اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: Mohsen1001, RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دو شنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 235 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar » جمعه 10 شهریور 1396, 2:12 am

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
mohammad-ranjbar نوشته شده:
سلام
در بعضی سایتهای خارجی نوشته روغنهای ترکیبی یا همون سینثتیک و غیر نفتی تا 5 سال هم خراب نمیشه
البته مهمترین عامل درجه ی حرارت محیط هست
ماشینی که در اهواز زیر آفتاب پارک میشه حتماً روغن زودتر فاسد میشه تا ماشینی که در تبریز یا همدان یا شهرکرد و در سایه یا زیرزمین پارک میشه
بعضی سایتها هم نوشته روغنهای تهیه شده از نفت خام یک سال قابل استفاده هست
البته باز هم دما تاثیر زیادی داره



سلام
و صد البته کیفیت تولید روغن که خیلی مهمه اگر چه روغن های ایرانی به پای کیفیت روغن های اصلی خارجی نمیرسه ولی کیفت خوبی دارند
روغن های سنیتیک با درجه های کیفی بالاتری که تولید میشه حتما زمان بالاتری کیفتش رو حفظ خواهد کرد
مثلا عمر روغن SN با عمر روغن SL اصلا قابل مقایسه نیست
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: شنبه 11 شهریور 1396, 9:09 pm

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط afsh134 » شنبه 11 شهریور 1396, 9:15 pm

mohammad-ranjbar نوشته شده:
MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
mohammad-ranjbar نوشته شده:
سلام
در بعضی سایتهای خارجی نوشته روغنهای ترکیبی یا همون سینثتیک و غیر نفتی تا 5 سال هم خراب نمیشه
البته مهمترین عامل درجه ی حرارت محیط هست
ماشینی که در اهواز زیر آفتاب پارک میشه حتماً روغن زودتر فاسد میشه تا ماشینی که در تبریز یا همدان یا شهرکرد و در سایه یا زیرزمین پارک میشه
بعضی سایتها هم نوشته روغنهای تهیه شده از نفت خام یک سال قابل استفاده هست
البته باز هم دما تاثیر زیادی داره



سلام
و صد البته کیفیت تولید روغن که خیلی مهمه اگر چه روغن های ایرانی به پای کیفیت روغن های اصلی خارجی نمیرسه ولی کیفت خوبی دارند
روغن های سنیتیک با درجه های کیفی بالاتری که تولید میشه حتما زمان بالاتری کیفتش رو حفظ خواهد کرد
مثلا عمر روغن SN با عمر روغن SL اصلا قابل مقایسه نیست


عدهای بطور تجربی در داخل باک خودروی بنزین سوز
مقدار کمی مواد افزودنی نظیر اتانول متانول گازوییل تینر میریزند و همگی از بهتر شدن عملکرد خودرو میگویند
اولا چرا با این مواد خودرو بهتر و اقتصادی تر کار میکند؟
دوم مزایا و معایب استفاده از هر یک از مواد بالا چیه؟

Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 79
تاریخ عضویت: یک شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 114 بار
سپاس‌های دریافتی: 40 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 » یک شنبه 12 شهریور 1396, 8:34 pm

این موضوع قبلا در همین تاپیک مفصل راجبش بحث شده بهتر بود جست و جو میکردین..
خلاصه این بوده که از تینر استفاده نکنیم که باعث ترک شلنگ های رفت و برگشت بنزین به باک و ... شده و در مورد گازوییل هم باید بگم بنزین های موجود در جایگاه هم خودشون گازوییل دارن و در انژکتورشورها هم از همین اکثرا گازوییل و تینر درست شدن ... ولی اتانول سوخت پاکی هست و میشه گفت ضرری نداره و اکتان بالاتر میبره و ...ولی گرونه و قیمتش بالاست
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...

Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 79
تاریخ عضویت: یک شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 114 بار
سپاس‌های دریافتی: 40 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط dariush074 » یک شنبه 12 شهریور 1396, 8:37 pm

سلام دوستان
امروز ۲ بار دنده عقب گرفتم و تو همون موقع که یواش عقب میرفتم فرمون رو کامل به سمت راست چرخوندم ..مسیر کامل صاف بود ولی دقیقا چرخ جلو راننده انگاری که از روی دست انداز های ریز رد بشی! ( انگاری هر دوری که چرخ میچرخید میرفت رو دست انداز) یا مثلا چرخ گرد نباشه!
اینجور توضیح بدم که فرض کنید چرخ داره میچرخه و در هر دور کامل چرخ یهو به یه چیز سفت برخورد میکنه دقیقا اونجوری شدش
ولی هیچ صدایی نمیداد
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: شنبه 11 شهریور 1396, 9:09 pm

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط afsh134 » یک شنبه 12 شهریور 1396, 11:42 pm

dariush074 نوشته شده:این موضوع قبلا در همین تاپیک مفصل راجبش بحث شده بهتر بود جست و جو میکردین..
خلاصه این بوده که از تینر استفاده نکنیم که باعث ترک شلنگ های رفت و برگشت بنزین به باک و ... شده و در مورد گازوییل هم باید بگم بنزین های موجود در جایگاه هم خودشون گازوییل دارن و در انژکتورشورها هم از همین اکثرا گازوییل و تینر درست شدن ... ولی اتانول سوخت پاکی هست و میشه گفت ضرری نداره و اکتان بالاتر میبره و ...ولی گرونه و قیمتش بالاست

با تشکر از پاسختون
در مورد متانول توضیح ندادید
ایا الکل صنعتی همان متانول هست؟ الکل صنعتی چی؟؟ ضرر داره؟

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4107
تاریخ عضویت: سه شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4495 بار
سپاس‌های دریافتی: 4291 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط Reza6662 » یک شنبه 19 شهریور 1396, 11:11 pm

سلام.
من پژو پارس دوگانه سوز دارم. زمان گارانتی، نمایندگی از روغن 50-20 استفاده می کرد و البته در دفترچه اش هم همین روغن توصیه شده. بعدش هم من از روغن مخصوص CNG شرکت کاسترول که 50-20 با استاندارد SJ هست استفاده کردم.

1- من پارکینگ ندارم و استارت سرد ماشینم خیلی پرسر و صداست و سه ثانیه باید نگه دارم تا روشن بشه.
2- به طور معمول از گاز CNG زیاد استفاده می کنم. در 5000 کیلومتر پیمایش، حدود یک تا یک و خرده ای کاهش روغن دارم.

شنیدم روغنهای 40-10 استارت سرد بهتری ایجاد می کنند. می تونم مثلن از روغن توتال 7000 یا 9000 یا پارس سوپر پایا یا کاسترول مگناتک 40-10 استاندارد SL استفاده کنم؟ آیا به دلیل استفاده از گاز باید حتمن روغن 50-20 با استاندارد SJ بریزم؟ چون ظاهرن همه ی روغنهای مخصوص CNG از نوع 50-20 هستن.

بازهم از مطالب خوب شما سپاسگزارم. همیشه خواننده نوشته های شما بودم.
 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]    

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3408
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3810 بار
سپاس‌های دریافتی: 7619 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » دو شنبه 20 شهریور 1396, 4:28 pm

یکی از دوستان نوشته شده:سلام دوستان من از پشت خیلی تصادف میکنم یعنی از پشت زیاد بهم میزنن
اکثرا هم مواقعی به وجود میاد که یهو همه ماشین ها وایمیستند(بزرگ راه ها یا اتوبان ) تاحالا 4 5 بار اینجوری تصادف کردم یک بار هم اینقدر محکم از پشت زدند که خوردم ماشین جلویی خودمم داغون شدم!!!!!
اینجور مواقع برای جلوگیری چکار باید کرد ؟؟؟
سلام

جواب سوالتون خیلی طولانی هست . خیلی کارها باید انجام بدین تا مشکلِ تصادف از عقب با ماشین شما حل بشه
سعی میکنم خلاصه بگم:
1- مغز راننده باید سالم باشه یعنی تحت تاثیر الکل و مواد مخدر و داروی خواب آور و سست کننده نباشه
2- گفته میشه که سرعت عکس العملِ آدم جوان و سالم در حدود 0.3 ثانیه هست ( 3 دهم ثانیه ) طول میکشه که جوانِ سالم چراغ قرمز ترمز ماشین جلوئی رو ببینه و عکس العمل نشون بده . هر چه فرد پیرتر و مغزش ناسالمتر باشه زمانِ لازم برای عکس العملش هم بیشتر میشه پس باید فاصله ی طولی با ماشین جلوئی رو بیشتر و بیشتر کنه
میگن به ازای هر 20 کیلومتر سرعت باید یک ماشین فاصله داشته باشیم با ماشین جلوئی
بعضیها هم این رو میگن:
تصویر
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
3- چشم برنداشتن از جلو مگر برای یک ثانیه و اون هم در جائی که مطمئن هستیم فرصت داریم یک ثانیه چشم برداریم . یعنی زُل زدن به آمپرها و داشبورد و نگاه کردن به بغل دستی و زل زدن به آینه های عقب و بغل ممنوع .
4- هر چه جاده لغزنده تر باشه بابد فاصله با ماشین جلوئی بیشتر باشه
5- اگر ماشین جلوئی چراغ ترمزش کار نمیکنه بهتره ازش دور بشین یا سبقتِ مجاز بگیرین تا از خطرش در امان باشید
6- توجه نداشتن به جلو باعث میشه یکهو مجبور بشیم بزنیم روی ترمز که خودش عامل بزرگ و مؤثری هست برای خطرساز شدنِ ما و تصادف کردنِ ماشین عقبی با ما خصوصاً اگر اون هم فاصله رو رعایت نکرده باشه و یا حواسش پرت باشه . بعضیها ذاتاً زود دستپاچه میشند و بیخود ترمز سنگین میگیرند که باعث تصادف از عقب میشن . معمولاً درصدِ خانمهای اینجوری بیشتر از آقایونِ اینجچری هست برای همین بنده از خانمها بیشتر فاصله میگیرم و به ندرت براشون بوق و چراغ میزنم تا دستپاچه نشند .
7- سالم بودنِ ترمزها و لاستیکها و چراغ ترمز و چراغهای دیگر ماشین تا در کمترین زمان سرعت کاهش پیدا کنه و نزنیم به جلوئی
8- همیشه حضور ذهن داشتن در رانندگی یعنی حواسمون پرت نشه به چیز دیگه . همیشه در نظر داشته باشیم که راننده جلوئی هر لحظه ممکنه یهو بزنه روی ترمز . با دلیل و بی دلیل پس هم فاصله رو رعایت کنیم هم حواسمون پرت نشه و چشم از جل برنداریم .
9- برنامه ریزی کردنِ مغز با تمرین برای استفاده ی صحیح از سیستم ABS یعنی فرد عادت کنه موقع ترمز گرفتن با ABS با فرمان هم مانع از برخورد بشه نه اینکه بزنه روی ترمز و بشینه تماشا کنه میخوره یا متوقف میشه . در صفحات قبل بیشتر توضیح داده ام

10 - از شیشه ی عقبِ ماشینِ جلوئیمون ,ماشین جلوئیش رو هم در نظر و دید داشته باشیم تا اگر زد ترمز ما هم آماده ی کاهش دادن سرعت باشیم . یعنی فقط متمرکز نشیم روی ماشین جلوئیمون . بر همین اساس هست که رانندگی پشتِ ماشین شاصی بلند و بزرگ که جلوش رو نمیبینیم خطرناکه مثل وانت بار و کامیون و وان و مبنی بوس و اتوبوس جیپ و غیره و بهتره اصلاً پشت اینها نمونیم و یا ازشون بیشتر فاصله بگیریم
11- در وقتی که تازه بارون شروع شده جاده به شدت لیز میشه چون قطرات بارون با گل نرم و چربی روی آسفالت ترکیب میشه وچیزی مثل گریس به وجود میاره که گاهی مرگ آفرین میشه
مثلاً راننده هر روز در هوای آفتابی با سرعن 60KM بدون مشکل یک پیچ رو راحت رد میکرده . اما حالا و کمی بارون اومده و تجربه نداره و میاد با همون سرعت پیچ رو رد کنه که یا لیز میخوره یا چپ میکنه .
پس هر چی لیز بودنِ راه بیشتر بشه باید سرعت کمتر بشه و فاصله بیشتر بشه و هشیاری هم بیشتر بشه .
12- کسی که چشمش ضعیفه اگر بدون عینکِ مناسب رانندگی کنه بسیار حادثه ساز و خطرساز هست برای خودش و دیگران .
13- کسی که فقط یک چشمش دید داره باید خیلی خیلی خیلی بیشتر از بقیه مراقب باشه چون دیدن با یک چشم باعث کاهش شدیدِ قدرتِ تشخیص فاصله و سرعت میشه پس باید بیشتر از دیگران فاصله بده و با سرعت کمتری هم رانندگی کنه تا فرصت کافی برای عکس العمل داشته باشه .
14- رنگ ماشین تاثیر زیادی داره در میزانِ حادثه ساز بودنش . ماشین زرد و سفید بسیار ایمن هست و ماشین آبی باز مایل به خاکستری و یا خاکستری باز و سیاه بسیار خطرناک هست
15- پر نور بودن چراغهای عقب بسیار موثر هست در جلوگیری از حادثه

16- سالم بودن پدال ترمز و به موقع روشن شدنِ استپ ترمز خیلی مهم هست . استپ ترمز باید طوری رگلاژ باشه که با کوچکترین فشاری به پدال ترمز و حرکتش در حد 5 میلیمتر هم چراغ ترمز روشن بشه . هر راننده ای میتونه خودش این رو چک کنه در شب و اگر دیر روشن میشه رگلاژش کنه .
17- موقع رانندگی باید گهگاهی از آینه ی عقب نگاه کنیم به پشت سرمون به چند دلیل:
الف - اگر کسی خیلی به ما نزدیکه بهش علامت بدیم فاصله اش رو بیشتر کنه مثل چند بار فشار اندک روی پدال ترمز و یا علامت دادن یا فلاشر دو طرفه . اگر مشخصه راننده ی بی ملاحظه ای هست بهتره بهش راه بدین تا بره و ازش دور بشین چون حادثه ساز هست
ب- میفهمین که ماشین پشت سرتون هست پس باید از ترمز سنگین و یکدفعه ای اجتناب کنین پس با دقت بیشتری میرونید و فاصله با ماشین جلوئی رو افزایش میدین و چشم از جلو برنمیدارین .
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 465
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
سپاس‌های ارسالی: 987 بار
سپاس‌های دریافتی: 489 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ho3ein2000 » دو شنبه 20 شهریور 1396, 5:29 pm

Reza6662 نوشته شده:سلام.
من پژو پارس دوگانه سوز دارم. زمان گارانتی، نمایندگی از روغن 50-20 استفاده می کرد و البته در دفترچه اش هم همین روغن توصیه شده. بعدش هم من از روغن مخصوص CNG شرکت کاسترول که 50-20 با استاندارد SJ هست استفاده کردم.

1- من پارکینگ ندارم و استارت سرد ماشینم خیلی پرسر و صداست و سه ثانیه باید نگه دارم تا روشن بشه.
2- به طور معمول از گاز CNG زیاد استفاده می کنم. در 5000 کیلومتر پیمایش، حدود یک تا یک و خرده ای کاهش روغن دارم.

شنیدم روغنهای 40-10 استارت سرد بهتری ایجاد می کنند. می تونم مثلن از روغن توتال 7000 یا 9000 یا پارس سوپر پایا یا کاسترول مگناتک 40-10 استاندارد SL استفاده کنم؟ آیا به دلیل استفاده از گاز باید حتمن روغن 50-20 با استاندارد SJ بریزم؟ چون ظاهرن همه ی روغنهای مخصوص CNG از نوع 50-20 هستن.

بازهم از مطالب خوب شما سپاسگزارم. همیشه خواننده نوشته های شما بودم.

با سلام
استارت سرد و صدای غیر معمول و زیاد ...میتونه از عدم شیم بندی صحیح
خوردگی یاتاقان
گشاد شدن پیستون و چند تا عامل باشه که باید شناسایی کنید
بنظر من میزان کم کردن روغن معقول هست(البته یه کمی زیاده..)
یه سال تجربه کاسترول مخصوص سی ان جی داشتم 50-20
ولی بدلیل افت شتاب و کم شدن دوباره برگشتم رو بهران پیشتاز
آره 40-10 استارت سرد بهتری داره

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4107
تاریخ عضویت: سه شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4495 بار
سپاس‌های دریافتی: 4291 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط Reza6662 » سه شنبه 21 شهریور 1396, 10:29 am

ho3ein2000 نوشته شده:
Reza6662 نوشته شده:سلام.
من پژو پارس دوگانه سوز دارم. زمان گارانتی، نمایندگی از روغن 50-20 استفاده می کرد و البته در دفترچه اش هم همین روغن توصیه شده. بعدش هم من از روغن مخصوص CNG شرکت کاسترول که 50-20 با استاندارد SJ هست استفاده کردم.

1- من پارکینگ ندارم و استارت سرد ماشینم خیلی پرسر و صداست و سه ثانیه باید نگه دارم تا روشن بشه.
2- به طور معمول از گاز CNG زیاد استفاده می کنم. در 5000 کیلومتر پیمایش، حدود یک تا یک و خرده ای کاهش روغن دارم.

شنیدم روغنهای 40-10 استارت سرد بهتری ایجاد می کنند. می تونم مثلن از روغن توتال 7000 یا 9000 یا پارس سوپر پایا یا کاسترول مگناتک 40-10 استاندارد SL استفاده کنم؟ آیا به دلیل استفاده از گاز باید حتمن روغن 50-20 با استاندارد SJ بریزم؟ چون ظاهرن همه ی روغنهای مخصوص CNG از نوع 50-20 هستن.

بازهم از مطالب خوب شما سپاسگزارم. همیشه خواننده نوشته های شما بودم.

با سلام
استارت سرد و صدای غیر معمول و زیاد ...میتونه از عدم شیم بندی صحیح
خوردگی یاتاقان
گشاد شدن پیستون و چند تا عامل باشه که باید شناسایی کنید
بنظر من میزان کم کردن روغن معقول هست(البته یه کمی زیاده..)
یه سال تجربه کاسترول مخصوص سی ان جی داشتم 50-20
ولی بدلیل افت شتاب و کم شدن دوباره برگشتم رو بهران پیشتاز
آره 40-10 استارت سرد بهتری داره

ممنون از پاسخ شما. این صدای زیاد رو فقط توی فصل سرما دارم. از اول هم اینطور بوده یعنی همان زمانی که صفر بود. مدت این صدا هم کوتاه هست و تا موتور گرم شد، این صدا به یکباره کم میشه. اما در مورد روغن، تعویض روغنی ها برای دوگانه سوز، هیچ کدام زیر بار روغن 40-10 نمیرن. این سوال رو من توی فروم تیونینگ تالک هم پرسیدم که البته به جای جواب؛ به طرفم حمله ور شدن و بیشتر تهدید شدم تا دریافت پاسخ مناسب. هنوز هم کسی رو پیدا نکردم که مثلن پس از گذشت چهار سال و استفاده مداوم از گاز و روغن 40-10 درباره درستی یا نادرستی استفاده از این نوع روغن، اطلاعاتی داشته باشه. گیر من گاز سی ان جی هست وگرنه می دونم که XU7 با 40-10 و حتا 40-5 مثل توتال 9000 هم مشکلی نداره.
 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]    

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 465
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
سپاس‌های ارسالی: 987 بار
سپاس‌های دریافتی: 489 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ho3ein2000 » سه شنبه 21 شهریور 1396, 5:36 pm

با سلام
منم سی ان جی دارم و خیلی راضی هستم
میدونم چی میگی عزیزم من خودمم اهل دردم
بنظرم زیاد نوع و مدل روغن رو رو عوض نکن
اتفاقا رو گاز روغن عمر بیشتری داره روغن

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3408
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3810 بار
سپاس‌های دریافتی: 7619 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 28 شهریور 1396, 12:05 pm

یکی از دوستان نوشته شده:سلام
من ماشین پرایدم روغن ریزی داشت بردم کارواش زیر شویی وقتی بردم پیش تعمیرکار گفت از بغل کارتل میریزه.
میخواستم بدونم از کجا مشخص میشه که از هلالی دور کارتل روغن میریزه یا نه؟
هلالی کجا می افته دقیقا؟
ماشین من وقتی روی چاله هست بری پایین نگاه کنی دقیقا از جلوی کارتل روغن میریزه . خودِ تعمیرکار که گفت از هلالیش نیست؟
تعمیرکاره میگفت روغن موتور نو بخر بیار تا برات روغن ریزی شو بگیرم ولی من یه ماهه پیش عوض کردم رو روغن رو و فقط 1200 تا باهاش رفتم بعد تعویض روغن موتور میخوام دوباره همین روغن رو برگردونه داخل موتور مشکل داره؟
چقدر به نظرتون خرج داره؟


سلام
1- هلالی نمیدونم چیه اما کارتل با پیچهای زیادی به زیر بدنه موتور وصل شده و یک گاسکِت داره تا روغن ازش نشت نکنه . گاسکت یعنی همون واشر خودمون اما واشری بسیار بزرگ که کارش آب بندی هست .
اگر گاسکت کارتل خراب بشه ازش روغن نشت میکنه . هر چی موتور فرسوده تر و سیلندرهتش گشادتر شده باشه نشتی روغن از کارتل بیشتر میشه چون فشار هوای اتاقک میل لنگ خیلی بالا میره که باعث میشه مقداری از این گاز و بخار از اطراف کارتل بزنه بیرون و با خودش روغن هم بیاره بیرون
محلولی هست که به روغن موتور اضافه میشه و باعث پُف کردنِ گاسکتهای لاستیکی میشه و نشتی رو متوقف میکنه حالا چه از کارتل , چه از قالپاق روی سوپاپها و چه کاسه نمد سر میل لنگ و سر میل سوپاپ و هر جای دیگه که گاسکت لاستیکی داره و روغن موتور هم باهاش تماس داره
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
2- روغن رو میشه در ظرف کاملاً تمیز جمع کرد و دوباره استفاده کرد
3- خود گاسکت کارتل رو هم میشه عوض کرد از زیر و بعد از کشیدن روغن . موتور باید سرد باشه . اگر گاسکتهای نمابندگیش بنجل هست میتونین از مغازه هایی که لاستیک مخصوص گاسکت سازی میفروشند , یک تکه بخرین و گاسکت خراب رو بذارین روش و علامت بزنین و ببُرین و نصب کنین . جای پیچها رو فقط سوراخ کنین تا پیچ با زور جا بره اما بهتر آب بندی میشه
4- برای پیدا کردن نشتی روغن باید با موتور سرد , با کمی بنزین و مسواک کهنه اطراف مکانهای مشکوک شسته بشه و بعدش زیر نظر داشته باشینش تا محل دقیق نشتی رو پیدا کنین .
به جای مسواک میشه از پیچ گوشتی که روش پارچه پیچیده شده و یا برسی شبیه مسواک اما سایز بزرگ استفاده کرد
بنزین خیلی سریع روغنهای نشت کرده رو میشوره و مکان کاملاً خشک و تمیز میشه . روشی بهتری از این پیدا نکردم تا حالا برای پیدا کردن محل دقیق نشت روغن و در همین تاپیک هم درج شده

هشــــــدار
کار با بنزین بسیار خطرناک هست . بخار بنزین به شدت قابل انفجار هست . در اماکن بسته و همچنین نزدیک موبایل و سیگار و آتش نباید با بنزین کار کنین .
مسئولیت رعایت نکات ایمنی و درست انجام دادنِ کار با خواننده ی این مطلب هست و بنده و این سایت هیچ مسئولیتی در قبال خسارتهای جانی و مالی نداریم .
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دو شنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 235 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط mohammad-ranjbar » یک شنبه 16 مهر 1396, 11:19 pm

Reza6662 نوشته شده:سلام.
من پژو پارس دوگانه سوز دارم. زمان گارانتی، نمایندگی از روغن 50-20 استفاده می کرد و البته در دفترچه اش هم همین روغن توصیه شده. بعدش هم من از روغن مخصوص CNG شرکت کاسترول که 50-20 با استاندارد SJ هست استفاده کردم.

1- من پارکینگ ندارم و استارت سرد ماشینم خیلی پرسر و صداست و سه ثانیه باید نگه دارم تا روشن بشه.
2- به طور معمول از گاز CNG زیاد استفاده می کنم. در 5000 کیلومتر پیمایش، حدود یک تا یک و خرده ای کاهش روغن دارم.

شنیدم روغنهای 40-10 استارت سرد بهتری ایجاد می کنند. می تونم مثلن از روغن توتال 7000 یا 9000 یا پارس سوپر پایا یا کاسترول مگناتک 40-10 استاندارد SL استفاده کنم؟ آیا به دلیل استفاده از گاز باید حتمن روغن 50-20 با استاندارد SJ بریزم؟ چون ظاهرن همه ی روغنهای مخصوص CNG از نوع 50-20 هستن.

بازهم از مطالب خوب شما سپاسگزارم. همیشه خواننده نوشته های شما بودم.



سلام دوست عزیز
با توجه به کیفیت موتور های جدید روغن 10-40 رو اصلا توصیه نمیکنم
روغن بهران سوپر پیشتاز 20-50 SL استفاده بفرمایید و تا 8 هزار تا کارایی خواهد داشت و همیشه فیلتر رو با روغن عوض کنید و فیلتر هم 6سوراخ سرکان استفاده بفرمایید
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

روغن رو از نمایندگی های معتبر و عمده تهیه کنید
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”