سوال درمورد چراغ چک وانژکتور

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: یک شنبه 13 اردیبهشت 1394, 1:57 pm

سوال درمورد چراغ چک وانژکتور

پست توسط mehdi6060 » یک شنبه 13 اردیبهشت 1394, 2:28 pm

با سلام
خودروی 405 مدل 85 در این اواخر با مشکل روشن شدن چراغ چک در بعضی اوقات وتک کار کردن موتور همراه شده است .دیاگ خطای سوزن 2 را نشان می دهد .سوزن یک ودو را باهم تعویض کردم ولی بازهم خطای سوزن 2 اعلام شد .خودرو از جهت برق واتصال پایه 5 رله دوبل ومنفی ecu به کانکتور سوزن 2 مشکلی نداشت .اکثرسنسورهای تاثیر گذار در مدار ecu تست ولتاژی ویا مقاومتی شده همه چی ظاهرا" سالم است .در هنگام اعلام خطا وتک کارکردن خوردرو هم برق ورودی به کانکتور سوزن 2 اعمال میشود در صورت اطلاع راهنمایی فرمایید //

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3499
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3876 بار
سپاس‌های دریافتی: 7772 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 13 اردیبهشت 1394, 4:42 pm

سلام
اگر منظورتون از تک کار کردن همون لرزش موتور هست که علتش درست کار نکردن یک یا چند سیلندر هست :
همون موقع که تک کار میکنه و لرزش داره , با انبردست عایق دار وایرشمعها رو به نوبت بکشید
اون سیلندری که برداشتنِ وایرش کمترین لرزش رو تولید میکنه همون سیلندری هست که مشکل داره
اون وایری که برداشتنش بیشترین لرزش رو تولید میکنه , سیلندرش سالم هست یعنی برقش و وايرش و شمعش و سوختش و پیستونش و سوپاپهاش و انژکتورش سالم هست
مقاومت وایر سیلندر مشکل دار رو چک کنین ببینین با بقیه چقدر تفاوت داره ؟ اگر خیلی زیادتره پس نیم سوز شده .

از سفت بودن شمعها مطمئن بشید
شمع سیلندری که مشکل داره رو هم باز کنین و چک کنین
با جابجا کردن انژکتورش با انژکتور یک سیلندر دیگه هم از سالم بودن انژکتورش مطمئن میشید
اگر همه چیز درسته , یک رله دوبل قرض بگیرین و باهاش کار موتور رو تست کنین
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: یک شنبه 13 اردیبهشت 1394, 1:57 pm

Re: سوال درمورد چراغ چک وانژکتور

پست توسط mehdi6060 » دو شنبه 14 اردیبهشت 1394, 7:38 am

با سلام وتشکر از شما من درپست اولی کلیه این موارد رارعایت کردم ولی این اتفاق بازهم گاهی اوقات می افته ومشکل هم در سوزن 2 است ونمی تونه از رله دوبل باشه برای اینکه مثبتی که از رله دوبل می یاد توی همه کانکتورهای سر سوزن مشترکه پس اگه قطع بشه مال همه قطع میشه کما اینکه اتصالات کانکتو به هر دوقسمت وصله./

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1347
تاریخ عضویت: پنج شنبه 4 شهریور 1389, 9:14 pm
سپاس‌های ارسالی: 2738 بار
سپاس‌های دریافتی: 5073 بار

Re: سوال درمورد چراغ چک وانژکتور

پست توسط shafagh 2 » سه شنبه 15 اردیبهشت 1394, 12:53 am

ممکن است عیب امولاتور باشد ( همان چیز مکعبی شکلی که یک جایی بر روی بدنه ماشین پیچ شده) فیش ان را جدا کرده و درون را فوت یا بهر نحوی تمیز کنید (احتمال نیم سوز شدن هم دارد و در این صورت باید نو شود) و بعد لقی سیم ها و اتصالات هم چک شود ممکن است جایی از اتصالات (کانکتورها) که به سوزن انژکتور منتهی می شود بر اثر رطوبت یا کارواش مداوم اکسید شده باشد.

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”