در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3084

تشکر کرده: 2430 مرتبه
تشکر شده: 4172 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 25 بهمن 1393 09:42

وقتی که سرسیلندر برداشته بشه باید بقایایِ واشر قدیم از روش و روی موتور خوب تمیز بشه یعنی سرسیلندر و بدنه موتور کاملا تمیز و براق بشه تا تا واشر نو خوب بچسبه به بدنه و سرسیلندر .
http://image.dieselpowermag.com/f/tech/ ... damage.jpg
گاهی تکه های واشر کهنه بدجوری چسبیده به موتور و باید با کاردک یا یک تکه تیغ موکت بری برداشته بشه
http://www.aa1car.com/library/clean_cyl ... urface.jpg
بعد از کندنِ قطعات بزرگ باید با سمباده ی شماره ی 320همه جای موتور و سرسیلندر تمیز و براق بشه و آماده بشه برای واشر نو .
تمام سوراخهای مجراهایِ آب و روغن و جای پیچها باید قبل از استفاده از کاردک و سمباده با پنبه یا اسفنج یا پارچه کاملا گرفته بشه تا تکه های واشر یا براده ها نره توی سوراخها وگرنه دردسر ساز میشه
توی سیلندرها هم همینطور .
http://www.1942mb.com/howto/headgasket/23.jpg
میتونین بعد از اتمام تنظیف و سمباده , با جارو برقی توی سیلندرها و اطراف سوراخها رو خوب تمیر کنین و بعدش سوراخها رو باز کنین . مبادا فراموش کنین که پنبه ها یا اسفنجها رو بردارین که مشکلات بزرگ پیس میاد
اگر مجبورید که کاربراتور رو هم باز کنین , باید بعدش واشرش رو عوض کنین تا خوب به موتور بچسبه و هوا نکشه .
قبل از باز کردن هر چیزی باید با موبایل ازش چند عکس واضح از زاویه های مختلف بگیرین تا موقع بستنش سردرگم نشین و اشتباه نبندینش
یادتون باشه مسئله فقط تموم کردن کار نیست بلکه درست تموم کردن کار هست وگرنه همه ی زحماتتون و پولتون هدر میره چون واشری که بد بسته بشه رو دیگه نمیشه استفاده کرد و باید بندازین دور و یک واشر دیگه نصب کنین جاش
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Captain

Captain



no avatar
پست ها

1225

تشکر کرده: 950 مرتبه
تشکر شده: 1628 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 4 شهریور 1389 20:14

آرشيو سپاس: 3493 مرتبه در 664 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط shafagh 2 » شنبه 25 بهمن 1393 09:47

با سلام خدمت  دوست گرامی Mohammad Asemoony

ضمن تشکر از این اموزش بسیار خوب، چه روش اسانی را برای پاک کردن بقایای واشر سر سیلندر از روی سیلندر یا سر سیلندر وجود دارد طوری که خش ایجاد نشود مخصوصا سر سیلندرهای الومینیمی؟

Hesam - 1994 از این پست سپاسگزاري کرده است

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3084

تشکر کرده: 2430 مرتبه
تشکر شده: 4172 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 25 بهمن 1393 10:07

shafagh 2 نوشته است:با سلام خدمت  دوست گرامی Mohammad Asemoony ضمن تشکر از
این اموزش بسیار خوب چه روش اسانی را برای پاک کردن بقایای واشر سر سیلندر از روی سیلندر یا سر سیلندر وجود دارد طوری که خش ایجاد نشود مخصوصا سر سیلندرهای الومینیمی؟

سلام تشکر از خدای دانای مطلق
امروزه بیشتر موتورها ار جنس آلیاژ الومینیومیی هست .
بهترین روش همون کاردک و سمباده هست .
کاردک باید به شکل زیر استفاده بشه
http://www.ecospaints.net/blog/wp-conte ... mage-2.jpg
http://silentpaintremover.com/i/projects/doors2lg.jpg
سمباده هم باید 320 باشه و مخصوص آهن نه چوب و نباید بیش از حد سابیده بشه .
فقط تا حدی که بقایا و اثر واشر کهنه پاک بشه و جاش براق بشه
آخرين ويرايش توسط MOHAMMAD_ASEMOONI در شنبه 25 بهمن 1393 16:40, ويرايش شده 1 در کل.
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Hesam - 1994 از این پست سپاسگزاري کرده است

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

56

تشکر کرده: 14 مرتبه
تشکر شده: 36 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 22 بهمن 1393 01:52

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط mohamadrasoolnoori » شنبه 25 بهمن 1393 16:30

با سلام ممنون از راهنماییتون
فقط اگه محبت کنید به سه تا از سولام که در دیدن فیلمها برام پیش اومده جواب بدید ممنون میشم سوالها در قسمت قبل مطرح کردم مچکرم

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

56

تشکر کرده: 14 مرتبه
تشکر شده: 36 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 22 بهمن 1393 01:52

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط mohamadrasoolnoori » شنبه 25 بهمن 1393 22:26

سلام سر سیلندر من ده تا پیچ داره و یه سوالی که واسم پیش اومد اون فیلمهای خارجی رو دیدم اگه میشه جواب بدبد  ممنون میشم تو پیامهای قبلی سوالاهارو مطرح کردم ممنون

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

4107

تشکر کرده: 240 مرتبه
تشکر شده: 176 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 11 بهمن 1384 18:16

آرشيو سپاس: 4693 مرتبه در 898 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط Reza6662 » يکشنبه 26 بهمن 1393 10:45

دوست گرامی
مشکلات سرسیلندر به ویژه در خودروهای جدید ایران خودرو ناشی از کیفیت پایین آلیاژ ساخت آنهاست. خودروی من بهمن سال قبل (92) با کارکرد حدود 110 هزار، به هنگام ایستادن پشت چراغ قرمز، اندکی دمای آبش افزایش یافت. فورن آب و ضدیخ ریختم (تقریبن کامل خالی شده بود) و تا منزل (حدود 40 کیلومتر) رفتم. در راه با وجود ترافیک شدید مشکلی پیش نیامد و پس از دو ساعت رسیدم و داخل حیاط ماشین را خاموش کردم. پس از ده دقیقه برای خرید منزل ماشین را خواستم روشن کنم که به سختی و با استارت طولانی و بسیار بد روشن شد و بازهم دمای آب از نرمال عبور کرد. بازهم آب ریختم (اینبار هم تقریبن خالی بود). به هر شکل هنوز به مرحله ی شیرکاکائو درست کردن نرسیده بود که متوجه شدم واشرسرسیلندر سوخته است. صبح زود نزد مکانیک ماهر محل بردم که ایشان نیز گفت باید واشر، سوپاپ ها، شمع ها، ترموستات و ... تعویض شوند و البته حتمن سرسیلندر باید در تراشکاری آببندی گردد.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

خلاصه سه روز بعد ماشین حاضر بود با هزینه ی حدود 400 هزار تومن. ضمنن سرسیلندر نیاز به جوشکاری داشت (به علت خوردگی ناشی از ضدیخ) که در تراشکاری انجام شده بود. تمام این داستان را تعریف کردم تا بگویم باز کردن و تعمیر سرسیلندر با تعویض لنت و تعمیر دینام و ... فرق اساسی دارد و نیاز به تخصص و تجربه ی فراوان دارد. ماشین شما هم تصور نمی کنم با تعویض واشر مشکلاتش حل شود، شما نیاز به تعویض سوپاپ و آببندی نیز دارید که کاریست در تخصص تراشکار ماهر. سخن آخر اینکه یکی دو سالی بود ماشین ام با دو یا سه استارت روشن میشد و با وجود تعویض شمع و تمیز کردن انژکتور، نتیجه ای نگرفته بودم که پس از تعمیر سرسیلندر، هم شتاب و کشش ماشین خیلی بهتر شد، هم ماشین با یک استارت روشن می شد و هم صدای موتور کم شده بود.

موفق باشید
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3084

تشکر کرده: 2430 مرتبه
تشکر شده: 4172 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » يکشنبه 26 بهمن 1393 14:31

mohamadrasoolnoori نوشته است:با سلام مجدد
کلیپها رو دیدم و چند تا سوال برام پیش اومد
1-فیلر که زیر خط کش زد برای اینکه متوجه بشه سیلندر یا سر سیلندر تاب داره یا نه شمارش چنده؟
2- ماده ای که اسپره کرد به سیلندر و یه چیزی دیگه زد به سر پیچها و بعد پیچها رو بست و دوباره باز کرد چه نوع ماده ای بود؟
برای چه کاری استفاده میشه؟
اصلا مقصودش از این کار چی بود؟
3-یه ماده دیگه مالید به سیلندر و سر سیلند و بعد باپارچه شروع کرد پاک کردن. اون ماده چی بود؟
و کاراییش چی هست؟
آیا لازمه من هم این کارارو انجام بدم یانه؟
مرسی
سلام
1- در یک سایت دیگه نوشته که نباید تابِ سیلندر از دو دهم میلیمتر بیشتر باشه وگرنه تراشکاری لازم داره
http://www.justanswer.com/chrysler/3ubx ... orque.html


در این کلیپ میگه نباید از 0.0015 اینچ (چهار صدم میلیمتر ) بیشتر باشه



2- اول با فشار هوا توی تمام سوراخهای پیچها رو از بُراده و خاک میز میکنه بعدش هر پیچ رو میبنده سر جاش تا آخر تا مطمئن بشه دندانه های پیچ و جای پیچ سالمه و پیچ نرم و راحت بسته میشه وگرنه یا پیچ مشکل داره یا جای پیچ
پیچها هم باید حوله ی تمیز بگیرین و بچرخونین در جهتِ برعکس عقربه ساعت تا براده هاش برداشته بشه و تمیز بشه
اون ماده که اسپری کرد , اسپری WD 40 هست
http://www.google.com/search?q=WD40&ie= ... s&tbm=isch




که میگه اگر میخواین بیشتر از یک روز موتور باز بمونه بهتره اسپری برنین تا زنگ نزنه . چیر ضروری نیست
3- جای نصب واشر رو اسپری میزنه و تمیز میکنه تا چرب و خاکی و کثیف نباشه
میگه از بنزین و پارچه ی تمیز هم میشه استفاده کرد
2 نکته ی مهم
حتماً باید سطح بدنه ی موتور و کفِ سرسیلندر به دقت چک بشه . اگر تَرَکی دیده بشه دیگه باید بره تراشکاری اول , بعدش واشر نصب بشه .
علتِ خراب شدنِ واشر سرسیلندر باید پیدا و برطرف بشه وگرنه تعویض واشر پول دور ریختن هست چون باز هم خراب میشه
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Hesam - 1994 از این پست سپاسگزاري کرده است

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3084

تشکر کرده: 2430 مرتبه
تشکر شده: 4172 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » دوشنبه 27 بهمن 1393 18:36

سلام
اگر پشت و رویِ واشر سیلندر مثل همه باید مراقب باشین وارونه نبندینش
معمولا رویِ یک طرفش نوشته top یا up یعنی باید بالا باشه
اگر نبود , اونطرفی که اسم شرکت و شماره و اینها هست باید بالا باشه
اگر هیچ نوشته ای نداره , اون طرفی که سیاهه پائین و اون طرفی که آبی رنگه باید بالا باشه
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Hesam - 1994 از این پست سپاسگزاري کرده است

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

56

تشکر کرده: 14 مرتبه
تشکر شده: 36 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 22 بهمن 1393 01:52

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط mohamadrasoolnoori » سه شنبه 28 بهمن 1393 02:59

با سلام بله آقاي آسموني ادارمون يك مقدار كارامون زياد شده بخاطره آخر سال ديروقت ميام به محض باز كردن سر سيلندر عكس سر سيلندر رو ميفرستم خدمتتون حتما شب خوش

MOHAMMAD_ASEMOONI از این پست سپاسگزاري کرده است

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

56

تشکر کرده: 14 مرتبه
تشکر شده: 36 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 22 بهمن 1393 01:52

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط mohamadrasoolnoori » سه شنبه 28 بهمن 1393 03:07

Reza6662 نوشته است:دوست گرامی
مشکلات سرسیلندر به ویژه در خودروهای جدید ایران خودرو ناشی از کیفیت پایین آلیاژ ساخت آنهاست. خودروی من بهمن سال قبل (92) با کارکرد حدود 110 هزار، به هنگام ایستادن پشت چراغ قرمز، اندکی دمای آبش افزایش یافت. فورن آب و ضدیخ ریختم (تقریبن کامل خالی شده بود) و تا منزل (حدود 40 کیلومتر) رفتم. در راه با وجود ترافیک شدید مشکلی پیش نیامد و پس از دو ساعت رسیدم و داخل حیاط ماشین را خاموش کردم. پس از ده دقیقه برای خرید منزل ماشین را خواستم روشن کنم که به سختی و با استارت طولانی و بسیار بد روشن شد و بازهم دمای آب از نرمال عبور کرد. بازهم آب ریختم (اینبار هم تقریبن خالی بود). به هر شکل هنوز به مرحله ی شیرکاکائو درست کردن نرسیده بود که متوجه شدم واشرسرسیلندر سوخته است. صبح زود نزد مکانیک ماهر محل بردم که ایشان نیز گفت باید واشر، سوپاپ ها، شمع ها، ترموستات و ... تعویض شوند و البته حتمن سرسیلندر باید در تراشکاری آببندی گردد.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

خلاصه سه روز بعد ماشین حاضر بود با هزینه ی حدود 400 هزار تومن. ضمنن سرسیلندر نیاز به جوشکاری داشت (به علت خوردگی ناشی از ضدیخ) که در تراشکاری انجام شده بود. تمام این داستان را تعریف کردم تا بگویم باز کردن و تعمیر سرسیلندر با تعویض لنت و تعمیر دینام و ... فرق اساسی دارد و نیاز به تخصص و تجربه ی فراوان دارد. ماشین شما هم تصور نمی کنم با تعویض واشر مشکلاتش حل شود، شما نیاز به تعویض سوپاپ و آببندی نیز دارید که کاریست در تخصص تراشکار ماهر. سخن آخر اینکه یکی دو سالی بود ماشین ام با دو یا سه استارت روشن میشد و با وجود تعویض شمع و تمیز کردن انژکتور، نتیجه ای نگرفته بودم که پس از تعمیر سرسیلندر، هم شتاب و کشش ماشین خیلی بهتر شد، هم ماشین با یک استارت روشن می شد و هم صدای موتور کم شده بود.

موفق باشید



سلام رضا جان ممنونم از راهنامييتون چون علاقه دارم خودم سرسيلندر رو باز كنم توكل به خدا از رهنمودهاي دوستان استفاده ميكنم انشاا... كه مشكلي پيش نياد شما هم دعا كنيد برام ممنون

Reza6662 از این پست سپاسگزاري کرده است

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3084

تشکر کرده: 2430 مرتبه
تشکر شده: 4172 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 28 بهمن 1393 08:36

بهتره منیفولدِ دود از سرسیلندر جدا نشه وگرنه ممکنه احتیاج به واشر منیفولد دود هم داشته باشه
فقط کافیه که منیفولد دود از لوله ی اگزوز جدا بشه
معمولا 2 تا پیچ داره فقط . گاهی هم 3 تا پیچ داره


http://www.sweethaven02.com/Automotive01/fig0314.gif
http://i.ytimg.com/vi/zScmGBxV1pI/hqdefault.jpg

http://www.subliminal.free-online.co.uk ... _thumb.jpg
پیچهای اگزوز معمولا زنگ زده هست و باید از قبل کمی گازوئیل یا روغن ریخته بشه روش تا نفوذ کنه زیر مهره و راحت باز بشه پس بهتره از الان به مهره هاش روغن بزنین

در عکس زیر , سرسیلندر و منیفولد دود (زنگ زده) و لوله ی اگزوز که از زیر به منیفولد دود وصل شده دیده میشه

http://forums.lr4x4.com/uploads/1174534 ... 705559.jpg
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

56

تشکر کرده: 14 مرتبه
تشکر شده: 36 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 22 بهمن 1393 01:52

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط mohamadrasoolnoori » يکشنبه 3 اسفند 1393 18:25

با سلام و عرض ادب
اگه منيفولد رو باز نكنم از سر سيلندر راحت از موتور ميتونم جداش كنم و بيارمش بيرون از نظر سنگين بودن يا اينكه به جايي از موتور گير كنه و نزاره بياد بيرون؟ بعد اگه سر سيلندر تراش بخواد چي بايد باز بشه؟

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 4 مهمان