در اين بخش مي‌توانيد در مورد اخبار و حوادث روز به بحث بپردازيد
Captain I

Captain I



نماد کاربر
پست ها

1600

تشکر کرده: 1998 مرتبه
تشکر شده: 880 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 4 مرداد 1386 23:53

آرشيو سپاس: 3096 مرتبه در 667 پست

Re: برنامه ایران برای خرید ۴۰۰ هواپیمای بوئینگ یا ایرباس

توسط KH.I.A.2500 » يکشنبه 10 آذر 1392 16:13

سلام به همگی

کسی که نگفته همین فردا زیردریایی هسته ای به آب می افتد! آن مطلب فقط در مورد برخی کاربردهای سوخت های غنی شده بود.
خرید هواپیما هم که به قول دوستان کلاً می لنگد وگرنه با آن خزانه خالی  :-)  چطور می شود 400 هواپیمای بوئینگ و ارباس خرید؟!!

*      *     *    
جز ايران نباشد مرا نام ياد    *   *   *  * * *  *   *    *    که يزدان مرا زين سبب کام داد    *     *      *

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب KH.I.A.2500 تشکر کرده اند:
&mmt, Present, mm1990

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3441

تشکر کرده: 272 مرتبه
تشکر شده: 376 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 20 اردیبهشت 1387 08:44

آرشيو سپاس: 13553 مرتبه در 2799 پست

Re: برنامه ایران برای خرید ۴۰۰ هواپیمای بوئینگ یا ایرباس

توسط Solver » يکشنبه 10 آذر 1392 17:10

sand_fighter,  آمار درست هست با کمی تلرانس.

اتفاقا رئیس سازمان هواپيمايي  کشور چند وقت پیش همین آمار را در گفتگو ویژه خبری به شکل دیگه ای داد. اون آمار کل افرادی که از روز اول تاسیس این سازمان تا به امروز پرواز داشتند را فهرست کرد و جمعیت کل این افراد زیر 15 میلیون نفر بوده است. شما حالا دیگه حساب باقی کارش را بکن.

در این آمار از جمعیتی حدود یک صد هزار نفر هم صحبت شد که در سال بیش از 50 سفر هوایی دارند. (اینم گفتم که براتون سوال نشود کی در هواپیماه ها می نشیند)

این آماریش. اما به زبان خودمانیش،

به قول نماینده مجلس جناب کواکبیان "دولت (نهم) کاری کرده مردم روی خط فقر هم از پس سفر با خودرو شخصی بر نمیان."

خوب حالا این مردم قراره از پس هزینه های سفر با هواپیما بر بیان؟  پر واضح است چند درصد مردم ما روی خط فقر هستند و فاصله دهکی که زورش نمیرسه با ماشین شخصیص بره سفر تا دهکی که بتونه با هواپیما بره روشن است.

تازه طبق آخرین آمار همون مسافرت های خارج از کشور ما هم حدود 60% با هواپیما هست نه بیشتر  

بنابراین دوست عزیز ما شاید کمی با بی دقتی آماری گفته باشند اما آمار نادرستی ندادن که 90% کشور از سفر هوایی بی بهره هستند. و در حقیقت کل این فرودگاه ها و هواپیما ها در اختیار افراد کمی در جامعه هست.

خجالت هم خوب چیزیه !


این ادبیات توهین امیز و تهی از منطق شما کاملا از جنس همان تصویر توهین آمیز به رئیس جمهور کشور است ...!
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

Never is never an option +

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Solver تشکر کرده اند:
mm1990, netwet, anga2009, KH.I.A.2500, hamed_713, esijoon, jhan2010, Present, &mmt, Mahdi1944

Major II

Major II



no avatar
پست ها

135

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 18 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 19 مهر 1392 12:46

آرشيو سپاس: 661 مرتبه در 135 پست

Re: برنامه ایران برای خرید ۴۰۰ هواپیمای بوئینگ یا ایرباس

توسط netwet » يکشنبه 10 آذر 1392 18:05

M.Abooali نوشته است:
sand_fighter,  آمار درست هست با کمی تلرانس.

اتفاقا رئیس سازمان هواپيمايي  کشور چند وقت پیش همین آمار را در گفتگو ویژه خبری به شکل دیگه ای داد. اون آمار کل افرادی که از روز اول تاسیس این سازمان تا به امروز پرواز داشتند را فهرست کرد و جمعیت کل این افراد زیر 15 میلیون نفر بوده است. شما حالا دیگه حساب باقی کارش را بکن.

در این آمار از جمعیتی حدود یک صد هزار نفر هم صحبت شد که در سال بیش از 50 سفر هوایی دارند. (اینم گفتم که براتون سوال نشود کی در هواپیماه ها می نشیند)

این آماریش. اما به زبان خودمانیش،

به قول نماینده مجلس جناب کواکبیان "دولت (نهم) کاری کرده مردم روی خط فقر هم از پس سفر با خودرو شخصی بر نمیان."

خوب حالا این مردم قراره از پس هزینه های سفر با هواپیما بر بیان؟  پر واضح است چند درصد مردم ما روی خط فقر هستند و فاصله دهکی که زورش نمیرسه با ماشین شخصیص بره سفر تا دهکی که بتونه با هواپیما بره روشن است.

تازه طبق آخرین آمار همون مسافرت های خارج از کشور ما هم حدود 60% با هواپیما هست نه بیشتر  

بنابراین دوست عزیز ما شاید کمی با بی دقتی آماری گفته باشند اما آمار نادرستی ندادن که 90% کشور از سفر هوایی بی بهره هستند. و در حقیقت کل این فرودگاه ها و هواپیما ها در اختیار افراد کمی در جامعه هست.

خجالت هم خوب چیزیه !


این ادبیات توهین امیز و تهی از منطق شما کاملا از جنس همان تصویر توهین آمیز به رئیس جمهور کشور است ...!




با تشکر از توضیحات شما بنده هم این امار رو رو هوا ندادم یادمه قبلآ تو یکی از مجلات یا روزنامه ها بود که خونده بودم و متاسفانه لینک معتبری ازش پیدا نکردم که رفرنس بدم. بعدم احتیاجی نیست که راه دوری بریم یه نگاه ب جامعه اماری اطرافیان و نزدیکانمون بندازیم به وضوح میشه این امار 90 درصد رو لمس کرد!
از شما چه پنهان با اینکه عشق پرواز و هواپیما هستم (اصلآ این سایت رو با خوندن مطالب کاپیتان مدرسی پیدا کردم و عضوش شدم) با 26 سال سن تا به حال از نزدیک یه هواپیمای واقعی رو ندیدم چه برسه به اینکه بخوام سوارش بشم فکر می کنم امثال من تو این جامعه بسیاره، مردمی که با وجود همه علایق و استعدادهاشون محکوم به پذیرش واقعیت ها هستیم. خلاصه اینکه درد ما درد نداشتن هواپیما و  سفرهای هوایی نیست، درد ما عمیق تر از این چیزاست و با این وعده ها التیام پیدا نمی کنه.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب netwet تشکر کرده اند:
KH.I.A.2500, &mmt, esijoon, Present, coops, chaz

New Member



no avatar
پست ها

9

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 13 شهریور 1392 21:21

آرشيو سپاس: 25 مرتبه در 12 پست

Re: برنامه ایران برای خرید ۴۰۰ هواپیمای بوئینگ یا ایرباس

توسط ghasem_meysam » يکشنبه 10 آذر 1392 20:10

روستای پرپیات چرنوبیل را نگاه کنید درس عبرت بگیرید

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب ghasem_meysam تشکر کرده اند:
pedmehr

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

1297

تشکر کرده: 118 مرتبه
تشکر شده: 266 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 15 تیر 1387 21:25

آرشيو سپاس: 3760 مرتبه در 806 پست

Re: برنامه ایران برای خرید ۴۰۰ هواپیمای بوئینگ یا ایرباس

توسط sand_fighter » يکشنبه 10 آذر 1392 22:43

می خواستم یک خط دیگه اضافه کنم که دیدم من به لطف مدیریت من محدود شدم ! محدودیتی که امیدوارم فقط برای طیف فکری خاصی نباشه و مشروط به همه ی نقض کننده های قوانین فروم اجرا بشه !

می خواستم بگم جنام  M.Abooali,  آدم حرف حق را همیشه می شنوه و تشکر می کنه مثل خود بنده که بار ها با اینکه مخالف خیلی حرف های شما هستم وقتی حرف حقی زدین تشکر هم کردم زیر خیلی از پستای شما مشخصه ! ولی متاسفانه بعضی ها اگر سند و مدرک دقیق روز هم برایشان بیاوری گوش نمی دهند هیچ همه را مورد لطف خود قرار میدن ! امیدوارم این سیستم نه در طیف فکری شما همچنین در طیف فکری ما هم اصلاح بشه !

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

72

تشکر کرده: 34 مرتبه
تشکر شده: 93 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 17 آبان 1390 14:11

آرشيو سپاس: 20 مرتبه در 7 پست

Re: برنامه ایران برای خرید ۴۰۰ هواپیمای بوئینگ یا ایرباس

توسط lormishju » دوشنبه 11 آذر 1392 01:36

به نظر من نیازی به هواپیماهای غربی نیست اگر تمام مراکز استان ها را با قطار پرسرعت بهم وصل کنند نیازی به هواپیما نیست که تازه کلی هم سوخت مصرف می کنه و تو کشور ما سوانح زیادی را ایجاد می کند یا اینکه همین صنایع هواپیماسازی داخلی را توسعه بدهند کافی است

Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

442

تشکر کرده: 275 مرتبه
تشکر شده: 89 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 1 بهمن 1389 11:38

آرشيو سپاس: 2331 مرتبه در 354 پست

Re: برنامه ایران برای خرید ۴۰۰ هواپیمای بوئینگ یا ایرباس

توسط anga2009 » دوشنبه 11 آذر 1392 10:44

ghasem_meysam نوشته است:بیاین بگین اورانیوم بالای 4درصد به چه دردی میخوره؟
که ج.ا رفته دنبالش؟


اولا تاپیک به انحراف نبرید و نگاهی به عنوان تاپیک بیندازید
دوما حدود یه میلیون بیمار به رادیو دارو های نیاز دارند که اونهم به این 20 درصد احتیاج دارد.
سوما حتی اگه یه دانه ازاین 400 هواپیما ها را ما توانستیم وارد کنیم بنده قول می دهم یکسال پست نزنم
وب سایت روستای گندشمین
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
خدایا من را ببخش...

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب anga2009 تشکر کرده اند:
Present, &mmt

Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

563

تشکر کرده: 259 مرتبه
تشکر شده: 188 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 7 اسفند 1385 04:54

آرشيو سپاس: 1326 مرتبه در 369 پست

Re: برنامه ایران برای خرید ۴۰۰ هواپیمای بوئینگ یا ایرباس

توسط mj_piremard » دوشنبه 11 آذر 1392 12:53

lormishju نوشته است:به نظر من نیازی به هواپیماهای غربی نیست اگر تمام مراکز استان ها را با قطار پرسرعت بهم وصل کنند نیازی به هواپیما نیست که تازه کلی هم سوخت مصرف می کنه و تو کشور ما سوانح زیادی را ایجاد می کند یا اینکه همین صنایع هواپیماسازی داخلی را توسعه بدهند کافی است

با سلام
دوست عزیز اول همه هزینه پیشنهاد شما یه چیزی رد حد خرید همون 400 بوئینگ و ایرباسه دوما" هواپیمافقط برای سفر های داخلی نیست سفر های خارجی رو چی کار کنیم.در مورد صنایع هواپیما سازی داخلی پیش نیاز هایی داره که ما از اونها بهره مند نیستیم:
بودجه درست و حسابی نیروهای آموزش دیده کمک ها و انتفال تکنولوژی از خارج و...
در کل ساخت یه هواپیما مسافر بری درست و حسابی نیازمند صنایع مختلف هست که حداقل در کوتاه مدت و میان مدت برای ایران امکان پذیر نیست .مسئله بعدی بحث اقتصادی هست که در صورتی که ما نتونیم هواپیما های تولیدی خودمون رو به صورت گسترده صادر کنیم صرفه اقتصادی نداره
چه خوب خوند حرف دلمو

سهم من از دنیا همینه که تو تنهایی شبهام کسی اشکامو نبینه کسی اشکامو نبینه.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب mj_piremard تشکر کرده اند:
R.A.F, Mohammad.Jafar, &mmt

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1783

تشکر کرده: 4 مرتبه
تشکر شده: 71 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 29 اردیبهشت 1386 15:58

آرشيو سپاس: 11669 مرتبه در 1512 پست

Re: برنامه ایران برای خرید ۴۰۰ هواپیمای بوئینگ یا ایرباس

توسط typhoon » دوشنبه 11 آذر 1392 16:20

سلام
من نیز دچار محدودیتم اما!!!! اولا که بحث اول سن بسیار بالای ناوگان مسافربری کشور ماست که اگر اشتباه نکنم بالای 20 سال است. و این که این مسئله باعث شده است سفر هوایی با خطوط هوایی ایرانی در دنیا به عنوان یکی از ناامن ترین خطوط شناخته شود. دوم مسیرهای داخلی که ماشالله کم مسافر هم نیستند ، مقصد هایی مثل مشهد و کیش از جمله نقاطی هستند که هر روز حجم زیادی از مسافر از طریق هوایی به اونها وارد و خارج میشه و میشه با خرید تعدادی هواپیما مثل سری B737 از سری جدید سفرهای این بخش رو می توان امن تر و صد البته راحت تر کرد. دوستان از پول بلیط صحبت کردند ، یکی از دلایل قیمت بالای سفرهای هوایی در کشور ما همین بحث قدیمی بودن پرنده ها و هزینه های تعمیر و نگهداری آنهاست ، زمانی که شما پرنده جدید در تعداد بالاتر داشته باشید قاعدتا هزینه های شما کاهش خواهد یافت. اما بحث ناوگان دور برد و سفرهای خارجی !!!! دوستان مگر خط هوایی مثل فلای امارات و یا قطر ایرویز مشتریانش همه قطری و اماراتی هستند؟!!! این همه خارجی از کشورهای مختلف دنیا به دلیل استانداردهای بالای این خطوط هوایی از اونها برای پرواز استفاده می کنند و صد البته سود بسیار بالایی را نصیب این خطوط هوایی و کشورها می کنند ، صد البته داشتن ایرلاین های پیشرفته و به روز در بحث جذب توریسم و درآمد و اشتغال زایی در کشور نیز موثر است . همه دوستان فکر می کنم مناظرات انتخاباتی رو به یاد دارند و این مسئله که همه بر روی بحث توریسم تاکید داشتند ، آیا با ناوگان فعلی هواپیمایی کشور می توان به دنیال جذب توریست رفت؟!!!

و باز طرحی مثل خطوط هوایی ارزان قیمت هوایی در دنیا مثل EasyJet که در بسیاری از نقاط جهان باعث شده افرادی با درآمد پایین هم بتونند هوایی سفر کنند ، این طرح هم در کشور ما با داشتن تعداد مناسب هواپیما قابل دسترسی است !!!!

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب typhoon تشکر کرده اند:
chaz, Mahdi1944, sand_fighter, Kookoo_Sabzi1388, ASHKAN95, samsun, CAPTAIN PILOT, Goebbels, Present, Mohammad.Jafar, pedmehr, anga2009, rasols, ghahestani

Major II

Major II



no avatar
پست ها

135

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 18 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 19 مهر 1392 12:46

آرشيو سپاس: 661 مرتبه در 135 پست

Re: برنامه ایران برای خرید ۴۰۰ هواپیمای بوئینگ یا ایرباس

توسط netwet » دوشنبه 11 آذر 1392 22:48

typhoon نوشته است:سلام
من نیز دچار محدودیتم اما!!!! اولا که بحث اول سن بسیار بالای ناوگان مسافربری کشور ماست که اگر اشتباه نکنم بالای 20 سال است. و این که این مسئله باعث شده است سفر هوایی با خطوط هوایی ایرانی در دنیا به عنوان یکی از ناامن ترین خطوط شناخته شود. دوم مسیرهای داخلی که ماشالله کم مسافر هم نیستند ، مقصد هایی مثل مشهد و کیش از جمله نقاطی هستند که هر روز حجم زیادی از مسافر از طریق هوایی به اونها وارد و خارج میشه و میشه با خرید تعدادی هواپیما مثل سری B737 از سری جدید سفرهای این بخش رو می توان امن تر و صد البته راحت تر کرد. دوستان از پول بلیط صحبت کردند ، یکی از دلایل قیمت بالای سفرهای هوایی در کشور ما همین بحث قدیمی بودن پرنده ها و هزینه های تعمیر و نگهداری آنهاست ، زمانی که شما پرنده جدید در تعداد بالاتر داشته باشید قاعدتا هزینه های شما کاهش خواهد یافت. اما بحث ناوگان دور برد و سفرهای خارجی !!!! دوستان مگر خط هوایی مثل فلای امارات و یا قطر ایرویز مشتریانش همه قطری و اماراتی هستند؟!!! این همه خارجی از کشورهای مختلف دنیا به دلیل استانداردهای بالای این خطوط هوایی از اونها برای پرواز استفاده می کنند و صد البته سود بسیار بالایی را نصیب این خطوط هوایی و کشورها می کنند ، صد البته داشتن ایرلاین های پیشرفته و به روز در بحث جذب توریسم و درآمد و اشتغال زایی در کشور نیز موثر است . همه دوستان فکر می کنم مناظرات انتخاباتی رو به یاد دارند و این مسئله که همه بر روی بحث توریسم تاکید داشتند ، آیا با ناوگان فعلی هواپیمایی کشور می توان به دنیال جذب توریست رفت؟!!!

و باز طرحی مثل خطوط هوایی ارزان قیمت هوایی در دنیا مثل EasyJet که در بسیاری از نقاط جهان باعث شده افرادی با درآمد پایین هم بتونند هوایی سفر کنند ، این طرح هم در کشور ما با داشتن تعداد مناسب هواپیما قابل دسترسی است !!!!




با تشکر از پست مفید شما ولی باید خدمتتون عرض کنم که بحث ما بحث خوب بودن یا نبودن توسعه و نوسازی صنعت هوایی نیست بحث بر سر اولویت هاست. با وضعیت فعلی جامعه ایرانی مشکل بحرانی ما نداشتن ناوگان هوایی پیشرفته نیست و این مزایایی هم که فرمودید سالها زمان میبره تا تاثیرش رو در کیفیت زندگی جامعه ایرانی نشون بده. در وضعیت فعلی اگر به دنبال گرفتن امتیاز از طرف مقابل هستیم باید روی مسائلی دست بگذاریم که حوزه استراتژیک محسوب میشن و تاثیرش در زندگی عامه مردم به وضوح قابل لمس باشه.

به عنوان مثال رفع کامل تحریمات مالی و بانکی اونقدر مهم هست که با لغوش میشه یه تحول بزرگ در اقتصادمون ایجاد کنیم و بسیاری از مشکلات رو حل کرد. واقعآ اگه مرد سیاست هستیم باید در مقابل مهره های ارزشمندی که میسوزونیم چنین امتیازاتی از طرف مقابل بگیریم!!!

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب netwet تشکر کرده اند:
Present, KH.I.A.2500

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3441

تشکر کرده: 272 مرتبه
تشکر شده: 376 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 20 اردیبهشت 1387 08:44

آرشيو سپاس: 13553 مرتبه در 2799 پست

Re: برنامه ایران برای خرید ۴۰۰ هواپیمای بوئینگ یا ایرباس

توسط Solver » سه شنبه 12 آذر 1392 12:54

اینجا احتمالا دوستان قیمت بلیط های خطوط هوایی درکشورهای مختلف را به سادگی می توانند به دست آورند.

اینجا من از گران بودن خطوط هوایی هر چند نا امن ایران صحبت نکردم. شخصا تا اونجا که با خطوط هوایی ترکیه، قطر، امارات و چین و برخی دیگر کشورهای منطقه آشنایی دارم خطوط هوایی ایران اصلا گران نیست که در زمره ارزان ها هم هست.

ما یک قیاس داریم - ارزان و گران . یک قیاس داریم بالا و پایین.

قیمت خطوط هوایی ایران گران نیست بلکه خیلی هم ارزان است. اما این به معنای پایین بودن نیست. اساسا سفر هوایی هزینه بالایی دارد که طبیعی هم است و خاص ایران هم نیست. شما در هر کشوری نگاه کنید بالاترین هزینه مربوط به سفر هوایی است. حتی اگر سرویس دهنده اون را در کف قیمت ممکن عرضه نماید.

بنابراین پایین بودن آمار سفر هوایی در کشور ما دلیلش گران بودن سفر هوایی در ایران نیست بلکه بالا بودن هزینه این نوع سفر است. به زبان غیر اقتصادی و خودمانی درآمد اکثریت مردم کفاف این نوع سفر را نمی دهد.

شاید بهتر است قبل از خرید این هواپیما ها این سطح درآمد بیاد بالا بعد روی خرید و سفر هوایی مردم برنامه ریزی شود.
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

Never is never an option +

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Solver تشکر کرده اند:
Present, &mmt, Mahdi1944, netwet

قبلي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان