در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Major

Major



نماد کاربر
پست ها

242

تشکر کرده: 27 مرتبه
تشکر شده: 52 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 31 شهریور 1389 17:24

آرشيو سپاس: 1338 مرتبه در 180 پست

تاپیک جامع مباحث تعمیرات و نگهداری خودرو و پیرامون آن

توسط m-249 » چهارشنبه 19 شهریور 1393 06:45

سلام بر دوستان ،
اصولا معتقدم باید همه چیز به صورت مرتب دسته بندی بشه ، در این مورد هم شخصا تاپیک های زیادی به صورت تکی دیدم و خودم هم قصد داشتم چند مورد اضافه کنم
بنابر این مناسب دیدم که یک تاپیک برای تمامی این مبحث ایجاد کنم .
از مدیران گرامی بخش درخواست میکنم که تاپیک های مرتبط رو ادغام کنند ،
و با اینکه طی این چند سال موردی ندیدم که به شخص خاصی دسترسی خاصی داده بشه این در خواست رو هم دارم که ویرایش پست هام  توی این تاپیک محدودیت زمانی نداشته باشه
تا به مرور زمان یک جدول منظم از مطالب قرار داده شده به پست اول اضافه کنم
اگر در نهایت هم اگر امکانش نبود خود مدیران این زحمت رو متقبل بشن.
با تشکر از مدیران زحمت کش
دردت چه بود که تمام شب
سر را به سنگ میزدی و می گرسیتی ؟
چه گویم که گفتنش برایم قصه ای کهنه است
سر کوفتن و گریستن از برای مردن است


دست مزن! چشــــم،ببستم دو دست_____راه مرو!چشم،دوپایم شکست
حرف مزن! چشم،قطع نمودم سخن_____نطق مکن!چشم،ببستم دهن
هیچ نفهم! این سخن عنوان مــــکن_____ خواهش نافهمی انسان مکن
لال شوم،کـور شوم،کـــــــــــر شوم_____ لیک محال است که من خر شوم

Mahdi1944 از این پست سپاسگزاري کرده است

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

242

تشکر کرده: 27 مرتبه
تشکر شده: 52 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 31 شهریور 1389 17:24

آرشيو سپاس: 1338 مرتبه در 180 پست

Re: تاپیک جامع مباحث تعمیرات و نگهداری خودرو و پیرامون آن

توسط m-249 » چهارشنبه 19 شهریور 1393 06:51




روش‏های علمی مقاوم کردن و تعمیرات شیشه اتومبیل
«مجله ماشین» - آیا تا به حال برایتان پیش آمده که در حین رانندگی، سنگی به شیشه خودروی شما برخورد کند و باعث ترک خوردگی یا شکستگی شود؟ آیا در چنین شرایطی شیشه خودرو را تعویض یا آن را ترمیم کرده‏اید؟ البته ترمیم شیشه‏های ترک خورده برای هر نوع شکستگی مقدور نیست، چون در صورتی که ترک شیشه بزرگ باشد، در آینده احتمال پیشروی ترک در محل شکستگی وجود دارد و از نظر هزینه هم برای صاحب خودرو مقرون به صرفه نیست. توصیه می‏شود هر چه زودتر برای ترمیم شیشه سنگ خورده اقدام کنید، زیرا به‏دلیل عدم پیشرفت ترک، احتمال بهبود و ترمیم شیشه بیشتر خواهد بود و برای شما هزینه کمتری خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «مجله ماشین»؛ یکی از روش‏های ترمیم شیشه‏های سنگ خورده و دارای ترک، استفاده از چسب‏های سیلیکون ویژه‏ای بوده که توسط اشعه ماوراء بنفش (UV) پخته و سفت می‏شود. هزینه ترمیم، به نسبت بزرگی ترک یا سنگ خوردگی و مقدار چسب مصرف شده متغیر است. ابزار ترمیم شیشه خودرو معمولاً ساخت ایالات متحده، ایتالیا و آلمان هستند اما اخیراً کشورهایی مانند چین نیز مبادرت به ساخت آن کرده‏اند! اگر ترک یا سنگ خوردگی شیشه بیشتر از حد معمول نباشد، اپراتورها ترمیم شیشه خودرو را با تضمین 100 درصد انجام می‏دهند که در چنین مواردی اثر ناشی از برخورد سنگ تا حدود 70 درصد محو می‏شود و احتمال پیشروی ترک روی شیشه کمتر از یک درصد خواهد بود. دستگاه ترمیم ترک و سنگ خوردگی شیشه در مدل‏های مختلف تولید می‏شود که همگی یک کار را انجام می‏دهند و تنها تفاوت آنها در نوع مواد چسب یا رزین مصرفی جهت ترمیم شیشه است.
رزین از طریق یک دستگاه نسبتاً ساده به محل ترک یا شکستگی شیشه تزریق می‏شود و با تاباندن اشعه UV روی رزین مصرفی و خشک شدن آن، کار ترمیم شیشه پایان می‏یابد. در خصوص ترمیم سنگ خوردگی‏های کوچک که یک شکستگی به شکل ستاره ایجاد می‏کنند، نحوه انجام کار بدین صورت است که اپراتورهای ماهر در وسط محل ترک خورده روی شیشه، با استفاده از ابزارهای پیشرفته یک حفره کوچک سوزنی ایجاد کرده و توسط دستگاه‏های مخصوصی، رزین‏های ویژه ترمیم را به داخل حفره و ترک‏های جانبی آن تزریق می‏کنند. سپس رزین اضافه را توسط کاردک برمی‏دارند. رزین داخل ترک‏ها پس از تابش اشعه UV خشک و مستحکم می‏شود و رزین‏های تزریق شده که در موضع آسیب دیده خشک شده‏اند، با ظاهر شفاف و شیشه‏ای خود، تا حد زیادی ترک و حفره ناشی از سنگ خوردگی را از بین می‏برند.
در مورد شکستگی‏ها و ترک‏های بلندتر روی شیشه نیز روش کار تقریباً مشابه ترمیم سنگ‏خوردگی‏های کوچک است، با این تفاوت که جهت جلوگیری از پیشرفت ترک و شکستگی در جلوی هرکدام از ترک‏ها، یک حفره سوزنی ایجاد می‏کنند و توسط دستگاه تزریق ثابت و متحرک، کل ترک را پُر کرده و سپس مواضع ترمیم شده را در معرض تابش اشعه ماورای بنفش قرار می‏دهند.
اکثر رانندگان و مالکان خودروها ترجیح می‏دهند که به جای تعویض کامل شیشه خودروی خود، آن را ترمیم کنند، زیرا فکر می‏کنند در صورتی که شیشه خودرو تعویض شود، اتصال آن از حالت فابریک یا کارخانه‏ای خارج شده و با نصب مجدد، نحوه اتصال شیشه جدید به کیفیت نصب شیشه اولیه نخواهد رسید، هر قدر هم این کار با دقت انجام شود. حقیقت این است که تعویض شیشه در بیشتر خودروها معایبی هم دارد که برخی از آنها عبارتند از:
- ممکن است پس از تعویض شیشه به‏صورت دستی، آب‏بندی اتاق به‏هم بخورد و در هنگام بارندگی یا شستشو، آب به داخل کابین خودرو نشت کرده و به قسمت‏های داخلی اتاق نفوذ کند.
- امکان دارد پس از تعویض شیشه، در سرعت‏های بالاتر صدای زوزه باد از درزهای آن شنیده شود.
- در صورت پیدا نشدن شیشه فابریک خودرو (برای مدل‏های قدیمی)، علاوه بر تغییر در کیفیت دید راننده، ممکن است قیمت خودرو افت شدیدی پیدا کند.
- هزینه تعویض شیشه، بالاتر از هزینه ترمیم آن است.
- پس از تعویض شیشه، پلیس یا نمایندگی فروش خودرو، گواهی سلامت یا برگه معاینه فنی را به‏راحتی تأیید نمی‏کنند.
یکی از ویژگی‏های ترمیم شیشه، این بوده که این‏کار بدون درآوردن آن امکان‏پذیر است و تنها باید به‏خاطر داشته باشیم که بعد از برخورد سنگ با شیشه خودرو و ترک خوردن آن، قبل از اقدام به ترمیم، باید از ورود آب به داخل منفذهای ترک، جلوگیری کنیم تا باعث کاهش استحکام، مات شدن، جرم گرفتن وکاهش کیفیت و شفافیت شیشه، در قسمت ترمیم شده نشود. لذا به این منظور باید روی ترک را به‏وسیله چسب‏های نواری عریض شفاف، پوشاند. قبل از ترمیم شیشه، هرگز نباید خودرو را به کارواش برد. همچنین باید از بروز شوک‏های گرمایی یا سرمایی به شیشه جلوگیری کرد تا باعث زیاد شدن و گسترش ترک نشود و لذا قبل از ترمیم، باید از کاربرد کولر یا بخاری زیر شیشه خودداری کرد.
هر چه ترمیم زودتر و سریع‏تر انجام شود، نتیجه وکیفیت بهتری خواهد داشت. البته پس از ترمیم شیشه و خشک شدن رزین، دیگر نیازی به نگهداری و مراقبت از محل ترمیم شده وجود ندارد و تمام محدودیت‏های عنوان شده، برداشته خواهند شد. نکته مهم در مورد ترمیم شیشه این است که هرگز نباید این عمل تحت تابش خورشید انجام گیرد، چراکه اشعه ماوراء بنفش موجود در نور آفتاب باعث خشک شدن سریع رزین خواهد شد. جالب اینجاست که «ترمیم شیشه خودرو» در ایالات متحده دارای یک انجمن بین‏المللی به نام «انجمن ملی ترمیم شیشه خودرو» (NWRA) بوده که در سراسر دنیا به‏عنوان یک منبع حرفه‏ای در خصوص اطلاعات مربوط به این صنعت شناخته می‏شود. این انجمن به اعضای خود نشریه «تعویض و ترمیم شیشه خودرو» (AGRR) را همراه با آخرین اخبار مربوط به این صنعت ارسال می‏کند!
روش‏های علمی برای مقاوم کردن شیشه خودرو در برابر ضربه و سنگ‏ریزه
استفاده از شیشه‏های جدید
اخیراً شرکتی به نام Corning اعلام کرده که قصد دارد شیشه‏هایی به نام Gorilla Glass برای خودروها تولید کند که از شیشه‏های معمول، سبک‏تر است و در عین حال مقاومت بیشتری دارند. این شیشه‏ها محکم‏تر از انواع معمولی بوده و در برابر ضربه و برخورد سنگ‏ریزه‏ها مقاوم‏تر هستند. با کاربرد این نوع شیشه‏ها، شیشه جلوی خودرو در تصادفات، خسارات کمتری به سرنشینان وارد خواهد کرد. همچنین این شرکت محصول دیگری در دست طراحی و توسعه دارد که به شیشه‏های انعطاف‏پذیر معروف هستند و پیش‏بینی می‏شود با ورود آنها به بازار، خسارات ناشی از شکستن شیشه و خرد شدن آن، کاهش چشمگیری پیدا کند.
استفاده از فیلم محافظ در شیشه جلو
در این روش لایه‏ای محافظ از بیرون شیشه خودرو روی آن چسبانده می‏شود که ضد خش بوده و ضخامتی حدود 3/0 میلی‏متر دارد. این لایه شیشه جلو را حدود 4 برابر مقاوم‏ترکرده و از شکستن و خرد شدن احتمالی آن به‏دلیل برخورد سنگ‏ریزه، ممانعت به عمل می‏آورد.
استفاده از شیشه‏های ایمن لایه‏ای
این نوع شیشه‏ها دارای یک لایه نازک انعطاف‏پذیر از پلاستیک شفاف «پلی وینیل بوتیرال» (PVB) هستند که بین دو لایه شیشه قرار می‏گیرد و باعث مقاوم شدن آن می‏شود. با وجود این شیشه در خودروها، در صورت برخورد سنگ، غشاء پلاستیکی مانع از شکستن و ریخته شدن قطعات شیشه شده، آن را در جای خود نگه می‏دارد و بدین ترتیب، جراحات ناشی از پرتاب شیشه کاهش می‏یابد. از طرفی این شیشه‏ها از عبور صداهای با فرکانس بالا جلوگیری می‏کند و تا 97 درصد از اشعه ماوراء بنفش خورشید را نیز جذب کرده و مانع عبور آن به داخل اتاق خودرو می‏شوند.
استفاده از تکنولوژی نانو در ساخت شیشه
استفاده از تکنولوژی نانو در ساخت شیشه خودرو، باعث شده تا علاوه بر بهبود خواص عبور نور و خاصیت خود تمیز شوندگی، مقاومت و استحکام آنها در برابر ضربه و خط و خش افزایش یابد. مواد نانو با رسوخ در خلل و فرج شیشه باعث افزایش خاصیت پیوستگی مولکولی شیشه خواهد شد و آن را در برابر برخورد احتمالی سنگ‏ریزه‏ها مقاوم‏تر خواهد ساخت. اضافه کردن «اکسید تیتانیوم» به شیشه خودروها، علاوه بر قابلیت دفع آلودگی و رطوبت، آنها را در برابر خط و خش و ضربه نیز مقاوم می‏کند. همچنین این شیشه‏ها در برابر شوینده‏های شیمیایی و اسیدهای ملایم نیز مقاومت بیشتری داشته و تحمل درجه حرارت تا 250 درجه سانتی‏گراد را دارند. قیمت این نوع شیشه‏ها با پوشش اکسید تیتانیوم، فقط 10 درصد بیشتر از نمونه‏های معمولی است.
استفاده از شیشه‏های ضدضربه و ضدگلوله
شیشه ضد گلوله که تا به حال برای خودروهای خاص و اتومبیل‏های اسکورت اشخاص مهم به‏کار می‏رفت، امروزه در دسترس افراد معمولی نیز قرار گرفته است. این شیشه‏ها که معمولاً بین 7 تا 5/7 میلی‏متر ضخامت دارند، با لایه‏های مقاوم پلاستیک شفاف «پلی‏کربنات»، از خود مقاومت مناسبی را در برابر برخورد سنگ و گلوله نشان می‏دهند.
                                                                                            
دردت چه بود که تمام شب
سر را به سنگ میزدی و می گرسیتی ؟
چه گویم که گفتنش برایم قصه ای کهنه است
سر کوفتن و گریستن از برای مردن است


دست مزن! چشــــم،ببستم دو دست_____راه مرو!چشم،دوپایم شکست
حرف مزن! چشم،قطع نمودم سخن_____نطق مکن!چشم،ببستم دهن
هیچ نفهم! این سخن عنوان مــــکن_____ خواهش نافهمی انسان مکن
لال شوم،کـور شوم،کـــــــــــر شوم_____ لیک محال است که من خر شوم

Mahdi1944 از این پست سپاسگزاري کرده است

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

242

تشکر کرده: 27 مرتبه
تشکر شده: 52 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 31 شهریور 1389 17:24

آرشيو سپاس: 1338 مرتبه در 180 پست

Re: تاپیک جامع مباحث تعمیرات و نگهداری خودرو و پیرامون آن

توسط m-249 » پنج شنبه 20 شهریور 1393 04:35



سرقت خودرو و روش های جلوگیری از آن
«مجله ماشین» - هنوز هم پراید و سپس خانواده پژو بیشترین آمار سرقت را به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس آمار، 70 درصد خودروهای سرقتی در کشور به صورت رها شده کشف می‌شوند یعنی مجرمان اقدام به سرقت خودرو کرده و پس از اعمال مجرمانه خود، آن را رها می‌کنند.

سرقت خودرو در بسیاری از کشورهای جهان شرایط بهتری از ایران ندارد و بررسی‌ها نشان می‌دهند آمار سرقت در ایالت متحده و برخی کشورهای صنعتی و توسعه یافته نیز وضعیت نامناسبی دارد با این تفاوت که محصولات خودروسازان برجسته جهان، مجهز به پیشرفته-ترین سیستم‌های امنیتی و ضد¬سرقت بوده و بیشتر به دلیل بی‌توجهی رانندگان به موارد ایمنی و امنیتی، مانند جا گذاشتن کلید داخل خودرو و ... سرقت می¬شوند اما دزدیدن پرتیراژترین اتومبیل¬های وطنی، برای بسیاری از سارقان کشور نوعی دستگرمی به حساب می¬آید!

ربودن خودروها همچنان چالش بزرگی برای پلیس، شرکت‌های بیمه، خودروسازان و مردم کشورهای مختلف است. آمارهای منتشر شده نشان می¬دهند در سال 1390 روزانه 142 دستگاه خودرو در کشور سرقت شده است تا هر ساعت 6 دستگاه خودرو ربوه شده باشد. پراید، پژو 405، پارس، پژو 206، پیکان، وانت نیسان و سمند در صورت سهل¬انگاری مالکان آنها به راحتی توسط سارقان ربوده می¬شوند.

در حالی که گفته می¬شود هر 27 ثانیه یک خودرو در آمریکا به سرقت می‌رود ولی در جدیدترین آمار، این زمان به 44 ثانیه رسیده است تا با زیان سالانه¬ 4/6 میلیارد دلار، همچنان نشانی از نبود امنیت در این کشور باشد. بالاترین نرخ دزدی خودرو مربوط به ایالت کالیفرنیا و تابستان پرسرقت¬ترین فصل سال در این کشور است. البته به گفته پلیس آمریکا 95 درصد خودروهای سرقتی فاقد تجهیزات ضدسرقت می¬باشند. در این میان 66 درصد اتومبیل¬های دزدی، شب هنگام ربوده شده‌ و 60 درصد آنها نیز بدون این که قفل شده باشند به راحتی توسط سارقان دزدیده شده‌اند.

در بریتانیا روزانه هزار دستگاه خودرو به سرقت می‌رود که ون فورد "ترانزیت" بیشترین آمار سرقت را به خود اختصاص داده است. با اینکه سرقت موتورسیکلت در فرانسه رواج زیادی دارد اما رنو "توینگو" بیشترین آمار سرقت را در میان خودروهای این کشور دارد. کشور کانادا هر روز شاهد ربودن بیش از 254 دستگاه خودرو سرقت است که ایالت کبک با نرخ هر 21 دقیقه یک خودرو، پیشتاز بشمار می¬آید.

برآورد می¬شود دزدی خودرو موجب زیان 610 میلیون دلاری استرالیا می‌گردد زیرا هر 6 دقیقه یک خودرو در این کشور به سرقت می‌رود. اسپانیا دروازه خودروهای سرقت شده برای ورود به آفریقا است و هر 30 دقیقه یک خودرو در سرزمین ماتادورها دزدیده می‌شود. با اینکه در آلمان طی سال 2011 میلادی تنها 35 هزار خودرو به سرقت رفت ولی دزدان دو بار موفق به سرقت خودروی ضدگلوله وزیر بهداشت این کشور شدند!

علاوه بر سرقت خودروها ربودن اجزای آنها مانند متعلقات موتور، جعبه¬دنده، کیسه¬های هوا، چرخ زاپاس، رینگ و لاستیک، سیستم¬های صوتی و تصویری، سامانه¬های ناوبری و مکانیابی (GPS) هم طرفداران خاص خود را یافته¬اند که در کنار آنها نباید دزدی اشیاء جا مانده در اتومبیل مثل لپ¬تاپ، گوشی موبایل، کیف¬های پول یا اسناد را نیز فراموش کرد.



شیوه¬های سرقت خودرو

به گزارش پایگاه خبری «مجله ماشین»، مهمترین کار در جلوگیری از سرقت خودرو، بکار بستن روش¬های پیشگیرانه و استفاده از ادوات پیشگیری است تا خطر دزدیده شدن اتومبیل به کمترین حد برسد. بر همین اساس آگاهی از روش¬های عملکرد سارقان، می-تواند بسیار مفید باشد، بطور کلی شیوه‌های سارقان عبارتند از:

     توپی زنی قفل درهای جلو

     استفاده از شاه کلید و سیم مفتول

     بکسل کردن یا حمل با جرثقیل

     سرقت به عنوان خریدار یا مأمور

     سرقت با ایجاد تصادف ساختگی

     سرقت خودروی روشن

     تعویض ECU خودرو

     زورگیری با سلاح سرد یا گرم

     خوراندن مواد مسموم، بیهوش کننده یا خواب آور به راننده

     سوار شدن زنان سارق و جلب اعتماد راننده

جوانان زیر 25 سال، زنان و افرادی که به شهرهای بزرگ می‌روند با بیشترین غفلت در حفاظت از اتومبیلشان، زمینه را برای سرقت فراهم می‌کنند. از سوی دیگر اغلب دزدگیرهای ارزان قیمت تقلبی هستند و بهتر است برای امنیت بیشتر دزدگیر خودرو را از فروشگاه¬های معتبر تهیه کرد. در کلان¬شهرها و شهرهای بزرگ باید بیشتر مراقب خودرو بود زیرا طبق آمار در کشور ما نیز بیشترین سرقت خودروها پس از تهران بزرگ به ترتیب در استان¬های خراسان رضوی، تهران، اصفهان، فارس، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، مازندران، آذربایجان غربی و خوزستان روی می‌دهد.

وجود نقاط ضعف ذاتی از جمله شیشه‌ها، ضعیف بودن بخش¬هایی از بدنه، لقی‌ها و درزها در اتومبیل¬ها و همچنین بکارگیری قفل‌های نامطمئن روی تمام درها، دسترسی آسان به برخی قسمت¬های مهم مانند مجموعه برق، سیستم استارت و حتی سامانه ضدسرقت برخی خودروها موجب شده تا بر اساس آمار بین‌المللی، یک سارق حرفه¬ای برای ورود به خودرو بیش از 30 ثانیه تلف نکند و برای سرقت آن هم به بیش از 5/2 دقیقه زمان نیاز نداشته باشند.



توصیه‌های پیشگیرانه

این اعداد برای ورود و ربودن یک اتومبیل، بدون تجهیزات و وسایل ضدسرقت در خودرو زمان-گیری شده و در حالی است که تنها به قفل بودن درها بسنده شده باشد، بنابراین جهت ناکام گذاشتن سارقان و طولانی کردن زمان سرقت باید از تمام وسایل ممکن استفاده کرد.

اگرچه سامانه¬هایی مانند ایموبیلایزر، کلیدهای مجهز به میکروچیپ، شناسایی اثر انگشت و ... توانسته¬اند از حجم سرقت‌ها بکاهند ولی به دلیل آن که وسایل و تجهیزات الکترونیکی را می‌توان هک کرد، برخی سارقان در صورت داشتن وقت کافی برای این تجهیزات هم شگردهایی دارند. به گفته کارشناسان بهترین راه پیشگیری از سرقت یک خودرو، بکارگیری انواع ابزارهای بازدارنده مکانیکی مانند قفل فرمان، قفل چرخ، قفل پدال و ... است و نصب ایموبیلایزر، اخطار دهنده و حتی ردیاب¬های ماهواره‌ای در مکان دوم اهمیت و اثربخشی قرار دارند زیرا غیر فعال کردن یک وسیله مکانیکی به زمان و ابزار بیشتری نیاز داشته و سر و صدای زیادتری تولید می¬کند. فاکتورهای معطلی (زمان) و جلب توجه (حمل وسایل غیر متعارف یا ایجاد سر و صدا) هر سارقی را در زمان دزدی به وحشت می¬اندازد. با توجه به موارد گفته شده همواره سعی کنید تا هنگام توقف و رها کردن اتومبیلتان تمام یا برخی از موارد زیر برقرار باشند:

     خودرو را جایی پارک کنید که در معرض دید مردم و مأموران گشت پلیس بوده و در تاریکی شب نور کافی در محل باشد.

     پس از خرید خودروی جدید (غیر صفر کیلومتر)، قفل درها و صندوق آن را عوض کنید.

     لوازم و اشیای گران بها، اسناد و مدارک یا کیف و ساک را در اتومبیل پارک شده، رها نکنید. این وسایل باید دیده نشده یا چنانچه مدارک ارزشمندی درون آنها نیست، طوری قرار داده شوند که محتویات داخل آنها قابل دیدن باشند.

     در صورتی که باید درب پارکینگ منزل یا محل کار خود را به صورت دستی ببندید، اول خودرو را خاموش کرده و سوئیچ آن را بردارید و سپس برای باز و بسته کردن درِ اقدام کنید.

     هنگام فروش خودرویی که در روزنامه آگهی کرده¬اید، هرگز اعتماد نکنید به خریدارانی که با امانت سپردن خودروشان نزد شما قصد دور زدن با اتومبیلتان را دارند، بیشتر این خودروها دزدی هستند.

     چنانچه افرادی با اتومبیل و لباس شخصی شما را متوقف کرده و قصد بردن خودرو را به بهانه مسروقه بودن داشتند، به هیچ‌وجه تسلیم نشوید مگر آن که از مأمور بودن آنها مطمئن گردید.

     از سپردن کلید اتومبیل به افراد غیرمطمئن و ناشناس در هر وضعیتی خودداری کنید.

     از انتقال مسافران در مسیرهای ناآشنا بپرهیزید.

     تا حد امکان اتومبیلتان را به دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز کنید.

     حتی در توقف‌های بسیار کوتاه نیز از رها کردن خودرو با در‌های قفل نشده و موتور روشن،‌ خودداری کنید.

     هنگام خرید خودرو، سوئیچ یدک را از فروشنده تحویل بگیرید.

     در بارش شدید برف یا باران حتما به محل پارک خودرو سرکشی کنید.

     فراموش نکنید هرگونه مانع در جلوگیری از سرقت موثر و قابل اعتنا است.

     هنگام ترک خودرو از بسته بودن در‌ها و بالا بودن شیشه‌ها مطمئن شوید.

بنابر آنچه گفته شد ناکام ماندن سارقان در اجرای نقشه¬های خود رابطه مستقیمی با عملکرد افراد جوامع داشته و هر چه مردم ضریب امنیتی حفاظت از اموالشان را بالاتر ببرند، آمار چنین جرائمی کمتر شده و مرتکبان آن ناکام خواهند ماند. بدون شک انجام چنین پیشگیری¬هایی، بزرگترین کمک افراد عادی به نیروهای انتظامی و امنیتی است.
دردت چه بود که تمام شب
سر را به سنگ میزدی و می گرسیتی ؟
چه گویم که گفتنش برایم قصه ای کهنه است
سر کوفتن و گریستن از برای مردن است


دست مزن! چشــــم،ببستم دو دست_____راه مرو!چشم،دوپایم شکست
حرف مزن! چشم،قطع نمودم سخن_____نطق مکن!چشم،ببستم دهن
هیچ نفهم! این سخن عنوان مــــکن_____ خواهش نافهمی انسان مکن
لال شوم،کـور شوم،کـــــــــــر شوم_____ لیک محال است که من خر شوم

Mahdi1944 از این پست سپاسگزاري کرده است


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 12 مهمان