در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط mohammad-ranjbar » جمعه 10 شهریور 1396 01:12

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته است:
mohammad-ranjbar نوشته است:
سلام
در بعضی سایتهای خارجی نوشته روغنهای ترکیبی یا همون سینثتیک و غیر نفتی تا 5 سال هم خراب نمیشه
البته مهمترین عامل درجه ی حرارت محیط هست
ماشینی که در اهواز زیر آفتاب پارک میشه حتماً روغن زودتر فاسد میشه تا ماشینی که در تبریز یا همدان یا شهرکرد و در سایه یا زیرزمین پارک میشه
بعضی سایتها هم نوشته روغنهای تهیه شده از نفت خام یک سال قابل استفاده هست
البته باز هم دما تاثیر زیادی داره



سلام
و صد البته کیفیت تولید روغن که خیلی مهمه   اگر چه روغن های ایرانی به پای کیفیت روغن های اصلی خارجی نمیرسه  ولی کیفت خوبی دارند
روغن های سنیتیک با درجه های کیفی بالاتری که تولید میشه حتما زمان بالاتری کیفتش رو حفظ خواهد کرد  
مثلا عمر روغن SN  با عمر روغن SL اصلا قابل مقایسه نیست
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

4 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

New Member



no avatar
پست ها

2

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 11 شهریور 1396 20:09

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط afsh134 » شنبه 11 شهریور 1396 20:15

mohammad-ranjbar نوشته است:
MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته است:
mohammad-ranjbar نوشته است:
سلام
در بعضی سایتهای خارجی نوشته روغنهای ترکیبی یا همون سینثتیک و غیر نفتی تا 5 سال هم خراب نمیشه
البته مهمترین عامل درجه ی حرارت محیط هست
ماشینی که در اهواز زیر آفتاب پارک میشه حتماً روغن زودتر فاسد میشه تا ماشینی که در تبریز یا همدان یا شهرکرد و در سایه یا زیرزمین پارک میشه
بعضی سایتها هم نوشته روغنهای تهیه شده از نفت خام یک سال قابل استفاده هست
البته باز هم دما تاثیر زیادی داره



سلام
و صد البته کیفیت تولید روغن که خیلی مهمه   اگر چه روغن های ایرانی به پای کیفیت روغن های اصلی خارجی نمیرسه  ولی کیفت خوبی دارند
روغن های سنیتیک با درجه های کیفی بالاتری که تولید میشه حتما زمان بالاتری کیفتش رو حفظ خواهد کرد  
مثلا عمر روغن SN  با عمر روغن SL اصلا قابل مقایسه نیست


عدهای بطور تجربی در داخل باک خودروی بنزین سوز
مقدار کمی مواد افزودنی نظیر  اتانول   متانول  گازوییل   تینر  میریزند و همگی از بهتر شدن عملکرد خودرو میگویند
اولا چرا با این مواد خودرو بهتر و اقتصادی تر کار میکند؟
دوم مزایا و معایب استفاده از هر یک از مواد بالا چیه؟

Novice Poster

Novice Poster



نماد کاربر
پست ها

70

تشکر کرده: 96 مرتبه
تشکر شده: 39 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 3 آبان 1394 18:07

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط dariush074 » يکشنبه 12 شهریور 1396 19:34

این موضوع قبلا در همین تاپیک مفصل راجبش بحث شده بهتر بود جست و جو میکردین..
خلاصه این بوده که از تینر استفاده نکنیم که باعث ترک شلنگ های رفت و برگشت بنزین به باک و ... شده و در مورد گازوییل هم باید بگم بنزین های موجود در جایگاه هم خودشون گازوییل دارن و در انژکتورشورها هم از همین اکثرا گازوییل و تینر درست شدن ... ولی اتانول سوخت پاکی هست و میشه گفت ضرری نداره و اکتان بالاتر میبره و ...ولی گرونه و قیمتش بالاست
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...

mohammad-ranjbar از این پست سپاسگزاري کرده است

Novice Poster

Novice Poster



نماد کاربر
پست ها

70

تشکر کرده: 96 مرتبه
تشکر شده: 39 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 3 آبان 1394 18:07

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط dariush074 » يکشنبه 12 شهریور 1396 19:37

سلام دوستان
امروز ۲ بار دنده عقب گرفتم و تو همون موقع که یواش عقب میرفتم فرمون رو کامل به سمت راست چرخوندم ..مسیر کامل صاف بود ولی دقیقا چرخ جلو راننده انگاری که از روی دست انداز های ریز رد بشی! ( انگاری هر دوری که چرخ میچرخید میرفت رو دست انداز) یا مثلا چرخ گرد نباشه!
اینجور توضیح بدم که فرض کنید چرخ داره میچرخه و در هر دور کامل چرخ یهو به یه چیز سفت برخورد میکنه دقیقا اونجوری شدش
ولی هیچ صدایی نمیداد
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...

New Member



no avatar
پست ها

2

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 11 شهریور 1396 20:09

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط afsh134 » يکشنبه 12 شهریور 1396 22:42

dariush074 نوشته است:این موضوع قبلا در همین تاپیک مفصل راجبش بحث شده بهتر بود جست و جو میکردین..
خلاصه این بوده که از تینر استفاده نکنیم که باعث ترک شلنگ های رفت و برگشت بنزین به باک و ... شده و در مورد گازوییل هم باید بگم بنزین های موجود در جایگاه هم خودشون گازوییل دارن و در انژکتورشورها هم از همین اکثرا گازوییل و تینر درست شدن ... ولی اتانول سوخت پاکی هست و میشه گفت ضرری نداره و اکتان بالاتر میبره و ...ولی گرونه و قیمتش بالاست

با تشکر از پاسختون
در مورد متانول توضیح ندادید
ایا الکل صنعتی همان متانول هست؟ الکل صنعتی چی؟؟ ضرر داره؟

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

4107

تشکر کرده: 240 مرتبه
تشکر شده: 176 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 11 بهمن 1384 18:16

آرشيو سپاس: 4693 مرتبه در 898 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط Reza6662 » يکشنبه 19 شهریور 1396 22:11

سلام.
من پژو پارس دوگانه سوز دارم. زمان گارانتی، نمایندگی از روغن 50-20 استفاده می کرد و البته در دفترچه اش هم همین روغن توصیه شده. بعدش هم من از روغن مخصوص CNG شرکت کاسترول که 50-20 با استاندارد SJ هست استفاده کردم.

1- من پارکینگ ندارم و استارت سرد ماشینم خیلی پرسر و صداست و سه ثانیه باید نگه دارم تا روشن بشه.
2- به طور معمول از گاز CNG زیاد استفاده می کنم. در 5000 کیلومتر پیمایش، حدود یک تا یک و خرده ای کاهش روغن دارم.

شنیدم روغنهای 40-10 استارت سرد بهتری ایجاد می کنند. می تونم مثلن از روغن توتال 7000 یا 9000  یا پارس سوپر پایا یا کاسترول مگناتک 40-10 استاندارد SL استفاده کنم؟ آیا به دلیل استفاده از گاز باید حتمن روغن 50-20 با استاندارد SJ بریزم؟ چون ظاهرن همه ی روغنهای مخصوص CNG از نوع 50-20 هستن.

بازهم از مطالب خوب شما سپاسگزارم. همیشه خواننده نوشته های شما بودم.
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3082

تشکر کرده: 2429 مرتبه
تشکر شده: 4171 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » دوشنبه 20 شهریور 1396 15:28

یکی از دوستان نوشته است:سلام دوستان من از پشت خیلی تصادف میکنم یعنی از پشت زیاد بهم میزنن  
  اکثرا هم مواقعی به وجود میاد که یهو همه ماشین ها وایمیستند(بزرگ راه ها یا اتوبان )  تاحالا 4 5 بار اینجوری تصادف کردم یک بار هم اینقدر محکم از پشت زدند که خوردم ماشین جلویی خودمم داغون شدم!!!!!
  اینجور مواقع برای جلوگیری چکار باید کرد ؟؟؟
سلام
  
جواب سوالتون خیلی طولانی هست . خیلی کارها باید انجام بدین تا مشکلِ  تصادف از عقب با ماشین شما حل بشه
سعی میکنم خلاصه بگم:
1- مغز راننده باید سالم باشه یعنی تحت تاثیر الکل و مواد مخدر و داروی خواب آور و سست کننده نباشه
2- گفته میشه که سرعت عکس العملِ آدم جوان و سالم  در حدود 0.3 ثانیه هست ( 3 دهم ثانیه ) طول میکشه که جوانِ سالم چراغ قرمز ترمز ماشین جلوئی رو ببینه و عکس العمل نشون بده . هر چه فرد پیرتر و مغزش ناسالمتر باشه زمانِ لازم برای عکس العملش هم بیشتر میشه پس باید فاصله ی طولی با ماشین جلوئی رو بیشتر و بیشتر کنه  
میگن به ازای هر 20 کیلومتر سرعت باید یک ماشین فاصله داشته باشیم با ماشین جلوئی
بعضیها هم این رو میگن:

   لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
3- چشم برنداشتن از جلو مگر برای یک ثانیه و اون هم در جائی که مطمئن هستیم فرصت داریم یک ثانیه چشم برداریم . یعنی زُل زدن به آمپرها و داشبورد و نگاه کردن به بغل دستی و زل زدن به آینه های عقب و بغل ممنوع .
4- هر چه جاده لغزنده تر باشه بابد فاصله با ماشین جلوئی بیشتر باشه
5- اگر ماشین جلوئی چراغ ترمزش کار نمیکنه بهتره ازش دور بشین یا سبقتِ مجاز بگیرین تا از خطرش در امان باشید
6- توجه نداشتن به جلو باعث میشه یکهو مجبور بشیم بزنیم روی ترمز که خودش عامل بزرگ و مؤثری هست برای خطرساز شدنِ ما و تصادف کردنِ ماشین عقبی با ما خصوصاً اگر اون هم فاصله رو رعایت نکرده باشه و یا حواسش پرت باشه . بعضیها ذاتاً زود دستپاچه میشند و بیخود ترمز سنگین میگیرند که باعث تصادف از عقب میشن . معمولاً درصدِ خانمهای اینجوری بیشتر از آقایونِ اینجچری هست برای همین بنده از خانمها بیشتر فاصله میگیرم و به ندرت براشون بوق و چراغ میزنم تا دستپاچه نشند .  
7- سالم بودنِ ترمزها و لاستیکها و چراغ ترمز و چراغهای دیگر  ماشین تا در کمترین زمان سرعت کاهش پیدا کنه و نزنیم به جلوئی
8- همیشه حضور ذهن داشتن در رانندگی یعنی حواسمون پرت نشه به چیز دیگه .  همیشه در نظر داشته باشیم که راننده جلوئی هر لحظه ممکنه یهو بزنه روی ترمز . با دلیل و بی دلیل پس هم فاصله رو رعایت کنیم هم حواسمون پرت نشه و چشم از جل برنداریم .
9- برنامه ریزی کردنِ مغز با تمرین برای استفاده ی صحیح از سیستم ABS یعنی فرد عادت کنه موقع ترمز گرفتن با ABS با فرمان هم مانع از برخورد بشه نه اینکه بزنه روی ترمز و بشینه تماشا کنه میخوره یا متوقف میشه . در صفحات قبل بیشتر توضیح داده ام
  
10 - از شیشه ی عقبِ ماشینِ جلوئیمون ,ماشین جلوئیش رو هم در نظر و دید داشته باشیم تا اگر زد ترمز ما هم آماده ی کاهش دادن سرعت باشیم . یعنی فقط متمرکز نشیم روی ماشین جلوئیمون . بر همین اساس هست که رانندگی پشتِ ماشین شاصی بلند و بزرگ که جلوش رو نمیبینیم خطرناکه مثل وانت بار و کامیون و وان و مبنی بوس و اتوبوس جیپ و غیره و بهتره اصلاً پشت اینها نمونیم و یا ازشون بیشتر فاصله بگیریم
11- در وقتی که تازه بارون شروع شده جاده به شدت لیز میشه چون قطرات بارون با گل نرم و چربی روی آسفالت ترکیب میشه وچیزی مثل گریس به وجود میاره که گاهی مرگ آفرین میشه
مثلاً راننده هر روز در هوای آفتابی با سرعن 60KM بدون مشکل یک پیچ رو راحت رد میکرده . اما حالا و کمی بارون اومده و تجربه نداره و میاد با همون سرعت پیچ رو رد کنه که یا لیز میخوره یا چپ میکنه .
پس هر چی لیز بودنِ راه بیشتر بشه باید سرعت کمتر بشه و فاصله بیشتر بشه و هشیاری هم بیشتر بشه .
12- کسی که چشمش ضعیفه اگر بدون عینکِ مناسب رانندگی کنه بسیار حادثه ساز و خطرساز هست برای خودش و دیگران .
13- کسی که فقط یک چشمش دید داره باید خیلی خیلی خیلی بیشتر از بقیه مراقب باشه چون دیدن با یک چشم باعث کاهش شدیدِ قدرتِ تشخیص فاصله و سرعت میشه پس باید بیشتر از دیگران فاصله بده و با سرعت کمتری هم رانندگی کنه تا فرصت کافی برای عکس العمل داشته باشه .
14- رنگ ماشین تاثیر زیادی داره در میزانِ حادثه ساز بودنش . ماشین زرد و سفید بسیار ایمن هست و ماشین آبی باز مایل به خاکستری و یا خاکستری باز و سیاه بسیار خطرناک هست
    15- پر نور بودن چراغهای عقب بسیار موثر هست در جلوگیری از حادثه
  
16- سالم بودن پدال ترمز و به موقع روشن شدنِ استپ ترمز خیلی مهم هست . استپ ترمز باید طوری رگلاژ باشه که با کوچکترین فشاری به پدال ترمز و حرکتش در حد 5 میلیمتر هم چراغ ترمز روشن بشه . هر راننده ای میتونه خودش این رو چک کنه در شب و اگر دیر روشن میشه رگلاژش کنه .
17- موقع رانندگی باید گهگاهی از آینه ی عقب نگاه کنیم به پشت سرمون به چند دلیل:
الف - اگر کسی خیلی به ما نزدیکه بهش علامت بدیم فاصله اش رو بیشتر کنه مثل چند بار فشار اندک روی پدال ترمز و یا علامت دادن یا فلاشر دو طرفه . اگر مشخصه راننده ی بی ملاحظه ای هست بهتره بهش راه بدین تا بره و ازش دور بشین چون حادثه ساز هست
ب- میفهمین که ماشین  پشت سرتون هست پس باید از ترمز سنگین و یکدفعه ای اجتناب کنین پس با دقت بیشتری میرونید و فاصله با ماشین جلوئی رو افزایش میدین و چشم از جلو برنمیدارین .
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

3 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Furious Poster

Furious Poster



نماد کاربر
پست ها

377

تشکر کرده: 745 مرتبه
تشکر شده: 285 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 3 دی 1395 17:17

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط ho3ein2000 » دوشنبه 20 شهریور 1396 16:29

Reza6662 نوشته است:سلام.
من پژو پارس دوگانه سوز دارم. زمان گارانتی، نمایندگی از روغن 50-20 استفاده می کرد و البته در دفترچه اش هم همین روغن توصیه شده. بعدش هم من از روغن مخصوص CNG شرکت کاسترول که 50-20 با استاندارد SJ هست استفاده کردم.

1- من پارکینگ ندارم و استارت سرد ماشینم خیلی پرسر و صداست و سه ثانیه باید نگه دارم تا روشن بشه.
2- به طور معمول از گاز CNG زیاد استفاده می کنم. در 5000 کیلومتر پیمایش، حدود یک تا یک و خرده ای کاهش روغن دارم.

شنیدم روغنهای 40-10 استارت سرد بهتری ایجاد می کنند. می تونم مثلن از روغن توتال 7000 یا 9000  یا پارس سوپر پایا یا کاسترول مگناتک 40-10 استاندارد SL استفاده کنم؟ آیا به دلیل استفاده از گاز باید حتمن روغن 50-20 با استاندارد SJ بریزم؟ چون ظاهرن همه ی روغنهای مخصوص CNG از نوع 50-20 هستن.

بازهم از مطالب خوب شما سپاسگزارم. همیشه خواننده نوشته های شما بودم.

با سلام
استارت سرد و صدای غیر معمول و زیاد ...میتونه از  عدم شیم بندی صحیح
خوردگی یاتاقان
گشاد شدن پیستون و چند تا عامل باشه که باید شناسایی کنید
بنظر من میزان کم کردن روغن معقول هست(البته یه کمی زیاده..)
یه سال تجربه کاسترول مخصوص سی ان جی داشتم 50-20
ولی بدلیل افت شتاب و کم شدن دوباره برگشتم رو بهران پیشتاز
آره 40-10 استارت سرد بهتری داره

mohammad-ranjbar از این پست سپاسگزاري کرده است

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

4107

تشکر کرده: 240 مرتبه
تشکر شده: 176 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 11 بهمن 1384 18:16

آرشيو سپاس: 4693 مرتبه در 898 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط Reza6662 » سه شنبه 21 شهریور 1396 09:29

ho3ein2000 نوشته است:
Reza6662 نوشته است:سلام.
من پژو پارس دوگانه سوز دارم. زمان گارانتی، نمایندگی از روغن 50-20 استفاده می کرد و البته در دفترچه اش هم همین روغن توصیه شده. بعدش هم من از روغن مخصوص CNG شرکت کاسترول که 50-20 با استاندارد SJ هست استفاده کردم.

1- من پارکینگ ندارم و استارت سرد ماشینم خیلی پرسر و صداست و سه ثانیه باید نگه دارم تا روشن بشه.
2- به طور معمول از گاز CNG زیاد استفاده می کنم. در 5000 کیلومتر پیمایش، حدود یک تا یک و خرده ای کاهش روغن دارم.

شنیدم روغنهای 40-10 استارت سرد بهتری ایجاد می کنند. می تونم مثلن از روغن توتال 7000 یا 9000  یا پارس سوپر پایا یا کاسترول مگناتک 40-10 استاندارد SL استفاده کنم؟ آیا به دلیل استفاده از گاز باید حتمن روغن 50-20 با استاندارد SJ بریزم؟ چون ظاهرن همه ی روغنهای مخصوص CNG از نوع 50-20 هستن.

بازهم از مطالب خوب شما سپاسگزارم. همیشه خواننده نوشته های شما بودم.

با سلام
استارت سرد و صدای غیر معمول و زیاد ...میتونه از  عدم شیم بندی صحیح
خوردگی یاتاقان
گشاد شدن پیستون و چند تا عامل باشه که باید شناسایی کنید
بنظر من میزان کم کردن روغن معقول هست(البته یه کمی زیاده..)
یه سال تجربه کاسترول مخصوص سی ان جی داشتم 50-20
ولی بدلیل افت شتاب و کم شدن دوباره برگشتم رو بهران پیشتاز
آره 40-10 استارت سرد بهتری داره

ممنون از پاسخ شما. این صدای زیاد رو فقط توی فصل سرما دارم. از اول هم اینطور بوده یعنی همان زمانی که صفر بود. مدت این صدا هم کوتاه هست و تا موتور گرم شد، این صدا به یکباره کم میشه. اما در مورد روغن، تعویض روغنی ها برای دوگانه سوز، هیچ کدام زیر بار روغن 40-10 نمیرن. این سوال رو من توی فروم تیونینگ تالک هم پرسیدم که البته به جای جواب؛ به طرفم حمله ور شدن و بیشتر تهدید شدم تا دریافت پاسخ مناسب. هنوز هم کسی رو پیدا نکردم که مثلن پس از گذشت چهار سال و استفاده مداوم از گاز و روغن 40-10 درباره درستی یا نادرستی استفاده از این نوع روغن، اطلاعاتی داشته باشه. گیر من گاز سی ان جی هست وگرنه می دونم که XU7 با 40-10 و حتا 40-5 مثل توتال 9000 هم مشکلی نداره.
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

mohammad-ranjbar از این پست سپاسگزاري کرده است

Furious Poster

Furious Poster



نماد کاربر
پست ها

377

تشکر کرده: 745 مرتبه
تشکر شده: 285 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 3 دی 1395 17:17

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط ho3ein2000 » سه شنبه 21 شهریور 1396 16:36

با سلام
منم سی ان جی دارم و خیلی راضی هستم
میدونم چی میگی عزیزم من خودمم اهل دردم
بنظرم زیاد نوع و مدل روغن رو رو عوض نکن
اتفاقا رو گاز روغن عمر بیشتری داره روغن

mohammad-ranjbar از این پست سپاسگزاري کرده است

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3082

تشکر کرده: 2429 مرتبه
تشکر شده: 4171 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 28 شهریور 1396 11:05

یکی از دوستان نوشته است:سلام
   من ماشین پرایدم روغن ریزی داشت بردم کارواش زیر شویی وقتی بردم پیش تعمیرکار گفت از بغل کارتل میریزه.
  میخواستم بدونم از کجا مشخص میشه که از هلالی دور کارتل روغن میریزه یا نه؟
  هلالی کجا می افته دقیقا؟
  ماشین من وقتی روی چاله هست بری پایین نگاه کنی دقیقا از جلوی کارتل روغن میریزه . خودِ تعمیرکار که گفت از هلالیش نیست؟
  تعمیرکاره میگفت روغن موتور نو بخر بیار تا برات روغن ریزی شو بگیرم ولی من یه ماهه پیش عوض کردم رو روغن رو و فقط 1200 تا باهاش رفتم بعد تعویض روغن موتور میخوام دوباره همین روغن رو برگردونه داخل موتور مشکل داره؟
  چقدر به نظرتون خرج داره؟

  
سلام
1- هلالی نمیدونم چیه اما کارتل با پیچهای زیادی به زیر بدنه موتور وصل شده و یک گاسکِت داره تا روغن ازش نشت نکنه . گاسکت یعنی همون واشر خودمون اما واشری بسیار بزرگ که کارش آب بندی هست .
اگر گاسکت کارتل خراب بشه ازش روغن نشت میکنه . هر چی موتور فرسوده تر و سیلندرهتش گشادتر شده باشه نشتی روغن از کارتل بیشتر میشه چون فشار هوای اتاقک میل لنگ خیلی بالا میره که باعث میشه مقداری از این گاز و بخار از اطراف کارتل بزنه بیرون و با خودش روغن هم بیاره بیرون
محلولی هست که به روغن موتور اضافه میشه و باعث پُف کردنِ گاسکتهای لاستیکی میشه و نشتی رو متوقف میکنه حالا چه از کارتل , چه از قالپاق روی سوپاپها و چه کاسه نمد سر میل لنگ و سر میل سوپاپ و هر جای دیگه که گاسکت لاستیکی داره و روغن موتور هم باهاش تماس داره
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
2- روغن رو میشه در ظرف کاملاً تمیز جمع کرد و دوباره استفاده کرد
3- خود گاسکت کارتل رو هم میشه عوض کرد از زیر و بعد از کشیدن روغن . موتور باید سرد باشه . اگر گاسکتهای نمابندگیش بنجل هست میتونین از مغازه هایی که لاستیک مخصوص گاسکت سازی میفروشند , یک تکه بخرین و گاسکت خراب رو بذارین روش و علامت بزنین و ببُرین و نصب کنین . جای پیچها رو فقط سوراخ کنین تا پیچ با زور جا بره اما بهتر آب بندی میشه
  4- برای پیدا کردن نشتی روغن باید با موتور سرد , با کمی بنزین و مسواک کهنه اطراف مکانهای مشکوک شسته بشه و بعدش زیر نظر داشته باشینش تا محل دقیق نشتی رو پیدا کنین .  
به جای مسواک میشه از پیچ گوشتی که روش پارچه پیچیده شده و یا برسی شبیه مسواک اما سایز بزرگ استفاده کرد
بنزین خیلی سریع روغنهای نشت کرده رو میشوره و مکان کاملاً خشک و تمیز میشه . روشی بهتری از این پیدا نکردم تا حالا برای پیدا کردن محل دقیق نشت روغن و در همین تاپیک هم درج شده

هشــــــدار
کار با بنزین بسیار خطرناک هست . بخار بنزین به شدت قابل انفجار هست . در اماکن بسته و همچنین نزدیک موبایل و سیگار و آتش نباید با بنزین کار کنین .
مسئولیت رعایت نکات ایمنی و درست انجام دادنِ کار با خواننده ی این مطلب هست و بنده و این سایت هیچ مسئولیتی در قبال خسارتهای جانی و مالی نداریم .
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

4 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط mohammad-ranjbar » يکشنبه 16 مهر 1396 23:19

Reza6662 نوشته است:سلام.
من پژو پارس دوگانه سوز دارم. زمان گارانتی، نمایندگی از روغن 50-20 استفاده می کرد و البته در دفترچه اش هم همین روغن توصیه شده. بعدش هم من از روغن مخصوص CNG شرکت کاسترول که 50-20 با استاندارد SJ هست استفاده کردم.

1- من پارکینگ ندارم و استارت سرد ماشینم خیلی پرسر و صداست و سه ثانیه باید نگه دارم تا روشن بشه.
2- به طور معمول از گاز CNG زیاد استفاده می کنم. در 5000 کیلومتر پیمایش، حدود یک تا یک و خرده ای کاهش روغن دارم.

شنیدم روغنهای 40-10 استارت سرد بهتری ایجاد می کنند. می تونم مثلن از روغن توتال 7000 یا 9000  یا پارس سوپر پایا یا کاسترول مگناتک 40-10 استاندارد SL استفاده کنم؟ آیا به دلیل استفاده از گاز باید حتمن روغن 50-20 با استاندارد SJ بریزم؟ چون ظاهرن همه ی روغنهای مخصوص CNG از نوع 50-20 هستن.

بازهم از مطالب خوب شما سپاسگزارم. همیشه خواننده نوشته های شما بودم.



سلام دوست عزیز
با توجه به کیفیت موتور های جدید روغن 10-40 رو اصلا توصیه نمیکنم
روغن بهران سوپر پیشتاز 20-50 SL استفاده بفرمایید و تا 8 هزار تا کارایی خواهد داشت و همیشه ف_*ل_ن*__ر رو با روغن عوض کنید و ف_*ل_ن*__ر هم 6سوراخ سرکان استفاده بفرمایید
http://zpvliimg.bamilo.com/p/behran-137 ... roduct.jpg

http://www.roghancar.ir/wp-content/uplo ... 8%B2-4.jpg

http://zpvliimg.bamilo.com/p/behran-242 ... roduct.jpg

https://313oil.com/wp-content/uploads/2 ... RB006P.jpg

روغن رو از نمایندگی های معتبر و عمده تهیه کنید
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 9 مهمان