سوال در مورد مدار الکترونیکی سیستم خنک کننده خودرو

در اين بخش مي‌توانيد در مورد برق و الکترونیک عمومی به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: SAMAN, sinaset, شوراي نظارت

ارسال پست
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3443
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3831 بار
سپاس‌های دریافتی: 7693 بار

سوال در مورد مدار الکترونیکی سیستم خنک کننده خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 9 تیر 1394, 11:12 pm

سلام بر همگی
ماه مبارک بر شما مبارک و قبولِ حق اعمالِ خیر شما

این مدار سیستم خنک کننده ی موتور هست از کاتالوگ ماتیز که شامل کامپیوتر (ecu) و رله ی دور کند و رله ی دور تند و مقاومت رله ی دور کند و رله ی اصلی و فنِ رادیاتور هست
تصویر
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
به نظر شما مدار دور کند اشتباه رسم نشده ؟
رله ی دور تند که سمت راست هست مشکلی نداره
برق توسط پایه 86 میرسه به آهنربای توی رله و از آهنربا رفته برای پایه 5 کامپیوتر

وقتی کامپیوتر پایه ی 5 رو به زمین وصل کنه آهنربای توی رله فعال میشه و پلاتینش میچسبه و برقِ باتری که از پایه 30 وارد رله شده , با فعال شدن آهنربا و چسبیدن پلاتین , برق باتری از رله توسط پایه 87 میره برای فن و روشن میشه .
اما مدار رله ی دور کند رو متوجه نمیشم چطوری عمل میکنه
شما میدونید ؟
با تشکر
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3443
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3831 بار
سپاس‌های دریافتی: 7693 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » چهار شنبه 10 تیر 1394, 9:57 pm

با سلامی دوباره


این مدار یک نوع ولوُ هست

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

تصویر

در این مدار , دور کند مقاومت نداره . به جاش موتور فن دارای دو سیم پیچ هست یکی برای دور تند و یکی کند

کامپیوتر برق داده به پایه های آهنرباهای توی رله ها . یعنی مدار دور تندِ ماتیز اشتباه رسم شده چون کامپیوتر برق داده به پایه ای که مربوط به برق فن هست نه به آهنربا
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 503
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
سپاس‌های ارسالی: 1079 بار
سپاس‌های دریافتی: 553 بار

Re: سوال در مورد مدار الکترونیکی سیستم خنک کننده خودرو

پست توسط ho3ein2000 » سه شنبه 14 دی 1395, 7:46 pm

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:سلام بر همگی
ماه مبارک بر شما مبارک و قبولِ حق اعمالِ خیر شما

این مدار سیستم خنک کننده ی موتور هست از کاتالوگ ماتیز که شامل کامپیوتر (ecu) و رله ی دور کند و رله ی دور تند و مقاومت رله ی دور کند و رله ی اصلی و فنِ رادیاتور هست
تصویر
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
به نظر شما مدار دور کند اشتباه رسم نشده ؟
رله ی دور تند که سمت راست هست مشکلی نداره
برق توسط پایه 86 میرسه به آهنربای توی رله و از آهنربا رفته برای پایه 5 کامپیوتر

وقتی کامپیوتر پایه ی 5 رو به زمین وصل کنه آهنربای توی رله فعال میشه و پلاتینش میچسبه و برقِ باتری که از پایه 30 وارد رله شده , با فعال شدن آهنربا و چسبیدن پلاتین , برق باتری از رله توسط پایه 87 میره برای فن و روشن میشه .
اما مدار رله ی دور کند رو متوجه نمیشم چطوری عمل میکنه
شما میدونید ؟
با تشکر

با سلام مدار کاملا درست نیست
با فعال شدن دور کند رله سمت راست قطع میشه
از طریق پایه های 30 و 87
تو رله دور کن محل مگنت رله با سوییچ جابجا رسم شده است
یعنی 87 با 85 ...و 30 و 86 جاشون با همدیگه باید عوض بشه
تصویر

ارسال پست

بازگشت به “برق و الکترونیک عمومی”