عیب یابی و تعمیر و نگهداری آبگرمکن و پکیج در این تاپیک

در اين بخش مي‌توانيد در مورد تمامي مسائل مرتبط با دانش عمومي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: رونین, شوراي نظارت

Major II
Major II
پست: 108
تاریخ عضویت: دو شنبه 11 دی 1396, 9:34 am
سپاس‌های ارسالی: 45 بار
سپاس‌های دریافتی: 127 بار

Re: عیب یابی و تعمیر و نگهداری آبگرمکن و پکیج در این تاپیک

پست توسط مهاجر تنها » چهار شنبه 16 اسفند 1396, 1:44 pm

سلام
می دونستم شما تعمیر کار نیستی ولی استاد را که فقط به تعمیر کارها نمی گن چه تعمیر کارهایی هستند که...

New Member
پست: 6
تاریخ عضویت: دو شنبه 14 اسفند 1396, 12:11 am
سپاس‌های ارسالی: 6 بار
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: عیب یابی و تعمیر و نگهداری آبگرمکن و پکیج در این تاپیک

پست توسط vista1347 » چهار شنبه 16 اسفند 1396, 9:45 pm

با سلام

ممنون دوست عزیز بابت حسن توجه تون
ممنون بابت راهنمایی --- من هم میله متصل به سوپاپ گاز رو یه کم گریس نسوز (تولید خود شرکت بوتان )و هم میله سوپاپ پشت دیافراگم (کاربراتور آب ) گریس زدم ، آیا احتمال داره گریس خودش عامل اینکار بشه و از حرکت راحت سوپاپ ها جلوگیری کنه و حتما باید از روغن موتور باید استفاده بشه ؟-- سپاسگزارم

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3420
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3824 بار
سپاس‌های دریافتی: 7649 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » پنج شنبه 17 اسفند 1396, 12:23 am

vista1347 نوشته شده:با سلام

ممنون دوست عزیز بابت حسن توجه تون
ممنون بابت راهنمایی ---
من هم میله متصل به سوپاپ گاز رو یه کم گریس نسوز (تولید خود شرکت بوتان )و هم میله سوپاپ پشت دیافراگم (کاربراتور آب ) گریس زدم ، آیا احتمال داره گریس خودش عامل اینکار بشه و از حرکت راحت سوپاپ ها جلوگیری کنه و حتما باید از روغن موتور باید استفاده بشه ؟-- سپاسگزارم

سلام
این یک قاعده ی کلی هست که گریس چرب کنندگیش خیلی بیشتر از روغن هست و روغنهای سنگین چرب کنندگیشون بهتر از روغنهای سبک هست

هر جا بتونیم گریس بزنیم نباید روغن بزنیم
گریس ماندگاریش هم بیشتره اما گریس استاندارد و تمیز
ضمناً گریسها هم نرم و سفت داره
گریسِ بلبرینگ تریلی تقریباً مثل لاستیکِ نرم هست

گریس داریم از کرم نیوآ هم نرم تره
==========================
استفاده شما از گریس درست هست به شرطی که نرم و استاندارد باشه . برای اطمینان میتونین تمیزش کنین با دستمال کاغذی و یک قطره روغن موتور یا روغن زیتون بزنین بهش


شما به فنری که در رگولاتور آب هست و به دیافراگم کمک میکنه دست نزدین ؟
اگر از حالت کارخانه خارج شده باشه و پیچش رو سفت کرده باشین پس فنر فشرده تر شده و درنتیجه دیافراگم قدرتش برای باز کردنِ راهِ گاز مشعل بیشتر میشه اما در عوض وقتی آب گرم رو میبندین مشعل خاموش نمیشه با دیر خاموش میشه
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

New Member
پست: 6
تاریخ عضویت: دو شنبه 14 اسفند 1396, 12:11 am
سپاس‌های ارسالی: 6 بار
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re:

پست توسط vista1347 » پنج شنبه 17 اسفند 1396, 1:48 am

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
vista1347 نوشته شده:با سلام

ممنون دوست عزیز بابت حسن توجه تون
ممنون بابت راهنمایی ---
من هم میله متصل به سوپاپ گاز رو یه کم گریس نسوز (تولید خود شرکت بوتان )و هم میله سوپاپ پشت دیافراگم (کاربراتور آب ) گریس زدم ، آیا احتمال داره گریس خودش عامل اینکار بشه و از حرکت راحت سوپاپ ها جلوگیری کنه و حتما باید از روغن موتور باید استفاده بشه ؟-- سپاسگزارم

سلام
این یک قاعده ی کلی هست که گریس چرب کنندگیش خیلی بیشتر از روغن هست و روغنهای سنگین چرب کنندگیشون بهتر از روغنهای سبک هست

هر جا بتونیم گریس بزنیم نباید روغن بزنیم
گریس ماندگاریش هم بیشتره اما گریس استاندارد و تمیز
ضمناً گریسها هم نرم و سفت داره
گریسِ بلبرینگ تریلی تقریباً مثل لاستیکِ نرم هست

گریس داریم از کرم نیوآ هم نرم تره
==========================
استفاده شما از گریس درست هست به شرطی که نرم و استاندارد باشه . برای اطمینان میتونین تمیزش کنین با دستمال کاغذی و یک قطره روغن موتور یا روغن زیتون بزنین بهش


شما به فنری که در رگولاتور آب هست و به دیافراگم کمک میکنه دست نزدین ؟
اگر از حالت کارخانه خارج شده باشه و پیچش رو سفت کرده باشین پس فنر فشرده تر شده و درنتیجه دیافراگم قدرتش برای باز کردنِ راهِ گاز مشعل بیشتر میشه اما در عوض وقتی آب گرم رو میبندین مشعل خاموش نمیشه با دیر خاموش میشه


سلام
نه اتفاقا از حالت کارخانه خارج نکردم اگه منظور از پیچش ، دور یا گام ش رو میفرمایید نه اگر هم منظورتون پیچ کنترل فنر باشه باید عرض کنم پیچ نداره ----
پس پیرو فرمایشتون اگه فنر پشت دیافراگم بقول معرف کش بیاد قدرت باز کردن راه گاز مشعل کم میشه و مسدود کنندگیش بیشتر و اگه کوتاهتر بشه فدرت باز کردن راه گاز مشعل بیشتر میشه و قدرت مسدود کنندگیش کمتر میشه .... درست عرض کردم ؟

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3420
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3824 بار
سپاس‌های دریافتی: 7649 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » پنج شنبه 17 اسفند 1396, 7:59 am

vista1347 نوشته شده:

سلام
نه اتفاقا از حالت کارخانه خارج نکردم اگه منظور از پیچش ، دور یا گامش رو میفرمایید نه
اگر هم منظورتون پیچ کنترل فنر باشه باید عرض کنم پیچ نداره ----
پس پیرو فرمایشتون اگه فنر پشت دیافراگم بقول معروف کش بیاد قدرت باز کردن راه گاز مشعل کم میشه و مسدود کنندگیش بیشتر و اگه کوتاهتر بشه قدرت باز کردن راه گاز مشعل بیشتر میشه و قدرت مسدود کنندگیش کمتر میشه .... درست عرض کردم ؟


سلام

شما برعکس نوشتینش

برای تویضح باید بگم 2 تافنر داریم
یکیش داخل کاربراتور گاز هست و من عکسش رو گذاشتم
چیزی که شما نوشتین در مورد این فنر هست . فنر داخل کاربراتور گاز اگر کش بیاد دریچه ی گاز مشعل سخت باز میشه و راحت بسته میشه

یک فنر هم در کاربراتور آب هست که در بوتان یک پیچ تنظیم هم داره . در کارخانه به اسن پیچ چسب قرمز رنگ زده اند تا کسی دستکاریش نکنه


این پیچ اگر سفت بشه فنر فشرده میشه و درنتیجه دبافراگم قویتر میشه و با کمی باز کردن شیر اب گرم ,مشعل روشن میشه ولی با بستن آب , مشعل دیرتر خاموش میشه یا اصلاً خاموش نمیشه
فنر داخل کاربراتور آب ضدِ فنر داخل کاربراتور گاز هست
در آبگرمکن شما یا فنر گاز فشرده و ضعیف شده یا فنر آب فشرده و قوی شده
معمولاً فنر کاربراتور آب پیش تنظیم داره ولی یک مهره بسته اند روی حفره ای که پیچ داخلش هست . برای همین دیده نمیشه
مهره ی سبز در عکس زیر
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
تصویر

این هم عکس مهره از زیر
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
تصویر
اگر آبگرمکنتون این مهره رو داره پس داخلش پیچ تنظیم قدرت فنر هست
فقط نیم دور شلش کنین و تست کنین نه بیشتر
اگر لازم شد ربع دور دیگه هم شل کنین
و باز هم ربع دور تا در بهترین جا تنظیم بشه

مسئولیت رعایت نکات ایمنی و هر گونه خسارت جانی و مالی با خواننده ی این مطالب هست



================================

ضمناً , بوتان یک سنسور داره که روی مبدل مسی نصب شده و اگر به دلیلی مشعل خاموش نشه گاز رو قطع میکنه . بهش میگن سنسور OVERHEAT یعنی سنسور حرارتِ بیش از حد

عکسش در
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

New Member
پست: 6
تاریخ عضویت: دو شنبه 14 اسفند 1396, 12:11 am
سپاس‌های ارسالی: 6 بار
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re:

پست توسط vista1347 » پنج شنبه 17 اسفند 1396, 11:00 pm

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
vista1347 نوشته شده:

سلام
نه اتفاقا از حالت کارخانه خارج نکردم اگه منظور از پیچش ، دور یا گامش رو میفرمایید نه
اگر هم منظورتون پیچ کنترل فنر باشه باید عرض کنم پیچ نداره ----
پس پیرو فرمایشتون اگه فنر پشت دیافراگم بقول معروف کش بیاد قدرت باز کردن راه گاز مشعل کم میشه و مسدود کنندگیش بیشتر و اگه کوتاهتر بشه قدرت باز کردن راه گاز مشعل بیشتر میشه و قدرت مسدود کنندگیش کمتر میشه .... درست عرض کردم ؟


سلام

شما برعکس نوشتینش

برای تویضح باید بگم 2 تافنر داریم
یکیش داخل کاربراتور گاز هست و من عکسش رو گذاشتم
چیزی که شما نوشتین در مورد این فنر هست . فنر داخل کاربراتور گاز اگر کش بیاد دریچه ی گاز مشعل سخت باز میشه و راحت بسته میشه

یک فنر هم در کاربراتور آب هست که در بوتان یک پیچ تنظیم هم داره . در کارخانه به اسن پیچ چسب قرمز رنگ زده اند تا کسی دستکاریش نکنه


این پیچ اگر سفت بشه فنر فشرده میشه و درنتیجه دبافراگم قویتر میشه و با کمی باز کردن شیر اب گرم ,مشعل روشن میشه ولی با بستن آب , مشعل دیرتر خاموش میشه یا اصلاً خاموش نمیشه
فنر داخل کاربراتور آب ضدِ فنر داخل کاربراتور گاز هست
در آبگرمکن شما یا فنر گاز فشرده و ضعیف شده یا فنر آب فشرده و قوی شده
معمولاً فنر کاربراتور آب پیش تنظیم داره ولی یک مهره بسته اند روی حفره ای که پیچ داخلش هست . برای همین دیده نمیشه
مهره ی سبز در عکس زیر
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
تصویر

این هم عکس مهره از زیر
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
تصویر
اگر آبگرمکنتون این مهره رو داره پس داخلش پیچ تنظیم قدرت فنر هست
فقط نیم دور شلش کنین و تست کنین نه بیشتر
اگر لازم شد ربع دور دیگه هم شل کنین
و باز هم ربع دور تا در بهترین جا تنظیم بشه

مسئولیت رعایت نکات ایمنی و هر گونه خسارت جانی و مالی با خواننده ی این مطالب هست



================================

ضمناً , بوتان یک سنسور داره که روی مبدل مسی نصب شده و اگر به دلیلی مشعل خاموش نشه گاز رو قطع میکنه . بهش میگن سنسور OVERHEAT یعنی سنسور حرارتِ بیش از حد

عکسش در


سلام

بسیار کامل و مفید

مطابق عکسی که گذاشتم اون مهره در این سری از گرمکن ها دیده نمیشه و فقط یه توپی بدون مهره هستش ( محل شماره 2 )

اما محل شماره 1 رو قبلا تنظیمش به هم خورده و وقتی یه کم جابجا میکنم در روشن و خاموش شدن تاثیر داره


تصویر

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3420
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3824 بار
سپاس‌های دریافتی: 7649 بار

Re: عیب یابی و تعمیر و نگهداری آبگرمکن و پکیج در این تاپیک

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 19 اسفند 1396, 8:35 pm

vista1347 نوشته شده:
MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
vista1347 نوشته شده:

سلام
نه اتفاقا از حالت کارخانه خارج نکردم اگه منظور از پیچش ، دور یا گامش رو میفرمایید نه
اگر هم منظورتون پیچ کنترل فنر باشه باید عرض کنم پیچ نداره ----
پس پیرو فرمایشتون اگه فنر پشت دیافراگم بقول معروف کش بیاد قدرت باز کردن راه گاز مشعل کم میشه و مسدود کنندگیش بیشتر و اگه کوتاهتر بشه قدرت باز کردن راه گاز مشعل بیشتر میشه و قدرت مسدود کنندگیش کمتر میشه .... درست عرض کردم ؟


سلام

شما برعکس نوشتینش

برای تویضح باید بگم 2 تافنر داریم
یکیش داخل کاربراتور گاز هست و من عکسش رو گذاشتم
چیزی که شما نوشتین در مورد این فنر هست . فنر داخل کاربراتور گاز اگر کش بیاد دریچه ی گاز مشعل سخت باز میشه و راحت بسته میشه

یک فنر هم در کاربراتور آب هست که در بوتان یک پیچ تنظیم هم داره . در کارخانه به اسن پیچ چسب قرمز رنگ زده اند تا کسی دستکاریش نکنه


این پیچ اگر سفت بشه فنر فشرده میشه و درنتیجه دبافراگم قویتر میشه و با کمی باز کردن شیر اب گرم ,مشعل روشن میشه ولی با بستن آب , مشعل دیرتر خاموش میشه یا اصلاً خاموش نمیشه
فنر داخل کاربراتور آب ضدِ فنر داخل کاربراتور گاز هست
در آبگرمکن شما یا فنر گاز فشرده و ضعیف شده یا فنر آب فشرده و قوی شده
معمولاً فنر کاربراتور آب پیش تنظیم داره ولی یک مهره بسته اند روی حفره ای که پیچ داخلش هست . برای همین دیده نمیشه
مهره ی سبز در عکس زیر
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
تصویر

این هم عکس مهره از زیر
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
تصویر
اگر آبگرمکنتون این مهره رو داره پس داخلش پیچ تنظیم قدرت فنر هست
فقط نیم دور شلش کنین و تست کنین نه بیشتر
اگر لازم شد ربع دور دیگه هم شل کنین
و باز هم ربع دور تا در بهترین جا تنظیم بشه

مسئولیت رعایت نکات ایمنی و هر گونه خسارت جانی و مالی با خواننده ی این مطالب هست



================================

ضمناً , بوتان یک سنسور داره که روی مبدل مسی نصب شده و اگر به دلیلی مشعل خاموش نشه گاز رو قطع میکنه . بهش میگن سنسور OVERHEAT یعنی سنسور حرارتِ بیش از حد

عکسش در


سلام

بسیار کامل و مفید

مطابق عکسی که گذاشتم اون مهره در این سری از گرمکن ها دیده نمیشه و فقط یه توپی بدون مهره هستش ( محل شماره 2 )

اما محل شماره 1 رو قبلا تنظیمش به هم خورده و وقتی یه کم جابجا میکنم در روشن و خاموش شدن تاثیر داره


تصویر

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

سلام
پس مشکل به احتمال زیاد همین پیچ 1 هست
طوری تنظیمش کنین که با بستن شیر حمام ,آبگرمکن خاموش بشه ولی بر روشن شدن تاثیر منفی نذاره
آخرین ويرايش توسط 1 on MOHAMMAD_ASEMOONI, ويرايش شده در 0.
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

New Member
پست: 6
تاریخ عضویت: دو شنبه 14 اسفند 1396, 12:11 am
سپاس‌های ارسالی: 6 بار
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: عیب یابی و تعمیر و نگهداری آبگرمکن و پکیج در این تاپیک

پست توسط vista1347 » یک شنبه 20 اسفند 1396, 10:35 pm

سلام

بله کاملا درست فرمودید مشکل از همین مهره تنظیم (شماره 1 ) بود

6 تا دیافراگم در عرض 4 ماه تعویض شده بود و دست کم 10 بار فنر های سوپاپ گاز و آب و غیره باز شده و روغن کاری شده بود و اصلا فکر نمیکردم از این مهره باشه ---- سپاسگزارم استاد

New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: چهار شنبه 13 تیر 1397, 7:20 pm

Re: عیب یابی و تعمیر و نگهداری آبگرمکن و پکیج در این تاپیک

پست توسط zid620 » پنج شنبه 14 تیر 1397, 12:19 am

:-( چرا ابگرمکن بدون شمعک روشن نمیشه.درصورت که اکثر قطعاتشو تعویض کردم

Major II
Major II
پست: 108
تاریخ عضویت: دو شنبه 11 دی 1396, 9:34 am
سپاس‌های ارسالی: 45 بار
سپاس‌های دریافتی: 127 بار

Re: عیب یابی و تعمیر و نگهداری آبگرمکن و پکیج در این تاپیک

پست توسط مهاجر تنها » پنج شنبه 14 تیر 1397, 11:09 am

zid620 نوشته شده:
پنج شنبه 14 تیر 1397, 12:19 am
:-( چرا ابگرمکن بدون شمعک روشن نمیشه.درصورت که اکثر قطعاتشو تعویض کردم

سلام
بیشتر توضیح دهید خب پروسه روشن شدن ابگرمکن از شمعک شروع میشه بعد ترموکوبل بعد بوبین بعد روشن ماندن شمعک انگاه تنظیم رگلاتور بعد روشن شدن
ابگرمکن شما دقیقا مشکلش چی بوده و شما چه تغییراتی دادید

New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: شنبه 16 تیر 1397, 3:47 pm
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

Re: عیب یابی و تعمیر و نگهداری آبگرمکن و پکیج در این تاپیک

پست توسط simoncrans » شنبه 16 تیر 1397, 3:57 pm

سلام
بسیار ممنون که اینقدر با حوصله و با سخاوت تمام،، مردم را راهنمایی میکنید، واقعاً اجرتان با خدا.
گرمکن دیواری خانه ما بوتان هست سال 85 خریدمش، الان وقتی شیر آب گرم را باز میکنیم مشعل روشن نمیشه! وقتی شیر آب گرم باز هست، پیچ ونت (هواگیری) را باز میکنم و آب با فشار از اونجا میزنه بیرون و مشعل با ظرفیت تمام روشن مشه! پیج ونت را سرجایش محکم میکنم اما بعد از چند دقیقه مجدد مشعل خاموش میشه!!! اگه ممکنه منو راهنمایی کنید. خیلی خیلی ممنون.

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3420
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3824 بار
سپاس‌های دریافتی: 7649 بار

Re: عیب یابی و تعمیر و نگهداری آبگرمکن و پکیج در این تاپیک

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 24 تیر 1397, 9:06 am

simoncrans نوشته شده:
شنبه 16 تیر 1397, 3:57 pm
سلام
بسیار ممنون که اینقدر با حوصله و با سخاوت تمام،، مردم را راهنمایی میکنید، واقعاً اجرتان با خدا.
گرمکن دیواری خانه ما بوتان هست سال 85 خریدمش، الان وقتی شیر آب گرم را باز میکنیم مشعل روشن نمیشه! وقتی شیر آب گرم باز هست، پیچ ونت (هواگیری) را باز میکنم و آب با فشار از اونجا میزنه بیرون و مشعل با ظرفیت تمام روشن مشه! پیج ونت را سرجایش محکم میکنم اما بعد از چند دقیقه مجدد مشعل خاموش میشه!!! اگه ممکنه منو راهنمایی کنید. خیلی خیلی ممنون.
سلام
میبخشین دیر جواب دادم . تازه مطلبتون رو دیدم
به احتمال زیاد از دیافراگم هم و باید عوض بشه
میله پیستون هم اگر چرب بشه روانتر حرکت میکنه
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

ارسال پست

بازگشت به “دانش عمومی”