مشكل با روشن شدن پرايد انژكتوري

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: دو شنبه 18 آذر 1392, 8:28 am

مشكل با روشن شدن پرايد انژكتوري

پست توسط roozbehzi » دو شنبه 18 آذر 1392, 8:32 am

      
    من يه پرايد دست دوم مدل 83 انژكتوري خريدم نزديك به 3 سال    
    2 سالي هست كه يه مشكلي براش پيش اومده ، خواستم اگر تجربش رو داريد راهنمايي بفرماييد كه مشكل از كجاست و براي حلش كجا بايد نشونش    
    ماشين وقتي كه چند ساعتي خاموش باشه وقتي كه روشنش ميكني حتما بايد چند دقيقه اي گاز بخوره حسابي تا راه بيفته وگرنه خاموش ميكنه در چند دقيقه اول كه روشنش كني اگر گاز ندي ماشين به تكون خوردن مي افته و خاموش ميكنه ، در حال حركت هم باشي ، گاز نخوره يا كم بخوره خاموش ميكنه و بايد پارو روي گاز بزاي تا بعد از چند ثانيه گاز    
    دونم مشكل از چي مي تونه باشه؟ از زمستان هاي اين مشكل حاد ميشه و در هواي گرم خيلي كمتره ، در ضمن اينكه استارت هم كه ميزني ، به ندرت با يه بار استارت زدن و در موارد ديگر 2 تا سه بار بايد استارت زد تا ماشين روشن    
       

New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: دو شنبه 23 دی 1392, 9:56 am
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

Re: مشكل با روشن شدن پرايد انژكتوري

پست توسط kavir1356 » دو شنبه 23 دی 1392, 10:18 am

سلام
من هم همین مشکل رو داشتم و تقریبا 3 سال با اون درگیر بودم کلی هم خرج ماشین کردم ( شاید بتونم بگم تقریبا کلیه سنسور های ماشین رو عوض کردم ) حتی برخی از قطعات رو با ماشین دوستان عوض کردم ولی جوابی نگرفتم . همچنان در روز های سرد سال ( مخصوصا زمستان ) اون هم در صبح ها و یا وقتی ماشین زیاد می خوابید این مشکل ( استارت خوردن و روشن شدن ) رو داشتم تا بالاخره ماشین رو پیش یه مکانیک با انصاف و با تجربه بردم و اون هم بعد از یک شب که ماشین رو پیشش گذاشتم مشکل رو متوجه شد . مشکل خیلی ساده ولی ریز بود .
صاحب قبلی ماشین برای کارکرد بهتر ماشین در فصل گرما یک مقاومت ریز و کوچک در سر را سیم های مربوط به سنسور دمای آب ( فشنگی آب ) به ECU قرارداده بود که این امر در زمستان باعث بروز مشکل در خودرو میشد . چون تقریبا اکثر باطری سازها این کار رو میکنند تا فن ماشین زودتر روشن بشه . این کار باعث میشه تا پیامی که در مورد دمای هوا و آب به ECU ارسال بشه غیر واقعی باشه و خودرو در زمستان و هوای سرد با مشکل روشن شدن روبرو بشه .

New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: پنج شنبه 23 دی 1395, 10:18 pm

پراید

پست توسط hajdadash » پنج شنبه 23 دی 1395, 10:21 pm

دوست عزیز بایستی استپر موتور مارک hic یا ایران کاربراتور خریداری و نصب کنید

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”