در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Old Moderator

Old Moderator



no avatar
پست ها

221

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 21 شهریور 1385 19:00

آرشيو سپاس: 67 مرتبه در 53 پست

توسط XELTEK » يکشنبه 21 آبان 1385 20:26

الان وقت خريدن سيلوست
چون افتشو كرده
و اگه هم دير كنيد همه شون لگن ميشه !!!
من به همه سيلو رو پيشنهاد ميكنم
ما دو تا داريم خيلي عاليند !
Winner never quit
Quitter never win

New Member



no avatar
پست ها

9

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 21 آبان 1385 13:30

محل سکونت

ماشين بابام!

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

توسط sean.hayden » جمعه 26 آبان 1385 12:57

به نظر من سمند از همشون بهتره :-o

Old Moderator

Old Moderator



no avatar
پست ها

221

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 21 شهریور 1385 19:00

آرشيو سپاس: 67 مرتبه در 53 پست

توسط XELTEK » پنج شنبه 2 آذر 1385 22:22

Mohsen1001,مشكل ترمز كه هيچي
اما مشكل جا مگه حل ميشه ؟
Winner never quit
Quitter never win

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

3326

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 42 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 3 اسفند 1384 02:15

آرشيو سپاس: 1639 مرتبه در 445 پست

توسط Mohsen1001 » جمعه 3 آذر 1385 00:36

XELTEK جان

سيلو مشکل جا چنداني نداره !
فقط کمي قسمت پاي سرنشينان عقب کمه که مشکل خيلي حادي نيست :D

Old Moderator

Old Moderator



no avatar
پست ها

221

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 21 شهریور 1385 19:00

آرشيو سپاس: 67 مرتبه در 53 پست

توسط XELTEK » جمعه 3 آذر 1385 00:52

چه عجب يه نفر كه عضو تي تي هم هست سيلو رو تاييد كرد ! :-D
Winner never quit
Quitter never win

Rookie Poster

Rookie Poster



نماد کاربر
پست ها

27

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 10 خرداد 1386 21:16

آرشيو سپاس: 2 مرتبه در 1 پست

توسط my golfs » پنج شنبه 10 خرداد 1386 22:26

دوستان يادمان نرود که ما در ايران زندگي مي کنيم اگر ايران خودرو ادعا مي کند که خودرو ئي (مخصوصا اگه ساخت داخل باشه) 80 اسب بخار قدرت دارد شما رو 70 تا حساب کنيد . در ضمن گيربکس روآ هم متاسفانه کاري روش نشده جز تبليغات  دروغين (غير رسمي) مسئولين ايران خودرو
مثالي ديگر
سايت پارس خودرو موتور pk رو 52 اسب زده وسايت سايپا 65 اسب   جالبه نه؟

Old Moderator

Old Moderator



نماد کاربر
پست ها

422

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 2 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 16 اسفند 1384 14:14

آرشيو سپاس: 59 مرتبه در 29 پست

توسط JASON » جمعه 11 خرداد 1386 02:24

با سلام خدمت اساتيد و دوستان ،

خوب از آنجايي كه به اتومبيل و رانندگي با سرعت بالا و تست سيستمهاي مختلف انواع اتومبيل علاقه خاصي دارم مطالبي را هم بنده عنوان ميكنم ...

اول پرايد ،

پراي ماشيني سبك به شتاب اوليه عالي و تيك آف ! جالبي هستش  .. با توجه به قدرت به نسبت پايين موتور از شتاب اوليه عالي برخوردار است .. البته اين شتاب در انواع آن از نوع كاربوراتوري و سي ال سي تا انژكتوري قدري اختلاف دارد ....

اما در سرعت .. وقتي در جاده اي به سرعت 140 رسيديد حس ميكنيد كم كم ماشين پرايدتون داره از كنترل خارج ميشود و كمكهاي عقب ماشين واماندگي بدي دارد بعد از سرعت 150 چرخها را ديگر حس نميكنيد .. سرعت 160 به بالا انگار سوار هواپيمايي شديد كه در يك متري سطح زمين پرواز ميكنند و بشدت اشتياق به انحراف دارد در اين حالت بايد دو دستي رل را بچسبيد تا   كشته نشويد !!!!

حس اوليه سوار شدن به پرايد مثل اينست كه شما سوار ماشيني شديد  كه انگاري از كاغذ ساخته شده است و خيلي سبك به نظر ميرسد .... تزيينات داخلي خيلي ساده است داشبور آن فايبر گلاس است و پر سرو صدا اما مدل دلوكس  خيلي بهتر شده و بر رويي به اين ماشين داده است ....

يراق هاي  سپر جلو و عقب پرايد خيلي محكم است اما بغل و ستونهاي اين ماشين اصلا قابل اعتماد نيست حتي ممكن است يك نوتور سيكلت باعث كشته شده راننده شود ...

سيلو ..

اتومبيل نرم و سبك با شتاب عالي همچون ساير ماشين هاي ديگر كره اي اما از نظر امنيت چيزي براي گفتن ندارد ...
همانند ساير دوو ها جلو بندي ضعيف ترمزي ضعيف و كم جا بودن حتي براي راننده  از معايب آن است... قدرت موتور حدود 85 اسب... با حجم موتور 1500 سي سي ... و مصرف سوخت خوب .... لوازم يدكي گران و تعمير كار وارد ناياب  از ساير خصايص اين ماشين است ... يادتان باشد ترمز خيلي ضعيف است و بسرعت داغ ميكند و كاراييش را از دست ميدهد مخصوصا در كوهستانها و جاههايي كه لازم است مدام پايتان روي ترمز باشد... در كل اتومبيل دلپذيري است ولي همچون پرايد تو هندوستان و پاكستان فراوان است .... هندوستان از توليد كنندگان اين اتومبيل است ... افراد درشت براي رانندگي كمي مشكل دارند چونكه جاي كمي براي راننده وجود دارد .... كلاچ نرمي دارد به طوريكه پايتان اصلا خسته نميشود !!!

روا ..

اتومبيلي كه انگار مثل فرضيه تكامل سال به سال دگرديسي دارد ...!!!
لذت رانندگي با ماشينهاي دف عقب خيلي بيشتر از ماشينهاي اكسل نيرو در جلو يا همان اصطلاح دف جلو است ...
اما هرد دو سيستم معايبي دارند كه هميشه مورد مناقشه سازندگان معتبر جهاني بوده و هست ...

موتور آن به نطر ميرسد همان موتور آردي هست ولي در واقع اين چنين نيست ... حجم موتور آن يك سي سي !!! بيشتر است  گشتاور آن از 120 به 145 افزايش يافته  و قدرت موتور آن طبق مشخصات چيزي حدود 83 اسب در 5500 دور در دقيقه است كه نسبت به آردي معمولي كه حدود 63 اسب در 6000 دور در دقيقه تغيير يافته سر سيلندر آلومينيمي است و داراي دو ميل سوپاپ ميباشد ... دست پيستونها كوتاهتر شده تا گشتاور بالاتر برود  و با تغييراتي كه در سيستم سوخت رساني داده شده است  مصرف سوخت آن نسبت به آردي هاي معمولي و اخير خيلي پايين تر آمده است ... بارها ديدم كه يك روا پا به پاي يك 405  ميتاخته و كم نمي آورده .. كه باعث تعجب من شده ....

از چند مكانيك پرسيدم نظرتان راجع به روا چيست اغلب تاييد نكردند اما دلايلشان علمي نبود و از همين قبيل حرفهايي كه ما ايرانيها از چيزي كه دوست نداريم ميزنيم و ايراد ميگيريم ....
قطعات فراوان و ارزان خدمات هم بدك نيست ديروز يكي بهم گفت كه همشونو صادر ميكنن به خارج و ديگه به سازمان جايگزيني ماشينهاي فرسوده نميدن ... البته قيمتش هم عجيب بالا رفته يكي ميگفت حدود 9200.000 شده !!!!  خيلي اصرار داشت كه واقعا اين قيمت شده ...

تزئينات داخلي همان 405  با همان كيفيت !!!  

ترمزها بدك نيست اما بايد تست گرفت تا قابليت هايشان در كار سنگين معلوم شود سرو صداي جلوبندي خيلي كم شنيده ميشود    اصولا آردي و روا صداي كمي از سيستم تعليق جلوي آن در دست اندازها شنيده ميشود ...


سمند .. خودروي ملي !!!

خوب اين برند تمام امتيازش داخلي است در نگاه اول .. اما وقتي موتور را نگاه ميندازي ميبيني اي بابا اين همان موتور پرشياي معمولي هستش .... تمام قطعات از سنسورها گرفته تا شيلنها همگي يا فرانسوي است يا خارجي ...
اگر يك پرشياي 15.5 ميليوني را در كنار يك سمند معمولي قرار بدهيم ميبينيم از نظر موتور هيچ فرقي با هم ندارند... چيزي كه خيلي ها نميخواهند به آن اعتراف كنند ولي وقتي متوجه ميشوند .. اولين سوالي كه برايشان پيش مي آيد اينست كه بيخود 4 ميليون اضافه دادند .... در ضمن من به دوستان پرشيا دارم هميشه ميگم كه شما انگار سوار همين آردي شده ايد چون داخلش و تزيينات آن با پرشياي معمولي فرق چنداني ندارد و اين طراحي مال 20 سال پيش است ...

من سوار هر سه اين اتومبيل ها شده ام  ... اما به شخصه سمند را ميپسندم  و دليل آنرا مردانه بودن اين ماشين ميدانم !!!  كابين جا دار هم براي سرنشينان عقب  و هم براي جلو ... اپشنهاي متعدد ... وجود سيستم كنترل مركزي و ايمني ... قابليت منحصر به فرد اسپرت كردن ... شكل آئرو ديناميك آن و ضريب اصطكاك پايين تر نسبت به ساير خودرو ها صندلي راحت مخصوصا مدل ال ايكس با كنترل ارتفاع و گودي كمر برقي ( در مدل معمولي دستي است )...

شتاب اوليه در حالت استاندارد كمتر از 206 است اما در سرعت سرعتهاي بالا هندلينگ فوق العاده اي دارد  هر چه سرعتش زياد تر ميشود شما به سمند اعتماد بيشتري ميكنيد چون واقعا ماشين مسافرت است ... ضريب دنده هاي پايين تري در دنده هاي سرعت دارد نسبت به 405 دارد بدين معني كه نهايت سرعت آن از 405 بالاتر است ...

اگر اين ماشين را اسپرت كنيد ميتوانيد حتي با سرعت 140 تا  از پس پيچهاي تند جاده بر بياييد .... فرمان عالي براي مانور دارد...
  قطعات  ارزان و فراوان و سه سال ضمانت  با 60000 كيلومتر و كارت طلايي و خدمات خوب در همه شهرستانها  از محسنات آن است ...

درها بعد از مدتي به صدا ميافتد اما در مدل هاي جديد آن لولاي جديد استفاده شده كه اين مشكل كمتر به چشم ميايد
ترمزهاي جديد در مدلهاي امسال استفاده شده  اما مدلهاي قديمي ترمز چندان مطمئني ندارد و زير بار داغ ميكند  ... مدلهاي ال ايكس آن امكانات بهتري را داراست از جمله ABS و EBD چهار كاناله و مستقل براي هر چرخ ...

كامپيوتر آن ميتواند با تظيم درجه حرارت اتاق كولر را كنترل كند !!! دزگير فابريك دارد و ....

سمند از نظر ايمني سرنشينان داخلي از خيلي از اتومبيلهاي خارجي مونتاژ داخل بهتر است .... چيزي كه توسط استاندارد انگليس طي تستهاي استاندارد  اروپا و بخصوص انگليس تاييد شده و موجب تحسين كارشناسان آن كشور شده است...
ايمني سرنشينان داخلي مهمترين مطلبي است كه بايد در نظر داشت...

موتور 100 اسبي آن با گشتاور 153  نيوتن به نظر هماهنگ مي آيد وزن اين خودرو 1200 كيلو است كه بر خلاف عقيده همگان فقط 10 كيلو با 405 اختلاف دارد و بيشتر است !!! سرنشينان آن در يك مسافرت به علت راحتي صندليهاي آن و جادار بودنشان كمتر خسته ميشوند ...

من با سمندي كه قبلا داشتم و اسپرت بود و لاستيكهاي 210 داشت با سرعت حدود 200 كيلومتر رانندگي كردم  كه با احتساب اختلاف قطر لاستيكهاي استاندارد با اين رينگهاي اسپرت سرعت نهايي چيزي بيش از 210 كيلومتر بوده ....
بعد از مدتي رانندگي با سمند حس يك راننده تانك را داريد كه با سرعت بالا در حركت است ...كه اين حس لذت بخشي است !!


اما چيزي كه معلوم است ماشينهاي كره اي اكثرا ايمني پايين براي سرنشينان دارد و در مشترك اكثرشان ترمز ضعيف و جلوبندي ضعيف آن ميباشد...

گفتني ها زياد است اما اين بستگي به سليقه  كاربران اين اتومبيلها دارد و هركسي مدلي را ميپسندد ....

موفق و پيروز باشيد
درون كوچه قلبم چه غمگينانه ميپيچدصداي تو كه ميگفتي به جز تو دل نيمبندم-فريب وعده هايت را ندانستم ولي اكنون به يادوعده هاي توميان گريه ميخندم

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب JASON تشکر کرده اند:
BLOODER

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

3326

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 42 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 3 اسفند 1384 02:15

آرشيو سپاس: 1639 مرتبه در 445 پست

توسط Mohsen1001 » جمعه 11 خرداد 1386 03:04

علیرضا جان ممنون اما با بعضی قسمتها مخالفم :

شكل آئرو ديناميك آن و ضريب اصطكاك پايين تر نسبت به ساير خودرو ها


اتفاقا دقیقا برعکس هست سمند از لحاظ طراحی خارجی مشکل زیادی داره این رو خود ایرانخودرو هم قبول داره ، مخصوصا طراحی ستونهای پهن و بزرگ که کارایی لازم رو هم ندارند و جز کم کردن دید راننده هیچ سود دیگه ای ندارن ، همه این تغییرات فقط باعث سنگینی سمند شده و همین مشکل سر و صدای درها و...

درها بعد از مدتي به صدا ميافتد اما در مدل هاي جديد آن لولاي جديد استفاده شده كه اين مشكل كمتر به چشم ميايد
ترمزهاي جديد در مدلهاي امسال استفاده شده اما مدلهاي قديمي ترمز چندان مطمئني ندارد و زير بار داغ ميكند ... مدلهاي ال ايكس آن امكانات بهتري را داراست از جمله ABS و EBD چهار كاناله و مستقل براي هر چرخ ...

در مدل ال-اکس هم هنوز مشکل صدا افتادن دربها وجود داره و حل نشده کلا بعد از گذشت زمان بدجوری خودش رو میندازه و سر و صدا میافته.
ترمز هم همچنان مشکل داره ، از افرادی که با ال-اکس در پیست شرکت میکردن پرسیدم اما اصلا راضی نیودن مخصوصا از ABS و EBD چون قاطی میکنه و کارایی لازم رو برای دو چرخ نداره .

كامپيوتر آن ميتواند با تظيم درجه حرارت اتاق كولر را كنترل كند


همچین کاری نمیتونه انجام بده چون کولر سمند دستی هست و اتومات نیست و کامپیوتر قادر کم و زیاد کردن دما و شدت باد کولر نیست !

سمند از نظر ايمني سرنشينان داخلي از خيلي از اتومبيلهاي خارجي مونتاژ داخل بهتر است .... چيزي كه توسط استاندارد انگليس طي تستهاي استاندارد اروپا و بخصوص انگليس تاييد شده و موجب تحسين كارشناسان آن كشور شده است...

این تست رو با یک سمند مجهز به ایربگ انجام دادند و نتایج هم معمولی بود نه چشمگیر مثلا 5 ستاره !!


موفق باشید :D

Old Moderator

Old Moderator



نماد کاربر
پست ها

422

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 2 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 16 اسفند 1384 14:14

آرشيو سپاس: 59 مرتبه در 29 پست

توسط JASON » جمعه 11 خرداد 1386 11:54

با سلام دوباره ،

اينم تست تصادف سمند ....



همانطوري كه ملاحظه ميكنيد اتاق سرنشينان  سالم باقي مانده و تمام ضربه در قسمت جلو ماشين جذب شده و موتور بعد از تصادف شديد به پايين هدايت ميشود

تست تصادف سمند نمره بالاتري نسبت به زانتيا كسب كرده !!!..

ضمنا به ستونهاي جلوي سمند نگاه كنيد ... همچنان بعد از تصادف سر جايشان هستند .. از نقاط قوت سمند همين ستونهاي قوي هستش كه از كابين محافظت ميكند ...

دماي داخل سمند با استفاده از سيستم كامپيوتر مركزي سمند قابل تنظيم است و كافي است تا دماي دلخواه را وارد كنيد ... با اينكار سيستم كامپيوتر به دو صورت اتومات و دستي دماي داخلي را چك كرده و به كولر فرمان روشن و خاموش شدن ميدهد و مثل يك ترمو متر يخچال عمل كرده و دما را كنترل ميكند ...

همانطور كه ميدانيد ضريب اصطكاك با هواي يك اتومبيل يا جسم متحرك در هوا با ضريب آئرو ديناميكي رابطه معكوس دارد ....

البته اگر ارقام را اشتباه نكرده باشم  .

ضريب آيروديناميك:
ضريب آيرو ديناميكي يك اتومبيل با طراحي بدنه آن ارتباط مستقيم دارد و نقش مهمي در رسيدن اتومبيل به سرعتهاي بالا و ميزان مصرف سوخت اتومبيل دارد. در طراحي اتومبيل با كمك اسپويلر و ساير قطعات ميتوان ضريب آيروديناميك را تغييرداد.براي محاسبه آن از تونلهاي هوا استفاده ميشود.


زانتيا = 0.34

پژو 405 = 0.31

سمند = 0.34

ضريب اصطكاك(مقاومت) در برابر هوا. ميزان مقاومت اتومبيل در برابر هوا.

پژو 405 = 0.29

سمند =  0.26


به همين دلايل است كه در مسافرتها سمند مصرف كمتري دارد ...


ودر آخر اينكه ...
درخودروي سمند پلات‌فرم در زمينه سيستم فرمان و تعليق تا حدودي اصلاح و توسعه يافته‌تر است. اين خودرو در انگلستان از سوي شركت “مايرا“ استانداردهاي ايمني را كسب كرده و به گفته بعضي از كارشناسان ايران‌خودرو سمند آيروديناميك‌تر از پژو 405 است. البته عده ديگر معتقدند كه اين خودرو در سرعت بالاي 140 كيلومتر در ساعت تعادل ندارد اما فرمان‌پذيري آن از نظر قدرت مانور بسيار بالاتر از پژو 405 بوده و در پيچ‌ها با سرعت بالا قدرت مانور دارد به همين دليل از سوي نظرسنجي‌هاي اخير بهترين سيستم فرمان را حتي بين خودروهايي مانند زانتيا و ماكسيما از آن خود كرده است.
اشكال اصلي اين خودرو بر روي ترمز و اشكال ترمزگيري و صداي ناشي از ترمزگيري است. البته ايران‌خودرو مدعي است كه سمندهاي مدل 83 اين مشكل را ندارند. بدنه اين خودرو در سال‌هاي گذشته سر صداي زيادي داشت كه علت هم مهار نكردن قاب ستون‌هاي كناري بود.
شركت ايران‌خودرو همچنين عنوان مي كند كه اين مشكل را هم در سال 83 حل كرده است. ارگونومي خودروي سمند نيز مشكلاتي دارد؛ به عنوان مثال صندلي اين خودرو زياد مناسب نيست. در حالت تعويض دنده نيز دست در مواردي به كنسول مياني برخورد مي‌كند. ديد اين خودرو در جلو كمي كمتر از پژو 405 است و ديد عقب خودرو نيز تا حدودي كور است كه مسوولان ايران‌خودرو مي‌گويند با سنسور دنده عقب اين مشكل كمي بهبود يافته است.
سيستم فنربندي اين خودرو نسبت به پژو 405 سخت‌تر است، حال آنكه ايمني آن نيز بيشتر از پژو 405 است. البته بعضي از ايرادات از جمله كمك فنر، ياتاقان‌زدن موتورها jpk و ايرادات ترمز در مدل قبل از 83 تا حدودي درست است كه در مدل‌هاي جديد با استفاده از موتور L3 و برقي شدن صندلي در سمند LX تا حدودي برطرف شده صداي بدنه نيز با مهار قاب ستون‌ها كنترل شده اما شايد بزرگترين عيب و يا مزيت آن نشان ايراني اين خودرو باشد كه اين خودرو را در كانون توجه قرار داده است.



.....

نظر شما چيه ؟



موفق باشيد .
آخرين ويرايش توسط JASON در شنبه 12 خرداد 1386 07:06, ويرايش شده 1 در کل.
درون كوچه قلبم چه غمگينانه ميپيچدصداي تو كه ميگفتي به جز تو دل نيمبندم-فريب وعده هايت را ندانستم ولي اكنون به يادوعده هاي توميان گريه ميخندم

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

3326

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 42 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 3 اسفند 1384 02:15

آرشيو سپاس: 1639 مرتبه در 445 پست

توسط Mohsen1001 » جمعه 11 خرداد 1386 14:50

علیرضا جان قرار نیست ما هر ماشینی که خودمون سوار میشیم را بهترین ماشین دینا بدونیم ،
ایرانخودرو جداً باید به شما افتخار کنه اگه چند نفر مثل شما داشت دیگه مشکلی نداشت  :-)

درمورد کرش تست بنده هم عرض کردم سمند عرضه شده با ایربگ هست (این عکس را خودم در یک تاپیک گذاشتم)
شما به سقف ماشین در قسمت نزدیک به درب و رکابها توجه کنید کاملا تغییر شکل داده اند ، عملکرد ایربگ نیز اصلا مطلوب نیست با کمی دقت معلوم میشود که سر راننده به فرمان برخورد کرده و ایربگ به موقع باز و بسته نشده و کاملاً ضرب سر راننده را نگرفته است!

ضمناً شما ایمنی سمند را با زانتیا مقایسه نکنید چون حتی ماتیز هم از نظر کرش تست از زانتیا بیشتر ستاره کسب کرد پس این دلیل نمیشه. درحالیکه ما هنوز نمیدونیم سمند چند ستاره دریافت کرده من که چیزی پیدا نکردم.


درمورد کولر هم ما هر سمندی رو که دیدیم این امکان رو نداشت شاید برای شما سفارشی بوده ! :?


کی گفته سمند مصرف بنزین کمتری در مسافرت داره ؟ حتی از 206 که 5 لیتر مصرف میکنه هم کمتره ؟!!!

من ضریب ائرودینامیک رو توی سایت ایرانخودرو دیدم چیزی ننوشته بود این اعداد نمیدونم دقیق هستند یا نه ، ضمناً دلیل نمیشه که برای ائرودینامیک بهتر دست به هر کاری بزنیم مثلا چنان ستونها پهن شوند که دیگه دید بیرون کم بشه یا بخاطر ایمنی بیشتر ماشین رو سنگین کنیم وزنش رو زیاد کنیم یا همون ستونها و... این طرح ها مال چند دهه قبله که مثلا برای شاسی بیوک از تیرآهن 18 استفاده میشد. همهچیز که سنگینی و بزرگی نیست !!

به همين دليل از سوي نظرسنجي‌هاي اخير بهترين سيستم فرمان را حتي بين خودروهايي مانند زانتيا و ماكسيما از آن خود كرده است.


خوشحال میشم اگه امکان داره براتون این نظرسنجی رو ارائه کنید ، چون خیلی برایم جالبه بدونم ، که اولاً چه کسی این نظرسنجی رو انجام داده دوماً از چه افرادی نظرخواهی شده.

شركت ايران‌خودرو همچنين عنوان مي كند كه اين مشكل را هم در سال 83 حل كرده است.


علیرضا جان شرکت ایرانخودرو همیشه اینگونه زیاد عنوان میکند اما هیچ بقالی نمیاد بگه ماست من ترشه ، اینا سر قضیه 405 همه چیز را منکر شدند و بقول شما عنوان کردند که مشکلات تماماً برطرف شده اما هنوز هم اتش گرفتن 405 ادامه دارد !!!

برقي شدن صندلي در سمند LX تا حدودي برطرف شده


من این تیکه رو متوجه نشدم ، یعنی با برقی شدن تنظیمات صندلی راحتی صندلیها بیشتر شده ؟ یا سر و صداش کمتر شده ؟  :-(

موفق باشید

Old Moderator

Old Moderator



نماد کاربر
پست ها

422

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 2 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 16 اسفند 1384 14:14

آرشيو سپاس: 59 مرتبه در 29 پست

توسط JASON » شنبه 12 خرداد 1386 00:50

Mohsen1001, گرامي ،

بله قرار نيست هر كسي هر ماشيني سوار شد آنرا بهتربن ماشين دنيا بداند و صد البته بنده هم چنين ادعايي نكردم ...

در ضمن بنده اصلا  كارمند شركت ايران خودرو هم نيستم .... و مشكل ايرانخودرو هم با تعريف و تمجيد از محصولاتش مرتفع نميشه ...

اما سوال كرديد پس خوب بخوانيد....

اينكه در سمند ال ايكس كنترل گودي كمر و يا خم شدن صندلي و همچنين ارتفاع آن از موتور برقي استفاده ميكند و دستي نيست برخلاف مدل معمولي سمند.... كه فكر نكنم همچين موضوع عجيبي باشد در پرشيا ELX هم همچين صندلي موجود ميباشد ...

در كل نوشته هاي بنده مطلبي نميابيد كه ادعا شده باشد مصرف سمند از 206  كمتر است .... بايد بگويم مورد اشاره اينجانب مقايسه با 405 بوده .... و براي سمند در حدود 6.5 ليتر در جاده هاي مسطح ميباشد...


در ضمن محض اطلاع شما و شايد دوستانتان .... براي تنظيم دماي داخل كابين  ميتوانيد به منوي مربوط به تنظيم  دما مراجعه كرده و با استفاده از دكمه هاي بالا و پايين مقدار آنرا كم و يا زياد كنيد كه بر اساس انتخاب شما  كولر دماي داخل كابين را در همان حد نگه ميدارد مثل كولرهاي اسپيلت كه ميتوان دماي دلخواه را تنظيم كرد ... اين چيز جديدي نيست از اول رو سمندها بوده در ضمن بعضي ورژنهاي كامپيوتر  مركزي سمند حتي شتاب سنج هم دارد  !!!


...... پهنا ي ستونهاي جلوي سمند چندان ارتباطي با طرح آئرو ديناميك آن ندارد ... بلكه مربوط به استقامت و مقاومت در برابر ضربه هاي شديد در اثر تصادف و... ميشود ....

اگر خوب در تصوير تست تصادف دقت كنيد ميبيند  تمام انرژي ناشي از تصادف در قسمت جلوي ماشين جذب شده و نيروي آن خنثي شده و كابين سرنشينان آن كم صدمه ديده كه اين باعث زنده ماندن راننده در اثر اين نوع تصادفات ميشود...

مقايسه بيوك و يا اتومبيلهاي مشابه با اتومبيلهاي جديد اصلا درست نيست براي اينكه آن اتومبيلهاي از شاسي مجزا استفاده ميكردند ولي ماشينهاي جديد از شاسي يك تكه با بدنه .....

ميتوانيد ادعاي فرمان پذيري خوب سمند را با كمي جستجو در سايتهاي اتومبيل بيابيد ...

.......

بحث انحرافي آتش گرفتن پژو 405 هم مربوط به استفاده از قطعات مشابه چيني مثل پمپ بنزين و حدود 18 قطعه ديگر كه مربوط به سوخت رساني و برق اين اتومبيل ميباشد.... در ضمن  اينرا بدانيد كه گرچه 405 در سال 1988 عنوان بهترين اتومبيل را از آن خود كرد اما خيلي زود معلوم شد كه عيبهاي اساسي در اين پلت فرم و موتور آن موجود است و دليل اصلي انتقال تكنولوژي توليد آن به ايران هم از سر باز كردن اين اتومبيل و كسب سود بيشتر بود و بدنبال اين انتقال خط توليد آن در فرانسه جمع آوري شد ... وگرنه فرانسويان به اين راحتي تكنولوژي ساخت قطعات  هرچند ناقص را به ايران انتقال نميدادند  چيزي كه در مورد 206 مشاهده ميشود و خودداري انتقال تكنولوژي پلتفرم آن  به ايران خودرو .....

به هر حال منظور بنده اطلاع رساني بوده  و نه جانب داري از برند خاصي ...


موفق و سربلند باشيد .
آخرين ويرايش توسط JASON در شنبه 12 خرداد 1386 06:53, ويرايش شده 1 در کل.
درون كوچه قلبم چه غمگينانه ميپيچدصداي تو كه ميگفتي به جز تو دل نيمبندم-فريب وعده هايت را ندانستم ولي اكنون به يادوعده هاي توميان گريه ميخندم

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

3326

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 42 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 3 اسفند 1384 02:15

آرشيو سپاس: 1639 مرتبه در 445 پست

توسط Mohsen1001 » شنبه 12 خرداد 1386 01:47

JASON عزیز

درمورد صندلی برقی سمند ال-اکس تعجبی ندارم اما ، در میان این جمله شما منظورتون رو از بیانش متوجه نشدم :

سيستم فنربندي اين خودرو نسبت به پژو 405 سخت‌تر است، حال آنكه ايمني آن نيز بيشتر از پژو 405 است. البته بعضي از ايرادات از جمله كمك فنر، ياتاقان‌زدن موتورها jpk و ايرادات ترمز در مدل قبل از 83 تا حدودي درست است كه در مدل‌هاي جديد با استفاده از موتور L3 و برقي شدن صندلي در سمند LX تا حدودي برطرف شده صداي بدنه نيز با مهار قاب ستون‌ها كنترل شده اما شايد بزرگترين عيب و يا مزيت آن نشان ايراني اين خودرو باشد كه اين خودرو را در كانون توجه قرار داده است.


------------------

در مورد بهتر بودن فرمان پذیری سمند از ماکسیما و زانتیا ، هنوز منتظر ارائه اون نظر سنجی هستم چون با سرچ چیزی دستگیرم نشد...

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 7 مهمان