در اين بخش مي‌توانيد در مورد ناوچه‌ها به بحث بپردازيد
Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1348

تشکر کرده: 2091 مرتبه
تشکر شده: 3413 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 26 اسفند 1388 11:17

آرشيو سپاس: 10112 مرتبه در 877 پست

رقابت زیردریایی ها در اقیانوس آرام...

توسط Java » چهارشنبه 21 اسفند 1392 22:49

بنام خدا
مروري بر بازي موازنه قدرت در كشورهاي آسياي جنوب شرقي با استفاده از توانمندي هاي زير سطحي
منبع:AW & ST-17 Feb 2014
به قلم: Maxim Pyadushkin   &  Christina Mackenzie
ترجمه: Java-CentralClubs.com

منطقه اقیانوس آرام و آسیای جنوب شرقی را بايد یکي از مناطق مهم و حساسي قلمداد كرد که می تواند در آينده ای نزديك شاهد تقابل و رقابت هاي داغ قدرت هايي نظير،روسيه،چين و هندوستان باشد. رقابتي جهت حفظ منافع و برتري هاي استراتژيك و كسب پايگاه هاي بيشتر منطقه اي.  در اين ميان فاكتور هاي زيادي وجود دارند كه مي توانند موازنه قدرت را به نفع هر كدام از طرفين به هم بزنند . جاه طلبی حكومت چين در تاسيس پايگاه دريايي در حدفاصل 2700 كيلومتري(1687 مايلي) از مرزهاي خود يكي از اين عوامل است.
همگان آگاه هستند كه قدرت نيروهاي دريايي و افزايش توانمندي يگان هاي زير سطحي نقشي سرنوشت ساز در وقوع حوادث آينده خواهد داشت. اهميت داشتن توانايي زير سطحي موثر هنگامي بر ما آشكار تر مي شود كه اهميت تجارت و بازرگاني منطقه ای را كه از كانال آبهاي آزاد صورت مي گيرد بشناسيم و درك كنيم كه امنيت در اين زمينه با توجه به قدرت نيروي هوايي كشورهاي درگير ،جز از طريق توانمندي هاي زير سطحي امكان پذير نخواهد بود. توانمندي كه مي تواند باز يا بسته بودن گذرگاه هاي آبي را تضمين كند.

نخستین فروند زیردریایی دیزل-الکتریک لادا کلاس روسیه در حال طی کردن آزمون های پیش از ورود به خدمت

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


روسیه در اين ميان يكي از بازيگران اصلي است كه از طريق صادرات و فروش و تامين تجهيزات زيردريايي ها وارد شده است. در برنامه هاي دفاعي كشور روسيه نقش بسيار مهمي براي يگان هاي زير سطحي تا سال 2020 در نظر گرفته شده است ،بخصوص كه اين نيرو چندي پيش نخستين زير دريايي Boeri Class‌ خود را نيز دريافت نموده است . با وجود دشواري هايي كه در رابطه با توسعه سلاح اصلی يگان هاي دريايي روسيه، R-30 Bulava ICBM  وجود داشت، نیروی دریایی اين كشور برنامه هايي را براي تدارك 8 يگان زير دريايي و تقسيم آنها به دو واحد اقيانوس آرام و درياي شمال در نظر گرفته است. زير دريايي هاي ديزل الكتريك روسي اغلب از طريق صادرات وارد منطقه جنوب شرقي آسيا و اقيانوس آرام مي شوند.در آخرين مورد ،دومين فروند از زيردرياي هاي بهبود داده شده كيلو كلاس (Project 636.1) تحويل نيروي دريايي ويتنام شد. ويتنام در سال 2009 قراردادي براي به خدمت گرفتن 6 فروند زير دريايي كيلو كلاس مجهز به سیستم موشکی KLUB -S با روس ها منعقد نموده بود.

دوفروند زیر دریایی کیلو کلاس ویتنام پیش از تحویل در بندر سن پترزبورگ روسیه
_
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

برخی از کشورهای همسایه ويتنام نيز يگان هاي زيرسطحي از همين دست را در خدمت دارند.بطور مثال چیني ها درحال حاظر 10 فروند كيلو كلاس   Project 636  و  Project 636M را كه بين سال هاي 1990 تا 2000 تحويل گرفته اند ,در خدمت دارند. همچنین هند نيز از كيلو كلاس هاي قديمي Project 877EKM استفاده ميكند كه براي بكارگيري سیستم موشکی KLUB –S بهينه سازي شده اند.

در مورد زير دريايي هاي ديزل الكتريك روس ها تمركز خود را در حال حاظر روي Project 677  يعني Lada Class ها متمركز نموده اند.نخستين فروند از زيردريايي هاي Lada Class  بنام St. Petersburg  پس از دو سال و پشت سر گذاشتن آزمون هاي گوناگون توسط نيروي دريايي روسيه مورد تاييد قرار گرفت.قرار است دومين فروند نیز بنام Kronshtadt  در سال 2017 تحويل گردد.
سر طراح زير دريايي هاي لادا كلاس  CDB ME Rubin در اين زمينه مي گويد : لادا كلاس ها شاهد پيشرفت ها و بهينه سازي هاي شگفت انگيزي در بخش هاي مختلف خود از جمله سيستم هاي الكترونيكي ،نيروي رانش و ناوبري خواهند بود. در بخش رانش اين زير دريايي يك سيستم رانش مستقل هوا(AIP)‌خواهد داشت. سيستم AIP به ميزان بسيار زيادي بقا پذيري و كارايي زير دريايي هاي ديزل الكتريك را افزايش خواهد داد. اين سيستم با كاهش حجم نيروي رانش و سهولت تعمير و نگهداري آن علاوه بر كاهش پرسنل باعث افزايش قابليت ذخيره سوخت و تسليحات خواهد شد. سيستم AIP  شامل يك ژنراتور الكترومكانيك خواهد بود كه هيدروژن را به انرژي الكتريكي تبديل خواهد كرد و از آن براي نيروي رانش و يا شارژ باطري ها بهره خواهد برد. هيدروژن در اين زير دريايي از طريق سوخت هاي ديزلي حاصل خواهد شد. پيش بيني ميشود نخستين سيستمAIP  عملياتي در سال 2016 تحويل گردد و احتمالا در سومين لادا كلاس يعني Sevastopol در سال 2018 بطور كامل مستقر شود... و البته همه اين تكنولوژي ها در نمونه هاي صادراتي نيز بكار گرفته خواهد شد. احتمالا نخستين سري از لادا كلاس هاي صادراتي بنام Amur 1650 تحت Project 75I توليد و شش فروند تحويل نيروي دريايي هندوستان خواهد شد.در قرارداد تحويل 6 فروند Amur 1650 نيروي دريايي هند برنامه اي جهت بومي سازي سيستم هاي AIP نيز پيش بيني شده است.يكي ديگر از مزيت هاي Amur 1650 نيروي دريايي هندوستان قابليت نصب موشك هاي کروز ضد كشتي سوپر سونيك روسي –هندي PJ-10 Brahmos خواهد بود.همچنين در سري زير دريايي هاي Amur 1650 هند از باطري هاي lithium-ion ويژه اي استفاده خواهد شد كه قابليت دوام زير دريايي در حالت غوطه وري در آب را تا 1.5 برابر در حالت سرعت كم و 3 برابر در حداكثر  سرعت افزايش خواهد داد.

روس ها همچنين بدنبال مشتري هاي ديگري نيز جهت زيردريايي هاي خود هستند.رسانه هاي روسي گزارش كرده اند كه Anatoly Isaikin رئيس آژانس صادرات تسليحاتي روسيه یعنی موسسه Rosoboronexport گفتگوهايي را نيز با چيني ها جهت فروش Amur 1650 انجام داده است.
فرانسه ...گزارش هاي موثقي نيز وجود دارد كه فرانسه و آلمان مذاكراتي در زمينه فروش يگان هاي زير سطحي با هند و پاكستان انجام داده اند. پاكستان نخستين كشوري بود كه در سال 1978 اقدام به خريد دو فروند زير دريايي فرانسوي Agosta-70 نمود(Hashmat S135 & Hurmat S136) . هر دو اين زير دريايي ها قرار بود به آفريقاي جنوبي در زمان رژيم آپارتايد فروخته شود كه قرار داد آن بعد ها لغو شد. در سال 1994 پاكستان سه فروند ديگر زيردريايي ارتقاع يافته Agosta 90B به ارزش 1.2 ميليارد دلار سفارش داد. اين قرار داد از آن زمان تاكنون همواره محل مناقشه و مجادله طرفين بوده است چرا كه يكي از شركت هاي اصلي فرانسوي مستقر در پاكستان كه مسئول تامين و ارسال منابع مالي قرارداد بود پس از انفجار هاي تروريستي سال 2002 در كراچي و كشته شدن 11 مهندس كشتي ساز فرانسوي از اين كشور خارج شد. اولین فروند از زیر دریایی های Agosta 90B سفارشی پاکستان در بندر چربورگ فرانسه ساخته شد. دومین فروند  نیز در بندر کراچی و توسط مهندسین فرانسوی اسمبل گردید.این دو فروند شامل (Khalid (S137) & Saad (S138 به ترتیب در سال های 1999 و 2003 تحویل نیروی دریایی پاکستان شدند.آخرین فروند  (Hamza (S139 که در سال 2008 تحویل پاکستان گردید دارای نوعی سامانه AIP خاص است که توانایی های خارق العاده پنهانکاری و افزایش دوام و بقا پذیری تا 3 هفته در زیر آب را داراست. زیردریایی های کلاس Agosta 90B دارای 36 نفر پرسنل,76.24 متر طول(9 متر بیشتر از مدل اولیه آگوستا کلاس) ,1660 تن وزن در سطح و 1980 تن وزن در حالت مغروق هستند.

ادامه دارد...
............ودرویش به پادشاه گفت :این نیز بگذرد.....

http://valiasr-aj.com/persian/index.php

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Java تشکر کرده اند:
nima-rad, rasols, saied2020, Qaher1406, mahdi2elve, sukhoi37, apadana11, Lord_Jason, ARafiee, امام قلي خان, hermes_PERSIAN, reza4087, Mahdi1944, morteza tomcat, TD

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1348

تشکر کرده: 2091 مرتبه
تشکر شده: 3413 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 26 اسفند 1388 11:17

آرشيو سپاس: 10112 مرتبه در 877 پست

Re: رقابت زیردریایی ها در اقیانوس آرام...

توسط Java » جمعه 23 اسفند 1392 16:09

پاكستان همچنين صاحب سه فروند زير دريايي 110 تني MG110 ويژه آب هاي كم عمق است كه در سال 2005 خريداري نمود.
در زمان حكومت پرويز مشرف,وي برنامه هاي بلندپروازانه اي براي توسعه ناوگان زيرسطحي هاي اين كشور داشت. در آن دوران وي قراردادهايي را با شركت آلماني HDW براي خريداري زير دريايي هاي U-214 و چين براي به خدمت گرفتن تعداد 6 فروند زير دريايي ديزل الكتريك منعقد نمود كه البته همگي آنها كنسل شدند.
نخستین زیردریایی هسته ای بومی هند با مشارکت روسیه در حال انجام آزمایشات است
_
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
مهمترين رقيب منطقه اي پاكستان يعني كشور هند نيز در سال 2005 قراردادي با شركت Navantia اسپانيا منعقد نمود كه اين قرار داد علارغم مجادلات و تاخير هايي كه در اجراي آن پيش آمد, بالاخره كار ساخت و انتقال فناوري 6 فروند زير دريايي P75 Scorpene Class در صنايع كشتي سازي مازاگون در بندر بمبئی هند آغازگرديد. گفته مي شود نخستين فروند در سال 2015 و آخرين فروند نيز در سال 2018 تحويل نيروي دريايي هند خواهد شد.زیردریایی P75 Scorpene Class محصول مشترک فرانسه و اسپانیاست. همچنين هند در آستانه بهره برداري از نخستين زيردريايي بومي هسته اي خود به نام Arihant Class قراردارد. اين زير دريايي هم اكنون در حال گذراندن آزمايشات پيش از ورود به خدمت قرار دارد و زمان مشخصي براي تحويل نهايي آن مشخص نگرديده است.
در پایان باید از کشور مالزی نام برد که در فاصله بین سال های 2008 تا 2009 دو فروند زیر دریایی Scorpene Class را از کشور فرانسه تحویل گرفته است.
یک فروند زیردریایی Scorpene Class متعلق به نیروی دریایی مالزی.این زیر دریایی ها در مالزی بنام Perdana Menteri-class مشهور هستند.
_
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
............ودرویش به پادشاه گفت :این نیز بگذرد.....

http://valiasr-aj.com/persian/index.php

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Java تشکر کرده اند:
Mahdi1944, Lord_Jason, Ghost Rider, كيارش, hermes_PERSIAN, apadana11, Qaher1406, ARafiee, sukhoi37, mahdi2elve


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان