در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

56

تشکر کرده: 14 مرتبه
تشکر شده: 36 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 22 بهمن 1393 01:52

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط mohamadrasoolnoori » جمعه 14 فروردین 1394 23:29

سلام سر سیلندر رو بستم کامل تمام وسایلی که باز کرده بودم بستم فیلر زدم ماشین روشن کردم داغ که شد گذاشتم سرد شد دوباره سوپاپ دود و هوا رو فیلر 30 زدم روشن کردم فقط مشکلی که داره گاز به ماشین میدم گاز رو دور 2 میمونه پایین نمیاد چراغ انژکتور پشت کیلومتر روشن میمونه و خاموش نمیشه احساس میکنم یا سنسور سوخت یا سنسور هوام مشکل داره شکم بیشتر به سنسور سوخته چون بازش کردم با بنزین شستم خیلی سیاه بود داداشم گفت اسپره مخصوص داره احتمال داره صدمه دیده با بنزین شستیش ماشین دور زدم شتابش همه چیش رو تست کردم مشکلی نداره فقط دور موتور پایین نمیاد رو عدد 2 میمونه راه کار چیه؟

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3113

تشکر کرده: 2444 مرتبه
تشکر شده: 4182 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 15 فروردین 1394 08:56

سلام
مبارکه
تا مدتی مقدار آب رادیاتور رو زیر نظر داشته باشید . نباید کم بشه . حرارت رو هم حتماً زیر نظر بگیرید
مبادا آب معمولی بریزید توی رادیاتور
باید آب مقطر باطری بریزید با ضد یخ استاندارد به نسبت 60 درصد آب , 40 درصد ضد یخ
بالا بودن دور موتور میتونه به 3 علت باشه
1- استپر موتور (موتور پله ای) برنامه اش به هم ریخته
هر بار که برق کامپیوتر قطع بشه , بعدش باید استپر برنامه ریزی بشه دوباره
روش برنامه ریزیش :
با موتور کاملاً سرد
سوئیچ 5 ثانیه باز
س 5 ث بسته
س 5 ث باز استارت بدون گاز دادن
صبر کنین تا موتور کاملاً گرم بشه
موتور خاموش
برای ماشین کولر دار , باید بعد از گرم شدن موتورو روشن شدن فن , کولر 10 ثانیه روشن
کولر 10 ث خ
موتور خاموش
2-  منیفولد هوا درست بسته نشده و موتور هوا میکشه قاچاقی
باید یک چیزی که محکم باشه بچسبونین به ورودیِ هوا در دریچه ی گاز
اگر منیفولد نشتی هوا نداشته باشه موتور فوراً خاموش میشه چون هوا بهش نمیرسه
اگر خاموش نشد پس منیفولد داره قاچاقی نفس میکشه  . احتمالا واشرش ایراد داره یا یکی از شیلنگهائی که به منبفولد وصل میشه رو وصل نکردین یا سوراخه یا محکم نیست خصوصاً شیلنگ pcv که از سرسیلندر وصل شده به منیفولد هوا
سیستم pcv کارش فرستادن بخار سوخت و روغن از اتاقک میل لنگ به منیفولد هوا هست تا بسوزه و مصرف بشه .

3- سیم گاز بیش از حد کشیده شده و انگار همیشه پاتون کمی رویِ گاز هست . باید تنظیمش کنین .
4- فراموش کردن نصب فیش برق استپر

منظورتون از چراغ انژکتور چیه ؟ چراغ check engine ؟
اگر بله , پس یکی از فیشهای سنسورها یا قطعات برقی موتور قطع هست مثل سنسور دمای هوای ورودی
یا استپر
اگر موتور کانیستر داره مطمئن بشین که شیلنگهاش وصل شده
کانیستر بخارهای بنزین از توی باک رو میفرسته به یک مخزن پلاستیکی کنار موتور و هر چند ثانیه یکبار با مکشِ موتور این بخارها کشیده میشه توی منیفولد هوا تا بره توی سیلندرها و  بسوزه و مصرف بشه .
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Mahdi1944 از این پست سپاسگزاري کرده است

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

56

تشکر کرده: 14 مرتبه
تشکر شده: 36 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 22 بهمن 1393 01:52

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط mohamadrasoolnoori » شنبه 15 فروردین 1394 16:38

سلام چراغ چک که روشن بود مشکلشو حل کردم فهمیدم از کجا بود داستان اینجوری شد که رفتم دم اگزوز به صدای اگزوز گوش کردم احساس کردم که موتور هر چند ثانیه یه پت میزنه انگار موتور تک کار کنه یه همچین حالتی میشد رفتم وایرارو رو کشیدم دیدم بله سیلندر سه کار نمیکنه حدس زدم مال شمعش باشه شاید دهنش چسبیده به هم موقع بستن حواسم نبوده  اول برق وایر رو تست کردم دیدم برق میده شمع رو که باز کردم دیدم شمع دهنش میزونه با خودم گفتم نکنه سوخته باشه زدم به وایر خودش زدم به بدنه دیدم شمع سالمه انگار آب یخ ریختن روم گفتم نکنه سوپاپ درست آبندی نشده سوپاپ سوخته در سوپاپ رو باز کردم دوباره فیلر زدم بازم موتور سیلندر 3 کار نمیکرد تا حالا انقدر حالم گرفته نشده بود گفتم خدا کی میخواد دوباره سر سیلندر باز کنه خلاصه همینجوری ناامیدانه که به موتور ماشین نگاه میکردم یه چیزی تو ذهنم گفت برو سوزن انژکتورتو تست کن ریل سوخت رو باز کردم برق انژکتور رو قطع کردم شیلنگ بنزین رو وصل کردم بعد سر انژکتورها مشما فیلیزر بستم اومدم تو کاتالوگ برق انژکتور نگاه کردم دیدم نوشته بود ای سی یو برق 12 ولت میده به سر انژکتورها و انژکتور حالت آهنربایی داره و القا میشه راه انژکتور برای پاشیدن بنزین باز میشه منم سوییچ رو باز گذاشتم و رفتم با دو تا سیم که از سر باطری گرفتم دونه دونه سوزن انژکتورهارو تست کردم خیلی برام جالب بود به محض اینکه برق وصل میکردم به انژکتور بنزین با فشار میپاشید تو مشما غیر از سوزن انژکتور 3 که همون باعث شده بود سیلندر سه کار نکنه وای چقدر خوشحال شدم سوزن انژکتور 3 خیلی ضعیف بنزین میداد بیرون رفتم یه اسپره انژکتور شور گرفتم و تمام انژکتورهارو باهاش حسابی شستم انژکتور سه درست شد خلاصه بستمش ماشین رو روشن کردم چراغ انژکتور یا چراغ چک خاموش شد فقط مشکل این بود که به ماشین گاز میدادی دور 2 میموند و پایین نمیومد شکم رو دو تا سنسور بود یکیش سنسور دریچه گاز بود و دومیش استپر دوباره سیستم دریچه گاز ماشین رو باز کردم و هر دو استپر هارو باز کردم حسابی با اسپره شستم و بستم ماشین درست شد امیدوارم همینجوری بمونه و حالمو نگیره تجربه خوبی بود خیلی تشکر میکنم از زحمات دوستان مخصوصا آقای آسمونی
پروژه بعدیم باز کردن گیربکسه چون هم صدا میده و هم دنده سه میپره بیرون
موفق باشید

MOHAMMAD_ASEMOONI از این پست سپاسگزاري کرده است

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3113

تشکر کرده: 2444 مرتبه
تشکر شده: 4182 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 15 فروردین 1394 18:02

سلام
ممنون از اطلاعات که درج کردین و نوشتن تجربتون

هر ماشینی فقط یک استپر داره . به نظرم قطعه دوم که باز کردین سنسور دریچه ی گاز باشه که مثل ولوم رادیو هست یعنی یک پتانسیومتر هست (مقاومت متغیر ) و در ماشینها کنار استِپِر نصب شده و با گاز دادن و تکان خوردنِ دریچه ی گاز , ولومش میچرخه و یک ولتاژ متغیری میفرسته برای کامپیوتر تا کامپیوتر بدونه راننده چقدر گاز داده و با توجه به مقدار باز بودنِ دریچه ی گاز , مدتِ بیشتری برق بده به انژکتورها تا سوختِ بیشتری از انژکتورها پاشیده بشه

چون انژکتور سوخت نمیپاشه . انژکتور فقط راه عبور سوخت رو باز و بسته میکنه .
درسته در ایرانی بهش میگن سوخت پاش و در انگلیسی بهش میگن INJECTOR  (تزریق کننده ) اما کارش سوخت پاشیدن نیست .
چیزی که باعث پاشیده شدن سوخت از انژکتور میشه پمپ بنزین هست که فشار سوخت رو میبره بالا و وقتی انژکتور باز میشه (روشن میشه ) راهِ عبور سوخت باز میشه و سوخت از انژکتور پاشیده میشه بیرون
اگر پمپ خاموش بشه دیگه سوختی پاشیده نمیشه از انژکتور حتی اگر یک ساعت باز باشه
سیستمش شبیهِ شیلنگِ آب و انگشتِ شست هست که وقتی انگشتتون رو میبرین کنار , آب پاشیده میشه اما انگشتتون سوخت نمیپاشه بلکه فقط راه عبور آب رو باز میکنه
انژکتور درست مثل انگشت شست عمل میکنه .
=================================




چند سوال:
1- در ماشین شما وقتی سوئیچ رو باز میکنین (بدون استارت زدن) , پمپ بنزین یکسره کار میکنه یا فقط 3-4 ثانیه روشن میشه و خاموش میشه ؟

2- به کجای انژکتورها اسپری انژکتور شور زدین ؟
3- این اسپری ساخت کجاست ؟ اسمش ؟ قیمتش ؟

=====================================
تاپیک صرفه جوئی هزینه های خودرو را هم اگر دوست داشتین تدریجاً بخونین چون کلی پول توشه

topic-t107118-180.html
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Mahdi1944 از این پست سپاسگزاري کرده است

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

56

تشکر کرده: 14 مرتبه
تشکر شده: 36 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 22 بهمن 1393 01:52

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط mohamadrasoolnoori » شنبه 15 فروردین 1394 21:38

سلام یه سوال من فیلرای سوپاپ رو یک مقدار شل زدم 30 شل زدم که موتور چون تازه واشر سرسیلندرش عوض شده موتور داغ نکنه ترموستات موتور رو واسه اطمینان نبستم که موتور چند روزی خنک کار کنه الان موتور رو روشن میکنم صدای فیلر یه کم میاد تو ماشین مشکلی نداره به نظر شما؟ میگم یه دفه اسبکها به خاطر شل بودن کچل نکنه البته روغن خوب ریختم واسه اینکه خیالم راحت باشه از نظر روغن کاری قطعات خودرو  فیلر دود و هوا رو 30 شل زدم ولی تو کاتالوگ ماشین زده هوا فیلر 15 و دود فیلر 35 باید باشه نظرتون چیه؟

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

56

تشکر کرده: 14 مرتبه
تشکر شده: 36 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 22 بهمن 1393 01:52

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط mohamadrasoolnoori » شنبه 15 فروردین 1394 22:44

1-یک سره کتر میکنه تا وقتی که سوئیچ بازه
2- کلا ریل سوخت رو دوباره بازش کردم و چهار تا انزکتور رو  بیرون آوردم هر جا سوراخی دیدم اسپره زدم بعد پمپ باد دارم مغازه. گذاشتم رو درجه کم که فشار باد یه کم بیاد بیرون بعد گذاشتم رو ورودی ریل سوخت همونجایی که شیلنگ بزنین بهش وصل میشه شیر هوای پمپ رو باز کردم قبلش هم اسپره ریختم تو ریل سوخت بعد برق وصل کردم به سر انژکتورها دونه دونه دو ثانیه برق رو نگه میداشتم بعد قطع میکردم حدود چند بار این کار رو تکرار کردم از دو تا انژکتورام آشغال و سیاهی زد بیرون بعد که مطمئن شدم سوراخها باز شده بازم واسه اطمینان ریله سوخت رو زدم به شیلنگ پمپ بنزین سوئیچ رو باز گذاشتم پمپ در حال فشار بنزین به انژکتور بود بعد دوباره به دونه دونه انژکتورها هر چهار تاش برق وصل کردم دیدم پاشش بنزین خوبه خیالم که راحت شد ریل سوختو بستم سر جاش چراغ چک انژکتور خاموش شد خدایی خیلی حال کردم به خودم گفتم دمت گرم
3-عکس اسپره رو واستون میزارم خارجیه 8000 تومن قیمتشه خدایی خیلی عالی بود این اسپره باحالیه
رفتم قیمت استپر حدود 45000 و قیمت سنسور دریچه گاز 32000 بود گفتم بزار یه اسپره بگیرم سنسورهارو شستشو بدم توکل به خدا شاید درست شد که همون هم شد درست شد البته از کرم مولا بود خدا خودش خیلی کمکم کرد و راهنمایی شما دوستان

MOHAMMAD_ASEMOONI از این پست سپاسگزاري کرده است

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

56

تشکر کرده: 14 مرتبه
تشکر شده: 36 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 22 بهمن 1393 01:52

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط mohamadrasoolnoori » شنبه 15 فروردین 1394 23:15

http://payaupload.ir/up/94/1/xfff_10.jpg
http://payaupload.ir/up/94/1/4id9_001.jpg
1- ورودی شیلنگ بنزین ریل سوخت.وقتی ریل سوخت رو که باز کردم و سوزن انزکتور رو که باز کردم اسپری زدم از ورودی اسپره زدم نگاه کردم دیدم از خروجی چیزی خارج نشد بعدا متوجه شدم که باید برق به سوزن انژکتور بدی تا خروجیش باز بشه یه دفه به فکرم رسید که تمام انژتورهارو رو ریل سوخت نصب کنم بعد مایه اسپری رو بریزم توی لوله بعد یه  فشار باد مختصر بدم به ورودی ریل سوخت و با اتصال برق به سوزن انژکتورها ماده اسپره بیاد بیرون و سوزن انژتور تمیز بشه
2- سوراخ ورودی سوزن انژکتور به ریل سوخت
3- ریل سوخت
4- ورودی سوزن انژکتور
5- خروجی سوزن انژکتور
6- سنسور دریچه هوا . که من حدود 70 درصد احتمال میدم این قطعه باعث میشد که وقتی به ماشین گاز میدادم دور موتور پایین نیاد. که بازش کردم و با اسپری تمیزش کردم درست شد
7- استپر
8- سوزن انژکتور

MOHAMMAD_ASEMOONI از این پست سپاسگزاري کرده است

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3113

تشکر کرده: 2444 مرتبه
تشکر شده: 4182 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 15 فروردین 1394 23:46

mohamadrasoolnoori نوشته است:سلام
یه سوال
من فیلرای سوپاپ رو یک مقدار شل زدم 30 شل زدم که موتور چون تازه واشر سرسیلندرش عوض شده موتور داغ نکنه ترموستات موتور رو واسه اطمینان نبستم که موتور چند روزی خنک کار کنه
الان موتور رو روشن میکنم صدای فیلر یه کم میاد تو ماشین مشکلی نداره به نظر شما؟
میگم یه دفه اسبکها به خاطر شل بودن کچل نکنه البته روغن خوب ریختم واسه اینکه خیالم راحت باشه از نظر روغن کاری قطعات خودرو  فیلر دود و هوا رو 30 شل زدم ولی تو کاتالوگ ماشین زده هوا فیلر 15 و دود فیلر 35 باید باشه
نظرتون چیه؟

سلام
موتور باید حتماً ترموستات داشته باشه خصوصاً ماشین انژکتوری چون سنسور دمای آب موتور که پیام میده به کامپیوتر که دمای موتور چقدره و بر اساس اون دما کامپیوتر برنامه میده به انژکتورها و سیستم جرقه زنی
در ماشینهای مدرن هیچ چیزی با دست تنظیم نمیشه بلکه کامپیوتر با توجه به فشار هوای محیط , دمای هوای ورودی , دمای موتور و شرایط کار موتور , همه چیز رو تنظیم میکنه حتی زمان باز و بسته شدن سوپاپها و فشار سوختِ پشتِ انژکتورها
پس وجود ترموستات خیلی مهم هست تا دمای موتور ثابت بمونه (حدود 72 تا 82 درجه بسته به نوع ماشین و طراحی مهندسان )
وگرنه دائم دمای موتور هی بالا پائین میشه با حرکت و توقف و سرعت بالا و سرعت کم
در مورد شل گرفتن فیلرها , بنده چیزی که میدونم اینه که فیلرها باید مقدار استاندارد موتور باشه. نه بیشتر و نه کمتر .
وجود ترموستات برای همین خیلی مهمه تا دمای موتور ثابت باشه تا فیلرها نیاز به تغییر دائم نداشته باشه
در هیچ سایت تخصصی خارجی هم ندیدم که حرفی شل گرفتن فیلرها زده باشند . نیازی هم بهش نیست چون اگر موتور سالم باشه از همون روز اول دماش در حد معینی ثابت میمونه

از علتهای راندمانِ بالا و مصرفِ کمِ  موتورهای مدرن , متغیر بودن فیلرها (زمان باز و بسته شدنِ سوپاپها)در سرعت کم و زیاد و متوسط و دماهای مختلف هست که قدرت موتور رو خیلی افزایش میده و مصرف سوخت رو خیلی کاهش میده .
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Mahdi1944 از این پست سپاسگزاري کرده است

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

56

تشکر کرده: 14 مرتبه
تشکر شده: 36 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 22 بهمن 1393 01:52

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط mohamadrasoolnoori » يکشنبه 16 فروردین 1394 11:24

بله ممنون امروز حتما ترموستات رو میبندم حق با شماست

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

56

تشکر کرده: 14 مرتبه
تشکر شده: 36 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 22 بهمن 1393 01:52

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط mohamadrasoolnoori » شنبه 22 فروردین 1394 04:18

دوستان سلام واسه باز كردن گيربكس ماشينم يه تايپيك جديد درست كنيم يا با همين تايپيك پيش بريم

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3113

تشکر کرده: 2444 مرتبه
تشکر شده: 4182 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » جمعه 28 فروردین 1394 09:50

سلام
چه خبر ؟
همه چیز مرتبه ؟
موتور آب کم نمیکنه ؟
مصرفش زیاد نیست ؟
حرارت طبیعیه ؟
شینگهای رادیاتور پف نمیکنه ؟
======================================
مشکل گیربکس چیه ؟
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

56

تشکر کرده: 14 مرتبه
تشکر شده: 36 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 22 بهمن 1393 01:52

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: باز کردن سرسیلندر

توسط mohamadrasoolnoori » يکشنبه 6 اردیبهشت 1394 00:24

با سلام بله همه چي خدا رو شكر مرتب احساس ميكنم حتي از اولش هم بهتر شده وقتي دستمو ميزارم جلو اگزوز انقدر قشنگ كار ميكنه حال ميكنم موتور قبلا هر چند ثانيه يه پت ميزد ولي الان ديگه پت نميزنه احساس ميكنم تمام سيلندرها مثل ساعت تيك تيك ميكنن
گيربكسم دنده 3 ميپره بيرون وقتي ميخوام معكوس 3 به 2 برم بايد سرعت ماشين رو بيارم پايين وگرنه دنده 2 جانميره يا قرچ صدا ميده
الان واسه امتحانات پايان ترمم وقت ندارم بازش كنم انشاالله بعد امتحانات پايان ترم گيربكسم رو باز ميكنم
ممنون شب خوش

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 13 مهمان