مقالات طراحی سایت ، سئو ، بازاریابی اینترنتی

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث تجارت الکترونيک و آنلاين، تبلیغات در وب، راههای کسب در آمد و تجارت در اینترنت به بحث و تبادل نظر بپردازيد

مدیر انجمن: شوراي نظارت

Rookie Poster
Rookie Poster
نمایه کاربر
پست: 44
تاریخ عضویت: پنج شنبه 12 تیر 1393, 6:30 pm
سپاس‌های دریافتی: 47 بار

Re: مقالات طراحی سایت ، سئو ، بازاریابی اینترنتی

پست توسط efanetco » پنج شنبه 10 مهر 1393, 12:29 pm

حفظ بازدیدکننده سخت تر از جذب آن است
آیا تا به حال شنیده اید که تکرار قهرمانی از خود قهرمانی سخت تر است ؟ حفظ بازدیدکننده و تبدیل آن به بازدیدکننده دائم نیز همانند تکرار قهرمانی است زیرا این مسئله از جذب بازدیدکننده سخت تر است. تصور کنید بازدیدکنندگان جدیدی را وارد سایت خود کرده اید ، آیا تا همینجا کافی است و به هدفتان رسیده اید ؟ بسیاری از افراد برنامه ریزی های زیاد و هدف گذاری های خوبی نیز برای جذب بازدیدکننده انجام میدهند ولی برنامه ها و اهدافشان فقط برای جذب بازدیدکننده است و به بعد از آن کاری ندارند . تصور کنید موفق شده اید بازدیدکنندگان جدید را وارد سایتتان کنید ، آیا این مسئله شما را به هدفتان رسانده است ؟ آیا این مسئله باعث میشود بازدیدکننده تازه وارد تبدیل به بازدیدکننده دائمی بشود ؟ متاسفانه بسیاری از افراد تصور میکنند برنامه ریزی هایشان باید به گونه ای باشد که افراد جدیدی وارد سایتشان شود و در صورت تحقق این امر تصور میکنند موفق شده اند و به هدفشان رسیده اند در صورتی که برنامه ریزی برای حفظ بازدیدکننده تازه وارد و تبدیل آن به مخاطب دائم بسیار حساس تر و با اهمیت تر است و در اصل این مسئله است که باعث میشود صاحبان سایت به هدف برسند ولی بسیاری از صاحبان وب سایت ها به اشتباه تصور میکنند که بازدیدکننده کافی است به سایتشان وارد شود تا به هدفشان برسند اما این هدفی که تصور میکنند هدفی کاملا اشتباه است. مثال ساده برای این موضوع این است که تصور کنید یک فروشگاه دارید ، آیا همینکه فردی وارد فروشگاه شود شما به هدفتان رسیده اید ؟ یا باید کاری کنید تا از شما خرید نماید و در صورتی که از شما خرید نماید به هدف خود رسیده اید ؟

تصور میکنم متوجه شده اید که برنامه ریزی و هدف گذاری برای جذب بازدیدکننده بسیار موضوع مهمی است اما به هیچ عنوان کافی نیست بلکه برنامه ریزی و هدف گذاری در این زمینه دو بخش کاملا مجزا است ، اول برنامه ریزی برای کشاندن بازدیدکننده به سایت خود ، دوم برنامه ریزی برای حفظ بازدید کننده و تبدیل آن به مخاطب دائم . قطعا در این فکر هستید که چگونه میتوان بازدیدکننده را حفظ کرده و آن را به مخاطب دائم تبدیل کرد ؟ قطعا برنامه ریزی مناسب و هدف گذاری های دقیق و حرفه ای میتواند به شما در حفظ و نگهداری بازدیدکنندگان کمک فراوانی نماید ، جذب بازدید کننده جدید بسیار مهم و حیاتی است اما قطعا حفظ آن است که شما را به اهداف مد نظر میرساند . در ادامه این مقاله سعی میکنم برخی استراتژی ها برای تبدیل بازدید کننده جدید به بازدیدکننده دائم را مختصرا توضیح دهم تا بتوانید ایده های مناسبی برای خود یافته و با کمک گرفتن از این مقاله نسبت به تبدیل مخاطبین جدید به مخاطبین خاص به موفقیت برسید.

ایجاد ناوبری موثر در سایت
یکی از مواردی که میتواند شما را در حفظ بازدید کننده موفق نماید وجود ناوبری موثر در سایت است . قطعا هنگانی که بازدید کننده جدید وارد یک سایت میشود سعی میکند به صورت کلی سایت را ارزیابی نماید و با بخش های مختلف سایت آشنایی پیدا کند تا اطلاعات کلی نسبت به سایت بدست آورد. اگر بازدید کننده نتواند در سایت شما به راحتی حرکت کند ، صفحات سایتتان را زیر و رو کند و به هر بخشی که میخواهد به سادگی دسترسی پیدا کند شما نمیتوانید او را متقاعد کنید تا بازهم به سایت شما سر بزند . ناوبری موثر در سایتتان به کاربر اجازه میدهد تا به راحتی در میان صفحات سایتتان حرکت کند و به هر بخشی که میخواهد دسترسی پیدا نماید به همین دلیل کاربر نسبت به مدیریت سایت ذهنیت مثبتی پیدا میکند زیرا در میابد که مدیران سایت برای رفاه کاربران و بازدیدکنندگان خود تلاش میکنند و به آسایش و راحتی بازدیدکنندگان احترام گذاشته و در جهت تحقق آن قدم برمیدارند. قطعا وجود ناوبری موثر در سایت یکی از عوامل تاثیرگذار در حفظ مخاطبین است.

پرهیز از تبلیغات زیاد و یا تبلیغات دروغین
بسیاری از کاربران دوست ندارند وارد سایت های تبلیغاتی شوند ، اما در برخی وب سایت ها به قدری بخش های مختلف تبلیغاتی وجود دارد که سایر بخش ها و موضوعات سایت را نیز تحت شعاع خود قرار میدهد و کاربر برای دسترسی به بخش های مد نظر خود باید در میان انبوه بخش های تبلیغاتی به جستجو بپردازد ! گاهی نیز کاربرانی که علاقه مند هستند تبلیغی را مطالعه کنند تا در صورت نیاز اقدام به خرید آن نمایند متوجه میشوند که در این تبلیغ بزرگنمایی شده و توضیحات آن با حقیقت فاصله دارد ، همین مسئله باعث میشود اعتماد کاربر به سایت از بین برود به همین دلیل بعید است چنین کاربری تبدیل به مخاطب دائمی سایت شود زیرا پرده اعتماد کاربر به سایت پاره شده و کاربر ذهنیتی منفی نسبت به مدیران سایت پیدا خواهد کرد.

اطلاعات بروز
یکی از اساسی ترین و حرفه ای ترین روش ها برای حفظ مخاطب استفاده از اطلاعات بروز است . تقریبا میتوان گفت بهترین روش تبدیل بازدیدکننده جدید به مخاطب دائم استفاده از اطلاعات بروز دنیا میباشد زیرا اکثر کاربران علاقه شدیدی به اطلاعات روز دنیا داشته و هیچ چیز بیش از اطلاعات جدید و تخصصی و البته حقیقی ( برخی برای حفظ بازدید کنندگان اقدام به انتشار مطالبی قدیمی در قالبی جدید میکنند و یا مطالبی را به دروغ نوشته و کاربران را گول میزنند که این رفتارها باعث میشود کاربران به محض اطلاع از موضوع دیگر هرگز به این سایت مراجعه نکنند ) بازدیدکننده را مجاب به بازگشت دوباره به یک سایت نمیکند.

تعمیر و نگهداری بخش های مختلف سایت و لینک ها
همواره در سایت خود به دنبال برطرف کردن مشکلات باشید . به محض بروز مشکل در کوچکترین بخشی از سایتتان به سرعت آن را برطرف نمائید تا کاربران از این مسئله خوشنود شوند . اینکه کاربر بداند در صورت خرابی هر بخش از سایت مدیران سایت به سرعت در جهت برطرف کردن مشکل اقدام میکنند امری بسیار مثمر ثمر در حفظ بازدیدکنندگان است زیرا بازدیدکننده متوجه میشود که صاحبان سایت نسبت به بازدیدکنندگان خود ، خود را مسئول دانسته و در صورت بروز هرگونه مشکل در جهت رفع آن به سرعت اقدامات لازم را انجام میدهند . این نکته در مورد لینک های سایت به خصوص لینک های دانلود سایت بسیار محسوس تر است به همین دلیل سعی کنید همواره لینک های سایتتان صحیح و سالم باشد زیرا اگر کاربری برای مثال بخواهد چیزی را در سایت شما دانلود نماید ولی لینک دانلود آن خراب باشد ، بسیار نا امید شده و ممکن است همین نا امیدی باعث شود کاربر دیگر به سایت شما باز نگردد.

سازگاری سایتتان با تمام مرورگرها
آیا شما میتوانید به طور قاطع و صحیح بگویید که بازدیدکنندگان سایت شما از فلان مرورگر استفاده نمیکنند ؟ آیا سایت خود را با مرورگرهای مختلف مورد آزمایش قرار داده اید تا از عملکرد صحیح و یکسان آن در مرورگرهای مختلف مطمئن شوید ؟ اگر سایتتان با تمامی مرورگرها سازگار نیست قطعا مخاطبینی را از دست خواهید داد زیرا هر مرورگری برای خود کاربرانی دارد که از آن استفاده میکنند به همین دلیل است که سایت شما باید در تمامی مرورگرها به درستی کار کرده و عملکردی یکسان در آن ها داشته باشد . هیچ کس نمیتواند بگوید سایت من فقط با این مرورگر مورد بازدید قرار میگیرد و یا از فلان مرورگر کسی استفاده نمیکند ، سایتتان را برای تمامی مرورگرها طراحی کنید تا حتی یک نفر را به دلیل عدم سازگاری با مرورگر از دست ندهید.

عدم استفاده از صدا
به هیچ عنوان در سایت خود از موسیقی استفاده نکنید و یا اگر مایل به استفاده از موسیقی ( ویدئو و ... ) در سایتتان هستید حتما برای پخش آن از کاربر اجازه بگیرید . تصور کنید یک کارمند در محل کار خود از سایت شما دیدن میکند ، اگر بدون اجازه از او موسیقی شما پخش شود آبروی کاربر در میان همکارانش خواهد رفت ، همین مثال کافی است تا اهمیت این مسئله را درک نمائید.
به یاد داشته باشید که اگر طراحی سایت شما به گونه ای باشد که بازدیدکنندگان مدت زمان زیادی در سایت شما باقی بماننند ، میزان سئو سایتتان به همان اندازه افزایش خواهد یافت.
منبع : شرکت [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] و [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] ایفانت

Rookie Poster
Rookie Poster
نمایه کاربر
پست: 44
تاریخ عضویت: پنج شنبه 12 تیر 1393, 6:30 pm
سپاس‌های دریافتی: 47 بار

Re: مقالات طراحی سایت ، سئو ، بازاریابی اینترنتی

پست توسط efanetco » سه شنبه 15 مهر 1393, 2:42 pm

فتوشاپ و تاثیر آن در وب سایت
بسیاری از افراد تصور میکنند فتوشاپ فقط در رسانه های چاپی کاربرد داشته و به جز اصلاح تصاویر و همچنین طراحی تصاویر دلخواه به منظور استفاده در رسانه های چاپی ( مانند مجلات و روزنامه ها ) ، کاربرد دیگری ندارد . آیا شما هم همین تصور را دارید و فکر میکنید فتوشاپ جز در رسانه های چاپی هیچ کاربردی ندارد ؟ اگر شما نیز همین تصور را دارید باید به شما بگوییم که تصور شما کاملا اشتباه است زیرا امروزه نقش فتوشاپ در طراحی سایت از نقش آن در رسانه های چاپی بسیار پررنگ تر و حساس تر است. باید بدانید که فتوشاپ یک نرم افزار کاملا توسعه یافته است که برای اصلاح تصاویر و طراحی تصاویر مد نظرتان بهترین کارایی را دارد.
آیا شما نیز مانند من از تصاویر زیبا لذت میبرید ؟ آیا شما نیز مانند خیلی از کاربران اینترنت از سایت هایی که حاوی تصاویر با کیفیت و گرافیکی میباشند خوشتان می آید ؟ آیا شما نیز علاقه مند به سایت هایی هستید که از نظر گرافیکی و تصاویر در سطح بسیار خوبی قرار داشته و توانایی این را دارند که از طریق تصاویر شما را جذب نمایند ؟ آیا شما نیز مانند بسیاری از کاربران اینترنت بیشتر جذب تصاویر میشوید تا متون ساده ؟ تا حد زیادی پاسخ مشخص است اما مسئله اصلی این است که آیا این تصاویر زیبا و جذاب و گرافیکی به سادگی تولید میشوند ؟ آیا این تصاویر به راحتی بر روی سایت قرار میگیرند ؟ آیا طراحی چنین تصاویری بدون احتیاج به هیچ نرم افزاری قابل انجام است؟
اگر به تک تک این سوالات دقت نمائید متوجه دو مسئله اساسی خواهید شد ، اولین مسئله قدرت تصاویر زیبا و جذاب در زمینه جلب توجه کاربران و جذب مخاطبین است ، دومین مسئله قدرت فتوشاپ در فراهم کردن بستری مناسب برای خلق این تصاویر است. قطعا بدون استفاده از فتوشاپ طراحی کردن به این سادگی که در حال حاضر است نخواهد بود ، فتوشاپ با فراهم نمودن بستری مناسب برای طراحی تصاویر مختلف به کاربران این امکان را میدهند که زیباترین طرح ها را به سادگی پیاده سازی کرده و از آن ها لذت ببرند. فتوشاپ واقعیتی غیر قابل انکار است زیرا گرافیک در دنیای اینترنت از مهم ترین مسائل به شمار میرود و گرافیک با فتوشاپ پیوندی ناگسستنی دارد.
کم بودن حجم سایت ها یکی از اصلی ترین موضوعات مورد بررسی در علم سئو است زیرا هرچه سایت کم حجم تر باشد سرعت بارگذاری آن بیشتر بوده و مشتریان بیشتری به خود جذب خواهد کرد. اما آیا استفاده از تصاویر با کیفیت حجم وب سایت شما را افزایش نمیدهد ؟ آیا گرافیک سایتتان باعث کاهش سرعت بارگذاری صفحاتتان نمیشود ؟ چه راه حلی به ذهنتان میرسد تا بتوانید از تصاویری با کیفیت استفاده کنید اما سرعت بارگذاری صفحاتتان کاهش پیدا نکند ؟ آیا میتوانید چنین راه حلی بیابید تا بتوانید هم گرافیک بالایی داشته باشید هم تصاویری منحصر به فرد و جذاب و با کیفیت هم اینکه سایتتان از نظر بارگذاری صفحات سرعت بسیار خوبی داشته باشد و هیچ کاربری به دلیل پایین بودن سرعت اینترنتش مجبور به ترک کردن سایتتان نباشد ؟
من به شما میگویم آری ، چنین راه حلی وحود دارد . راه حل مناسب برای شما تنها یک کلمه میباشد : فتوشاپ ! شما با استفاده از فتوشاپ میتوانید تصاویر خود را بسیار کم حجم کنید بدون آنکه کیفیت تصاویرتان کاهش بیابد ، به این ترتیب شما میتوانید تصاویری با کیفیت ولی کم حجم داشته باشید تا هم از نظر گرافیکی سایتی بسیار جذاب داشته باشید هم از نظر سئو سایتی بسیار سبک و کار آمد . بدون بهره گیری از فتوشاپ تقریبا محال ( یا حداقل بسیار سخت ) است که بتوانید تصاویری با کیفیت ولی کم حجم طراحی کنید ، نرم افزارهایی که فعالیتی مشابه دارند هرگز به قدرت فتوشاپ نخواهند رسید به همین دلیل فتوشاپ به نوعی بدون رقیب بوده و بی نظیر. برای داشتن سایتی گرافیکی و جذاب اما در عین حال دارای سرعت لود مناسب حتما از فتوشاپ استفاده لازم را ببرید زیرا بدون استفاده از این نرم افزار یا باید قید گرافیک را بزنید یا از سرعت لود صفحاتتان چشم پوشی نمائید. با استفاده مناسب از فتوشاپ میتوانید در هنگام طراحی سایت ، محیطی به وجود آورید که تجارت الکترونیک شما در آن محیط به خوبی رونق بگیرد.
منبع : [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] و [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Rookie Poster
Rookie Poster
نمایه کاربر
پست: 44
تاریخ عضویت: پنج شنبه 12 تیر 1393, 6:30 pm
سپاس‌های دریافتی: 47 بار

Re: مقالات طراحی سایت ، سئو ، بازاریابی اینترنتی

پست توسط efanetco » چهار شنبه 16 مهر 1393, 11:59 am

تاثیر بخش مقالات در جذب بازدیدکنندگان متخصص
امروزه روش های گوناگونی برای جذب بازدید کننده جدید مورد استفاده قرار میگیرد اما واقعیت این است که هر بازدیدکننده ای برای وب سایت شما مفید واقع نخواهد شد. ارزش بازدیدکنندگان متخصص برای سایت شما بسیار بیشتر از بازدیدکنندگان عمومی است اما قطعا جذب بازدیدکنندگان متخصص به سادگی میسر نخواهد بود . سوال اینجاست که منظور از بازدید کننده متخصص چیست ؟ جواب واضح است. بازدیدکننده متخصص برای سایتی که در زمینه طراحی سایت فعالیت میکند افرادی به شمار می آید که در زمینه طراحی سایت فعالیت میکنند . حال سوال بعدی این است که چگونه بازدید کننده متخصص جذب نمائیم ؟؟؟ جواب باز هم واضح است . بازدیدکنندگان متخصص علاوه بر نوآوری ها و خلاقیت های شما در زمینه کاری شان همواره جذب اطلاعات جدید و بروز دنیا میشوند.
هنگامی که یک بازدیدکننده متخصص وارد بخش مقالات شما میشود ، در نگاه اول در میابد که اطلاعات شما در چه سطحی قرار دارد به همین دلیل اگر بخش مقالات سایت شما حاوی مقالات تخصصی و بروز دنیا باشد بازدیدکننده را به سرعت جذب خواهید کرد به ویژه اینکه این مقالات را خودتان نوشته باشید و منبعی جز وب سایت شما برای این مطلب وجود نداشته باشد. در این صورت بازدیدکنندگان متخصص زیادی را بدست آورده و علاوه بر افزایش ترافیک وب سایتتان با این کار میزان بازدیدکنندگانی که در زمینه کاری شما تخصص دارند را افزایش میدهید که این مسئله علاوه بر افزودن بر شهرت نام تجاری شما باعث میشود میزان اعتبار بخش مقالات شما به خودی خود برایتان بازدیدکنندگان جدیدتر به ارمغان بیاورد زیرا هنگامی که بخش مقالات شما بر سر زبان ها بیفتد بسیاری از متخصصین دیگر نیز مشتاق بازدید از مقالات شما خواهند شد.
از طرفی دیگر اگر شما میخواهید برخی کلمات کلیدی خاص را به نوعی انحصاری کرده و همه این کلمات را با نام تجاری شما بشناسند ، بخش مقالات سایتتان میتواند این امر را محقق سازد. مقالات تخصصی و حرفه ای یکی از بهترین و حرفه ای ترین راه ها برای بهینه سازی کلمات کلیدی مد نظر شما است ، هنگامی که از مقالات معتبر و بروز دنیا استفاده کرده و یا مقالاتی در سطح جهانی منتشر مینمایید باید بدانید که علاوه بر افزایش بازدید کنندگان و به طبع آن افزایش ترافیک سایتتان ، کلمات کلیدی مد نظرتان را نیز بهینه کرده و باعث میشوید کلمات مد نظر را انحصاری کنید آن هم به طوری که متخصصین و مردم عادی شاهد پیوند خوردن این کلمات به نام تجاری شما باشند . احاطه کامل این کلمات بهینه شده باعث میشود رتبه سایت شما در موتور های جستجو ( در این کلمات ) به راحتی افزایش پیدا کرده و جایگاه بسیار خوبی را به خود اختصاص دهید.
اکثر صاحبان وب سایت ها تمام تمرکز خود را بر روی افزایش فروش گذاشته و از بانک اطلاعاتی قدرتمند غافل هستند آن هم در شرایطی که وجود یک بانک اطلاعاتی قدرتمند در سایت نیز باعث افزایش فروش خواهد شد زیرا وجود بانک اطلاعاتی قوی در وب سایت باعث جلب اعتماد کاربران شده و رابط بسیار خوبی میان کاربر و صاحبان وب سایت خواهد بود. قطعا وقتی بازدیدکننده با بانک اطلاعاتی قدرتمندی مواجه میشود به صاحبان این وب سایت اعتماد بیشتری خواهد داشت زیرا ذهنیتی که بدست می آورد حاکی از برخورد با سایتی است که از اعتباری در سطح عالی برخودار است. امروزه بازدیدکنندگان میان سایت هایی که از بانک اطلاعاتی قدرتمند و حرفه ای برخودار هستند با سایت هایی که فاقد مرجعی برای مقالات میباشند تفاوت قائل شده و مطمئن باشید وجود یک بانک اطلاعاتی قدرتمند به شما کمک خواهد کرد تا اولا بازدیدکنندگان متخصص و عمومی زیادی را جذب نمائید ، دوما به شما در جلب اعتماد مشتری کمک فراوانی خواهد کرد و در نهایت باعث افزایش فروش شما خواهد شد.
به عنوان مثال اگر سایتی دارید که در زمینه آموزش بازاریابی اینترنتی یا طراحی سایت فعالیت میکنید ، با قرار دادن آموزش های مناسب و مرتبط میتوانید اقدام به جذب بازدید کننده نمائید.
منبع : شرکت [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] و [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] ایفانت

Rookie Poster
Rookie Poster
نمایه کاربر
پست: 44
تاریخ عضویت: پنج شنبه 12 تیر 1393, 6:30 pm
سپاس‌های دریافتی: 47 بار

Re: مقالات طراحی سایت ، سئو ، بازاریابی اینترنتی

پست توسط efanetco » چهار شنبه 16 مهر 1393, 2:44 pm

چگونه اقدام به جذب مشتری نمائیم ؟

یکی از بهترین روش های جذب مشتری تبلیغات میباشد. قطعا استفاده از تبلیغات یکی از بهترین شیوه ها برای جذب مشتریان جدید و همچنین برندینگ اینترنتی است اما تبلیغات در هر شرایطی برای شما مشتریان جدید به همراه نخواهد داشت. در ابتدا نیاز است که تبلیغات شما در جهت اهدافی مشخص و خاص قرار داشته باشد. در مرحله بعد شما باید اعتماد مشتریان را جلب نمائید تا تبلیغات شما برایتان سود دهی به همراه داشته باشد . کافیست در تبلیغات خود بزرگنمایی کرده و یا وعده های دروغین به مشتریان بدهید ، در این صورت شک نداشته باشید تبلیغات شما نه تنها اقدام به جذب مشتری نمی نماید بلکه باعث میشود وجهه نام تجاری شما نیز زیر سوال برود. برخی افراد تصور میکنند با بزرگنمایی و یا دادن وعده های دروغین میتوانند مشتریان زیادی بدست آورند اما واقعیت این است که امروزه مردم به هیچ عنوان فریب ظاهر تبلیغات و یا وعده های بزرگ را نمیخورند بلکه در انتخاب خود دقت بسیاری کرده و سرمایه خود را بابت تبلیغات دروغین از دست نمیدهند.

بروز بودن اطلاعات سایت یکی از بهترین روش های جذب مشتری است. وقتی بازدیدکننده وارد سایتی با اطلاعات قدیمی و منسوخ میشود تصور میکند که این سایت از محصولات خوب و با کیفیتی برخودار نیست زیرا تصور میکند محصولات این سایت نیز همانند اطلاعات آن قدیمی و منسوخ است. سعی کنید حداقل هفته ای یک بار مقالات جدید و اطلاعات روز دنیا را در سایت خود قرار دهید تا بازدیدکنندگانی که به سایت شما مراجعه مینمایند مطلع شوند که در یک سایت بروز که همگام با دنیا در حرکت است وارد شده اند و نسبت به خرید از این سایت خوشبین شوند . اطلاعات یک سایت میتواند به منزله همان مشت نمونه خروار باشد زیرا مشتریان در هنگامی که اطلاعات جدید و بروز دنیا را در یک سایت میبینند نسبت به محصولات این سایت بسیار خوشبین شده و تصور اولیه آن ها این است که محصولات این سایت نیز همانند مطالب آن از بروز ترین محصولات دنیا بوده و با جدیدترین متد های روز تولید شده است که این مسئله باعث جذب مشتری برای شرکت شما خواهد بود.

آیا روش های دسترسی به بخش های مختلف سایت شما سخت است ؟ آیا مشتریان برای یافتن محصولات و یا خدمات مورد نیازشان باید در سایت شما زمان زیادی صرف نمایند ؟ اگر سایت شما دچار این مسائل است باید بدانید که روزانه بازدید کنندگان و مشتریان زیادی را از دست میدهید زیرا بسیاری از افراد توقع دارند به راحتی محصولات و یا خدمات مورد نظرشان را یافته و نسبت به خرید اقدام نمایند اما در شرایطی که بازدیدکننده برای ورود به بخش محصولات و یا خدمات مورد نیازش در وب سایت شما باید به سختی اینکار را انجام دهد در اکثر موارد از خریدکردن در سایت شما پشیمان شده و به سایت رقبای شما وارد خواهد شد. سعی کنید سایتتان را طوری طراحی نمائید که بازدیدکنندگان به راحتی به بخش های مد نظر خود دسترسی داشته باشند و بتوانند از قسمت هایی که میخواهند بازدید نمایند ، این سهولت در دسترسی به صفحات مد نظر باعث میشود بازدید کننده را به مشتری تبدیل نمائید.

سرعت بارگذاری صفحات شما نیز یکی از ارکان اساسی در جذب مشتری برای شما به حساب می آید که در حین طراحی سایت باید به آن توجه نمائید زیرا هرچه صفحات شما با سرعت بیشتری لود شود مشتری نسبت به خرید از شما بیشتر ترغیب خواهد شد. تاثیر سرعت بارگذاری صفحات شما در جایی مشخص میشود که کاربر چندین سایت را همزمان باز کرده است ، قطعا هر سایتی زودتر بارگذاری شود از شانس بیشتری برای جذب مشتری و افزایش فروش برخودار خواهد بود. قطعا هرچه سایت شما با سرعت بیشتری بارگذاری شود میتوانید نسبت به جذب مشتریان موفق تر عمل نمائید ، باید بدانید که هرچه سرعت بارگذاری سایتتان بیشتر باشد سرعت جذب مشتری شما بیشتر خواهد بود . یکی از روش هایی که اعتماد مشتری را جلب و مشتری را نسبت به خرید ترغیب میکند همین سرعت بارگذاری است زیرا مشتری احساس میکند به همین اندازه که سرعت بارگذاری سایت شما بالا است سرعت و کیفیت ارائه خدمات شما نیز بالا خواهد بود.

منبع : شرکت [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] و [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] ایفانت

Rookie Poster
Rookie Poster
نمایه کاربر
پست: 44
تاریخ عضویت: پنج شنبه 12 تیر 1393, 6:30 pm
سپاس‌های دریافتی: 47 بار

Re: مقالات طراحی سایت ، سئو ، بازاریابی اینترنتی

پست توسط efanetco » شنبه 19 مهر 1393, 5:53 pm

تاثیر کاربرپسندی سایت در بازاریابی اینترنتی


بازاریابی آنلاین موفق مستلزم داشتن طراحی سایت بهینه برای موتورهای جستجو و همچنین کاربرپسندی برای کاربران است. در واقع وب سایت شما بستر لازم برای داشتن بازاریابی موفق را فراهم میکند. بسیاری از افراد تصور میکنند با رعایت قواعد بازاریابی آنلاین به صورت صد در صد ، میتوانند به اهداف خود دستیابند درحالی که بازاریابی آنلاین به تنهایی هرگز قادر به افزایش فروش شما نخواهد بود . بازاریابی صحیح و اصولی میتواند مشتریان را به سایت شما بیاورد اما این مسئله به معنی خرید از شما نخواهد بود ، برای افزایش فروش از طریق بازاریابی اینترنتی به دو مسئله مهم و اساسی احتیاج دارید ، ابتدا داشتن یک وب سایت کاربرپسند که توانایی تبدیل بازدیدکننده به خریدار را داشته باشد ، دوم بازاریابی اینترنتی صحیح و اصولی ( البته برای تبدیل بازدید کننده به خریدار تنها کاربرپسندی وب سایت کفایت نمیکند بلکه به مسئله مهمی به نام اعتماد سازی نیز احتیاج خواهید داشت. به زودی در رابطه با اعتماد سازی مقاله ای مفصل منتشر خواهیم کرد. )
در این مقاله به بررسی ویژگی های اساسی در رابطه با کاربرپسندی سایت میپردازیم و مهمترین نکات این مسئله را به صورت مختصر شرح میدهیم.

طراحی ساده با حداکثر نظم ممکن در صفحات سایت
اولین نکته مهم و تاثیرگذار در مسئله کاربرپسندی سایت ، طراحی سایت به صورت ساده و با پیچیدگی کم میباشد. این سادگی و عدم پیچیده بودن سایت هیچ تداخلی با زیبایی ظاهری سایت نداشته و منظور از سادگی ، وجود نظم و ترتیب در سایت شما میباشد. ممکن است وب سایت شما یک فروشگاه بسیار بزرگ با انواع و اقسام محصولات باشد ، در این شرایط قطعا در سایت شما بخش های بسیار زیادی را شاهد خواهیم بود که اگر بدون وجود نظم و ترتیب در صفحه اصلی سایت ( و سایر صفحات ) نمایش یابند ، قطعا هیچ بازدیدکننده ای تمایل به خرید از شما نخواهد داشت. از طرفی سعی کنید محصولات خود را با رعایت اولویت برای مشتریان قرار دهید ، یعنی بخش های مختلف سایت خود را بر اساس بیشترین نیازهای مشتریان به نمایش دربیاورید ، این مسئله در کاربرپسندی سایت شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

منوهای مناسب و دارای دسته بندی دقیق
اگر در سایت خود از دسته بندی های موضوعی مناسب استفاده نکنید ، هیچ کاربری نمیتواند به سادگی کالا یا خدمات مورد نظر خود را در سایت شما بیابد. به عنوان مثال فرض کنید که شما دارای یک فروشگاه اینترنتی برای فروش موبایل هستید ، کابرپسندی در این مثال یعنی اینکه منوهای شما بر اساس برند ( مثلا سونی ، سامسونگ و ... ) در اختیار کاربر قرار بگیرد ، سپس هر برند زیر منوهای مختلفی داشته باشد که بر اساس سری های مختلف تولید شده توسط این برند میباشد مثلا برند سامسونگ میتواند شامل زیر منویی مانند گلکسی باشد که خود گلکسی دارای زیر منوهایی مانند سری اس و سری نوت باشد سپس سری اس دارای زیرمنوهایی مانند اس2 اس3 اس4 یا اس5 باشد و الی آخر ...
بدین ترتیب وب سایت شما از نظر منوها و دسته بندی موضوعی شرایط بسیار خوبی برای کاربران مهیا میکند زیرا در این شرایط کاربر به راحتی میتواند از طریق منوهای شما دقیقا به کالا یا خدمات مد نظر خود دستیابد .

قرار دادن نقشه سایت
قراردادن نقشه سایت در اختیار کاربران در افزایش کارایی سایت شما بسیار موثر است. جدا از این مسئله که قرار دادن نقشه سایت در اختیار کاربران باعث میشود کاربر با شمای کلی سایت شما آشنا شود ، گاها ممکن است کاربری صفحه مد نظر خود را از میان منوها و بخش های سایت شما پیدا نکند اما با استفاده از نقشه سایت میتواند به سادگی هر صفحه و بخشی که مد نظرش میباشد را یافته و به آن مراجعه کند. استفاده از نقشه سایت به کاربر اجازه میدهد به راحتی بخش های سایت شما را به صورت کامل و به صورت یکجا مشاهده کند که این مسئله باعث میشود کاربر با کلیت کار شما نیز آشنا شود و بداند در سایت شما به صورت کلی چه بخش هایی قرار دارد .

قابلیت جستجوی پیشرفته در سایت
یکی از اصلی ترین عوامل کاربرپسندی ، قراردادن بخش جستجوی پیشرفته در سایت میباشد. هنگامی که شما هزاران کالا برای فروش دارید باید در نظر داشته باشید که حتی با وجود منوهایی کاملا کاربرپسند و مرتب از هرنظر بازهم کاربر ممکن است نتواند کالای مد نظر خود را از میان انبوه کالاهای شما بیابد . در این حالت وجود بخشی برای جستجو به صورت پیشرفته در سایت شما بسیار کارایی خواهد داشت. هنگامی که کاربر بتواند با جستجو در میان کالاهای شما به سرعت محصول مد نظر خود را بیابد باعث میشود میزان کاربرپسندی سایتتان به میزان قابل توجهی افزایش میدهد.

دکمه ها و آیکون های میانبر مناسب
میتوانید با استفاده از دکمه ها و آیکون های میانبر کار را برای کاربرانتان بسیار ساده کنید ، مثلا میتوانید با قرار دادن یک دکمه ثبت سفارش در انتهای مطلب مربوط به هر کالا کاربر را به صفحه خرید مربوط به این کالا منتقل کنید یا مثلا با قرار دادن دکمه اضافه به سبد خرید شرایطی برای کاربران فراهم کنید که به راحتی محصولات مد نظر خود را به سبد اضافه کرده و در نهایت پس از تکمیل خرید با پرداخت هزینه به صورت یکجا ، خرید خود را انجام دهند. قرار دادن چنین شرایطی برای کاربران بسیار مهم و پر اهمیت است زیرا تمامی کاربران علاقه مند هستند که خرید خود را به ساده ترین شکل ممکن انجام دهند.

رنگ بندی مناسب
وجود رنگ بندی مناسب در سایتتان نیز باعث افزایش کاربرپسندی سایت شما میشود. تصور کنید سایت شما دارای پس زمینه ای مشکی و فونتی قرمز میباشد ، درچنین شرایطی کدام کاربر حاضر است به مدت چند دقیقه در سایت شما به دنبال کالا یا خدمات مورد نظر خود بگردد ؟! سعی کنید در رنگ بندی سایت خود از رنگ هایی استفاده کنید که چشم کاربر را خسته نمیکند ، این مسئله در میزان ماندگاری کاربر در سایت شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

قرار دادن بخش نظرات در سایت
میتوانید با دریافت انتقادات و پیشنهادات کاربران و بررسی نظرات آنها تمامی کاستی های سایت خود را برطرف کرده و علاوه بر جلب رضایت کاربران ، سایت خود را نیز بیش از پیش قدرتمند نمائید. استفاده از نظرات کاربران میتواند فواید زیادی برای شما داشته باشد که اصلی ترین آن ، آگاهی شما از نواقص موجود در سایتتان میباشد. در نظر داشته باشید که هرگز شما نمیتوانید مانند کاربران به نواقص کوچک و بزرگ سایتتان آگاهی داشته باشید بنابراین برای کسب اطلاع از تمامی نواقص موجود در سایتتان ، میتوانید از نظرات کاربران خود بهره مند شوید.

سالم بودن لینک های سایت
یکی دیگر از نکات پر اهمیت در زمینه کاربرپسندی سایت شما ، سالم بودن لینک های سایتتان میباشد. لینک های سایتتان از منو تا دکمه های میانبر و لینک های دانلود گرفته تا پیوندها و ... میبایست همواره سالم بوده و کار کنند. اگر کاربری روی لینک دانلود کاتالوگ محصول شما کلیک نماید اما لینک آن کار نکند ، کاربر حاضر به خرید محصول شما نخواهد شد زیرا نتوانسته کاتالوگ مد نظرش را دانلود و مطالعه نماید.

منبع : شرکت [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] و [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] ایفانت

Rookie Poster
Rookie Poster
نمایه کاربر
پست: 44
تاریخ عضویت: پنج شنبه 12 تیر 1393, 6:30 pm
سپاس‌های دریافتی: 47 بار

Re: مقالات طراحی سایت ، سئو ، بازاریابی اینترنتی

پست توسط efanetco » یک شنبه 20 مهر 1393, 3:11 pm

اهمیت بازاریابی ویدئویی

همزمان با پیشرفت هایی که در علم طراحی سایت مشاهده میشود میتوان بالا رفتن میزان فروش محصولات را نیز مشاهده نمود. امروزه نسبت به گذشته افراد زیادی هستند که اقدام به خرید از مراکز فروش اینترنتی کرده و به فروشندگان اینترنتی اعتماد میکنند. اکنون که شرایط برای فروش بیشتر مهیا است بازاریابی نیز نسبت به گذشته نقش مهم تری ایفا خواهد کرد زیرا برای جذب مشتری بازاریابی بسیار مهم و حیاتی میباشد. اصلی ترین روش بازاریابی ، بازاریابی متنی به همراه تصاویر محصولات است که به نوعی رایج ترین نوع تبلیغات و بازاریابی به حساب می آید اما امروزه افراد بسیاری روزانه به دنبال فایل های ویدئویی از محصول مد نظرشان هستند و این مسئله باعث رونق گرفتن بازاریابی ویدئویی نیز شده است.

امروزه بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی به بازاریابی ویدئویی اهمیت فراوانی داده و سعی میکنند از این طریق هم اقدام به جذب مخاطب کرده و علاوه بر بازاریابی و تبلیغات متنی از این روش نیز بهره مند شوند. بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی به این مسئله نگاه ویژه ای دارند زیرا میدانند که امروزه افراد زیادی هستند که علاقه مند به ویدئوی محصولات بوده و از این طریق اعتماد آن ها بیشتر جلب میشود ، جلب اعتماد مشتری است که باعث افزایش فروش میشود و قطعا ویدئوی محصول نسبت به تصاویر محصول قدرت اعتماد سازی بیشتری خواهد داشت و بی دلیل نیست که بسیاری از کاربران از طریق ویدئو اقدام به خرید کرده و ویدئو رو به تصویر ترجیح میدهند

بازاریابی ویدئویی یکی از بهترین روش ها و تکنیک ها برای افزایش ترافیک وب سایت شما میباشد . هرچه ترافیک سایت شما افزایش یابد میزان فروش شما نیز افزایش پیدا میکند اما با این همه بسیاری از صاحبان کسب و کارهای آنلاین نسبت به بازاریابی ویدئویی بی توجه بوده و به بازاریابی متنی و تصاویر محصول خود اکتفا میکنند و همین مسئله موجب از دست دادن مشتریان زیادی خواهد شد زیرا بسیاری از افراد تنها به ویدئو اعتماد کرده و در صورت عدم وجود فایل تصویری از محصولات نسبت به خرید اقدام نخواهند نمود. به هرحال قراردادن فایل ویدئویی از محصولات یکی از بهترین تکنیک های افزایش ترافیک سایت و افزایش فروش شما میباشد.

سعی کنید به جای اینکه یک فایل 10 دقیقه ای از محصولتان روی سایت قرار دهید از 5 فایل 2 دقیقه ای استفاده نمائید تا اولا کاربران به راحتی فایل های شما را مشاهده و یا دانلود نمایند دوما از هر عملکرد یا ویژگی خاص محصولتان یک فایل اختصاصی قرار دهید تا بازدیدکننده به راحتی با ویژگی های منحصر به فرد و یا کارایی محصولتان آشنا شود . درضمن به یاد داشته باشید که فایل های شما همیشه در دسترس باشند و هرگز از کار نیافتند زیرا خراب بودن لینک ها باعث از بین رفتن اعتماد بازدیدکننده و در نتیجه کاهش فروش شما خواهد شد. لینک های ویدئویی خود را در یوتیوب و همچنین جوامع مجازی به ویژه گوگل پلاس و فیس بوک قرار دهید زیرا با اینکار میزان بازدید از ویدئوی خود را افزایش داده و باعث افزایش ترافیک وب سایتتان شده اید که همین مسئله سبب افزایش فروش شما نیز خواهد شد.

منبع : شرکت [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] و [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] ایفانت

Rookie Poster
Rookie Poster
نمایه کاربر
پست: 44
تاریخ عضویت: پنج شنبه 12 تیر 1393, 6:30 pm
سپاس‌های دریافتی: 47 بار

Re: مقالات طراحی سایت ، سئو ، بازاریابی اینترنتی

پست توسط efanetco » چهار شنبه 23 مهر 1393, 6:47 pm

روش های ایجاد محتوای جدید
متاسفانه امروزه اکثر وب سایت ها به ویژه وب سایت های تازه کار به جای تولید محتوای جدید اقدام به کپی برداری از مطالب سایت های دیگر میکنند. بسیاری از این افراد نمیدانند که چگونه میتوانند محتوای جدید و اختصاصی خود را ایجاد و منتشر نمایند ، برخی دیگر نیز به تصور اینکه تولید محتوای جدید کاری سخت و نشدنی است اقدام به کپی برداری از سایر سایتها می نمایند. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در سایت گوگل درحال جستجوی یک مقاله خاص باشید اما در چندین سایت مختلف که از نتایج گوگل باز کرده اید ، مطالبی یکسان و بدون ذره ای تغییرات مشاهده کنید ! حتی در بسیاری از موارد ممکن است به دنبال دانلود یک مقاله باشید و لینک آن در سایت اولی که بازدید کرده اید دچار مشکل باشد ، احتمال زیادی وجود دارد که همین لینک دقیقا در سایت های دیگر نیز کپی شده باشد ، در نتیجه شما به این راحتی ها نمیتوانید مقاله مد نظر خود را بیابید زیرا عموما یک لینک بارها و بارها در سایت های مختلف کپی شده و این لینک در تمامی سایت ها دچار مشکل میباشد. در این مطلب قصد داریم روش های ایجاد محتوای جدید و اختصاصی برای خودتان را به شما آموزش دهیم.

تولید مقالات جدید یا ترجمه شده
اگر فکر خود را از کپی کردن محتوای تهیه شده توسط دیگران دور کرده و به فکر ایجاد محتوای جدید باشید ، میتوانید از طریق ترجمه مقالات روز دنیا به زبان انگلیسی یا ... ، نقد و بررسی نظرات مربوط به مقالات موجود در اینترنت ، خواندن مقالات سایت های دگیر و بازنویسی آنها به همراه تصحیح خطاهای فنی و نگارشی احتمالی ،و ایجاد مطلب های جدید و جنجالی در زمینه کاریتان اقدام به تولید محتوای جدید کرده و گوگل را وادار به امتیازدهی به مطالب نوشته شده توسط خودتان نمائید.

انجام مصاحبه های حرفه ای
مصاحبه یکی از موضوعات مورد علاقه کاربران می باشد و تجربیات نشان داده است که همیشه از مصاحبات استقبال خوبی می شود. مصاحبه با افراد موفق میتواند یکی از راه های ایجاد محتوای جدید باشد. میتوانید مصاحبه های خود را به دو روش انجام دهید :

مصاحبه های صوتی یا ویدئویی
مصاحبه های متنی ( با کمک گرفتن از نرم افزارهایی مانند یاهوو مسنجر ، ایمیل و ... )
در ایران مصاحبه های ویدئویی از علاقه مندان بیشتری برخودار است به همین دلیل میتوانید با نمایش مصاحبه های ویدئوی مخاطبان زیادی را به سایت خود علاقه مند کنید و آنها را تبدیل به مخاطبان دائمی خود کنید..سایت اشتراک ویدئو آپارات با رتبه 19 ایران یکی از پربازدید کننده ترین سایت های فارسی میباشد و نشان گر رشد ویدیو در اینترنت کشورمان می باشد. بد نیست بدانید لینک هایی که از شبکه های اشتراک ویدیو مثل یوتوب یا آپارت به سایت شما می آید بسیار با ارزش بوده و کمک شایانی به بالا رفتن اعتبار یک سایت نزد گوگل می کند. برای ایجاد ویدئو میتوانید از دو روش استفاده نمائید :
استفاده از دوربین و ضبط تصاویر
استفاده از نرم افزارهایی مثلcaptivate برای ضبط تصاویر از روی صفحه نمایش

تهیه دوربین و عکاسی آنلاین
با یک دوربین ساده یا یک گوشی همراه به راحتی می توانید محتوای منحصر فردی برای سایت خود تولید کنید مثلا اگر در زمینه آرایشگری و گریم فعالیت می کنید می توانید از مدل های مختلف با کسب اجازه عکس بگیرید و در سایت خودمنتشر کنید، این دوربین را باید همه جا با خود همراه داشته باشید و عکس های متفاوتی در روز تهیه کنید.

تولید کتابچه الکترونیکی
میتوانید با نوشتن یک کتابچه الکترونیکی قدرتمند ، کاربران زیادی را به سایت خود سرازیر نمایید زیرا کاربران همواره به دنبال کسب اطلاعات جدید میباشند. اگر توانایی نوشتن یک کتاب جدید را ندارید می توانید با مطالعه چند کتاب خلاصه ای از آن ها تهیه کنید و به صورت یک کتابچه الکترونیکی در بیاورید ، به یاد داشته باشید که ذکر منبع اصلی این کتاب ها کاربران را به سایت شما بسیار خوشبین خواهد نمود.

تولید محتوای کوتاه اما مفید
گوگل به تازگی اعلام کرده است که مقاله های کوتاه حتی کمتر از 300 کلمه هم می تواند در رتبه بندی یک سایت موثر باشد، شما با یک مقاله کوتاه می توانید به گوگل خود را اثبات کنید، فقط کافیست که از کلمات و جملاتی استفاده کنید که گوگل متوجه شود که مقاله شما مرتبط با سایت شما و کلمات کلیدی باشد.

منبع : شرکت [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] و [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] ایفانت

Rookie Poster
Rookie Poster
نمایه کاربر
پست: 44
تاریخ عضویت: پنج شنبه 12 تیر 1393, 6:30 pm
سپاس‌های دریافتی: 47 بار

Re: مقالات طراحی سایت ، سئو ، بازاریابی اینترنتی

پست توسط efanetco » پنج شنبه 24 مهر 1393, 4:13 pm

طراحی قالب سایت به صورت بهینه

طراحی قالب سایت به صورت بهینه , طراحی قالب بهینه
یکی از اساسی ترین و مهمترین بخش های طراحی سایت مبحث طراحی قالب میباشد . بسیاری از صاحبان کسب و کارهای آنلاین تصور میکنند قالب وب سایت تنها برای ظاهر سایت مفید است و باید به گونه ای طراحی گردد که قدرت جذب بازدیدکننده را داشته باشد و به عبارتی زیبا باشد ، اصولا صاحبان کسب و کارهای آنلاین به مسائل جانبی در طراحی قالب توجهی نمیکنند که یکی از این مسائل بهینه بودن قالب وب سایت از نظر سرعت بارگذاری و امکانات است.


در این مقاله قصد داریم شما را با اصلی ترین اصول برای طراحی قالب یک سایت به صورت بهینه آشنا نمائیم. در هنگام طراحی سایت ، اولین مسئله ای که با آن برخورد خواهید داشت بدون شک طراحی قالب است ، قالب سایت شما تاثیر خوبی نیز در میزان سئو سایتتان خواهد داشت به همین دلیل از اهمیت بسیار زیادی برخودار است اما متاسفانه بسیاری از مدیران سایت ها به این مسئله توجهی نداشته و به همین دلیل در بسیاری از مواقع شاهد طراحی سایت هایی هستیم که از نظر قالب اصلا بهینه نبوده اما از نظر ظاهر بسیار زیبا میباشند. زیبایی ظاهری قالب هیچ ایرادی نداشته بلکه بسیار مفید میباشد اما بهینه بودن یک قالب را نباید نادیده گرفت. در این مقاله به برخی از ویژگی های یک قالب بهینه اشاره خواهیم کرد.

طراحی قالب واکنش گرا(Responsive)
یکی از مسائل اساسی که نیاز است به هنگام طراحی قالب مد نظر شما قرار بگیرد استفاده از کدهای html و css است. یکی از بهترین روش های طراحی قالب استفاده از قطعه کدهای html و همچنین شیوه نامه های آبشاری میباشد. دلیل اصلی استفاده از html و css سرعت بالای آنها میباشد و قالبی که از این طریق طراحی میگردد به طور قطع از سرعت بارگذاری مناسبی بهره مند است به علاوه اعمال تغییرات در قالب نیز برای مدیران سایت بسیار راحت خواهد بود. کدهای html به همراه css میتواند قالب مد نظر شما را با سرعت بارگذاری مناسب آماده نموده و در هرزمان که احتیاج به ایجاد تغییرات کوچک و بزرگ داشتید به سادگی و با تغییر کدها ، تغییرات مد نظرتان را اعمال نمائید.

عدم استفاده از فلش در قالب
یکی از اصلی ترین دلایل عدم استفاده از فلش سنگین بودن حجم فایل های فلش میباشد. هنگامی که حجم سایت شما افزایش یابد قطعا سرعت بارگذاری صفحات شما کاهش میابد که این مسئله سئو سایت شما را دچار مشکل مینماید. از طرفی فلش سایت شما را تبلیغاتی نشان میدهد زیرا تصور اکثر کاربران از فایل های فلش ، بنر های تبلیغاتی میباشد. همچنین برای اینکه فایل های فلش پخش شوند نیاز به فلش پلیر میباشد که بسیاری از کاربران به آن دسترسی ندارند به همین دلیل سایت شما به صورت کامل نمایش داده نخواهد شد.

استفاده از تصاویر بهینه در قالب
یکی از اصلی ترین موضوعات طراحی قالب ، استفاده از تصاویر با کیفیت اما بهینه میباشد. امروزه گرافیک در وب سایت های مختلف نقش بسیار مهمی را ایفا میکند اما استفاده از هر تصویری به صرف گرافیک قابل توجه و بالای آن توصیه نمیشود زیرا برخی از تصاویر حجم زیادی داشته و باعث کاعش سرعت بارگذاری صفحات سایت میشود. میتوانید برای حل این مشکل از نرم افزارهای قدرتمندی مانند XAT image optimizerاستفاده کرده و حجم تصاویر خود را بدون از دست دادن کیفیت ، کاهش دهید تا برای استفاده در قالب سایتتان مفید باشد.
منبع : شرکت [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] و [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] ایفانت

Rookie Poster
Rookie Poster
نمایه کاربر
پست: 44
تاریخ عضویت: پنج شنبه 12 تیر 1393, 6:30 pm
سپاس‌های دریافتی: 47 بار

Re: مقالات طراحی سایت ، سئو ، بازاریابی اینترنتی

پست توسط efanetco » شنبه 26 مهر 1393, 6:44 pm

افزایش کارایی سایت راز موفقیت

ارائه گزارش های آماری دقیق در سایت به کاربران اجازه میدهد در سایت شما با اطلاعات جامعی مواجه شده و تا حدی نسبت به سایت شما اطلاعات بدست آورند . بدیهی است که ارائه گزارش های آماری به شما کمک میکند تا در اعتماد سازی کاربران موفق تر باشید زیرا کاربران میتوانند ببیند که سایت شما روزانه چه میزان بازدید داشته ، چه میزان سفارش دریافت کرده و.... ، همین مسئله سبب میشود که سایتتان در اعتماد سازی میان کاربران موفقیت بیشتری کسب نماید.

وجود آیکن جستجو در سایت شما از اهمیت بالایی برخودار است زیرا سایت های بزرگ امروزی که دارای مطالب و بخش های گوناگون میباشند برای راحتی کاربران ارزش زیادی قائل بوده و با قرار دادن عنصری برای جستجو در سایت به کاربران خود اهمیت میدهند . به این مسئله فکر کنید که یک کاربر چگونه از میان بخش ها و مطالب گوناگون وب سایت شما مطلب مد نظر خویش را بیابد ؟ آیا بدون جستجو کردن چنین چیزی ممکن است؟

استفاده از فضاهای خالی را نیز در دستور کار خود قرار دهید. سعی کنید از فضاهای خالی صفحاتتان به نحو احسن استفاده کرده و به نوعی در زمینه جذب کاربران جدید قدم بردارید. وجود فضاهای خالی در سایت زیاد مناسب نبوده و بسیاری از کاربران ترجیح میدهند صفحات شما به صورت کامل پر بوده و حاوی مطالب و بخش های کارآمد باشد. البته باید توجه داشته باشید که فضای خالی بهتر از پرکردن آن با مطالب و یا بخش های بدون کیفیت و بی اعتبار است به همین دلیل اگر تصمیم گرفتید فضاهای خالی صفحاتتان را پر کنید در نظر داشته باشید که پرکردن آن ها به هرقیمتی به نفع شما نخواهد بود.

همچنین میتوانید از نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران خود استفاده نموده و عیب و ایرادهای خود را برطرف کرده و یا با استفاده از نظرات و پیشنهادات کاربران بخش های جدید و قابل استفاده ای به سایتتان اضافه نمائید. به این ترتیب علاوه بر جلب رضایت بازدیدکنندگان توانسته اید وضعیت سایت خود را نیز بهبود ببخشید.

در هنگام طراحی سایت خود به این موارد اهمیت بدهید زیرا این موارد موجب افزایش ناوبری سایتتان میشوند که این مسئله در افزایش میزان بهینه سازی سایت شما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

منبع : شرکت [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] و [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] ایفانت

Rookie Poster
Rookie Poster
نمایه کاربر
پست: 44
تاریخ عضویت: پنج شنبه 12 تیر 1393, 6:30 pm
سپاس‌های دریافتی: 47 بار

Re: مقالات طراحی سایت ، سئو ، بازاریابی اینترنتی

پست توسط efanetco » یک شنبه 27 مهر 1393, 5:21 pm

متن صفحه اصلی و پرهیز از محتوای تکراری
متن صفحه اصلی سایت شما ( متن اصلی سایتتان ) بسیار حائز اهمیت است . این متن اصلی ترین متا تگی است که درون سایت شما ایندکس میشود. هرچه متن صفحه اصلی سایتتان قدرتمند باشد از نظر جذب مخاطب قوی تر عمل خواهید نمود . سعی کنید متن اصلی سایت خود را کوتاه و مختصر بنویسید و به نگارش آن توجه ویژه ای داشته باشید همچنین متن اصلی سایتتان را بدون اشتباه املایی و تایپی بنویسید تا در نظر کاربران جلوه خوبی داشته باشد. به یاد داشته باشید متن صفحه اصلی سایتتان از ارزشمندترین مسائل در طراحی سایت به حساب می آید.

ویژگی های محتوای بهینه برای گوگل
مطلب شما باید از فونتی خوانا و کاربرپسند برخودار بوده و از نظر نگارشی و اشتباهات تایپی و املایی وضعیت قابل قبولی داشته باشد تا اصول کاربرپسندی را رعایت نماید . در نوشتن مطلب خود حتما از تگ H1 ( هدینگ ) استفاده نمائید به خصوص برای عنوان مطلب خود . در متون خود حتما از تصاویر استفاده نمایید و برای تصاویر نیز از خصوصیت های تگ آلت استفاده نمائید. درکنار استفاده از کلمات کلیدی مناسب از متاتگ نیز به نحو احسن استفاده نمائید. کلمات کلیدی مناسب همچنین سایر مطالبط مرتبط که از قبل تولید کرده اید را به سایت خودتان لینک کرده و یا لینک آنها را قرار دهید. به یاد داشته باشید که گوگل به متون طولانی و بلند علاقه فراوانی داشته و خزنده های آن عاشق متون طولانی میباشند

پرهیز از محتوای تکراری
محتوا های تکراری به روش های زیر به وجود می آیند :
کپی کردن مطالب از سایت های دیگر
آدرس های تکراری برای یک مطلب
داشتن نسخه موبایل در شرایطی که از آدرس های یکسان با سایت اصلی برخودار نباشد
راه حل :
بهترین راه حل این مسئله ریدایرکت کردن آدرس ها درون فایل .htaccess میباشد.
دستور ریدایرکت :
Redirect 301 /olddir/old.html [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]


Time on page – Page view – bounce rate
یکی از مسائلی که امروزه برای گوگل بسیار مهم میباشد میزان ماندگاری کاربران در سایت میباشد . امروزه برای گوگل میزان گردش کاربران در سایت نیز بسیار مهم است و ترجیح میدهد هنگامی که کاربری وارد سایت شما شد در صفحات مختلف آن گردش داشته و صفحات مختلف سایتتان را بازدید نماید . این گردش در سایت شما هرچه بیشتر صورت پذیرد برای شما مفید تر خواهد بود زیرا اولا میزان ماندگاری در سایت را کاملا افزایش میدهد ، دوما میزان گردش در سایت افزایش یافته که در نتیجه منجر به کاهش فرار از سایت خواهد شد و به عبارتی تمام امتیازات مثبتی که گوگل برای این مبحث در نظر گرفته را بدست خواهید آورد. منظور از فرار از سایت این است که کاربری که وارد سایت شما شده است فورا سایت شما را ترک ننماید

منبع : شرکت [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] و [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] ایفانت

Rookie Poster
Rookie Poster
نمایه کاربر
پست: 44
تاریخ عضویت: پنج شنبه 12 تیر 1393, 6:30 pm
سپاس‌های دریافتی: 47 بار

Re: مقالات طراحی سایت ، سئو ، بازاریابی اینترنتی

پست توسط efanetco » چهار شنبه 30 مهر 1393, 11:50 am

دلایلی برای عدم استفاده از فایل های فلش

استفاده از فایل های فلش در حین طراحی سایت میتواند آسیب های جدی به میزان بهینه سازی سایت وارد نماید. برخی از مهمترین دلایل این مسئله را به طور کامل شرح میدهیم :

کاهش سرعت لود سایت
فایل های فلش به دلیل بالا بودن حجم آن ها باعث اختلال در لود سایت میشوند زیرا کاربرانی که از اینترنت پرسرعت استفاده نمیکنند برای بازدید از سایت هایی که در آن ها از فلش استفاده شده است مشکلات بسیاری خواهند داشت. سرعت بارگذاری یک سایت در جذب بازدیدکننده و مشتری و در نهایت افزایش فروش تاثیر بسیار زیادی دارد به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی قید استفاده از فلش را زده و برای افزایش گرافیک وب سایت خود از روش های بهینه دیگری استفاده می نمایند زیرا برای این افراد سرعت لود صفحه با اهمیت تر از وجود فلش در سایتشان میباشد و به هر ترتیب این مسئله برای آن ها قابل قبول نیست که به ازای وجود فلش در وب سایت سرعت لود صفحاتشان کاهش یابد.

کاهش ناوبری
ناوبری از طریق فلش بسیار سخت است زیرا الگوریتم های ناوبری فلش بسیار پیچیده بوده و خیل عظیمی از کاربران با این الگوریتم و نحوه کارکردن آن آشنایی ندارند. ناوبری فلش حالت عادی نداشته و کارکردن با آن نیز همینطور. ناوبری یک سایت از اهمیت بسیار زیادی برخودار است به همین دلیل اگر ناوبری خود را از دست بدهید مشتریان زیادی را از دست خواهید داد. همین کاهش ناوبری نیز باعث میشود بسیاری افراد قید استفاده از فلش را زده تا ناوبری سایت خود را در وضعیت مطلوبی نگه دارند.

تبلیغاتی بودن فلش
به دلیل استفاده بیش از حد از فلش برای تبلیغات بسیاری از مردم فلش را تبلیغاتی به حساب می آورند و ترجیح میدهند از سایت هایی که از فلش استفاده میکنند خرید نکنند زیرا تصورشان بر این است که این سایت تبلیغاتی بوده و مخصوص تبلیغات است به همین دلیل بسیاری از خریداران تمایلی به خرید از سایت های حاوی فلش ندارند. این مسئله نیز برخی را مجاب میکند تا از فلش استفاده نکرده و سایتشان تبلیغاتی جلوه ننماید.

فلش پلیر
بسیاری از کاربران در ویندوز خود از فلش پلیر استفاده نمیکنند اما فایل های فلش برای پخش شدن نیاز به فلش پلیر دارند. همین مسئله باعث میشود بسیاری از کاربران نتوانند سایت های حاوی فلش را به طور دقیقی مشاهده نمایند که این مسئله نیز باعث میشود برخی افراد قید استفاده از فایل های فلش را زده و ترجیح میدهند همه افراد بدون احتیاج به هیچ گونه برنامه جانبی به صورت کامل سایت آن ها را بازدید نمایند.

منبع : شرکت [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] و [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] ایفانت

Rookie Poster
Rookie Poster
نمایه کاربر
پست: 44
تاریخ عضویت: پنج شنبه 12 تیر 1393, 6:30 pm
سپاس‌های دریافتی: 47 بار

Re: مقالات طراحی سایت ، سئو ، بازاریابی اینترنتی

پست توسط efanetco » چهار شنبه 7 آبان 1393, 4:50 pm

روش هایی برای متقاعد کردن مشتری و جذب مشتری

هنگامی که به شما می گویند که چیزی بیش از حد گران است نسبت به اظهار نظر درباره قیمت خودداری خمواهید کرد زیرا در ابتدا سوال شما این است که آیا ارزش صریح یا ضمنی یک محصول یا یک سرویس هم تراز با قیمت آن است ؟ برای شما بازهم سوالاتی پیش خواهد آمد ، اینکه آیا همین خدمات را با قیمت ارزان تر میتوانید بدست آورید ؟ اینکه آیا ارئه دهنده و یا فروشنده با شما صادق است ؟ اینکه آیا این معامله برای شما منفعت خواهد داشت ؟؟؟
در نهایت بعید است که تمایلی به خرید داشته باشید زیرا قیمت بالا مانع از خرید شما خواهد شد.

اکثر مردم در برخورد با قیمت بالا به یک بهانه ای از خرید صرف نظر میکنند و اقدام به خرید از جای دیگیری خواهند کرد .

اما اگر قیمت محصولات و یا خدمات شما واقعا بالا بود و ارزش این همه هزینه را داشت ، در بخورد با افرادی که به شما میگویند چرا انقدر گران ؟؟؟ صبور باشید و جبهه نگیرید زیرا افراد میخواهند شما آن ها را قانع کنید و با ارائه توضیحات مفصل تر نسبت به محصولات یا خدمات خود آن ها را با دلایل بالا بودن هزینه آشنا کرده و در واقع آن ها را برای خرید مجاب نمائید.

سعی کنید در برخورد با این افراد از آن ها سوالات مناسبی بپرسید تا خودتان با جواب های قانع کننده ای آن ها را مجاب نمائید . برای مثال بپرسید آیا میخواهید محصول شما فلان امکان را داشته باشد ؟؟ وقتی با پاسخ مثبت رو به رو شدید به فرد مورد نظر بگویید یکی از دلایل گرانی همین مسئله است زیرا محصول ما دارای فلان امکانات است در همین زمینه ! و به این ترتیب سعی کنید از همه نظر مشتری را متقاعد نمائید.

اگر در برخورد با مشتریان جبهه بگیرید و سعی نکنید آن ها را برای خرید مجاب نمائید آن ها از رقبای شما خرید کرده و در نتیجه میزان فروش شما کاهش و میزان فروش رقبای شما افزایش خواهد یافت به همین دلیل متقاعد کردن مشتریان امری ضروری به شمار میرود که با جبهه گرفتن دربرابر آن ها هرگز محقق نخواهد شد.

حتی ممکن است برخی افراد به شما بگویند من محصولی مشابه محصول شما را از فلان شرکت با قیمت کمتری میتوانم تهیه نمایم ، اگر محصول شما از نظر کیفیت ویژگی های خاص تری دارد در برخورد با این مشتریان با ارائه توضیحاتی نسبت به محصول خود و ویژگی های منحصر به فرد آن سعی کنید مشتری را از وجود تفاوت ها آگاه سازید.

گاهی ممکن است برخی افراد تمام محصول و یا خدمات شما را نیاز نداشته باشند زیرا ممکن است به هردلیلی ( مالی و یا سایر موارد ) نخواهد از صد در صد محصول شما استفاده نماید . در این صورت سعی کنید با مشتری توافق کنید و اگر کالای شما یک میلیون تومان است و مشتری 70 درصد آن را لازم دارد با قیمت 700 هزار تومان با مشتری توافق نمائید.

در مجموع باید بدانید که توافق با مشتری و جلب رضایت آن بسیار مهم است زیرا به افزایش فروش شما کمک شایانی خواهد نمود . سعی کنید تا جایی که میتوانید با مشتریان نرم برخورد کرده و آنها را برای خرید متقاعد نمائید زیرا فقط در این صورت میتوانید به پیشرفت و افزایش درآمد خود کمک نمائید.
منبع : شرکت [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] و [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] ایفانت

ارسال پست

بازگشت به “تجارت آنلاين”