سانحه در فرودگاه سن‌فرانسیسکو

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هواپيماهاي غير نظامي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: CAPTAIN PILOT, شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 446
تاریخ عضویت: جمعه 30 اردیبهشت 1390, 8:53 am
سپاس‌های ارسالی: 1062 بار
سپاس‌های دریافتی: 3154 بار

سانحه در فرودگاه سن‌فرانسیسکو

پست توسط R.A.F » یک شنبه 16 تیر 1392, 1:03 am

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ در فرودگاه بین‌المللی سن فرانسیسکو دچار سانحه شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این هواپیما که متعلق به شرکت آسیانا کره جنوبی است، قصد فرود اضطراری در این فرودگاه را داشت که دچار سانحه شد.

تصویر


هنوز گزارشی در مورد وضعیت مسافران منتشر نشده است. با این وجود تصاویر زنده‌ای که اکنون از رسانه ها پخش می‌شود لاشه هواپیمای مسافربری را نشان می‌دهد که تقریبا از شدت آتش سوزی کاملا منهدم شده است.

تصاویری که در توییتر و یوتیوب منتشر شده، مسافران این هواپیما را در حال خروج از درهای اضطراری نشان می‌دهد.

آتش‌نشانان و گروه‌های امدادی در محل حضور دارند. هنوز دلیل فرود اضطراری این هواپیما مشخص نیست.

بنابر گزارش های جدید این هواپیما ۲۹۰ مسافر و ۱۲ خدمه داشته است. بوئینگ ۷۷۷ گنجایش ۳۰۰ نفر مسافر را دارد.

یکی از مسافران این پرواز لحظاتی پس از فرود اضطراری در شبکه اجتماعی تویتتر نوشت: "ما به طور اضطراری فرود آمدیم. دم هواپیما جدا شد. تقریبا همه مسافران خوبند. من هم خوبم."

یکی از شاهدان عینی هم به شبکه سی ان ان آمریکا گفته: "وقتی هواپیما به زمین نشست آتش بزرگی یک دفعه به هوا شلعه کشید. هواپیما پیش از توقف کامل، به دور خود چرخید و یکی از بالهای آن شکست."

شبکه‌های تلویزیونی آمریکا با پخش تصاویر زنده از فرودگاه سانفرانسیسکو، لحظه به لحظه از جریان امداد و نجات خبر می‌دهند اما تا این لحظه هیچ گزارشی از تلفات انسانی مخابره نشده است.

آسیانا، دومین شرکت هواپیمایی بزرگ کره جنوبی است.


bbc
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 446
تاریخ عضویت: جمعه 30 اردیبهشت 1390, 8:53 am
سپاس‌های ارسالی: 1062 بار
سپاس‌های دریافتی: 3154 بار

Re: سانحه در فرودگاه سن‌فرانسیسکو

پست توسط R.A.F » یک شنبه 16 تیر 1392, 11:28 am

 
فرارو- مقامات آمریکا از کشته شدن دو نفر و زخمی شدن دست‌کم ۳۰ نفر در جریان سقوط یک فروند بوئینگ متعلق به شرکت آسیانای کره جنوبی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری «اسکای نیوز»، سازمان هوایی فدرال آمریکا اعلام کرد، یک فروند بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی آسیانا ــ یکی از دو شرکت بزرگ هواپیمایی کره جنوبی ــ که با 292 مسافر و 16 خدمه از مبدأ سئول به پرواز درآمده بود، عصر روز شنبه حین فرود اضطراری در فرودگاه بین المللی سان‌فرانسیسکو، دچار سانحه شد.

در همین راستا، «لین لونسفورد» سخنگوی سازمان فدرال گفت: «هواپیمای بوئینگ 777 روز شنبه هنگام فرود در فرودگاه سان‌فرانسیسکو سقوط کرد».

طبق گفته وی، 2 نفر از سرنشینان این هواپیمای مسافربری کشته و دست‌کم 30 تن دیگر زخمی شدند.

با این وجود در تصاویر زنده‌ای که از رسانه‌ها پخش شد، لاشه هواپیمای مسافربری دیده می‌شد که تقریباً از شدت آتش‌سوزی کاملاً منهدم شده بود.

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

 
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 اسفند 1387, 3:23 pm
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34082 بار
تماس:

Re: سانحه در فرودگاه سن‌فرانسیسکو

پست توسط CAPTAIN PILOT » یک شنبه 16 تیر 1392, 9:59 pm

درود و عرض ادب خدمت دوستان و کاربران گرامی تصویر

با سپاس از جناب
 [COLOR=#0070C0]R.A.F   گرامی بابت ارسال این خبر تصویر


 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
HL7742 
متاسفانه همانطور که مشاهده نمودید یک فروند هواپیمای B777-200ER متعلق به شرکت هواپیمایی Asiana Airlines با شماره ثبت HL7742 از مبدا سئول به مقصد San Fransisco در هنگام فرود در باند 28L فرودگاه SFO دچار سانحه و از مسیر خارج گردید. بر اساس بررسی های بنده و شنیدن مکالمات بین برج مراقبت و خلبان پرواز, هیگونه اعلامی مبنی بر فرود اضطراری وجود ندارد و خلبان سیر عادی پرواز را طی میکند. به گفته مسافران, هیچگونه اعلامی مبنی بر شرایط اضطراری در داخل هواپیما نیز وجود نداشته و تمام مسافران و خدمه آماده یک فرود عادی بودند. اما آن دسته از مسافران که در ردیف های کنار پنجره نشستند, در آخرین لحظات احساس نمودند ارتفاع هواپیما پیش از فرود بیش از اندازه کم و نزدیک به سطح زمین است. حتی تعدادی از شاهدان خارجی تائید نمودند هواپیما پیش از فرود با حرکاتی عجیب و متغیر روبرو بوده است. سیستم ILS و Glidepath در باند 28L فرودگاه SFO از تاریخ 11 ژوئن سال جاری در جهت نوسازی و نصب سیستم های جدید و خودکار برای هشدار به خلبان, غیر فعال شده اند. بنابراین تمام فرودها در این باند با دید خلبان و بدون استفاده از سیستم Autoland و سایر تجهیزات کمک ناوبری انجام میگردند. در روز سانحه نیز به دلیل وضعیت خوب آب و هوا و محدوده دید باند (RWR) بالا, مرکز Approach دستور Visual Landing در باند 28L برای پرواز 214 هواپیمایی Asiana Airlines صادر میکند. خلبانان حدود 90 مایل دورتر از فرودگاه از تصمیم مرکز تقرب برای فرود در باند مطلع میشوند و چنانچه بخواهند, میتوانند درخواست فرود در باندی دیگر را مخابره نمایند. بنابراین خلبان پرواز بخوبی میدانسته باید فرودی چشمی انجام بدهد و اگر احساس میکرد توانایی این امر را ندارد, میتوانست درخواست فرود در باندی دیگر و دارای ILS را اعلام نماید.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
نقشه پراکندگی قطعات هواپیما 
در فرود و Approach چشمی, ارتفاع و سرعت هواپیما در رسیدن و عبور از نقاط مختلف بسیار حائز اهمیت و نیازمند محاسبات دقیق بر اساس Approach Plane است. متاسفانه ارتفاع نهایی خلبان در هنگام ورود به مرحله Short Final بسیار کمتر از میزان مجاز بوده و عدم وجود Glide Slope و غیر فعال بودند Localizer باعث شدند تا در آخرین لحظات پیش از Touchdown متوجه این موضوع شود. وی با افزایش قدرت موتورها در آخرین لحظات سعی داشته از وقوع سانحه جلوگیری نماید اما باز بودن Flap ها با زوایای بیش از 25 درجه, قدرت مانور و پاسخدهی سریع هواپیما را شدیدا" میکاهند. فرودگاه San Fransisco در کنار دریا قرار دارد و بر اساس قوانین FAA در ابتدا و انتهای تمامی باندهای اینچنین باید دیوار ساحلی در جهت تعیین مرز باید و همچنین جلوگیری از ورود و افتادن هواپیما به داخل آب (در شرایط اضطراری) ایجاد گردد. این دیوار در انتهای محدوده Blast Pad (ناحیه دارای خطوط زرد) و مکانی ایجاد میگردد که هواپیماها در حالت عادی هیچ گذری از آنها ندارند و صرفا" در موارد اضطراری میتوانند وارد آن شوند. متاسفانه تلاش های خلبان پرواز 214 بی فایده بود و دم هواپیما با دیوار ساحلی ابتدای باند 28 چپ برخورد نمود و از بدنه جدا شد! این برخورد شدید همچنین باعث شکسته شدن ارابه های فرود گردید, بطوریکه یکی از ارابه های اصلی در همان ابتدا به داخل آب افتاد و 2 ارابه دیگر (یک اصلی و یک دماغه) به ترتیب در محدوده های Jet Pad و Touchdown رها شدند! در تصاویر بعدی کاملا" مشخص است Rudder و Elevator های هواپیما دقیقا" در محدوده Threshold از بدنه جدا شدند. کنده شدن دم و از دست دادن کنترل بر روی نرخ نزول, باعث ایجاد وضعیت Extreme Hard Landing و برخورد شدید سینه هواپیما با سطح باند گردیده است و این فرود سخت منجر به جدا شدن یک موتور و آسیب دیدن شدید بخش های تحتانی بدنه و بال ها شد. نهایتا" پس از طی حدود 610 متر و انحراف از مسیر اصلی به دلیل برهم خوردن تعادل و وزن, بقایای هواپیما در سمت چپ باند و در محدوده خاکی توقف نمود.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
برخورد اولیه با دیوار ساحلی ابتدای باند 28L

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
Rudder و Elevator ها در محدوده Displaced Threshold از دم جدا شده
 
  با توجه به تصاویر و نقشه پراکندگی قطعات, آتش سوزی اولیه احتمالا" در موتور جدا شده از هواپیما و در سمت دیگر باند رخ داده است. اما آتش سوزی داخلی تا دقایق اولیه وجود نداشته و اکثر مسافران از درب های خروج اضطراری تخلیه شدند. اما وقوع آتش سوزی داخلی از قسمت پشت کابین خلبان آغاز گردیده و با سوزاندن مواد قابل اشتعال همچون صندلی ها و بار موجود در محفظه های بالای سر مسافران, به بخش های عقب هواپیما سرایت نموده است. وقوع این آتش سوزی داخلی نکته ای همچنان مبهم است. تا آنجا که بنده میدانم, اکثر کامپیوترها و سیستم های پردازنده Avionic در هواپیمای 777 دقیقا" در این قسمت و زیر کابین خلبان قرار دارند. احتمال آتش سوزی در این تجهیزات الکترونیکی وجود دارد زیرا در غیر اینصورت آن مکان شامل تجهیزات خطرناک و قابل انفجار نیست. از مجموع 291 مسافر و 16 خدمه هواپیما, 2 نفر کشته و 182 نفر مجروح شدند و متاسفانه از این تعداد 49 نفر وضعیت خوبی ندارند اما سایر مسافران عموما" دارای جراحات سطحی بودند. مسافران این هواپیما از لحاظ ملیت شامل 77 کره ای, 141 چینی, 61 آمریکایی و 1 ژاپنی تا این لحظه اعلام گردیدند و ملیت تعدادی از آنها هنوز مشخص نیست.

  
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
آتش سوزی اولیه احتمالا" از موتور جدا شده آغاز گردیده
 
طبیعتا" در نگاه اول عدم دقت خلبان در اجرای Approach Plane و اتخاذ ارتفاع اشتباه مهمترین دلایل این سانحه قلمداد میشوند, اما این تمام ماجرا نیست! خلبانان 777 که عموما" پروازهای دراز مدت و بین قاره ای انجام میدهند از جمله بهترین و مجرب ترین خلبانان میباشند و بروز چنین اشتباه ساده ای که جزء اولین آموخته های هر خلبان تازه کار محسوب میشود, برای آنها بسیار عجیب است. به عنوان مثال مدت زمان پرواز مذکور 10 ساعت و 34 دقیقه اعلام شده و طبیعتا" باید 2 گروه پروازی در هواپیما حضور میداشتند. مواردی همچون خستگی خلبان میتوانند احتمال بروز این قبیل اشتباهات ساده را افزایش بدهند و باید دید هر گروه پروازی چه میزان رکورد پرواز را در طول کل مسیر ثبت نموده اند. این هواپیما پیش از انجام این پرواز, از مبدا شانگهای به سوی سئول پرواز نموده و سپس سئول را به مقصد سن فرانسیسکو ترک کرده بود. اما خرابی ارتفاع سنج های هواپیما اعم از نمونه فشاری (Pressure Altimeter) و راداری (Radar Altimeter) میتوانند منجر به انتقال اطلاعات اشتباه به خلبان بشوند. در غیر اینصورت قطعا" کاپیتان و کمک خلبان بسیار پیشتر از رسیدن به باند متوجه ارتفاع کمتر از حد مجاز میشدند و اقدامات لازم را مبذول میداشتند. کاملا" مشخص است آنها نیز از وضعیت هواپیما نسبت به سطح باند Surprise شده اند. به هر حال باید منتظر گزارش نهایی NTSB در این خصوص باشیم.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]


موفق باشید
تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4269
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6670 بار
سپاس‌های دریافتی: 12008 بار
تماس:

Re: سانحه در فرودگاه سن‌فرانسیسکو

پست توسط Mohammad 1985 » دو شنبه 17 تیر 1392, 12:55 am

آقای کاپیتان با این صحبت ها رنگ و لعاب دادن نمی تونید حقیقت رو مخفی کنید دلیل اصلی این کرش امنیت و ایمنی بسیار پایین هواپیماهای ساخت بوئینگ هست که متاسفانه آمریکایی ها با تبلیغات و دروغ گویی و بزرگ نمایی بازار خوبی رو در برابر رقیب قدرتمند اروپاییشون یعنی ایرباس درست کردن ! در اینکه ایرباس در ایمنی حرف اول رو میزنه تقیربا همه کارشناسان معتبر و مستقل دنیا اتفاق نظر دارن
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 اسفند 1387, 3:23 pm
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34082 بار
تماس:

Re: سانحه در فرودگاه سن‌فرانسیسکو

پست توسط CAPTAIN PILOT » دو شنبه 17 تیر 1392, 2:36 pm

دوست عزیز و گرامی, جناب [COLOR=#3366cc]Mohammad 1985  تصویر[COLOR=#3366cc]  
درود بر شما تصویر


امنیت و ایمنی بسیار پایین هواپیماهای ساخت بوئینگ / در اینکه ایرباس در ایمنی حرف اول رو میزنه تقیربا همه کارشناسان معتبر و مستقل دنیا اتفاق نظر دارن

البته مقایسه 6 سقوط A340 در برابر 3 سقوط B777 که آخرین مورد آن سانحه پرواز 214 بود, بخوبی وضعیت امنیت و ایمنی 2 سازنده را مشخص مینماید! توجه داشته باشید مجموع تعداد 777 های ساخته شده تا این لحظه بیش از 3 برابر کل ناوگان A340 های فعال در دنیا میباشد و بازهم جالب است بدانید گرانترین A340 از سری 600, تنها اندکی گرانتر از ارزانترین 777 یعنی سری 200ER میباشد! صرف از نظر سایر محصولات, تنها بررسی این آمار نشان میدهد هواپیمای B777 با وجود قیمت بسیار گرانتر از رقیب اروپایی, به عنوان یکی از ایمن ترین, مقرون به صرفه ترین و البته قابل اطمینان ترین هواپیماهای دنیا شناخته میگردد و اتفاقا" این موضوعیست که اکثر کارشناسان ارشد هوافضا و هوانوردی بر روی آن تاکید و اتفاق نظر دارند.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 

موفق باشید
تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Major II
Major II
پست: 443
تاریخ عضویت: جمعه 1 بهمن 1389, 11:38 am
سپاس‌های ارسالی: 6358 بار
سپاس‌های دریافتی: 2155 بار

Re: سانحه در فرودگاه سن‌فرانسیسکو

پست توسط anga2009 » دو شنبه 17 تیر 1392, 10:17 pm

سوالی که برام پیش امده اینه که چرا سقف هواپیما سوخته ؟
طبق تصویر بال هواپیما سالم است مگه سیستم سوخت رسانی از سقف هواپیما می گذرد؟
جنس هواپیما از چی است مگه نباید در مقابل اتش مقاوم باشه؟
اصلا ساز کاری است که در سقوط هواپیما از انفجار مخازن سوخت جلوگیری کند؟
وب سایت روستای گندشمین
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
خدایا من را ببخش...

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4269
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6670 بار
سپاس‌های دریافتی: 12008 بار
تماس:

Re: سانحه در فرودگاه سن‌فرانسیسکو

پست توسط Mohammad 1985 » سه شنبه 18 تیر 1392, 12:34 am

شما دو تا از اون کارشناسها رو نام ببر !فروش بیشتر دلیل بر بهتر بودن نیسن همه می دونن بوئینگ و آمریکایی ها چه لابی های قدرتمندی دارن
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 اسفند 1387, 3:23 pm
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34082 بار
تماس:

Re: سانحه در فرودگاه سن‌فرانسیسکو

پست توسط CAPTAIN PILOT » سه شنبه 18 تیر 1392, 2:59 pm

دوستان عزیز و گرامی, حناب [COLOR=#0070C0]anga2009  و [COLOR=#3366cc]Mohammad 1985  تصویر
درود بر شما
تصویر

چرا سقف هواپیما سوخته ؟ / سیستم سوخت رسانی از سقف هواپیما می گذرد؟

CAPTAIN PILOT نوشته شده: وقوع آتش سوزی داخلی از قسمت پشت کابین خلبان آغاز گردیده و با سوزاندن مواد قابل اشتعال همچون صندلی ها و بار موجود در محفظه های بالای سر مسافران, به بخش های عقب هواپیما سرایت نموده است. وقوع این آتش سوزی داخلی نکته ای همچنان مبهم است. تا آنجا که بنده میدانم, اکثر کامپیوترها و سیستم های پردازنده Avionic در هواپیمای 777 دقیقا" در این قسمت و زیر کابین خلبان قرار دارند. احتمال آتش سوزی در این تجهیزات الکترونیکی وجود دارد زیرا در غیر اینصورت آن مکان شامل تجهیزات خطرناک و قابل انفجار نیست.

همانطور که پشتر ذکر گردید, این آتش سوزی ناشی از مخازن سوخت هواپیما نیست و عملا" در Section 41 هیچگونه مخزن سوختی وجود ندارد. مخازن در داخل بال ها, وسط بدنه و بعضا" در داخل سکان عمودی (در نمونه های Extended Range یا ER) قرار دارند. بنابراین دلیل این آتش سوزی در موردی دیگر نهفته است و جهت پی بردن به آن باید منتظر گزارش نهایی بود.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
مراحل ساخت پیشرفته Section 41 در تولیدات Boeing 
جنس هواپیما از چی است مگه نباید در مقابل اتش مقاوم باشه؟

بدنه هواپیما از جنس آلیاژهای پایه آلومینیوم و بعضا" مواد مرکب و Composite ها میباشد. هرچند ظرفیت گرمایی این مواد بسیار بالا تعیین میگردد اما این موضوع به معنای مقاومت در برابر شعله های آتش با دمای چندین هزار درجه سانتی گراد نمیباشد. فراموش نکنید آتش داخلی در فضای بسته همچون کوره بسیار قدرتمند و داغ عمل نموده و فلزات مورد استفاده در بدنه را تبدیل به گدازه مینماید!

شما دو تا از اون کارشناسها رو نام ببر !

کاپیتان Chesley Sullenberger خلبان مشهور پرواز 1549 شرکت US Airways که موفق شد A320 ساخت Airbus را پس از Bird Strike شدید, در رودخانه Hudson فرود آورد و Tom Haueter رئیس سابق کمیته تحقیقات سوانح هوایی ایالات متحده و NTSB که هم اکنون از جمله کارشناسان ارشد هوانوردی در دنیا میباشد.
تصویر

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
خط تولید B777 

موفق باشید
تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Major II
Major II
پست: 181
تاریخ عضویت: چهار شنبه 19 مهر 1385, 2:18 am
سپاس‌های ارسالی: 343 بار
سپاس‌های دریافتی: 478 بار

Re: سانحه در فرودگاه سن‌فرانسیسکو

پست توسط f14tomcat » سه شنبه 18 تیر 1392, 3:42 pm

Mohammad 1985 نوشته شده:آقای کاپیتان با این صحبت ها رنگ و لعاب دادن نمی تونید حقیقت رو مخفی کنید دلیل اصلی این کرش امنیت و ایمنی بسیار پایین هواپیماهای ساخت بوئینگ هست که متاسفانه آمریکایی ها با تبلیغات و دروغ گویی و بزرگ نمایی بازار خوبی رو در برابر رقیب قدرتمند اروپاییشون یعنی ایرباس درست کردن ! در اینکه ایرباس در ایمنی حرف اول رو میزنه تقیربا همه کارشناسان معتبر و مستقل دنیا اتفاق نظر دارن

1.اولامسایل سیاسی روقاطی مسایل تکنیکی نکن داداش!
2.ثانیاقدمت وسابقه وتعدادهواپیمای تولیدی بویینگ نشون می ده اوضاع چطوره.
3.این کارشناسان که می گین اسم ببرین ماهم ازنظرات مشعشعشون بهره مندشیم!
یادم میادیکی ازوزرای راه ایران(اسم نمی برم)یکبارهمچین نظری فرمودندجالبه خودشون چندروزبعدتامی خواستن بگن تحریمیم فرمودند:چکارکنیم 777به مانمی دهندتاخیالمون ازایمنی راحت باشه!!!!
5.یک نگاه سرانگشتی به سوانح ناشی ازنقص فنی 777ازسال اولین پروازیعنی 1995وسوانح ناشی ازنقص فنی ارباس آ-330وآ-340خودبیانگرخیلی چیزهاست. بماندکه مقایسه بایدکارشناسی باشدنه احساسی!
6.خودارباس زمانی که خط آ-340رابست اقراربه توانمندتربودن 777داشت واصولابزرگتربودن نمونه های آ-350نسبت به 787به علت نظرداشتن ارباس به خلق محصولی جدیدبرای رقابت با777محبوب بوده وهست.
7.علاقه شرکتهای هوایی به 777خودبیانگرتوان این پرنده است.صادقانه بگویم هیچ عقل سلیمی نمی پذیردکه صرفابه خاطرشانتاژتبلیغاتی هواپیمایی راخریدوباجان مسافران بازی کرد.البته درایران توپولوف پرستی وانتونوف پرستی وایلوشین پرستی زمانی رواج داده شدکه نتایج مرگبارش باعث شدکارشناسان هواییمایی خودمان به دنبال mdهای دست دومی بیافتندکه ازقضادرمک دانل(جزیی ازبویینگ امروزی)ساخته شده است.
8.یادآن مثل معروف افتادم:گربه دستش به گوشت نمی رسیدمی گفت:پیف,بومی ده!

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4269
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6670 بار
سپاس‌های دریافتی: 12008 بار
تماس:

Re: سانحه در فرودگاه سن‌فرانسیسکو

پست توسط Mohammad 1985 » شنبه 22 تیر 1392, 3:31 am

خب بازم سانحه برای هواپیماهای فوق پیشرفته آمریکایی ! که ایمنی همینطور ازشون میزنه بیرون !
( قبلش در مورد معرفی اون دو نفر مثلا کارشناس خبره ! کاملا مشخصه اونها چطوری خبره شدن ! )


یک فروند بوئینگ 787 شرکت هوایی اتیوپی بر روی باند فرودگاه هیتروی لندن دچار حریق شده و در حال سوختن میباشد.

هردو باند فرودگاه هیتروی هم اکنون بسته شده
******
بوئینگ 787شرکت هوایی تامسون ایرویز پرواز خودشو نیمه کاره رها کرد و بدلیل نقص فنی به فرودگاه منچستر رجعت نمود.

مسیر پرواز شماره 126 تامسون از منچستر به فلوریدا بوده که نیمه کاره باقی ماند.
دو حادثه در عرض چند ساعت برای بوئینگ !
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

Fast Poster
Fast Poster
نمایه کاربر
پست: 247
تاریخ عضویت: چهار شنبه 5 اردیبهشت 1386, 10:52 pm
محل اقامت: برج عاج
سپاس‌های ارسالی: 228 بار
سپاس‌های دریافتی: 363 بار

Re: سانحه در فرودگاه سن‌فرانسیسکو

پست توسط javedan-seda » شنبه 22 تیر 1392, 4:01 pm

Mohammad 1985 نوشته شده:خب بازم سانحه برای هواپیماهای فوق پیشرفته آمریکایی ! که ایمنی همینطور ازشون میزنه بیرون !
( قبلش در مورد معرفی اون دو نفر مثلا کارشناس خبره ! کاملا مشخصه اونها چطوری خبره شدن ! )


یک فروند بوئینگ 787 شرکت هوایی اتیوپی بر روی باند فرودگاه هیتروی لندن دچار حریق شده و در حال سوختن میباشد.

هردو باند فرودگاه هیتروی هم اکنون بسته شده
******
بوئینگ 787شرکت هوایی تامسون ایرویز پرواز خودشو نیمه کاره رها کرد و بدلیل نقص فنی به فرودگاه منچستر رجعت نمود.

مسیر پرواز شماره 126 تامسون از منچستر به فلوریدا بوده که نیمه کاره باقی ماند.
دو حادثه در عرض چند ساعت برای بوئینگ !


ابهت پوشالی امریکا هر روز در حال فرو ریختن است
بعد از افتضاح تاریخی امریکا در مورد پهپاد ارکیو که به وسیله ما شکار شد.نیروی هوایی امریکا چند سقوط دیگه هم داشت. چند روز پیش هم که اف 16 شون سقوط کرد. حالا هم که این هواپیمای به اصظلاح پیشرفته که با این سقوط ثابت شد که در برابر هواپیماهای خارجی حرفی برای گفتن ندارد.تصویر
ابلها مردا! من عدوی تو نیستم من انکار توام

ارسال پست

بازگشت به “هواپيماهاي غير نظامي”