حرارت بیش از حد سمند

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: یک شنبه 3 خرداد 1394, 2:37 am

حرارت بیش از حد سمند

پست توسط amir 44 » یک شنبه 3 خرداد 1394, 2:50 am

با عرض سلام خدمت اساتید.
دوستان من یه سمند 84 دارم که حرارت موتور (گرمای موتور) خیلی زیاده...اما آمپر آب قبل از اینکه به وسط برسه فن روشن میشه میارش پایین.اما اینقدر حرارت زیاده هم رنگ کاپوت عوض شده..هم چراغ های (روغن.ترمز دستی.آمپر آب و Stop) به صورت چشمک زن میشن.وقتی موتور سرد هست چراغ ها طبیعی (خاموش) هستن.اما وقتی آمپر به وسط میرسه خیلی گرمای موتور زیاد میشه و چراغ ها چشمک زن میشن.و فقط چراغ ها زمانی روشن یا همون چشمک زن میشن که دور موتور پایین میاد...منظورم درجا کار کردن هست..به محض اینکه یه نیش گاز کوچیک بدی چراغ ها خاموش میشن.فقط زمانی که مثلا (درجا و یا در حال حرکت خلاص) هست روشن میشه.
ممنون میشم کمکم کنین

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3496
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3874 بار
سپاس‌های دریافتی: 7768 بار

Re: حرارت بیش از حد سمند

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 3 خرداد 1394, 9:17 am

سلام
به این سایت خوش آمدید .

ماشین 2 مشکل داره
برقی
حرارتی
برای برقی:
1- باتری کهنه هست ؟
2- بستهای باتری و سرهای باتری و سیمهای وصل شده به بستهای باتری , تمیز و براق و محکم هست ؟
3- سیم اتصال به بدنه تمیز و محکم هست ؟ (در تاپیک صرفه جوئی مفصل در موردش توضیح دادم )
در مورد حرارت :
اطلاعاتی که نوشتین ضد و نقیض هست
1- اگر قبل از رسیدن آمپر به نصف , فن کار میافته و حرارت رو پائین میاره , چطوری رنگ کاپوت از حرارت تغییر کرده ؟؟؟ درحالیکه به نصف رسیدنِ آمپر در گرما و ترافیک طبیعی هست

2- ماشین آب هم کم میکنه ؟
3- یکدفعه اینجوری شد ؟
4- تعمیری چیزی انجام دادین اینجوری شد ؟
5- توی رادیات آب معمولی هست یا آب مقطر و ضد یخ ؟
6- بیرونِ رادیاتور تمیز هست یا پر از گل و لای و حشرات و سنگریزه هست ؟
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Captain I
Captain I
پست: 1189
تاریخ عضویت: یک شنبه 23 دی 1386, 11:13 pm
سپاس‌های ارسالی: 1244 بار
سپاس‌های دریافتی: 9768 بار

Re: حرارت بیش از حد سمند

پست توسط mpo » یک شنبه 3 خرداد 1394, 9:53 am

بفروشش

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: یک شنبه 3 خرداد 1394, 2:37 am

Re: حرارت بیش از حد سمند

پست توسط amir 44 » یک شنبه 3 خرداد 1394, 12:31 pm

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:سلام
به این سایت خوش آمدید .

ماشین 2 مشکل داره
برقی
حرارتی
برای برقی:
1- باتری کهنه هست ؟
2- بستهای باتری و سرهای باتری و سیمهای وصل شده به بستهای باتری , تمیز و براق و محکم هست ؟
3- سیم اتصال به بدنه تمیز و محکم هست ؟ (در تاپیک صرفه جوئی مفصل در موردش توضیح دادم )
در مورد حرارت :
اطلاعاتی که نوشتین ضد و نقیض هست
1- اگر قبل از رسیدن آمپر به نصف , فن کار میافته و حرارت رو پائین میاره , چطوری رنگ کاپوت از حرارت تغییر کرده ؟؟؟ درحالیکه به نصف رسیدنِ آمپر در گرما و ترافیک طبیعی هست

2- ماشین آب هم کم میکنه ؟
3- یکدفعه اینجوری شد ؟
4- تعمیری چیزی انجام دادین اینجوری شد ؟
5- توی رادیات آب معمولی هست یا آب مقطر و ضد یخ ؟
6- بیرونِ رادیاتور تمیز هست یا پر از گل و لای و حشرات و سنگریزه هست ؟


1_باطری کهنه هست.خرابم هست.
2_بست هاش هم خوبه کثیف نیست.محکمه
3_سیم بدنه رو چک نکردم...

حرارت
1_بله قبل از رسیدن آمپر به وسط فن روشن میکنه و ی ذره خیلی کم میارش پایین..درکل نمیزاره به وسط برسه.اما هرکس به ماشین نزدیک میشه میگه چکار کردی داره آتیش میگیره.
اینم فراموش کردم بگم...شیلنگ رادیات که به ترموستات خورده باد کرده بود عوضش کردم.
درکل گرمای ماشین زیاده خیلی گرمه اما آمپر به وسط نمیرسه....
درضمن معمولا تو اتوبان ها و در سرعت های بالا آمپر پایین میاد...اما این شاید از وسط یه ذره خیلی کم پایین بیاد.اما من تو ماشینای دیگه نشستم تو سرعت با اینکه هوا الان گرمه اما آمپرهاشون به خط اول میرسه
اینم بگم که اون چراغ ها که گفتم چشمک زن میشن..(آمپر آب.روغن.ترمز دستی و STOP) اینا در اثر گرمای بیش از حد موتور روشن میشن.یدونه سنسور حرارتی برای فن گرفتم که تا ماشین گرمه اون فن هارو به کار میندازه و تا خنک نشه کار میکنه..وقتی اون رو روی ماشین میبندم آمپر آب رو پایین میاره.و دیگه هیچ چراغی چشمک زن نیست.ماشین طبیعی کارمیکنه.اما به محض اینکه اون سنسور رو بر میدارم آمپر میاد بالا و چراغ ها هم چشمک زن میشه..به خاطر این چشمک زدن هم کامپیوتر سخنگو هم میگه (دمای آب زیاد است.فشار روغن پایین است.ترمز دستی و روغن ترمز چک شود.)
2_ماشین یک قطره هم آب کم نمیکنه.
3_بله یکدفه اینطور شد..(این ماشین از صفری دست ما نبوده..اما بازم اولا که خریده بودیمش ی مقدار گرماش از بقیه بیشتر بود...اما الان یدفه...)
4_نخیر تعمیر انجام ندادیم.
5_آب رادیات گرفته بودم و با ضدیخ ریختم همینطور بود..الان فقط آب معمولی (آب خونگی) ریختم بازم همینطوره.
6_بیرون رادیات هم تمیزه.

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3496
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3874 بار
سپاس‌های دریافتی: 7768 بار

Re: حرارت بیش از حد سمند

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 3 خرداد 1394, 1:27 pm

سلام
احتمال اینکه ترموستات معیوب باشه وجود داره
موقتاً بردارینش و یک رو برونید ببینید باز هم حرارت میره بالا
همون موقع که میگین حرارت خیلی بالا هست بخاری بزنین باید بادش بسیار داغ باشه . اگر نیست پس یا ترموستات مشکل داره یا موتور اونقدر که میگین داغ نمیشه اصلا
درضمن احتمالا آمپر آب یا سنسورش هم مشکل داره . چون وقتی حرارت اونقدری که توصیف میکنین بالا میره , آمپر باید بره روی قرمز
اگر سنسور آمپر حرارت جداگانه هست , سیمش رو بکشین و با موتور روشن یک ثانیه سیم رو بزنین به بدنه . باید آمپر بره بچسبه آخر
اگر رفت پس آمپر سالمه
احتمال خرابی سنسور هم هست . با موتور کاملا سرد بازش کنین ببینین رسوب نگرفته ؟ نپوسیده ؟
باد کردن شیلنگ میتونه علامت حرارت بالا یا فشار بالا باشه یعنی یا حرارت بیش از حد رفته بالا که با دست زدن بهش میشه فهمید چون اگر حرارت نرمال باشه دست رو نمیسوزنه فقط داغ هست اما اگه اصلا نمیشه بهش دست زد پس حرارت موتور خیلی بابای نرمال هست
علت دیگه بادکردنش , مشکل واشر سرسیلندر هست که کمپرسِ یکی از سیلندرها رو میفرسته توی سیستم خنک کننده
با این تست میشه فهمید واشر سرسیلندر مشکل داره یا نه :

موتور رو روشن میکنین و گرم میکنین تا شیلنگ باد کنه
بعدش خاموش میکنین و فورا سوکت برق انژکتور اول رو میکشین و شمع همون سیلندر رو هم باز میکنین و برمیدارین , حالا اون سبلندر نه سوخت داره نه برق و نه کمپرس و سپس موتور رو با 3 سیلندر روشن میکنین . اگر دیگه باد نکرد پس واشر سرسیلندر در اطراف همون سیلندر خراب هست
این آزمایش رو برای تک تک سیلندرها باید انجام بدین تا سیلندر معیوب رو پیدا کنین
در هر حال بعد از این آزمایش باید واشر سرسیلندر تعویض بشه اما حُسن این تست اینه که مطمئن میشین واشر مشکل داره و باید تعویض بشه و بیخودی و از روی حدس و گمان قطعه عوض نمیکنین

در مورد باتری از اونقدر قدرت داره که چند بار با قدرت استارت بزنه پس وضعیتش خوبه
اگر باتری تر هست بهتره چگالی اسیدش رو بسنجین و اگه آب یا اسید کم داره بهش اضافه کنین
سیم منفی باتری به بدنه خیلی مهم هست و اگر درست تماس نداشته باشه روی همه ی سیستمهای الکترونیکی و برقی اثر میذازه .
باید باز بشه تمیز و براق بشه و محکم وصل بشه
بعضی ماشینها دو یا چند تا سیم منفی به بدنه داره
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”