باز کردن سرسیلندر

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, شوراي نظارت

Novice Poster
Novice Poster
پست: 56
تاریخ عضویت: چهار شنبه 22 بهمن 1393, 1:52 am
سپاس‌های ارسالی: 14 بار
سپاس‌های دریافتی: 39 بار

باز کردن سرسیلندر

پست توسط mohamadrasoolnoori » چهار شنبه 22 بهمن 1393, 2:36 am

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان.ماشینم پیکان باردو مدل آخر 90 هستش میخوام سرسیلندرشو باز کنم واشر سر سیلندر عوض کنم راهنماییم کنید که باید چیکار کنم و از کجا شروع کنم. اینم بگم که دست به آچارم بدک نیست خدایی ممنون میشم راهنماییم کنید.تصویر

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3498
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3874 بار
سپاس‌های دریافتی: 7771 بار

Re: باز کردن سرسیلندر

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » چهار شنبه 22 بهمن 1393, 6:53 pm

سلام
شما یه سری چیزها رو باید بدونین
یه سری ابزار هم باید داشته باشین تا کار درست انجام بشه
•آیا لازمه واشر عوض بشه؟
•چطوری فهمیدین باید عوض بشه؟
•کمپرس سیلندرها ضعیفه یا مشکل قاطی شدن آب و روغن داره یا کم شدن آب بدون نشتی یا واشر سوخته ؟
•مقدار سفت کردن پیچهای سرسیلندر رو باید بدونین تا بشه با آچار درجه دار سفتشون کرد
•ترتیبِ سفت کردن پیچها رو هم باید بدونین وگرنه واشر درست پِرس نمیشه و سرسیلندر بعد از داغ شدن تاب برمیداره و دوباره مشکلات بوجود میاد.
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
•باید بعد از باز کردن سرسیلندر با ابزار مخصوص که مثل خط کش هست کفِ سرسیلندر و بدنه ی موتور اندازه گیری بشه تا اگر تاب داره بره کف تراشی بشه وگرنه با تعویض واشر مشکل سوختنش یا نشت آب یا روغن دوباره پیش میاد.
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
•یک آچار درجه دار لازم دارین
•یک خط کش مخصوص هم لازم دارین برای چکِ تاب داشتن یا نداشتن بدنه و سرسیلندر
•اگر بخواین سوپاپها رو هم سرویس کنین باید بوش ساقِ سوپاپها هم عوض بشه پس به آچار مخصوص باز کردن سوپاپ هم احتباج دارین و اگذ سوپاپی سوختگی داره باید عوض بشه که احتیاج به تراشکاری برای نشاندنِ سوپاپ در جاش داره . سوپاپهای سالم هم نباید با هم جابجا بشند
•طولِ فنرهای سوپاپها هم باید با کولیس یا خط کش میلیمتری چک بشه تا اگر از حد مینیموم minimum بیشتر پِرس و کوتاه شده , تعویض بشه یا کشیده بشه چون کوتاه شدنش یعنی ضعیف شدنش و این یعنی قدرت نداشتن برای به موقع بستنِ سوپاپها که مشکل ساز میشه و قدرت موتور کم میشه و مصرف زیاد میشه .
•زنجیر تایم یا تسمه تایم هم باید درست نصب بشه وگرنه در کار سوپاپها مشکل پیش میاد به علت مُتزامن نبودن (هم زمان نبودن و هماهنگ نبودن) میل لنگ و میل سوپاپ
میتونین قبل از برداشتن زنجیر تایم , میل لنگ رو بچرخونین تا در وضعیت انفجار سیلندر 1 قرار بگیره و علامتِ رویِ پولی میل لنگ و پولی میل سوپاپ رو ببینید و ازش عکس بگیرین تا موقع بستن هم همونجور بسته بشه .
عکس گرفتن با موبایل از همه ی سیمها و کابلها و قطعات ضروری هست برای جلوگیری از عدم اشتباه در موقع جمع کردنِ قطعات
بهتره هر پیچی روی جای خودش بسته بشه پس باید موقع باز کردن پیچها و مهرها روی یک مقوای بزرگ قرار بگیره و کنار هر پیچ نوشته بشه که متعلق به کجاست دقیقاً
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Novice Poster
Novice Poster
پست: 56
تاریخ عضویت: چهار شنبه 22 بهمن 1393, 1:52 am
سپاس‌های ارسالی: 14 بار
سپاس‌های دریافتی: 39 بار

Re: باز کردن سرسیلندر

پست توسط mohamadrasoolnoori » پنج شنبه 23 بهمن 1393, 3:29 am

با عرض ادب و احترام سلام علیکم محمد جان
در درجه اول تشکر میکنم از اینکه جواب سوال منو دادید.و راهنماییم کردید.اجازه بدید داستان رو از اول بگم ماشینم تو ترافیک جوش آورد پیکان وانت مدل 90 هستش که فکر میکنم موتورش با موتور روآ یکی باشه البته مطمئن نیستم. چون آب رادیاتور کم کرده بود متوجه نشده بودم.بعد از چند روز احساس کردم دور آروم ماشین درست کار نمیکنه تو حرکت دور بالا خوب بود توجه نکردم تا اینکه اوضاعش بدتر شد احساس کردم ماشین داره تک کار میکنه اومدم دونه دونه وایرهارو کشیدم متوجه شدم سیلندر چهار اصلا کار نمیکنه گفتم شاید شمعش سوخته یا وایرش خرابه شمع رو که باز کردم خیس بود متوجه شدم از سرسیلندر آب رفته داخل سیلندر. گژ روغن رو کشیدم آب قاطی روغن نشده بود خلاصه ده روزی باهاش لک و لک کردم که حدود سه هفته پیش تو اتوبان دود از سرو کله ماشین زد بیرون از اگزوز و حتی دود توی اتاق ماشین هم اومد متوجه شدم که آب روغن قاطی کرد و روغن صد در صد نفوذ کرد به داخل سیلندر زدم کنار حدسم درست از آب دردمد آب روغن قاطی کرد.گژ هم کشیدم که مطمئن تر بشم که شدم انگار شیر کاکائو ریختی تو موتور خلاصه درد سرت ندم ماشین بکسل کردم انداختم جلو مغازه الان بیست روزی میشه با موتور میرم بیرون از اونجایی که به کارای فنی علاقه مند هستم تصمیم گرفتم خودم سر سیلندر رو باز کنم و عیب یابی کنم اومدم واسه جمع آوری و کسب اطلاعاتی در مورد ماشین متوسل به اینترنت شدم که این شد الان در خدمت استاد عزیزم آقای محمد هستم سرتا پا گوش به فرمانم استاد که از ابتدا و صفر کار بگید تا آخر کار کمکم کنید و من هم گزارش لحظه به لحظه کارامو خدمت استاد خودم میگم که انشاالله این تجربه من ثبت بشه و به درد دیگر دوستان بخوره. باشد که رضایت خدا هم در میان باشه. حرفم رو با ذکر حدیثی به اتمام میرسونم.قال علی(ع):هر کس کلمه ای به من یاد بدهد انگار که من را بنده خود کرده.

Novice Poster
Novice Poster
پست: 56
تاریخ عضویت: چهار شنبه 22 بهمن 1393, 1:52 am
سپاس‌های ارسالی: 14 بار
سپاس‌های دریافتی: 39 بار

Re: باز کردن سرسیلندر

پست توسط mohamadrasoolnoori » پنج شنبه 23 بهمن 1393, 3:59 am

محمد جان من از عکسهایی که گذاشتید هیچی سر در نیاوردم فقط از یکیش که طریقه باز کردن پیچهای سر سیلند بود سر در آوردم. لطف بفرمایید باهام زیاد تخصصی و فنی صحبت نکنید.استاد نگاه به خودتون نفرمایید که متخصص هستید من درسته به کارای فنی علاقه دارم ولی از کلمات تخصصی که فرمودید زیاد سر رشته ندارم به قول دوستان زیر دیپلم که هیچ زیر ابتدایی با من صحبت کنید ممنون میشم. تا انشاالله در کنار استادی مثل شما حتما متخصص هم میشم.چون ماشینم ایراد زیاد داره گیربکسشم ایراد داره تا انشاالله به کمک شما همه رو برطرف کنم.پیامتون رو خوندم میگن هر کس تو کارش استاد و ماهر باشه میشه از طریق اولین برخورد و طریقه صحبتش تا آخرش خوند طرف چقدر ماهره تو کارش.یکی از اینکه گفتی عکس بگیر از سیم ها و دیگه از اینکه گفتی پیچها رو روی مقوا بزار شماره گزاری کن که جابجا بسته نشن مشخصه خدایی تو کارت استادی.ممنون
من چون مغازه دارم خودم، کارای تبلیغاتی انجام میدم دوست زیاد دارم که تو هر صنفی کار میکنن واسه جور کردن هر نوع آچاری و یا وسیله ای مشکلی ندارم فقط شاید زمان ببره یه کم ولی لنگ نمیمونم واسه آچار فقط دنبال یکی میگشتم که کمک و راهنماییم کنه که خدا شمارو سر راه من قرار داد.که خدای بزرگ را شاکرم واسه این نعمت بزرگ مثل استاد محمدی را بهم معرفی کرد.محمد جان چون من اصلا از مکانیکی زیاد سر رشته ندارم شاید راه سختی رو پیش رو داشته باشی تا بخوای من رو به منزل مقصود که بستن سر سیلندر هستش برسونی از خدای متعال صبر جمیل برای شما در این راه دشوار خواستارم امیدوارم که بتونم بنده خوبی برات باشم چون یک کلمه که هیچ هزاران و میلیون ها کلمه قراره از شما یاد بگیرم.شب عالی متعالی.

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3498
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3874 بار
سپاس‌های دریافتی: 7771 بار

Re: باز کردن سرسیلندر

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » پنج شنبه 23 بهمن 1393, 4:04 am

سلام
به این سایت خوش آمدید
تشکر از لطفتون
پیام خصوصی براتون ارسال شد

اگر باز هم چیزی واضح نبود و سوالی داشتین همینجا مطرح کنین
موفق باشید
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Novice Poster
Novice Poster
پست: 56
تاریخ عضویت: چهار شنبه 22 بهمن 1393, 1:52 am
سپاس‌های ارسالی: 14 بار
سپاس‌های دریافتی: 39 بار

Re: باز کردن سرسیلندر

پست توسط mohamadrasoolnoori » جمعه 24 بهمن 1393, 12:30 am

سلام علیکم

با تشکر از استاد عزیز به خاطر تایپیکهای خوبی که گذاشتید مطالعه کردم بسیار آموزنده بود.ممنون.
فقط یه داستانی برام پیش اومده
ببینید آقای آسمونی این تایپیکها واسه پراید هستش من ماشینم پیکان وانته فکر کنم موتورش با روآ یکی باشه بعید میدونم من هم گیر داستانهای تسمه تایم و تایم گیری و از این جور مسائل باشم درست میگم یا اینکه ماشین من هم داستان باز کردنش میخوره به داستان باز کردن سر سیلندر پراید؟چون واقعا گیج شدم تایپیک رو که میخوندم با خودم گفتم اینا چی میگن بهم خیلی تخصصی با هم صحبت میکنن.
مرد آسمونی کمکم کن.وقتی من رفتم کاپوت رو زدم بالا از کجا باید شروع به باز کردن کنم. اول باید چیارو باز کنم از رو ماشین؟ من فقط میدونم باید سر باطری ماشین رو بردارم همین دیگه نمیدونم باید چیکار کنم.ممنون میشم شما و دوستان دیگه کمکم کنید.واسم دعا کنید که بتونم سر سیلندرمو خودم بازو بسته کنم و واشرشو عوض کنم

Novice Poster
Novice Poster
پست: 56
تاریخ عضویت: چهار شنبه 22 بهمن 1393, 1:52 am
سپاس‌های ارسالی: 14 بار
سپاس‌های دریافتی: 39 بار

Re: باز کردن سرسیلندر

پست توسط mohamadrasoolnoori » جمعه 24 بهمن 1393, 2:43 am

به امید خدا اگر هر چه زودتر به کار توجیه بشم شروع میکنم به باز کردن سرسیلند فقط استاد اگه محبت میکنید تایپیکی یا عکسی میگذارید مربوط به پیکان یا روآ باشه که من سر در بیارم مخصوصا عکس همراه با توضیح باشه عالیه.میدونم وقت میبره و شما هم مشغله کاریتون زیاده ولی من اصلا هیچ عجله ای واسه اینکه ماشین رو زود روشن کنم ندارم چون الان بیست روزه افتاده جلو مغازم با موتور میرم بیرون تو این سرما چه کنم که عشق اینو دارم خودم سر سیلندرشو باز کنم و واشرشو عوض کنم بعد میخوام برم سراغ گیربکسش چون مشکل داره بعد از اون میخوام برم سراغ برق ماشین آخه اتصالی داره همش فیوز میسوزونه وقتی چراغ جلوهامو روشن میکنم اوه خیلی کار دارم با شما استاد.
ممنونم از صبرتون خدمتتون قبلا عرض کردم راه دشواری در پیش رو دارید.شب عالی متعالی تصویر

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3498
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3874 بار
سپاس‌های دریافتی: 7771 بار

Re: باز کردن سرسیلندر

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » جمعه 24 بهمن 1393, 3:12 pm

سلام
دوست عزیز تعویض واشر سرسیلندر برای کسی که وارده و ابزارهای لازم رو داره آسونه اما کسی که اطلاعاتش کمه , باید اول بره یه جا وایسه تماشا کنه تا یاد بگیره بعدش زیر نظر شخص ماهر کار کنه تا اشتباهاتش برطرف بشه
بعدش خودش تنهائی کار کنه
این روش اصولیش هست
شما نمیتونید با خوندنِ نوشته های بنده که مکانیک هم نیستم یکدفعه خودتون برید واشر عوض کنین .
شجاعت و میل و علاقه ی شما قابل تحسینه و لازمه کار هست اما کافی نیست .
تازه بنده خودم فقط دو بار دیدم چطور عوض میشه . بنده مکانیک نیستم البته ای کاش بودم چون پول پارو میکنند البته متاسفانه بعضیاشون پول حرام هم پارو میکنند . با احترام به همه ی حلال خورها .
البته توی نت کلیپهای خارجی زیاده که خیلی کمک میکنه اما باز هم عملی کار کردن اون هم دست تنها و برای بار اول و بدون تجربه ی قبلی گمان نکنم موفق از آب دربیاد
فعلاً این کلیپهای خارجی رو ببینید چون اساس کار برای بیشتر ماشینها مثل همه البته احتمالاً فیلـترشکن لازم دارین
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

درضمن فرقی نمیکنه ماشین تسمه تایم داره یا زنجیر تایم . هر دوشون موقع تعویض واشر شرسیلندر باید باز بشه تا بشه سرسیلندر رو برداشت و هر دوشون موقع بستنش باید تنظیم بشه

شما باید:
سیم منفی باتری رو بردارید
شیلنگ پائین رادیاتور رو باز کنین تا آب رادیات خالی بشه .
تمام سیمها و کابلها و لوله ها و شیلنگهائی که به سرسیلندر وصله باید باز بشه از سرسیلندر و آزاد بشه تا برداشته بشه

بعدش قالپاق (روپوش) سرسوپاپها که ازش روغن میریزید توی موتور باید باز بشه تا بتونین سوپاپها رو ببینین

در ادامه توضیح بیشتری مینویسم إن شاء الله
این کلیپها مفید هست
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

در گرد و غبار نباید این کارها انجام بشه
بهتره در فضای بسته باشه . اگر قراره چند روز سرسیلندر باز بمونه , باید کیسه زباله ی بزرگ بکشین روی موتور تا گرد و خاک نره توش



بعد از برداشتن قالپاق باید زنجیر تایم رو بردارین
اول باید زنجیر سفت کنش رو شل کنین تا زنجیر دربیاد . تا زنجیر رو برندارین سرسیلندر آزاد نمیشه
باید علامت روی پولی میل لنگ و پولی سوپاپها ببینید که کجا هست تا موقع بستنش هم همونطور باشه و اشتباه نکنین وگرنه موتور درست کار نمیکنه بعدا یا اصلا روشن نمیشه یا فاجعه میشه و با استارت زدن , پیستونها کوبیده میشه به سر سوپاپها و اونها رو کج میکنه و حدود 1 ملیون خرج میذاره رو دستتون

بعدش باید پیچهای سرسیلندر با آچار مخصوصش باز بشه . با آچار بوکس یا همون جغجغه هم باز میشه .
باید هر پیچ رو جائی بذارین تا بعداً سر جای خودش بسته بشه
باید از یک یا چند مکانیک وارد بپرسین که پیچهای سرسیلندر ماشینتون چند نیوتون یا چند درجه باید سفت بشه وگرنه نمیتونین اصولی سفتشون کنین و مشکل پیش میاد
اگر کسی نمیدونه چند درجه هست پس باید هر پیچ رو اول علامت بزنین و بعدش باز کنین تا بدونین دقیقا چند دور زد تا حدیده اش کامل باز شد ؟
موقع بستنش باید دقیقاً همون مقدار سفت بشه تا مشکل پیش نیاد
البته اگر یک مکانیک ناوارد قبلاً واشر عوض کرده پس من درآوردی پیچها رو سفت کرده و روش علامت زدن بی اشکال نخواهد بود پس توصیه میکنم حتماً بگردین یا زنگ برنین نمایندگی و سوال کنین در مورد سفت کردن پیچها .
کلیپ استفاده از آجار درجه (آچار تورک)
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
ادامه دارد ...
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Novice Poster
Novice Poster
پست: 56
تاریخ عضویت: چهار شنبه 22 بهمن 1393, 1:52 am
سپاس‌های ارسالی: 14 بار
سپاس‌های دریافتی: 39 بار

Re: باز کردن سرسیلندر

پست توسط mohamadrasoolnoori » جمعه 24 بهمن 1393, 4:26 pm

سلام ممنون از راهنماییتون ماشین از صفری دست خودم بوده مطمئن هستم واسه اولین بار باز میشه کلیپها رو که ببینم رفتم سراغ باز کردن ماشین هر کاری که کردم شما رو حتما در جریان میگذارم بازم ممنون یه سوال؟ طریقه علامت گذاری پیچها چطوریه میشه بیشتر توضیح بدید . واسه باز کردن پیچهای سر سیلندر میشه با شماره گذاری یا عکس منو توجیه کنید میگن اگه بد و غیر اصولی باز بشه یا بسته بشه سرسیلندر تاب برمیداره درسته؟ مرسی از لطفت.

Novice Poster
Novice Poster
پست: 56
تاریخ عضویت: چهار شنبه 22 بهمن 1393, 1:52 am
سپاس‌های ارسالی: 14 بار
سپاس‌های دریافتی: 39 بار

Re: باز کردن سرسیلندر

پست توسط mohamadrasoolnoori » جمعه 24 بهمن 1393, 4:32 pm

توی گوگل سرچ کردم عکس قطعات ماشین رو دیدم خیلی جالب بود برام واسه اینکه یه کلیاتی از کاراشون و شکلشون تو ذهنم باشه واسه باز کردن سرسیلندر احساس کردم لازمه که قطعات رو و کارشون رو تا حدودی آشناییت داشته باشم الان تقریبا بیشتر قطعات رو میشناسم واسم خیلی جالب بود

Novice Poster
Novice Poster
پست: 56
تاریخ عضویت: چهار شنبه 22 بهمن 1393, 1:52 am
سپاس‌های ارسالی: 14 بار
سپاس‌های دریافتی: 39 بار

Re: باز کردن سرسیلندر

پست توسط mohamadrasoolnoori » جمعه 24 بهمن 1393, 7:01 pm

با سلام مجدد کلیپها رو دیدم و چند تا سوال برام پیش اومد
1-فیلر که زیر خط کش زد برای اینکه متوجه بشه سیلندر یا سر سیلندر تاب داره یا نه شمارش چنده؟
2- ماده ای که اسپره کرد به سیلندر و یه چیزی دیگه زد به سر پیچها و بعد پیچهارو بست و دوباره باز کرد چه نوع ماده ای بود؟برای چه کاری استفاده میشه؟اصلا مقصودش از این کار چی بود؟
3-یه ماده دیگه مالید به سیلندر و سر سیلند و بعد باپارچه شروع کرد پاک کردن. اون ماده چی بود؟ و کاراییش چی هست؟ آیا لازمه من هم این کارارو انجام بدم یانه؟
مرسی

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3498
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3874 بار
سپاس‌های دریافتی: 7771 بار

Re: باز کردن سرسیلندر

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 25 بهمن 1393, 9:18 am

mohamadrasoolnoori نوشته شده:سلام
ممنون
از راهنماییتون ماشین از صفری دست خودم بوده مطمئن هستم واسه اولین بار باز میشه
کلیپها رو که ببینم رفتم سراغ باز کردن ماشین هر کاری که کردم شما رو حتما در جریان میگذارم بازم ممنون

1- طریقه علامت گذاری پیچها چطوریه میشه؟
2- واسه باز کردن پیچهای سر سیلندر میشه با شماره گذاری یا عکس منو توجیه کنید ؟
3 -میگن اگه بد و غیر اصولی باز بشه یا بسته بشه سرسیلندر تاب برمیداره درسته؟
مرسی از لطفت.
سلام
ممنونِ خدا
1- روی ساقِ آچار بوکس یک علامت بزنین مثلا با ماژیک یا رنگ یا برچسب تا وقتی میچرخه بتونین چرخشش رو بشمارید که چند دور زد تا پیچ آزاد شد و دراومد ؟
اگر نخواین با آچار درجه ببندینشون , اشتباه در شمارشِ تعداد دور زدنِ آچار یاعث میشه بعدا در بستن پیچها کم یا زیاد سفتشون کنین و مشکل پیش بیاد
2- باز کردن پیچها ترتیب معینی نداره فقط باید موتور کاملا سرد باشه و هر پیچ سرسیلندری که باز میشه بعداً همونجا بسته بشه . پیچهای دیگه هم بهتره همینطوری بسته بشه
اما در موقع بستن باید ترتیب حتما رعایت بشه . بنده نمیدونم سرسیلندر ماشینتون چند تا پیچ داره . ترتیبشون بستگی به تعداد پیچها داره امابه احتمال 99% شبیه یکی از سه عکسی هست که براتون درج کردم
اگر 10 پیچی باشه ترتیبش مثل این هست
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
اگر 8 پیچ داره این شکلی هست ترتیبش
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
درضمن نباید پیچها یک دفعه تا آخر سفت بشه بلکه باید به نوبت و کم کم سفت بشه یعنی اول پیچ 1 تا یک چهارم سفت بشه یعنی اگر باید 8 دور بچرخه تا کاملا سفت بشه , شما فقط باید دو دور سفتش کنین بعدش پیچ 2 یک چهارم و همینطور تا برسید به پیچ آخر بعدش برمیگردین پیچ 1 و یک چهارم دیگه سفتش میکنین و سپس پیچ 2 و تا پیچ آخر . بعدش دوباره از پیچ یک , برای بار سوم , یک چهارم دیگه سفت میکنین تا پیچ آخر . و در مرحله ی آخر , پیچ یک تا آخر سفت میشه سپس پیچ 2 و همینطور تا پیچ آخر
این کار خیلی اهمیت داره تا واشر سرسیلندر به مقدار مساوی لِه بشه و سرسیلندر هم یکنواخت فشار داده بشه تا تاب برنداره
3- بله , نه تنها پیچهای سرسیلندر بلکه هر پیچی باید به اندازه سفت بشه . در کاتالوگ تعمیر ماشینها , مقدار سفت شدنِ همه ی پیچها نوشته شده
شما پیچهای دیگر رو هم باید به اندازه سفت کنین وگرنه یا میبُره یا بعداً شل میشه
ادامه دارد ,,,,
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”