در اين بخش مي‌توانيد در مورد تمامي مسائل مرتبط با عمران به بحث بپردازيد
Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1874

تشکر کرده: 6211 مرتبه
تشکر شده: 2263 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 6 مهر 1392 22:47

آرشيو سپاس: 794 مرتبه در 318 پست

■ عزل ونصب مکرر شهرداران بزرگترین تهدید برای مدیریت شهری است

توسط SMH » يکشنبه 25 اسفند 1392 10:05




■ عزل ونصب مکرر شهرداران بزرگترین تهدید برای مدیریت شهری است



          عزل ونصب مکرر شهرداران بزرگترین تهدید برای مدیریت شهری است
معاون اداره کل شوراها و شهرداری های وزارت کشور گفت: عزل و نصب های مکرر شهرداران توسط اعضاء شوراهای اسلامی تهدیدی بزرگ برای مدیریت شهری است و مانع اجرای کارها می شود.
ˈبهزاد افشار ˈعصر شنبه در سومین نشست مشترک آموزشی شوراهای اسلامی شهرستان های خوزستان در محل سالن شهید هاشمی استانداری خوستان افزود: عزل و نصب شهرداران آسیب بزرگی به مدیریت شهرها وارد می کند و این در حالی است که در سومین دوره شوراهای اسلامی در خوزستان 170 شهردار عزل شدند.
وی افزود: دخالت اعضاء شوراهای اسلامی شهر درامور اجرایی یکی دیگر از تهدیداتی است که از سوی شوراها متوجه شهرها است درحالی که وظیفه اصلی شوراها نظارت بر عملکرد شهرداری ها می باشد.
معاون اداره کل شوراها و شهرداری های وزارت کشور گفت: شوراها خودشان را پایین تر از یک نهاد اجرایی قرار داده و با ورود به برخی از مسائل جایگاه واقعی خود را تضعیف کرده اند.
افشار گفت: اعضاء شورای های شهر باید دقت داشته باشند که پیش از استیضاح شهردار تمامی راه ها شامل تذکرو سوال از شهرداران را امتحان کنند و سپس به فکر استیضاح شهرداران باشند.
وی افزود: شوراها می توانند بر نحوه عملکرد تمامی دستگاه های اجرایی شهرها نظارت داشته باشند.
معاون اداره کل شوراها و شهرداری های وزارت کشور با بیان اینکه وظیفه اصلی شوراها مردمی بودن است، گفت: روزمرگی یکی از آفت های شهرداری ها است و شوراها باید از روزمرگی دوری کنند زیرا هم اکنون در جلساتی که در شوراها برگزار می شود تنها به بررسی نامه های وارده و دستورالعمل ها پرداخته می شود.
افشار با اشاره به اینکه انتقادهای بسیاری نسبت به دعواها و نزاع های درون شوراها وجود دارد گفت: اعضاء شوراهای اسلامی باید تلاش کنند با تعامل درون گروهی مصوباتی را به تصویب برسانند که برای مردم راهگشا باشد.
وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی نماد دموکراسی هستند، گفت: مردم سالاری تنها با نظر اکثریت و حفظ حقوق اقلیت حاصل می شود.
معاون اداره کل شوراها و شهرداری های وزارت کشور افزود: در برخی از شهرها شاهد هستیم که اعضاء شوراهای در مرکز انتخاباتی سکونت ندارند که این امر می تواند منجر به سلب عضویت اعضاء شود.
افشار با اشاره به اینکه شوراها در بسیاری از موارد به دولت کمک کرده اند، گفت: شوراها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسوولان حاکمیتی هستند و در بسیاری از موارد در انتقال مشکلات از سوی جامعه به دولت کمک کرده اند.
وی در بخش دیگیری از صحبت های خود بیان کرد: ابتدا باید وضعیت شوراها ترسیم شود که شوراهای اسلامی از لحاظ اجتماعی و سیاسی در چه جایگاهی قرار دارند و سپس انتظارات از شوراها مشخص شود.
معاون اداره کل شوراها و شهرداری های وزارت کشور افزود: در بین نخبگان سیاسی کشور نگاه به شوراها دو سویه است و برخی معتقدند در 15 سال گذشته برخی شوراها موفق بوده و برخی نیز ناموفق بوده اند.
وی با اشاره به اینکه نقش شوراها باید از حالت مشاوره دهنده خارج شوند، گفت: شورای های اسلامی از برخی جهات فرصت بوده و مشارکت را در تمامی سطوح افزایش داده اند و بسیاری از پروژه های عمرانی پس از روی کار آمدن شوراها تبعیت بیشتری از مطالبات مردمی داشته است.
معاون اداره کل شوراها و شهرداری های وزارت کشور بیان کرد: اعضاء شوراهای های اسلامی باید تلاش کنند با همدلی مشکلات را برطرف کرده و به فکر خدمت به مردم باشند.
                                                                                                                                         
                       منبع :                        لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
       گر چرخ به كام ما نگردد     


        كاري بكنيم تا نگردد       





Hesam - 1994 از این پست سپاسگزاري کرده است

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب SMH تشکر کرده اند:
Mahdi1944, hani1459

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

971

تشکر کرده: 5132 مرتبه
تشکر شده: 2948 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 آبان 1392 19:54

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اخبــــــــــار عمــــــــــــــــــــــــــرانی

توسط Hesam - 1994 » پنج شنبه 12 شهریور 1394 18:09

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد     
                          
                          وزیر راه و شهرسازی در بازدید از کارخانه مپنا لوکوموتیو کرج، از اختصاص بودجه ۲۸ میلیارد دلاری برای توسعه خطوط ریلی کشور خبر داد.                        
              
     به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وزیر راه و شهرسازی در بازدید از کارخانه مپنا لوکوموتیو کرج، از اختصاص بودجه ۲۸ میلیارد دلاری برای توسعه خطوط ریلی کشور خبر داد.
    
    عباس احمد آخوندی گفت: این مبلغ برای 2 ، 3 و 4 خطه کردن خطوط ریلی موجود ، افزایش 3 هزار کیلومتری راه آهن و برقی کردن برخی خطوط  ریلی کشور است.
    
    
    وی افزود: در مرحله نخست برقی کردن خطوط ریلی تهران - مشهد در دستور کار قرار دارد و در مراحل بعدی خطوط راه آهن تهران – تبریز و تهران – بندرعباس برقی خواهد شد.
    
    
    وزیر راه وشهرسازی گفت: قطارهای برقی با سرعتی بیشتر از 200 کیلومتر وارد ناوگان حمل ونقل عمومی و باری کشور خواهد شد .
    
    
    وی افزود: بسترسازی برای استفاده از لوکوموتیوهای برقی با سرعت بالای 300 کیلومتر که جزو پیشرفته ترین لوکوموتیوهای موجود جهان محسوب می‌شود، پروژه بعدی وزارت راه وشهرسازی در حوزه خطوط ریلی است.
    
    
    آخوندی در بازدید از خطوط تولید گروه مپنا لوکوموتیو، با اشاره به توانمندی بالای متخصصان این شرکت عظیم ایرانی در تولید لوکوموتیوهایی با استانداردهای روز جهان، گفت: تا کنون 120 لوکوموتیو از مجموع 150 لوکوموتیو باری سفارش داده شده به این گروه تولیدی، تحویل داده شده است که هم اکنون در شبکه ریلی کشور در حال خدمت رسانی است .
    
    
    وی با اشاره به رفع تنگناهای تجاری ناشی از تحریم‌های ظالمانه بین المللی برعلیه کشورمان، افزود: شرکت مپنا با توجه به توانایی‌های والای فناوری، نیروی انسانی و تجهیزات مدرن، باید در مسیر دستیابی به صادرات سالانه حداقل 10 درصد از تولیدات خود گام بردارد .
    
    
    وزیر راه وشهرسازی گفت: همچنین با اشاره به نیاز کشور به 900 لوکوموتیو ریلی جدید ، اضافه کرد: در حال مذاکره با صنایع داخلی و خارجی برای تامین نیازهای خطوط ریلی کشور هستیم .
    
    
    وی اضافه کرد:هم اکنون 800 لوکوموتیو در کشور وجود دارد که از این تعداد 600 لوکوتیو فعال و 200 لوکوموتیو نیز خارج از خط است.
    
    
    آخوندی گفت: 120  لوکوموتیو خارج از خط هم اکنون به همت متخصصان وکارگران سخت کوش کشورمان در مراحل مختلف بازسازی قرار دارد.
    
    
    وی افزود: امروز به لطف همین تلاش‌ها، نخستین لوکوموتیو از مجموعه پروژه بازسازی ده دستگاه لوکوموتیو " ایی جی " ، تحویل وزارت راه وشهرسازی شد.
    
    
    وزیر راه وشهرسازی گفت: عمر مفید هر لوکوموتیو 18 سال است ولی هم اکنون به دلیل کمبودها ، لوکوموتیوهایی با عمر 20 سال در حال فعالیت در خطوط ریلی کشور است .
    
    
    وی افزود: قیمت هر دستگاه لوکوموتیو بالای سه میلیون دلار است ولی متخصصان داخلی با قیمت کمتر از 40 درصد این مبلغ لوکوموتیوهای فرسوده را بازسازی و برای فعالیت در یک دوره 18 ساله جدید آماده می‌کنند.
لا حول و لا قوة الا بالله العلي العظيم

میتوانید صفحات ما در CCN را دنبال کنید

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1874

تشکر کرده: 6211 مرتبه
تشکر شده: 2263 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 6 مهر 1392 22:47

آرشيو سپاس: 794 مرتبه در 318 پست

■ یک گروه ایتالیایی بافت معماری کرمان و شیراز را بررسی می‌کن

توسط SMH » شنبه 18 مهر 1394 19:12

یک گروه ایتالیایی بافت معماری کرمان و شیراز را بررسی می‌کنند



به گزارش هنرآنلاین، کارلو چزاری و لوکا یوکیلتو که به دعوت وزارت راه و شهرسازی برای بررسی پلان‌ها کرمان و شیراز به ایران سفر کرده‌اند، صبح امروز نیز سخنرانی‌هایی را با عنوان " تجربه‌ها و روش‌شناسی در حفاظت شهری" و "توسعه بین‌المللی در برنامه‌ریزی حفاظتی شهرهای تاریخی" در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران ایراد کردند.

لوکا یوکیلتو مشاور خارجی مرمت و بازسازی بافت فرسوده‌ی کرمان معتقد است؛ در شهر کرمان نه فقط در بخش تاریخی بلکه در کل شهر باید تعادل‌بخشی موردتوجه قرار گیرد.

بر اساس گزارش خبرنگار ایسنا، یوکیلتو پنج‌شنبه‌شب در گفت‌وگو با استاندار کرمان با بیان این‌که ضرورت دارد یک طرح جامع حفاظتی برای کل منطقه تدوین شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز مرکز بافت تاریخی کرمان تحت فشارهای مختلف است از همین‌رو باید ملاحظه‌کاری شود.

این مشاور ایتالیایی بافت‌های تاریخی اظهار کرد: در برخی جاها می‌توان از سازه‌های مدرن استفاده کرد اما باید بخش‌های مختلف از نظر اجتماعی، ساختاری و بصری یکپارچه باشند.

وی گفت: در صورتی‌که کل موازین بافت قدیمی با هم یکپارچه و هماهنگ باشند جمعیت متقاضی بازگشت به بافت قدیمی خواهند شد نه ترغیب به فرار از آن، بنابراین کرمان شایسته این توجه است.

لزوم شناسایی ارزش شهر به ساکنان آن

هم‌چنین در ادامه کارلو چزاری معمار این گروه ایتالیایی نیز خاطرنشان کرد: در درجه‌ی اول بافت تاریخی شهرها باید دارای زندگی باشد و مردم بتوانند در آنجا زندگی کنند ضمن این‌که باید ارزش شهر را به ساکنان آن بشناسانیم.

وی ادامه داد: هرگونه سرویس و خدماتی که به بخش‌های مختلف شهر داده می‌شود باید به‌موازات آن در راستای توسعه بافت تاریخی هم ارائه شود از این‌رو مقامات مسئول باید کاری کنند که شهر قابل زندگی باشد یعنی همه‌ی زیرساخت‌ها برای مردم تأمین شود.

چزاری با تأکید بر این‌که باید کاملاً ارزیابی شود که گزینه‌هایی که انتخاب می‌شوند چه تأثیری بر روی بافت شهرها خواهد گذاشت، تصریح کرد: آشکار است که گذاشتن یک سوپر مارکت بزرگ در کنار بازار، آن بازار را دچار مشکل می‌کند.

وی تصریح کرد: امروز شهروند در مقابل خرابه‌هایی است که نمی‌داند منظور از آن‌ها چیست در حالی‌که اگر به آن‌ها گفته شود که چه اقداماتی در دست اقدام بوده و چه نتایجی در برخواهد داشت بهتر همراهی می‌کنند.



منبع : هنر انلاین
       گر چرخ به كام ما نگردد     


        كاري بكنيم تا نگردد       





2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1874

تشکر کرده: 6211 مرتبه
تشکر شده: 2263 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 6 مهر 1392 22:47

آرشيو سپاس: 794 مرتبه در 318 پست

پروژه احداث شهرهای جدید موفق نبوده است

توسط SMH » شنبه 18 مهر 1394 19:15

پروژه احداث شهرهای جدید موفق نبوده است



مشاور معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، گفت: پروژه احداث شهرهای جدید موفق نبوده است و هیچکدام به افق های جمعیتی مورد نطر دست نیافته اند.

سید محسن طباطبایی مزدآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به موضوع ساخت نسل دوم شهرهای جدید که اخیرا مطرح شده است، گفت: به نظر در گام اول ما می بایست به آسیب شناسی وضعیت موجود بپردازیم و علت یابی کنیم چرا شهرهای جدید نتوانستند به تمامی اهداف خود دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه پاشنه آشیل اکثر شهرهای جدید، فقدان شالوده و پایه اقتصادی مستقل و وابستگی آنها به کلانشهرها بوده است، گفت: به عنوان مثال از چهار شهر جدید مجموعه شهری تهران هیچکدام به افق های جمعیتی مورد نظر دست نیافته اند که علت اصلی این امر ضعف بنیان های اقتصادی بوده است و به نوعی به این شهرها بیشتر ماهیت خوابگاهی بخشیده است.

مدیر مسئول فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری با تاکید بر اینکه شهر جدید هشتگرد که ظرفیت جمعیت پذیری آن ۵۰۰ هزار نفر تعیین شده ، تاکنون تنها حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت جذب کرده است، گفت: شهر جدید پردیس نیز از افق ۱۵۰ هزار نفری خود تنها حدود ۶۰ هزار نفر سکنه دارد و وضعیت سایر شهرها نیز تقریبا به همین روال است.

طباطبایی با اشاره به اینکه تنها شهر جدیدی که توانسته است در بعد جمعیت پذیری نسبتاً موفق عمل کند، شهر اندیشه است، خاطرنشان کرد: اما این شهر نیز از منظر اقتصادی و اجتماعی یک شهر اقماری وابسته به کلانشهرهای تهران و کرج است.

مدرس دانشگاه خوارزمی معتقد است: اکنون در شرایطی طرح ایجاد نسل دوم شهرهای جدید در دست بررسی است که هنوز چشم انداز روشنی از آینده شهرهای جدید فعلی وجود ندارد و هنوز برای پویایی و تحرک اقتصادی، اجتماعی و هویتی شهرهای جدید طرح منسجمی ارائه نشده است .

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با تاکید بر اینکه تجربه شهرهای جدید در جهان نشان می دهد که چنانچه این شهرها دارای کارکرد اقتصادی تجاری مشخص و برنامه ریزی شده ای باشند بسیار موفق عمل خواهند کرد، افزود: برای مثال شهر جدید کراولی در انگلستان به یکی از قطب های صنعتی بزرگ بین لندن و ساحل جنوبی انگلستان تبدیل شده و یا شهرهای جدید کشور هنگ کنگ مانند توئن مون و شاتین دارای جایگاه تجاری صنعتی برجسته ای هستند که این امر جمعیت پذیری سریع آنها را میسر کرده است.

طباطبایی با اشاره به اینکه اخیرا مسئولان اعلام کرده اند که قرار است ۱۰ شهر جدید در کشور احداث شود، یادآور شد: تا زمانی که از منظر اقتصادی هدفگذاری دقیقی برای شهرهای جدید صورت نگیرد این طرح ها با استقبال مردمی روبه رو نخواهند شد.

مشاور معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اشاره به اینکه قرار است شهرهای جدید به جای دولت محوری، رویکرد مردم محوری را در پیش گیرند، افزود: سوق دادن سرمایه های مردمی به سمت ایجاد شهرهای جدید تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که از منظر اقتصادی این انباشت سرمایه دارای صرفه مناسب باشد.



      منبع : مهر
       گر چرخ به كام ما نگردد     


        كاري بكنيم تا نگردد       





2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

قبلي

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان