در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

New Member



no avatar
پست ها

3

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 17 آذر 1392 08:00

آرشيو سپاس: 4 مرتبه در 2 پست

سوال درباره دیسک وصفحه کلاچ

توسط h-anvari » سه شنبه 19 آذر 1392 11:54

با سلام و احترام و عرض خسته نباشید من آخر سال 90 یه پژو پارس صفر از ایران خریدم  که متاسفانه بعد از 23000 کیلومتر دیسک وصفحه کلاچ اون کاملاً تموم شد (درحالیکه پژو
GLX





برادرم که 4 سال پیش خریده و 48000 تا کارکرده هنوز هم ماشاالله قرص و محکم و باشتاب وقدرت عالی کار میکنه) ضمناً وقتی دیسک وصفحه نو انداختم مکانیکه کلاچ رو طوری ریگلاژ کرد که کلاچ رو حدداً 5 سانت میاری بالا کلاچ درگیرمیشه و ماشین راه میفته و از طرفی کلاچ مثل سابق تا آخر بالا نمیاد و تقریباً 2 سانت آخر خلاصی داره و بازی میکنه سوال اول من اینه که چرا صفحه کلاچ ماشین من اینقدر زود تموم شد ؟ و سوال دومم اینکه چرا قبلاً که کارخونه ریگلاژ کرده بود تا آخر بالا میومد و هیچ خلاصی نداشت و الان مکانیکه میگه بهترین حالت همینه و اون مهندسا اشتباه میکنن ؟             پیشاپیش از اینکه وقت میذارید و جوابمو میدید ممنونم .

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب h-anvari تشکر کرده اند:
Present, MOHAMMAD_ASEMOONI

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

2657

تشکر کرده: 81 مرتبه
تشکر شده: 182 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 23 تیر 1388 08:58

محل سکونت

روبروی شما

آرشيو سپاس: 15274 مرتبه در 2406 پست

Re: سوال درباره دیسک وصفحه کلاچ

توسط RAHVAR » چهارشنبه 20 آذر 1392 11:49

سلام دوست عزیز

ورودتون به سنترال رو خوش آمد میگم


شما قبل از پارس ماشین دیگه ای داشتید؟


چند نکته :

نیم کلاچ طولانی باعث سوختن صفحه کلاچ می شود
اگر پدال کلاچ بالا و بالاتر عمل می کند لنت صفحه کلاچ ضعیف شده و در حال تمام شدن است.
هیچگاه پای خود را بی جهت برای مدت طولانی روی پدال کلاچ نگه ندارید زیرا بلبرینگ کلاچ درگیری بیشتری پیدا می کند و عمر آن کم می شود.

پژو پارس زودتر از بقبه ماشین های هم رده خود  صفحه کلاچ تموم میکنه



برای تست سالم بودن صفحه کلاچ ماشین  یه راهکار هست :
ماشینتونو بزنین دنده 1
ترمز دستی رو بکشید
یکم گاز بدین ( جوری که دور موتور به 2000 برسه )
یواش یواش پاتون رو از روی کلاچ بردارین
حالا چند تا اتفاق میوفته با توجه به شرایط ماشینتون !

*** اگه دیدین ماشین داره کم کم حرکت میکنه ; ایراد از عدم رگلاژ ترمز دستیتونه...حالا میتونین جاش ترمز پدالی رو بگیرین ( خلاصه یکار کنین ماشینتون حرکت نکنه )
*** اگه ماشینتون روشن موند نشون میده کلاچ خرابه و باید عیب رو پیدا کنین
*** اگه ماشین خاموش کرد نشون میده که صفجه کلاچ هنوز سالمه و توان دار

در مورد رگلاژ مکانیک یه خلاصی گذاشته که اگه پاتون رو کلاچ بود سریع تموم نشه و براتون زیاد کارکنه


کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب RAHVAR تشکر کرده اند:
h-anvari, Mahdi1944, MOHAMMAD_ASEMOONI

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3103

تشکر کرده: 2441 مرتبه
تشکر شده: 4177 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: سوال درباره دیسک وصفحه کلاچ

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » چهارشنبه 20 آذر 1392 13:05

h-anvari نوشته است:[size=3]با سلام و احترام و عرض خسته نباشید من آخر سال 90 یه پژو پارس صفر از ایران خریدم  که متاسفانه بعد از 23000 کیلومتر دیسک وصفحه کلاچ اون کاملاً تموم شد (درحالیکه پژو
GLX





برادرم که 4 سال پیش خریده و 48000 تا کارکرده هنوز هم ماشاالله قرص و محکم و باشتاب وقدرت عالی کار میکنه) ضمناً وقتی دیسک وصفحه نو انداختم مکانیکه کلاچ رو طوری ریگلاژ کرد که کلاچ رو حدداً 5 سانت میاری بالا کلاچ درگیرمیشه و ماشین راه میفته و از طرفی کلاچ مثل سابق تا آخر بالا نمیاد و تقریباً 2 سانت آخر خلاصی داره و بازی میکنه سوال اول من اینه که چرا صفحه کلاچ ماشین من اینقدر زود تموم شد ؟ و سوال دومم اینکه چرا قبلاً که کارخونه ریگلاژ کرده بود تا آخر بالا میومد و هیچ خلاصی نداشت و الان مکانیکه میگه بهترین حالت همینه و اون مهندسا اشتباه میکنن ؟             پیشاپیش از اینکه وقت میذارید و جوابمو میدید ممنونم .

سلام .
دیگه شکی برای کسی به جا نمونده که خودروسازهای ایران هم مثل خیلیهایِ دیگه سعی کردند تا میتونند بار سنگینِ فشار تحریمها و گرانی رو بندازند روی کولِ ملت شریف .
بسیاری از قطعات خودروها عمداً با کیفیت کم تولید میشه تا هم هزینه ی ساختش کم بشه هم زودتر خراب بشه و تعویض بشه .
چون هیچ سرمایه داری حاضر نیست چیزی از بار و فشار تحریمها و مشکلات رو به دوش بکشه .
==============+===================+===
احتمالاً صفحه کلاچ ماشینتون عمداً نازک ساخته شده بود و به همین علت کلاچ بالا بوده و زود هم سابیده شده .
اما صفحه کلاچ استاندارد ضخامتش بیشتره و پدال پائین هست .
در مورد رگلاژ کردن کلاچ حرفتون درسته .
کلاچ باید تا چهار سانت از بالا خلاصی داشته باشه تا مطمئن بشیم که بلبربنگ کلاچ با دیسک تماس نداره و همراهش نمیچرخه چون بلبرینگ کلاچ طراحی نشده که دائماً بچرخه .
یک حُسنِ دیگه اش هم اینه که اونهائی که عادت دارند پاشون رو به پدال کلاچ تکیه بدند , بلبرینگ کلاچ صدمه نمیبینه .

از پائین هم باید از ته که کلاچ رو ول میکنیم , تا سه چهار سانت کلاچ اصلاً درگیر نشه تا مطمئن بشیم که قبل از به ته رسیدنِ پدال , دیسک و صفحه از هم کاملاً جدا میشه تا دنده ها آسیب نبینه .
اگر دوست داشتین این تاپیک رو هم بخونید
صرفه جوئی در مخارج ماشین تا سقف میلیونها تومن .

topic-t107118.html
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MOHAMMAD_ASEMOONI تشکر کرده اند:
ASHKAN95, Present, Mahdi1944, h-anvari

New Member



no avatar
پست ها

3

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 17 آذر 1392 08:00

آرشيو سپاس: 4 مرتبه در 2 پست

Re: سوال درباره دیسک وصفحه کلاچ

توسط h-anvari » چهارشنبه 20 آذر 1392 14:46

خیلی ممنونم از پاسختون فقط در رابطه با خلاصی کلاچ یه مطلبی هست که شاید من نتونستم درست توضیح بدم ، منظور من از اینکه میگم وقتی کلاچ رو  رها میکنم و پامو از رو پدال برمیدارم حدوداً 2 سانت خلاصی داره اینکه حتی اگر پا رو بطور کامل از کلاچ بردارم  و کلاچ کاملاً بالا بیاد بازهم حدوداً 2 الی 3 سانت دیگه جا داره که با نوک پا یا حتی با دست میتونید کلاچ رو بیارید بالاتر ولی وقتی ول کنید میفته سرجای قبلش واین 2-3 سانت رو کاملاً آزاد  و لقه ، آیا درستش همینه ؟   بازهم ازتون ممنونم .

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3103

تشکر کرده: 2441 مرتبه
تشکر شده: 4177 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: سوال درباره دیسک وصفحه کلاچ

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » پنج شنبه 21 آذر 1392 22:17

h-anvari نوشته است:خیلی ممنونم از پاسختون فقط در رابطه با خلاصی کلاچ یه مطلبی هست که شاید من نتونستم درست توضیح بدم ، منظور من از اینکه میگم وقتی کلاچ رو  رها میکنم و پامو از رو پدال برمیدارم حدوداً 2 سانت خلاصی داره اینکه حتی اگر پا رو بطور کامل از کلاچ بردارم  و کلاچ کاملاً بالا بیاد بازهم حدوداً 2 الی 3 سانت دیگه جا داره که با نوک پا یا حتی با دست میتونید کلاچ رو بیارید بالاتر ولی وقتی ول کنید میفته سرجای قبلش واین 2-3 سانت رو کاملاً آزاد  و لقه ، آیا درستش همینه ؟   بازهم ازتون ممنونم .
سلام . کلاچ دو سه تا ماشین شبیه به ماشینتون رو چک کنین ببینین مثل هم هست ؟
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MOHAMMAD_ASEMOONI تشکر کرده اند:
Mahdi1944, h-anvari, Present

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3103

تشکر کرده: 2441 مرتبه
تشکر شده: 4177 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: سوال درباره دیسک وصفحه کلاچ

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » پنج شنبه 21 آذر 1392 22:54

سلام
دوستان علاقمند به طرز کار کلاچ حتماً به این موضوع توجه دارند که وقتی پدال کلاچ رو تا آخر فشار میدیم , خورشیدیِ دیسکِ کلاچ فقط حدودِ 3.5 تا 4 میلیمتر به عقب حرکت میکنه یعنی فاصله ی صفحه کلاچ با فلای ویل و دیسکِ کلاچ فقط 1.6 میلیمتر هست .
http://members.shaw.ca/corvette.84/engage.gif
http://3.bp.blogspot.com/-m5nDgJ4-5GQ/U ... clutch.jpg
برای همین هست که صفحه کلاچ نباید از یک میلیمتر بیشتر تاب نداشته باشه . همون یک میلیمتر هم زیاده و موقع پا گذاشتن روی کلاچ اگر تاب داشته باشه باعث برخوردش با دیسکِ کلاچ و لرزش میشه
باید موقع خرید دیسکِ کلاچ حتماً روی یک سطح کاملاً صاف با خط کش میلیمتریِ دقیق , فاصله ی لبه هاش تا سطح صاف اندازه گرفته بشه و بیشتر از حد مجاز نباشه وگرنه معیوب هست
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MOHAMMAD_ASEMOONI تشکر کرده اند:
h-anvari, Mahdi1944


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان