در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3084

تشکر کرده: 2430 مرتبه
تشکر شده: 4172 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » دوشنبه 4 اسفند 1393 02:45

mohamadrasoolnoori نوشته است:با سلام و عرض ادب
اگه منيفولد رو باز نكنم از سر سيلندر , راحت از موتور ميتونم جداش كنم و بيارمش بيرون ؟
از نظر سنگين بودن يا اينكه به جايي از موتور گير كنه و نزاره بياد بيرون؟
بعد اگه سر سيلندر تراش بخواد چي بايد باز بشه؟
علیک السلام
باز کردن منیفولد دود ضروری نیست . فقط باید اگزوز از منیفولد جدا بشه
معمولاً میشه سرسیلندر رو با منیفولد برداشت و به جائی گیر نمیکنه
اما اگه زورتون نرسه که سرسیلندر رو با منیفولد بلند کنین باید جداشون کنین
اگر سرسیلندر تاب داشته باشه یا ترک داشته باشه (محل نصبِ واشر) اونوقت باید منیفولد دود رو ازش جدا کنین و ببرینش تراشکاری
شاید هم تراشکار بگه مسئله ای نیست منیفولد روش نصب باشه
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

56

تشکر کرده: 14 مرتبه
تشکر شده: 36 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 22 بهمن 1393 01:52

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط mohamadrasoolnoori » پنج شنبه 7 اسفند 1393 00:27

سلام دوستان امروز موفق شدم برم سراغ ماشين و شروع به باز كردن بكنم تونستم انژكتور رو باز كنم خيلي برام سخت و پيچيده بود ولي بازش كردم نميدونستم بايد چيكار كنم و از كجا شروع كنم از بالا شروع كردم باز كردن اول سيم هايي كه به انژكتور وصل بود رو باز كردم بعد لوله هاي بخاري و هر چي دم دستم اومد از انژكتور فقط باز كردم چون خيلي شلوغ بود موتور بعد كه خود انژكتور رو كه باز كردم متوجه شدم خيلي چيزارو اصلا احتياجي به باز كردنش نبوده و من باز كردم البته بگم اگه انژكتور رو هم حرفه اي باز ميكردم بازم حس كنجكاويم اجازه نميداد همينجوري ببندمش حتما تمام ريزو درشتشو باز ميكردم ببينم توش چه خبره ولي تجربه خوبي شد فقط چيزي كه ذهنمو مشغول كرده بستنش هست الان حدود بيست سي تا پيچ ريزودرشت تو يه كاسه ريختم نميدونم چطوري بايد ببندمشون از پيچ آلن گرفته تا پيچ ده و دوازده و سيزده و پيچهاي چهار سويي خلاصه راه سختي رو پيش رو داريم دوستان
چيزي كه متوجه شدم اين بود كه ميشد با باز كردن چند تا پيچ اصلي كه سيزده هستند انژكتور رو بيرون آورد اينم بگم خدمت دوستان از اين كارم اصلا پشيمون نيستم برام جالبه و هيجان انگيزه به اين فكر ميكنم كه سر سيلندر و انژكتور رو بستم حالا ميخوام برم استارت بزنم و با تك استارت ماشين روشن بشه چه حالي ميده خدايي
پدرم و دوستانم همه ميگفتن كار تو نيست ببر بده مكانيك بدتر ميشه نميتوني ولي من ميگم با اميد به خدا و كرم مولا و كمك شما ميتونم فقط مادرم تشويقم ميكنه ميگه انسان كاري رو بخواد بكنه ميكنه آفرين پسرم انشاالله كه ماشينتو خودت درست ميكني و تجربه كسب ميكني.
خلاصه داستان امروز ما هم اينجوري گذشت يه مسئله برخي دوستان تو اين سايت و سايتهاي ديگه گفتن كه احتياجي نيست منيفولد رو باز كني از روي سر سيلندر  اگزوز رو از گلويي اگزوز باز كن كه ديگه احتياجي به خريدن واشر منيفولد نداشته باشي ولي وقتي انژكتور رو باز كردم متوجه شدم كه گلويي يا همون ورودي انژكتور با  سر سيلندر توسط قسمتي از واشر منيفولد آب بندي شده يعني واشر منيفولد هم خود منيفولد و هم قسمتي از ورودي انژكتور رو پوشش ميده و با سر سيلندر آب بندي ميكنه يعني عملا اگر من اگزوز رو از گلويي اگزوز باز ميكردم سودي به حالم نداشت غير از زحمت زياد چون بايد دوباره واشر منيفولد رو عوض ميكردم اگر انژكتور رو باز نميكردم حرف دوستان درست بود احتياجي به واشر منيفولد نبود.
حالا يه سوال مگه ميشه تو ماشين انژكتوري بدون باز كردن انژكتور سر سيلندر رو باز كرد؟

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

56

تشکر کرده: 14 مرتبه
تشکر شده: 36 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 22 بهمن 1393 01:52

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط mohamadrasoolnoori » پنج شنبه 7 اسفند 1393 00:43

كار بعديم اينه به محض اينكه سرم خلوت شد تمام انژكتور رو دوباره چك كنم اگه چيزي ازش مونده رو باز كنم و بعد شروع به تميز كردن قطعات بكنم بعد از تمام قطعات فيلم يا عكس تهيه كنم بزارم تو سايت
دو تا سوال برام پيش اومده 1-براي شستن قطعات با بنزين ميشه ديگه درسته؟طريقه شستنشون چطوريه؟چون وقتي ماشين آب روغن قاطي كرده داخل انژكتور تماما شده روغن و چرب شده 2-فيلم تهيه كنم يا عكس؟بعد بايد چطوري بزارم تو سايت؟ كه دوستان از شاهكارم فيض ببرن ممنون ميشم اگر نكته اي واسه تميز كردن قطعات يا چيز خاصي دوستان به نظرشون ميرسه منو راهنمايي كنن مثلا اگه قطعه اي از انژكتور از حساسيت خاصي برخوردار هست چه از نظر شستن يا چگونگي رفتار با اون قطعه مثلا فلان قطعه ضربه اي بهش نخوره فلان قطعه خيلي حساسه و ... منو در جريان بگذارن ممنون شب عالي متعالي

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3084

تشکر کرده: 2430 مرتبه
تشکر شده: 4172 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » پنج شنبه 7 اسفند 1393 01:55

سلام
انژکتورها 13 تا پیچ نداره
انژکتورها روی یک لوله ی فلزی نصب هست که بهش میگن ریلِ سوخت . این ریل معمولاً با سه چهار تا پیچ به منیفولد هوا و سوخت وصل شده
فکر کنم منظور شما منیفولد هوا و سوخت باشه که انژکتورها روش نصب شده
انژکتورها و منیفولد هوا و منیفولد دود احتیاج به شستشو نداره
آب و روغن چیزی رو
باید قبل از باز کردن ,فیلم و عکس بگیرن و در حینِ باز کردن . نه بعد از باز کردن .
در مورد پیچها و واشرها قبلا گفتم باید چکار کنین تا مخلوط نشه
حداقل باید پیچهای هر قسمت توی یک کیسه ی کوچک باشه و روش با ماژیک بنویسید مالِ چیه .

سوپرمارکتها بسته های کیسه فریزر دارند


تنها چیزی که باید تمیز بشه همون سرسیلندر و بدنه هست (جای نصب واشر سرسیلندر) که قبلا گفتم چطوری با کاردک و سمباده تمیز میشه . موقع نصب واشر هم بهتره با یک دستمال کاغذی آغشته به بنزین بکشین به کف سرسیلندر و بالای بدنه ی موتور تا جای واشر حسابی تمیز باشه

اگر دوست داشتین چند عکس واضح  از چهار سمت موتور بگیرن آپلود کنین تا ببینیم چه کاری انجام شده و چه کاری مونده
در مورد سایت آپلود , ببینید این سایت خوبه ؟
http://payaupload.ir/

باید با موبایل عکس بگیرین بعدش برید توی سایت و عکسها رو بارگزاری کنید
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

56

تشکر کرده: 14 مرتبه
تشکر شده: 36 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 22 بهمن 1393 01:52

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط mohamadrasoolnoori » پنج شنبه 7 اسفند 1393 14:04

درود منظورم 13 تا پيچ نبود منظورم پيچ شماره سيزده بود سه تا بالا بود و سه تا هم پايين انژكتور بود كه وقتي باز كردم متوجه شدم كه خيلي چيزهارو اضافه باز كردم در ضمن پشت انژكتور هم به يك صفحه قوي با دو تا پيچ شماره 10 بسته شده بود كه اون صفحه از پايين به بدنه سيلندر با دو تا پيچ شماره13 مهار شده بود كه من اونهارو هم باز كردم ديروز دم غروب بود شروع به باز كردن كردم خوردم به شب نشد فيلم و عكس قبل از باز كردن بگيرم بازم اشكال نداره رفقا هستن كه ماشينشون با ماشين من هم مدله جايي گير كردم ميرم از روي ماشين اونا نگاه ميكنم كه چطوري بسته شده فقط يه سوتي كه دادم اينه كه موقع باز كردن جايي كه روغن ميريزن توي موتور از يه درب پلاستيكي استوانه اي درست شده  كه روي در سوپاپ هست و از اونجا روغن ميريزن توي موتور يه شيلنگ نازك ازش اومده بيرون و رفته وصل شده به انژكتور خواستم شيلنگشو در بيارم از ته كه به لاستيك استوانه اي متصل هست شكست فكر نميكنم زياد گرون باشه ميشه اون رو با چسب دوقلو يا چسب يك دو سه يا يه چسب قوي دوباره بهش چسبوند يا نه؟

MOHAMMAD_ASEMOONI از این پست سپاسگزاري کرده است

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3084

تشکر کرده: 2430 مرتبه
تشکر شده: 4172 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » پنج شنبه 7 اسفند 1393 15:19

mohamadrasoolnoori نوشته است: جايي كه روغن ميريزن توي موتور از يه درب پلاستيكي استوانه اي درست شده  كه روي در سوپاپ هست و از اونجا روغن ميريزن توي موتور يه شيلنگ نازك ازش اومده بيرون و رفته وصل شده به انژكتور
خواستم شيلنگشو در بيارم از ته كه به لاستيك استوانه اي متصل هست شكست
فكر نميكنم زياد گرون باشه
ميشه اون رو با چسب دوقلو يا چسب يك دو سه يا يه چسب قوي دوباره بهش چسبوند يا نه؟
سلام
اون شیلنگِ سیستم pcv هست که بخارهای سوخت و روغن رو از اتاقکِ میل لنگ (زیر پیستونها ) میبره به منیفولد هوا تا بره توی سیلندرها و بسوزه و مصرف بشه

یک سوپاپ هم داره که اگر کثیف باشه یا گیر داشته باشه موتور درست کار نمیکنه و دور دور آرام لرزش داره
شیلنگ اوراقی سالم هم میشه وصل کرد
اگر لاستیک نرم باشه چسب دوقلو نمیگیردش
با شیلنگ معمولی هم میشه براش شیلنگ درست کرد البته اگر شیلنگ معمولی قابل نصب باشه به جاش . بهتره شیلنگ هوا یا سوخت نصب بشه نه شیلنگ آب
میتونین هم از یک تکه شیلنگ بزرگتر (سه سانت طول )برای اتصال دو قسمت شکسته استفاده کنین
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Mahdi1944 از این پست سپاسگزاري کرده است

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

56

تشکر کرده: 14 مرتبه
تشکر شده: 36 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 22 بهمن 1393 01:52

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط mohamadrasoolnoori » پنج شنبه 7 اسفند 1393 16:50

با سلام و عرض ادب: شيلنگ سالمه اونجايي كه شيلنگ ميره توش شيكسته يه پلاستيك سه سانتي هست تقريبا از جنس خود استوانه اي كه رو قالپاق سوپاپه هست. نرم نيست پلاستيك خشكه الان هم تو سر شيلنگ مونده هنوز درش نياوردم ميشه يه حركت ايزايي روش پياده كرد مثلا يه لوله مسي 7 يا 8 سانتي پيدا كنم كه بره توي پلاستيك شكسته كه داخل سر شيلنگ مونده حدود دو سانت بزارم بيرون بعد اون دو سانت رو بكنم توي پلاستيك استوانه اي بعد دورشو از بيرون با چسب دوقلو(محكم ميشه نه؟)يا چسب محكم ديگه اي بچسبونم فقط ذخامتش كمتر ميشه اگه اشكالي پيش نمياد يا شما نظر ديگه اي داري؟البته اگه چسب انقدر دووم داشته باشه خوب همينجوري دو طرف شكسته رو منطبق ميكنم رو هم بعد با چسب ميچسبونم بره. ترسم اينه كه دوباره بشكنه نظرتون چيه؟ميخوايد اين دو راه رو امتحان ميكنم اگه نشد و جواب نداد ميرم يه نو ميخرم يه تيكه پلاستيكه استوانه اي ديگه قيمتي نداره دوست دارم تا جايي كه ميشه تعميرش كنم نه تعويض

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3084

تشکر کرده: 2430 مرتبه
تشکر شده: 4172 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » جمعه 8 اسفند 1393 20:13

سلام
اگر اون قطعه ی شکسته پلاستیک سفت هست پس ممکنه بشه با چسب دقلوی باکیفیت درستش کرد بشرطی که اصلاً چرب و کثیف نباشه
باید محل چسب کاملاً تمیز بشه بعدش با دستمال کاغذی آغشته به بنزین کاملاً از چربی پاک بشه
اگه روغن به جسمش رفته دیگه چسب نمیگیردش
بله با لوله مسی یا حتی پلاستیک محکم میشه تعمیرش کرد
شاید مکانیکها هم اوراقی سالم داشته باشند
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

56

تشکر کرده: 14 مرتبه
تشکر شده: 36 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 22 بهمن 1393 01:52

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط mohamadrasoolnoori » جمعه 8 اسفند 1393 22:36

با سلام امروز قطعات انژکتور رو شستم و تمیز کردم و گذاشتم روی روزنامه گوشه مغازه چند تا سوال؟
1-برای باز کردن در سوپاپ  داستان حلزونی یا ضربدری سر سیلندر باید روش اجرا بشه؟
2-برای باز کردن سر سیلندر باید اسبکها و میل تایپیت ها قبلش باز بشه بعد سرسیلندر رو باز کنم یا اینکه اسبکها رو سرسیلندر میمونه و احتیاجی به باز کردنشون نیست؟اگه قراره اسبکها رو باز کنم باز کردنش قلق خاصی داره یانه؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.شب خوش

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3084

تشکر کرده: 2430 مرتبه
تشکر شده: 4172 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » جمعه 8 اسفند 1393 23:16

سلام
1- نه , ترتیب لازم نیست اما باید همه تقریباً به یک اندازه محکم بشه با آچار معمولی
در ضمن اگر قبلاً نشتی روغن داشته باید واشرش (gasket) عوض بشه و قبل از نصب جای واشر تمیز بشه
2- نه , احتاجی نداره . فقط زنجیر تایم یا تسمه تایم باید برداشته بشه
این مرحله خیلی مهمه چون اگر موقع نصبش اشتباه کنین خیلی مشکلات پیش میاد
قبلا گفتم ممکنه حدود 1 ملیون  کنین به خاطر کج شدن سوپاپها
پس باید قبل از باز کردنش علامت روی پولی میل سوپاپ رو با علامت روی بدنه موتور هماهنگ کنین (منطبق کنین ) بعدش ببینین پولی میل لنگ علامتش کجا هست . موقع نصب هم بالائی و پائینی باید حتما همونجا باشند .
حتی یک دندانه جابجا نصب کردن هم میتونه باعث بشه موتور درست کار نکنه .


این کلیپها در مورد همین موضوع هست

http://m.youtube.com/watch?v=yKFAmfeaycs

اسبکها لازم نیست باز بشه
اگر ماشینتون تسمه تایم داره به جای زنجیر تایم , باید تسمه رو هم ببینین اگر تَرَک ترک شده یا زدگی داره یا دندونه شکسته داره باید حتما عوض بشه
حتما بهترین نوع رو بخرین وگرنه زود پاره میشه و سوپاپها مج میشه و حدود یک ملیون هزینه ی تعمیرش میشه
برای خرید جنس خوب به یک فروشنده اطمینان نکنین چون ممکنه برای منافع خودش ,جنس بنجل بهتون بده به اسم باکیفیت


این کلیپ هم در مورد میل سوپاپ (camshsft)  و تسمه تایم هست
http://m.youtube.com/watch?v=itE2JWqdTq ... amp;client
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

56

تشکر کرده: 14 مرتبه
تشکر شده: 36 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 22 بهمن 1393 01:52

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط mohamadrasoolnoori » شنبه 9 اسفند 1393 21:41

با سلام و عرض ادب
ماشین های وانت پیکان و روآ که تقریبا سیستمشون با هم یکی هست تسمه تایم نداره زنجیر تایم داره و واسه مدلهای ماشین من زنجیر تایم در جلو سیلندر داخل یک سینی قرار داره که تا سینی باز نشه زنجیر تایم قابل رویت نیست و هیچ ارتباطی به سر سیلندر نداره و باز کردن سر سیلندر باعث بهم ریختن تایم نمیشه سیستمشون با پراید و ماشینهای خارجی فرق داره میل بادامک تقریبا داخل سیلندر هست که اون هم قابل رویت نیست ولی فکر کنم اگه سر سیلندر رو باز کنم و استکان تایپیت ها رو بردارم میشه قسمت بادامک میل بادمک رو دید ولی واسه باز کردن میل بادامک فکر کنم باید کل موتور باز بشه اگه اشتباه نکنم.در مورد صحت گفته هام در بالا اگه کمی تامل بفرمایید وقتی سر سیلندر رو باز کنم همه چی معلوم میشه.در مورد میل بادامک مطمعن هستم چون در سوپاپ رو که باز کردم میل بادامک ندیدم فقط اسبکها رو دیدم با میل تایپیتها و احتمال میدم واسه باز کردن سرسیلندر حتما اسبکها باید باز بشه احساس میکنم که سر سیلندر تحت فشار فنرهای اسبکها باشه
سوال؟حالا که انژکتور را باز کزدم احتیاجی به تمیز کردن خود انزکتور هست یا نه؟منظورم چهار تا پلاستیک استوانه ای بود که از ریل انژکتور باز کردم یه سرش سوکت برق میخوره و سر دیگش 3تا سوراخ ریز داره که فکر کنم بنزین از اونجا خارج میشه آیا احتمال نداره پشت اون سوراخهای ریز آشغال باشه که از باک اومده باشه اگه باید تمیز بشه چطوری باید تمیزشون کنم؟
مرسی شب عالی متعالی

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3084

تشکر کرده: 2430 مرتبه
تشکر شده: 4172 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » يکشنبه 10 اسفند 1393 13:10

سلام
نیاز انژکتورها به شستشو بستگی به این داره که آیا موتور مصرفش بالا هست ؟
آیا شمعها همشون دوده هست ؟


اگر این مشکلات وجود داره پس یا انژکتورها نشتی داره (رسوب گرفته و درست بسته نمیشه )  و یا رگولاتور سوخت رسوب گرفته و فشار سوخت بیش از حد بالا رفته و درنتیجه وقتی انژکتور باز میشه , بنزینِ خیلی زیاد ازش پاشیده میشه
چون انژکتور سوخت نمیپاشه بلکه فقط راهِ عبور سوخت رو باز و بسته میکنه
این پمپ بنزین هست که فشار میده به سوخت تا از انژکتور پاشیده بشه بیرون




تست انژکتور برای اطمینان از نشتی نداشتنش کار دشواری نیست .
باید ریل سوخت باز بشه
سوئیچ باز (بدون استارت)
اگر بنزین چکید از انژکتور پس نشتی داره
معمولاً استفاده از محلول انژکتورشور درجه یک خارجی که در باک میزیزند , باعث تمیز شدنش میشه البته طبق دستورش باید به بنزین اضافه بشه
عیب دیگری که انزکتور ممکنه داشته باشه اینه که رسوبش باعث میشه درست سوخت نپاشه که اون هم معمولا با انژکتورشور برطرف میشه
انژکتورها اگر درست نصب نشه باعث آتش سوزی میشه
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 4 مهمان