در اين بخش ميتوانيد درباره موضوعاتي كه در انجمن براي آنها بخشي وجود ندارد به بحث و گفتگو بپردازيد
Major II

Major II



no avatar
پست ها

352

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 67 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 15 آبان 1390 14:46

آرشيو سپاس: 719 مرتبه در 256 پست

بهترین رژیم برای بهترین زندگی

توسط a_gadget » چهارشنبه 23 مهر 1393 23:48

بهترین رژیم برای بهترین زندگی


بهترین رژیم زندگی” برنامه‌ای است از فیزیولوژیست و مربی شخصی “باب گرین”، کسی که برای چند سال به “اپرا وینفری” کمک کرد تا یک برنامه شخصی تناسب اندام خود را حفظ کند.
از کلمه رژیم نترسید، این برنامه رژیمی نیست که در آن برای کم کردن وزن باید در حداقل زمان هر روز بالا و پایین بپرید. بلکه برنامه‌ای است برای به دست آوردن انرژی لازم برای تصحیح روش تغذیه و زندگی. این برنامه به شما کمک می‌کند به تدریج عادت‌های غذایی خود را عوض کنید و عادت‌های خوب را برای همیشه با خود نگهدارید.
معجزه در سه مرحله
در چهار هفته اول این رژیم بدنتان را برای کم کردن وزن آماده می‌کنید. فعالیت‌های جسمی را بیشتر کرده و سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهید. در پایان یک ماه مشکلات ششگانه غذایی را حل کرده‌اید و بدن‌تان به شیوه سوخت و ساز جدیدش عادت کرده است.
در چهار هفته دوم هم خبری از گرسنگی شدید یا ورزش سنگین نیست. در این مرحله به وسیله افزایش فعالیت کالری‌ها را کنترل می‌کنید، دلایل احساسی گرسنگی را پیدا و برطرف می‌کنید، با “کالری‌های عمومی” و روش کنترل میزان خوراکی آشنا می‌شوید.
بعد از این دو ماه همه چیز روی غلطک افتاده. فعالیت‌تان را به بیشترین حالت ممکن برسانید، چربی‌های اشباع و ترانس، سدیم و شکر اضافه را حذف کنید و به رژیم خود غذاهای سالم را اضافه کنید. دیدن تاثیر همین تغییرات کوچک در وزن و سلامتی‌تان شما را قادر به ادامه مسیر خواهد کرد.
بخور و نخورهای رژیم
شما سه وعده غذایی و حداقل یک میان وعده در روز خواهید داشت، از مکمل‌ها استفاده خواهید کرد و مقدار زیادی آب خواهید نوشید.
اولین وعده یک صبحانه پر فیبر و کلسیم است. میان وعده‌هایی که انتخاب می‌کنید بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری خواهد بود و دو ساعت قبل از خواب برنامه خوردن را تعطیل کنید. نوشیدن آب را فراموش نکنید و دائما به “مشکلات پنجگانه غذایی” یعنی نوشابه، چربی‌های ترانس، غذاهای سرخ شده، نان سفید، ماست و شیر پرچرب نه بگویید.
برای وعده‌های اصلی غذا محدودیتی ندارید جز کالری. میزان فعالیت‌تان را با کالری مورد نیاز بسنجید و بیشتر از چیزی که می‌سوزانید، کالری دریافت نکنید.
در وعده‌های غذایی جای خوبی برای مواد مغذی باز کنید و از میوه و سبزی تازه، غلات و اندکی پروتئین غافل نشوید. رژیم خوب الزما رژیم بدمزه‌ای نیست. غذاهای سالم و خوشمزه بخورید. مهم این است که کالری آن بالاتر از حد مجاز نباشد. همین!
و در آخر ورزش را فراموش نکنید. از روز اول بر ورزش و فعالیت‌های بدنی متمرکز شوید. از ۹۰ دقیقه در هفته شروع کنید و آن را به ۶ ساعت در هفته برسانید. روزی ۵۰ دقیقه ورزش شما را با سرعت بیشتری به سمت سلامتی و اندامی متناسب خواهد رساند.
منبع

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 3 مهمان