سوال فنی در مورد خودرو سمند (فوری)

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Major II
Major II
پست: 215
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 دی 1390, 2:41 am
سپاس‌های ارسالی: 396 بار
سپاس‌های دریافتی: 387 بار

سوال فنی در مورد خودرو سمند (فوری)

پست توسط edibk » پنج شنبه 13 تیر 1392, 10:40 pm

تصویردوستان سلام تصویر

یه سمند ال ایکس دارم مدل 84 تقریبا 3 ماه پیش بود دادم واشر سر سیلندر رو تعویض کردم حالا هم چون تابستونه و هوا گرم ترموستات رو درآوردم امروز بیرون بودم برگشتم خونه بعد از نیم ساعت رفتم سر وقتش دیدم تمام آب رادیات خالی شده و چون دیر متوجه شده بودم اثراتش خشک شده بود خلاصه دوباره رادیات رو پر کردم چون فکر کردم شاید سوراخ شده باشه اما هیچ آبی ازش نمیریزه در ضمن درب رادیات رو هم تازه عوض کردم یک قطره ضد یخ هم داخلش نیست دوستان کسی میتونه کمکم کنه تصویرچون راهی مسافرت هم هستم ممنون تصویر

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4275
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6672 بار
سپاس‌های دریافتی: 12011 بار
تماس:

Re: سوال فنی در مورد خودرو سمند (فوری)

پست توسط Mohammad 1985 » جمعه 14 تیر 1392, 1:04 am

ترموستات رو چرا باز کردی ؟!!!! این کارا برا پیکان بود که اونم اشتباه بود !!
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

Major II
Major II
پست: 215
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 دی 1390, 2:41 am
سپاس‌های ارسالی: 396 بار
سپاس‌های دریافتی: 387 بار

Re: سوال فنی در مورد خودرو سمند (فوری)

پست توسط edibk » جمعه 14 تیر 1392, 1:10 am

میشه بگید برای چی بده؟؟ :sad:

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4275
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6672 بار
سپاس‌های دریافتی: 12011 بار
تماس:

Re: سوال فنی در مورد خودرو سمند (فوری)

پست توسط Mohammad 1985 » جمعه 14 تیر 1392, 8:41 pm

ترموستات وظیفه تثبیت دما ، در محدوده تعریف شده ( بهترین شرایط کارکرد ) موتور اتومبیل شما رو بعهده داره .
حذف کردن این قطعه به معنای وارد آمدن شوک های حرارتی متفاوت تحت تاثیر شرایط دمای محیط و فشارهای وارده به موتور شما و به ویژه سرسیلندر هست
تحت هیچ شرایطی ترموستات رو باز نکنید مگر اینکه خراب شده باشه و نیاز به تعویضش باشه ! اگر لازم به این کار بود قطعا مهندسینی که موتور خودرو رو طراحی کردن بهتر از ما این موضوع رو می دونستن و حتما در دفترچه راهنمای خودروها تاکید بر باز کردنش میکردن !
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4275
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6672 بار
سپاس‌های دریافتی: 12011 بار
تماس:

Re: سوال فنی در مورد خودرو سمند (فوری)

پست توسط Mohammad 1985 » جمعه 14 تیر 1392, 9:27 pm

همینطور جدا سازی ترموستات و بهم ریختن تنظیمات دمایی موتور موجب افزایش مصرف سوخت تغییر میزان ساییدگی قطعات به دلیل تغییر خواصیت روغن و ... میشه
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

Major II
Major II
پست: 215
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 دی 1390, 2:41 am
سپاس‌های ارسالی: 396 بار
سپاس‌های دریافتی: 387 بار

Re: سوال فنی در مورد خودرو سمند (فوری)

پست توسط edibk » جمعه 14 تیر 1392, 10:02 pm

این همیشه برای من سوال بوده موتور پژو ساخت فرانسه هست و قاعدتا برای همچین آب و هوایی ساخته شده در اونجا نیازه که موتور گرم بشه. اگه در ویکی سرچ کنید متوسط دمای هوای اونجا رو 15 درجه سانتیگراد گزارش داده و گفته بیشترین دمایی رو که تجربه کرده 40 درجه بوده حالا ما تو ایران مخصوصا شهری که من زندگی میکنم الان دمای هوا تو شب 25 و روز تا 45 هم میره. به همین خاطر چه احتیاجی هست که ترموستات 83 روش بزارن؟؟ این گرما خیلی به قطعات اسیب میرسونه. ماشینم وقتی ترموستات روش بود آمپر تا وسط میومد و بعد از اینکه فن روشن میشد به دمای عادیش میرسید ولی از وقتی که ترموستات رو برداشتم آمپر تا خط اول میاد بالا و دیگه از اون بالاتر نمیره من نمیدونم این بده یا اون تغییرات دمایی که وقتی ترموستات روشه؟ :shock:
در ضمن از وقتی که ترموستات رو باز کردم ماشین شتابش بیشتر شده و خیلی نرمتر کار میکنه :-)
ولی به نظر من ترموستات توی زمستان ضروریه :D

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4275
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6672 بار
سپاس‌های دریافتی: 12011 بار
تماس:

Re: سوال فنی در مورد خودرو سمند (فوری)

پست توسط Mohammad 1985 » جمعه 14 تیر 1392, 10:09 pm

ربطی نداره دمای بیرون چقدر باشه ! دمای استاندارد و مناسب اون موتور مثلا 83 درجه هست که بهینه ترین حالت کارش هست .
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”