مشکل در موتور!

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 15
تاریخ عضویت: یک شنبه 3 فروردین 1393, 11:35 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 13 بار

مشکل در موتور!

پست توسط imanbashiri » یک شنبه 8 تیر 1393, 10:23 am

سلام دوستان
من یه پراید کاربراتوری مدل ۸۰ دارم . چند وقتی هست که گاز میدم یکم دود سیاه میده بیرون ولی ادامه داره یهنی تا وقتی پر گاز میدم دود میاد و هنگامی که گاز نمیدم دود نمیکنه. یکی از دوستام گفت تو روغن ماشینت یکم براده آهن هست.
میخام بدونم مشکل از چیه یکمی هم شتابش کم شده . فکر میکنید چقد هزینه تعمیرش بشه و اینکه اگه جای مناسب و مطمینی میشناسید معرفی کنید . من سمت شرق تهران هستم رسالت. ممنون تصویر

Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 59
تاریخ عضویت: سه شنبه 31 شهریور 1388, 2:29 pm
سپاس‌های ارسالی: 205 بار
سپاس‌های دریافتی: 256 بار

Re: مشکل در موتور!

پست توسط cross2007 » یک شنبه 8 تیر 1393, 3:28 pm

imanbashiri نوشته شده:سلام دوستان
من یه پراید کاربراتوری مدل ۸۰ دارم . چند وقتی هست که گاز میدم یکم دود سیاه میده بیرون ولی ادامه داره یهنی تا وقتی پر گاز میدم دود میاد و هنگامی که گاز نمیدم دود نمیکنه. یکی از دوستام گفت تو روغن ماشینت یکم براده آهن هست.
میخام بدونم مشکل از چیه یکمی هم شتابش کم شده . فکر میکنید چقد هزینه تعمیرش بشه و اینکه اگه جای مناسب و مطمینی میشناسید معرفی کنید . من سمت شرق تهران هستم رسالت. ممنون تصویر

با سلام شما باید خروجی اگزوز رو با دست لمس کنی به طوری که دست های شما به دود اگزوز آغشته بشود اگر دود روی دست شما حالت چربی داشت موتور شما روغن سوزه اگر این طور نیست عیب مربوط به کار براتور می شه با توجه به اینکه شما گفتید دود خروجی سیاه و زمانی است که شما گاز می دید به احتمال زیاد مربوط به ژیگلور های کاربراتور شما می باشد. اگر دود خروجی متمایل به سفید باشه و دائمی باشد مربوط به روغن سوزی میباشدکه با گاز دادن بیشتر می شود.

New Member
پست: 15
تاریخ عضویت: یک شنبه 3 فروردین 1393, 11:35 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 13 بار

Re: مشکل در موتور!

پست توسط imanbashiri » یک شنبه 8 تیر 1393, 4:46 pm

ممنون دوست عزیز چک میکنم خبر میدم

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3497
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3874 بار
سپاس‌های دریافتی: 7769 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 8 تیر 1393, 5:47 pm

سلام .
دود سیاه علامتِ مصرفِ سوختِ بیش از حد هست .
اگر مدت زیادی هست که تنظیم کاربراتوری نرفتین ) تنطیم موتور ) , بهتره الان برید پیش یک مکانیکِ واردِ با وجدان
شاید هم لازم بشه کیتِ کاربراتور که یک قطعه اش سوزن ژیگلور هست تعویض بشه
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

New Member
پست: 15
تاریخ عضویت: یک شنبه 3 فروردین 1393, 11:35 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 13 بار

Re: مشکل در موتور!

پست توسط imanbashiri » دو شنبه 9 تیر 1393, 7:56 am

اتفاقا محمد جان کاملا درست میگی من تازه بنزین زدم باکم نصف شده . و اینکه موتور بیش از حد گرم میشه حتما این کارو میکنم :smile:

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3497
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3874 بار
سپاس‌های دریافتی: 7769 بار

Re: مشکل در موتور!

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » دو شنبه 9 تیر 1393, 8:51 am

imanbashiri نوشته شده:اتفاقا محمد جان کاملا درست میگی من تازه بنزین زدم باکم نصف شده . و اینکه موتور بیش از حد گرم میشه حتما این کارو میکنم  :smile:


سلام
بیش از حد گرم شدم موتور علتهای مختلفی میتونه داشته باشه
کار نکردن فنِ رادیاتور ( اگر فن داره و مثل پیکانهای قدیمی نیست )
خرابی ترموستات
بالا بودن بیش از حد دمای باز شدن ترموسات ( ترموستات غیر استاندارد و غیر مناسب )
تنظیم نبودن فیلرها
بیش از حد اَدوانس بودنِ دلکو
خرابی سیستم خنک کننده ( بسته بودن منافذِ بیرونیِ رادیاتور که مانع عبور هوا از بین روزنه ها و خنک شدن رادیات میشه - استفاده از آب معمولی - رسوب بیش از حد توی لوله های درون رادیاتور - پوسیده بودن پره های واترپمپ و درست به جریان ننداختن آب در سیستم خنک کننده - گرفتگی کانالهای آبِ اطراف بدنه ی موتور و سرسیلندر به علت استفاده از آب معمولی در سالهای طولانی - نشتی در سیستم خنک کننده و کم شدن آب و غیره )
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

New Member
پست: 15
تاریخ عضویت: یک شنبه 3 فروردین 1393, 11:35 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 13 بار

Re: مشکل در موتور!

پست توسط imanbashiri » سه شنبه 10 تیر 1393, 8:10 am

دوستان مشکلم فعلا حل شد همون طور که گفتید ایراد از کاربرات بود که تمام سوزن ها و واشرها حتی شلنگ های آب و پیچ و مهره ها تعویض شد دیگه دود نمیکنه یکم شتاب ماشین هم بهتر شده . ممنون از راهنمایی هاتون :razz:

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”