عکس/پرواز هواپیماهای فوق سبک بسیج

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 985
تاریخ عضویت: شنبه 26 اسفند 1391, 6:05 pm
سپاس‌های ارسالی: 4905 بار
سپاس‌های دریافتی: 6795 بار

عکس/پرواز هواپیماهای فوق سبک بسیج

پست توسط mohammad area51 » چهار شنبه 20 شهریور 1392, 6:39 pm

تمرین پروازی فورمیشن هواپیماهای فوق سبک بسیج در آستانه افتتاح فرودگاه افلاک


 تصویر 

Junior Poster
Junior Poster
پست: 133
تاریخ عضویت: سه شنبه 19 شهریور 1387, 2:29 pm
سپاس‌های ارسالی: 31 بار
سپاس‌های دریافتی: 462 بار

Re: عکس/پرواز هواپیماهای فوق سبک بسیج

پست توسط sabalan1400 » پنج شنبه 21 شهریور 1392, 8:18 am

عالی بود.
ایشالله برین فضا ...

Junior Poster
Junior Poster
پست: 171
تاریخ عضویت: سه شنبه 8 شهریور 1390, 5:37 pm
سپاس‌های ارسالی: 69 بار
سپاس‌های دریافتی: 405 بار

Re: عکس/پرواز هواپیماهای فوق سبک بسیج

پست توسط aliamous » پنج شنبه 21 شهریور 1392, 1:20 pm

دیروز پنجتا از اینها توی پاکدشت دقیقا بالای جاده امام رضا به سمت جنوب شرقی میرفتن . چهارتا سفید که سردسته اونها طوسی رنگ بود.ارتفاع حدود 100 الی150 متر
هستم اگر نيستم گر نروم ميروم تصویر

Major
Major
نمایه کاربر
پست: 416
تاریخ عضویت: شنبه 4 فروردین 1386, 9:43 am
سپاس‌های ارسالی: 284 بار
سپاس‌های دریافتی: 488 بار

Re: عکس/پرواز هواپیماهای فوق سبک بسیج

پست توسط saeed_hz » جمعه 22 شهریور 1392, 12:17 pm

یک سوال
اینها هواپیما هستند یا هلیکوپتر فوق سبک؟
 هیچ چیز واقعا خراب نیست ، حتی ساعتی كه از كار افتاده است ، دو بار در روز زمان را درست نشان می دهد ...توماس ادیسون 

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 158
تاریخ عضویت: پنج شنبه 14 مهر 1390, 9:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 201 بار
سپاس‌های دریافتی: 616 بار

Re: عکس/پرواز هواپیماهای فوق سبک بسیج

پست توسط Arash27 » جمعه 22 شهریور 1392, 12:30 pm

نه هواپیما نه بالگرد. اینا جایروپلین هستن. موتورشون فقط روی باند پروازی و کمی بعد از بلند شدن ملخ اصلی و ملخ هل دهنده رو میچرخونه بعد از اون فقط ملخ هل دهنده توسط موتور به حرکت در میاد ملخ اصلی یا بالا برنده با استفاده از پدیده ی خودچرخشی در طول پرواز به حرکتش ادامه میده و نیروی بالا برنده رو تولید میکنه.

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 985
تاریخ عضویت: شنبه 26 اسفند 1391, 6:05 pm
سپاس‌های ارسالی: 4905 بار
سپاس‌های دریافتی: 6795 بار

Re: عکس/پرواز هواپیماهای فوق سبک بسیج

پست توسط mohammad area51 » جمعه 22 شهریور 1392, 8:00 pm

saeed_hz نوشته شده:یک سوال
اینها هواپیما هستند یا هلیکوپتر فوق سبک؟


معرفی و آشنائی با جایروکوپتر Gyrocopter



سیستم هوانوردی قوانین آموزش هوایی غیر نظامی دنیا زیر پوشش دو سازمان است و هر كشوری با توجه به مسائل هوانوردی ، از قوانین یكی از این دو سازمان در سیستم خدمات پروازی و آموزشی خود پیروی می كند:

- ایكائو ICAO
- كمیته فدرال هوانوردی FAA

اكثر كشورهای دنیا زیر پوشش ایكائو هستند و از قواتین این سازمان پیروی می كنند. كشور ما هم تحت پوشش قوانین ایكائو می باشد . بطور کل وسایل پرنده به چهار دسته اصلی تقسیم می شوند:

- فوق سنگین
- سنگین
- سبک
- فوق سبک

بسهولت می توان گفت که سه دسته اول مختص و وابسته به دولتها هستند و بیشتر از آنها در راههای اقتصادی یا نظامی استفاده می شود . اما دسته چهارم مورد نظر ما می باشد . کلیه دستگاههای پرنده که وزن آنها از 450 کیلوگرم تجاوز نکند در دسته فوق سبک قرار می گیرند .

البته خود دسته فوق سبک از نظر سازمان جهانی هوانوردی(FAI) به چند گروه تقسیم می شود که در این بخش ، گروه هلیکوپتر و اتوژیرو مورد مبحث ما می باشد . بطور خلاصه این مطلب را متذکر میشویم که در هر دستگاه پرنده چند عامل بسیار مهم وجود دارد که دستگاه را قادر به پرواز یا منجر به نابودی می سازد همانند: تصویر 

تولید نیروی بالا برندگی (نیروی برا)
برخاستن جهت آغاز پرواز
ادامه و استمرار پرواز
قدرت مانور
فرود

انسان از بدو علاقه به پرواز و ساخت دستگاههای پرنده ، همواره کوشیده است که عوامل فوق و دیگر خصوصیات مورد لزوم پرواز را به نحو احسن ، مورد توجه قرار داده و بر آنها تسلط یابد . طراحان و تولید کنندگان در سراسر جهان از گذشته تا کنون میکوشند بر طبق شرایط اقلیمی محل جغرافیایی سکونت خود و همچنین بر طبق تقاضاهای استفاده از وسایل پرنده توسط مشتاقان پرواز ، هر عامل مورد نیاز را بیشتر تقویت سازند .

 تصویر 


تاريخچه جایروکوپتر

مهندسی اسپانيايی و علاقه مند به امور هوانوردی به نام Juan de la Cierva اولين هواگرد بال چرخان (ROTOR CRAFT) را در سال 1923 اختراع كرد كه آن را اتو جايرو نامید . هدف la cierva ساخت هواپيمایی بود كه در حین پرواز عمل استال صورت نگيرد .

(stall): جدایی جريان از روی سطح سطوحی كه توليد نیروی برا را بر عهده دارند ، را واماندگی يا استال گويند . در اين حالت نيروی برا به طور ناگهانی افت می‌كند و متـعاقبأ نيروی پسا به طور چشمگيری افزايـش پيدا میكند . او ، اين تصميم را در پی حادثه سقوط يك بمب افكن سه موتوره ای اتخاظ نمود كه خود او ، آن را برای يك رقابت نظامی طراحی كرده بود. اين سقوط در پی استال شدن بمب افکن در هنگام پرواز ، موجب گردید .

هواپيمای او از يك تراكتور مجهز شده در قسمت جلوی پره و موتور ، يك روتور (پره) نصب شده روی تير و همچنين يك سازه متعادل كننده افقی و عمودی استفاده میكرد . اولين طراحی سه گانه او كه C.1 ، C.2 ، C.3 نام داشتند به علت نقص در آيروديناميك و ساختار روتورهايش ، ناپايدار و لرزان بودند .

چهارمين طرح او به نام C.4 اين نقص را نداشت زيرا با flapping مدارهایی كه هر روتور را به مركز متصل ميكرد متناسب بود . اولين پرواز موفق يك هواپيما با بال چرخان را در فرودگاه نظامی Cuatro Vientos Airfield در مادريد اسپانيا را فراهم كرد كه توسط Alejandro Gomez Spencer در 9 ژانويه 1923 خلبانی شد . در طي آخرين تست پرواز ، موتور بعد از بلند شدن هواپيما از زمين ، نقص مختصری پيدا كرد ، اما هواپيما به آرامی فرود آمد و بي هيچ خطری به زمين نشست.

تلاشهای la Cierva ، توليد هواپيمايی را معتبر ساخت كه اين هواپيماها توانايی پرواز با ايمنيی كامل در سرعتهای پايين را داشتند . مدل La Cierva C-6 گامی در جهت پيشرفت اتوجايرو ها بود . اين مدل اولين وسيله برای پرواز در مسيرهای طولانی بود . اين موفقيت در كل جهان مشهور شد ولی بعدها پيشرفت اتو جايرو در اسپانيا محدود شد،به همين علت،La Cierva C-6 پيشنهاد يك كارخانه دار اسكاتلندی به نام James G . Weir را برای تاسيس يك كمپانی به نام Cierva Autogiro در انگلستان ، پذيرفت ، كه اين پيشنهاد در پی مانوری در 20 اكتبر 1925 كه وزارت هوايی انگليس در RAE Farnborough ترتيب داده بود به آقاي La داده شد. تست خلبانی برای اين پروازها به عهده Frank T. Courtney بود. در پی اين پيشرفتها ، بريتانيا مركز توسعه هواپيماهايی با بال چرخان در جهان معرفی شد .

در فوريه 1927سقوطی به علت نقص در اساس ساخت پره ها اتفاق افتاد كه به دنبال اين حادثه پيشرفتی در طراحی روتور مركزی صورت گرفت . در كنار flapping نيروهای كششی محوری نيز وجود دارد كه با هم تركيب شده تا نيروی لازم برای نوسان هر پره در جهت افقی را فراهم كنند و فشارهای داخلی ايجاد شده ناشی از حركتها و تكانها (flapping) را كاهش دهند .

به دنبال پيشرفت اتو جابرو تا مدل c.11 طراحان اين مدل را به سمت انتخاب مناسب قطعاتی هدايت كرد كه اين انتخاب افزودن يك تراز گر (horizontal) افقی و سازه ای متعادل كننده بود و وظيفه اين تراز گر ، جهت دادن متناوب به ملخی بود كه همزمان با حركت بر روی زمين جريان پسرو در روتور (پره) را ايجاد ميكرد . پيشرفت و توسعه ي هر چه بيشتر اتو جايرو منجر به توليد Cierva C.8 L.IV شد كه در تاريخ 18 سپتامبر 1928 اولين هواپيما با بال چرخان ، در طول كانال انگليس يك سفر اروپايی انجام داد . در سال 1925 صنعتگری از ايالات متحده به نام Harold Frederick Pitcairn که در اسپانيا به منظور يادگيری دانش پرواز های موفق بوسیله اتو جايرو ، با آقای La Cierva آشنا و دیدار کرده بود ، در سال 1928، آقای La Cierva را در انگلستان بعد از تست پرواز C.8 L.IV كه توسط آقای Arthur H.C.A. Rawson خلبانی شده بود ، ملاقات كرد .

وی تحت تاثير قابليت فرود آمدن اين هواپيما به صورت عمودی و با ايمنی كامل قرار گرفت و به همين علت ، او يك C.8 L.IV را با موتور Wright Whirlwind خريداری كرد . پيشرفت اتو جايرو تا مدل c.19 پيش رفت بطوریکه تكنولوژی به كار رفته در اين مدل تحت ليسانس شماری از توليدكنندگان ، از جمله Harold Pitcairn از ايالات متحده ( 1928) و Focke-Achgelis از آلمان ، قرار گرفت . در سال 1931 Amelia Earhart با يك Pitcairn PCA-2 پرواز كرد كه ارتفاع اين پرواز به ميزان (feet18,415 (m5613 ثبت شد . تصویر 

جایروکوپترهای امروزی

جايرو کوپترها هواپيماهایی هستند كه حدود چندين دهه از عمر آنها می گذرد. جايرو کوپتر يك ماشين پرنده است و ظاهر آن چيزی بين يك هواپيما و يك هلی كوپتر می باشد. مانند هواپيما و هلی كوپتر يك بدنه دارد .

Rotor : به مجموعه چرخنده ها و نگهدارنده اصلی پره ها و مکانیزم تغییر گام در هلیکوپتر یا جایرو کوپتر ، روتور گفته می شود . مهم: واژه "روتور" در خلبانی کایت ، خلبانی پاراگلایدر و خلبانی پاراموتور معنی دیگری دارد .

جايروکوپتر به واسطه يك روتور rotor كه آزادانه ميچرخد ، نسبت به هواپیماها شناخته ميشنود . تفاوت جايروکوپتر با هواپيما و هليكوپتر در اين است كه روتور جايروکوپتر موتور ندارد و توسط نيروهای ايروديناميكی به گردش در می آيد و دليل گردش آن ، عبور هوا از قسمتهای بالايی روتور است ، اين پديده اتوروتيتور ناميده می شود .

عكس العمل های آيروديناميكی پروانه توسط يك سازه به وجود می آيد كه برای حفظ كردن موقعيت جايروکوپتر در هوا ، نیروی بالا برندگی یا همان نيروی برا (lift) را به وسيله نقليه ميدهد . برای حركت و ايجاد نيروی پيشرانش ، جايروکوپتر دارای يك موتور است كه نيروی تراست لازم در جهت افقی ايجاد كرده و با به حركت در آوردن جايرو کوپتر رو به جلو ، سبب بالا رفتن آن می شود ، كه پيشرانش لازم برای حركت به جلو توسط ملخی مجزا با نيروی تراست جت به طور متناوب تامين می شود .

پره های روتور جايروكوپتر نيروی بالابرنده (lift) را به روشی همانند يك گلايدر ايجاد ميكنند كه در اين روش ، تغيير زاويه بالها در هوا و حركت به سمت بالا و چپ به عملكرد پره های روتور بستگی دارد ، در حالی كه يك هليكوپتر توسط نيروی پره های روتور در ميان هوا و نيرويی كه هوا به سمت پايين به آن وارد ميكند ، عمل ميكند .

پره های روتور كه زاويه دار شده اند ، نه تنها نيروی بالابرنده را فراهم ميكنند ، بلكه به ميزان چرخش پره ها شتاب ميدهد ، تا زمانیكه پره با سرعت ثابت توسط نيروهای درگ (نيروهای كششی) و پيشرانش تراست می چرخد ، در تعادل می ماند . تنظيم كنترل جايرو کوپتر با كج كردن پره ها به سمت جلو و عقب صورت می گیرد . همچنین كنترل بال زدن (flapping) حركت به بالا و پايين پره های روتور ايجاد شده حول لولا ، با كج كردن جانبی پره ها یعنی پهلو به پهلو (چپ و راس) انجام ميشود .

علت كج شدن و flapping روتور ممكن است به دليل وجود كانون نوسان cierva Air & Space 18A يا بالهای خود مهار (saver) باشد . كنترل نوسانها و flapping توسط سكان فراهم ميشود كه اين مكان معمولاً در ملخ قرار داده می شود تا كنترل نوسان در سرعتهای پايين هواپيما ، به بالاترين حد برسد . جایروکوپترها با عنوانهای مختلفی همچون جايرو پلن ، روتا پلن و اتوجايرو شناخته ميشوند . واژه اتوجايرو به كار برده شده ، در واقع يك نام تجاری و بازرگانی است و تنها زمانی میتواند معتبر و قابل قبول باشد كه توليد شركت اتو جايرو سيروا (Cierva Autogiro Company ) يا تحت ليسانس آن باشد .

جايروکوپترها هواپيماهایی با بال چرخان هستند كه می توانند بخوبی و با كنترل خوب پرواز نمايند . طراحی ذاتی اين نوع هواپيما در سرعتهای پايين و همچنین در نشست و برخاست عمودی دارای ايمنی بیشتری نسبت به هواپيما و هليكوپتر مي باشد . جايروکوپتر در مقايسه با يك هواپيما دارای دو مزيت مهم می باشد: الف_مسافت کم مورد نياز جهت نشست و برخاست ب_عملكرد پروازی خوب در سرعتهای  تصویر 

مزايای جايروکوپتر نسبت به هواپيما و هليكوپتر:

1) جايروکوپترها اوليه فقط در حدود 15 متر باند برای برخاست و در كمتر از 6متر قابل فرود بودند ، در حالی كه هواپيماها نياز به دهها متر داشتند. اين واقعيت باعث می شود كه جایرو کوپترها در هر جایی بتوانند پرواز كنند و نيازی به باند پروازی نداشته باشند .
2) مزيت اصلی ديگر جايروکوپترها نسبت به هواپيما توانايی آنها در پرواز آرام بدون ايجاد و اماندگی (STAL) است .
3) جايروکوپترها می توانند با سرعتهایی كمتر از 15 mph پرواز كنند . سرعت دويدن يك مرد از اين سرعت بيشتر است .
4) مهم: جايروکوپتر يك مزيت برتری بسیار مهم نسبت به هواپيما و هليكوپتر دارد که عبارت است از ايمنی در مقابل خطر از دست رفتن موتور . در صورتی كه موتور در جايروکوپتر به هر دلیلی خاموش شود ، بر طبق آنچه كه تاكنون اتفاق افتاده است ، نشانگر پرواز آرام تا جایی كه بتواند روی زمين بنشيند ، می باشد. در واقع روش نشستن جايروکوپتر پس از خاموش شدن موتور در حین پرواز ، مانند نشستن معمولی آن می باشد .


معایب جایروکوپتر نسبت به هلیکوپتر:

1) جايروکوپتر در سرعتهای بالا در مقايسه با هواپيما در همان سرعت دارای پسای بيشتری می باشد ، به همين دليل جايروکوپترها برای پرواز در سرعتهای بالا يا مسافت های طولانی مناسب نيستند .
2) وقتی جايروکوپترها را با هليكوپتر مقايسه می كنيم تنها برتری آن ، قيمت آن است .
3) در يك جايروکوپتر ، روتور دارای قدرت نيست در صورتی كه ملخ هليكوپتر دارای قدرت است .
4) هليكوپتر دارای يك مزيت بزرگ نسبت به جايروکوپتر می باشد ، كه آن قابليت در جا ايستادن است .


استقرار شرکت پرآور پارس (واحد تولید گلایدر، کایت موتوردار و جایروکوپتر) به شرط عدم توسعه ، مطابق با نقشه تأیید شده در دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری و با رعایت مقررات زیست محیطی در تاریخ 28بهمن 1386 کمیسیون امور زیربنایی صنعت و محیط زیست که از چندین سرپرست وزارت خانه تشکیل می شود بنا به پیشنهاد وزارت صنایع و معادن تصویب گردید .

رئیس جمهور این مصوبه را 5 فروردین 87 تائید و پرویز داودی ، معاون اول وی ، آن را در 14 فروردین 87 برای اجرا ابلاغ کرده است . این شرکت از سالیان گذشته به طراحی و ساخت گلایدر ایرانی نسیم اشتغال داشته است و مونتاژ کایت موتوردار و سپس تولید بخش هایی از آن و عرضه با نام ایرانی سالار و نیز کپی از هواپیمای فوق سبک پلیکان و هم اکنون مونتاژ جایروکوپتر اسپانیایی Ela ، از دیگر فعالیت های این شرکت است .


موارد كاربرد جايروکوپتر:

1) تفريحِی
2) آموزشی
3) گشت زنی
4) استفاده نظامی
5) سمپاشی مزارع كوچک
6) انواع ديدبانی توسط سازمانها
7) حمل محموله تا سقف 80 كيلو
8) عكس برداری و فيلم برداری هوايی

ويژگيهای جایروکوپتر:

1) قیمت مناسب دستگاه
2) استفاده از بنزين خودرو
3) سهولت و هزینه پایین آموزش
4) سقف پرواز خوب (تا 3000 متر)
5) وزن برخاست كم (حدود 300 كيلوگرم)
6) احتياج نداشتن به باند مخصوص و بزرگ
7) جابجایی سریع توسط یدک کش و خودرو
8) هزينه نگهداری پايين و پشتيبانی كم هزينه
9) سرعت كروز مناسب (نزديك 70 مايل بر ساعت)
10) قابلیت نسب دوربین ، تصویر برداری و ارسال تصویر
11) سرعت نشست و برخاست كم (5 الی 25 مايل بر ساعت)
12) قابليت در گلايد كردن همانند فرود در صورت خاموش شدن ناگهانی موتور
13) قابليت نشست و برخاست بر روی زمين های آسفالت ، چمن ، خاكی و همچنين بر روی آب
14) از جهت ساختار ترکیبی از هواپیما و هلیکوپتر است لذا توانایی انجام بسیاری از مانورها را دارا می باشد .


تصاویر بالا تزئینی هستند

Major
Major
نمایه کاربر
پست: 416
تاریخ عضویت: شنبه 4 فروردین 1386, 9:43 am
سپاس‌های ارسالی: 284 بار
سپاس‌های دریافتی: 488 بار

Re: عکس/پرواز هواپیماهای فوق سبک بسیج

پست توسط saeed_hz » جمعه 22 شهریور 1392, 9:11 pm

ممنون از اطلاعاتتون.
میتونه کاربرد شخصی در ایران داشته باشه.
طول باند برای نشست و برخواستش چند متره؟
اگه سوال اول جوابش مثبته،قیمتشو ن چنده؟
ممنون
 هیچ چیز واقعا خراب نیست ، حتی ساعتی كه از كار افتاده است ، دو بار در روز زمان را درست نشان می دهد ...توماس ادیسون 

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 985
تاریخ عضویت: شنبه 26 اسفند 1391, 6:05 pm
سپاس‌های ارسالی: 4905 بار
سپاس‌های دریافتی: 6795 بار

Re: عکس/پرواز هواپیماهای فوق سبک بسیج

پست توسط mohammad area51 » جمعه 22 شهریور 1392, 9:34 pm

saeed_hz نوشته شده:ممنون از اطلاعاتتون.
میتونه کاربرد شخصی در ایران داشته باشه.
طول باند برای نشست و برخواستش چند متره؟
اگه سوال اول جوابش مثبته،قیمتشو ن چنده؟
ممنون


در مورد کاربرد شخصی باید بگم همونطور که که در کاربرد این وسیله گفته شد می تونه برای تفریح یا سم پاشی یا .... استفاده بشه . در مورد قیمتش هم من اطلاعات دقیق ندارم

ودر مورد باند هم باید بگم به اون صورت نیاز نداره یک فضای باز و مسطح چند متری کافیه.

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 اسفند 1387, 3:23 pm
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34082 بار
تماس:

Re: عکس/پرواز هواپیماهای فوق سبک بسیج

پست توسط CAPTAIN PILOT » شنبه 23 شهریور 1392, 12:18 am

دوست عزیز و گرامی, جناب [COLOR=#0070C0]saeed_hz  تصویر
درود بر شما
تصویر

با سپاس از توضیحات تکمیلی دوستان
تصویر

پیش از هرچیز لازم به یادآوری میباشد, نام صحیح این وسیله پرنده Autogyro است. سایر نام ها وجهه علمی و آکادمیک ندارند و دارای تفاوت هایی با یکدیگر میباشند.

میتونه کاربرد شخصی در ایران داشته باشه.

بله, بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ایران و ابلاغیه سازمان هواپیمایی کشوری, کلیه هواپیماهای رده فوق سبک (Ultra Light یا همان UL) میتوانند با رعایت قوانین تکمیلی و صرفا" در محیط های مجاز در جهت مصارف شخصی مورد استفاده قرار بگیرند. البته برای این منظور باید ابتدا با فرودگاه محل نگهداری هواپیما هماهنگی های لازم انجام شود و سپس نسبت به اخذ گواهنامه UL اقدام نمائید. تعداد فرودگاه های مجاز UL در کشور محدود است. بر اساس آخرین اطلاعات بنده از مصوبات سازمان هواپیمایی کشوری, 5 فرودگاه مهرآباد, امام خمینی, تبریز, مشهد و اصفهان به دلیل ترافیک سنگین از پذیرش هرگونه هواپیمای سبک و فوق سبک خودداری مینمایند و برای این منظور باید به فرودگاه های Alternative اطراف آنها مراجعه نمائید.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
طول باند برای نشست و برخواستش چند متره؟

طول باند مورد نیاز برای برخاست حدود 20 متر و نشست حدود 8 الی 10 متر (با توجه به نوع هواگرد) میباشد. البته این موضوع برای مصارف شخصی کاربردی ندارد زیرا همانطور که عرض شد شما در ایران مجاز به استفاده از این وسیله و سایر ادوات هوایی رده UL در خارج از محدوده فرودگاهی نیستید و در فرودگاه های این امر نیز طول باند به اندازه کافی (حدود 1000 متر) تعبیه شده است.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
قیمتشون چنده؟

این نمونه ها در ایران مونتاژ میگردند اما دارای تجهیزات کاملا" خارجی هستند (علارقم مانورهای تبلیغاتی!). قیمت آنها نباید کمتر از 150 میلیون تومان باشد. با اینحال باید هزینه نگهداری را نیز احتساب نمائید که گمان نمیکنم کمتر از 1 میلیون تومان در ماه برای این Type باشد. سایر هزینه های جانبی اعم از تعمیرات, سوخت و ... نیز بطور جداگانه محاسبه و در ازای هر ساعت پرواز اعلام میشوند.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 

موفق باشید
تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Major
Major
نمایه کاربر
پست: 416
تاریخ عضویت: شنبه 4 فروردین 1386, 9:43 am
سپاس‌های ارسالی: 284 بار
سپاس‌های دریافتی: 488 بار

Re: عکس/پرواز هواپیماهای فوق سبک بسیج

پست توسط saeed_hz » شنبه 23 شهریور 1392, 11:52 am

ممنون از توجه و اطلاعات کاملتون.
 هیچ چیز واقعا خراب نیست ، حتی ساعتی كه از كار افتاده است ، دو بار در روز زمان را درست نشان می دهد ...توماس ادیسون 

ارسال پست

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”