در اين بخش ميتوانيد درباره كليه مسائل ورزشي به بحث بپردازيد

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 17 آذر 1393 16:55

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

چه تمریناتی در بدنسازی مخصوص بر طرف کردن گودی کمر هست؟

توسط arma292 » دوشنبه 17 آذر 1393 17:01

سلام برای گودی کمر چه تمریناتی تو ورزش بدنسازی هست که بشه سریع تر نتیجه گرفت؟

لطفا جواب بدید . با تشکر

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 22 خرداد 1391 12:20

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: چه تمریناتی در بدنسازی مخصوص بر طرف کردن گودی کمر هست؟

توسط mehdishz » دوشنبه 17 آذر 1393 22:32

گهواره زدن.دستتو دور پات حلقه کن بعد روی زمین شروع کن مثل گهواره عقب و جلو بری

Mahdi1944 از این پست سپاسگزاري کرده است

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3333

تشکر کرده: 2569 مرتبه
تشکر شده: 4380 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: چه تمریناتی در بدنسازی مخصوص بر طرف کردن گودی کمر هست؟

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 18 آذر 1393 11:32

سلام
مادر زادی هست یا بعداً بر اثر ورزش نکردن و تنبلی عصلات شکم اینجوری شده ؟

به هر حال باید همون ماهیچه هائی که باعث صاف شدنِ گودیِ کمر میشه به کار انداخته بشه تا قوی بشه و بتونه کمر رو صاف نگه داره تا گود نشه البته اگر مشکل استخوانی در ستون فقرات نباشه و مشکل فقط از ضعفِ اون دسته از  عضلاتِ شکم باشه که کمر رو صاف نگه میداره  
البته کمر به طور طبیعی باید مقدار کمی انحنا داشته باشه .
این عکسها رو ببینید:

http://www.google.com/search?q=%D9%88%D ... s&tbm=isch
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

3 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3333

تشکر کرده: 2569 مرتبه
تشکر شده: 4380 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: چه تمریناتی در بدنسازی مخصوص بر طرف کردن گودی کمر هست؟

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » يکشنبه 7 دی 1393 18:02

سلام
استفاده از بارفیکسی که به چهارچوب درب هم بسته میشه خیلی خوب و مفید هست
بارفیکس باید درست و محکم به چهارچوب وصل بشه
اگر چهارچوب باریک هست باید از بارفیکس با سرهای بیضی شکل استفاده کنین

بهترین نوعش 3 لول هست (سه تکه  )
2 ساعت قبلش نباید غذا بخورین
نیم ساعت قبلش نصف لیوان آب بخورین
قبل از ورزش حتماً برید دستشوئی چون شکم و مثانه باید تا حد امکان تخلیه بشه
اولش باید بدن رو پنج شش دقیقه گرم کنین با حرکات نرمشی و و دویدنِ درجا
بارفیکس باید اونقدر ارتفاع داشته باشه که وقتی بهش آویزون میشن پاشنه ی پاتون به زمین نرسه یا فقط چند میلیمتر با زمین فاصله داشته باشه
بعدش به بارفیکس آویزون بشین , زانوهاتون رو بیارین بالا تا به نزدیکی شکم .


http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/ ... 51_535.jpg
http://www.elmevarzesh.com/wp-content/u ... arzesh.jpg
این حرکت به تقویت عضلات شکم  که کمر رو صاف نگه میداره خیلی کمک میکنه
هر بار 5 بار تکرار کنین
بعدش یک دقیقه راه برین و نفس عمیق بکشین
بعدش دوباره تکرار کنین
تا سه بار تکرار کنین یعنی سه بار , هر بار 5 حرکت
شاید روزهای اول به علت ضعف عضلات نتونین هر بار 5 دفعه پاتون رو بالا بیارین
اما اصلا مهم نیست
به مرور زمان عضلاتتون قوی میشه
کم کم قدرتتون به حدی میرسه که با پای صاف , پاهاتون رو بالا بیارین

http://cloud.edcoan.ir/copyright.png
اگر بتونین بعد از رسوندن پاها به شکم , بدنتون رو بالا بکشین تا وارونه بشین خیلی مفید هست
اولش سخته اما کم کم قوی میشین

================================
اگر موقع چهارزانو نشستن , شکمتون میره تو و پشتتون خم میشه , حرکت زیر حرکت مفیدی هست :

دو تا آجر بذارین روی فرش . آجرها رو توی کیسه نایلون بذارین تا فرش کثیف نشه
حالا  روی زمین بنشینید و پاها رو دراز کنین بطوری که هر آجر کنارتون باشه
دستها رو روی آجرها بگذارین و باسن رو بیارین بالا تا بدنتون مثل پل بشه و فقط پاشنه های پاهاتون روی زمین باشه و دستهاتون روی آجرها باشه . اگر پاشنه ی پاتون درد میگیره بالش یا پتو بذارین زیر پاتون
مثل بارفیکس 3 در 5 بار تکرار کنین و بینشون بنشینید و یک دقیقه نفس عمیق

بعد از مدتی مثلاً دو هفته , یک وزنه ی یک کیلوئی مثل کتاب یا وزنه یا یک بطری آب بزارین روی شکمتون تا به عضلات کمر بیشتر فشار بیاد و قویتر بشه
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Furious Poster

Furious Poster



نماد کاربر
پست ها

396

تشکر کرده: 830 مرتبه
تشکر شده: 300 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 3 دی 1395 17:17

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: چه تمریناتی در بدنسازی مخصوص بر طرف کردن گودی کمر هست؟

توسط ho3ein2000 » سه شنبه 16 خرداد 1396 21:35

با سلام و تشکر از پاسخ های دوستان
فقط خواستم بدونید که گودی کمر اگر از حدی کمتر بشه
عوارضش از گودی کمر بیشتر هست

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3333

تشکر کرده: 2569 مرتبه
تشکر شده: 4380 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 16 خرداد 1396 22:36

ho3ein2000 نوشته است:با سلام و تشکر از پاسخ های دوستان
فقط خواستم بدونید که گودی کمر اگر از حدی کمتر بشه عوارضش از گودی کمر بیشتر هست

سلام
بعضیها گودی کمرشون نرمال هست اما چون باسنشون برآمده  هست به نظر میاد گودیِ کمرشون زیاده اما نرماله
برآمدگیِ باسن به چند چیز بستگی داره
1- حجم عضلاتی که باشن رو تشکیل میدند . بعضیها باسنشون تخت هست چون تعداد تارهای عضلانی ماهیچه های باسنشون کمه . این افراد نمیتونند زیاد بپرند هوا چون عضلات باسن نقش مهمی داره در پرش به سمت بالا
تعداد تارهای عضلانی هم در دوران جنینی و توسط دستورالعمل ژنها تعیین میشه
یعنی کسی که باسنش تخته و کلاً تعداد تارهای عضلانیش کمه  هر چی هم هالتر و دمبل بزنه و مکمل بخوره و هورمون بزنه یک تار ماهیچه ای هم به بدنش اضافه نمیشه و فقط همون تعداد تارهای عضلانی که وجود  داره مقداری ضخیم و قوی میشه
اما کسانی که ذاتاً و مادرزاد تعداد تارهای عضلانی باسنشون زیاده ,بدون ورزش کردن هم باسنسون گرد و برآمده هست حتی اگر چربی چندانی نداشته باشند یعنی لاغر هم باشند
پس کسانی که عضلات باسنشون قویتره باسنشون برآمده تره مثل وزنه بردارها , قهرمانان فوتبال و بسکتبال و والیبال و دومیدانی
2- مقدار چربی جمع شده روی عضلات باسن
بعضیها ذاتاً بدنشون چربی بیشتری اطراف عضلات باسن ذخیره میکنه
حالا این افراد اگر عضلات باسنشون هم قوی و گرذ و برآمده باشه , با چاق شدن, باسنشون خیلی بیشتر برآمده میشه
3- انحنای گودی کمر که مقداریش ارثی هست و مقداریش به دلیل ضعف عضلات شکم و مقداریش هم به علت بد نشستن هست در سالهای متمادی

بنده کسانی رو دیدم که کمرشون تخت هست و گودی کمرشون بسیار کمه اما مشکلی نداشتند
در نت هم اطلاعات زیاد در این مورد هس
http://www.google.com.kw/search?hl=en&t ... %231585%3B
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

ho3ein2000 از این پست سپاسگزاري کرده است


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان