در اين بخش مي‌توانيد در مورد تمامي مسائل مرتبط با دانش عمومي به بحث بپردازيد
Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

71

تشکر کرده: 35 مرتبه
تشکر شده: 58 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 11 دی 1396 09:34

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: عیب یابی و تعمیر و نگهداری آبگرمکن و پکیج در این تاپیک

توسط مهاجر تنها » چهارشنبه 16 اسفند 1396 13:44

سلام
می دونستم شما تعمیر کار نیستی ولی استاد را که فقط به تعمیر کارها نمی گن چه تعمیر کارهایی هستند که...

New Member



no avatar
پست ها

6

تشکر کرده: 6 مرتبه
تشکر شده: 2 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 14 اسفند 1396 00:11

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: عیب یابی و تعمیر و نگهداری آبگرمکن و پکیج در این تاپیک

توسط vista1347 » چهارشنبه 16 اسفند 1396 21:45

با سلام

ممنون دوست عزیز بابت حسن توجه تون
ممنون بابت راهنمایی ---   من هم میله متصل به سوپاپ گاز رو یه کم گریس نسوز (تولید خود شرکت بوتان )و هم میله سوپاپ پشت دیافراگم (کاربراتور آب ) گریس زدم ، آیا احتمال داره گریس خودش عامل اینکار بشه و از حرکت راحت سوپاپ ها جلوگیری کنه و حتما باید از روغن موتور باید استفاده بشه ؟-- سپاسگزارم

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3387

تشکر کرده: 2650 مرتبه
تشکر شده: 4459 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » پنج شنبه 17 اسفند 1396 00:23

vista1347 نوشته است:با سلام

ممنون دوست عزیز بابت حسن توجه تون
ممنون بابت راهنمایی ---
  من هم میله متصل به سوپاپ گاز رو یه کم گریس نسوز (تولید خود شرکت بوتان )و هم میله سوپاپ پشت دیافراگم (کاربراتور آب ) گریس زدم ، آیا احتمال داره گریس خودش عامل اینکار بشه و از حرکت راحت سوپاپ ها جلوگیری کنه و حتما باید از روغن موتور باید استفاده بشه ؟-- سپاسگزارم

سلام
این یک قاعده ی کلی هست که گریس چرب کنندگیش خیلی بیشتر از روغن هست و روغنهای سنگین چرب کنندگیشون بهتر از روغنهای سبک هست

هر جا بتونیم گریس بزنیم نباید روغن بزنیم
گریس ماندگاریش هم بیشتره اما گریس استاندارد و تمیز
ضمناً گریسها هم نرم و سفت داره
گریسِ بلبرینگ تریلی تقریباً مثل لاستیکِ نرم هست

گریس داریم از کرم نیوآ هم نرم تره
==========================
استفاده شما از  گریس درست هست به شرطی که نرم و استاندارد باشه . برای اطمینان میتونین تمیزش کنین با دستمال کاغذی و یک قطره روغن موتور یا روغن زیتون بزنین بهش


شما به فنری که در رگولاتور آب هست و به دیافراگم کمک میکنه دست نزدین ؟
اگر از حالت کارخانه خارج شده باشه و پیچش رو سفت کرده باشین پس فنر فشرده تر شده و درنتیجه دیافراگم قدرتش برای باز کردنِ راهِ گاز مشعل بیشتر میشه اما در عوض وقتی آب گرم رو میبندین مشعل خاموش نمیشه با دیر خاموش میشه
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

vista1347 از این پست سپاسگزاري کرده است

New Member



no avatar
پست ها

6

تشکر کرده: 6 مرتبه
تشکر شده: 2 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 14 اسفند 1396 00:11

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re:

توسط vista1347 » پنج شنبه 17 اسفند 1396 01:48

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته است:
vista1347 نوشته است:با سلام

ممنون دوست عزیز بابت حسن توجه تون
ممنون بابت راهنمایی ---
  من هم میله متصل به سوپاپ گاز رو یه کم گریس نسوز (تولید خود شرکت بوتان )و هم میله سوپاپ پشت دیافراگم (کاربراتور آب ) گریس زدم ، آیا احتمال داره گریس خودش عامل اینکار بشه و از حرکت راحت سوپاپ ها جلوگیری کنه و حتما باید از روغن موتور باید استفاده بشه ؟-- سپاسگزارم

سلام
این یک قاعده ی کلی هست که گریس چرب کنندگیش خیلی بیشتر از روغن هست و روغنهای سنگین چرب کنندگیشون بهتر از روغنهای سبک هست

هر جا بتونیم گریس بزنیم نباید روغن بزنیم
گریس ماندگاریش هم بیشتره اما گریس استاندارد و تمیز
ضمناً گریسها هم نرم و سفت داره
گریسِ بلبرینگ تریلی تقریباً مثل لاستیکِ نرم هست

گریس داریم از کرم نیوآ هم نرم تره
==========================
استفاده شما از  گریس درست هست به شرطی که نرم و استاندارد باشه . برای اطمینان میتونین تمیزش کنین با دستمال کاغذی و یک قطره روغن موتور یا روغن زیتون بزنین بهش


شما به فنری که در رگولاتور آب هست و به دیافراگم کمک میکنه دست نزدین ؟
اگر از حالت کارخانه خارج شده باشه و پیچش رو سفت کرده باشین پس فنر فشرده تر شده و درنتیجه دیافراگم قدرتش برای باز کردنِ راهِ گاز مشعل بیشتر میشه اما در عوض وقتی آب گرم رو میبندین مشعل خاموش نمیشه با دیر خاموش میشه


سلام
نه اتفاقا از حالت کارخانه خارج نکردم اگه منظور از پیچش ، دور یا گام ش رو میفرمایید نه اگر هم منظورتون پیچ کنترل فنر باشه باید عرض کنم  پیچ نداره ----  
پس پیرو فرمایشتون اگه فنر پشت دیافراگم بقول معرف کش بیاد قدرت باز کردن راه گاز مشعل کم میشه و مسدود کنندگیش بیشتر و اگه کوتاهتر بشه فدرت باز کردن راه گاز مشعل بیشتر میشه و قدرت مسدود کنندگیش کمتر  میشه ....  درست عرض کردم ؟

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3387

تشکر کرده: 2650 مرتبه
تشکر شده: 4459 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » پنج شنبه 17 اسفند 1396 07:59

vista1347 نوشته است:

سلام
نه اتفاقا از حالت کارخانه خارج نکردم اگه منظور از پیچش ، دور یا گامش رو میفرمایید نه
اگر هم منظورتون پیچ کنترل فنر باشه باید عرض کنم  پیچ نداره ----  
پس پیرو فرمایشتون اگه فنر پشت دیافراگم بقول معروف کش بیاد قدرت باز کردن راه گاز مشعل کم میشه و مسدود کنندگیش بیشتر و اگه کوتاهتر بشه قدرت باز کردن راه گاز مشعل بیشتر میشه و قدرت مسدود کنندگیش کمتر  میشه ....  درست عرض کردم ؟


سلام

شما برعکس نوشتینش

برای تویضح باید بگم 2 تافنر داریم
یکیش داخل کاربراتور گاز هست و من عکسش رو گذاشتم
چیزی که شما نوشتین در مورد این فنر هست . فنر داخل کاربراتور گاز اگر کش بیاد دریچه ی گاز مشعل سخت باز میشه و راحت بسته میشه

یک فنر هم در کاربراتور آب هست که در بوتان یک پیچ تنظیم هم داره . در کارخانه به اسن پیچ چسب قرمز رنگ زده اند تا کسی دستکاریش نکنه
  


این پیچ اگر سفت بشه فنر فشرده میشه و درنتیجه دبافراگم قویتر میشه و با کمی باز کردن شیر اب گرم ,مشعل روشن میشه ولی با بستن آب , مشعل دیرتر خاموش میشه یا اصلاً خاموش نمیشه
فنر داخل کاربراتور آب ضدِ فنر داخل کاربراتور گاز هست
در آبگرمکن شما یا فنر گاز فشرده و ضعیف شده یا فنر آب فشرده و قوی شده
معمولاً فنر کاربراتور آب پیش تنظیم داره ولی یک مهره بسته اند روی حفره ای که پیچ داخلش هست . برای همین دیده نمیشه
مهره ی سبز در عکس زیر
https://www.uplooder.net/img/image/21/f ... 6453461042  
  

این هم عکس مهره از زیر
http://img.upload724.com/images/6784938 ... 459671.jpg
  
اگر آبگرمکنتون این مهره رو داره پس داخلش پیچ تنظیم قدرت فنر هست
فقط نیم دور شلش کنین و تست کنین نه بیشتر
اگر لازم شد ربع دور دیگه  هم شل کنین
و باز هم ربع دور تا در بهترین جا تنظیم بشه

مسئولیت رعایت نکات ایمنی و هر گونه خسارت جانی و مالی با خواننده ی این مطالب هست



================================

ضمناً , بوتان یک سنسور داره که روی مبدل مسی نصب شده و اگر به دلیلی مشعل خاموش نشه گاز رو قطع میکنه . بهش میگن سنسور OVERHEAT یعنی سنسور حرارتِ بیش از حد

عکسش در
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

vista1347 از این پست سپاسگزاري کرده است

New Member



no avatar
پست ها

6

تشکر کرده: 6 مرتبه
تشکر شده: 2 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 14 اسفند 1396 00:11

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re:

توسط vista1347 » پنج شنبه 17 اسفند 1396 23:00

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته است:
vista1347 نوشته است:

سلام
نه اتفاقا از حالت کارخانه خارج نکردم اگه منظور از پیچش ، دور یا گامش رو میفرمایید نه
اگر هم منظورتون پیچ کنترل فنر باشه باید عرض کنم  پیچ نداره ----  
پس پیرو فرمایشتون اگه فنر پشت دیافراگم بقول معروف کش بیاد قدرت باز کردن راه گاز مشعل کم میشه و مسدود کنندگیش بیشتر و اگه کوتاهتر بشه قدرت باز کردن راه گاز مشعل بیشتر میشه و قدرت مسدود کنندگیش کمتر  میشه ....  درست عرض کردم ؟


سلام

شما برعکس نوشتینش

برای تویضح باید بگم 2 تافنر داریم
یکیش داخل کاربراتور گاز هست و من عکسش رو گذاشتم
چیزی که شما نوشتین در مورد این فنر هست . فنر داخل کاربراتور گاز اگر کش بیاد دریچه ی گاز مشعل سخت باز میشه و راحت بسته میشه

یک فنر هم در کاربراتور آب هست که در بوتان یک پیچ تنظیم هم داره . در کارخانه به اسن پیچ چسب قرمز رنگ زده اند تا کسی دستکاریش نکنه
  


این پیچ اگر سفت بشه فنر فشرده میشه و درنتیجه دبافراگم قویتر میشه و با کمی باز کردن شیر اب گرم ,مشعل روشن میشه ولی با بستن آب , مشعل دیرتر خاموش میشه یا اصلاً خاموش نمیشه
فنر داخل کاربراتور آب ضدِ فنر داخل کاربراتور گاز هست
در آبگرمکن شما یا فنر گاز فشرده و ضعیف شده یا فنر آب فشرده و قوی شده
معمولاً فنر کاربراتور آب پیش تنظیم داره ولی یک مهره بسته اند روی حفره ای که پیچ داخلش هست . برای همین دیده نمیشه
مهره ی سبز در عکس زیر
https://www.uplooder.net/img/image/21/f ... 6453461042  
  

این هم عکس مهره از زیر
http://img.upload724.com/images/6784938 ... 459671.jpg
  
اگر آبگرمکنتون این مهره رو داره پس داخلش پیچ تنظیم قدرت فنر هست
فقط نیم دور شلش کنین و تست کنین نه بیشتر
اگر لازم شد ربع دور دیگه  هم شل کنین
و باز هم ربع دور تا در بهترین جا تنظیم بشه

مسئولیت رعایت نکات ایمنی و هر گونه خسارت جانی و مالی با خواننده ی این مطالب هست



================================

ضمناً , بوتان یک سنسور داره که روی مبدل مسی نصب شده و اگر به دلیلی مشعل خاموش نشه گاز رو قطع میکنه . بهش میگن سنسور OVERHEAT یعنی سنسور حرارتِ بیش از حد

عکسش در


سلام

بسیار کامل و مفید

مطابق عکسی که گذاشتم اون مهره در این سری از گرمکن ها دیده نمیشه و فقط یه توپی بدون مهره هستش ( محل شماره 2 )

اما  محل شماره 1 رو قبلا تنظیمش به هم خورده و وقتی یه کم جابجا میکنم در روشن و خاموش شدن تاثیر داره




http://s8.picofile.com/file/8321252184/IMG_3756.JPG

MOHAMMAD_ASEMOONI از این پست سپاسگزاري کرده است

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3387

تشکر کرده: 2650 مرتبه
تشکر شده: 4459 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: عیب یابی و تعمیر و نگهداری آبگرمکن و پکیج در این تاپیک

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 19 اسفند 1396 20:35

vista1347 نوشته است:
MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته است:
vista1347 نوشته است:

سلام
نه اتفاقا از حالت کارخانه خارج نکردم اگه منظور از پیچش ، دور یا گامش رو میفرمایید نه
اگر هم منظورتون پیچ کنترل فنر باشه باید عرض کنم  پیچ نداره ----  
پس پیرو فرمایشتون اگه فنر پشت دیافراگم بقول معروف کش بیاد قدرت باز کردن راه گاز مشعل کم میشه و مسدود کنندگیش بیشتر و اگه کوتاهتر بشه قدرت باز کردن راه گاز مشعل بیشتر میشه و قدرت مسدود کنندگیش کمتر  میشه ....  درست عرض کردم ؟


سلام

شما برعکس نوشتینش

برای تویضح باید بگم 2 تافنر داریم
یکیش داخل کاربراتور گاز هست و من عکسش رو گذاشتم
چیزی که شما نوشتین در مورد این فنر هست . فنر داخل کاربراتور گاز اگر کش بیاد دریچه ی گاز مشعل سخت باز میشه و راحت بسته میشه

یک فنر هم در کاربراتور آب هست که در بوتان یک پیچ تنظیم هم داره . در کارخانه به اسن پیچ چسب قرمز رنگ زده اند تا کسی دستکاریش نکنه
  


این پیچ اگر سفت بشه فنر فشرده میشه و درنتیجه دبافراگم قویتر میشه و با کمی باز کردن شیر اب گرم ,مشعل روشن میشه ولی با بستن آب , مشعل دیرتر خاموش میشه یا اصلاً خاموش نمیشه
فنر داخل کاربراتور آب ضدِ فنر داخل کاربراتور گاز هست
در آبگرمکن شما یا فنر گاز فشرده و ضعیف شده یا فنر آب فشرده و قوی شده
معمولاً فنر کاربراتور آب پیش تنظیم داره ولی یک مهره بسته اند روی حفره ای که پیچ داخلش هست . برای همین دیده نمیشه
مهره ی سبز در عکس زیر
https://www.uplooder.net/img/image/21/f ... 6453461042  
  

این هم عکس مهره از زیر
http://img.upload724.com/images/6784938 ... 459671.jpg
  
اگر آبگرمکنتون این مهره رو داره پس داخلش پیچ تنظیم قدرت فنر هست
فقط نیم دور شلش کنین و تست کنین نه بیشتر
اگر لازم شد ربع دور دیگه  هم شل کنین
و باز هم ربع دور تا در بهترین جا تنظیم بشه

مسئولیت رعایت نکات ایمنی و هر گونه خسارت جانی و مالی با خواننده ی این مطالب هست



================================

ضمناً , بوتان یک سنسور داره که روی مبدل مسی نصب شده و اگر به دلیلی مشعل خاموش نشه گاز رو قطع میکنه . بهش میگن سنسور OVERHEAT یعنی سنسور حرارتِ بیش از حد

عکسش در


سلام

بسیار کامل و مفید

مطابق عکسی که گذاشتم اون مهره در این سری از گرمکن ها دیده نمیشه و فقط یه توپی بدون مهره هستش ( محل شماره 2 )

اما  محل شماره 1 رو قبلا تنظیمش به هم خورده و وقتی یه کم جابجا میکنم در روشن و خاموش شدن تاثیر داره




http://s8.picofile.com/file/8321252184/IMG_3756.JPG

سلام
پس مشکل به احتمال زیاد همین پیچ 1 هست
طوری تنظیمش کنین که با بستن شیر حمام ,آبگرمکن خاموش بشه ولی بر روشن شدن تاثیر منفی نذاره
آخرين ويرايش توسط MOHAMMAD_ASEMOONI در دوشنبه 21 اسفند 1396 01:07, ويرايش شده 1 در کل.
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

vista1347 از این پست سپاسگزاري کرده است

New Member



no avatar
پست ها

6

تشکر کرده: 6 مرتبه
تشکر شده: 2 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 14 اسفند 1396 00:11

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: عیب یابی و تعمیر و نگهداری آبگرمکن و پکیج در این تاپیک

توسط vista1347 » يکشنبه 20 اسفند 1396 22:35

سلام

بله کاملا درست فرمودید مشکل از همین مهره تنظیم (شماره 1 ) بود

6 تا دیافراگم در عرض 4 ماه تعویض شده بود و دست کم 10 بار فنر های سوپاپ گاز و آب و غیره باز شده و روغن کاری شده بود و اصلا فکر نمیکردم از این مهره باشه ---- سپاسگزارم استاد

MOHAMMAD_ASEMOONI از این پست سپاسگزاري کرده است

قبلي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 3 مهمان