در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

258

تشکر کرده: 214 مرتبه
تشکر شده: 216 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط mohammad-ranjbar » يکشنبه 16 مهر 1396 23:27

afsh134 نوشته است:
dariush074 نوشته است:این موضوع قبلا در همین تاپیک مفصل راجبش بحث شده بهتر بود جست و جو میکردین..
خلاصه این بوده که از تینر استفاده نکنیم که باعث ترک شلنگ های رفت و برگشت بنزین به باک و ... شده و در مورد گازوییل هم باید بگم بنزین های موجود در جایگاه هم خودشون گازوییل دارن و در انژکتورشورها هم از همین اکثرا گازوییل و تینر درست شدن ... ولی اتانول سوخت پاکی هست و میشه گفت ضرری نداره و اکتان بالاتر میبره و ...ولی گرونه و قیمتش بالاست

با تشکر از پاسختون
در مورد متانول توضیح ندادید
ایا الکل صنعتی همان متانول هست؟ الکل صنعتی چی؟؟ ضرر داره؟


سلام دوست عزیز
اگر مایل بودید میتونید به میزان 10 درصد اتانول 96 درصد اضافه بکنید و قطعا شتاب و کارایی موتور و اکتان رو میبره بالاتر ولی هزنه بیشتر میشه
متانول هم تا حدودی اکتان رو بالا میبره ولی تاثیر در حد اتانول نداره

اتانول و متانول در حد 10 الی 15 درصد مشکلی ندارند و باعث افزایش کیفیت سوخت میشنه و البته بعضی از متانول ها ترکیبات دیگری هم دارند که اطلاعات دقیقی در مورد ضرر اونا برا ماشین ندارم
در کل اتانول 96 درصد هم تاثیر بهتری تاره و هم ضرر کمتر
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

3 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 2 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 8 خرداد 1391 16:02

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط toebe » چهارشنبه 24 آبان 1396 15:23

سلام
واقعا لذت بردم از خوندن این تاپیک از اول تا آخر
با تشکر از دوستان که اطلاعات خودشون رو در اختیار بقیه قرار می دن

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3364

تشکر کرده: 2602 مرتبه
تشکر شده: 4432 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » جمعه 26 آبان 1396 18:58

سلام دوستان
در بازار مکمل های زیادی فروخته میشه برای روغن خودرو و سوخت خودرو و رادیاتور
الان صحبتم در مورد octane booster هست . یعنی تقویت کننده اکتان سوخت
یادتون باشه تقویت کننده اکتان مخصوص ماشینی هست که بنزین با اکتانی کمتر از اکتان توصیه شده توسط سازنده براش پیدا میشه پس بیخودی اکتان بوستر نخرید
مثال :
اگر ماشینتون بنزین سوپر باید مصرف کنه اما در پمپ بنزین ها فقط بنزین معمولی پیدا میشه میتونین از اکتان بوستر استفاده کنین البته طبق دستور روی قوطیش.

اکتان بوستر باعث میشه ناک متوقف بشه .
نام یعنی ضربه . وقتی بنزین نامناسب باشه و اکتانش کم باشه باعث میشه قبل از آنکه پیستون کاملاً بالا بیاد ، بنزین خودبه‌خود منفجر بشه و ضربه بزنه بر سر پیستون که باعث صدایی شبیه قاشق زدن میده و باعث  لرزش و ویبرهٔ موتور هم میشه . به این میگن ناک knock

اکتان بوستر از ناک جلوگیری میکنه

اگر ماشینتون بنزین معمولی میخواد اما بنزین معمولی با کیفیتِ پایین وجود داره در پمپ بنزین ها پس میتونین از اکتان بوستر استفاده کنید .
========================
اگر نمیدونید  قوطیش چه شکلیه در Google image بنویسید octane booster
=========================
ضمنا مراقب باشید انواع تقلبی نخرید
شرکتهای معتبر مثل آمریکایی و اروپایی و کره ای ، درب قوطیهای محصولات خودشون رو پلمب میکنند.
مثلا سر قوطیها رو طوری میسازند که تا قفلش رو نشکنید باز نمیشه . و یا حتما هم باید با دو انگشت بغل درب رو فشار بدین تا باز بشه و یا روی سرش رو باید فشار بدین تا باز بشه تا بچه ها نتوانند دربش رو باز کنند
وقتی هم دربش رو باز میکنید باز هم با یک ورق پلاستیکی یا آلومینیومی پلمب شده .
از کیفیت ساخت قوطی و کیفیت چاپ نوشته های روش هم میشه تا حد زیادی فهمید که آیا اصلی هست یا توی کارگاههای زیرزمینی درست شده
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

4 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3364

تشکر کرده: 2602 مرتبه
تشکر شده: 4432 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » دوشنبه 27 آذر 1396 15:23

یکی از دوستان نوشته است:برا 405 دوگانه 1040 بهتره یا 20W50؟؟

  
سلام
20W-50 برای تابستان هست خصوصاً تابستان مناطق گرمسیر
برای زمستان اصلاً مناسب نیست خصوصاً جاهایی که دما نزدیک صفر میاد یا زیر صفر میره
روغنهای مخصوص زمستان:
10-30 , 5-30 , 10-40 , 0-30 , 0-40
این اعداد مربوط به دمای کار موتور هست . در تاپیک صرفه جویی توضیح کاملش هست .  
  درضمن برای ماشین شما باید SL باشه
بیشتر خودروهای ایرانی SL هست . اگر پیدا نکردین SM استفاده کنین که یک درجه بالاتره
  
اما از درجه ی پایینتر استفاده نکنین (SJ)
درضمن روغنهای تقلبی مارک معروف زیاد شده . همین چند روز پیش دوباره یک کارگاه تقلبی در  نزدیک تهران کشف کردند که مارکهای تقلبی رو جعل میکردند .
وضع خیلی خرابه

بهترین راه , خرید از فروشگاههای معتبر هست که احتمال دزدی و تقلب و کلاهبرداریشون کمتره
راهِ دیگه , چک کردنِ روغن در هر 500 کیلومتر هست .اگر سریع مثل قیر سیاه میشه و بخارش زیاده و بوی روغن سوخته میگیره بنجله
روغنی که موقع خریدش بوی گازوئیل میده بنجله .
روغن هر چه باکیفیت تر باشه بوی کمتری داره و اصلاً هم بوی گازوئیل نداره
  
  البته اگر موتور معیوب و یا فرسوده باشه باعث بخار شدن روغن و سوختنش میشه
راننده خودش باید حالت موتورش و حالت روغن رو زیر نظر داشته باشه
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

New Member



no avatar
پست ها

2

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 2 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 4 دی 1396 00:20

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط blademica » دوشنبه 4 دی 1396 00:22

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته است:سلام
اگر سوئیچ رو توی ماشین جا گذاشتین یکی از روشهای باز کردن در این هست :

باید از روش بعضی از دزدها استفاده کنید!!!

بايد يك تكه سیم 2.5 تا 3 ميلیمتری رو خم کنید به شکل قلاب
یک سرش ده دوازده سانت باشه
ضلع پنج سانتی رو دست بگیرید و سیم رو آروم از بین شیشه ی راننده و لاستیک خاکگیر سیشه (درست در جائی که ضامن پلاستیکی فشاریِ قفل هست) بدین پایین تا برسه به اهرم قفل هست بعدش باید سعی کنید با سر پائینی سیم که الان توی در درست زیر ضامن قفل در هست , اون رو هل بدین یه سمت بالا .
اگر تو این کار خوش شانس باشین ظرف یک دقیقه یا کمتر در رو باز میکنید .
=======================================================================
برای اینکه دیگه از این مشکلات براتون پیش نیاد :
1- یک کلید الومینیومی سبک درست کنید بذارید تو کیف پولتون که همیشه تو جیبتونه .
2- یک کلید زاپاس بذارید تو یک قوطی آهنربا که مخصوص این کار هست و بچسبونید زیر ماشین یک جای مخفی که دیده نشه .
آهنربای این قوطی خیلی قوی هست و هرگز کنده نمیشه گم بشه فقط غیر از خودتون هیچ کسی نباید از جاش خبر داشته باشه . بهترین جا توی سپر عقب هست به طوری که اصلا دیده نشه و فقط بشه با دست پیداش کرد و درش آورد




اقا این قوطی عای اهنربایی ک مخصوص این کار هست رو از کجا میشه تهیه کرد کسی میدونه؟

2231 از این پست سپاسگزاري کرده است

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3364

تشکر کرده: 2602 مرتبه
تشکر شده: 4432 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » دوشنبه 4 دی 1396 23:30

blademica نوشته است:
اقا این قوطی های اهنربایی که مخصوص این کار هست رو از کجا میشه تهیه کرد ؟
کسی میدونه؟

سلام
از 4 جا میتونید بپرسید :
مغازه های که لوازم تزئینی خودرو میفروشند
مغازه های کلید سازی خودرو
مغازه های کلید سازی ساختمان
مغازه هایی که ریموت و دزدگیر و اینها میفروشند
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

New Member



no avatar
پست ها

2

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 2 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 4 دی 1396 00:20

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط blademica » دوشنبه 4 دی 1396 23:45

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته است:سلام
دوستانی که ماشینشون مصرفش زیاده و علائمِ مصرفِ بیش از حد رو هم داره ( دوده زدنِ همه ی شمعها - دود سیاه از اگزوز - دوده یا آب دوده ریختن از اگزوز ) و دست به آچار و حرفه ای هستند و رگولاتور سوخت هم در بیرون از باک نصب شده :
اگر رگولاتور پیچ تنظیم داره که نور علی نور هست و فقط کافیه پیچ رو کمی شل کنین تا فشار سوخت در ریلِ سوخت و پشت انژکتورها کم بشه مثل این رگولاتورها :
اگر نمیدونین رگولاتور چیه و کجا نصب شده این عکسها رو ببینین

http://www.google.com/search?hl=en&ie=U ... CAYQ1QIoAA



http://www.google.com/search?hl=en&ie=U ... CAgQ1QIoAg
https://www.tomeiusa.com/_2003web-catal ... 7345039233


اگر رگولاتور پیچ تنظیم نداره :
میتونند یک شیر مخصوص بنزین رو موازی نصب کنند با رگولاتور تا با اندکی باز کردنِ شیر , فشار بنزین رو کم کنند و اثر معجزه آساش رو ببینند خصوصاً در شهر
شیر بنزین موتورسیکلت چیز مناسبی هست اما حتماً درجه یک باشه . میتونین از مغازه هائی هم که شیرآلاتِ صنعتی برای خودروها میفروشند , تهیه کنین .
همونطور که قبلاً خدمتتون عرض کردم , انژکتور کارش پاشیدنِ سوخت نیست بلکه فقط و فقط راهِ عبور سوخت رو باز و بشته میکنه . فقط همین
چیزی که باعثِ پاشیده شدنِ سوخت از انژکتورِ روشن ( انژکتورِ باز ) میشه , فشاری هست که پمپ بنزین ایجاد میکنه . ( در ماشینهای انژکتوری )
رگولاتور کار بسیار مهمی انجام میده و این فشار رو متعادل میکنه تا بالا نره و سوخت به اندازه ی کافی پاشیده بشه از انژکتور
اگر رگولاتور کشککی و غیر استاندارد ساخته شده باشه ( مثل بسیاری از قطعات ساخت ایران ) , و یا اینکه بعد از مدتی رگولاتور جرم بگیره و خوب بنزین رد نکنه , باعث بالا رفتن فشار سوخت و در نتیجه پاشش بیش از حد و بالا رفتن مصرف سوخت و دوده زدن شمعها و دود سیاه و دوده یا آب و دوده از اگزوز میشه
یا باید رگولاتور باز بشه و خوابونده بشه در محلول انژکتور شور به مدت نیم تا یک ساعت تا اگر جرم گرفته , جرمها حل بشه . سپس با بنزین و تکان شدید خوب شسته بشه و نصب بشه
اگر باز هم مصرف بالاست و انژکتورها هم چکه نداره پس باید شیر موازی نصب کنین برای رگولاتور  
این شیر حتماً باید بسیار درجه یک و مخصوص بنزین باشه . مبادا از شیر آب یا گاز استفاده کنین که پشیمانی به بار میاره

https://ff3d8e6495061f28a832-a7869bbdcf ... 2230164053

http://www.scooterx.biz/339-678-thickbo ... -4x1-4.jpg

http://www.wandamotor.fi/product_thumb. ... =196&h=196
عکسهای بیشتر  
http://www.google.com/search?hl=en&ie=U ... CAYQ1QIoAA




شیلنگها و بستها هم باید درجه یک و مخصوص بنزین باشه
هر چه شیر کوچکتر باشه بهتره چون فقط باید به اندازه ی یک میلیمتر باز بشه و بنزین رد کنه تا فشار سوخت اندکی کم بشه
اگر بیش از حد بازش کنین اصلاً خطری نداره اما یا ماشین اصلاً روشن نمیشه یا گاز نمیخوره یا در سرعتهای بالا کم میاره مثل اینکه سوئیچ رو ببندین موقع رانندگی .
بهترین جا تنطیمش کنین و اثر معجزه آساش رو ببینین .
هر وقت هم به قدرت و کشش خیلی زیاد نیاز دارین , فقط کافیه شیر رو کامل ببندین .  

نشتی داشتن شیلنگ یا شیر میتونه مرگبار باشه
یا کاری انجام ندین یا درست و اصولی انجام بدین
یکی از دوستان هم که وقت و حوصله داره , لطف کنه بلوک دیاگرام ساده ای براش رسم کنه تا موضوع روشن تر و واضحتر بشه . میتونید از عکسهای خارجی استفاده کنید و ترجمه اش کنین به فارسی و یک شیر هم با رگولاتور موازی کنید
با تشکر

ممنون از مطالب واقعا اموزندتون
ی سوال داشتم درباره موضوع بالا
اگه سوخت ی مقدار کمتر از معمول برسه به موتور غیر از کم جون شدن و این چیزا مشکلی ایجاد میکنه؟
منظورم آسیب به قطعه ای از موتوره

MOHAMMAD_ASEMOONI از این پست سپاسگزاري کرده است

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3364

تشکر کرده: 2602 مرتبه
تشکر شده: 4432 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 5 دی 1396 00:15

blademica نوشته است:
ممنون از مطالب واقعاً آموزندتون
یه سوال داشتم درباره موضوع بالا

اگه سوخت یه مقدار کمتر از معمول برسه به موتور غیر از کم جون شدن و این چیزا مشکلی ایجاد میکنه؟
منظورم آسیب به قطعه ای از موتوره

سلام
رقیق شدنِ بیش از حدِ بنزین باعث سوختن لبه ی سوپاپها میشه  به علت حرارت زیاد .
http://www.onallcylinders.com/wp-conten ... burned.jpg

http://www.gunnarracing.com/project/966/966-1126-08.jpg
http://www.forddoctorsdts.com/uploads/g ... 5_2744.jpg
http://forum.mazda6club.com/attachments ... o-3-80.jpg
https://honda-tech.com/forums/attachmen ... 7565949156
=================================
یکی از روشهای کاهش قشار سوخت , استفاده از کاهنده ی ولتاژ هست

وقتی فشار سوخت رو کاهش بدیم تا حدی  که ماشین وقتی خالی هست در کفه با تختِ گاز بیشتر از 70 km یا  80 نمیره پس فشار سوخت  بیش از حد کم شده و احتمال ترسیدن یا سوختن سوپاپها زیاد هست
باید با تخت گاز 100km بره تا خیالمون راحت باشه که سوخت بیش از حد رقیق نشده

دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Novice Poster

Novice Poster



نماد کاربر
پست ها

75

تشکر کرده: 111 مرتبه
تشکر شده: 39 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 3 آبان 1394 18:07

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

توسط dariush074 » يکشنبه 10 دی 1396 23:57

سلام
چند وقته موقعی که تو سرعت های پایین پامو با فشار کم میذارم رو ترمز و نرم ترمز میگیرم صدای خرخر(صدای سایش ) میاد که خیلی بلند نیست و نمیدونم این صدا مال یک چرخ هست یا همه چرخها و فقط همین صدا تو همین حالت هست و گرنه تو هیچ حالتی صدایی نداره.
حدود پنج هزار کیلومتر قبل لنتهای هر چهار چرخ جلو و عقب رو عوض کردم و روغن ترمز رو هم عوض کردم ..هم ترمز و هم ترمز دستی خوب عمل میکنن و چند بار ترمز شدید هم که گرفتم abs عمل کرد و اونم خوب بود ..دیسک های جلو رو هم دیدم خوبن ولبه دار نشدن ولنت های جلو هم خیلی داره و عقب رو بررسی نکردم ولی چون دستی خوب عمل میکنه و خیلی کم کار کرده اونم احتمالن خوبه.. حالا نمیدونم دلیل چیه
ممنون
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3364

تشکر کرده: 2602 مرتبه
تشکر شده: 4432 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » دوشنبه 11 دی 1396 21:08

dariush074 نوشته است:سلام
چند وقته موقعی که تو سرعت های پایین پامو با فشار کم میذارم رو ترمز و نرم ترمز میگیرم صدای خرخر(صدای سایش ) میاد که خیلی بلند نیست و نمیدونم این صدا مال یک چرخ هست یا همه چرخها و فقط همین صدا تو همین حالت هست و گرنه تو هیچ حالتی صدایی نداره.
حدود پنج هزار کیلومتر قبل لنتهای هر چهار چرخ جلو و عقب رو عوض کردم و روغن ترمز رو هم عوض کردم ..هم ترمز و هم ترمز دستی خوب عمل میکنن و چند بار ترمز شدید هم که گرفتم abs عمل کرد و اونم خوب بود ..دیسک های جلو رو هم دیدم خوبن ولبه دار نشدن ولنت های جلو هم خیلی داره و عقب رو بررسی نکردم ولی چون دستی خوب عمل میکنه و خیلی کم کار کرده اونم احتمالن خوبه.. حالا نمیدونم دلیل چیه
ممنون

سلام علیکم
ممکنه علتش لبه ی دیسک باشه
http://img.upload724.com/images/6104864 ... 351715.jpg
وقتی دیسک با لنتها سابیده میشه این لبه به مرور زمان  به وجود میاد چون سابیده نمیشه با لنتها

بعدش این لبه سابیده میشه به لبه ی لنت و خِر خِر میکنه
چیز مضری نیست و با تراتشکاری برطرف میشه
اما مراقب باشید تراشکار فقط همین لبه رو بسابه و با بقیه ی جاهای دیسک کاری نداشته باشه
اگر گفت همه ی دیسک رو بسابم تا صاف بشه قبول نکنین چون بعدش با ترمز گرفتن , چرخها به شدت میلرزه و مجبور میشین دیسک رو عوض کنین
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

dariush074 از این پست سپاسگزاري کرده است

Novice Poster

Novice Poster



نماد کاربر
پست ها

75

تشکر کرده: 111 مرتبه
تشکر شده: 39 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 3 آبان 1394 18:07

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re:

توسط dariush074 » سه شنبه 12 دی 1396 00:47

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته است:
dariush074 نوشته است:سلام
چند وقته موقعی که تو سرعت های پایین پامو با فشار کم میذارم رو ترمز و نرم ترمز میگیرم صدای خرخر(صدای سایش ) میاد که خیلی بلند نیست و نمیدونم این صدا مال یک چرخ هست یا همه چرخها و فقط همین صدا تو همین حالت هست و گرنه تو هیچ حالتی صدایی نداره.
حدود پنج هزار کیلومتر قبل لنتهای هر چهار چرخ جلو و عقب رو عوض کردم و روغن ترمز رو هم عوض کردم ..هم ترمز و هم ترمز دستی خوب عمل میکنن و چند بار ترمز شدید هم که گرفتم abs عمل کرد و اونم خوب بود ..دیسک های جلو رو هم دیدم خوبن ولبه دار نشدن ولنت های جلو هم خیلی داره و عقب رو بررسی نکردم ولی چون دستی خوب عمل میکنه و خیلی کم کار کرده اونم احتمالن خوبه.. حالا نمیدونم دلیل چیه
ممنون

سلام علیکم
ممکنه علتش لبه ی دیسک باشه
http://img.upload724.com/images/6104864 ... 351715.jpg
وقتی دیسک با لنتها سابیده میشه این لبه به مرور زمان  به وجود میاد چون سابیده نمیشه با لنتها

بعدش این لبه سابیده میشه به لبه ی لنت و خِر خِر میکنه
چیز مضری نیست و با تراتشکاری برطرف میشه
اما مراقب باشید تراشکار فقط همین لبه رو بسابه و با بقیه ی جاهای دیسک کاری نداشته باشه
اگر گفت همه ی دیسک رو بسابم تا صاف بشه قبول نکنین چون بعدش با ترمز گرفتن , چرخها به شدت میلرزه و مجبور میشین دیسک رو عوض کنین


سلام و ممنون از راهنمایی
اینطور هست که اگه لنت به انتها برسه دیسک لبه دار میشه؟
چون لنت قبل من هنوز مقداری گوشت لنت داشت و من قبل اینکه به آخر برسه عوض کردم .
کلا چه چیزی باعث لبه دار شدن دیسک میشه ؟ ممنون میشم توضیح بدین
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3364

تشکر کرده: 2602 مرتبه
تشکر شده: 4432 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 12 دی 1396 09:43

dariush074 نوشته است:

سلام و ممنون از راهنمایی
اینطور هست که اگه لنت به انتها برسه دیسک لبه دار میشه؟
چون لنت قبل من هنوز مقداری گوشت لنت داشت و من قبل اینکه به آخر برسه عوض کردم .
کلا چه چیزی باعث لبه دار شدن دیسک میشه ؟ ممنون میشم توضیح بدین

سلام .
سلامت باشید
با هر بار ترمز گرفتن , لنت کمی سابیده و نازک میشه . دیسک هم کمی سابیده و نازک میشه

پس دیسک هم به مرور زمان تدریجاً از ضخامتش کم میشه
سرعتِ کاهش ضخامتِ دیسکِ ترمز به چند عامل بستگی داره :
1- کیفیت آلیاژ دیسک . هر چه سخت تر و باکیفیت تر باشه کمتر ساییده میشه
2- جنس لنت ترمز . لنت به اصطلاح استخوانی , مواد سخت تری داره که دیرتر سابیدن میشه اما همین باعث میشه دیسک بیشتر و سریعتر ساییده و نازک یشه   
3- مهارت راننده . بعضی راننده ها زیاد از ترمز استفاده میکنند خصوصاً ترمزهای سنگین و بیجا . مثلاً میبیینه چراغ قرمزه اما با سرعت میره سر چهارراه و اونجا ترمز سنگین میزنه که کلی شرر مالی داره . (سایش زیاد لنتها و دیسکها و لاستیکها . مصرف بیهوده سوخت . استهلاک کمکها و قطعات جلوبندی )
4- وضعیت جاده یا خیابونها مثل شلوغی و خلوتی , شیبدار بودن , تعداد تقاطعها و  چراغ قرمزها و غیره

=================================


پس اون قسمتهایی از دیسک که با لنتها تماس داره به مرور زمان نازکتر و نازکتر میشه
اما لبه ی دیسک اصلاً ساییده نمیشه چون اصلاً با لنت تماس نداره
پس با نازک شدنِ دیسک , لبه ی دیسک بلندتر و بلندتر میشه

بعدش همین لبه موقع حرکت کشیده میشه به لبه ی لنت و صدای خرخر تولید میکنه


========================= =

بنده همین مشکل برام پیش اومد

چرخ رو باز کردم , با دست دیسک رو چرخوندم دیدم خرخر صدا میده . لبه ی دیسک هم خیلی بلند بود چون حدود 13 سال عمر داشت

لنتها رو برداشتم صدا قطع شد
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

dariush074 از این پست سپاسگزاري کرده است

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان