جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد
Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

985

تشکر کرده: 4 مرتبه
تشکر شده: 84 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 26 اسفند 1391 18:05

آرشيو سپاس: 7456 مرتبه در 1001 پست

طراحی جت مسافری ۱۵۰ نفره ایرانی برای اولین بار در خاورمیانه

توسط mohammad area51 » دوشنبه 17 تیر 1392 17:38

معاون وزیر راه خبر داد
طراحی جت مسافری ۱۵۰ نفره ایرانی برای اولین بار در خاورمیانه

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از طراحی جت مسافربری ۱۵۰ نفره برای اولین بار در کشور و خاورمیانه خبر داد.



به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، حمید رضا پهلوانی اظهار داشت: با مشارکت سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح، شرکت هواپیماسازی ایران (هسا)، دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت و اصفهان، همچنین با نظارت سازمان هواپیمایی کشوری، جت مسافربری 150 نفره برای اولین بار در کشور طراحی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هواپیمای مذکور در رده هواپیمای سنگین دو موتوره توربوجت است و با همه هواپیماهای هم رده قابل رقابت است.

وی تحقق طراحی و ساخت هواپیمای مذکور را مستلزم مدیریت مناسب و مشارکت گسترده همکاری و همدلی دستگاههای مرتبط دانست و گفت: با تحقق این مهم باردیگر توانمندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهارداشت: در همین راستا روز گذشته اولین جلسه هماهنگی با طراحان هواپیمای مسافربری 150 نفره در این سازمان برگزار شد.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب mohammad area51 تشکر کرده اند:
كيارش, Ghost Rider, jhan2010, CentralWeb, Mahdi1944, MILAD-313, mahdi2elve, zadhoosh, امام قلي خان

Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

462

تشکر کرده: 236 مرتبه
تشکر شده: 209 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 18 تیر 1386 21:45

محل سکونت

ایران، از خلیج همیشه فارس تا دریای خزر

آرشيو سپاس: 1736 مرتبه در 346 پست

Re: طراحی جت مسافری ۱۵۰ نفره ایرانی برای اولین بار در خاورمی

توسط hermes_PERSIAN » دوشنبه 17 تیر 1392 21:57

موتورش توربوجت است يا توربوفن؟
خليج فارس = الخليج الفارسي = Persian Gulf = Persischer Golf = golfe Persique = Περσικός κόλπος = Перси́дский зали́в = الخلیج الفارسی الی الابد
جمال عبدالناصر: کنا سنعمل: حتی یمتد العربی من المحیط الاطلسی الی خلیج الفارسی

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب hermes_PERSIAN تشکر کرده اند:
R.A.F, امام قلي خان, MILAD-313, mohammad area51

Major I

Major I



no avatar
پست ها

733

تشکر کرده: 31 مرتبه
تشکر شده: 140 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 13 اردیبهشت 1389 15:59

آرشيو سپاس: 3210 مرتبه در 610 پست

Re: طراحی جت مسافری ۱۵۰ نفره ایرانی برای اولین بار در خاورمی

توسط mm1990 » سه شنبه 18 تیر 1392 18:16

hermes_PERSIAN نوشته است:موتورش توربوجت است يا توربوفن؟

به گزارش مشرق، توسعه فناوری‌های کلیدی هواپیمای 100 تا 150 نفره از جمله پروژه‌های کلانی است که از سوی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) تعریف شده است. در این پروژه دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان دانشگاه محوری تعیین شده است و دانشگاه‌های علم و صنعت، صنعتی اصفهان و پارک علم و فناوری فارس به عنوان دانشگاه‌های محوری انتخاب شدند. این پروژه از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به بخش‌های مختلف تقسیم و بخش موتور آن به دانشگاه علم و صنعت وگذار شد. دکتر رضا تقوی- رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با مهر، با اشاره به جزئیات طرح کلان توسعه فناوری‌های کلیدی هواپیمای مسافربری 100 تا 150 نفره گفت: بخش موتور این هواپیما به دانشگاه علم و صنعت واگذار شده است. وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه فازهای مختلفی تعریف شده است، اظهار داشت: بر اساس برنامه زمان بندی شده تا یک سال آینده فاز طراحی‌های مفهومی و مقدماتی موتور در دستور کار قرار دارد. تقوی از آغاز طراحی‌های مقدماتی موتور هواپیمای 100 تا 150 نفره خبر داد و یادآور شد: تاکنون پیشرفت‌های خوبی در این زمینه کسب شده ضمن آنکه فاز اولیه توربوفن سبک نیز به اتمام رسیده و تحلیل عملکرد و بهینه‌سازی‌های مربوط به آن نیز انجام شده است. رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ابزار امیدواری کرد که با ایجاد زیرساخت‌های لازم و سرمایه گذاری مناسب ظرف چند سال آینده به نتایج خوبی نائل شوند. تقوی با بیان اینکه در این پروژه با سایر دانشگاه‌ها همکاری خواهد شد، خاطرنشان کرد: در طراحی و ساخت موتور این هواپیما دانشگاه علم و صنعت به عنوان دانشگاه محوری انتخاب شده است و برای انجام آن برخی از دانشگاه ها نیز همکاری خواهند داشت.
منبع:  100-t107551.html

با توجه به مطلب نقل قول شده موتورش توربوفن خواهد بود.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب mm1990 تشکر کرده اند:
jhan2010, Wieder, كيارش, mohammad area51, hermes_PERSIAN, امام قلي خان, thunder blitz

Junior Poster

Junior Poster



نماد کاربر
پست ها

114

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 2 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 21 تیر 1391 15:14

محل سکونت

مشهد کنار فرودگاه

آرشيو سپاس: 175 مرتبه در 80 پست

Re: طراحی جت مسافری ۱۵۰ نفره ایرانی برای اولین بار در خاورمی

توسط coops » سه شنبه 18 تیر 1392 20:47

10 سال پیش که هواپیمای ایران 140 رونمایی شد قرار شد رو هواپیمای 100 نفره تحقیق کنن و بسازن اونم با کمک روسیه (tu334)ولی هنوز که هنوزه خبری نیست امیدواریم که اینبار یک فرجی بشه واین هواپیما بپره

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب coops تشکر کرده اند:
jhan2010

Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

462

تشکر کرده: 236 مرتبه
تشکر شده: 209 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 18 تیر 1386 21:45

محل سکونت

ایران، از خلیج همیشه فارس تا دریای خزر

آرشيو سپاس: 1736 مرتبه در 346 پست

Re: طراحی جت مسافری ۱۵۰ نفره ایرانی برای اولین بار در خاورمی

توسط hermes_PERSIAN » چهارشنبه 19 تیر 1392 05:40

mohammad  area51 نوشته است:.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هواپیمای مذکور در رده هواپیمای سنگین دو موتوره توربوجت است و با همه هواپیماهای هم رده قابل رقابت است.



 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


با سپاس از شما دوست عزيز، خوب من هم از همين تعجب كردم چون خبر بالا گفته توبوجت
خليج فارس = الخليج الفارسي = Persian Gulf = Persischer Golf = golfe Persique = Περσικός κόλπος = Перси́дский зали́в = الخلیج الفارسی الی الابد
جمال عبدالناصر: کنا سنعمل: حتی یمتد العربی من المحیط الاطلسی الی خلیج الفارسی

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب hermes_PERSIAN تشکر کرده اند:
MILAD-313, jhan2010

Major

Major



no avatar
پست ها

670

تشکر کرده: 16 مرتبه
تشکر شده: 193 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 3 شهریور 1386 14:02

آرشيو سپاس: 1755 مرتبه در 488 پست

Re: طراحی جت مسافری ۱۵۰ نفره ایرانی برای اولین بار در خاورمی

توسط ramin-am » چهارشنبه 19 تیر 1392 08:15

دوستان این نکته رو در نظر داشته باشن که تمام موتورهای به اصطلاح جت هسته مرکزی اونها یک موتور توبو جت هست (توربین گازی ) بعد از اون با قرار دادن فن و کمپروسورهای دیگه در بخش جلو یا عقب موتور و ایجاد یک جریان کنار گذر سردتر از اطراف موتور تبدیل به موتورهای توربو فن میشن (توربین گازی با فن )
حتی توی منابع غیر ایرانی هم گاهی موتورهای توربو فنی مثل RD-33 توربو جت عنوان میکنن
به رویاهایت بی اندیش ..........

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب ramin-am تشکر کرده اند:
aaa10, MILAD-313, jhan2010, امام قلي خان, nasir irani, Ph.Sepehr, deepy, tondar, CAPTAIN PILOT, Ghost Rider


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 3 مهمان