نحویه وصل کردن امپلی فایر منو به سیستم صوتی ماشین

در اين بخش مي‌توانيد در مورد برق و الکترونیک عمومی به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: SAMAN, sinaset, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: چهار شنبه 14 اسفند 1392, 11:31 am

نحویه وصل کردن امپلی فایر منو به سیستم صوتی ماشین

پست توسط skianian » چهار شنبه 14 اسفند 1392, 11:58 am

ميخواستم يك آمپلي فاير مونو به سيستم ماشين اضافه كنم.آشنايي نسبي با نصب دارم،چندتا سوال داشتم كه اگه براتون مقدور باشه راهنماييم بكنيد.

1- در ارتباط با سيم ريموت كه براي فرمان دادن به آمپلي فاير استفاده ميشه،آيا بايد يه سيم جدا از پشت پخش براي آمپلي دوم مونو بگيرم و يا ميتونم از پشت آمپلي اول يه تيكه سيم براي آمپلي دوم هم بكشم؟

2-با توجه به اينكه آمپلي مونو كلاس D تك كانال دارم و ميخوام 2 تا ساب 310D4 ازش بگيرم بايد دوجفت سيم از تك كانال آمپلي براي هر ساب بكشم؟

3- براي سيم برق منفي هم بايد جعبه تقسيم بزارم و يا دو تا سيم از بدنه بگيرم؟

ممنون ميشم اگه راهنماييم كنيد

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3428
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3825 بار
سپاس‌های دریافتی: 7669 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 3 تیر 1393, 3:33 pm

سلام .
در مورد سیم منفی , در همه جای ماشین میتونین از بدنه سیم منفی بگیرین و نیازی به سیم کشی برای منفی نیست چون منفی باتری وصله به بدنه .
در مورد برق گرفتن هم اگر سیم مثبت به اندازه کافی صخیم هست که بتونه شدت جریان ( آمپر ) لازم رو برای همه ی سیستمها فراهم کنه , میتونین از یک سیم مثبت به همگی برق بدین
اما اگر سیم نازک هست و قدرتِ عبور دادنِ آمپر لازمه رو نداره باید برای هر سیستم از باتری یا جعبه فیوز ( اگر جای جالی داره ) یک خط جدا بکشین
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3428
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3825 بار
سپاس‌های دریافتی: 7669 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 3 تیر 1393, 3:40 pm

اگر هم باید برای خاموش روشن کردنِ سیستم کلید بذارین و برقش آمپر خیلی زیادی داره , بهتره یک رله با آمپر مناسب بذارین کنار موتور تا کلید با آمپر بسیار ضعیف کار کنه و داغ نشه و احتمال آتش سوزی توی اتاق از بین بره و برق سیستم از رله تامین بشه .
اصلاً یکی از علتهای نصب رله برای همینه که کلیدها با آمپر کم کار کنه و سالم بمونه و جرقه نزنه موقع خاموش روشن کردن .
علت دیگر نصبش برای قابلیت قطع و وصل مدار توسط کامپیوتر یا سنسورها هست
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3428
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3825 بار
سپاس‌های دریافتی: 7669 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 3 تیر 1393, 3:44 pm

راستی به این سایت خوش آمدید . خیر مقدم
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

ارسال پست

بازگشت به “برق و الکترونیک عمومی”