اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: Mohsen1001, RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: سه شنبه 28 فروردین 1397, 4:56 pm
محل اقامت: قزوین
سپاس‌های ارسالی: 12 بار
سپاس‌های دریافتی: 5 بار

Re: تشکر و قدردانی

پست توسط faraydras_xpxp » پنج شنبه 6 اردیبهشت 1397, 10:55 am

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
faraydras_xpxp نوشته شده:
سلام خدمت آقای آسمانی عزیز و دیگر دوستان محترم
واقعا استفاده بردیم از راهنمایی هاتون

چند سوال داشتم :

1-آیا میشه لوله های کولر گازی رو بجای فابریکش از نوع دیگه ای هم استفاده کرد؟ یا نه؟

2-اگر میشه چطور و راهنمایی کنید!؟

ماشین ریو
لوله های رفت کاملا آلومینیوم فابریک
لوله های برگشت هم نصفش آلومینیوم و پرس شده فابریک

تصویرتصویرتصویر


3- متاسفانه یه قسمت از لوله که به رادیاتور کولر نصب میشده قطع شده بود و هنگام شستن کاپوت ماشین و روی موتور مقدای آب داخل رادیاتور کولر رفته بود که بعد از گذشت چند روز با یه سیم از مثبت باتری به سیم کمپرسور کولر تست کردم که نسوخته باشه که از داخل رادیاتور کولر مقداری آب خارج شد!؟

رفتم به نشون دادم گفتن که باید کامل باز بشه و بشورنش با گازوییل و ... گاز و دستمزد 200 تا 250 هزار تومن هزینه اشه؟!
آایا راهی هست که خودم این کارو انجام بدم یا بدم به کننده کارش؟



سلام علیکم
1- بله. میشه
2- لوله های آلومینیومی سیستم کولر عمر بسیار زیادی داره و خراب شدنی نیست مگر اینکه با تصادف ببُره یا بشکنه
اگر این لوله ها صدمه ببینه میشه همون قسمت رو برید و یک تکه لوله مثل خودش رو بهش جوش داد . جوش آلومینیوم .
یا اگر ترک خورده میشه روی ترک رو با جوش آلومینیوم ترمیم کرد البته تعویضش بهتره
.
اون شیلنگی که لاستیکی هست و سرهاش الومینیومی هست رو میبرید جایی که شیلنگ هیدرولیک تعمیر میکنند (مخصوس کامیونها و چرثقیل ها و لودر بلدوزر و غیره)
سرهای آلومینیومی رو میبُرند و پرس میکنند به شیلنگ نو
شیلنگ ایرانی و هندی و چینی بنجل هست
ژاپنی و امریکایی و اروپایی و آخر از همه کره ای خوب هست
شیلنگ الومینیومی اگر چرب شده پس نشتی داره که معمولاً از اورینگهای سرش هست و همون باید عوض بشه . فقط همین
.

اون شیلنگ لاستیکی هم اگر از محل پرس سرهای الومینیومی به شیلنگ نشت بده پس چرب میشه با روغن توی سیستم کولر . پس باید به روشی که گفتم تعمیر بشه
اگر چرب نیستند پس نشتی ندارند
.

توی سیستم کولر روغن هست پس هر جاش چرب شده یعنی گاز و روغن از همونجا نشت میکنه



3- روشن کردنِ کمپرسور اشتباه بوده . وقتی آب رفته توی سیستم باید همون قطعه که آب رفته داخلش باز بشه و تمیز بشه
با روشن کردن کمپرسور دیگه آب رفته توی تمام قطعات .کندنسر , اِواپراتور , کمپرسور , درایِر و لوله ها

.
حالا باید همه چیز باز بشه و با هوای تمیز و بدون بخار آب تمیز بشه تا آب داخلشون رو خشک کنه
.
. درایر (DRYER خشک کن) رو بندازین دور و یک نو بگیرد چون دیگه عمرش تمام شده
.

بعدش باید با تینر 10000 یا 20000 همه قطعات شستشو بشه
بعدش تمام اورینگها باید عوض بشه با درجه یک (نمونه ببرید و از اورینگ فروشیها بخرید )
عوض نکردنِ اورینگها باعث میشه پولتون و زحمتتون هدر بره و گاز در بره بعد از مدتی
.

درایر هم حتماً باید عوض بشه چون مثل فیلـتر روغن موتور هست و باید 5 سال یک بار عوض بشه . کسی که مشکل بودجه نداره بهتره 4 ساله عوضش کنه تا کمپرسور 20 سال عمر کنه
.

کندنسر هم اگر بیرونش له و لَوَرده شده پس باید عوض بشه چون روی خنک کنندگی کولر و مصرف بنزین خیلی تاثیر داره
اگر فقط منافذش با گل و لای و حشرات گرفته باید با فشار بسیار قوی آب از پشتش بزنین تا گل و لای و حشرات رو بیاره بیرون چون اگر تمیز نشه خوب خنک نمیکنه و به کمپرسور هم فشار میاد و مصرف بنزین هم زیاد میشه

.
===============================
انجام اینها گمان نکنم کار خودتون باشه
هر کار از کارهایی هم که نوشتم اگر انجام نشه پس کولر خوب کار نخواهد کرد و دوام هم نمیاره و دوباره خراب میشه
========================

بعدش باید روغن کافی از نوعی که روی کمپرسور نوشته ریخته بشه توی سوراخ ورودیِ کمپرسور و درایر
بعدش سیستم بسته میشه و گاز زده میشه به مقداری که روی کمپرسور نوشته
در روزی که رطوبت و یا گرد و خاک زیاده اصلاً نباید سیستم کولر باز بشه چون بخار آب و گرد و غبار دشمن سیستم کولر هست

.
سوالی داشتین مطرح کنید


با توجه به راهنمایی های شما و پیدا کردن یک باتری ساز وارد تمامی کارهای شما رو انجام دادم چون واقعا اگه خودم میخواستم انجام بدم کلی زمان میبرد بعدم فکر نمیکنم اونی که میخواستم میشد؟!؟ واسه همین با آشنایی به کار این دوستمون بردم پیششون که خدا خیرش بده با کارش.
البته لوله های آلومینیومی رو گفت اصلی رو بگیری بهتره منم چون شما گفته بودید همین کارو کردم
کندنسر نو بود ولی چون توش آب رفته بود مقداری لجن گرفته بود که با تینر که گفته بودید شست و شو دادن و بعد از خشک شدن تمامی قطعات کولر رو تنظیم کردن و گاز و روغن رو فول کردن.
واقعا کارشون تمیز و با دقت بود
فقط الان پشیمونم که چرا نگفتم عکس بگیره از کارش تا برای دوستان هم مفید باشه

هزینه لوله های آلومینیومی دو سر و تک که امتداد یک سر آلومینیومی است باهم 210.000 تومان
هزینه باز و بست و شست و شوی کندنسر و گاز و ... بعلاوه تعویض صافی بنزین 200.000 تومان

ایشون گفتن کمپرسور خشک کار کرده یه مدت روغن که فول کردن گفتن دو هفته سوار شو بعد بیار دوباره چکش کنم اگه نشستی داشت برطرف کنه و گازش رو اگه نیاز بود گاز بزنه
طبق مطالبی که خوندم از شما و دوستان برای تست عملکرد کولر روی درجه 1 جلوی خروجی هوا روی داشبورد ها کردم که بخار کرد و نشون از خنکی کولر بود

صافی بنزینم بعد از دو سال که عوض کرده بودم پر از لجن بود تصویر

بازم ممنونم از وقتی که گذاشتید.

همین که آدم اطلاعات داشته باشه و سرش کلاه نره دنیایی ارزش داره

تصویر

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3405
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3806 بار
سپاس‌های دریافتی: 7613 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 9 اردیبهشت 1397, 3:16 am

faraydras_xpxp نوشته شده:
کندنسر نو بود ولی چون توش آب رفته بود مقداری لجن گرفته بود که با تینر که گفته بودید شست و شو دادن و بعد از خشک شدن تمامی قطعات کولر رو تنظیم کردن و گاز و روغن رو فول کردن.
واقعا کارشون تمیز و با دقت بود
فقط الان پشیمونم که چرا نگفتم عکس بگیره از کارش تا برای دوستان هم مفید باشه

هزینه لوله های آلومینیومی دو سر و تک که امتداد یک سر آلومینیومی است باهم 210.000 تومان
هزینه باز و بست و شست و شوی کندنسر و گاز و ... بعلاوه تعویض صافی بنزین 200.000 تومان

ایشون گفتن کمپرسور خشک کار کرده یه مدت روغن که فول کردن گفتن دو هفته سوار شو بعد بیار دوباره چکش کنم اگه نشستی داشت برطرف کنه و گازش رو اگه نیاز بود گاز بزنه
طبق مطالبی که خوندم از شما و دوستان برای تست عملکرد کولر روی درجه 1 جلوی خروجی هوا روی داشبورد ها کردم که بخار کرد و نشون از خنکی کولر بود

صافی بنزینم بعد از دو سال که عوض کرده بودم پر از لجن بود تصویر

بازم ممنونم از وقتی که گذاشتید.

همین که آدم اطلاعات داشته باشه و سرش کلاه نره دنیایی ارزش داره

تصویر

سلام
اگر درایر و اورینگها عوض نشده باشه پس کار کامل نبوده و احتمال نشت گاز یا کم کیفیت بودن سرمایش هست
تست نشتی باید با هوای فشرده انجام بشه قبل از گاز و روغن زدن تا گاز هدر نره
یعنی فقط با هوای تمیز و بدون بخار آب , سیستم پر میشه با همون فشار استاندارد کمپرسور
بعدش یکی دو روز صبر میکنند بدون روشن کردن کولر
بعدش فشار چک میشه
.

اگر هیچ افتی نداشته باشه پس سیستم سالمه . هوا کاملاً تخلیه میشه و روغن و گاز زده میشه توی سیستم

.
ضمناً هر قطعه ای که عوض شده باشه یا با تینر شسته شده باشه باید به مقدارِ آغشته شدنِ داخلش با روغن, روغنِ اضافه ریخته بشه توی سیستم چون روغن کمپرسور توی تمام سیستم میچرخه و اگر روغن کم باشه , بیشتر روغن توی لوله ها و کندنسور و درایر و اواپراتور میمونه و درنتیجه روغنِ کمپرسور کم میشه و فرسایشش و استهلاکش زیاد میشه و خیلی زود به فنا میره
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: سه شنبه 28 فروردین 1397, 4:56 pm
محل اقامت: قزوین
سپاس‌های ارسالی: 12 بار
سپاس‌های دریافتی: 5 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط faraydras_xpxp » یک شنبه 16 اردیبهشت 1397, 6:00 pm

درود مجدد

امروز بعد از ده روز که تقریبا 5-6 روز استفاده از کولر که هم داخل شهر هم تو اتوبان استفاده داشتم رفتم پیش همین دوستمون که سیستم رو شست و شو و تعویض لوله های کولر رو انجام داده بودن
با دستگاهی که داشتن سیستم رو چک کردن گاز و روغن کولر رو تنظیم کردن و انصافا تو این مدت کولر خیلی خوب بوده و مشکلی نداشته و به امید خدا

در کل از راهنمایی های شما و پیدا کردن این دوستمون خیلی خوشحالم
بازم ممنونم از وقتتون جناب آقای آسمانی عزیز :razz:

New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: سه شنبه 28 فروردین 1397, 4:56 pm
محل اقامت: قزوین
سپاس‌های ارسالی: 12 بار
سپاس‌های دریافتی: 5 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط faraydras_xpxp » یک شنبه 16 اردیبهشت 1397, 6:04 pm

با عرض پوزش
میخواستم ببینم واسه عایق کاری اتاق ریو چه کارهایی میشه کرد؟
یه مقدار صدای موتور و متعلقات صندوق که تو دست انداز ها خودش نشون میده داخل اتاق میاد و میخوام کلا بی صدا بشه !؟
آیا امکانش هست ؟ اگه هست چه چیزایی نیاز داره و چه کارهایی باید کرد؟

با تشکر فراوان

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 461
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
سپاس‌های ارسالی: 981 بار
سپاس‌های دریافتی: 485 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ho3ein2000 » یک شنبه 16 اردیبهشت 1397, 10:29 pm

faraydras_xpxp نوشته شده:با عرض پوزش
میخواستم ببینم واسه عایق کاری اتاق ریو چه کارهایی میشه کرد؟
یه مقدار صدای موتور و متعلقات صندوق که تو دست انداز ها خودش نشون میده داخل اتاق میاد و میخوام کلا بی صدا بشه !؟
آیا امکانش هست ؟ اگه هست چه چیزایی نیاز داره و چه کارهایی باید کرد؟

با تشکر فراوان
با سلام
برای یادگیری صدا گیری و عایق کاری اتاق انواع خودرو در سایر فروم ها تحقیق و مطالعه کنید
مثل تیونینگ تاک...اونجا تجربیات جالب و بی شضماری از جانب کاربران عنوان شده
موفق باشیدتصویر

Major II
Major II
پست: 100
تاریخ عضویت: دو شنبه 11 دی 1396, 9:34 am
سپاس‌های ارسالی: 44 بار
سپاس‌های دریافتی: 116 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط مهاجر تنها » دو شنبه 17 اردیبهشت 1397, 12:08 am

faraydras_xpxp نوشته شده:با عرض پوزش
میخواستم ببینم واسه عایق کاری اتاق ریو چه کارهایی میشه کرد؟
یه مقدار صدای موتور و متعلقات صندوق که تو دست انداز ها خودش نشون میده داخل اتاق میاد و میخوام کلا بی صدا بشه !؟
آیا امکانش هست ؟ اگه هست چه چیزایی نیاز داره و چه کارهایی باید کرد؟

با تهشکر فراوان




سلام دوست گرامی
ریو را هر کاری کنی فایده نداره طراحی این ماشین طوری که صدای موتور این ماشین زیاده پدرم چند سال ریو داره و همچنین اطرافیانمون منتقد این قضیه هستند فایده نداره کاری کنید ولی معمولا پیشنهاد نمد کاپوت و عایق بندی سینی پشت موتور می کنند که فایده نداره


باز اگر راهی پیدا کردی خبر بدی ممنون میشم

New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: سه شنبه 28 فروردین 1397, 4:56 pm
محل اقامت: قزوین
سپاس‌های ارسالی: 12 بار
سپاس‌های دریافتی: 5 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط faraydras_xpxp » سه شنبه 18 اردیبهشت 1397, 8:21 pm

سلام دوست گرامی
ریو را هر کاری کنی فایده نداره طراحی این ماشین طوری که صدای موتور این ماشین زیاده پدرم چند سال ریو داره و همچنین اطرافیانمون منتقد این قضیه هستند فایده نداره کاری کنید ولی معمولا پیشنهاد نمد کاپوت و عایق بندی سینی پشت موتور می کنند که فایده نداره


باز اگر راهی پیدا کردی خبر بدی ممنون میشم[/quote]



درود بر شما دوست عزیز
متاسفانه تنها ایرادی که توش دیده میشه همینه وگرنه من راضی ام ازش ماشین مال مدل 84 که از سال 86 دست خودمونه که دو سه سالی میشه کاملا دست خودمه واسه همین یه مقدار روی این مسائلش حساس شدم.
حتما اگه راه حلی براش پیدا کردم انجام میدم و روند کارش رو همراه با آموزشش برای دوستان با محبتی چون شما قرار میدمتصویر

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1160
تاریخ عضویت: پنج شنبه 27 اسفند 1388, 1:51 pm
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 15611 بار
سپاس‌های دریافتی: 6443 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ASHKAN95 » چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397, 2:46 am

سلام دوست گرامی
ریو را هر کاری کنی فایده نداره طراحی این ماشین طوری که صدای موتور این ماشین زیاده پدرم چند سال ریو داره و همچنین اطرافیانمون منتقد این قضیه هستند فایده نداره کاری کنید ولی معمولا پیشنهاد نمد کاپوت و عایق بندی سینی پشت موتور می کنند که فایده نداره


باز اگر راهی پیدا کردی خبر بدی ممنون میشم



درود بر شما دوست عزیز
متاسفانه تنها ایرادی که توش دیده میشه همینه وگرنه من راضی ام ازش ماشین مال مدل 84 که از سال 86 دست خودمونه که دو سه سالی میشه کاملا دست خودمه واسه همین یه مقدار روی این مسائلش حساس شدم.
حتما اگه راه حلی براش پیدا کردم انجام میدم و روند کارش رو همراه با آموزشش برای دوستان با محبتی چون شما قرار میدم


دوست عزیز موثرترین راهکار عایق کاری داخل اتاق هست. به این صورت که باید داشبورد رو باز کنید و قسمت پشت داشبورد(سینی پشت موتور منظورمه، ولی از داخل اتاق) رو کاملا با نمد بپوشونید و چسب بزنید و بعد داشبورد رو ببندید که البته در عمل واقعا کار مشکلیه یکم حوصله و زمان میخواد.

New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: سه شنبه 28 فروردین 1397, 4:56 pm
محل اقامت: قزوین
سپاس‌های ارسالی: 12 بار
سپاس‌های دریافتی: 5 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط faraydras_xpxp » چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397, 9:07 am

دوست عزیز موثرترین راهکار عایق کاری داخل اتاق هست. به این صورت که باید داشبورد رو باز کنید و قسمت پشت داشبورد(سینی پشت موتور منظورمه، ولی از داخل اتاق) رو کاملا با نمد بپوشونید و چسب بزنید و بعد داشبورد رو ببندید که البته در عمل واقعا کار مشکلیه یکم حوصله و زمان میخواد.[/quote]



ممنون دوست عزیز
به امید پروردگار یکتا برای ماه های آینده برنامه ای مقصلی براش دارم. یک سری شیت های عایق کاری 50*75 تو اینترنت پیدا کردم که به گفته خودشون صداها و نویز ها رو جذف میکنن و خودشونم چسب روش داره که نیاز به خرید چسب متفرقه نداره، ساخت کشور آلمان و روسیه هستند. فقط مسئله قیمت بالاشونه که هر ورقی 90 تا 100 هزار تومنه!

الان میخوام بدونم کل اتاق رو عایق کنم یا فقط قسمت پشت داشبورد؟

کل اتاق ( زیرکفپوش،پشت داشبورد ، چهار تا درب های ماشین، ستون ها ، زیر موکت سقف) و البته اگه بشه یه تخته 3 میل پشت صندلی های عقب بزارم و روش همین عایق نصب کنم که اگه واقعا جوابگو باشه فکر کنم چیز خوبی از آب در بیاد

بازم راهنمایی کنید تا ما هم در تصمیم گیری گزینه های بهتری داشته باشیم.

ممنون از همه دوستانتصویر

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1160
تاریخ عضویت: پنج شنبه 27 اسفند 1388, 1:51 pm
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 15611 بار
سپاس‌های دریافتی: 6443 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ASHKAN95 » دو شنبه 24 اردیبهشت 1397, 5:52 pm

faraydras_xpxp نوشته شده:دوست عزیز موثرترین راهکار عایق کاری داخل اتاق هست. به این صورت که باید داشبورد رو باز کنید و قسمت پشت داشبورد(سینی پشت موتور منظورمه، ولی از داخل اتاق) رو کاملا با نمد بپوشونید و چسب بزنید و بعد داشبورد رو ببندید که البته در عمل واقعا کار مشکلیه یکم حوصله و زمان میخواد



ممنون دوست عزیز
به امید پروردگار یکتا برای ماه های آینده برنامه ای مقصلی براش دارم. یک سری شیت های عایق کاری 50*75 تو اینترنت پیدا کردم که به گفته خودشون صداها و نویز ها رو جذف میکنن و خودشونم چسب روش داره که نیاز به خرید چسب متفرقه نداره، ساخت کشور آلمان و روسیه هستند. فقط مسئله قیمت بالاشونه که هر ورقی 90 تا 100 هزار تومنه!

الان میخوام بدونم کل اتاق رو عایق کنم یا فقط قسمت پشت داشبورد؟

کل اتاق ( زیرکفپوش،پشت داشبورد ، چهار تا درب های ماشین، ستون ها ، زیر موکت سقف) و البته اگه بشه یه تخته 3 میل پشت صندلی های عقب بزارم و روش همین عایق نصب کنم که اگه واقعا جوابگو باشه فکر کنم چیز خوبی از آب در بیاد

بازم راهنمایی کنید تا ما هم در تصمیم گیری گزینه های بهتری داشته باشیم.

ممنون از همه دوستان


ببینید اگر که مشکلتون فقط نفوذ صدای موتور به داخل اتاق هست، عایق کاری پشت داشبورد کافیه. این شیت هایی هم که ذکر کردید در صداگیری بسیار موثر هستند و بیشتر برای ماشینهایی که سیستم های صوتی بسیار قدرتمند دارند استفاده میشن، برای این که صدای سیستم صوتی با صدای لرزش ادوات داخل در و ... خراب نشه. بیشتر روی فضای پشت موتور، درها و قاب ستونی ها متمرکز بشید، 80 درصد صداها از اینجاها وارد اتاق میشن. عایق کردن سقف تاثیرش فقط موقع بارندگی هست که صدای برخورد بارون با سقف رو به داخل اتاق میگیره، البته از نظر حرارتی هم تاثیر داره. کف ماشینو به نظرم دست نزنید، فقط از این عایق های چرمی که روی موکت فابریک میبندن نصب کنید کافیه. پشت صندلی های عقبم خیلی صدای صندوق رو میگیره. اگر اهل سیستم صوتی نیستی که هیچی، ولی اگر ساب بخواین بزارین تو صندوق با عایق کاری نصف صدا رو خواهید داشت.

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3405
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3806 بار
سپاس‌های دریافتی: 7613 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 25 اردیبهشت 1397, 8:43 pm

صاحبان ماشین های »بی کلید« بیشتر در معرض مسمومیت ناشی از گاز هستند
.
روزنامه نیویورک تایمز در حین تهیه گزارشی متوجه شد که تاکنون بیش از 20 نفر در اثر مسمومیت از گاز دی اکسید کربن ناشی از روشن ماندن موتور ماشین های »بدون کلید« مسموم شده اند !!!!
در حاشیه یک پژوهش این روزنامه، مشخص شد از سال ۲۰۰۶، دست کم ۲۸ نفر کشته شده و بیش از ۴۵ نفر از کسانی که خودروی بدون کلید دارند، به خاطر استشمام گاز مسموم شده اند. این افراد، گمان می کردند ماشین شان خاموش است، در حالی که روشن بود
این گزارش بر تلاش برخی گروه ها برای وادار کردن سازندگان اتومبیل برای رعایت مقررات جدید در برابر این معضل تأکید می کند
در اتومبیل های بی کلید، در حالی که کلید اتومبیل در جیب یا کیف دستی راننده است، او می تواند موتور ماشین را با فشار یک دکمه، بدون استفاده از کلید، روشن کند.
این فناوری نخستین بار در اوایل سالهای ۲۰۰۰ وارد بازار آمریکا شد.
در سال ۲۰۱۵ یک شکایت جمعی ثبت شد که مدعی بود ۱۳ نفر در اثر مسمومیت از گاز مونو اکسید کربن این اتومبیل های بدون کلید مرده اند، اما یک قاضی این شکایت را در سپتامبر ۲۰۱۶ رد کرد.
چندین شکایت دسته جمعی دیگر نیز در این زمینه به جایی نرسیده است.
بعضی از اتومبیل سازان داوطلبانه مقرراتی جدید را به اجرا گذاشته اند، اما دیگران، از جمله تویوتا، گفته اند که برخی مدل هایشان، مثل بعضی مدل های لکسوس، با مقررات دولت فدرال منطبق یا حتی از آنها فراتر است و نیاز به تغییر ندارد
منبع : VOA
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: سه شنبه 28 فروردین 1397, 4:56 pm
محل اقامت: قزوین
سپاس‌های ارسالی: 12 بار
سپاس‌های دریافتی: 5 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط faraydras_xpxp » چهار شنبه 26 اردیبهشت 1397, 12:09 pm

ببینید اگر که مشکلتون فقط نفوذ صدای موتور به داخل اتاق هست، عایق کاری پشت داشبورد کافیه. این شیت هایی هم که ذکر کردید در صداگیری بسیار موثر هستند و بیشتر برای ماشینهایی که سیستم های صوتی بسیار قدرتمند دارند استفاده میشن، برای این که صدای سیستم صوتی با صدای لرزش ادوات داخل در و ... خراب نشه. بیشتر روی فضای پشت موتور، درها و قاب ستونی ها متمرکز بشید، 80 درصد صداها از اینجاها وارد اتاق میشن. عایق کردن سقف تاثیرش فقط موقع بارندگی هست که صدای برخورد بارون با سقف رو به داخل اتاق میگیره، البته از نظر حرارتی هم تاثیر داره. کف ماشینو به نظرم دست نزنید، فقط از این عایق های چرمی که روی موکت فابریک میبندن نصب کنید کافیه. پشت صندلی های عقبم خیلی صدای صندوق رو میگیره. اگر اهل سیستم صوتی نیستی که هیچی، ولی اگر ساب بخواین بزارین تو صندوق با عایق کاری نصف صدا رو خواهید داشت.[/quote]


با سلام
بله بیشتر صدای موتور اذیت میکنه البته تو دورهای بالا
البته بعضی از دست اندازها صدای بدی رو به داخل اتاق انتقال میدن میخوام اونا رو هم نشنوم :D
قعلا که هوا بارونیه واسه تابستون برنامه ریزی کردم که به امید خدا انجام بشه و اگه رضایت بخش باشه حتما پیشنهاد میکنم انجام بدن دوستانی که ریو دارن♥

در مورد صندوق هم اگه سیستم نبندم عایق کاری رو انجام میدم وگرنه طبق گفته شما اون قسمت و فاکتور میگیرم

بازم ممنون از راهنماییتون

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”