سوال در مورد نصب دیود نوری برای انژکتور ماشین

در اين بخش مي‌توانيد در مورد برق و الکترونیک عمومی به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: SAMAN, sinaset, شوراي نظارت

ارسال پست
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3428
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3826 بار
سپاس‌های دریافتی: 7666 بار

سوال در مورد نصب دیود نوری برای انژکتور ماشین

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 28 دی 1393, 4:48 pm

سلام بر همگی
سوالی دارم در مورد وصل کردنِ یک دیود نوری به سیم انژکتور ماشین :
بنده میخوام از یک LED نوریِ کوچکِ 12 ولت استفاده کنم برای بررسی رفتار انژکتور ماشین تا ببینم آیا وقتی در حالِ حرکت پا رو از روی گاز برمیداریم یا در سرازیریها که ماشین توی دنده هست اما گاز نمیدیم , آیا انژکتور کاملاً خاموش میمونه یا گاهی روشن هست ؟
جهت اطلاع علاقمندان عرض کنم که انژکتور داخلش یک آهنربای الکتریکی (solenoid)کوچک داره که با برق 12 ولت کار میکنه و از کامپیوتر برق میگیره .
تصویر
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
انژکتور یا روشنه (باز ) یا خاموش(بسته) یعنی نمیتونه کم یا زیاد باز بشه . اما میتونه برای مدتهای مختلف باز یا بسته بمونه .
نکته ی مهم : انژکتور سوخت نمیپاشه بلکه فقط راهِ عبور سوخت رو باز و بسته میکنه .
علت پاشیده شدنِ سوخت از انژکتور , فشاری هست که پمپ بنزین ایجاد میکنه و با باز شدنِ انژکتور باعث بیرون زدنِ سوخت از انژکتور با فشار میشه
تصویر
======================================
  سوال بنده اینه :

آیا اگر از سیم مثبت انژکتور , یک سیم به پاسه ی مثبتِ LED نوری 12 ولت وصل کنیم و از بدنه هم یک سیم به پایه منفی دیود نوری وصل کنیم مدار برقرار میشه یعنی دیود با یکی از انژکتورها موازی میشه
با کار کردن انژکتور , دیود هم روشن میشه
آیا چیز دیگه ای هم لازم داره این مدار یا اینجوری بدونِ هیچ مشکلی کار میکنه ؟
تصویر
با تشکر
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 7008
تاریخ عضویت: سه شنبه 26 آذر 1387, 4:20 pm
سپاس‌های ارسالی: 9184 بار
سپاس‌های دریافتی: 21045 بار
تماس:

Re: سوال در مورد نصب دیود نوری برای انژکتور ماشین

پست توسط sinaset » یک شنبه 28 دی 1393, 7:13 pm

سلام بر شما
---
من از سیستم های ماشین اطلاعی ندارم ولی چند نکته
led با ولتاژ 3 تا 3.3 ولت کار میکنه، شما یک مقاومت 330 اهمی سر راهش بزارید ..
منفی رو هم بدید به منفی باتری ..
سیم ها و محل اتصالات رو هم عایق کاری کنید ..
و اگر می خوایید ایمنی کارتون بالا بره یک فیوز امپر پایین ( در حد میلی) در مدار قرار بدید،که یه وقت مقاومت سوخت ،جریان قطع بشه ..
باتشکر.
"قرآن"(کلام خدا) ...راه سعادت و خوشبختی.

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3428
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3826 بار
سپاس‌های دریافتی: 7666 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 28 دی 1393, 9:10 pm

سلام استاد
تشکر از حضورتون و پاسختون
INGECTOR WIRING سیم کشی انژکتور در این صفحه هست :
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
دیود نوری 12 ولت توی بازار نیست ؟
یعنی اصلاً ساخته نشده ؟
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4269
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6670 بار
سپاس‌های دریافتی: 12008 بار
تماس:

Re: سوال در مورد نصب دیود نوری برای انژکتور ماشین

پست توسط Mohammad 1985 » یک شنبه 28 دی 1393, 10:37 pm

تا زمانی که دور موتور از یک حدی پایینتر نیاد سوختی پاشش نمیشه ! نیازی به تست نیست
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 488
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
سپاس‌های ارسالی: 1049 بار
سپاس‌های دریافتی: 533 بار

Re: سوال در مورد نصب دیود نوری برای انژکتور ماشین

پست توسط ho3ein2000 » جمعه 10 دی 1395, 12:57 pm

بله..ال ای دی 12 ولت هم هست
منتها شما فقط نیاز به یک مقاومت بهتره یک کیلو اهم باشه و یک دیود دارید که میتونید
موازی با هر انزک قرار بدید..البته یادآ<ر میشم که چشم انسان نمیتونه چشمک زدن های بش از 30 بار رو
تشخیص بده :grin:

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: یک شنبه 9 بهمن 1390, 11:34 am
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: سوال در مورد نصب دیود نوری برای انژکتور ماشین

پست توسط byazdaani » شنبه 11 دی 1395, 7:18 pm

با سلامبا توجه به نوع سیستم انژکتور به ازای هر دور موتور انژکتور پاشش خودش رو داره، به عبات دیگر تا زمان روشن بودن موتور انژکتور در هر دقیقه به اندازه دور موتور پاشش داره. فقط تعدا این پاششها با توجه به دور موتور کم و زیاد میشه. در ضمن اانژکتور برق رو از ایسیو نمیگیره. چون ولتاژ افت داره. ایسیو فقط نقش تریگر رو داره.

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4269
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6670 بار
سپاس‌های دریافتی: 12008 بار
تماس:

Re: سوال در مورد نصب دیود نوری برای انژکتور ماشین

پست توسط Mohammad 1985 » یک شنبه 12 دی 1395, 12:05 am

شما زمانی که مثلا در دور سه هزار یا بیشتر هستی و پاتو از روی گاز برمیداری کمی بعد ای سی یو پاشش سوخت رو به صورت کامل قطع میکنه و تا مثلا در حدود دور 1000 که موتور به سمت خاموشی میری تا حد کمی پاشش انجام میده ولی البته دیگه در اون حالت دنده مرده شده و باید معکوس داده باشید قبلش حالا هر چی بیشتر ماشین بتونه بدون گاز دادن راه بره مثل سر پایینی مدت بیشتری سوخت قطع هست و موتور با نیروی چرخها میچرخه و البته به دلیل نبود انفجار در سیلندر ها زودتر خنک میشه من اینو خودم با دستگاه دیاگ تست کردم که دمای موتور زودتر افت میکرد و پاشش انژکتورها قطع میشد
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: یک شنبه 9 بهمن 1390, 11:34 am
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: سوال در مورد نصب دیود نوری برای انژکتور ماشین

پست توسط byazdaani » سه شنبه 14 دی 1395, 5:54 pm

Mohammad 1985 نوشته شده:شما زمانی که مثلا در دور سه هزار یا بیشتر هستی و پاتو از روی گاز برمیداری کمی بعد ای سی یو پاشش سوخت رو به صورت کامل قطع میکنه و تا مثلا در حدود دور 1000 که موتور به سمت خاموشی میری تا حد کمی پاشش انجام میده ولی البته دیگه در اون حالت دنده مرده شده و باید معکوس داده باشید قبلش حالا هر چی بیشتر ماشین بتونه بدون گاز دادن راه بره مثل سر پایینی مدت بیشتری سوخت قطع هست و موتور با نیروی چرخها میچرخه و البته به دلیل نبود انفجار در سیلندر ها زودتر خنک میشه من اینو خودم با دستگاه دیاگ تست کردم که دمای موتور زودتر افت میکرد و پاشش انژکتورها قطع میشد


با سلام
این مطلب درست نمیباشد. چون اگر درست بود در حالت دور درجا یا آیدل که دور روی 800 میباشد یا کمتر پاشش باید قطع شده و در نتیجه مصرف سوخت صفر شود. تا زمانی که موتور روشن است انژکتور پاشش دارد فقط تعداد این پاشش ها کم و زیاد میشود. لازم به توضیح است فاصله بین دو پاشش در حد میلی ثانیه بوده و با نصب ال ای دی هم قابل دیدن نیست و لامپ همیشه روشن خواهد ماند. به بیان دیگر چرخش میل لنگ نتیجه انفجار در سیلندر و انفجار بدون پاشش سوخت ممکن نیست.

ارسال پست

بازگشت به “برق و الکترونیک عمومی”