پایان طراحی بال‌های هواپیما ایرانی تا پایان سال

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هواپيماهاي غير نظامي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: CAPTAIN PILOT, شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Captain II
Captain II
پست: 594
تاریخ عضویت: پنج شنبه 26 اردیبهشت 1392, 3:30 pm
سپاس‌های ارسالی: 3170 بار
سپاس‌های دریافتی: 4864 بار

پایان طراحی بال‌های هواپیما ایرانی تا پایان سال

پست توسط &mmt » چهار شنبه 12 تیر 1392, 1:43 am

[BLOCKQUOTE][BLOCKQUOTE]رییس پارک علم و فناوری فارس از پایان یافتن مرحله طراحی مهندسی بال های پروژه ملی هواپیمای 150 نفره تا پایان امسال خبر داد.[/BLOCKQUOTE][/BLOCKQUOTE]   به گزارش ایسنا، دکتر سیداحمد فاضل‌زاده گفت: پروژه‌ی هواپیمای مسافربری 150 نفره، یکی از طرح‌های کلان ملی است. این طرح با همکاری دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت، صنعتی اصفهان و پارک علم و فناوری فارس در حال انجام است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این پروژه دستیابی به دانش طراحی، ساخت، تعمیرات و در مجموع بومی‌سازی صنعت این نوع هواپیما در کشور است.

به گفته فاضل‌زاده، به دلیل تخصص متخصصان در شیراز در زمینه بال هواپیما، طراحی و ساخت بالهای این هواپیما به پارک علم و فناوری فارس محول شده است. تیم طراحی بال متشکل از 30 نفر از متخصصان زبده پارک علم و فناوری فارس است.

رییس پارک علم و فناوری فارس خاطرنشان کرد: این طرح از سال گذشته آغاز و مرحله طراحی مفهومی بال‌ها تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

فاضل زاده در بخش دیگری از گفت‌وگو در خصوص پارک علم و فناوری فارس اظهار کرد: در حال حاضر 210 شرکت در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع پتروشیمی، کشاورزی، منابع طبیعی و فناوری در این پارک فعالیت دارند.

وی افزود: پارک علم و فناوری فارس در مهر ماه سال 93 میزبان کنفرانس سه روزه پارک‌های علم و فناوری آسیا است. این کنفرانس هر سال به همت انجمن پارک‌های آسیا برگزار می‌شود.

به گفته وی، هدف از برگزاری این کنفرانس،‌ برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ارائه سخنرانی‌های تخصصی و تبادل اطلاعات، فناوری‌های جدید و دستاوردها بین پارک‌های علم و فناوری آسیا است.

فاضل‌زاده در پایان در خصوص حمایت از پارک‌های علم و فناوری تصریح کرد: پارک‌های علم و فناوری باید تحت حمایتی ملی از لحاظ بودجه قرار گیرند. بودجه‌ای که در حال حاضر به پارک‌ها داده می‌شود، دو تا سه درصد بودجه کل وزارت علوم است که پاسخگوی ظرفیت فناوری کشور نیست.  

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 603
تاریخ عضویت: دو شنبه 14 شهریور 1390, 6:53 pm
سپاس‌های ارسالی: 1253 بار
سپاس‌های دریافتی: 7308 بار

Re: پایان طراحی بال‌های هواپیما ایرانی تا پایان سال

پست توسط Goebbels » چهار شنبه 12 تیر 1392, 3:07 am

ساخت هواپیمای مسافربری 150 نفره بومی از جمله طرح هایی است که بسیار بعید است به نتیجه نهایی و تولید منجر شود! (به خصوص در زمان برنامه ریزی شده)

مخصوصا اینکه بر بومی بودن آن تاکید میشود! و اجرای بومی یک چنین پروژه ای برای کشوری مثل ایران مافوق تصور دشوار و هزینه بر است!

به نظر حقیر این طرح در نهایت به کسب تجربه و تکنولوژی برخی از زمینه های هوانوردی غیر نظامی برای ما منجر خواهد شد و نه تولید بومی هواپیما!

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 48
تاریخ عضویت: جمعه 7 بهمن 1390, 5:55 pm
سپاس‌های ارسالی: 23 بار
سپاس‌های دریافتی: 234 بار

Re: پایان طراحی بال‌های هواپیما ایرانی تا پایان سال

پست توسط Aspahbod » چهار شنبه 12 تیر 1392, 7:55 am

Goebbels نوشته شده:ساخت هواپیمای مسافربری 150 نفره بومی از جمله طرح هایی است که بسیار بعید است به نتیجه نهایی و تولید منجر شود! (به خصوص در زمان برنامه ریزی شده)

مخصوصا اینکه بر بومی بودن آن تاکید میشود! و اجرای بومی یک چنین پروژه ای برای کشوری مثل ایران مافوق تصور دشوار و هزینه بر است!

به نظر حقیر این طرح در نهایت به کسب تجربه و تکنولوژی برخی از زمینه های هوانوردی غیر نظامی برای ما منجر خواهد شد و نه تولید بومی هواپیما!


گوبلز عزیز وقتی میگیم بومی یعنی خود هواپیما و یه سری از زیر سیستم هاش تو ایران طراحی شده ولی یه قسمت خوبی از زیرسیستم ها از خارج از کشور میاد.

Major I
Major I
پست: 733
تاریخ عضویت: دو شنبه 13 اردیبهشت 1389, 4:59 pm
سپاس‌های ارسالی: 2456 بار
سپاس‌های دریافتی: 3097 بار

Re: پایان طراحی بال‌های هواپیما ایرانی تا پایان سال

پست توسط mm1990 » چهار شنبه 12 تیر 1392, 10:22 am

پارسال مصاحبه ای با یکی از مجریان این پروژه پخش شد که ایشون در صحبتهاشون گفتن که این پروژه شامل تمام قسمتهای هواپیما به جز موتورهواپیما میشه و همچنین ایشون گفتن که ساخت موتور زمان انجام پروژه را خیلی طولانی تر خواهدکرد؛ ولی ازسوی دیگر چند هفته قبل اعلام شد که طراحی مقدماتی موتور این هواپیما آغاز شده است؛ احتمالا در ابتدا قراربود که موتور از کشور دیگری(شاید روسیه) تامین بشه ولی بعد از اینکه از همکاری خارجی ناامید شده اند ساخت موتور را نیز در دستورکار قرار داده اند که دراینصورت زمانبندیهای قبلی قطعا تغییر خواهدکرد.

ارسال پست

بازگشت به “هواپيماهاي غير نظامي”