک تاریخ انقضای بالاتری دارند
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

3 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3082

تشکر کرده: 2429 مرتبه
تشکر شده: 4171 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 7 شهریور 1396 13:25

mohammad-ranjbar نوشته است:سلام
روغن موتور هایی که کارکرد بالایی دارند تاریخ انقضای بالایی هم دارند اما شرایط استفاده هم متفاوته مثلا گرد خاک و الودگی هوا و رطوبت هوا و .....  مهمه
و با گذشت کیفیت میاد پایین و این توصیه 6 ماه انقضا معمولا برای روغن های منیرال هست و روغن های سینیتیک و و نیمه سنیتیک تاریخ انقضای بالاتری دارند

سلام
در بعضی سایتهای خارجی نوشته روغنهای ترکیبی یا همون سینثتیک و غیر نفتی تا 5 سال هم خراب نمیشه
البته مهمترین عامل درجه ی حرارت محیط هست
ماشینی که در اهواز زیر آفتاب پارک میشه حتماً روغن زودتر فاسد میشه تا ماشینی که در تبریز یا همدان یا شهرکرد و در سایه یا زیرزمین پارک میشه
بعضی سایتها هم نوشته روغنهای تهیه شده از نفت خام یک سال قابل استفاده هست
البته باز هم دما تاثیر زیادی داره
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 9 مهمان