مات کردن گردن‌درد با 8 حرکت

در اين بخش ميتوانيد درباره كليه مسائل ورزشي به بحث بپردازيد

مدیر انجمن: شوراي نظارت

ارسال پست
Major I
Major I
پست: 5234
تاریخ عضویت: پنج شنبه 25 خرداد 1385, 2:47 pm
سپاس‌های ارسالی: 1747 بار
سپاس‌های دریافتی: 4175 بار
تماس:

مات کردن گردن‌درد با 8 حرکت

پست توسط ganjineh » شنبه 22 فروردین 1394, 6:34 am

گردن‌درد یك عارضه شایع است كه معمولا ناشی از وضعیت نامناسب گردن حین انجام كارهای روزمره ، مخصوصا خم شدن بیش از حد هنگام كار با كامپیوتر، است... با انجام حركات ورزشی زیر می‌توانید انعطاف‌پذیری عضلات گردن‌تان را افزایش دهید و از بروز گردن‌درد پیشگیری كنید. ذكر این نكته ضروری است كه این ورزش‌ها صرفا در حکم یک راهنمای کلی هستند‌ و جای توصیه پزشکان را نمی‌گیرند. پیش از شروع هر برنامه ورزشی، بهتر است با پزشکتان مشورت و در صورتی که این تمرینات باعث درد و ناراحتی شما می‌شوند،‌ انجام آنها را متوقف کنید.

1.هدف از این نرمش، کشش عضله ذوزنقه‌ای است؛عضله‌ای که از پشت سر و گردن تا بخش بالایی قفسه سینه کشیده می‌شود. برای کشش این عضله، گوش چپتان را به شانه راستتان برسانید. به آرامی 10 ثانیه در این حالت بمانید. همین حرکت را در سمت راست تکرار کنید.

2.شبیه حرکت اول، گوش چپتان را به سمت شانه چپتان خم کنید.با قرار دادن دستتان روی سرتان فشار اضافی برای خم کردن گردن بیاورید. به آرامی 10 ثانیه در این حالت بمانید و بعد حرکت را در طرف مقابل تکرار کنید.

3.هدف از این نرمش، کشش عضلات پشت گردن است.چانه‌تان را به سمت قفسه‌سینه خم کنید. برای 10 ثانیه به آرامی در این حالت بمانید. بعد سرتان را بالا بیاورید و این حرکت را تکرار کنید.

4.سرتان را بچرخانید تا روی شانه‌تان را ببینید و فشار ملایمی در گردن را احساس کنید. برای 10 ثانیه در این حالت بمانید.

5). دستتان را روی پیشانی‌تان بگذارید و سرتان را در مقابل مقاومت دستتان به عقب فشار دهید و با انقباض عضلات پشت‌گردنی، مانع از حرکت سرتان به سمت عقب شوید. 10ثانیه در این حالت بمانید و این حرکت را 3 بار تکرار کنید.

6. سرتان را در مقابل مقاومت دست‌ خودتان به پهلو بفشارید و با کمک عضلات گردنی، مانع از حرکت سرتان به سمت فشار شوید. 10ثانیه در این حالت بمانید و این حرکت را 3 بار تکرار کنید.

7.به پشت دراز بکشید و به آرامی چانه‌تان را به سمت قفسه سینه‌تان بیاورید. 7 ثانیه در این حالت بمانید و این حرکت را 3 بار تکرار کنید.

8.دست چپتان را با دست راستتان بگیرید و سرتان را در جهت مخالف شانه چپ به عقب ببرید. 10 ثانیه در این حالت بمانید و ‌ این حرکت را در طرف دیگر تکرار کنید.


مرکز انجمن های تخصصی گنجینه دانش
مرکز انجمنهای تخصصی گنجینه دانش
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
مرکز انجمنهای اعتقادی گنجینه الهی
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3430
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3826 بار
سپاس‌های دریافتی: 7670 بار

Re: مات کردن گردن‌درد با 8 حرکت

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 22 فروردین 1394, 11:12 am

سلام
وقتی گردن درد میگیرین , بالشتون اولین چیزی هست که باید بهش شک کنین
یا بیش از حد بلنده یا بیش از حد کوتاه
در ضمن اگر شانه ها پهن باشه , موقع خوابیدن به پهلو بالش باید بلندتر باشه تا گردن مستقیم باشه و کج نشه
بالشهای پَر همین ویژگی رو داره که موقع خوابیدن به پهلو میتونین از پشت هُلش بدن تا جمع بشه و ضخیم تر بشه و ارتفاعش بیشتر بشه

اگر مدتی این کار رو انجام بدین , بعدش مغزتون برنامه ریزی میشه (عادت میکنین )و حتی در خواب هم خودش اتوماتیک وار به دست فرمان میده تا ارتفاع بالش رو تنظیم کنه .
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

ارسال پست

بازگشت به “انجمن ورزش”